Ostatnia część trylogii historii Ezio Auditore da Firenze – Assassin’s Creed Revelations – to trzydzieści godzin dobrej zabawy z platynowaniem. Jeżeli jeszcze nie macie platyny, to czas najwyższy to zrobić!
PORADNIK GOŚCINNY – napisał Seweryn B. (SEVIK)
Aby zacząć dodatek należy w menu tytułowym gry wejść w zakładkę Zaginione Archiwum!
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Pogromca / The Conqueror
Zbierz wszystkie trofea / Get Every Trophy
Gratulacje!
Początki / The Early Years
Ukończ 1 Sekwencję Desmonda. / Complete Desmond Sequence 1.
Osiągnięcie zdobywane poprzez Wyspę Animusa, czyli można powiedzieć poprzez świat teraźniejszy. Aby się do niego dostać należy wejść w menu gry. Na wyspie Animusa znajduje się 5 portali, które opowiadają nam historie Desmonda. By odblokować osiągnięcie należy przejść pierwszą historię, przechodząc przez pierwszy portal. Każdy portal to osobne osiągnięcie.
Najlepsza na zimno / Best Served Cold
Ukończ Sekwencję 1 DNA. / Complete DNA Sequence 1.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Asasyn z przymusu / The Reluctant Assassin
Ukończ 2 Sekwencję Desmonda. / Complete Desmond Sequence 2.
Wytłumaczenie znajduje się w osiągnięciu Początki.
Stambuł i Konstantynopol / Istanbul and Constantinople
Ukończ Sekwencję 2 DNA. / Complete DNA Sequence 2.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Ucieczka do Nowego Jorku / Escape To New York
Ukończ 3 Sekwencję Desmonda. / Complete Desmond Sequence 3.
Wytłumaczenie znajduje się w osiągnięciu Początki.
Dobry interes / Seal the Deal
Ukończ Sekwencję 3 DNA. / Complete DNA Sequence 3.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Książę / The Prince
Ukończ Sekwencję 4 DNA. / Complete DNA Sequence 4.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Gęstniejący spisek / The Plot Thickens
Ukończ Sekwencję 5 DNA. / Complete DNA Sequence 5.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Sukcesy i porażki / Successes and Failures
Ukończ Sekwencję 6 DNA. / Complete DNA Sequence 6.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Zgniłe jabłko / The Rotten Apple
Ukończ 4 Sekwencję Desmonda. / Complete Desmond Sequence 4.
Wytłumaczenie znajduje się w osiągnięciu Początki.
Stary szef, nowy szef / Old Boss, New Boss
Ukończ Sekwencję 7 DNA. / Complete DNA Sequence 7.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Priorytety / Priorities
Ukończ Sekwencję 8 DNA. / Complete DNA Sequence 8.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Czy pan Desmond Miles? / Are You Desmond Miles?
Ukończ 5 Sekwencję Desmonda. / Complete Desmond Sequence 5.
Wytłumaczenie znajduje się w osiągnięciu Początki.
Objawienia / Revelations
Ukończ Sekwencję 9 DNA. / Complete DNA Sequence 9.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Ulubione wspomnienia / Fond Memories
Osiągnij 100% synchronizację we wszystkich sekwencjach. / Achieve 100% Synchronization in all Sequences.
Zaczynamy zabawę z 100%. Tym razem jest to tylko 100% sekwencji głównych. Wystarczy spełniać wymogi w sekwencjach od 1 do 9.
Święta wiedza / Holy Wisdom
Zalicz najwyższy poziom Hagia Sophia / Complete the Hagia Sofia challenge level.
Trofeum będzie możliwe do odblokowania, gdy zdobędziemy 10 kart wspomnień Ishaka Pasha’y. Lokalizacje kart wspomnień znajdziemy na mapach w trofeum Nakryty. Po zdobyciu przedmiotów, na mapie dodany zostanie znacznik w okolicy budynku Hagia Sofia. Wystarczy, że przejdziemy to wspomnienie. Nie musimy robić go na 100%.
Nakryty / Capped
Zbierz wszystkie fragmenty danych Animusa. / Collect all Animus data fragments.
Jak w poprzedniczkach, czekają na nas znajdźki. Do tego trofeum będziemy potrzebować fragmentów Animusa w liczbie 100. Są one łatwo dostępne na mapie, gdyż sama wielkość mapy nie jest przesadzona. Po zdobyciu 50 fragmentów Animusa zostanie automatycznie odblokowana lokalizacja pozostałych fragmentów na mapie.
