Tormented Souls – Poradnik do trofeów i osiągnięć & Opinia

4/5

Tormented Souls to stworzony przez studia Dual Effect / Abstract Digital Works horror będący oczywistym nawiązaniem do klasyków gatunku. Mamy nawiedzoną lokację pełną zagadek i potworów, z góry ustalone kąty kamery i do tego kombinowanie z przedmiotami w ekwipunku. Wszystko czego szukają fani staroszkolnego podejścia do klimatu grozy. Ale czy to wzorowanie się wypadło dobrze? Zapraszam do rzucenia okiem na moją opinię.

Fabularnie omawiany tytuł wydaje się nieco bardziej rozbudowany niż takie pierwsze odsłony serii Resident Evil. Historia mocno kręci się w około osobistych wątków głównej bohaterki. Caroline Walker po otrzymaniu tajemniczego listu wybiera się Wildberger Mansion w celu zbadania sprawy. Na miejscu okazuje się jednak, że nie będzie to przyjemna przygoda. Do tajemniczej posiadłości udało się łatwo wejść, ale wyjście to już nie będzie taka prosta sprawa.

Mechanicznie mamy do czynienia z idealnie odwzorowanym motywem klasyków tegoż gatunku. Z wszystkimi wadami i zaletami tego podejścia. Podczas gry przyjdzie nam rozwiązać wiele zagadek z dziwnymi kluczami i znanym krążeniem po lokacjach. Pod tym kątem fani poczują się jak w domu. Łączenie przedmiotów, oglądanie ich w ekwipunku, by czegoś się dowiedzieć oraz szukanie miejsca gdzie można ich użyć to chleb powszedni. I to dobrze wypieczony. Twórcy zaczerpnęli to co najlepsze nie gubiąc ani trochę charakterystycznego absurdu zagadek. W Tormented Souls jest jednak o tyle łatwiej, że nie posiadamy ograniczonego ekwipunku jak w przypadku podobnych, starszych gier. Nie oznacza to jednak, że gra jest zbyt prosta, bo nieraz potrafi zajść za skórę.

Hołdując klasykom dostaliśmy też ograniczoną ilość zapisów. Można ich dokonać tylko przy specjalnych dyktafonach pod warunkiem posiadania taśmy do nagrań. To bardzo fajna wariacja na temat Residentowej maszyny do pisania. Dodatkowo fajnie podbija klimat po podczas zapisów bohaterka streszcza ostatnie wydarzenia fabularne, których była świadkiem. Genialny pomysł. Zapisami nie będziemy mogli szastać, bo taśm do ich wykonania nie ma za wiele, a o śmierć wcale nie jest trudno.

Zginąć można w kilku przypadkach. Pierwszym bardzo klimatycznym jest pozostawanie w ciemności. Bez podświetlania sobie lokacji np. zapalniczką nie wyjdziemy cało z ciemnych pomieszczeń. W eksplorowanej posiadłości nie brakuje też różnych pułapek. A na domiar złego krążą tam potwory. Te przywodzą na myśl trochę serię Silent Hill, ale daleko im w ogólnym projekcie do poziomu cichego wzgórza. Dość generyczne pokraki. A skoro są przeciwnicy to jest i walka. No i w tym wypadku archaizm jest bolesny. Nie pamiętam innej gry, która by tak przeszkadzała działaniem kamery podczas starcia. Mnóstwo razy strzelałem po prostu na ślepo tylko słuchając, czy monstrum wydaje jęki bólu po trafieniu, bo kamera wybitnie nie chciała pokazać gdzie wróg stoi. I to nie są sporadyczne przypadki. Tak dzieje się naprawdę bardzo często. Amunicja to rzecz cenna i nie można sobie tak tu strzelać na prawo i lewo, gdyż później to wersole strzelanko się na nas zemści.

Podczas gry przyjdzie nam odwiedzić całkiem sporą i ciekawie zaprojektowaną lokację posiadłości przerobionej na szpital. Klimat miejsca jest utrzymany pięknie od początku do końca. Nie brakuje tam przeróżnych ukrytych przejść i zakamarków, przy których odblokowaniu będziemy się głowić. Jest też bardzo dobrze wplecione przechodzenie przez lustra do innego świata niczym w Silent Hillu oraz przenoszenie się poprzez projektor do czasu, gdy oglądany materiał był nagrywany. Świetnie połączono to z różnymi zagadkami. Nie można absolutnie niczego tu zarzucić.

