Gran Turismo 7 – Poradnik do trofeów

 

Gran Turismo powraca w wielkim stylu. Tym razem dostajemy pełnoprawny tryb dla pojedynczego gracza, który potrafi wciągnąć na długie godziny. Trofea są znacznie łatwiejsze niż w GT Sport czy w Gran Turismo 5, nie powinniście mieć z nimi większego problemu.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Gran Turismo 7?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 5 / 10 (poziom trudności zależy od umiejętności gracza)
  • Czas do zdobycia platyny: 100+ godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x4 x47
  • Trofea online: Gra wymaga ciągłego dostępu do sieci
  • Minimalna liczba przejść: 1x Kafeteria + sporo farmienia kasy
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

Opinia znajduje się TUTAJ!

Wstępne wskazówki:

  • By móc grać w tryb solo, musicie mieć cały czas połączenie z siecią! W przypadku braku dostępu do sieci, będziecie mogli rozegrać tylko kilka podstawowych wyścigów i nic więcej.
  • Gra posiada osobne zestawy trofeów dla PS5 i PS4, jednak zapis jest cały czas trzymany na serwerze, więc można wbijać pucharki na obu platformach jednocześnie. Wymogiem jest jedynie powtórzenie określonego osiągnięcia (np. przejechanie raz jeszcze licencji, zrobienie kilku metrów, żeby wpadły trofea za dystans, itd.). UWAGA: Trofea za zrobienie menu w kafeterii czy odblokowanie finalnego filmiku na chwilę obecną nie wpadają na drugiej platformie! Kafeterię można obejść zostawiając sobie jakieś menu do zrobienia na drugiej platformie, jednak co do finału to obecnie nie ma możliwości wbicia tego na drugiej konsoli. PD już przygląda się problemowi, także istnieje szansa, że w momencie czytania tego poradnika, problem został już naprawiony (dajcie znać w komentarzach).
  • Wybór poziomu trudności nie ma żadnego wpływu na trofea oraz otrzymywane w grze nagrody. Możecie również włączyć sobie dodatkowe asysty w samochodzie, jeśli tylko macie na to ochotę.
  • Diler samochodów używanych oraz salon samochodów legendarnych zmieniają swoją zawartość automatycznie co kilka dni. System działa tak, że najpierw wchodzi zestaw samochodów, w kolejnym dniu poszczególne modele są oznaczone jako „limitowane”, po czym w kolejnych dniach nie da się ich kupić, ponieważ pokazuje się informacja, że zostały wyprzedane. Taki samochód zostanie zmieniony w następnym dniu.
  • Polecam stronę: https://ddm999.github.io/gt7info/ na której możecie sprawdzić obecny stan dilera samochodów używanych czy legendarnych, obecne wyścigi w trybie Sport oraz nagrody. Strona cały czas jest rozwijana i funkcji przybywa, więc w przyszłości tam być jeszcze więcej ciekawych informacji.

Krok po kroku:

KROK #1 – Odblokować licencje i ukończyć wszystkie na złoto

Licencje odblokujecie uzupełniając jedne z pierwszych menu w kafeterii. Długo nie będziecie musieli grać, żeby odblokować licencje. Jak tylko to zrobicie, skupcie się wyłącznie na nich, aż nie zrobicie wszystkich na złoto. Są one wymagające i zabiorą Wam sporo godzin grania, jednak do platyny i tak musicie ukończyć wszystko na złoto. Czasy są zawsze z góry ustalone, jedyne co możecie zmienić to asysty w samochodzie i nic więcej. Niektóre testy będą wymagały sporej ilości powtórek i dostosowania swojego stylu jazdy, aby jak najpłynniej przechodzić zakręty. W razie czego, możecie włączyć linię pomocniczą na torze, dzięki której poznacie prawidłowy tor jazdy.

Mapa z odblokowanymi znacznikami.

 

KROK #2 – Dokończyć wszystkie menu w kafeterii

Po zrobieniu licencji możecie odetchnąć i dokończyć resztę menu w kafeterii. Przeważnie będziecie musieli zebrać 3 samochody z danej klasy, modelu, itd. Auta te będziecie dostawać jako nagrody, albo możecie je kupić jeśli macie nadmiar hajsu (chociaż polecam jeździć, a kasę oszczędzać na potem, bo się przyda). Po zrobieniu wszystkich menu odblokujecie ostatni finałowy filmik, a po drodze pewnie inne pomniejsze trofea, jak te z GT Auto, za dystans, zakup odpowiedniego samochodu, osiągnięcie danej prędkości, itd.

 

KROK #3 – Online

W przeciwieństwie do GT Sport, tutaj wystarczy wziąć udział w 50 wyścigach w trybie Sport oraz przejechać odpowiedni dystans wraz z innymi graczami. O ile udział w wyścigach Sport jest zrozumiały, tak dystans dotyczy wszystkich graczy jednocześnie, czyli jeśli macie do zrobienia przykładowo 1000 km z innymi, liczone są kilometry każdego gracza do wspólnej puli, także im więcej samochodów w sesji tym szybciej nabijacie dystans. Więcej szczegółów znajdziecie w opisie trofeum srebro Wspólna jazda autobahnem / Driving the Autobahn Together

 

KROK #4 – Zarobienie kasy na zakup legendarnych aut

Po zrobieniu całej reszty przyjdzie pora na najżmudniejszy etap, czyli zarabianie kasy, aby zakupić 3 legendarne samochody do pucharku srebro Trzy legendy / Three Legendary Cars. Samochody te kosztują od 100,000 aż do 20,000,000 Kr, także przed Wami długa droga. W opisie powyższego trofeum opisałem różne sposoby na szybkie zarabianie kasy, ale nie spodziewajcie się cudów, swoje trzeba będzie tutaj odsiedzieć. W żadnym wypadku nie kupujcie wirtualnej kasy za realną, żeby nie popierać tych ohydnych praktyk… W dodatku salon samochodów legendarnych posiada określone modele w danym czasie, które zmieniają się co kilka dni, więc trzeba czekać aż wymagany model pojawi się i zdążyć go zakupić.

 

Poradnik:

platyna Platynowe trofeum Gran Turismo / Gran Turismo Platinum Trophy
Zdobyto wszystkie trofea Gran Turismo 7! / Acquired all Gran Turismo 7 trophies!

Platyna nie jest tak wymagająca jak w GT Sport czy GT5, jednak licencje mogą napsuć krwi. Po zrobieniu licencji tak naprawdę nie ma tutaj już nic nadzwyczaj trudnego, jedynie farmienie kasy, żeby kupić legendarne samochody, ale to jest zdecydowanie bardziej czasochłonne niż trudne.

 

braz Pierwsza jazda / Living Your Car Life
Rozpoczęto pierwsze menu. / Started the first menu.

Przy pierwszym włączeniu gry, będziecie musieli rozegrać jeden wyścig w trybie Music Rally. Wystarczy dojechać do mety, bez względu na wynik, po czym gra Was powita w głównym menu, a Wy otrzymacie trofeum. Podczas pierwszej jazdy, można od razu zrobić trofeum braz Aby do przodu / Moving on Up, gdzie trzeba wyprzedzić 5 samochodów w trakcie jednego okrążenia.

 

braz Adept historii motoryzacji / Student of Motoring History
Ukończono pierwsze menu kolekcjonowania aut. / Completed the first car collecting menu.

UWAGA: Na chwilę obecną, jeśli zrobicie wszystkie menu na jednej platformie, trofeum nie wpadnie na drugiej. Można to obejść i zrobić dowolne menu (póki jeszcze macie) na drugiej platformie i trofeum powinno wpaść po wykonaniu go.

Po ukończeniu pierwszego Music Rally, otrzymacie w końcu dostęp do głównej mapy. Na początku będziecie mieć dostęp jedynie do menu kafeterii oraz garażu. Kafeteria robi za coś w rodzaju tutoriala przez całą grę i odblokowuje kolejne miejsca na mapie. Pierwsze menu wymaga ukończenia 2 wyścigów, żeby zdobyć 3 japońskie samochody kompaktowe (jeden samochód kupujecie na samym początku z salonu używek). Po zajęciu minimum 3 miejsca w tych wyścigach otrzymacie samochody, po czym wracacie do Kafeterii i zaliczacie pierwsze menu.

 

braz Aby do przodu / Moving on Up
Awans o pięć lub więcej miejsc w jednym okrążeniu. / Moved up five or more positions in a single lap.

Trofeum zrobicie na dowolnym wyścigu, nawet już w trakcie pierwszego Music Rally, gdy pierwszy raz odpalicie grę. Wystarczy wyprzedzić 5 samochodów w trakcie jednego okrążenia i tyle. Jeśli macie z tym problemy, poczekajcie aż dostaniecie jakieś znacznie szybko auto, po czym możecie wrócić do jednego z pierwszych wyścigów, gdzie są najwolniejsze auta i zrobić to bez większego stresu.

 

braz Perfekcyjny kierowca / Clean Racer
Ukończono wyścig bez zjechania z toru lub kolizji. / Completed a race without leaving the track or any collisions.

Podobnie jak wyżej, zrobicie to gdziekolwiek, nawet w trakcie pierwszego Music Rally, gdy odpalicie grę po raz pierwszy. Musicie uważać, żeby nie wylecieć z toru oraz nie uderzyć w żaden inny samochód.

 

braz O pół zderzaka / By a Whisker
Wygrano wyścig z przewagą 0,5 sekundy lub mniejszą. / Won a race with a lead of 0.5 seconds or less.

Można to zrobić na dowolnym wyścigu lub ręcznie go ustawić. Bez względu na wybór, wystarczy wziąć jakieś znacznie szybsze auto, po czym zająć 1 miejsce i trzymać samochód na drugiej pozycji zaraz za Wami. Tuż przed metą, dajcie się dogonić najbardziej jak to możliwe. AI w tej grze niestety jedzie po sznurku, więc możecie po prostu wjechać przed niego, zwolnić żeby do Was dobił i dojechać tak do mety. Pamiętajcie tylko, że jeśli zwolnicie za bardzo to czas może być większy niż 0.5 sekundy, bo im wolniejsze auta, tym dłużej to trwa. Ewentualnie możecie się zrównać z wolniejszym autem i lekko wysunąć przód, żeby być na 1 miejscu.

Po lewej stronie ekranu, na liście kierowców, możecie na bieżąco obserwować jaką macie przewagę czasową. Starajcie się, żeby nie przekroczyła 0.5 sekundy.

 

braz Z palcem w nosie / By a Country Mile
W wyścigu co najmniej dwóch okrążeń, wygrano z przewagą 10 sekund lub więcej. / Won with a lead of 10 seconds or more, in a race of at least two laps.

Będziecie potrzebować jakiś znacznie szybszy samochód, im mocniejszym tym lepiej (po zrobieniu wszystkich licencji na złoto otrzymacie bolid Red Bulla, który jest bardzo szybki). Wybieracie teraz jeden z początkowych wyścigów, jak chociażby owal w USA, gdzie jadą najwolniejsze auta w grze i spokojnie wyprzedzacie wszystkich + robicie przewagę minimum 10 sekund.

Po lewej stronie ekranu, na liście kierowców, możecie na bieżąco obserwować jaką macie przewagę czasową. Starajcie się, żeby było powyżej 10 sekund.

 

braz Nie ma lekko / No Assistance Required!
Ukończono wyścig bez używania jakichkolwiek ułatwień. / Completed a race without any assist settings.

W menu opcji przed wyścigiem, zawsze macie możliwość włączenia/wyłączenia dodatkowych asyst w samochodzie (kontrola trakcji, ASM, automatyczne kontrowanie, ABS). Musicie wyłączyć wszystkie te asysty i ukończyć wyścig na dowolnej pozycji. Warto wybrać jeden z owalnych torów w USA, po czym wziąć szybszy samochód (chociaż tutaj nie jest to wymagane), przykleić się do bandy i jechać tak aż do mety.

 

braz Świeża guma / New Treads
Zjechano do boksów podczas wyścigu i zmieniono opony. / Took a pitstop during a race and changed your tires.

Pod każdym odkrytym torem, macie możliwość odpalenia „Custom Race” / „Wyścig Niestandardowy”, gdzie można modyfikować wszelkie ustawienia wyścigu, takie jak liczba okrążeń, aut na torze, itd. W tym wypadku, wystarczy ustawić przynajmniej 2-3 okrążenia i zjechać na pierwszym do pit-stopu po wymianę opon. Jak tylko wjedziecie, pojawi się informacja na jakie opony chcecie zmienić (nie musicie mieć innych rodzajów, można zmienić na ten sam), zatwierdzacie i czekacie aż auto wjedzie i zostaną wymienione. Jak tylko wyjedziecie z pit-stopu, trofeum powinno od razu wpaść.

 

braz Najważniejszy pierwszy krok / The First Step to Mastery
Ukończono tor (wszystkie sektory) podczas Praktyki na torze. / Completed a track (all sectors) in Circuit Experience.