Warte tysiąca słów / Worth A Thousand Words
Zbierz wszystkie karty ze wspomnieniami Ishaka Paszy. / Collect all of Ishak Pasha's memoir pages.
Kolejna znajdźka do zbierania, w ilości 10 sztuk. Karty wspomnień są nam również potrzebne do osiągnięcia trofeum Święta wiedza. Gdy zbierzemy 25 fragmentów animusa, do zakupu dodadzą nam mapę z lokalizacją kart wspomnień. Mapy są zamieszczone w trofeum Nakryty.
Piroman / Pyromaniac
Ukończ wszystkie zadania związane z ładunkami. / Complete all Bomb Missions.
Wielki wódz / Armchair General
Kontroluj jednocześnie wszystkie miasta (poza Rodos) w obszarze śródziemnomorskim. / Control all cities (except Rhodes) simultaneously in the Mediterranean Defense game.
To trofeum jest wyjątkowo źle wyjaśnione. Za pomocą asasynów, których werbujemy, będziemy musieli przejmować miasta. Odbywa się to poprzez wysłanie asasyna na misję, jak w Brotherhood. Jedna z misji dla asasyna to oswobodzenie danego miasta. Wystarczy, że oswobodzimy wszystkie miasta na liście. Rhoades nie jest dla nas osiągalna, więc nie ma co się przejmować.
Żelazna kurtyna / Iron Curtain
Przeprowadź perfekcyjną obronę kryjówki, bez korzystania z armaty. / Perform a perfect den defense without using the cannon.
Trofeum to najlepiej zrobić w sekwencji 2 wspomnieniu 6. Jest to pierwsza obrona kryjówki, którą przeprowadzimy. Wystarczy przeprowadzić obronę nie używając armat. Najłatwiejszym sposobem jest ustawienie maksymalnej ilości murów oraz ustawienie samych kuszników na dachach. Wspomnienie to tutorial, więc na pewno będzie wyjaśnione całe działanie obrony.
Asasyn-pająk / Spider Assassin
Wdrap się na Hagia Sophia, od dołu aż na sam szczyt w czasie nie dłuższym niż 25 sek. / Climb Hagia Sofia, from the ground to the pinnacle, in under 25 seconds.
Trofeum wpada za wspinaczkę na Hagia Sofia. Najprościej należy znaleźć rusztowanie i tą drogą kontynuować wspinaczkę na sam szczyt.
Szczery przyjaciel / A Friend Indeed
Zrealizuj wszystkie wyzwania związane z kredem jednej frakcji. / Complete all Faction Creed Challenges from a single faction.
Unikanie podatków / Tax Evasion
Odbierz swoje pieniądze od poborcy podatkowego Templariuszy. / Get your money back from a Templar tax collector.
Mentor / The Mentor
Zadbaj o to, by siedmiu twoich uczniów awansowało do poziomu Mistrza Asasynów. / Have seven trainees reach the rank of Master Assassin.
Podczas progresu fabularnego odblokujemy dostęp do asasynów. W dalszej części fabuły jeden z nich awansuje na najwyższy poziom (czyli 15) i będzie przypisany do jednej z kryjówek. Trofeum polega na tym, by 7 uczniów wyszkolić na poziom 15. Należy pamiętać, by po 10 poziomie przypisać ich do jednej z kryjówek i wykonać dla nich misje, dzięki której zaczną awansować na wyższy poziom.
Niczym błyskawica / Lightning Strikes
Zabij 5 strażników w 5 sekund korzystając wyłącznie z ukrytego ostrza. / Kill 5 guards in 5 seconds using only your hidden blades.
Jest to bardzo łatwe trofeum wbrew pozorom. Aby je zdobyć, należy mieć dostęp do bomby hukowej, która zbierze wszystkich przeciwników w jedno miejsce. Dokładne miejsce i przykład jest zamieszczonym filmiku.
Likwidator / Overkiller
Zgładź 50 strażników ukrytym ostrzem. / Assassinate 50 guards with the hidden blade.
Trofeum zapewne wpadnie podczas przechodzenia gry, więc nie ma się czym obawiać. Zdarza się błąd, że trofeum wpada po zabiciu ponad 50 osób.
Pokaz lotniczy / Show-Off
Skocz na spadochronie wprost na linę do zjeżdżania. / Parachute onto a zipline.
Trofeum możliwe do wykonania z samym początkiem rozgrywki. Gdy tylko dostajemy ostrze z hakiem będziemy w stanie odblokować trofeum. Wystarczy podążać przykładem filmiku.