Graficznie Tormented Souls nas z butów nie wyrzuci. Widać budżetowość w tym aspekcie, ale raczej nikt nie oczekiwał po takiej produkcji olśniewającej oprawy. Jak wspominałem wcześniej modele przeciwników wypadają sztampowo i szkoda, że nie pokuszono się o jakieś ciekawsze projekty. No poza tym ostatnim z którym mierzymy się w bunkrze. Jeśli chodzi o inne postacie to nie spotykamy prawie nikogo żywego. Co zaś tyczy się głównej bohaterki to nie bardzo rozumiem pomysłu na jej odzienie. Wygląda dość komicznie z tą krótką skórzaną kurtką, sukienką i wielką kokardą. Szkoda, że na miarę serii Resident Evil nie umożliwiono odblokowania innych kostiumów. Wspomnę jeszcze o muzyce która fajnie buduje klimat i po raz kolejny ewidentnie czerpie z rezydencji zła korzystając ze spokojnej nuty w pokojach z zapisem.

Jeśli chodzi o trofea mamy tu dość klasyczny zestaw znowu wzorujący się na klasykach. Gra nie posiada wyboru poziomu trudności, ale platynka będzie wymagała od nas oprócz zebrania dzienników skupienia się na dobrze znanym przejściu bez korzystania z zapisu gry, czy bez używania przedmiotów leczniczych. Nie zaleca się takiego podejścia na pierwszy raz. Dla leniwych łowców jest jednak opcja szybkiego poradzenia sobie wszystkimi pucharkami, które jest opisane w poradniku poniżej. Osobiście gorąco polecam jednak najpierw przejść sobie grę w sposób tradycyjny.

Muszę przyznać, że z początku Tormented Souls zrobiło na mnie dość słabe wrażenie. Odbiłem się szczególnie od pierwszych starć z przeciwnikami i tej upierdliwej kamery. Gdy już jednak przyzwyczaiłem się do tej topornej mechaniki coraz bardziej zaczynałem wsiąkać w ten klimat i ostatecznie jestem bardzo zadowolony, że dałem grze szansę. Nie zrażajcie się dość niemrawym początkiem. Z czasem gra bardzo fajnie rozwija skrzydła i garściami czerpie z najlepszych pomysłów klasyków gatunku. Fani tego staroszkolnego podejścia nie powinni się nawet zastanawiać.

 

 

Jak oceniasz trudność platyny w Tormented Souls?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 30 min – 20 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x11 x13
  • Liczba trofeów offline: 30
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Zobacz „Krok po kroku”
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

Generalnie do platyny mogą wystarczyć nam dwa przejścia, acz nie polecałbym od razu brać się za ukończenie bez dokonywania zapisu gry. No i jest też opcja ułatwienia sobie takich trofeów. Mianowicie gracze odkryli dostęp do debug mode dla tejże produkcji. By z niej skorzystać musimy posiadać klawiaturę. Przetestowałem u siebie na PS5 zwykłą starą klawiaturę na USB i faktycznie zadziałało. W związku z tym więcej informacji znajdziecie pod TYM linkiem. Od siebie polecałbym najpierw jednak przejść sobie grę w sposób tradycyjny, bo przynajmniej raz zdecydowanie warto zapoznać się z tą produkcją nim rzucimy się na pucharki.

Gra posiada trofea które można pominąć. Oprócz tych oczywistych dotyczących braku zapisu, czy unikania przedmiotów lecących są także specyficzne zakończenia gry. A przede wszystkim polecam rzucić okiem na trofeum braz Crucifixion wymagające sprowadzenia przeciwnika na pułapkę. To bardzo łatwo przeoczyć. Gra posiada też znajdźki, ale z nimi jest o tyle dobrze, że praktycznie do samego końca gry można swobodnie wracać do wcześniejszych lokacji i w razie czego zebrać przedmiot, który pominęliśmy.

