7th Sector – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

7th Sector przywodzi na myśl Limbo czy Inside i w niektórych elementach dorównuje bardziej znanym reprezentantom gatunku. Ciekawe połączenie platformówki i gry logicznej, kontrolowanie różnych postaci oraz mroczny, futurystyczny świat sprawią, że nie powinniście się nudzić w kilkugodzinnej podróży po platynowe trofeum.

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 4-5 godzin (z poradnikiem)
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x15 x4
  • Liczba trofeów offline: 26
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 + wybory rozdziałów
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

KROK 1. Przejdź całą grę nie aktywując żadnych opcjonalnych transformatorów (Zakończenia 1 i 2).

Największą trudnością w zdobyciu platyny w 7th Sector jest konieczność odblokowania czterech zakończeń. Można podzielić je na dwie pary. Zakończenia 1 i 2 wymagają od gracza, aby ignorować opcjonalne transformatory, które spotka na swojej drodze. Wymagają one najczęściej wykonania prostych operacji matematycznych (na przykład wybrać przełączniki, aby suma liczb przy nich dała 220). Ich efekt nie jest od razu widoczny, lecz aktywowanie odpowiedniej ich liczby zamyka drogę do zakończeń 1 i 2. Dlatego podczas pierwszego kroku nie aktywuj żadnego urządzenia, które nie prowadzi bezpośrednio do rozwiązania aktualnej zagadki. Podczas mojej próby na koniec gry miałem aktywne dwa transformatory i udało mi się dostać do tych zakończeń, więc jest pewien margines błędu.

Pod koniec gry, gdy będziesz kontrolować człowieka, upewnij się, że w rozdziałach 46 i 47 nie wykryją Cię żadne czerwone światła. Dojście wtedy do końca aktywuje zakończenie numer 1 i odblokuje trofeum zloto Nowhere to run. Wczytaj następnie rozdział 46 i daj się wykryć któremuś z czerwonych świateł. Ukończenie w ten sposób gry da Ci dostęp do zakończenia numer 2 i odblokuje puchar zloto The only way is down.

W trakcie gry możesz zwrócić uwagę na wszystkie opcjonalne trofea a także na dwa rodzaje znajdziek – fantomy w telewizorach (zloto Enlightened) i zdjęcia do zgrania na dyski twarde (zloto Chronicles). Nie uda Ci się zebrać wszystkich zdjęć, gdyż jedno z nich dostępne jest tylko w ścieżce, prowadzącej do zakończeń 3 i 4. Upewnij się, że aktywujesz zdjęcie w rozdziale 46, w którym przez chwilę kontrolujesz kulę, gdyż to zdjęcie jest z kolei niedostępne w alternatywnej ścieżce. Wszystkie pozostałe znajdźki i wyzwania możesz swobodnie ogarniać przez wybór rozdziałów.

Na zakończenie tego kroku na Twoim koncie na pewno pojawią się następujące trofea:

  • srebro Killer
  • zloto Nowhere to run
  • zloto The only way is down

 

KROK 2. Rozegraj ponownie niektóre rozdziały, aktywując opcjonalne transformatory (Zakończenia 3 i 4).

Korzystając z opcji wyboru rozdziałów przenieś się do następujących miejsc i aktywuj w nich transformatory – 1, 5, 7 (dwa transformatory), 9, 12, 17, 21, 29, 40. O postępie informuje Cię licznik w menu pauzy gry. Następnie wczytaj rozdział 42 i albo podłącz albo nie podłączaj elementu oznaczonego symbolem B_038 w zagadce, w której wyłączasz firewall. Dokończ grę, zwracając uwagę na zdjęcie do zgrania na HDD w rozdziale 47. Odblokuje to jedno z dwóch ostatnich zakończeń. Wczytaj ponownie rozdział 42 i podejmij odwrotną decyzję dotyczącą elementu B_038, a po dograniu gry do końca zobaczysz ostatni finał gry.

