InFamous Second Son to trzecia część serii. Czy najlepsza? Kwestia gustu, ale na pewno rozgrywka jest przyjemna, a wbicie platyny nie przysporzy Ci kłopotów. Tym razem wcielimy się w postać Delsina, który chce uratować swoje plemię i zyskać status bohatera lub – jak kto woli – niesławnego. Podczas pierwszego przejścia polecam iść drogą prowadzącą do zostania uwielbianym przez tłumy wzorem do naśladowania.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x11 / x34
- Liczba trofeów offline: 48
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: Niepowstrzymany
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 15-20 godzin
Krok po kroku:
-
Pierwsze przejście – Prawdopodobnie najtrudniejsze momenty w grze zafunduje Ci pierwsze ukończenie fabuły. Polecam zacząć przygodę z Delsinem od pójścia drogą bohatera. Pamiętaj o zbieraniu odłamków, gdyż dzięki nim kupisz nowe lub ulepszysz wcześniej wykupione moce.
- Drugie przejście – to już tylko formalność. Musisz ukończyć fabułę na najwyższym poziomie trudności. Paradoksem jest to, że to przejście jest łatwiejsze niż na normalu i na easy za pierwszym razem. Jedynym cięższym momentem może być walka z końcowym bossem, ale w poniższym poradniku znajdziesz sposób na łatwe pokonanie go.
- Czyszczenie miasta z DOZ – Wykonywanie wszelkiej maści misji pobocznych. Malowanie graffiti, zabijanie agentów DOZ, niszczenie kamer itd. Roboty na pół dnia, ale żadna z tych czynności nie powinna przynieść Ci problemu.
Poradnik:
Ciesz się mocą / Enjoy Your Powers
Zbierz wszystkie trofea. / Collect all trophies.
Gratulacje!
Niepowstrzymany / Unstoppable
Ukończ grę na eksperckim poziomie trudności. / Finish the game on Expert difficulty.
Pierwsze przejście na normalu jest znacznie trudniejsze niż na eksperckim poziomie trudności. Radzę zaczynać grę od wybierania decyzji podnoszących dobrą karmę, a przy następnym podejściu lepiej iść ścieżką niesławnego. Pamiętaj, żeby niezwłocznie po rozpoczęciu gry zmienić poziom trudności na ekspert (gra automatycznie ustawia normalny poziom trudności).
- Postaraj się zebrać jak najwięcej odłamków z wybuchu (na mapie zaznaczone jako niebieskie kropki), dzięki którym wykupisz nowe lub ulepszysz wcześniej zdobyte umiejętności. Osobiście polecam wymasterować dym i neon, bo te dwie moce będą przez Ciebie najwięcej używane.
- Nie spiesz się – chowaj się gdy tylko masz taką możliwość. W sytuacjach kryzysowych najlepiej uciec z miejsca walki i wyssać energię, która przywróci zdrowie i jednocześnie odnowi moc.
- Najlepszą metodą zabijania przeciwników jest dym (przycisk ) lub neon (trafianie w słaby punkt – zaznaczony na czerwono i niebiesko).
- Staraj się zabijać przeciwników z dachu, dzięki czemu nie będziesz narażony na ciągłe ataki.
- Podczas walki z pierwszym dużym bossem – aniołem – używaj przede wszystkim ataku ukrytego pod przyciskiem . 3 uderzenia powodują przemieszczenie się przeciwnika (w tym czasie odnów swoją moc). Pamiętaj o kryciu się za filarami i zwisaniu z krawędzi i lataniu (oraz korzystaniu z wyrzutni powietrznych).
- Najtrudniejszą walką będzie oczywiście walka z finałowym bossem. Dużo osób nie może poradzić sobie z ostatnim etapem, dlatego też przygotowałam specjalny filmik, w którym pokazuję autorski sposób na pokonanie bossa.
Poświęcenie / Sacrifice
Zaryzykuj swoją wolność, aby chronić bliskich. / Risk your freedom to protect those you care about.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą bohatera. Pierwszy wybór, jakiego będziesz musiał dokonać. Powiedz prawdę, aby uratować swoje plemię.
