Studio Roll7, znane głównie za sprawą entuzjastycznie przyjętej serii OlliOlli, tym razem zaprezentowało światu nową markę – Rollerdrome. Jest to gra posiadająca, równie prosty, co oryginalny koncept: podczas eliminowania oponentów należy wykonywać triki na rolkach w taki sposób, aby zdobywać jak najwięcej punktów. Naturalnie, obie mechaniki nie są niczym nowym. System trików przypomina ten znany z serii Tony Hawk’s Pro Skater, natomiast warstwa strzelankowa przypomina tę znaną chociażby z WET – nigdy jednak nie widzieliśmy takiego połączenia. Połączenia bardzo smakowitego, należy dodać. Wysadzenie oponenta granatem, efektowne uniknięcie nadlatujących pocisków niczym Neo z Matrixa, szybki grind po barierce w kierunku kolejnego przeciwnika, wyskok i masakracja jego facjaty strzałem z shotguna to akcje, których często będziemy doświadczać w tym jakże uzależniającym tytule.
Całość dzieje się w 2030 roku. Ludzkości nie cieszy już piłka nożna czy pojedynki patocelebrytów w oktagonie. Istnieje nowy sport, który ekscytuje masy, mianowicie, Rollerdrome. Kara Hassan, którą będziemy sterować, jest jedną z reprezentantek tytułowego sportu. Historia jest tutaj szczątkowa, ale nie można mieć o to pretensji, bowiem nie ona jest daniem głównym. Twórcy zostawili graczowi dowolność i to on decyduje, czy pozna lore odkrywając różnego rodzaju „znajdźki” w szatni przed meczami, czy też wyjedzie bezpośrednio na arenę, aby czynić rozwałkę.
Kampania podzielona jest na kilka sekcji – od fazy początkowej aż wielkiego finału. Na upartego można ją zaliczyć w kilka godzin, jednak to nie wszystko, co przygotowano, bowiem po jej przejściu, dostajemy dostęp do drugiej, trudniejszej kampanii, zwanej Out For Blood. Aby odkryć kolejne poziomy, musimy zaliczyć określoną ilość wyzwań. Większość z nich nie jest skomplikowana i możemy je odhaczyć całkiem przypadkiem, bez spoglądania na listę, są jednak i takie, przez które będziemy sobie rwać włosy z głowy – ze szczególnym uwzględnieniem rekordów punktowych, które w dodatkowej kampanii są mocno wyśrubowane. Należy dodać, że wykonywanie trików nie posiada jednak tylko i wyłącznie czysto wizualnego aspektu – otóż jesteśmy niejako zmuszani do robienia akrobacji, gdyż w ten sposób uzupełniamy amunicję, którą będziemy częstować nowych adwersarzy.
W trakcie pokonywania kolejnych etapów zdobywamy nowe bronie, zaliczamy kolejne samouczki, które w przystępny sposób odsłaniają tajniki gry, a także odkrywamy coraz potężniejszych przeciwników. Skoro o przeciwnikach mowa, są oni całkiem nieźle zaprojektowani. Niektórzy mogą nas zaatakować będąc jedynie w zwarciu, inni strzelają do nas różnymi pociskami, jeszcze inni rozrzucają miny, kontakt z którymi może być dla Kary bardzo bolesny. Jak można się domyślić, eliminacja wrogów wymaga od nas nieco więcej wysiłku niż zwykłego opróżniania magazynków w ich kierunku – niektórzy noszą tarcze, które trzeba rozbić, inni teleportują się, gdy tylko podjedziemy za blisko. Są też bossowie, których pokonanie do łatwych nie należy – zwłaszcza, że pomiędzy kolejnymi fazami przyzywają oni hordy zwykłych, żądnych twojej krwi przeciwników.
Rollerdrome jest skierowane przede wszystkim do hardkorowych graczy, którzy lubują się w żyłowaniu wyników, tworzeniu spektakularnych akcji i masterowaniu swojego stylu. Gracze niedzielni mogą się od tej gry odbić. Mogą, ale nie muszą, dla nich udostępniono bowiem szereg ułatwień, które sprawią, że przejście gry nie będzie żadnym problemem – od nieśmiertelności, przez nielimitowaną amunicję, aż po nieograniczone zwalnianie czasu. Gra trafiła w moje preferencje idealnie i mam nadzieję, że nie przejdzie ona bez echa, bo to kawałek naprawdę solidnego kodu.
[poll id=”186″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 8/10 (4/10 z włączonymi asystami)
- Czas do zdobycia platyny: 10-20 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x7 / x8 / x6
- Liczba trofeów offline: 22
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
KROK 1. Przejdź kampanię, starając się przy okazji zaliczyć jak najwięcej wyzwań.