Mędrzec / Sage
Zbierz wszystkie dostępne księgi. / Collect all available books.
Należy wykupić wszystkie książki z księgarni oraz znaleźć wyjątkowe egzemplarze, które odblokujemy podczas progresu fabularnego. Książek jest 25:
- 7 z misji odblokowanych podczas progresu fabularnego, będą zaznaczone na mapie
- 14 zakupimy w księgarniach Konstantynopolu (z progresem dostajemy dostęp do wszystkich 14) i wydamy na to 100 tysięcy akczy.
- 4 księgi zakupimy w księgarni w Kapadocci i będą one kosztować UWAGA 352 303 akczy.
Na wszelki wypadek przed wykupieniem ostatniej zróbcie sobie zapasowego save’a.
Szybkie palce / Fast Fingers
Okradnij 50 martwych strażników korzystając ze swoich umiejętności złodziejskich. / Loot 50 dead guards with thief looting.
Trofeum jest dość ciekawe. Nie należy tylko i wyłącznie okradać zabitych strażników. Należy awansować złodziei, których możemy zatrudniać. Awans złodziei polega na tym, że musimy wykonać dla nich wyzwania. Jednym z wyzwań jest odblokowanie umiejętności kradzieży dla nich. Gdy już spełnimy wymogi należy zatrudnić taką grupkę, podróżować po mieście i zabijać strażników. W trakcie postoju złodzieje zaczną grabić zwłoki.
Taniec w tłumie / Mosh Pit
Otruj jednocześnie 10 strażników. / Have 10 guards poisoned at the same time.
By zdobyć to trofeum, należy wytworzyć bombę trującą. Z progresem misji odnośnie ładunków dostaniemy taki za darmo. Z koła posiadanego sprzętu wybieramy bombę hukową, by przyciągnąć wymaganych przeciwników. Należy tylko postąpić jak na filmiku
Pułapka na myszy / Mouse Trap
Przygnieć 5 strażników rusztowaniem, uprzednio unieruchomiwszy ich ładunkiem z gwoździami. / Kill 5 guards with a scaffold after they have been stunned by caltrops.
Do zdobycia trofeum nie jest wymagane jednoczesne 5 zabicie strażników rusztowaniem. Nie musimy zabić 5 strażników jednocześnie. Najłatwiej zrobić to podczas jednej z misji Piri Raisa, w której dostajemy ładunek z gwoździami.
Miłośnik ładunków wybuchowych / Craft Maniac
Przygotuj 30 ładunków. / Craft 30 bombs.
Wystarczy wytworzyć 30 ładunków. Ładunki możemy wykonywać w pobliżu każdej kryjówki asasynów, u Piri Raisa oraz przypadkowych punktach na mieście.
Protegowany / My Protégé
Zadbaj, by jeden z twoich uczniów dostąpił rangi Mistrza Asasynów. / Have one trainee reach the rank of Master Assassin.
Trofeum związane z fabuła. Nie do przegapienia.
Prawie jak na skrzydłach / Almost flying
Poszybuj na spadochronie ze szczytu Galaty wprost na wody Złotego Rogu. / Parachute directly from the top of the Galata Tower to the golden horn.
Trofeum bardzo proste. Należy wspiąć się na wieżę w Galacie, a następnie skoczyć, otworzyć spadochron i poszybować aż do portu. Postępuj jak na filmiku.
Ciche, lecz zabójcze / Silent but deadly
Zabij trzech strażników jednocześnie posługując się tylko nożami do rzucania. / Kill three guards simultaneously with only throwing knives.
Trofeum wydaje się bardzo proste i takie jest, lecz należy zakupić dodatkowy pas na noże, który zakupimy u krawca. Gdy już go mamy to możemy pomieścić 10 noży do rzucania. Każdy strażnik przyjmie 2 noże na swoje ciał po czym ginie. Znajdź grupkę strażników podczas eksploracji miasta, wyceluj i rzuć.
Widzę cię / I can see you
Zabij 5 strażników pod osłoną ładunku dymnego. / Kill 5 guards while under the cover of a smoke screen bomb.
Kolejne trofeum, gdzie wymagana jest bomba hukowa i dymna. Dostaniemy je z progresem misjii u Piri Raise’a. Gdy już ją zdobędziemy udajemy się do lokalizacji na filmiku, wybieramy z menu broni bombę hukową by przyciągnąć wrogów w jedno miejsce, a następnie wystarczy rzucić bombę dymną prosto na nich. Zakradamy się i zabijamy na ślepo wrogów.