Kolejnym ważnym pytaniem na jakie sami sobie musimy odpowiedzieć jest to, czy chcemy samemu starać się rozwiązać zagadki, czy też zdać się na pomoc w postaci materiałów wideo. W przypadku, gdybyśmy chcieli podjąć częściowe wyzwanie w opisie pucharka srebro Love znajduje się film dotyczący wyłącznie lokalizacji wszystkich dzienników bez rozwiązań fabularnych zagadek. Jeśli jednak chcemy sobie spokojnie przejść całą grę korzystając z pomocy to od siebie polecam TEN materiał. Świetnie wykonany i pokazujący zarówno wspominane dzienniki, jak i wszelkie fabularne motywy.

 

Poradnik:

platyna Tormented Souls
Unlock all trophies

Platynowy pucharek. Zgarniemy go jak uporamy się z pozostałymi.

 

zloto Sisters 60
Escape with Anna

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany z pozytywnym zakończeniem gry. Kierując się TYM materiałem zdobędziemy wszystkie potrzebne rzeczy. Musimy zdobyć antidotum i użyć go na przykutym potworze w sali, gdzie walczyliśmy z tymi mechanicznymi przeciwnikami. Zdobędziemy wtedy norzyce do drutu. Następnie po walce z finalnym bossem gdy będziemy przechodzić przez pokój z projektorem zmieniamy kasetę VHS na tą z więzieniem w podziemiach. Udajemy się ponownie do tej lokacji przez interakcję z projekcją na ścianie. Następnie na łańcuchu w celi z Anną używamy znalezionych norzyc. Teraz już wystarczy wydostać się z posiadłości.

 

srebro Nostalgia 40
Complete the game

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.

 

srebro Love 40
Collect all of Maria’s diary entries

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze znajdźkami. Nie wiem na ile dokładnie można to przegapić, bo gra szczęśliwie umożliwia nam powrót do odwiedzanych już lokacji. Na wszelki wypadek warto jednak warto uważać. Każde trofeum związane z dziennikami danej postaci wymaga odnalezienia dokładnie 8 wpisów. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący lokalizację każdego z nich.

 

srebro Dedication 40
Collect all of William’s diary entries

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze znajdźkami. Nie wiem na ile dokładnie można to przegapić, bo gra szczęśliwie umożliwia nam powrót do odwiedzanych już lokacji. Na wszelki wypadek warto jednak warto uważać. Każde trofeum związane z dziennikami danej postaci wymaga odnalezienia dokładnie 8 wpisów. Materiał wideo pokazujący lokalizację każdego z nich znajduje się w opisie trofeum srebro Love.

 

srebro Redemption 40
Collect all of Bertram’s diary entries

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze znajdźkami. Nie wiem na ile dokładnie można to przegapić, bo gra szczęśliwie umożliwia nam powrót do odwiedzanych już lokacji. Na wszelki wypadek warto jednak warto uważać. Każde trofeum związane z dziennikami danej postaci wymaga odnalezienia dokładnie 8 wpisów. Materiał wideo pokazujący lokalizację każdego z nich znajduje się w opisie trofeum srebro Love.

 

srebro Suffering 40
Collect all of Anna’s diary entries

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze znajdźkami. Nie wiem na ile dokładnie można to przegapić, bo gra szczęśliwie umożliwia nam powrót do odwiedzanych już lokacji. Na wszelki wypadek warto jednak warto uważać. Każde trofeum związane z dziennikami danej postaci wymaga odnalezienia dokładnie 8 wpisów. Materiał wideo pokazujący lokalizację każdego z nich znajduje się w opisie trofeum srebro Love.

 

zloto Untouchable 60
Complete the game without using any health items

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze specyficznym przejściem gry. Podczas całej naszej gry nie możemy ani razu użyć przedmiotu leczącego. Polecam nie łączyć tego z trofeum zloto Amnesia z uwagi, że bohaterka generalnie ginie po 4 do 6 uderzeniach od przeciwników. Zaleca się grać ostrożnie i eliminować przeciwników skuteczną mechaniką: strzał ze strzelby oraz dobicie pistoletem na gwoździe, jeśli wróg jeszcze żyje. Świetnie się to sprawdza na wszelkich wrogów. Jeśli chodzi o pojawiającego się później ducha najlepszą opcją jest szybkie opuszczenie pomieszczenia i wejście do niego ponownie. Nie powinno go już tam być. Odnośnie broni można też korzystać z przeładowywania poprzez menu ekwipunku. Wybieramy naboje i za pomocą opcji „combine” łączymy je z bronią. Nie narażamy się wtedy na atak przeciwnika i pomijamy animację przeładowywania.