Bezwzględny / Ruthless
Liczysz się tylko ty, bez względu na konsekwencje. / Look out for yourself, no matter the consequences.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą niesławnego. Pierwszy wybór, jakiego będziesz musiał dokonać. Poświęć plemię w imię własnych interesów.
Wstrzemięźliwość / Temperance
Ćwicz samokontrolę. / Practice self-control.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą bohatera. Nie poprzyj Fetch w dążeniu do zabicia aktywistów. Nie możesz zranić ani jednego niewinnego człowieka.
Złośliwość / Malice
Dorwij ich, zanim oni dorwą ciebie. / Get them before they get you.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą niesławnego. Pomóż Fetch w walce z aktywistami.
Odwaga / Courage
Ochroń bezbronnych. / Stand up for the helpless.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą bohatera. Po pokonaniu Eugene’a wybierz opcję obrony bohatera.
Pogarda / Contempt
Nie obawiaj się słabych. / Don’t fear the weak.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą niesławnego. Po pokonaniu Eugene’a wybierz opcję zdeprawowania.
Litość / Mercy
Wszyscy zasługują na drugą szansę. / Everyone deserves a second chance.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą bohatera. Po zdradzie, której dokona się Hank, ocal mu życie.
Zemsta / Revenge
Oko za oko, ząb za ząb. / An eye for an eye, a tooth for a tooth.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą niesławnego. Po zdradzie, której dokona się Hank, zabij go z zimną krwią.
Sprawiedliwość / Justice
Ujawnij korupcję sprawujących władzę. / Expose the corruption of the powerful.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą bohatera. Pod koniec gry wybierz opcję zdemaskowania Augustine.
Dominacja / Dominance
Pokaż światu, że nikt go nie ochroni. / Show the world that nobody can protect them.
Trofeum związane z wyborem, który musisz podjąć podczas fabuły. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą niesławnego. Pod koniec gry wybierz opcję zabicia Augustine.
Pojednanie / Reconciliation
Ukończ grę z dobrą karmą. / Finish the story with Good Karma.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą bohatera.
Rebelia / Rebellion
Ukończ grę ze złą karmą. / Finish the story with Evil Karma.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia w przypadku pójścia drogą niesławnego.
Wszyscy wychodzić / Everybody Out
Uwolnij 10 podejrzanych z klatek. / Rescue 10 suspects from suspicion pens.
Klatki z podejrzanymi znajdują się tuż obok punktów kontroli oznaczonych żółtą ręką. Po podejściu do klatki musisz dotknąć panel dotykowy, aby uwolnić podejrzanych. Nie strzelaj w klatkę bo ulegnie ona zniszczeniu i w takim wypadku tracisz szansę na wbicie tego trofeum.
Odkręć się / Spin-off
Pobij 10 reklamiarzy. / Beat down 10 sign twirlers.
Na radarze pojawi się czerwone kółko (podobne z daleka do znaku stop). Wystarczy, że zabijesz 10 reklamiarzy.
Wkoło sami krytycy / Everyone’s a Critic
Załatw 10 ulicznych grajków. / Take out 10 street musicians.
Grajków znajdziesz przez obserwowanie radaru. Szukaj czerwonego kółka z białą nutą w środku. Zabij 10 grajków i trofeum wpadnie.
Po prostu odmów / Just Say No
Załatw 10 dealerów narkotykowych. / Bust 10 drug dealers.
Ta zabawa polega na dziesięciokrotnym przejściu misji pobocznej, oznaczonej na radarze białą strzykawką na niebieskim tle. Żeby ukończyć to wyzwanie musisz zabić dokładnie wszystkich przeciwników.
Wolność słowa / Freedom of Speech
Przeszkodź w 10 wiecach aktywistów. / Disrupt 10 activist rallies.