Tańczący niedźwiedź / Monster's dance
Postaraj się, aby otruty strażnik obezwładnił 3 cywilów. / Have a guard incapacitate 3 civilians while he's poisoned.
Trofeum nie musi zostać wykonane jednocześnie. Od początku rozgrywki będziemy mieli możliwość zatruwania strażników poprzez zatrute strzałki lub ostrze. Wystarczy wyposażyć się w jedno z nich w menu broni i zatruć strażnika będącego w pobliżu obywateli miasta.
Dręczyciel / Bully
Odszukaj i obij Duccio. / Find and beat up Duccio.
W sekwencji 4, podczas cutscenki spotkamy Duccio. Należy go odszukać w podanej lokalizacji i pobić. Należy pamiętać, żeby schować jakiekolwiek ostrze.
Zgodnie z Kredem / Part of the Creed
Poznaj niepokój towarzyszący Skokowi Wiary (Zaginione Archiwum). / Take the induction leap of faith (The Lost Archive).
Trofeum związane z fabuła. Nie do pominięcia.
Kiedy mówią: "skacz" / Jump they say
Dotrzyj do wspomnienia w Animusie (Zaginione Archiwum). / Reach the Animus memo (The Lost Archive).
Trofeum związane z fabuła. Nie do pominięcia.
Wkrocz do Animusa / Enter the Animus
Wejdź do symulacji tworzonej przez Animusa (Zaginione Archiwum). / Enter the Animus simulation (The Lost Archive).
Trofeum związane z fabuła. Nie do pominięcia.
Stwórca / Meet your maker
Ukończ piąte wspomnienie (Zaginione Archiwum). / Finish memory five (The Lost Archive).
Trofeum związane z fabuła. Nie do pominięcia.
W pętli / The Loop
Poznaj moc pętli (Zaginione Archiwum). / Experience the loop (The Lost Archive).
Trofeum związane z fabuła. Nie do pominięcia.
Wszystkie części / Find all Pieces
Znajdź wszystkie fragmenty odszyfrowujące (Zaginione Archiwum). / Find all of the decipher fragments (The Lost Archive).
Fragmenty to forma znajdziek w dodatku. Jest ich 20 i są rozmieszczone w różnych miejscach, w różnych wspomnieniach.
Wyjście z pętli / Breaking the Loop
Spróbuj uciec z pętli, przerywając cykl (Zaginione Archiwum). / Break the loop, escape the cycle (The Lost Archive).
Po zdobyciu wszystkich 20 fragmentów należy powtórzyć sekwencje 5 w sekwencji DNA, którą załączamy poprzez menu gry. Odblokuje nam się drugie wyjście. Wystarczy, że przez nie wyjdziemy.
Na ratunek / Save yourself
Wyląduj na bloku po upadku z wysokości większej niż 25 metrów (Zaginione Archiwum). / Land on a block after falling more than 25 meters (The Lost Archive).
Po dodaniu umiejętności tworzenia figur należy po prostu spaść na dół i uratować się przed upadkiem. Trofeum zapewne wam wpadnie podczas przechodzenia.
Podziw Warrena Vidica / Impress Warren Vidic
Ukończ sekwencję testową Animusa bez żadnego upadku (Zaginione Archiwum). / Complete the Animus testing sequence without failing (The Lost Archive).
Najtrudniejsze osiągnięcie w całym dodatku. Należy przejść sekwencję 4 bez upadku. Nie jest to łatwe zadanie, lecz dla tych leniwych jest możliwość użycia glitcha. Wystarczy, że w odpowiednim miejscu podanym na filmiku przejdziemy przez niewidzialną ścianę. Upadamy na sam dół nie dostając obrażeń i szukamy najniżej położonego punktu, który okazuje się być końcem poziomu. Dostajemy się do niego poprzez budowanie figur. Należy pamiętać, że dostęp do pomieszczenia będzie możliwy tylko górą.
Żywy przekracza Styks / Cross Styx without dying
Przekrocz Styks bez żadnego upadku (Zaginione Archiwum). / Make it across the river Styx without failing (The Lost Archive).
Podczas sekwencji 7 będziemy musieli przejść rzekę Styks. Wystarczy zrobić to bezbłędnie. Zaliczenie upadku przed dostaniem się na wspomnianą rzekę nie niweluje zdobycia trofeum. Gdy spadniemy do rzeki, należy zresetować całkowicie wspomnienie.