Karty kolekcjonerskie
Na południe od Valentine, na stacji Flatneck Station spotkamy Phineasa T. Ramsbottoma. Jest kolekcjonerem i handlarzem kart kolekcjonerskich, które można znaleźć w paczkach dobrych papierosów. Karty mają różne motywy, a 12 kart jednego motywu tworzy zestaw. Kolekcjoner chętnie zapłaci za każdy kompletny zestaw. Karty wysyłamy mu na poczcie.
Do 100% gry wymagane jest od nas skompletowanie chociaż jednego zestawu, czyli musimy odszukać 12 kart. Jeśli się jednak pokusimy na wszystkie, to zdobędziemy więcej gotówki oraz dodatkowy przedmiot za każdy zestaw. Po zebraniu wszystkich zestawów, dostaniemy kajdanki z wojny secesyjnej, które są materiałem do stworzenia u pasera nowego talizmanu.
SZYBKI SPOSÓB! Jeśli chcemy jak najszybciej odhaczyć karty z listy wymaganych do 100%, to musimy udać się do sklepu wielobranżowego i zakupić sobie kilkanaście paczek papierosów. W nich znajdziemy losowe karty kolekcjonerskie. Dzięki nim bez problemu zbierzemy jakiś kompletny zestaw kart, którą wyślemy i będziemy mieli je z głowy. Jeśli natomiast będziemy chcieli pozbyć się zadania z rejestru, będziemy musieli wysłać wszystkie 12 pełnych zestawów. Może być trudno wylosować ostatnie brakujące karty, tak więc poniżej znajdziecie lokalizacje samych kart, które znajdziemy w różnych miejscach. Ułożone według serii.
-
Zestaw: Słynni rewolwerowcy
Nr 1: Frank Heck – Kartę znajdziemy na nagrobku, na cmentarzu w Valentine.
Nr 2: Chłopcy Otisa Millera – Kartę znajdziemy na niebieskim wozie.
Nr 3: Gang Jacka Halla – Kartę znajdziemy na parapecie w małym budynku, który znajduje się przed stodołą. Do posiadłości Chez Parter wybierzemy się razem z Javierem, aby ją obrabować.
Nr 4: Bracia Butcher – Kartę znajdziemy przed domem na beczce.
Nr 5: Flaco Hernandes – Kartę znajdziemy na dachu banku. Drabina znajduje się na jego tyle.
Nr 6: Slim Grant – Kartę znajdziemy przed chatką na beczce. Uwaga na możliwą watahę wilków!
Nr 7: Landon Ricketts – Kartę znajdziemy w Armadillo. Leży na beczce, za domem.
Nr 8: Black Belle – Kartę znajdziemy w porcie na beczce.
Nr 9: Billy Midnight – Kartę znajdziemy na małej wieży przy wjeździe do Tumbleweed. Musimy wejść po schodach, aby do niej się dostać.
Nr 10: Emmet Granger – Kartę znajdziemy w domu na stole.
Nr 11: Jim „Boy” Calloway – Kartę znajdziemy na cmentarzu w jednej z kapliczek.
Nr 12: Bart Love – Kartę znajdziemy w domu na farmie. Jest na parterze przy schodach.
-
Zestaw: Artyści
Nr 1: Edith Corinne – Kartę znajdziemy na stole.
Nr 2: Elsie Rose – Kartę znajdziemy w hotelu, który mieści się w Strawberry. Leży na stole, na piętrze.
Nr 3: W.G. Hoyt – Kartę znajdziemy za chatką, leży na stole.
Nr 4: Aldous Bramley – Kartę znajdziemy przed domem na werandzie, leży na stoliczku.
Nr 5: Preston T. Stephenson – Kartę znajdziemy w strzeżonym budynku. Leży w biurze na biurku.
Nr 6: Evelyn Miller – Kartę znajdziemy przed domem na stole.
Nr 7: Slick Hutton – Kartę znajdziemy na pierwszym piętrze na balkonie. Leży na stole.
Nr 8: Laurence Carson – Kartę znajdziemy na końcu wąskiego przejścia, leży na stole.
Nr 9: Maud Delancey – Kartę znajdziemy na łodzi.
Nr 10: Charles Chatenay – Kartę znajdziemy na stoliku przed domem.
Nr 11: George Dixie – Kartę znajdziemy w domu na łóżku.
Nr 12: Richard McCullough – Kartę znajdziemy na patio, leży na jednym ze stolików.
-
Zestaw: Krajobrazy Ameryki
Nr 1: Nowy Jork – Kartę znajdziemy przed domem na stole.
Nr 2: Saint Denis – Kartę znajdziemy niedaleko poczty, leży na wozie ze skrzyniami.
Nr 3: Blackwater – Kartę znajdziemy na dachu budynku. Przy ścianie znajduje się drabina, po której możemy wejść na górę.
Nr 4: Armadillo – Kartę znajdziemy w Armadillo. Leży na beczce, która znajduje się w zagrodzie świń. Tuż obok przystanku kolejowego.
Nr 5: Rio Bravo – Kartę znajdziemy na wieży wiatrowej.