Wystarczy zabić jedną osobę z grupy aktywistów. Na radarze wyszukuj znaku jak na grafice trofeum.
Jak mnie nazwałeś? / What Did You Call Me?
Zabij 10 denerwujących członków gangu Rekinów. / Kill 10 obnoxious Akuran gang members.
Możliwość zabicia członków gangu odblokuje się miał dopiero po przejściu na drugą wyspę. Nie wystarczy zabić jednej osoby zaznaczonej na radarze. Musisz zabić jeszcze towarzyszących jej wspólników (przeważnie 2-3 członków gangu).
Spróbuj się z kimś silniejszym / Someone Your Own Size
Uratuj 10 zbiegłych przewodników przed rozgniewanym tłumem. / Rescue 10 escaped conduits from angry mobs.
Do wesela się zagoi / Walk It Off
Uzdrów 10 rannych cywilów. / Heal 10 wounded civilians.
Ranni cywile nie pojawiają się na radarze. Często przechadzając się po ulicy zauważysz rannego człowieka na drodze. Wystarczy do niego podejść i nacisnąć . Oczywiście jeżeli nie możesz nikogo znaleźć, wystarczy ranić zwykłych przechodniów i od razu ich uzdrowić. Lepiej zrobić to zaraz na początku gry, gdyż w miarę postępu fabuły, moce Delsina są coraz mocniejsze. W końcowym etapie gry jedno uderzenie spowoduje śmierć cywila.
Wrzaski i krzyki / Kicking and Screaming
Wykończ 10 rannych przeciwników lub cywilów. / Finish off 10 wounded enemies or civilians.
Widząc rannego człowieka/przeciwnika na ulicy możesz albo mu pomóc , albo wykończyć . To trofeum wymaga od Ciebie wciśnięcia kwadrata w każdej nadarzającej się okazji. Powinno wpaść samoistnie, gdyż niejednokrotnie będziesz zabijać w taki sposób uzbrojonych przeciwników.
Prawdziwy bohater / True Hero
Osiągnij 5 poziom dobrej karmy. / Achieve Level 5 Good Karma.
Podczas pierwszego przejścia, na drodze do zostania bohaterem, masz możliwość podnoszenia swojej karmy przez:
- Uzdrawianie rannych cywilów.
- Ratowanie zbiegłych przewodników.
- Powstrzymywanie handlarzy narkotyków.
- Uwalnianie podejrzanych z klatek.
- Nie zabijanie swoich przeciwników (tylko trafianie w ich słaby punkt – przy pomocy neonu).
- Wykonywanie misji fabularnych.
Niesławny / Infamous
Osiągnij 5 poziom złej karmy. / Achieve Level 5 Evil Karma.
Podczas przechodzenia gry na drodze do zostania niesławnym, masz możliwość obniżenia poziomu karmy przez:
- Zabijanie bezbronnych cywili.
- Wykończanie cywili/przeciwników.
- Zabijanie członków gangu Rekinów.
- Zabijanie aktywistów.
- Zabijanie ulicznych grajków.
- Zabijanie reklamiarzy.
- Zabijanie policjantów.
- Niszczenie klatek z podejrzanymi przewodnikami.
- Wykonywanie misji fabularnych.
Pik! Pik! Pik! / Bweep! Bweep! Bweep!
Zbierz połowę odłamków z wybuchu. / Collect half the Blast Shards.
Patrz trofeum „ Odłamkowiec„.
Odłamkowiec / Shardcore
Zbierz wszystkie odłamki z wybuchu. / Collect all the Blast Shards.
Odłamki z wybuchu oznaczone są na mapie jako niebieskie kropki. Przeważnie są poukrywane na budynkach, ale czasami są nieuszkodzone i latają wokół budowli. Przy każdej nadarzającej się okazji zbieraj wszystko co w okół Ciebie, dzięki temu przejście wątku fabularnego stanie się bardziej proste.
Nie ma tu nic do oglądania / Nothing To See Here
Zniszcz połowę kamer bezpieczeństwa DOZ. / Destroy half the D.U.P. security cameras.
