7th Sector przywodzi na myśl Limbo czy Inside i w niektórych elementach dorównuje bardziej znanym reprezentantom gatunku. Ciekawe połączenie platformówki i gry logicznej, kontrolowanie różnych postaci oraz mroczny, futurystyczny świat sprawią, że nie powinniście się nudzić w kilkugodzinnej podróży po platynowe trofeum.
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 4-5 godzin (z poradnikiem)
- Liczba trofeów:
x1/
x6 /
x15 /
x4
- Liczba trofeów offline: 26
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1 + wybory rozdziałów
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
KROK 1. Przejdź całą grę nie aktywując żadnych opcjonalnych transformatorów (Zakończenia 1 i 2).
Największą trudnością w zdobyciu platyny w 7th Sector jest konieczność odblokowania czterech zakończeń. Można podzielić je na dwie pary. Zakończenia 1 i 2 wymagają od gracza, aby ignorować opcjonalne transformatory, które spotka na swojej drodze. Wymagają one najczęściej wykonania prostych operacji matematycznych (na przykład wybrać przełączniki, aby suma liczb przy nich dała 220). Ich efekt nie jest od razu widoczny, lecz aktywowanie odpowiedniej ich liczby zamyka drogę do zakończeń 1 i 2. Dlatego podczas pierwszego kroku nie aktywuj żadnego urządzenia, które nie prowadzi bezpośrednio do rozwiązania aktualnej zagadki. Podczas mojej próby na koniec gry miałem aktywne dwa transformatory i udało mi się dostać do tych zakończeń, więc jest pewien margines błędu.
Pod koniec gry, gdy będziesz kontrolować człowieka, upewnij się, że w rozdziałach 46 i 47 nie wykryją Cię żadne czerwone światła. Dojście wtedy do końca aktywuje zakończenie numer 1 i odblokuje trofeum Nowhere to run. Wczytaj następnie rozdział 46 i daj się wykryć któremuś z czerwonych świateł. Ukończenie w ten sposób gry da Ci dostęp do zakończenia numer 2 i odblokuje puchar
The only way is down.
W trakcie gry możesz zwrócić uwagę na wszystkie opcjonalne trofea a także na dwa rodzaje znajdziek – fantomy w telewizorach ( Enlightened) i zdjęcia do zgrania na dyski twarde (
Chronicles). Nie uda Ci się zebrać wszystkich zdjęć, gdyż jedno z nich dostępne jest tylko w ścieżce, prowadzącej do zakończeń 3 i 4. Upewnij się, że aktywujesz zdjęcie w rozdziale 46, w którym przez chwilę kontrolujesz kulę, gdyż to zdjęcie jest z kolei niedostępne w alternatywnej ścieżce. Wszystkie pozostałe znajdźki i wyzwania możesz swobodnie ogarniać przez wybór rozdziałów.
Na zakończenie tego kroku na Twoim koncie na pewno pojawią się następujące trofea:
Killer
Nowhere to run
The only way is down
KROK 2. Rozegraj ponownie niektóre rozdziały, aktywując opcjonalne transformatory (Zakończenia 3 i 4).
Korzystając z opcji wyboru rozdziałów przenieś się do następujących miejsc i aktywuj w nich transformatory – 1, 5, 7 (dwa transformatory), 9, 12, 17, 21, 29, 40. O postępie informuje Cię licznik w menu pauzy gry. Następnie wczytaj rozdział 42 i albo podłącz albo nie podłączaj elementu oznaczonego symbolem B_038 w zagadce, w której wyłączasz firewall. Dokończ grę, zwracając uwagę na zdjęcie do zgrania na HDD w rozdziale 47. Odblokuje to jedno z dwóch ostatnich zakończeń. Wczytaj ponownie rozdział 42 i podejmij odwrotną decyzję dotyczącą elementu B_038, a po dograniu gry do końca zobaczysz ostatni finał gry.
Jeśli zbierzesz wszystkie zdjęcia na HDD, po ukończeniu tego kroku zostaną Ci przyznane następujące puchary:
Chronicles
Chaos
Conversation
KROK 3. Czyszczenie
W zależności od Twojej sprawności w pokonywaniu zagadek i unikaniu przeciwników możesz potrzebować trochę czasu na odblokowanie trofeum Suicide (zgiń 100 razy). Pozostałe trofea wymagają wykonania konkretnej czynności lub znalezienia konkretnej rzeczy. Podaję je poniżej w kolejności, w jakiej występują w grze. Szczegóły znajdziecie w opisach trofeów. Aby aktywować fantoma w telewizorze, zatrzymaj się przy urządzeniu i po prostu poczekaj chwilę, aż zmieni się na nim obraz.
Suicide
Stubborn (rozdział 1)
Hypnosis (rozdział 4)
On the other side (rozdział 10)
Omen (rozdział 15)
Logic (rozdział 17)
Revenge (rozdział 18)
Take it easy, man! (rozdział 18)
Observer (rozdział 19)
Locomotive (rozdział 22)
Sound Wave (rozdział 25)
Stalled (rozdział 26)
Disease (rozdział 29)
Help your fellow man (rozdział 29)
Musical Pause (rozdział 33)
New life (rozdział 34)
Caring (rozdział 34)
BOSS is always watching (rozdział 44)
Enlightened
7th Sector Platinum
Poradnik:
7th Sector Platinum
Good job! Completed all tasks!
Gdyby nie trofea za różne zakończenia, platyna byłaby szybka i bezbolesna.