Czytaj opis trofeum: srebro Król torów / Circuit Master

 

braz Nauka czyni mistrza / Circuit Apprentice
Ukończono 5 torów (wszystkie sektory) podczas Praktyki na torze. / Completed five tracks (all sectors) in Circuit Experience.

Czytaj opis trofeum: srebro Król torów / Circuit Master

 

srebro Król torów / Circuit Master
Ukończono 15 torów (wszystkie sektory) podczas Praktyki na torze. / Completed 15 tracks (all sectors) in Circuit Experience.

„Circuit Experience” / „Praktyki na torze” to coś w rodzaju nauki toru. Gdy wejdziecie na dowolny tor na mapie, na dole zawsze będziecie mieć opcje wybrania „Circuit Experience” / „Praktyki na torze”. Najpierw musicie ukończyć każdy sektor osobno, a dopiero na końcu będziecie jechać cały tor. Im dłuższy tor, tym więcej sektorów do ukończenia, także wybierajcie te krótsze. Na szczęście nie trzeba tutaj robić złotych czasów, wystarczą te na brąz, aby zaliczyć pucharek. Samochód macie również z góry ustalony, więc nie trzeba kombinować z jego doborem. Poniżej wrzucam listę najprostszych torów, na jakich robiłem praktyki.

Lista wszystkich torów oraz wymaganych czasów na złoto:

(Klikając nazwę toru, otworzycie filmik z przejazdem na złoto)

 

braz Szybki Bill / Done in 60 Seconds
Przejechano okrążenie toru Tsukuba Circuit w czasie poniżej 1 minuty. / Drove a lap of the Tsukuba Circuit in under one minute.

Tor na Tsukubie odkryjecie po zrobieniu jednego z menu w Kafeterii. Tor jest bardzo krótki, a dodatkowo można używać dowolnego samochodu, nawet Red Bulla X 2019 (dostaniecie go za zrobienie Specjalnych licencji na złoto) lub Dodge Tomahawk X VGT (kosztuje 1,000,000 Kr), są to najszybsze samochody w grze. Koniecznie załóżcie im opony Wyścigowe Miękkie (najlepsza przyczepność), aby nie latać po torze. 1 minuta to bardzo łatwy czas do osiągnięcia i nie potrzebujecie takich potworów jak wyżej wymienione. Czas ten osiągnięcie nawet dobrze stuningowanym Renault Clio czy Hondą Civic.

Gdy już odkryjecie tor, wybierzecie swój samochód, to odpalacie tryb ’Time Trial” / „Próba Czasowa” na tym torze i staracie się zrobić czas poniżej 1 minuty.

 

braz Pierwsza formuła / Formula First Timer
Prowadzono bolid jednej z formuł. / Drove a Formula car.

Nie musicie kupować bolidu, aby zrobić to trofeum!

W trakcie robienia licencji będziecie prowadzić bolid i również je otrzymacie. Bolid znajdziecie w Super Licencji S-7, wystarczy ją odpalić i przejechać kawałek, żeby dostać pucharek.

 

braz Kolekcjoner podiów / Podium Fixture
Dziesięciokrotnie zdobyto miejsce na podium. / Finished on the podium ten times.

Jak sam opis mówi, musicie minimum 10 razy zająć przynajmniej 3 miejsce w dowolnym wyścigu. Jeśli chcecie, możecie nawet powtarzać najprostszy z nich, ale trofeum wpadnie samo w trakcie normalnego grania.

 

braz Ciągle pada / Rain Royalty
Zdobyto licencję do jazdy w deszczu. / Acquired your rain license.

Trofeum otrzymacie, gdy tylko ukończycie jedną z licencji (nawet na brązowy czas), która odbywa się w deszczu lub na mokrym torze. Więcej informacji odnośnie każdego z egzaminów znajdziecie w opisie trofeum zloto Ciężka praca popłaca / Hard Work Pays Off. Poniżej lista licencji, które kwalifikują się jako deszczowe:

Licencje w deszczu:

  • Krajowa A-5
  • Międzynarodowa IB-6
  • Międzynarodowa IA-7

 

braz Licencja na wszystko / Fully Licensed
Zdobyto wszystkie licencje. / Earned all licenses.

Czytaj opis trofeum: zloto Ciężka praca popłaca / Hard Work Pays Off

 

zloto Ciężka praca popłaca / Hard Work Pays Off
Zdobyto złoto we wszystkich licencjach. / Earned Gold in all licenses.

Licencje odblokujecie po ukończeniu jednego z pierwszych menu w kafeterii. Otrzymacie również zadanie, żeby przejechać przynajmniej jedną licencję, jednak Was interesuje całość, czyli wszystkie 5 kategorii, w której jest 10 różnych egzaminów. Nie będę owijał w bawełnę, niektóre są bardzo trudne, a inne trochę łatwiejsze. Czasy są zawsze z góry ustalone, a Was interesuje tylko i wyłącznie czas na złoto. Jedyne co możecie zmieniać to asysty w samochodzie + wyświetlanie linii pomocniczej na torze lub znaczników z zakrętach, gdzie powinniście się znajdować. Poza tym pozostaje krew, pot i łzy. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że PD zmieni niektóre czasy na nieco łatwiejsze (tak jak zrobili z licencją z S-10, gdzie zmienili czas na złoto z 2:24,500 na 2:26,000), więc w momencie czytania poradnika może nie być już tak trudno. W przypadku każdego egzaminu, możecie włączyć sobie demonstrację, na której jest zawsze złoty przejazd. Dzięki temu poznacie idealną linię przejazdu oraz punkty hamowania czy kiedy zacząć wciskać gaz w zakręcie. Poniżej wrzuciłem również moje złote przejazdy, które powinny się Wam przydać (wszystkie egzaminy zrobione bez jakichkolwiek asyst, za wyjątkiem S-10, bo tu było bardzo ciężko przed zmianą czasu).

Licencje oraz krótkie wskazówki na złoto:

(Są to tylko krótkie wskazówki, które mają mniej więcej nakreślić Wam jak się zachowywać w danym zakręcie. Nie traktujcie tego jako jedynego wyznacznika do zrobienia złota.)

  • National B / Krajowa B
  1. B-1 – trzeba zrobić tak, żeby pojazd zatrzymał się praktycznie na starcie mety, a nie dalej, bo wtedy złoto przepada. Z pomocą przychodzą tabliczki po prawej stronie, które pokazują odległość do mety, ale najbardziej interesują Was pomarańczowe słupki. To one wyznaczają idealny punkt, kiedy powinniście zacząć hamować. Jeśli gracie na manualnej skrzyni (a powinniście), to możecie dodatkowo hamować biegami, co minimalnie przyspieszy zbijanie prędkości. Po kilku próbach sami wymierzycie sobie idealny punkt kiedy zacząć hamować.
  2. B-2 – to samo co wyżej, tyle że macie szybszy samochód, którym trzeba zacząć wcześniej hamować. Ponownie, patrzcie na pomarańczowe słupki po prawej stronie.
  3. B-3 – wchodzicie w zakręt od maksymalnie zewnętrznej do wewnętrznej, najlepiej przejechać po tarce. Nie używajcie hamulca, wystarczy lekko odpuścić gaz i spokojnie przejdziecie przez zakręt.
  4. B-4 – to samo tylko szybszym samochodem. Tym razem musicie lekko wcisnąć hamulec, żeby nie wyrzuciło Was za bardzo w zakręcie. Idealnie jest zahaczyć tarkę po wewnętrznej stronie, ale czas jest na tyle łatwy, że nawet bez tego można zrobić złoto.
  5. B-5 – ścinacie pierwszy zakręt, po czym ustawiacie się idealnie do następnego, który przechodzicie bez odejmowania gazu. Im bliżej wewnętrznej tym lepiej.
  6. B-6 – to samo tylko szybszym autem (Nissan Z). Musicie bardzo uważać na gaz, ponieważ auto jest z tylnym napędem więc jak przesadzicie to Was obróci. W pierwszym zakręcie musicie mocno odpuścić i lekko hamować, żeby ustawić się do następnego zakrętu. Nie jedźcie na pełnym gazie bo Was obróci, musicie minimalnie odjąć, żeby samochód był stabilny. Gdy tylko wyprostujecie koła, możecie zacząć dociskać gaz do maksimum.
  7. B-7 – szeroki i długi zakręt, na którym bardzo łatwo i obrót, jeśli przesadzicie z gazem. Najpierw trzymacie się zewnętrznej prawej strony i zaczynacie ostro zjeżdżać do wewnątrz, aby jechać po żółtym polu. W połowie zakrętu możecie już zacząć powoli dodawać gaz, żeby mieć jak najszybsze wyjście i zjechać do tarki po prawej stronie i cisnąć do mety.
  8. B-8 – macie auto z napędem na 4 koła, także można sobie tutaj pozwolić na więcej. Zacznijcie ostro hamować pomiędzy tabliczkami z 100 i 50 metrami do zakrętu. Następnie ścinacie zakręt najmocniej jak możecie i wciskacie gaz do maksimum, po czym lecicie prosto do mety.
  9. B-9 – wchodzicie w pierwszy zakręt na pełnym gazie, najlepiej przejechać jak najgłębiej po tarce, ale też nie za bardzo, bo Was podbije. Wychodzicie na zewnętrzną stronę, wjeżdżacie lewą stroną na tarkę i hamujecie, żeby przejść kolejny zakręt jak najgłębiej i najbliżej barierek to możliwe. Gdy tylko miniecie barierki, od razu dodajecie gazu do maksimum. Jest to auto z napędem na przód, więc Was nie powinno obrócić.
  10. B-10 – pierwsze dwa zakręty przechodzicie na pełnym gazie, najlepiej zahaczając lekko tarki. Kolejny zakręt to nawrót, ale jest dość szeroki, najlepiej zjechać całkowicie na wewnętrzną stronę, albo nawet na zielone pole (im głębiej zejdziecie tym lepiej). Teraz wychodzicie z zakrętu na pełnym gazie i przytulacie się do lewej strony, aby ustawić się do kolejnego zakrętu, w którym musicie odpuścić gaz i przyhmować, aby się w nim zmieścić, ponownie starajcie się zahaczyć tarkę po wewnętrznej stronie. Po przejściu tego zakrętu, wciskacie gaz do oporu i pędzicie prosto do mety licząc, że macie złoto.

 