Jeśli zbierzesz wszystkie zdjęcia na HDD, po ukończeniu tego kroku zostaną Ci przyznane następujące puchary:

  • zloto Chronicles
  • zloto Chaos
  • zloto Conversation

 

KROK 3. Czyszczenie

W zależności od Twojej sprawności w pokonywaniu zagadek i unikaniu przeciwników możesz potrzebować trochę czasu na odblokowanie trofeum braz Suicide (zgiń 100 razy). Pozostałe trofea wymagają wykonania konkretnej czynności lub znalezienia konkretnej rzeczy. Podaję je poniżej w kolejności, w jakiej występują w grze. Szczegóły znajdziecie w opisach trofeów. Aby aktywować fantoma w telewizorze, zatrzymaj się przy urządzeniu i po prostu poczekaj chwilę, aż zmieni się na nim obraz.

  • braz Suicide
  • braz Stubborn (rozdział 1)
  • srebro Hypnosis (rozdział 4)
  • srebro On the other side (rozdział 10)
  • srebro Omen (rozdział 15)
  • srebro Logic (rozdział 17)
  • srebro Revenge (rozdział 18)
  • braz Take it easy, man! (rozdział 18)
  • srebro Observer (rozdział 19)
  • srebro Locomotive (rozdział 22)
  • srebro Sound Wave (rozdział 25)
  • braz Stalled (rozdział 26)
  • srebro Disease (rozdział 29)
  • srebro Help your fellow man (rozdział 29)
  • srebro Musical Pause (rozdział 33)
  • srebro New life (rozdział 34)
  • srebro Caring (rozdział 34)
  • srebro BOSS is always watching (rozdział 44)
  • zloto Enlightened
  • platyna 7th Sector Platinum

 

Poradnik:

platyna 7th Sector Platinum
Good job! Completed all tasks!

Gdyby nie trofea za różne zakończenia, platyna byłaby szybka i bezbolesna.

 

srebro Hypnosis
Wait for TV phantom

Tego fantoma znajdziesz w rozdziale 4.

 

braz Stubborn
Try again

Aby odblokować to trofeum, w 1. rozdziale, 'zgiń’ 5 razy, wpadając w czerwone iskry.

 

braz Suicide
Die 100 times

Nic prostszego – zgiń 100 razy. Jest duża szansa, że nie odblokujesz tego trofeum w trakcie przechodzenia gry. Załaduj wtedy, na przykład, poziom 1 i wpadaj w czerwone iskry, aby nabijać sobie 'śmierci’.

 

srebro On the other side
Another phantom in an appartment

Fantom znajduje się w rozdziale 10.

 

srebro Omen
TV phantom in the train

Fantom znajduje się w rozdziale 15.

 

srebro Revenge
Destroy the first machine gun

W rozdziale 18., jak tylko przejmiesz kontrolę nad dużym robotem z karabinem na plecach, pójdź w lewo i rozstrzelaj wieżyczkę, przed którą kilka chwil wcześniej należało się chować jako kula na ziemi.

 

srebro Logic
Turn off the transformer after the conveyor

W rozdziale 17. trafisz na transformator, z którym związane jest to trofeum. Wydaje mi się, że puchar trafi na Twoje konto tylko jeśli poprawnie rozwiążesz związaną z nim zagadkę bezbłędnie za pierwszym razem. Zadanie sprowadza się do trzech równań z trzema niewiadomymi, więc może przydać się kartka i ołówek.

 

srebro Locomotive
Wait for the train at the factory

W rozdziale 22. przejdziesz pod estakadą, przy której zauważysz zegar odliczający w dół. Aby odblokować to trofeum, musisz poczekać aż zegar doliczy do zera i przejedzie pociąg.

 

srebro Observer
Yes, wait for phantom again!

Fantom znajduje się w rozdziale 19.

 

srebro Disease
Phantom in Shelter C 512

Fantom znajduje się w rozdziale 29.

 

srebro Sound Wave
Phantom

Fantom znajduje się w rozdziale 25.