Dla leniwych jest opcja skorzystania z opisanej we wstępie metody debug mode. Wystarczy po uruchomieniu nowej gry od razu przenieść się do scenki kończącej i pucharek automatycznie nam się odblokuje.

 

braz Death 20
Let the shadows consume you

Trofeum związane z mechaniką gry. W początkowej fazie gry, gdy nie posiadamy jeszcze latarki przez ciemne pomieszczenia musimy przechodzić z zapalniczką. W innym wypadku bohaterka zginie. By zdobyć ten pucharek musimy doprowadzić właśnie do takiej śmierci. Możliwości ku temu jest sporo, bo w grze nie brakuje ciemnych miejsc.

 

braz Journey 20
Travel to the past

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pierwszym przeniesieniu się do przeszłości przez film wyświetlony na projektorze.

 

srebro Master Key 40
Solve all the combination key puzzles.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu wszystkich czterech zagadek związanych z ustawieniem klucza z symbolami.

Lokacje zamknięte na klucz:

  • Pharmacy – Gwiazda, Trójkąt, Sześciokąt
  • Archive – Kwadrat, Trójkąt, Gwiazda
  • Intensive Care Corridor – Pięciokąt, Trójkąt, Kółko
  • Dining Room – Kwadrat, Sześciokąt, Pięciokąt

 

braz Escape 20
Escape from the bathroom

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu pierwszej zagadki i wydostaniu się z łazienki. Będziemy musieli odblokować kłódkę używając kodu 1235. Zdobędziemy klucz, który musimy sprawdzić i ustawić na nim odpowiedni rozstaw szczęk. Potem możemy otworzyć nim drzwi.

 

srebro Loop 40
Escape the infinite room

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z przechodzeniem kolejno przez podobne okrągłe pomieszczenia. Musimy w odpowiedniej kolejności wybierać następne drzwi.

Kolejność drzwi:

  1. Złote drzwi
  2. Drzwi naprzeciw których mamy pusty stojak
  3. Drzwi w stronę północy (North, symbol N)
  4. Drewniane drzwi (można przeczytać tabliczkę, by się upewnić które to są)
  5. Drzwi naprzeciw których mamy stojak wypełniony piaskiem
  6. Drzwi naprzeciw których mamy stojak wypełniony niedopałkami
  7. Drzwi w stronę zachodu (West, symbol O)

 

zloto Anxiety 60
Complete the game in under three hours

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze specyficznym przejściem gry. Jeśli zostawimy sobie ten pucharek na kolejne przejście nie powinniśmy mieć większych problemów, gdyż grę można ogarnąć w około 2 godziny, co daje spory bufor bezpieczeństwa. Warto tylko zaznaczyć, że czas płynie także podczas pauzy, więc nie można sobie ot tak zostawiać gry w stanie wstrzymania. W razie czego można posiłkować się TYM materiałem i oglądać przejścia od momentu zapisu do kolejnego zapisu wychodząc po nich z gry, by nam nie podliczało czasu podczas oglądania rozwiązania do kolejnych zagadek.

Dla leniwych jest opcja skorzystania z opisanej we wstępie metody debug mode. Wystarczy po uruchomieniu nowej gry od razu przenieść się do scenki kończącej i pucharek automatycznie nam się odblokuje.

 

braz Crucifixion 20
Kill an enemy using a trap

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek, który bardzo łatwo przegapić z uwagi iż nie ma wiele okazji do wykorzystania pułapek na przeciwnikach. Od siebie polecam moment tuż po pierwszym dostaniu się do biblioteki i scence z obrazem z dziewczynkami. Po wyjściu z pomieszczenia trafimy na korytarz z rzędem pułapek ze zbroi rycerskich i przeciwnikiem na przeciwko. Wystarczy go podprowadzić i pucharek będzie nasz. W razie czego poniżej załączam materiał wideo.