Nr 6: Grizzlies – Kartę znajdziemy w chatce, w stanie New Austin. Leży na stole.
Nr 7: San Francisco – Kartę znajdziemy w forcie. Znajdziemy ją w wieży na parapecie.
Nr 8: Tall Trees – Kartę znajdziemy za stacją na beczce.
Nr 9: Valentine – Kartę znajdziemy na stoliczku, na stacji w Valentine.
Nr 10: Chicago – Kartę znajdziemy na wieży wiatrowej.
Nr 11: Rhodes – Kartę znajdziemy na cmentarzu, na jednym z nagrobków.
Nr 12: Annesburg – Kartę znajdziemy na beczce.
-
Zestaw: Klejnoty największej urody
Nr 1: Leila Stetson – Kartę możemy zdobyć podczas misji misji fabularnej – Kregosłup Ameryki w drugim rozdziale. Będziemy musieli włamać się do domu. Polecam zrobić to w nocy, kiedy domownicy będą spali. Kartę znajdziemy na parterze, na parapecie przy oknie. Jeśli pominęliśmy ją podczas misji, wystarczy wrócić do niej kiedy zapadnie noc i włamać się ponownie.
Nr 2: Isabelle Barlow – Kartę znajdziemy w opuszczonej faktorii. Leży na półce.
Nr 3: Hattie Langtry – Kartę znajdziemy w chatce, w którą uderzył meteoryt. Leży na stoliku.
Nr 4: Isabelle Standish – Kartę znajdziemy w kopalni na stole. Najlepiej wejść do niej przez szyb, który znajduje się na wzgórzu.
Nr 5: Maud Engel – Kartę znajdziemy za chatą na stole.
Nr 6: Sadie Russell – Kartę znajdziemy obok domu na beczce.
Nr 7: Geraldine Emerson – Kartę znajdziemy w stajni na farmie. Jest na pierwszym piętrze na skrzyni.
Nr 8: Agnes Guyon – Kartę znajdziemy w chacie na skrzyni.
Nr 9: Jennie Willetts – Kartę znajdziemy obok budynku na beczce.
Nr 10: Ilga Ulmer – Kartę znajdziemy przy budynku, leży na stoliku.
Nr 11: Fay Delaro – Kartę znajdziemy w stajni na piętrze. Leży w oknie.
Nr 12: Pauline Henderson – Kartę znajdziemy przed stacją na skrzyniach.
-
Zestaw: Flora Ameryki
Nr 1: Porzeczka złota – Kartę znajdziemy w małym domku.
Nr 2: Szałwia kalifornijska – Kartę znajdziemy przed domkiem na stołku.
Nr 3: Oleander pospolity – Kartę znajdziemy na balkonie, leży na poręczy.
Nr 4: Krwawnik – Kartę znajdziemy w małej chatce. Pierwsza wizyta prawdopodobnie nas zaskoczy i nie weźmiemy jej, dopiero za drugim razem uda nam się ją zgarnąć. Tuż obok mamy drugą kartę.
Nr 5: Tytoń indiański – Kartę znajdziemy obok małej chatki. Leży na skrzyni. Druga karta jest w chatce.
Nr 6: Mangrowiec czarny – Kartę znajdziemy na stacji pod ławką.
Nr 7: Sosna długoigielna – Kartę znajdziemy w kopalni, a dokładnie w szybie. Na wzgórzu znajduje się wejście (dokładnie w miejscu, gdzie stoi postać – patrz poniżej). Karta leży na skrzyni.
Nr 8: Waszyngtonia nitkowata – Kartę znajdziemy na balkonie. Leży na małym stoliku.
Nr 9: Sekwoja wiecznozielona – Kartę znajdziemy przed chatą na stole.
Nr 10: Echinokaktus teksański – Kartę znajdziemy obok domu na stole warsztatowym.
Nr 11: Bartonia Żółta – Kartę znajdziemy na werandzie małej chatki. W środku znajdziemy też inną kartę z serii Fauna Ameryki oraz fajkę dla Dutcha.
Nr 12: Łubinnik karoliński – Kartę znajdziemy w Tumbleweed. Musimy dostać się na dach budynku.
-
Seria: Gwiazdy estrady
Nr 1: Laurence Dunn – Kartę znajdziemy w domu na kominku.
Nr 2: Louis Durand – Kartę znajdziemy przed budynkiem, na skrzyni.
Nr 3: Jesse Raymon – Kartę znajdziemy w zrujnowanym domu w Tumbleweed. Leży na parapecie.
Nr 4: Augusta Tremlow – Kartę znajdziemy na farmie, na wieży wiatrowej.
Nr 5: Mabel Potter – Kartę znajdziemy w teatrze, na jednej z półek z marmuru.
Nr 6: Robin Koninsky – Kartę znajdziemy w teatrze za kurtyną. Aby się do niej dostać, musimy kupić bilet na przedstawienie i obejrzeć je całe. Pod koniec występu kurtyna zostaje lekko uchylona i można wejść na scenę i podnieść kartę, która leży na stoliku. Jeśli kurtyna się nie uchyli, musimy przyjść ponownie na drugi dzień. W moim przypadku kartę zebrałem po czwartym występie. Niedaleko jest saloon, w którym można się przespać.