  • National A / Krajowa A
  1. A-1 – kluczem jest tutaj odpowiedni moment, kiedy zaczniecie schodzić do wewnętrznej zakrętu. Musicie zrobić to dość późno, bo jak będziecie jechać zbyt wcześniej po prawej stronie to Was wyrzuci, zaś gdy skręcicie za późno to nie zmieścicie się i również Was wyrzuci. Idealnie jest wjechać tak, żeby nie kręcić kierownicą w trakcie skrętu tylko płynnie przejść cały zakręt, zahaczyć lekko wewnętrzną tarkę i wyjść na pełnym gazie w stronę mety (auto ma napęd na tył, więc nie wciskacie od razu gazu do maksimum bo Was obróci, musicie to robić nieco wolniej).
  2. A-2 – najpierw przyciskacie się do prawej strony i hamujecie mniej więcej za tabliczką ze 100 metrami do zakrętu. Ostro w lewo, żeby przejść po wewnętrznej tarce i od razu wciskacie gaz, żeby wyrzuciło Was na zewnętrzną stronę. Pamiętajcie, żeby nie przekroczyć białej linii. Cały czas lekko skręcacie w lewo, żeby od razu wejść w kolejny zakręt i również przejść po wewnętrznej tarce (im bliżej bandy tym lepiej). Wychodzicie na pełnym gazie na prostą i jedziecie do mety.
  3. A-3 – pierwszy zakręt odpuszczacie jedynie lekko gaz, żeby przejść jak najbliżej wewnątrz i dociskacie gaz już w zakręcie, żeby wyrzuciło auto na tarkę po lewej stronie. Jedziecie prosto i hamujecie odrobinę przy tabliczce z 50 metrami do zakrętu, po czym ostro wchodzicie, najlepiej jest go ściąć, żeby przejechać prawą stroną po zielonym polu. Jeśli dobrze wejdziecie, możecie cały zakręt przejść ze wciśniętym gazem do oporu, wyjechać na tarki po lewej stronie i prosto do mety.
  4. A-4 – najważniejsza tutaj jest płynna jazda, bez ostrego kręcenia i tracenia prędkości. Pierwszy zakręt musicie jednak lekko odpuścić gaz (bez hamowania), żeby nie uderzyć o bandy. Im bliżej zejdziecie do wewnętrznej, a potem do zewnętrznej tym lepiej dla Was. Kolejny zakręt, który leci w prawo do tunelu też musicie minimalnie odpuścić bo wyrzuci Was na bandy. Tutaj trzeba jechać o włos od ścian w tych obu zakrętach. Potem już pełny gaz i do mety.
  5. A-5 – długa prosta i hamowanie pomiędzy 100, a 50 metrem do zakrętu. Tor jest mokry, więc uważajcie na tarki bo przy mokrej nawierzchni zachowują się jak pułapki. Można na nie najechać, ale musicie bardzo uważać wtedy z gazem i agresywnym kręceniem kołami. Wciskacie do maksimum dopiero jak wyprostujecie koła. Po dwóch ciasnych zakrętach, schodzicie jak najbliżej tarki po lewej i od razu wchodzicie w prawy zakręt. Da się przejść ten zakręt bez używania hamulca, ale wymaga to treningu i odpowiedniego odpuszczenia gazu. Najlepiej minimalnie zahamować, odpuścić lekko gaz i jak tylko zjedziecie z tarki to pełna.
  6. A-6 – hamujecie w okolicy tabliczki ze 100 metrami do zakrętu, następnie agresywnie w lewy zakręt, można nawet go ściąć. Potem lekki łuk w prawo, gdzie trzeba lekko odpuścić gaz bo Was obróci. Najlepiej zejść jak najbliżej wewnętrznej, żeby ustawić samochód tak, aby ściąć kolejny zakręt w lewo i wyskoczyć na pełnym gazie na prawą stronę toru.
  7. A-7 – hamujecie kilkadziesiąt metrów po przekroczeniu tabliczki ze 100 metrami do zakrętu. Musicie wymierzyć moment, aby zaraz po hamowaniu od razu ściąć pierwszy zakręt w prawo (można nawet wjechać na zielone pole za tarką). Uważajcie na gaz, bo auto ma tylny napęd i jak poniesie Was fantazja to skończy się obrotem. Najlepiej przejść pierwszy zakręt bez gazu, ścinając, a potem lekko dodajecie gazu i kolejny zakręt w lewo również możecie minimalnie przyciąć. Krótka prosta do następnego zakrętu, gdzie musicie trzymacie się mniej więcej środka toru, po czym zacząć schodzić do wewnętrznej w miarę późno (podobnie jak ostatni zakręt na Tsukubie). W połowie zakrętu zacznie Was wyrzucać na zewnątrz, operujcie gazem tak, żeby Was nie obróciło, a zacząć jak najszybciej nabierać prędkości. Pod koniec zakrętu powinniście już jechać maksymalnie po lewej stronie na pełnym gazie do mety.
  8. A-8 – pierwszy szuter, który jest bardzo prosty. Macie tutaj duży margines błędu i możecie ciąć zakręty na potęgę. Poza uderzeniem w bandy, nie ma tutaj limitu toru, więc można przechodzić praktycznie o włos od ścian. Starajcie się również zarzucać samochodem w ostrych zakrętach, żeby przechodzić go w poślizgu. Nie stosujcie tutaj torowej jazdy, bo będziecie tracić masę czasu. Ręczny jest Waszym przyjacielem, szczególnie przed ostrzejszymi zakrętami. Zobaczcie sobie na moim filmiku, że zarzucam autem już lekko przed zakrętem, żeby przejść go ślizgiem i być idealnie ustawionym po wyjściu z niego. Jazda bokiem przez zakręty to klucz na szutrach.
  9. A-9 – przy pierwszym lekkim zakręcie w prawo przyciskacie się do prawej tarki i lekko odpuszczacie gaz, żeby Was nie obróciło. Jak tylko tarka po prawej się skończy, możecie zacząć ostro hamować do nawrotu. Odpowiednie przejście nawrotu jest kluczem do zrobienia złota. Idealnie jest zejść nieco później, aby trzymać się potem jak najbliżej wewnętrznej i zacząć przyspieszać (ale powoli, bo Was obróci) już po uderzeniu w wierzchołek zakrętu (w jego połowie). Moment kiedy zaczniecie przyspieszać jest bardzo ważny, wręcz najważniejszy, ale trzeba to robić stopniowo, bo auto nie wybacza błędów. Spędziłem tutaj trochę czasu, głównie przez ten nawrót, który można przejść kilkoma różnymi liniami.
  10. A-10 – pamiętajcie, że jedziecie potworem z napędem na tył, więc ostrożnie obsługujecie gaz. Zacznijcie hamować między tabliczką ze 100, a 50 metrami do zakrętu. Trzeba wejść dość ostro w zakręt, nawet na lekkim poślizgu i zacząć lekko przyspieszać najwcześniej jak to tylko możliwe (nawet w środku zakrętu). Schodzicie do lewej strony i wjeżdżacie w kolejny zakręt trzymając się lewej, aby wyrzuciło Was potem na zewnątrz. Cały czas skręcacie w lewo, żeby przejść kolejny zakręt (im bliżej tarki tym lepiej). Teraz nawrót, w którym można dużo stracić oraz dużo zyskać. Wchodzicie w niego łagodnie, aby trzymać się cały czas wewnętrznej strony i wciskacie gaz już w połowie, aby zaczęło Was wynosić na zewnątrz. Jak tylko wyprostujecie koła to przyspieszacie do maksimum, ale uważajcie na kolejny lekki zakręt w prawo, bo jak przyciśniecie za mocno to Was obróci. W tym egzaminie najważniejsza jest obsługa gazu, musicie lekko przechodzić przez zakręty i przyspieszać zaraz po uderzeniu w wierzchołek, ale niezbyt agresywnie po skończy się to bączkiem.

 

  • International B / Międzynarodowa B
  1. IB-1 – długi zakręt mocną Corvettą, gdzie trzeba bardzo uważać na gaz. Najważniejszy jest tutaj odpowiedni wjazd w ten zakręt, najpierw trzymamy się lewej strony, po czym lekko schodzimy do środka i staramy się tak utrzymać samochód do połowy zakrętu, po czym schodzimy do wewnętrznej starając się przyspieszać na ile to możliwe i prostując już koła, żeby wylecieć na lewą stronę toru i potem już tylko do mety. Corvette jest bardzo czuła na mocne wciskanie gazu, więc pewnie niejeden raz Was obróci.
  2. IB-2 – szykana, którą trzeba przejść najszybciej jak to możliwe. Plusem jest to, że można ścinać zakręty (pomarańczowe pola) co bardzo pomaga. Na początku jedziecie po prawej stronie i schodzicie do wewnętrznej strony zakręty, żeby przyciąć tarkę i od razu w prawy zakręt robicie to samo. Potem na krótkiej prostej ustawiacie się tak, żeby kolejne dwa zakręty przejść z jak najmniejszym ruchem kierownicy (im prościej ustawicie auto tym lepiej). Trzymacie się lewej strony aż do samej mety.
  3. IB-3 – hamujecie w okolicy tabliczki z 100 metrem do zakrętu po czym lekko go ścinacie i przyspieszacie lekko, żeby wyjechać na prawą stronę. Kolejny długi zakręt ma kilka linii, można trzymać się cały czas wewnętrznej po prawej stronie, albo zacząć od środka i w połowie zakrętu zejść do prawej strony. W tym zakręcie bardzo musicie uważać na gaz, szczególnie pod koniec, gdy trzeba ustawić auto przy prawej stronie toru, aby mieć lepsze wejście w kolejny ciasny zakręt. Bardzo ważne jest, aby zacząć przyspieszać jak tylko miniecie wierzchołek zakrętu (można go lekko ściąć, ale tutaj nie ma to aż takiego znaczenia). Przed metą jest jeszcze lekki zakręt w prawo, który jest bardzo zdradliwy, trzeba w niego wejść łagodnie, bo ryzyko obrotu auta jest tutaj bardzo duże.
  4. IB-4 – podobnie jak poprzednia licencja na tym torze, bardzo ważne jest łagodne kręcenie i trzymanie się najbliżej barier jak to możliwe. Pierwszy długi zakręt w lewo idziecie na pełnym gazie trzymając się jak najbliżej lewej strony. Przy następnym zakręcie musicie lekko odjąć gazu, żeby ustawić auto po prawej stronie. Hamujecie pomiędzy tabliczkami ze 100 i 50 metrami do zakrętu i wpadacie w lewy zakręt, jak zwykle najbliżej lewej strony. Potem już pełny gaz do mety, ale cały czas pamiętając o łagodnych ruchach.
  5. IB-5 – w przypadku szutrów jest wiele możliwości przejazdu, ale najważniejsze to wrzucać samochód w każdy mocniejszy zakręt (te łagodne rzecz jasna przechodzicie na pełnym gazie, najbliżej wewnętrznej strony). Najważniejsze są tutaj ostatnie ciasne zakręty, gdzie najpierw musicie przejść bokiem długi łuk, aby ustawić przód auta idealnie w stronę szykany. Następnie lekki zakręt w prawo i do ostatniego lewego zarzucacie ponownie autem (najlepiej ręcznym), żeby przejść ślizgiem jak najbliżej wewnętrznej barierki. Pełny gaz i prosto do mety.
  6. IB-6 – BMW w deszczu to nie przelewki, musicie bardzo uważać na gaz. Trzeba bardzo łagodnie rozpędzać auto poprzez powolne dociskanie gazu. Najlepiej zacząć od połowy i powoli dociskać. Do pierwszego zakrętu hamujecie pomiędzy tabliczkami ze 100 i 50 metrami do zakrętu i odpuszczacie prawie całkowicie gaz. Wchodzicie łagodnie, najlepiej najbliżej wewnętrznej, po czym zacznie Was wyrzucać na prawą stronę. Możecie wjechać nawet lekko na tarki po czym hamujecie jak tylko tarka zacznie się kończyć (za tarką będzie kawałek asfaltu, który też warto wykorzystać). Ponownie wchodzicie w lewy zakręt z minimalnym gazem i zaczynacie przyspieszać gdy tylko auto zacznie się prostować. Kolejny zakręt w prawo jest najważniejszy, przejdźcie go z 3/4 gazu nie wjeżdżając na tarkę i wyrzucacie auto na lewą stronę i możecie wjechać tam nawet na tarkę.
  7. IB-7 – pierwszy zakręt w lewo (karuzela) przechodzicie jak najbliżej wewnętrznej tarki, żeby nachylenie toru zapewniało Wam docisk auta. Po wyjechaniu z niej gaz do dechy i czeka Was sekwencja szybkich zakrętów. Musicie lekko przyhamować do pierwszego, ale nie za mocno, bo można tutaj wejść z dużą prędkością (około 120-140km/h) po czym czeka Was długi łuk w prawo, gdzie musicie odjąć gazu przy wejściu i zacząć przyspieszać zaraz po tym. Teraz już pełna do mety.
  8. IB-8 – długi zakręt z 4 wierzchołkami. Musicie cały czas jechać i mieć kierownicę skręconą w prawo. Nie machajcie kierownicą w zakręcie bo stracicie prędkość, auto musi przechodzić łagodnie przez wszystkie wierzchołki. Najlepiej jest lekko zahaczać tarkę po wewnętrznej i łagodnie wyrzucać auto na zewnątrz, aby powtórzyć to samo przy następnym wierzchołku. W ostatnim wierzchołku musicie być agresywni, nawet kosztem lekkiego uślizgu tyłu. Trzeba szybko wejść w ten zakręt po czym od razu zacząć przyspieszać.
  9. IB-9 – zaczynacie hamować za tabliczką z 50 metrem, po czym trzymacie się drugiego od lewej pasa. Jak tylko droga zacznie opadać, schodzicie maksymalnie do wewnętrznej i przyspieszacie od maksimum. Zakręt w lewo przechodzicie tylko z lekkim odjęciem gazu, trzeba w niego odpowiednio wjechać, aby lekko go ściąć i wyrzucić auto na zewnątrz. Uważajcie jednak, bo jak za bardzo dociśniecie pod koniec to wciąż może Was obrócić (tak jak mnie na filmiku). Jest to dość podchwytliwa licencja, która będzie wymagała od Was kilku(nastu) prób.
  10. IB-10 – pierwszy zakręt w tunelu jest najważniejszy, najpierw trzymacie się tarki po prawej stronie, a jak tylko zacznie się kończyć i wjedziecie do tunelu, odpuszczacie gaz, żeby zejść jak najbliżej lewej ściany. W połowie zakrętu od razu zaczynacie przyspieszać, żeby wyjechać po zewnętrznej stronie. Za tunel ustawiacie się od razu do lewej i mocno hamujecie, żeby maksymalnie ściąć zakręt w prawo. Po ścięciu pełny gaz i ponownie ustawiacie się po lewej stronie, aby znów ściąć kolejny zakręt w prawo. Po ścięciu trzymacie się prawej strony, najbardziej jak to możliwe. W połowie tunelu zaczynacie już skręcać do zakrętu, wchodzicie w niego bardzo głęboko, tak żeby jechać po żółtym polu. W połowie gaz do dechy i lecicie już do mety.