 

zloto Amnesia 60
Complete the game without saving

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany ze specyficznym przejściem gry. Podczas całej naszej gry nie możemy ani razu zapisać gry. I w przypadku śmierci gramy całkowicie od nowa. Polecam nie łączyć tego z trofeum zloto Untouchable z uwagi, że bohaterka generalnie ginie po 4 do 6 uderzeniach od przeciwników. Zaleca się grać ostrożnie i eliminować przeciwników skuteczną mechaniką: strzał ze strzelby oraz dobicie pistoletem na gwoździe, jeśli wróg jeszcze żyje. Świetnie się to sprawdza na wszelkich wrogów. Jeśli chodzi o pojawiającego się później ducha najlepszą opcją jest szybkie opuszczenie pomieszczenia i wejście do niego ponownie. Nie powinno go już tam być. Odnośnie broni można też korzystać z przeładowywania poprzez menu ekwipunku. Wybieramy naboje i za pomocą opcji „combine” łączymy je z bronią. Nie narażamy się wtedy na atak przeciwnika i pomijamy animację przeładowywania.

Dla leniwych jest opcja skorzystania z opisanej we wstępie metody debug mode. Wystarczy po uruchomieniu nowej gry od razu przenieść się do scenki kończącej i pucharek automatycznie nam się odblokuje.

 

braz Registry 20
Save the game

Trofeum związane z mechaniką zapisu gry. Wpadnie po jednokrotnym zapisaniu postępu przy dyktafonie. By tego dokonać musimy jednak znaleźć taśmę potrzebną do wykonania nagrania.

 

braz Gunsmith 20
Create the shotgun

Strzelba to bardzo przydatna i potężna broń. By ją zdobyć będziemy musieli odnaleźć dwa jej elementy. Jedna część jest trzymana przez lakę w lokacji West Corridor tuż przy łazienkach. Drugi element znajdziemy także trzymany przez lalkę w Observation Room. Po znalezieniu obu części musimy je jeszcze połączyć w ekwipunku.

 

srebro Relief 40
Pick up five first aid kits

Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy podczas gry zdobyć pięć apteczek. Nie są one specjalnie ukryte i jest ich więcej niż potrzeba do trofeum. Jeśli kierujemy się TYM materiałem znajdziemy je przy okazji. W razie czego jednak poniżej załączam opis miejsc, gdzie możemy je znaleźć.

  1. Room 2E
  2. Boiler Room.
  3. Pharmacy za drzwiami z kluczem na szyfr.
  4. Room 2A, możemy podjeść po zdobyciu latarki.
  5. Shower Room, możemy podjeść po zdobyciu latarki.
  6. Bunker 3A.
  7. Na stole podczas walki z finalnym bossem.

 

srebro Remorse 40
Save only yourself

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany z negatywnym zakończeniem gry. Pod koniec gry nie możemy użyć antidotum na przykutym potworze w sali, gdzie walczyliśmy z tymi mechanicznymi przeciwnikami. Po prostu mijamy go i kierujemy się na walkę z finalnym bossem, a po jej ukończeniu wychodzimy z posiadłości.

 

braz Electricity 20
Start the generator

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z generatorem w piwnicy. Musimy w pobliżu odnaleźć zawór i zgodnie z notatką ustawić 11 kg/cm zmieniając pokrętła na rurach.

 

braz Remembrance 20
Find your old hiding place

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z telewizorem. W pewnym momencie gry znajdziemy się w ładnie oświetlonej sypialni po przejściu przez lustro. Naszym zadaniem będzie odpowiedni ustawienie obrazów na telewizorze.

Kolejność obrazów:

  • Symbol Yin Yang
  • Przekręcamy w prawo 8 razy do obrazu pająka
  • Przekręcamy w lewo 5 razy do czterolistnej koniczynki
  • Przekręcamy w prawo 7 razy do trójkołowego rowerka
  • Przekręcamy w lewo 4 razy do ostatniego obrazka

 

braz Sacrifice 20
Open the vault

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z otwarciem drzwi do bunkra. Będzie to wymagało od nas przeniesienia się do przeszłości i zdobycie oka do czytnika. A będzie to oko naszej postaci jeszcze z czasu nim się obudziła. Łącząc je z haczykiem zdobytym w pokoju dziecięcym za tajną ścianą możemy użyć przy czytniku z lewej strony, a przy prawym zaczytać normalnie.

 

braz Mind 20
Activate the door to the operation area

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z otarciem drzwi do sali operacyjnej. Zabierzemy się za to po spotkaniu księdza w jadalni. Otrzymamy od niego metalową śrubkę, którą możemy użyć w skrzynkach bezpiecznikowych. Będziemy mogli skorzystać z windy i po zjechaniu będziemy musieli ją zablokować przy użyciu wózka. Następnie możemy odzyskać śrubę idąc na około i wracając potem zablokowaną widną możliwe będzie odblokowanie sali operacyjnej.