Gra ma bardzo prostą strukturę. Zaliczaj kolejne etapy aż do pokonania ostatniego bossa. Niektóre poziomy wymagają określonej liczby wyzwań do odblokowania. Osobiście zalecam „czyszczenie” wszystkich wyzwań po kolei, jednak jeśli chcesz jak najszybciej przejść grę, możesz wyłączyć blokadę liczby wyzwań wchodząc w SETTING/ASSISTS/NO CHALLENGES REQUIRED.
- Warming Up
- Debut
- Ready for Anything
- Quarter Finalist
- Semi Finalist
- Finalist
- Champion
KROK 2. Przejdź dodatkową kampanię Out For Blood, starając się przy okazji zaliczyć jak najwięcej wyzwań.
Po pokonaniu ostatniego bossa, odblokuje się druga kampania. Różni się ona od oryginalnej mniejszą liczbą wyzwań oraz większym wachlarzem występujących przeciwników.
- Welcome to Rollerdrome
- All in a Day’s Work
KROK 3. Ukończ wszystkie wyzwania w obu kampaniach i wbij pozostałe pucharki.
Wyzwania polecam kończyć wraz z postępami w obu kampaniach, jeśli jednak wciąż masz jakieś do odblokowania, właśnie przyszedł moment na ostateczne „czyszczenie”.
- Half Way
- Completionist
- Glutton for Punishment
- Killstreak
- One for the Record Books
- Untouchable
- Never Outgunned
- Two Birds
- Three’s a Crowd
- Slugger
- Every Trick in the Book
- Strike A Pose
Poradnik:
I Am Kara Hassan
Obtain every other Trophy in the game
Gratulacje!
Warming Up
Play through and finish the Entry Tests
Tuż po rozpoczęciu gry czeka Cię trening, w którym musisz wykonać opisane na ekranie czynności. Po ukończeniu ostatniego zadania pojawi się pucharek.
Zobacz opis trofeum Champion.
Quarter Finalist
Reach the Quarters
Zobacz opis trofeum Champion.
Zobacz opis trofeum Champion.
Zobacz opis trofeum Champion.
Champion
Complete the main Campaign
Trofeum wpadnie po pokonaniu bossa w finale głównej kampanii. Jeśli w jakimkolwiek momencie gry masz problemy, pamiętaj, że dostępne są ułatwienia, które nie blokują trofeów (SETTINGS/ASSISTS). Możesz tam włączyć m.in. nietykalność, nielimitowaną amunicję czy nielimitowane spowolnienie czasu.
Untouchable
Finish a Match without taking any damage
Musisz ukończyć etap bez otrzymania żadnych obrażeń. Jeśli masz kłopoty, w menu asyst możesz włączyć nietykalność (SETTINGS/ASSISTS/INVINCIBILITY – YES) – nie zablokuje to pucharka.
Half Way
Complete 50% of the Challenges in the main Campaign
Patrz opis trofeum Completionist.
Completionist
Complete 100% of the Challenges in the main Campaign
Jest to najtrudniejsze trofeum w grze. Twoim zadaniem jest zaliczenie wszystkich 110 wyzwań w głównej kampanii (po 10 na mecz).
Wyzwania możemy podzielić na następujące kategorie:
- Beat … personal best of … – wyzwania punktowe (oprócz Matterhorn Stadium w finale) nie stanowią w podstawowej kampanii dużego wyzwania. Używaj focusa, wykonuj triki między pokonywaniem kolejnych przeciwników, używaj wall ride’ów, gdzie tylko możesz i staraj się ukończyć poziom poniżej par time, aby zdobyć dodatkowe punkty. Pamiętaj, że ukończenie poziomu powyżej par time odejmuje punkty za każdą nadprogramową sekundę, więc staraj się zmieścić w czasie.
- Perform a … by the Trick Token – musimy wykonać określony trik w taki sposób, aby podczas jego wykonywania dotknąć Trick Tokena – niebieskiego trójkąta, występującego pojedynczo na każdej planszy. Listę trików znajdziesz w sekcji Trictionary po zatrzymaniu gry. Dodatkowo, jeśli w nazwie wymaganego triku jest Flip, musisz wykonać kombinację dodatkowo trzymając .
- Collect all 5 Combo Tokens – w każdej planszy znajduje się pięć pomarańczowych tokenów. Nie są one w żaden sposób ukryte – wszystkie są dobrze widoczne. Po zebraniu wszystkich wyzwanie zostanie zaliczone.
- Clear the Zone using only ... – wyzwanie wymagające używania tylko i wyłącznie jednego rodzaju broni. Tuż po rozpoczęciu meczu wybierz określoną broń i nie zmieniaj jej aż do zakończenia meczu.
- Finish in less than … – wyzwanie wymaga ukończenie etapu w określonym czasie. Nadużywanie Reflex Time () jest najlepszą receptą na sukces.
- Perform a … Combo – musimy wykonać combo o określonej długości.