 

  • International A / Międzynarodowa A
  1. IA-1 – schodzicie maksymalnie do lewej i hamujecie zaraz za tabliczką ze 100 metrami do zakrętu. Wchodzicie łagodnie w początkowy zakręt, aby od razu wyjechać na lewą i ponownie wchodzicie głęboko w kolejny zakręt (coś na zasadzie od wewnętrznej do zewnętrznej i znów do wewnętrznej). Zakręt nie jest trudny, także nie powinniście mieć tutaj większych problemów.
  2. IA – 2 – najważniejszy jest moment hamowania, robicie to przed tabliczką z 200 metrami i ostro hamujecie aż do samego zakrętu. Wchodzicie na 2 biegu w prawy zakręt i cały czas trzymacie kierownicę skręconą w prawą stronę. Przy kolejnym prawym dajecie lekko wyrzucić auto na zewnątrz, po czym przechodzicie kolejną szykanę zahaczając lekko o tarki i uważając, żeby nie przesadzić z gazem. Po wyjściu z szykany i wyprostowaniu auta od razu pełny gaz i do mety.
  3. IA-3 – zaraz po ruszeniu będzie przed Wami duża hopka, przejście na pełnym gazie często skutkuje rozbujaniem samochodu po wylądowaniu. Warto lekko odpuścić przed hopką, żeby mieć pełną kontrolę. Teraz będzie nawrót z dwoma wierzchołkami, który możecie przejść bardzo szybko zarzucając samochód przed zakrętem i przechodząc go bokiem. W następnych dwóch zakrętach robicie dokładnie to samo, auto ma przejść ślizgiem, jak najbliżej wewnętrznej barierki. Ostatni lekki zakręt w lewo przechodzicie na pełnym gazie trzymając się lewej strony toru.
  4. IA-4 – hamujecie ostro zaraz przy drugiej czarnej tabliczce do zakrętu. Wchodzicie głęboko w lewy zakręt, mocno po tarce, po czym trzymacie się środka toru i wchodzicie w kolejny nawrót, schodząc do wIewnętrznej. Po wyprostowaniu auta pełny gaz i schodzicie do prawej strony. Długi łuk w lewo wchodzicie również głęboko po tarce, ale z odjętym gazem bo Was obróci. Wyrzuci Was na prawą stronę i musicie szybko wrócić na lewą przed kolejnym nawrotem. Znów schodzicie do wewnętrznej i pełny gaz jak tylko wyprostujecie auto.
  5. IA-5 – pełny gaz do pierwszego zakrętu w prawo, gdzie musicie lekko przyhamować i odpuścić gaz. Jak tylko wejdziecie w zakręt, od razu pełny gaz i kolejny zakręt w lewo przechodzicie na pełnej. Następny lewy i prawy musicie odpuścić gaz, żeby Was nie wyrzuciło poza tor. W trakcie tego prawego możecie już zacząć dodawać gazu. Do ostatniego lewego musicie lekko przyhamować i ponownie lekko odpuścić gaz. Jak tylko w niego wejdziecie znów pełny gaz i tak już do mety.
  6. IA-6 – Laguna Seca i legendarny korkociąg. Najpierw jedziecie po lewej stronie, po czym przed zakrętem schodzicie do prawej i hamujecie ostro przy tabliczce z 3 (na torze jest też biała linia w tym miejscu). Zbijacie bieg do 1 (jak gracie na manualu) i ścinacie oba zakręty, żeby wyjść po prawej stronie toru. Teraz pełny gaz i jak tylko miniecie baner nad torem, od razu wchodzicie w zakręt w lewo z lekko odjętym gazem. Przyspieszacie jak tylko auto zacznie się prostować i do mety.
  7. IA-7 – bardzo łagodnie z gazem i bez agresywnego kręcenia kierownicą. Pierwszy zakręt przechodzicie jak najbliżej prawej tarki, ale bez wjeżdżania na nią. Kolejny łagodny zakręt w prawo trzeba przejść najszybciej jak to możliwe, ale trzeba pamiętać, że jak przesadzicie z gazem to od razu zacznie dupa uciekać. Po tym lewym łuku, ustawiacie się po lewej stronie, żeby mieć dobrą pozycję do nawrotu. Hamujecie bardzo wcześnie, bo z racji na mokry tor droga hamowania wydłuża się. W trakcie hamowania schodzicie już do prawej strony, żeby przejść zakręt jak najbliżej wewnętrznych tarek. Zakręt robicie na minimalnym gazie, albo nawet bez. Jak tylko zaczniecie z niego wychodzić, powoli przyspieszacie i jak wyprostujecie samochód to staracie się docisnąć najmocniej jak to możliwe, bez uślizgu tyłu.
  8. IA-8 – pierwsze zakręty przechodzicie w miarę prosto, pod koniec drugiego zakrętu musicie już zacząć zwalniać, bo tor zacznie opadać, a Wy musicie przytulić się do prawej strony. Jak tylko to zrobicie, od razu skręcacie w lewo, żeby ściąć zakręt po tarce. Po wyjściu pełny gaz i zahaczacie tarkę przy kolejnym zakręcie. Czeka Was teraz lekki i nieco dłuższy łuk w prawo, gdzie trzeba odjąć gazu. Trzeba nawet lekko przyhamować. Po wejściu przez tarkę, powinno Was wyrzucić na lewą stronę, jak najbliżej ściany i do mety.
  9. IA-9 – pierwszy zakręt w lewo przechodzicie na pełnej, zaś w kolejnym prawym łuku odejmujecie jedynie gaz. W trakcie lewego zakrętu lekko hamujecie, aby wejść jak najbliżej prawej strony w następnym. W tunelu trzymacie lewą stronę i jak tylko skończą się tarki to od razu w prawo i jak najbliżej murku po prawej. Teraz pełny gaz i jak najbliżej barierki po lewej stronie i w szykanie przed Wami musicie zacząć już zwalniać, aby przykleić się do lewej strony. Przyspieszacie, aby wyrzucić auto na prawą stronę i mocno hamujecie do ostatniego zakrętu w lewo, który znów przechodzicie przejeżdżając po tarce. Następnie pełny gaz i do mety.
  10. IA-10 – lekko odejmujecie gaz przy pierwszym lewym, żeby przejść go najbliżej tarki, a później od razu wylecieć na prawą stronę i znów pełny gaz. Do kolejnego lewego musicie już mocniej zwolnić, po czym będzie prawy. Oba przechodzicie jak najbliżej tarek. Ustawiacie auto po lewej stronie, nawet wjeżdżając na obszar za tarką, po czym łagodnie wchodzicie w prawy zakręt (ale trzeba do niego mocniej zwolnić). Teraz krótka prosta (prawie) i podchwytliwy zakręt w prawo. Trzeba tutaj jedynie lekko zahamować i przejść go nawet w lekkim uślizgu i to samo robicie w kolejnym lekkim lewym zakręcie. Następny prawy ścinacie, nawet wjeżdżając na pole za tarką i gaz do lewej strony toru. Znów musicie lekko przyhamować i odjąć gazu do prawego zakrętu i przejść go najbliżej tarek po czym od razu do lewej strony zahaczając tarkę, następnie do prawej, żeby lepiej wejść w kolejny lewy, gdzie znów musicie przejść jak najbliżej tarki. Ostatnie zakręty przechodzicie bardzo podobnie, jak najbliżej tarek i uważając na gaz, bo auto lubi się obrócić, gdy przesadzicie. Ta licencja jest dość trudna i spędzicie tutaj pewnie trochę czasu. Pamiętajcie, że macie w razie czego mój filmik poniżej oraz demonstracje w samej grze, które mocno pomagają.

 