 

srebro New life
Phantom in a brick house

Fantom znajduje się w rozdziale 34.

 

srebro BOSS is always watching
Phantom in the Tower

Fantom znajduje się w rozdziale 44.

 

srebro Killer
Kill a man at the factory

W rozdziale 22., tuż po zegarze związanym z trofeum srebro Locomotive, na Twojej drodze stanie człowiek. Staranuj go, lub rozstrzelaj, aby odblokować ten puchar.

 

zloto Nowhere to run
Final 1

Aby odblokować to trofeum, przejdź grę bez aktywowania opcjonalnych transformatorów i nie daj się wykryć światłom w rozdziałach 46 i 47.

 

zloto The only way is down
Final 2

Aby odblokować to zakończenie, przejdź grę bez aktywowania opcjonalnych transformatorów i daj się wykryć przynajmniej raz światłom w rozdziałach 46 i 47.

 

zloto Сhaos
Final 3

Aby odblokować to trofeum, przejdź grę aktywując wszystkie opcjonalne transformatory i odłącz element B_038 w rozdziale 42.

 

zloto Conversation
Final 4

Aby odblokować to trofeum, przejdź grę aktywując wszystkie opcjonalne transformatory i nie odłączaj elementu B_038 w rozdziale 42.

 

braz Stalled?
Hit the starter

W rozdziale 26. musisz uderzać robotem w ścianę w odpowiednim rytmie, wskazywanym przez monitory na ścianie. Zignoruj tę podpowiedź i po prostu wal w ścianę tak długo, dopóki robotowi nie zgaśnie silnik, co zostanie nagrodzone trofeum.

 

srebro Musical pause
Robots are persons too

W rozdziale 33., w sekcji w której musisz przenieść bloczki, aby odblokować sobie drogę, zleć robotem na dół i poczekaj aż stojący tam inny robot zacznie tańczyć. Dzięki temu puchar trafi na Twoje konto.

 

zloto Chronicles
Download all images on HDD

Aby odblokować to trofeum musisz znaleźć wszystkie 12 skrzynek ze zdjęciami. Nie są one bardzo schowane, lecz jedną z nich spotkasz tylko w ścieżce prowadzącej do zakończeń 1 i 2 a inną w ścieżce z finałami 3 i 4. Skrzynki znajdują się w następujących rozdziałach: 1, 3, 5, 9, 12, 13, 18, 28, 29, 40, 46, 47. Aby ściągnąć zdjęcie, stań obok skrzynki i przytrzymaj krzyżyk.

 

zloto Enlightened
Activate all phantoms

Każdy z fantomów zasłużył na własne trofeum, opisane powyżej. Dla przypomnienia, znajdziesz je w rozdziałach: 4, 10, 15, 19, 25, 29, 34, 44.

 

srebro Caring
Water the lawn

W rozdziale 34. dojdziesz do miejsca, w którym musisz rozwiązać zagadkę poprzez obracanie słupów ze światłem. Zignoruj tę zagadkę i poleć do końca w prawo. Zobaczysz tam robota siedzącego na schodach i przycisk. Aktywuj przycisk, aby uruchomić zraszacze i zdobyć puchar.

 

srebro Help your fellow man
Release a prisoner

W rozdziale 29. latający robocik będzie musiał się zamoczyć. Zanurkuj w wodzie do samego dna i leć do końca w prawo. Wynurzysz się w małej przestrzeni z przyciskiem i innym robotem. Aktywuj przełącznik, wypuść swojego kolegą i zgarnij za to trofeum.

 

braz Take it easy, man!
Don’t shoot!

W dowolnym rozdziale, w którym sterujesz dużym robotem z karabinem maszynowym, postaraj się strzelić w stronę ekranu (gracza), podczas gry robot się obraca. Nie jest to trywialne i najprawdopodobniej będzie wymagać kilku prób. Jeśli Ci się uda, na ekranie pojawią się ślady po kulach a na Twoim koncie zawita kolejne trofeum.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca (via terminals.io)