- Finish the run in a single Combo – skup się jedynie na pokonywaniu przeciwników, tak żeby nie przerwać combo.
- Perform a… – po prostu wykonaj określony trik. Listę trików znajdziesz w sekcji Trictionary po zatrzymaniu gry. Dodatkowo, jeśli w nazwie wymaganego triku jest Flip, musisz wykonać kombinację dodatkowo trzymając .
- Eliminate a … whilst performing … – musisz pokonać określonego przeciwnika podczas robienia danego triku.
- Perfect Dodge … – musisz wykonać perfekcyjny unik () tuż przed otrzymaniem obrażeń od danego przeciwnika. Wchodzisz wtedy w tryb Super Reflex.
Dodatkowo, następujące wyzwania wymagają wyjaśnienia:
- Empty a whole clip of Dual Pistols ammo into a POLYBEAM before she can teleport away – jeśli grasz z nieskończoną amunicją, musisz ją wyłączyć (SETTINGS/ASSISTS/INFINITE AMMO – NO), gdyż wyzwanie wymaga opróżnienia magazynka pistoletów, gdy celujesz w Polybeam (przeciwnika strzelającego białą wiązką lasera). Musisz to zrobić na tyle szybko, by nie zdążył się teleportować.
- Eliminate a WARHEAD with the Grenade Launcher before touching the canyon floor – tuż po wyskoczeniu na teren kanionu, musisz pokonać Warheada (znajduje się on tuż po prawej stronie na dole) z granatnika, nie dotykając przy podłoża kanionu. Jeśli włączysz asysty, ze szczególnym uwzględnieniem nieskończonego trybu skupienia, nie powinieneś mieć z tym problemu.
- Clear the first Zone without going Out of Bounds – wyzwanie pojawia się w Eiger Resort w Ćwierćfinałach. Musisz zabić wszystkich przeciwników w pierwszej fazie (przed bossem) bez wypadnięcia poza planszę. Jako że o wypadnięcie jest tutaj wyjątkowo łatwo, graj ostrożnie, dużo hamuj i strzelaj możliwie często nie poruszając się. Z-11 to najlepsza broń do tego wyzwania.
- Eliminate a ground-level House Player while grinding on the top – wyzwanie pojawia się na Green Bay Mall w Półfinałach. Plansza składa się z dolnego poziomu oraz piętra, na którym także znajdziesz miejsca do grindu. Twoim zadaniem jest grindowanie na piętrze i jednoczesne zabicie dowolnego przeciwnika znajdującego się na dolnym poziomie.
- Air Out onto the watch tower – wyzwanie pojawia się w Eiger Resort w Ćwierćfinałach. Zjeżdzając na dół, zobaczysz w tle ogromną wieżę obserwacyjną. Musisz dostać się na jej kondygnację, która jest poniżej combo tokena. Możesz to zrobić wychylając lewy krążek w górę przy skoku.
- Eliminate a House Player whilst Wallriding between islands – wyzwanie pojawia się w Eiger Resort w Ćwierćfinałach. Wysepki przedzielone są ścianami z czerwonym paskiem u góry. Musisz zabić przeciwnika robiąc wall ride po takiej ścianie.
- Damage 2 House Players with the same grenade – zobacz opis trofeum Three’s a Crowd. Tutaj wystarczy zranić dwóch przeciwników, niekoniecznie muszą zginąć.
Killstreak
Finish a Match in a single Combo
Musisz ukończyć etap nie przerywając combo. Jeśli masz problemy, za pomocą możesz spowalniać czas, co ułatwia celowanie (w asystach można włączyć nielimitowany tryb skupienia). Skoncentruj się także na jak najszybszym pokonywaniu kolejnych przeciwników.
One for the Record Books
Perform a single Combo worth more than 3,000,000
Podczas ostatniej planszy głównej kampanii – Matterhorn Stadium (Final) – jednym z wyzwań jest zdobycie 2,820,000 punktów. Jest bardzo możliwe, że uda Ci się zdobyć 3,000,000 punktów podczas tego wyzwania.
Jeśli nie, powtórz poziom, włącz wszystkie asysty, korzystaj z nieograniczonego focusa () i rób triki pomiędzy zabitymi wrogami. Zrobiłem to używając tylko i wyłącznie Z-11 i robiłem dużo wall ride’ów.
Welcome to Rollerdrome
Finish a Match in the Out For Blood Campaign
Zobacz opis trofeum All in a Day’s Work.
All in a Day’s Work
Finish every Match in the Out For Blood Campaign
Trofeum wpadnie po ukończeniu dodatkowej kampanii Out For Blood, która odblokuje się po przejściu podstawowej kampanii.
Glutton for Punishment
Complete 100% of the Challenges in the Out For Blood Campaign
Twoim zadaniem jest zaliczenie wszystkich 33 wyzwań w dodatkowej kampanii Out For Blood (po 3 na mecz).