  • Specjalna / Special
  1. S-1 – pierwszy długi nachylony łuk jedziecie na pełnym gazie trzymając się prawej strony i lekko schodząc od środka, gdy zakręt się zacieśni i znów do prawej. Mocno hamujecie przy tabliczce z 200 metrami do zakrętu po czym trzymacie się środka lub zewnętrznej strony toru (jest to nachylony zakręt, którego nie można ścinać, trzeba przejść po nachyleniu). Na moście do lewej strony i hamujecie przy tabliczce z 100+ metrami do zakrętu. Trzymacie najpierw środek, po czym w trakcie zakrętu schodzicie do wewnętrznej. To samo robicie w kolejnym zakręcie w lewo i pełna w tunelu. Za tunelem będzie długi łuk w prawo, gdzie najpierw jedziecie na pełnym gazie, żeby zacząć lekko zwalniać w jego połowie, po czym lekko zahamować przed nachylonym łukiem w lewo, trzymać się środka i od razu dać się wyrzucić na zewnątrz łuku, żeby móc jak najszybciej przyspieszać. W trakcie łuku będziecie musieli uważać na gaz, bo może Was obrócić. Dopiero pod koniec możecie docisnąć jak poczujecie że auto łapie docisk i już pełna do mety.
  2. S-2 – długi dojazd do pierwszego zakrętu, zaczynacie ostro hamować jak tylko dojedziecie do tabliczki z 200 metrami do zakrętu. Wchodzicie powoli w oba pierwsze zakręty, najlepiej zahaczając tarki i jak tylko wyprostujecie samochód to pełny gaz. Długi łuk w prawo musicie przejść od wewnętrznej do zewnętrznej, po czym przed kolejną szykaną ustawiacie się po prawej stronie i hamujecie ostro jak tylko miniecie tabliczkę z 200 metrami do zakrętu. Zakręty można lekko ściąć, co zalecam. Następny zakręt w prawo musicie przejść lekko hamując i z lekko odjętym gazem, najpierw blisko barierki po prawej, a potem do tarki na lewej stronie toru. Podobnie w kolejnym zakręcie, gdzie możecie go lekko przyciąć. Długa prosta i hamujecie ostro po pominięciu tabliczki z 200 metrami do zakrętu. Kolejne dwa zakrętu przechodzicie z lekkim gazem, żeby lekko ściąć ostatni i znów wylecieć na prostą. Hamujecie mocno po minięciu tabliczki ze 150 metrami do zakrętu i łagodnie w niego wchodzicie, żeby trzymać się blisko prawej i zacząć powoli przyspieszać w połowie zakrętu, aby wyrzucało Was na zewnątrz. Po dojechaniu do lewej strony toru musicie mieć już dużą prędkość i gaz prawie w podłodze, żeby mieć jak największą prędkość na prostej.
  3. S-3 – hamujecie w trakcie schodzenia do wewnętrznej pierwszego zakrętu i od razu przyspieszacie, gdy tylko zakręt zacznie się kończyć. Auto ma dużą przyczepność, także na wiele można tu sobie pozwolić. Teraz pełny gaz do nawrotu, a po drodze lekko zahaczacie tarki. Podobnie jak do pierwszego zakrętu, skręcacie i hamujecie do wewnętrznej strony, najlepiej najechać na zielone pole za tarką, żeby lekko go ściąć. Wychodzicie na zewnętrzną i od razu przytulacie się do lewej strony toru, żeby kolejny zakręt w prawo przejść na pół-gazie z lekkim hamowaniem. Potem znów pełny gaz aż do nawrotu, który pokonujecie jak dwa poprzednie, czyli schodzicie do wewnątrz i hamujecie w tym samym czasie, żeby zejść jak najbliżej wewnętrznej strony. Pełny gaz na wyjściu i przygotowujecie się do najtrudniejszego zakrętu na tym torze. Najlepiej jest zacząć hamować przed zjazdem do pit-stopu, trzymać się środka toru i zacząć schodzić do środka, żeby potem Was wyrzuciło na zewnątrz i pełny gaz do mety. Niestety ja na filmiku przeszedłem ten zakręt bardzo źle, ale udało się mimo wszystko zrobić złoty czas.
  4. S-4 – najważniejsze jest tutaj jechanie bardzo łagodnie i trzymać się jak najbliżej barierek w zakrętach. Hamujecie do pierwszego zakrętu przy tabliczce z 50 metrami, po czym mocno schodzicie do wewnętrznej strony, im głębiej tym lepiej. Potem lecicie pełnym gazem aż do nawrotu, gdzie mocno hamujecie pomiędzy 150, a 100 metrami do zakrętu (tabliczki nad torem). Zakręt ma kilka wierzchołków + szykana na końcu, więc najpierw kręcicie cały czas w prawo, żeby zahaczyć lekko tarki po wewnętrznej, a szykanę przechodzicie prawie, że na pełnym gazie. Do kolejnego zakrętu hamujecie zaraz za tabliczką z 50 metrem i znów schodzicie głęboko do prawej barierki. Pełny gaz do kolejnego nawrotu, gdzie zaczynacie ostro hamować pomiędzy 150, a 100 metrem do zakrętu. Jest on dość ciasny, więc musicie mocno zwolnić. Przechodzicie go najbliżej tarki i barierki i przyspieszacie już w połowie zakrętu, żeby wyrzuciło Was na zewnątrz. Teraz najtrudniejsza sekwencja zakrętów, gdzie musicie przejechać je z minimalnym hamowaniem, a potem jedynie odpuszczając lekko gaz i zawsze trzymając się najbliżej wewnętrznych stron. Po sekwencji zakrętów będzie jeszcze ostatni w lewo, ale bardzo łatwo go przejdziecie bo nie będziecie mieć dużej prędkości. Pozostała już tylko prosta do mety.
  5. S-5 – szuter jest bardzo prosty i podobnie jak w poprzednich licencjach, najważniejsze to wrzucać samochód w każdy mocniejszy zakręt (te łagodne rzecz jasna przechodzicie na pełnym gazie, najbliżej wewnętrznej strony). Nie ma tutaj limitów toru (jedynie uderzenie w bandę), więc wykorzystujecie cały tor. Nie zapominajcie o używaniu ręcznego, żeby wrzucać samochód bokiem w ostrzejsze zakręty. Yaris nie jest demonem prędkości, także macie tutaj sporo czasu do namysłu. Najważniejsza jest ostatnia szykana, do której musicie się już odpowiednio złożyć w poprzednim zakręcie. Najlepiej jest wejść w niego na ręcznym, żeby przód samochodu był już skierowany w stronę szykany, którą następnie przechodzicie na pełnym gazie. Przed metą jest również mała i zdradliwa hopka, przed którą warto odrobinę zwolnić inaczej wyrzuci Was samochód i po złocie.
  6. S-6 – przytulacie się do prawej barierki i zaczynacie hamować jak tylko zacznie się tarka i od razu schodzicie do lewej strony toru, żeby ściąć zakręt. Przy kolejnym musicie odjąć gazu, bo Was obróci jak będziecie za bardzo szarżować. Przechodzicie go łagodnie, zahaczając lekko o tarki. Pełny gaz do kolejnego zakrętu, gdzie znów musicie przyhamować i mocno odjąć gazu, żeby się w nim zmieścić. Pora na tunel, który jest najtrudniejszym momentem. Przed nim jedziecie po prawej stronie, blisko tarek, po czym mocno hamujecie jak tylko do niego wjedziecie i trzymacie się środka toru, aby zaraz zacząć schodzić do wewnętrznej bez używania gazu. Jak tylko zobaczycie wyjazd z tunelu, zaczynacie przyspieszać i zapewne wyrzuci Was na prawą stronę. Przyklejacie się znów do lewej i mocno hamujecie w połowie tarki, żeby ściąć prawy zakręt. W kolejny podobna sytuacja, czyli przyklejacie się do lewej, mocne hamowanie i wchodzicie w prawy. Tym razem musicie zostać po prawej stronie, żeby ustawić się już do kolejnego zakrętu. W połowie tunelu już hamujecie i schodzicie do lewej strony, żeby w zakręcie jechać po żółtym polu i idealnie wejść w po zewnętrznej w kolejny tunel. Teraz długa prosta i pełny gaz do nawrotu. Zaczynacie mocno hamować jak tylko zaczną się tarki po prawej stronie i schodzicie głęboko do wewnętrznej, żeby jechać po żółtym polu. Zakręt przechodzicie bardzo ostrożnie, bo można tutaj łatwo obrócić furę. Zaczynacie przyspieszać jak już wyjdziecie z zakrętu i zaczniecie prostować koła, najlepiej zbliżając się przy tym do prawej strony. Teraz będzie lekka „eska”, którą trzeba przejść bardzo ostrożnie, nawet z mocnym hamowaniem przed pierwszym zakrętem do prawej. Przy kolejnym trzymacie się mniej więcej środka toru, żeby być już ustawionym do prawego zakrętu w dół, najlepiej przejechać po tarce. Wyrzuci Was na lewo, po czym wracacie do prawej i hamujecie już jadąc w dół, żeby zmieścić się w lewym i zahaczyć tarki. Przed Wami ostatnia szykana, gdzie trzeba zacząć mocno hamować jak tylko wjedziecie na tarkę po prawej stronie (może nawet lekko przed). Zahaczacie tarkę przy zakręcie w lewo i to samo przy następnym w prawo i lekko przyspieszacie. Jak tylko wjedziecie na prostą do mety to pełny gaz.
  7. S-7 – jazda bolidem jest zupełnie inna niż zwykłym samochodem. Osoby, które zjadły zęby na wyzwaniu Vettela w GT5 poczują się tu jak w domu. Najważniejsza zasada jest taka, że bolid ma bardzo dużą siłę docisku, przez co możecie cisnąć gaz tam, gdzie w zwykłym samochodzie jest to niemożliwe, przez co zamiast hamowania, wystarczy lekko odjąć gaz, a czasami można przejść na pełnej. Do pierwszego zakrętu hamujecie przy tabliczce z numerem „2”, przechodzicie zakręt bez dodawania gazu i pełna jak tylko z niego wyjdziecie. Kolejny w prawo lekko hamujecie i odrobinę odejmujecie gaz i znów pełna. Zakręt w prawo za reklamą z oponą trzeba przejść na pełnym gazie, bez odejmowania. Przy następnym lewym hamujecie już za tabliczką z numerem „3” i wchodzicie w niego bez gazu, po czym gdy tylko dotkniecie tarki, od razu pełna. Teraz jazda pod górę i ślepy zakręt w lewo, który przechodzicie z minimalnym odjęciem gazu (jest możliwość na pełnej, ale trzeba się bardzo dobrze ustawić). Pora na korkociąg, czyli najpierw trzymacie się lewej strony i zaraz przed nim, schodzicie do prawej gdzie są tabliczki i ostro hamujecie. Ścinacie lekko pierwszy w lewo, po czym zahaczacie tarki po prawej i znów pełen gaz. Długi łuk w lewo przechodzicie na pełnym gazie, po czym lekkie hamowanie i odjęcie gazu przed prawym. Został Wam ostatni nawrót przed metą, Hamujecie ostro zaraz za tabliczką z numerem „3” i zahaczacie tarki po wewnętrznej. Po wyjściu z zakrętu pełen gaz i do mety.
  8. S-8 – hamujecie do pierwszego zakrętu przy tabliczce ze 100 metrami po czym zahaczacie lekko tarki po lewej stronie. Im głębiej uda Wam się zejść tym lepiej. Kolejny w prawo lekko odejmujecie gazu, przejeżdżacie po tarce i zaczynacie mocno przyspieszać. Długi łuk w lewo musicie przejść ostrożnie i trzeba będzie lekko odjąć, żeby nie obrócić fury, ale już pod koniec zakrętu możecie dać pełny gaz. Hamujecie przy tabliczce ze 100 metrami i będzie zakręt z dwoma wierzchołkami i krótką prostą pomiędzy nimi. Całość przechodzicie na lekko skręconej kierownicy w lewo, tak żeby drugi zakręt przejść blisko wewnętrznej tarki. Prosta pod lekką górkę i podchwytliwy zakręt w prawo. Tutaj zaczynacie hamować lekko przy tabliczce ze 100 metrami i wchodzicie na wewnętrzną, żeby zaraz potem zejść do lewej strony, im bardziej tym lepiej. Ostre hamowanie do prawego, gdzie można mocno przejechać po tarce. Zaraz za nim kolejny ostry w lewo, gdzie również trzymacie się tarki. Krótka prosta z lekkim w prawo i znów nawrót w prawo, gdzie podobnie jak wcześniej, można jechać mocno po tarce. Teraz będzie lekki spad i zakręt w lewo, do którego wystarczy lekko odpuścić gaz, nie trzeba hamować. Krótka prosta i znów hamowanie do zakrętu w lewo. Jak tylko zaczniecie się prostować i jechać pod lekką górkę, pełny gaz i tak do mety. Przed metą będzie jeszcze lekki w lewo, gdzie trzymacie się właśnie lewej linii najbliżej jak to możliwe. Nie jedźcie cały czas po zewnętrznej bo sporo stracicie.
  9. S-9 – ostre hamowanie zaraz przed tabliczką z 50 metrami do zakrętu i od razu schodzicie głęboko do lewej. Pełny gaz na wyjściu i trzymacie go cały czas pod górkę i w kolejnym lewym zakręcie. Odpuszczacie gaz dopiero w prawym zakręcie, lekko hamujecie w lewym i ponownie lekko zwalniacie przed prawym. W tunelu pełen gaz i zaraz po wyjechaniu z niego hamujecie i przytulacie się jak najbliżej barierki po prawej stronie. W tunelu znowu pełna i tym razem schodzicie do barierek po lewej stronie. Pełny gaz przez kolejny i zwalniacie dopiero przy zakręcie w lewo, trzeba tutaj lekko zahamować i odjąć gazu bo tor schodzi w dół, po czym znów pełna i do prawej strony. Znów mocne hamowanie i skręt w lewo, zahaczając o tarkę. Teraz długa prosta przez tunel i na końcu nawrót. Hamujecie ostro przy tabliczce ze 100 metrami, trzymacie hamulec na prostych kołach, puszczacie gdy już samochód zwolni i od razu wchodzicie w nawrót przy wewnętrznej tarce. Pełny gaz po wyjściu z zakrętu i trzymacie go już do samej mety.
  10. S-10 – musicie tutaj uważać na mokry tor i suchą linię. Trzeba cały czas trzymać się suchej linii bo wyjazd na mokrą nawierzchnie kończy się przeważnie obrotem, albo mocną stratą czasu. Bardzo ważnym jest tutaj nauczenie się lekkiego przyspieszania już w trakcie zakrętu, żeby docisnąć od razu po wyjściu, są to ważne ułamki sekund. Jeśli bardzo się tutaj męczycie, to warto włączyć kontrolę trakcji oraz ASM. Do pierwszego nawrotu hamujecie przy tabliczce ze 100 metrami, po czym przechodzicie zakręt blisko tarki i wyskakujecie na zewnętrzną i przyspieszacie powoli, żeby nie obrócić fury. Teraz jeden z najtrudniejszych zakrętów przed Wami, czyli Eau Rouge, można tutaj wiele zyskać i wiele stracić. Najważniejsze to odpowiednie wejście w niego, gdzie najpierw puszczacie gaz, przejeżdżacie na prostych kołach obok lewej tarki i mocno hamujecie, po czym puszczacie hamulec i przyklejacie się do prawej tarki i zaczynacie powoli przyspieszać. Kolejny w lewo jest najbardziej zdradliwy, bo jak za bardzo go zetniecie to wjedziecie na mokrą nawierzchnie co się źle skończy, więc trzeba się trzymać mniej więcej środka toru. Teraz długa prosta, na której również musicie uważać na suchą linię i mokre plamy. Ostro hamujecie przy tabliczce ze 150 metrami i bardzo łagodnie wchodzicie w prawy zakręt, gdzie jeśli dobrze w niego wejdziecie, będziecie mogli lekko przyspieszać już w trakcie skręcania. Kolejny w lewo na lekkim gazie, po czym przyspieszenie do pełnej, żeby zaraz znów zahamować i odpuścić do zakrętu w prawo. Podobnie jak wcześniej, musicie wejść odpowiednio, żeby zacząć przyspieszać już w trakcie. Krótka prosta na pełnym gazie i długi łuk w prawo, gdzie trzeba trzymać blisko prawej tarki i lekko przyspieszać w zakręcie. Na końcu trzymacie się środka toru po czym wchodzicie w lewo i przyspieszacie po wyjściu z niego. Następny jest długi łuk w prawo, do którego hamujecie przed tabliczką z 50 metrami i schodzicie do lewej strony i od razu minimalnie przyspieszacie. W zakręcie lekko wychodzicie na zewnętrzną (ale nie za bardzo bo tarka jest mokra) i kolejny w lewo przechodzicie z gazem wciśniętym mniej więcej do połowy lub 3/4, aby docisnąć do maxa jak tylko wyjdziecie na prostą. Hamujecie teraz za tabliczką ze 100 metrami i łagodnie wchodzicie w prawy zakręt, jak najbliżej tarek, tak żeby móc już powoli zacząć przyspieszać. Następny w lewo wystarczy lekko odjąć gazu, nie hamujcie. Następny zakręt w prawo jest prosty, wystarczy lekko zahamować i odjąć gazu, żeby go przejść. Od tego momentu zaczynają się schody… Zakręt w prawo przechodzicie blisko tarki po prawej stronie z gazem wciśniętym mniej więcej do połowy, żeby zaraz zacząć schodzić do lewej i trzymać się suchej nitki toru. Pełny gaz i gdy zacznie się lekki w lewo, cały tor będzie mokry, więc musicie odjąć tutaj gaz i bardzo ostrożnie kręcić kierownicą. Prawdopodobnie zacznie Wam tyłek lekko gonić, więc musicie być na to gotowi. Jak tylko przejdziecie ten zakręt to od razu do prawej strony i lekko hamujecie do kolejnego lewego. Najgorsze już za Wami, bo teraz wystarczy odpowiednio przejść szykanę. Zanim jednak do niej dojedziecie nie schodźcie zbyt wcześnie do lewej strony, bo tor jest tam mokry. Musicie zejść do lewej dopiero, gdy pojawi się pierwsza tabliczka ze 150 metrami i musicie tutaj również zacząć ostro hamować. Wchodzicie głęboko w pierwszy zakręt, może nawet lekko zahaczając tarki i kolejny bez gazu w lewo. Na wyjściu uważajcie z gazem, żeby nie docisnąć na mokrej tarce bo Was obróci. Pełna do mety i gotowe!