Tego fantoma znajdziesz w rozdziale 4.
Aby odblokować to trofeum, w 1. rozdziale, 'zgiń’ 5 razy, wpadając w czerwone iskry.
Nic prostszego – zgiń 100 razy. Jest duża szansa, że nie odblokujesz tego trofeum w trakcie przechodzenia gry. Załaduj wtedy, na przykład, poziom 1 i wpadaj w czerwone iskry, aby nabijać sobie 'śmierci’.
On the other side
Another phantom in an appartment
Fantom znajduje się w rozdziale 10.
Fantom znajduje się w rozdziale 15.
Revenge
Destroy the first machine gun
W rozdziale 18., jak tylko przejmiesz kontrolę nad dużym robotem z karabinem na plecach, pójdź w lewo i rozstrzelaj wieżyczkę, przed którą kilka chwil wcześniej należało się chować jako kula na ziemi.
Logic
Turn off the transformer after the conveyor
W rozdziale 17. trafisz na transformator, z którym związane jest to trofeum. Wydaje mi się, że puchar trafi na Twoje konto tylko jeśli poprawnie rozwiążesz związaną z nim zagadkę bezbłędnie za pierwszym razem. Zadanie sprowadza się do trzech równań z trzema niewiadomymi, więc może przydać się kartka i ołówek.
Locomotive
Wait for the train at the factory
W rozdziale 22. przejdziesz pod estakadą, przy której zauważysz zegar odliczający w dół. Aby odblokować to trofeum, musisz poczekać aż zegar doliczy do zera i przejedzie pociąg.
Observer
Yes, wait for phantom again!
Fantom znajduje się w rozdziale 19.
Disease
Phantom in Shelter C 512
Fantom znajduje się w rozdziale 29.
Fantom znajduje się w rozdziale 25.
New life
Phantom in a brick house
Fantom znajduje się w rozdziale 34.
BOSS is always watching
Phantom in the Tower
Fantom znajduje się w rozdziale 44.
Killer
Kill a man at the factory
W rozdziale 22., tuż po zegarze związanym z trofeum Locomotive, na Twojej drodze stanie człowiek. Staranuj go, lub rozstrzelaj, aby odblokować ten puchar.
Aby odblokować to trofeum, przejdź grę bez aktywowania opcjonalnych transformatorów i nie daj się wykryć światłom w rozdziałach 46 i 47.
Aby odblokować to zakończenie, przejdź grę bez aktywowania opcjonalnych transformatorów i daj się wykryć przynajmniej raz światłom w rozdziałach 46 i 47.
Aby odblokować to trofeum, przejdź grę aktywując wszystkie opcjonalne transformatory i odłącz element B_038 w rozdziale 42.
Aby odblokować to trofeum, przejdź grę aktywując wszystkie opcjonalne transformatory i nie odłączaj elementu B_038 w rozdziale 42.
W rozdziale 26. musisz uderzać robotem w ścianę w odpowiednim rytmie, wskazywanym przez monitory na ścianie. Zignoruj tę podpowiedź i po prostu wal w ścianę tak długo, dopóki robotowi nie zgaśnie silnik, co zostanie nagrodzone trofeum.
Musical pause
Robots are persons too
W rozdziale 33., w sekcji w której musisz przenieść bloczki, aby odblokować sobie drogę, zleć robotem na dół i poczekaj aż stojący tam inny robot zacznie tańczyć. Dzięki temu puchar trafi na Twoje konto.
Chronicles
Download all images on HDD
Aby odblokować to trofeum musisz znaleźć wszystkie 12 skrzynek ze zdjęciami. Nie są one bardzo schowane, lecz jedną z nich spotkasz tylko w ścieżce prowadzącej do zakończeń 1 i 2 a inną w ścieżce z finałami 3 i 4. Skrzynki znajdują się w następujących rozdziałach: 1, 3, 5, 9, 12, 13, 18, 28, 29, 40, 46, 47. Aby ściągnąć zdjęcie, stań obok skrzynki i przytrzymaj krzyżyk.
Enlightened
Activate all phantoms
Każdy z fantomów zasłużył na własne trofeum, opisane powyżej. Dla przypomnienia, znajdziesz je w rozdziałach: 4, 10, 15, 19, 25, 29, 34, 44.
W rozdziale 34. dojdziesz do miejsca, w którym musisz rozwiązać zagadkę poprzez obracanie słupów ze światłem. Zignoruj tę zagadkę i poleć do końca w prawo. Zobaczysz tam robota siedzącego na schodach i przycisk. Aktywuj przycisk, aby uruchomić zraszacze i zdobyć puchar.
Help your fellow man
Release a prisoner
W rozdziale 29. latający robocik będzie musiał się zamoczyć. Zanurkuj w wodzie do samego dna i leć do końca w prawo. Wynurzysz się w małej przestrzeni z przyciskiem i innym robotem. Aktywuj przełącznik, wypuść swojego kolegą i zgarnij za to trofeum.
Take it easy, man!
Don’t shoot!
W dowolnym rozdziale, w którym sterujesz dużym robotem z karabinem maszynowym, postaraj się strzelić w stronę ekranu (gracza), podczas gry robot się obraca. Nie jest to trywialne i najprawdopodobniej będzie wymagać kilku prób. Jeśli Ci się uda, na ekranie pojawią się ślady po kulach a na Twoim koncie zawita kolejne trofeum.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca (via terminals.io)