Na każdej planszy mamy następujące zadania do zrealizowania:
- Finish with a Score of … or more – wyzwanie punktowe to jedyna rzecz, z którą możesz mieć problemy w Out For Blood. Podobnie jak w podstawowej kampanii, nadużywaj focusa (czas wtedy płynie wolniej), wykonuj triki między przeciwnikami, używaj wall ride’ów, gdzie tylko możesz i staraj się ukończyć poziom poniżej par time, aby zdobyć dodatkowe punkty. Pamiętaj, że ukończenie poziomu powyżej par time odejmuje punkty za każdą nadprogramową sekundę, więc staraj się zmieścić w czasie.
- Finish the run in a single Combo – skup się jedynie na pokonywaniu przeciwników, tak żeby nie przerwać combo.
- Finish in less than …– używaj Reflex Time przez większość czasu () i pokonuj jak najszybciej przeciwników. W trakcie trwania Reflex Time czas także płynie wolniej. Osobiście polecam używać Z-11.
Never Outgunned
Beat the Spider Tank Mk. I without taking any damage
Ze Spider Tankiem walczysz po trzech meczach Ćwierćfinału. Twoim zadaniem jest pokonanie go otrzymania obrażeń. Jeśli masz problemy, włącz nietykalność (SETTINGS/ASSISTS/INVINCIBILITY – YES) – nie zablokuje to pucharka.
Two Birds
Eliminate 2 House Players with a single Z-11 shot
Twoim zadaniem jest zabicie dwóch przeciwników jednocześnie jednym strzałem z Z-11. Użyj Reflex Time () i strzel tak, aby trafić jednocześnie co najmniej dwóch przeciwników. Jeśli masz problem, po zdobyciu Z-11 wróć do jednej z początkowych plansz – pierwsi przeciwnicy giną po zaledwie jednym strzale z tej broni.
Three’s a Crowd
Eliminate 3 House Players with a single Grenade
Granatnik zdobędziesz po awansie do Ćwierćfinałów. Staraj się zwabić trzech przeciwników w jedno miejsce i oddaj strzał. Może to wymagać kilku podejść.
Na poniższym filmiku możesz zobaczyć udaną próbę:
Slugger
Finish a level using only Slug Shots
Twoim zadaniem jest ukończenie dowolnego etapu, strzelając wyłącznie slug shotami.
Slug shot to strzał z shotguna, który wykonujesz w momencie, gdy obie pionowe linie widoczne przy celowaniu się spotkają. Jeśli strzelisz za szybko lub za późno, oddasz zwykły strzał i będziesz musiał powtórzyć wyzwanie. Nie musisz celować bezpośrednio w przeciwników – możesz także strzelać w wybuchające beczki.
Jeśli masz problemy, włącz łatwe slug shoty (SETTINGS/ASSISTS/EASY SLUG SHOTS – YES) – wtedy nawet jeśli wystrzelisz za późno, będzie to zaliczane jako slug shot.
Ready for Anything
Complete every Tutorial exercise
Przed czwartą misją pierwszej serii odbędziesz ostatnią sesję treningową, w której nauczysz się acid drop i air out. Po jej zakończeniu zdobędziesz trofeum.
Every Trick in the Book
Perform every Grab Trick in a single Match
Trofeum wymaga zrobienia wszystkich trików związanych z chwytami podczas jednego meczu. Nie musisz się zmieścić w par time. Wystarczy, że każdy trik zostanie wykonany przynajmniej raz. Pamiętaj, że chwyty wykonujemy będąc w powietrzu.
Oto lista trików:
- Weddle Grab:
- Melancholy: prawo +
- Safety Grab: lewo +
- Nose Grab: góra +
- Tail Grab: dół +
- Stale Grab: lewo, lewo +
- Seatbelt Grab: prawo, prawo +
- Mamba: góra, góra +
- The Fray: dół, dół +
- Pretzel Grab: lewo, prawo +
- Coffin: prawo, lewo +
- Heartbreaker: góra, dół +
- Backbreaker: dół, góra +
Strike A Pose
Perform every Grind in a single Match
Podobnie jak w przypadku trofeum z chwytami, tak i tutaj musimy wykonać każdy rodzaj grindu w jednym meczu.
Oto lista trików:
- Box Grind:
- Sidewinder: lewo +
- Frontside Slide: prawo +
- Nose Grind: góra +
- Hunter Grind: dół +
- Axel Grind: lewo, lewo +
- Prowler Grind: prawo, prawo +
- Stake Out: góra, góra +
- Ickx Grind: dół, dół +
- 50-50: lewo, prawo +
- Lay Low: prawo, lewo +
- Floor Sweeper: góra, dół +
- Mantis Grind: dół, góra +
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!