Filmik ze wszystkimi licencjami na złoto w moim wykonaniu:

 

braz Wszechstronność to moje drugie imię / All-Rounder
Wygrano wyścigi na 10 różnych torach. / Won races on 10 different tracks.

Musicie zająć 1 miejsce na 10 różnych torach. Na początku będziecie mieć dostęp jedynie do kilku torów, aby odkryć wszystkie musicie wykonywać kolejne menu w Kafeterii. Trofeum powinno Wam wpaść w trakcie normalnego grania, jako że gra i tak będzie Was „zmuszała” do rozegrania wyścigów na większości torów w grze. Wygrajcie na przynajmniej 10 z nich i gotowe.

 

braz Szuter master / Digging the Dirt
Wygrano 10 wyścigów na torach szutrowych. / Won 10 races on dirt tracks.

Podobnie jak wyżej, tyle że mowa o torach szutrowych. Tutaj można powtarzać jeden wyścig, aby wygrać 10 razy.

 

braz Do pełna / Fill Her Up
Zjechano do boksów podczas wyścigu ze zużyciem paliwa i zatankowano do pełna. / Took a pitstop during a race which featured fuel consumption, and filled your tank.

Czytaj opis trofeum: braz Na oparach / Running on Empty

 

braz Na oparach / Running on Empty
Zabrakło benzyny w trakcie wyścigu ze zużyciem paliwa. / Ran out of fuel in a race which featured fuel consumption.

Pod każdym odkrytym torem, macie możliwość odpalenia „Custom Race” / „Wyścig Niestandardowy”, gdzie można modyfikować wszelkie ustawienia wyścigu, takie jak liczba okrążeń, aut na torze, itd. W tym wypadku interesuje Was szybkość zużycia paliwa, którą ustawiacie na x50. Ustawcie również więcej okrążeń (jeśli krótki tor to około 5, przy długich 3 powinny wystarczyć, zresztą i tak nie musicie dojeżdżać do mety, więc możecie dać nawet 100), aby mieć dystans na zużycie paliwa. Na dole ekranu, macie aktualny stan poziomu paliwa, jedźcie po prostu aż nie zużyjecie całej wachy w samochodzie. Po zużyciu samochód bardzo mocno zwolni do 80km/h, a Wy powinniście dostać trofeum. Po dojechaniu do pit-stopu i pełnym zatankowaniu, dostaniecie również powyższe trofeum braz Do pełna / Fill Her Up (w razie gdyby trofeum za tankowanie nie wpadało, spróbujcie wjechać przy następnym okrążeniu i powtórzyć procedurę).

Najważniejsza opcja, którą musicie zmienić, aby zrobić szybko trofeum.

 

braz Liczy się styl / Looking Good!
Kupiono i zamontowano elementy aerodynamiczne. / Bought and equipped aerodynamic parts.

Elementy aerodynamiczne możecie zmieniać w GT Auto (odblokuje się po ukończeniu jednego z menu w Kafeterii). W ich skład wchodzą spojlery, zderzaki, maska, oraz progi. Wystarczy zakupić i zamontować jeden z nich i gotowe.

 

braz Hartuj się / Toughening Up
Zwiększono sztywność nadwozia samochodu 10 razy. / Increased a car’s body rigidity 10 times.

Sztywność nadwozia kupicie w Sklepie Tuningowym na 3 zakładce „Półwyścigowe” / „Semi-Racing” (dostęp do kolejnych zakładek odblokujecie przy kolejnych poziomach kolekcjonera). Pamiętajcie, żeby nie mylić z usztywnieniem, które jest dostępne w GT Auto. Koszt usztywnienia jest uzależniony od wstępnej ceny oraz Punktów Osiągów (PO). Im droższy samochód i więcej PO posiada, tym części do niego są droższe, dlatego warto robić to trofeum na jakiś najtańszych pojazdach. Nie wiem również, czy to jest bug czy nie, ale gdy już ulepszycie samochód do pewnego stopnia, po czym kupicie usztywnienie to jego PO dość mocno spadnie i nie da się już tego odzyskać bez kupowania nowego silnika, dlatego koniecznie kupujcie to jako pierwsze ulepszenie aż nie dostaniecie trofeum (gdy się kupuje jako pierwsze to PO auta nie spada).

Musicie kupić 10 takich usztywnień w sklepie tuningowym.

 

braz Wypucowany / Squeaky Clean
Umyto samochód 10 razy. / Washed a car 10 times.

Samochody można myć w GT Auto (odblokuje się po ukończeniu jednego z menu w Kafeterii). Wystarczy umyć furę 10 razy i tyle. Jest to bardzo niski koszt, rzędu 50 – 100 kredytów, więc można to trofeum zrobić za jednym razem.

Mycie fury to podstawa 🙂

 

braz Szeroko! / Warning: Wide Load!
Zamontowano zestaw poszerzający nadwozie. / Fit a wide body.

Zestaw do poszerzania nadwozia zakupicie w GT Auto (odblokuje się po ukończeniu jednego z menu w Kafeterii). Kosztuje od 10,00 do 50,000 Kr, w zależności od samochodu. Im tańsze auto, tym koszt poszerzania jest mniejszy.

Poszerzanie ma głównie wpływ na wygląd auta.

 

braz Tuningowy bakcyl / A Taste of Tuning
Kupiono i zamontowano części tuningowe. / Bought and equipped tuning parts.

Sklep tuningowy pojawi się po ukończeniu jednego z początkowych menu w Kafeterii. Wystarczy kupić dowolną część i od razu ją zamontować (robi się to automatycznie po zakupie). Kolejne zakładki w sklepie będą się odblokowywać w miarę rozwoju poziomu kolekcjonera (ten rozwijacie poprzez zdobywanie lub kupowanie kolejnych samochodów do garażu).

 

braz Kto dmucha, ten jedzie / A Bit of a Boost
10 razy kupiono turbosprężarkę lub kompresor. / Purchased a turbo or supercharger 10 times.

Sklep tuningowy pojawi się po ukończeniu jednego z początkowych menu w Kafeterii. Musicie kupić 10 turbosprężarek lub kompresorów. Znajdziecie je na 3 zakładce sklepu, czyli części „Półwyścigowe” / „Semi-Racing”. Są to elementy, które mocno zwiększają moc samochodu, ale nie są tanie bo kosztują od 10,000 do nawet 30,000 Kr (w zależności od bazowego poziomu PO samochodu i jego ceny). Do samochodu możecie zamontować tylko jedną turbosprężarkę lub kompresor, nie można ich montować jednocześnie, więc będziecie potrzebować minimum 10 różnych samochodów, do których można zamontować jeden z tych elementów.

Turbosprężarkę lub kompresor można zamontować tylko jeden raz do danego samochodu.

 

braz Debiut trybu Sport / Sport Mode Debut
Ukończono wyścig w trybie Sport. / Finished a race in Sport mode.

Czytaj opis trofeum: braz Najwyższa klasa mistrzowska / In-Depth Mastery

 

braz Najwyższa klasa mistrzowska / In-Depth Mastery
Ukończono 50 wyścigów w trybie Sport. / Finished 50 races in Sport mode.

Tryb Sport oraz ogólny dostęp do gry wieloosobowej odkryjecie po zrobieniu jednego z początkowych menu w Kafeterii. Tryb Sport działa dokładnie tak samo jak w GT Sport, czyli macie do wyboru 3 wyścigi, które rozpoczynają się o danej porze. Możecie zrobić czas kwalifikacyjny na torze, żeby zająć lepszą pozycję na starcie, ale nie jest to tutaj wymagane, jako że do trofeum wystarczy ukończyć te wyścigi, nie ma znaczenia, na którym miejscu. Zalecam trzymać się najwolniejszej kategorii, bo przeważnie te wyścigi są najkrótsze (zaczynają się zawsze o godzinie XX:00, XX:20 oraz XX:40), ale wybór zostawiam Wam. Branie udziału w zwykłym trybie gry wieloosobowej nie jest wliczane do pucharka, chodzi tylko i wyłącznie o tryb Sport. Musicie również ukończyć wyścig, wyjście z niego lub niedojechanie do mety nie zostaną zaliczone! 

Pierwszy i drugi wyścig powtarza się 3 razy w ciągu godziny, ostatni tylko 2.

Podobnie jak w przypadku GT Sport, macie tutaj również Poziom Kierowcy (PK) / Driving Rating (DR) oraz Poziom Fair-Play (PFP) / Sportsmanship Rating (SR). Określane są wg liter alfabetu, S,A+,A,B,C,D,E (gdzie S to najlepsza, a E najgorsza) i graczy dobiera głównie na podstawie rangi DR. Także jeśli macie rangę A, to będziecie jeździć z graczami również tej rangi i jej pobliskich (czyli mogą się trafić z A+ lub B i C). Jeśli interesuje Was zwiększenie własnych szans, możecie obniżyć swoją rangę poprzez zajmowanie ostatnich pozycji, złe zachowanie na torze, itd. i wtedy będziecie trafiać na tych bardziej początkujących graczy. Jednak w przypadku Gran Turismo 7 ta taktyka nie ma sensu, ponieważ nie ma za to trofeum, piszę to bardziej informacyjnie.

Aktualny stan ukończonych wyścigów w trybie sport, sprawdzicie w sekcji „My Page” / „Moja Strona” (lewy górny róg ekranu), gdzie znajdują się wszystkie najważniejsze statystyki z gry.

W sekcji „Moja strona” sprawdzicie wszystkie aktualne statystyki.

 

braz Fotograf / Snap-Happy
Zrobiono 100 zdjęć w trybie Scapes lub Zdjęcia z wyścigu. / Took 100 photos in Scapes or Race Photos.

Tryb Scapes odkryjecie po ukończeniu jednego z menu w Kafeterii. Zdjęcia możecie robić od samego początku gry, w trakcie odtwarzania powtórek po wyścigu czy innych wyzwaniach. Zasada działania jest ta sama, ponieważ po wybraniu lokacji (Scapes) lub przejściu do trybu fotograficznego (w trakcie powtórki), otworzy się edytor z mnóstwem opcji, dzięki którym można stworzyć małe arcydzieło. Gdy już będziecie gotowi, wystarczy wcisnąć , poczekać na skończenie renderowania i zdjęcie jest gotowe. Nie musicie go zapisywać czy publikować, samo wciśnięcie przycisku jest liczone jako zrobienie fotki. Także wystarczy robić zdjęcie, nie zapisywać go, wrócić do edytora i powtórzyć. Robicie tak, aż nie wpadnie Wam trofeum.

Robicie 100 fotek i gotowe.

 

braz Pamiątka z Nürburgringu / Memento from the Nürburgring
W trybie Scapes zrobiono zdjęcie BMW Gr.3 na Nürburgringu. / Took a Scapes photo of a BMW Gr.3 car on the Nürburgring.

Jak sam opis mówi, musicie najpierw zakupić samochód BMW z kategorii Gr.3 (jest to kategoria wyścigowa). Nie można nigdzie indziej zdobyć tego auta (chyba, że w ruletce), więc pozostaje tylko zakup. Macie do wyboru 3 sztuki, gdzie każda kosztuje 450,000 Kr, są to:

  • BMW Z4 GT3 ’11 – 450,000 Kr
  • BMW M6 GT3 Sprint Model ’16 – 450,000 Kr
  • BMW M6 GT3 Endurance Model ’16 – 450,000 Kr

Po zakupie i wyborze pojazdu, musicie udać się do trybu Scapes, gdzie szukacie lokacji Niemcy, a następnie toru Nurburgring. Wybieracie jedną z fotek, ustawiacie samochód,

 

braz Pamiątka z Le Mans / Memento from Le Mans
W trybie Scapes zrobiono zdjęcie Audi R18 TDI (Audi Sport Team Joest) na torze Circuit de la Sarthe. / Took a Scapes photo of an Audi R18 TDI (Audi Sport Team Joest) on the Circuit de la Sarthe.

Najpierw musicie kupić Audi R18 TDI, które kosztuje bagatela 3,000,000 Kr. Znajdziecie go w salonie Brand Central. Co prawda w grze nie zobaczycie dopisku „(Audi Sport Team Joest)”, ale wystarczy kupić tego R18, które podałem powyżej. W grze jest tylko jeden taki samochód, także nie dokonacie złego zakupu.

Pomimo braku dopisku „(Audi Sport Team Joest)”, ta wersja jest jedyną pasującą.

Teraz przechodzicie do trybu Scapes, gdzie musicie wyszukać kraj Francja, a następnie znaleźć tor wyścigowy Circuit de la Sarthe. Wybieracie dowolną miejscówkę, umieszczacie na niej samochód, wciskacie i gotowe!

 

braz Ładunek na pace / Heavy Haulage
Kupiono pick-upa. / Bought a pickup truck.