Patrz trofeum „ Oślepienie”.
Oślepienie / Blinded
Zniszcz wszystkie kamery bezpieczeństwa DOZ. / Destroy all of the D.U.P. security cameras.
Wszystkie kamery są oznaczone na mapie. Gdy tylko Cię wykryją, w prawym dolnym rogu, na radarze, zaczną się one świecić na czerwono i wydawać charakterystyczny dźwięk.
Przeciek informacji / Inside Track
Zbierz wszystkie dzienniki audio informatorów. / Collect all the Informant Audio Logs.
Kolejne proste trofeum, ponieważ wszystkie dzienniki oznaczone są na mapie. Wystarczy je wszystkie zebrać i trofeum jest Twoje.
Przykrywka spalona / Blown Cover
Pokonaj wszystkich tajnych agentów DOZ. / Defeat all the D.U.P. Secret Agents.
Kolejne trofeum z serii znalezienia wszystkiego co zaznaczone na mapie. W tłumie ludzi musisz znaleźć agenta DOZ i go zneutralizować.
Wielki brat / Big Brother
Zniszcz wszystkie ukryte kamery DOZ. / Destroy all the D.U.P. Hidden Cameras.
Najgorsza misja poboczna, bo czasami kamery są sprytnie ukryte. Po podejściu do wyznaczonego miejsca i naciśnięciu dotykowego panelu, ukaże Ci się obraz z kamery. Na tej podstawie musisz odnaleźć lokalizację kamery.
Banksy byłby dumny / Coloring Inside the Lines
Wykonaj wszystkie graffiti z szablonu. / Complete all the Stencil Art.
Zdecydowanie najprzyjemniejsze trofeum związane z wypełnianiem misji. Wszystkie graffiti zaznaczone są na mapie. Przy pomocy pada sterujesz celownikiem i malujesz po ścianach różne dzieła. Pamiętaj, aby pada trzymać idealnie pionowo, co znacznie ułatwi malowanie graffiti.
Dowcip telefoniczny / Prank Call
Ukończ starcie w dzielnicy. / Complete a District Showdown.
Centrala, słucham / Hello Operator
Ukończ starcia w połowie dzielnic. / Complete Showdowns in half of the districts.
Ostateczne starcie / Final Showdown
Ukończ wszystkie starcia w dzielnicach w całym mieście. / Complete all of the District Showdowns in the city.
Starcie w dzielnicach stanie się dostępne, gdy kontrola DOZ na określonym terytorium spadnie poniżej 30%. Poziom kontroli zmniejszasz przez wykonywanie misji pobocznych i zbieranie przedmiotów. Starcie oznaczone jest słuchawką telefoniczną i polega ono na zniszczeniu jednostki DOZ.
Jedna z głowy / One Down
Wypędź DOZ z dzielnicy. / Clear the D.U.P. completely out of a district.
Patrz trofeum „ Kompletna czystka„.
Przewaga terytorialna / Home Field Advantage
Wypędź DOZ z połowy dzielnic. / Clear the D.U.P. out of half the districts in the city.
Patrz trofeum „ Kompletna czystka„.
Kompletna czystka / Clean Sweep
Wypędź DOZ z całego miasta. / Clear the D.U.P. out of the entire city.
Miasto stanie się czyste, gdy w każdej dzielnicy Seattle kontrola DOZ spadnie do 0%. Aby do tego doprowadzić musisz ukończyć starcie z DOZ, przejść misje poboczne oraz zebrać ukryte przedmioty.
Złomowisko / Total CARnage
Zniszcz 5 samochodów w 5 sekund. / Destroy 5 cars in 5 seconds.
W ramach przechodzenia fabuły powinno samoistnie wpaść, ale jeżeli nie, to stań na ulicy i spróbuj utworzyć korek. Następnie wykonaj atak karmiczny i trofeum wpadnie.
Rzuć wszystko / Drop Everything
Wykonaj uderzenie komety z wysokości ponad 170 metrów. / Comet Drop over 170 meters.