 

braz Surgery 20
Reattach a limb

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z rannym księdzem. Najpierw będziemy musieli zdobyć tubę do zagadki z małpami. Potrzebne będzie użycie skalpela przy gilotynie w okolicznym pomieszczeniu w wersji lustrzanej. W łazience znajdziemy młotek, a w pokoju 2C w skrzyni rękę manekina. Po wyjściu z lustra w pomieszczeniu gdzie była gilotyna znajdziemy zagadkę z małpami. Umieszczamy na niej tubę i ustawiamy obrazki: zamknięte oczy, zasłonięte uszy, zasłonięte usta, brak głowy. Używamy młotka na miejscu między klockami z obrazkami. Zdobywamy zszywać. Przenosimy się w wersję lustrzaną, ustawiamy moc zszywacza na maksymalną i przyszywamy rękę manekinowi. Możemy wracać do świata rzeczywistego i porozmawiać z księdzem.

 

braz Water 20
Start the pump

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z pompą w bunkrze. Najpierw będziemy musieli znaleźć trzy zakrętki po jednej w bunkrze na poziomie 1A, 2A oraz 3B. Po ich znalezieniu konieczne będzie odpowiednie ich wykorzystanie i ustawienie pokręteł na systemie rur. Polecam wspomóc się TYM materiałem jeśli mamy problem z odpowiednim ustawieniem.

 

braz Frustration 20
Locate Anna

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki ze szkieletem w podziemiach pod kostnicą. Udamy się w to samo miejsce poprzez kasetę wideo i będziemy musieli w odpowiedniej kolejności wcisnąć przyciski na szkielecie by otworzyć tajne przejście. Kolejność: głowa, żołądek, ręka, gardło, serce, gardło.

 

srebro Obsession 40
Unlock the door under the hall stairs

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z przejściem pod schodami w głównej hali. To dość spora zagadka bo wymaga wcześniejszego znalezienia trzech przedmiotów fabularnych: karty id, medalionu z zamrożonej krwi oraz specjalnego klucza. Polecam wspomóc się TYM materiałem jeśli zdobycie któregoś z przedmiotów nas męczy.

 

zloto Serial Killer 60
Kill 40 enemies

Trofeum możliwe do przegapienia!

Pucharek związany z zabijaniem przeciwników. Podczas przechodzenia gry spotkamy ich więcej niż jest wymagane, by zdobyć ten pucharek. Amunicji też nam nie braknie o ile nie będziemy jej marnować. Pominięcie jest możliwe jedynie jeśli unikamy walki, ale nie jest to polecane, bo niejednokrotnie po prostu łatwiej jest ustrzelić wroga niż się z nim ganiać.

 

srebro Killer 40
Kill 20 enemies

Pucharek wpadnie nam po pokonaniu 20 wrogów. Zobacz opis: zloto Serial Killer.

 

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.
OCENA KOŃCOWA

NAZWA GRY: Tormented Souls

OPIS GRY : Stworzony przez studia Dual Effect / Abstract Digital Works horror będący oczywistym nawiązaniem do klasyków gatunku. Nawiedzona lokacja pełna zagadek i potworów, z góry ustalone kąty kamery i do tego kombinowanie z przedmiotami w ekwipunku.

AUTOR: Tomasz Krajewski

OCENA
4
Sending
OCENA UŻYTKOWNIKÓW
1 (1 vote)

PODSUMOWANIE:

Tormented Souls może z początku nie pokazać się od najlepszej strony. Gdy przyzwyczaimy się jednak do topornej mechaniki walki możemy wpaść coraz bardziej w konkretny klimat produkcji. Z czasem gra bardzo przyjemnie rozwija skrzydła i garściami czerpie z najlepszych pomysłów klasyków gatunku. Fani takiego staroszkolnego podejścia do horrorów nie powinni się nawet zastanawiać.

ZALETY

  • klimat,
  • dobrze zaprojektowana lokacja pełna ciekawych zagadek,
  • czerpie garściami najlepsze motywy klasyków gatunku.

WADY

  • fatalna praca kamery podczas walki,
  • oprawa, czy projekty potworów nie zachwycają.