W grze są tylko 2 pick-upy, które znajdują się w Brand Central. Jest to Ford F-150 SVT Raptor ’11 oraz Toyota Tundra TRD Pro ’19. Będziecie musieli i tak kupić jedną z nich, ponieważ będą one wymagane do jednego z menu w Kafeterii. Zalecam kupić Toyotę, ponieważ za ukończenie menu otrzymacie właśnie Forda F-150.

 

braz Kanister prądu poproszę / Let’s Go Carbon Neutral!
Kupiono samochód elektryczny. / Bought an electric car.

W grze cały czas jest dostępnych 8 samochodów elektrycznych (Brand Central). Nie wiadomo póki co czy jakiś pojawi się u dilera samochodów używanych, ale na chwilę obecną jest to mało prawdopodobne. Najtańszy elektryk kosztuje 49,900 Kr i jest to BMW i3 ’15. Wygrana elektryka w ruletce czy w innej konkurencji nie da Wam pucharku, ponieważ chodzi tutaj stricte o zakup, a nie wygranie go.

Lista aut elektrycznych:

  • BMW i3 ’15 – 49.900 Kr
  • Porsche Taycan Turbo S ’19 – 230,000 Kr
  • Porsche VGT – 1,000,000 Kr
  • Hyundai N 2025 VGT – 1,000,000 Kr
  • Jaguar VGT Coupe – 1,000,000 Kr
  • Jaguar VGT SV – 1,000,000 Kr
  • Jaguar VGT Roadster – 1,000,000 Kr
  • Audi e-tron VGT – 1,000,000 Kr

Najtańszy samochód elektryczny w grze.

 

braz Bezpieczeństwo przede wszystkim / Safety First
Kupiono samochód bezpieczeństwa. / Bought a safety car.

Samochody bezpieczeństwa charakteryzują się „kogutami” na dachu oraz dopiskiem „Safety Car” w nazwie samochodu. Większość z nich znajdziecie bez problemu w Brand Central. Na chwilę obecną w grze mamy 6 takich pojazdów. Najtańszy samochód bezpieczeństwa to Renault Sport Megane RS Trophy Safety Car, które kosztuje jedynie 50,000 Kr

Lista wszystkich samochodów bezpieczeństwa:

  • Renault Sport Megane RS Trophy Safety Car – 50,000 Kr
  • Toyota Crown Athlete G Safety Car – 60,000 Kr
  • Dodge Charger SRT Hellcat Safety Carbi – 100,000 Kr
  • Nissan GT-R (R35) Safety Car – 130,00 Kr
  • BMW M4 Safety Car – 150,000 Kr
  • AMG GT S Safety Car – 200,00 Kr

Najtańszy samochód bezpieczeństwa w grze.

 

braz Legenda na czterech kołach / Living with a Legend
Kupiono samochód u dilera aut legendarnych. / Bought a car at the Legend Cars dealership.

Diler samochodów legendarnych pokaże się po zrobieniu kilku menu w Kafeterii. Wyróżnia się on tym, że znajdują się tam kultowe pojazdy, które mogą kosztować od 100,000 do nawet 20,000,000 Kr. Zawartość salonu zmienia się co kilka dni, gdzie najpierw pojawia się nowy samochód, następnie w kolejnych dniach pojawia się przy nim informacja, że jest limitowany nakład, po czym w ostatnim dniu widnieje napis wyprzedane i nie można go już kupić. Gdy tak napis widnieje, oznacza to, że w kolejnym dniu pojawi się na jego miejscu jakiś nowy pojazd. Na chwilę obecną nie są znane wszystkie samochody jakie będą się tu pojawiać, ale zamieszczam listę tych, które już były. Najtańszym do tej pory był Jeep Willys MB ’45który kosztował 100,000 Kr. Wystarczy, że kupicie dowolny samochód u tego dilera i dostaniecie trofeum.

Samochody legendarne ulegają rotacji co kilka dni.

Lista legendarnych samochodów rotujących u dilera:

  • 356 A/1500 GS GT Carrera Speedster ’56 – 1,500,000 Kr
  • Abarth 1500 Biposto Bertone B.A.T 1 ’52 – 900,000 Kr
  • Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI ’93 – 800,000 Kr
  • Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta ’38 – 20,000,000 Kr
  • Alfa Romeo GIULIA TZ2 carrozzata da ZAGATO ’65 – 3,100,000 Kr
  • Alpine A220 Race Car ’68 – 300,000 Kr
  • AMG 300 SEL 6.8 AMG ’71 – 550,000 Kr
  • AMG CLK-LM ’98 – 6,250,000 Kr
  • AMG CLK-LM ’98 – 8,500,000 Kr
  • Aston Martin DB3S ’53 – 5,000,000 Kr
  • Aston Martin DB5 ’64 – 970,000 Kr
  • Audi Sport quattro S1 Pikes Peak ’87 – 2,000,000 Kr
  • BMW McLaren F1 GTR Race Car ’97 – 9,500,000 Kr
  • Chaparral 2J ’70 – 2,500,000 Kr
  • Chevrolet Corvette (C2) ’63 – 178,000 Kr
  • De Tomaso Mangusta ’69 – 245,000 Kr
  • Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto CN.2521 ’61 – 8,200,000 Kr
  • Ferrari 250 GTO ’62 – 20,000,000 Kr
  • Ferrari 330 P4 ’67– 9,000,000 Kr – samochód wymagany do trofeum srebro Trzy legendy / Three Legendary Cars
  • Ferrari 365 GTB4 ’71 – 555,000 Kr
  • Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Coupe ’54 – 4,000,000 Kr
  • Ferrari F40 ’92 – 1,350,000 Kr
  • Ferrari F50 ’95 – 300,000 Kr
  • Ferrari GTO ’84 – 2,500,000 Kr
  • Ferrari GTO ’84 – 2,500,000 Kr
  • Ford GT40 Mark I ’66 – 5,600,000 Kr
  • Ford Mark IV Race Car ’67 – 4,600,000 Kr – samochód wymagany do trofeum srebro Trzy legendy / Three Legendary Cars
  • Ford Mustang Boss 429 ’69 – 259,000 Kr
  • Jaguar E-type coupé ’61 – 162,000 Kr
  • Jaguar XJ13 ’66 – 12,000,000 Kr – samochód wymagany do trofeum srebro Trzy legendy / Three Legendary Cars
  • Jaguar XJR-9 ’88 – 2,500,000 Kr
  • Jeep Willys MB ’45 100,000 Kr
  • Lamborghini Miura P400 Bertone Prototype ’67 – 2,500,000 Kr
  • Mazda 787B ’91 – 1,875,000 Kr
  • Mazda RX500 ’70 – 600,000 Kr
  • McLaren F1 ’94 – 18,500,000 Kr
  • Mercedes-Benz 300 SL (W194) ’52 – 11,000,000 Kr
  • Mercedes-Benz 300 SL Coupé ’54 – 1,100,000 Kr
  • Mercedes-Benz S Barker Tourer ’29 – 20,000,000 Kr
  • Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 ’89 – 3,000,000 Kr
  • Miura P400 Bertone Prototype ’67 – 2,500,000 Kr
  • Nissan Fairlady Z 432 ’69 – 190,000 Kr
  • Nissan R92CP ’92 – 2,000,000 Kr
  • Nissan Skyline Hard Top 2000GT-R (KPGC10) ’70 – 121,000 Kr
  • Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 ’86 – 1,000,000
  • Plymouth XNR Ghia Roadster ’60 – 1,600,000 Kr
  • Porsche 356 A/1500 GS AT Carrera Speedster ’56 – 1,500,000 Kr
  • Porsche 356 A/1500 GS Carrera ’56 – 615,000 Kr
  • Porsche 911 GT1 Strassenversion ’97 – 3,000,000 Kr
  • Porsche 917K ’70 – 18,000,000 Kr
  • Renault R8 Gordini ’66 – 28,500 Kr
  • Shelby Cobra 427 ’66 – 2,500,000  Kr
  • Shelby Cobra Daytona Coupe ’64 – 20,000,000 Kr
  • Shelby G.T.350 ’65 – 487,000 Kr
  • Skyline Hard Top 2000GT-R (KPGC10) ’70 – 121,000 Kr
  • Toyota 2000GT ’67 – 685,000 Kr
  • Toyota Castrol TOM’S SUPRA ’97 – 1,500,000 Kr

UWAGA: Ceny samochodów są co jakiś czas zmieniane. Jeśli obok ceny pojawia się strzałka w górę, oznacza to, że przy kolejnym razie jego cena będzie wyższa. Nigdy nie wiadomo o ile, także warto mieć więcej kredytów w zapasie, gdyby wymagany samochód okazał się droższy.

 

braz W kółko kółka / Wheely Good Fun
Kupiono 10 zestawów kół. / Bought 10 sets of wheels.

Felgi będziecie mogli zakupić w GT Auto, które odkryjecie po ukończeniu jednego z pierwszych menu w Kafeterii. Przypominam, że chodzi o felgi, nie o opony, które kupujecie w sklepie tuningowym, one nie są wliczane! Po odkryciu warsztatu GT Auto, udajecie się do niego i przechodzicie do środkowej sekcji. Wybieracie pierwszą zakładkę z kołami i będziecie mogli wybierać odpowiednie marki felg. Ceny oscylują głównie w granicach kilku tysięcy kredytów, im tańsze auto, tym części są tańsze do niego. Wystarczy kupić 10 dowolnych zestawów felg i trofeum jest Wasze.

Pamiętajcie, że chodzi o felgi, a nie opony.

 

braz Fan marki / Firm Favorite
Kupiono ten sam samochód 10 razy. / Bought the same car 10 times.

Najtańszym pojazdem w całej grze jest obecnie gokart Gran Turismo Racing Kart 125 Shifter, który kosztuje jedynie 10,000 Kr. Na zrobienie trofeum będziecie potrzebować równych 100,000 Kr, aby zakupić 10 sztuk tego gokarta. Bardzo możliwe, że w momencie czytania tego poradnika, do gry została już funkcja sprzedawania samochodów (miała pojawić się wraz z patchem 1.10), także po zakupie 10 sztuk i zrobieniu trofeum, będziecie mogli sprzedać niepotrzebne sztuki i odzyskać pieniądze.

Najtańszy pojazd w całej grze (na chwilę obecną).

 

braz Bokiem, ale do przodu / Smoking Hot
Zdobyto 10 000 punktów w próbach driftu. / Earned 10,000pts in Drift Trials.

 

braz Dołącz do klubu 200 mph / Join the 200-mph Club
Osiągnięto prędkość 200 mph (322 km/h). / Reached a speed of 200 mph (322 km/h).

Czytaj opis trofeum: srebro Struś pędziwiatr / Speed Archdemon

 

braz Szybki Lopez / Speed Demon
Osiągnięto prędkość 500 km/h. / Reached a speed of 500 km/h (311 mph).

Czytaj opis trofeum: srebro Struś pędziwiatr / Speed Archdemon

 

srebro Struś pędziwiatr / Speed Archdemon
Osiągnięto prędkość 600 km/h. / Reached a speed of 600km/h (373 mph).

Jedyny samochód, który jest obecnie w stanie osiągnąć taką prędkość do Dodge Tomahawk X VGT, który kosztuje 1,000,000 Kr. Do tego musicie to robić na trasie Special Route X, którą odkryjecie po zrobieniu jednego z menu w Kafeterii. Jest to bardzo długi owal, który słyszy właśnie do rozwijania maksymalnych prędkości. Będziecie musieli również odpowiednio ustawić ten samochód, aby był w stanie rozwinąć taką prędkość.

Najszybszy samochód w grze (póki co).

USTAWIENIA POJAWIĄ SIĘ WKRÓTCE.

 

braz Zawsze na czas / Time Attacker
Wzięto udział w 100 próbach czasowych. / Took part in 100 time trials.

Po wybraniu dowolnego toru, zawsze macie do wyboru dodatkowe opcje, takie jak właśnie „Próba Czasowa” / „Time Trial”. Opis jest trochę niejasny, bo wystarczy ukończyć 100 okrążeń na jednym torze, a nie wykonywać 100 prób na różnych torach. Dlatego też najlepiej jest wybrać jak najkrótszy tor owalny, najszybszy samochód jaki macie, rozpocząć próbę czasową, przykleić auto do band i zablokować pedał gazu, żeby cały czas jechało. Zostawiacie tak na 100 okrążeń i wracacie, gdy trofeum wpadnie. Przy okazji nabijecie również dystans do trofeów takich jak braz Wokół komina / Round and Round czy braz Przejażdżka drogą Route 66 / Driving Route 66. 

 

braz Wokół komina / Round and Round
Przejechano 500 mil (804,672 km) na torach owalnych. / Drove 500 miles (804.672 km) on oval tracks.