Możliwe po ukończeniu gry, gdyż dopiero wtedy uzyskasz dostęp do najwyższego budynku w grze. Uderzenie komety aktywujesz przez przytrzymanie . Poniżej filmik pokazujący jak zdobyć to trofeum.
Oby tak dalej / Keep It Up
Utrzymaj się w powietrzu przez ponad 45 sekund. / Stay in the air for more than 45 seconds.
Najlepiej zrobić to po ukończeniu fabuły, gdyż dopiero wtedy uzyskasz dostęp do najwyższego budynku w grze. Utrzymujesz się w powietrzu przez naciśnięcie . Poniżej filmik pokazujący jak zdobyć to trofeum.
Postaw to gdziekolwiek / Put That Anywhere
Pokonaj 10 przeciwników, wysadzając skrzynie z amunicją. / Defeat 10 enemies by detonating ammo crates.
Skrzynie z amunicją napotkasz bardzo często podczas przechodzenia fabuły. Prawdopodobnie trofeum wpadnie samoistnie. Skrzynie są koloru ciemno czerwonego, znajdują się praktycznie wszędzie na arenach walk z przeciwnikami.
Hat Trick / Hat Trick
Pokonaj przeciwnika, korzystając z trzech rodzajów mocy. / Defeat an enemy using three different power sources.
Wejdź na dach, zlokalizuj jednego przeciwnika i trzema różnymi mocami zadaj mu cios. Najlepiej strzelać , ale pamiętaj, że z tokiem przechodzenia fabuły Twoje moce stają się silniejsze i nawet 2 uderzenia mogą zabić przeciwnika. Omijaj słabe punkty wrogów i nie stój za blisko, aby nie spowodować przedwczesnej śmierci agenta DOZ.
Podwójny atak kominowy / Double Smoke Stack Attack
Wykonaj doskok przez dwa czerwone przewody wentylacyjne bez dotykania ziemi, a następnie zaatakuj przeciwnika uderzeniem komety. / Dash through two red air vents without touching the ground and then Comet Drop on an enemy.
Wydaje się dosyć trudne, ale w odpowiednim miejscu nie będziesz miał problemu do wykonania tego trofeum. Musisz znaleźć budynek, w którym przewody wentylacyjne znajdują się blisko siebie. Następnie poszukaj przeciwników i zaciągnij ich do wcześniej wspomnianego miejsca. Wskocz w jeden przewód, a następne drugi. Koniecznie bez dotykania ziemi i gdy będziesz w powietrzu przytrzymaj .
Atak kaszlu / Cough Drop
Traf 3 kaszlących przeciwników uderzeniem komety. / Comet Drop on three coughing enemies.
Najlepiej wykonać to trofeum zaraz na początku gry. W pierwszej misji po dostaniu się do Seatle, będziesz musiał pozyskać 3 mocy. Jedna z nich pozwoli Ci na rzucenie bomby, która wywoła „kaszel” u przeciwników. Obejrzyj filmik, na którym jest dokładne przedstawienie sytuacji.
Pewna ręka / Make Fetch Proud
Traf 3 słabe punkty neonowym promieniem w ciągu 6 sekund. / Hit three weak points with Neon Beam in 6 seconds.
Prawdopodobnie wpadnie podczas przechodzenia fabuły lub kompletowania gry. Po naciśnięciu przycisku namierzania , na kolor czerwony lub niebieski podświetli się miejsce słabego punktu. Wystarczy, że trafisz 3 takie punkty, co nie jest jakimś dużym wyzwaniem.
Nadużycie siły / Excessive Force
Użyj ataku serii karmicznej, aby pokonać dokładnie jednego przeciwnika. / Use a Karmic Streak attack to defeat exactly one enemy.
Atak karmiczny to najmocniejsza moc w grze. Najłatwiej zdobyć to trofeum przez znalezienie na dachu jednego przeciwnika i aktywowanie mocy. Ważne, aby w pobliżu był tylko jeden wróg.
Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!