Podobnie jak w opisie trofeum powyżej, wystarczy wybrać jeden z owalnych torów, wybrać praktykę czasową, wziąć najszybszy samochód jaki macie, zablokować pedał gazu i przykleić auto do bandy i zostawić tak aż pucharek nie wpadnie. Dystans jest również zaliczany do poniższych pucharków, więc przy okazji spełniacie też wymaganie do pucharka braz Przejażdżka drogą Route 66 / Driving Route 66. 

 

braz Przejażdżka drogą Angeles Crest / Driving the Angeles Crest Highway
Przejechano całą amerykańską drogę Angeles Crest: 66 mil (106 km). / Drove the length of Angeles Crest Highway (U.S.): 66 miles (106 km).

Czytaj opis trofeum: braz Przejażdżka drogą Route 66 / Driving Route 66

 

braz Jazda przez 24 godziny / Driving for 24 Hours
Przejechano pełny dystans wyścigu 24 godziny Le Mans: 2209,536 km. / Drove the length of one complete 24 Hours of Le Mans race: 2,209.536 km (1,372.942 miles).

Czytaj opis trofeum: braz Przejażdżka drogą Route 66 / Driving Route 66

 

braz Przejażdżka drogą Route 66 / Driving Route 66
Przejechano całą amerykańską drogę Route 66: 2451 mil (3945 km). / Drove the length of Route 66 (U.S.): 2,451 miles (3,945 km).

Zalecam zostawić ten pucharek na sam koniec, bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wpadnie on Wam sam podczas normalnego grania.

Podobnie jak z dystansem na owalach, musicie nabić odpowiedni dystans (w tym wypadku 3,945km) jeżdżąc po jakichkolwiek trasach. Oczywiście znów wracamy do owali, ponieważ są one najprostsze do nabijania kilometrów. Najlepszym z nich jest zdecydowanie trasa Special Route X (odkryjecie ją po ukończeniu jednego z menu w Kafeterii), gdzie jedno kółko to około 30 km i można tam rozwijać oraz utrzymywać maksymalną prędkość przez bardzo długi czas. Najszybszym samochodem w grze jest obecnie Dodge Tomahawk X VGT, który kosztuje 1,000,000 Kr i jest w stanie rozwinąć prędkość nawet 600km/h, jednak jeśli będziecie chcieli zablokować samochód na bandzie to będzie on jechał znacznie wolniej, ale macie wtedy wolny czas dla siebie. Mimo wszystko, tak jak wspomniałem wyżej, zalecam wstrzymać się z tym trofeum na sam koniec, bo na pewno wpadnie Wam ono samo podczas robienia innych pucharków.

 

braz Wspólna przeprawa przez Atlantyk / Crossing the Atlantic Together
We współpracy z innymi graczami w sieci przejechano dystans odpowiadający pierwszemu przelotowi nad Oceanem Atlantyckim: 5810 km. / Driving with other players online, you matched the distance covered by the first ever non-stop Transatlantic flight: 5,810 km (3,610 miles).

Czytaj opis trofeum: srebro Wspólna jazda autobahnem / Driving the Autobahn Together

 

srebro Wspólna jazda autobahnem / Driving the Autobahn Together
We współpracy z innymi graczami w sieci przejechano dystans odpowiadający długości sieci niemieckich autostrad: 13 191 km. / Driving with other players online, you matched the distance covered by the entire German Autobahn network: 13,191 km (8,197 miles).

Zalecam zostawić ten pucharek na sam koniec, bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wpadnie on Wam sam podczas normalnego grania.

Zasada działania bardzo podobna do trofeum braz Przejażdżka drogą Route 66 / Driving Route 66, z tym że tutaj musicie to zrobić w trybie wieloosobowym z innymi graczami. Plus jest taki, że zaliczany jest dystans każdego gracza, który znajduje się w sesji, a nie tylko Wasz. Czyli jeśli przykładowo zrobicie wyścig na trasie Special Route X, w którym weźmie udział 10 osób, to przy jednym okrążeniu robicie 300km (jedno kółko to 30 km). Im więcej osób w sesji tym lepiej. Dystans jest również zaliczany z trybu Sport, gdzie i tak musicie ukończyć minimum 50 wyścigów.

 

braz Ciasny garaż / Motor Mania
Umieszczono 50 aut w garażu. / Stored 50 cars in your Garage.

Czytaj opis trofeum: braz Pełny garaż / No Car, No Life!

 

braz Pełny garaż / No Car, No Life!
Umieszczono 100 aut w garażu. / Stored 100 cars in your Garage.

Opis trofeum chyba jest wystarczający jasny. Musicie zdobyć minimum 100 samochodów. Polecam najpierw skupić się na zrobieniu wszystkich menu w Kafeterii oraz wszystkich Licencji na złoto. Dzięki temu otrzymacie już sporą liczbę pojazdów. Resztę będziecie musieli dokupić ręcznie, więc warto trzymać się najtańszych sztuk od dilera samochodów używanych. Jeśli nie macie potrzeby, nie szastajcie kasą na drogie fury, bo będziecie bardzo potrzebować kasę na zakup 3 legend do trofeum srebro Trzy legendy / Three Legendary Cars. Mówimy tutaj o wartościach nawet około 20,000,000 Kr (jak nie więcej). Warto zacząć kolekcjonować, dopiero jak zrobicie powyższe trofeum z legendami, bo one pochłoną większość Waszych środków.

 

srebro Trzy legendy / Three Legendary Cars
Zdobyto trzy legendarne samochody wyścigowe, których przeznaczeniem było wygrywać wyścigi 24-godzinne. / Acquired three legendary race cars that were once destined to win 24 hour races.

Diler aut legendarnych pojawi się po ukończeniu jednego z późniejszych menu w Kafeterii. Jak sama nazwa mówi, znajdują się tam wyjątkowe ikony, które kosztują wiele milionów. Co kilka dni zmienia się również zawartość salonu (bodajże co 3 dni), więc trzeba pilnować się z zakupem odpowiednich aut. Zarówno salon legend jak i rynek używek działają podobnie, czyli następuje zmiana samochodów, w kolejnym dniu pojawia się info o limitowanej dostępności, a później jest już tylko info, że wyprzedane i nie da się go kupić. By kupić samochody legendarne, będziecie potrzebować sporej ilości kredytów. Niestety w momencie pisania poradnika, nie ma zbyt wiele sposób na farmienie kasy, dlatego opiszę po prostu to co jest dostępne. Jeśli znacie lepsze sposoby, koniecznie dajcie o nich znać w komentarzach.

Wymagane samochody do zdobycia trofeum to:

  • Ferrari 330 P4 ’67– 9,000,000 Kr
  • Ford Mark IV Race Car ’67 – 4,600,000 Kr
  • Jaguar XJ13 ’66 – 12,000,000 Kr

W sumie będziecie potrzebować 25,600,000 Kr, aby kupić te samochody. Niestety nie znamy dokładnego dnia kiedy znów pojawią się u dilera, dlatego trzeba regularnie do niego zaglądać. Z pomocą przychodzi strona https://ddm999.github.io/gt7info/, na której możecie sprawdzić co aktualnie jest w sprzedaży. Jak tylko pojawi się jakiś samochód z listy powyżej, od razu go kupcie jeśli tylko macie pieniądze.

Wraz z patchem 1.11, zostały zmienione wynagrodzenia w wielu wyścigach i kredyty zarabia się dużo łatwiej. Doszły również wyścigi długodystansowe, które oferują bardzo dobre nagrody. Warto również dodać, że za ozłocenie wszystkich torów w Praktyka na Torze, możecie dostać prawie 50,000,000 Kr nagrody + to co zarobicie za złota z samych torów. Można się tutaj nieźle obłowić, ale zrobienie złota wszędzie wymaga jednak sporo czasu i zaangażowania, więc sami musicie zdecydować czy wolicie powtarzać wyścigi długodystansowe czy jednak skupić się na robieniu złotych czasów w Praktykach na Torze. Autorzy gry zapowiedzieli, że będą dodawać kolejne wyzwania i wyścigi, także w momencie czytania poradnika mogą być jeszcze lepsze metody na zarabianie.

 

zloto Finał / Finale
Spełniono warunki wyświetlenia zakończenia. / Fulfilled requirements for ending.

UWAGA: Na chwilę obecną, jeśli zrobicie wszystkie menu na jednej platformie, trofeum nie wpadnie na drugiej. Nie znaleziono obejścia, pozostaje jedynie czekać na patcha, który pozwoli nam odblokować to trofeum na drugiej platformie.

Finał czyli napisy końcowe, odblokujecie po ukończeniu wszystkich menu w Kafeterii. Jest ich 39 pozycji, z czego ostatnie to mistrzostwa, które są dosyć długie. Każde menu ma określone wymagania, jak wygranie 3 samochodów (tory na których możecie je wygrać są zawsze oznaczone żółtą kropką), ukończenie mistrzostw czy inne drobnostki jak stuningowanie auta lub zrobienia zdjęcia w trybie Scapes. Jeśli chcecie zrobić przerwę w trakcie mistrzostw, to musicie wyłączyć grę bezpośrednio w trakcie ich trwania. Powrót do menu głównego spowoduje, że będziecie musieli zaczynać je od samego początku. W trakcie robienia wszystkich menu, odkryjecie sporą liczbę pojazdów (lista poniżej), wszystkie tory oraz ikony na głównej mapie. Menu są bardzo proste i można je ukończyć w przeciągu 2-3 dni normalnego grania, także nie macie się tutaj za bardzo czym martwić. Po ukończeniu ostatnich mistrzostw i powrocie do Kafeterii, pojawią się napisy końcowe, a Wy dostaniecie trofeum.

Wszystkich menu jest 39 sztuk.

Lista wszystkich menu oraz samochody, które wygracie:

  • Lista Menu 1
    • Toyota Aqua S ’11
    • Honda Fit Hybrid ’14
    • Mazda Demio XD Touring ’15
  • Lista Menu 3
    • Fiat 500 F ’68
    • Mini Cooper 'S’ ’65
    • Volkswagen 1200 ’66
  • Lista Menu 5
    • Suzuki Swift Sport ’17
    • Honda Civic Type R (EK) ’98
    • Honda Integra Type R (DC2) ’98
  • Lista Menu 7
    • Mini Cooper S ’05
    • Abarth 500 ’09
    • Volkswagen Polo GTI ’14
  • Lista Menu 10
    • Nissan Silvia Q’s (S13) ’88
    • Mazda Eunos Roadster (NA) ’89
    • Toyota Corolla Levin 1600GT APEX (AE86) ’83
  • Lista Menu 11
    • DS Automobiles DS 3 Racing ’11
    • Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport ’14
    • Renault Clio R.S. 220 Trophy ’16
  • Lista Menu 14
    • Ford Mustang Boss 429 ’69
    • Ford Mustang Macha 1 ’71
    • Ford Mustang GT ’15
  • Lista Menu 15
    • Chevrolet Camaro SS ’16
    • Chevrolet Camaro Z28 ’69
    • Chevrolet Camaro ZL1 1LE Package ’18
  • Lista Menu 18
    • Nissan Silvia spec-R Aero (S15) ’02
    • Nissan R32 GT-R V-spec II ’94
    • Nissan Fairlady Z Version S (Z33) ’07
  • Lista Menu 19
    • Subaru WRX STI Type S ’14
    • Mitsubishi Lancer Evolution Final ’15
    • Toyota GR Yaris RZ 'High Performance’ ’20
  • Lista Menu 22
    • BMW M3 Sport Evolution ’89
    • BMW M3 ’03
    • BMW M3 ’07
  • Lista Menu 23
    • Alfa Romeo MiTo ’09
    • Alfa Romeo 4C ’14
    • Alfa Romeo 8C Competizione ’08
  • Lista Menu 26
    • Ford Focus RS ’16
    • Ford GT ’06
    • Ford F-150 SVT Raptor ’11
  • Lista Menu 27
    • Chevrolet Corvette C7 ’14
    • Chevrolet Corvette Convertible (C3) ’69
    • Chevrolet Corvette ZR-1 (C4) ’89
  • Lista Menu 31
    • Porsche 911 Turbo (930) ’81
    • Porsche 911 Carrera RS (964) ’92
    • Porsche 911 Carrera RS (993) ’95
  • Lista Menu 32
    • Toyota Supra 3.0GT Turbo A ’88
    • Toyota Supra RZ ’97
    • Toyota GR Supra RZ ’20
  • Lista Menu 34
    • Mercedes-AMG C 63 S ’15
    • Mercedes-AMG SLS AMG ’10
    • Mercedes-AMG GT S ’15
  • Lista Menu 35
    • Nissan R33 GT-R V-Spec ’97
    • Nissan R34 GT-R V-Spec II ’02
    • Nissan GT-R ’17
  • Lista Menu 37
    • Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 ’86
    • Audi Sport quattro S1 Pikes Peak ’87
    • Ford Focus Gr.B Rally Car
  • Lista Menu 38
    • Ferrari 308 GTB ’75
    • Ferrari 458 Italia ’09
    • Ferrari F12berlinetta ’12

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.