Nr 7: Isadore Reid – Kartę znajdziemy na wozie.
Nr 8: Irene Grubb – Kartę znajdziemy na stacji kolejowej, która mieści się przy ranczu Macfarlane, w stanie New Austin. Leży na ławce.
Nr 9: Nettie Palmer – Kartę znajdziemy w kinie pod projektorem. Będziemy musieli kupić bilet, aby się do niej dostać.
Nr 10: Jim Cobb – Kartę znajdziemy przed domem na ławeczce.
Nr 11: Mittie Comstock – Kartę znajdziemy przed domem na beczce.
Nr 12: Robert Elliot Patchen – Kartę znajdziemy na skrzyni, tuż obok domku.
-
Seria: Fauna Ameryki
Nr 1: Pająk Czarna wdowa – Kartę znajdziemy w małej chatce, w biurku. Tuż obok znajdziemy fajkę dla Dutcha, a na werandzie inną kartę z serii Flora Ameryki.
Nr 2: Bloodhound – Kartę znajdziemy w zniszczonym domu, w kominku.
Nr 3: Sójka błękitna – Kartę znajdziemy na drzewie. Musimy po drabinie dostać się na podest, gdzie na stoliku leżą dwie karty.
Nr 4: Sum – Kartę znajdziemy na pomoście, leży na beczce.
Nr 5: Wąż koralowy – Kartę znajdziemy w domu, leży na stole.
Nr 6: Granik – Kartę znajdziemy na łodzi. Leży na beczce.
Nr 7: Bass wielkogębowy – Kartę znajdziemy w domu rybaka. Leży pod kanapą.
Nr 8: Pantera – Kartę znajdziemy w forcie. Leży na stole w jednym z pomieszczeń.
Nr 9: Papuga – Kartę znajdziemy na pomoście, na jednej ze skrzyń.
Nr 10: Bażant – Kartę znajdziemy na drzewie. Musimy po drabinie dostać się na podest, gdzie na stoliku leżą dwie karty.
Nr 11: Żółw sępi – Kartę znajdziemy w chacie pod stołem.
Nr 12: Indyk – Kartę znajdziemy w budynku na pierwszym piętrze. Leży nad kominkiem.
-
Seria: Cuda transportu
Nr 1: Statek pocztowy – Kartę znajdziemy na pomoście, leży na skrzyni.
Nr 2: Szkuner – Kartę znajdziemy na barce.
Nr 3: Karawana wielbłądów – Kartę znajdziemy na stole obok prania.
Nr 4: Słoń – Kartę znajdziemy za domem na schodach.
Nr 5: Kozi powóz – Kartę znajdziemy w stajni, leży na stole.
Nr 6: Balon – Kartę znajdziemy w saloonie, leży na półce.
Nr 7: Fregata USA – Kartę znajdziemy w małej chatce na wodą. Leży na stole.
Nr 8: Statek teatralny – Kartę znajdziemy w porcie Saint Denis na stole.
Nr 9: Statek wielorybniczy – Kartę znajdziemy w porcie Saint Denis, leży przy kiosku informacyjnym.
Nr 10: Dyliżans – Kartę znajdziemy przed stacją na ławce.
Nr 11: Lokomotywa parowa – Kartę znajdziemy na murach zniszczonego budynku.
Nr 12: Welocyped – Kartę znajdziemy obok domu na werandzie, leży na stoliku.
-
Seria: karty Mistrzowie świata
Nr 1: Zapaśnik – Percy Wood – Kartę znajdziemy na studni.
Nr 2: Bilardzista – Edwin A. Rowe – Kartę znajdziemy w chacie na parapecie.
Nr 3: Bokser – Theobaud Getzin – Kartę znajdziemy przed domem na półce.
Nr 4: Wioślarz – H.T. Slocum – Kartę znajdziemy pod domem na skrzyni.
Nr 5: Kolarz – R.S. Harradon – Kartę znajdziemy na prywatnym ranczu. Leży na stole obok małego domu. Uważamy na właścicieli.
Nr 6: Linoskoczek – E.D. Ewing – Kartę znajdziemy w piwnicy zniszczonego budynku.
Nr 7: Tenisista – Patsey Hill – Kartę znajdziemy przed domem, leży na poręczy.
Nr 8: Ciężarowiec – William Sleicher – Kartę znajdziemy za chatą na stole.
Nr 9: Strzelec – Edwin Singerly – Kartę znajdziemy na szczycie wieży, na poręczy.
Nr 10: Łyżwiarz – Felix Hawley – Kartę znajdziemy w chacie nad jeziorem, leży na skrzyni.
Nr 11: Młociarz – kpt. Jack Page – Kartę znajdziemy w chacie na parapecie.
Nr 12: Gimnastyk – Axel McCormack – Kartę znajdziemy przy murku, leży na skrzyniach.
-
Seria: karty Niesamowite wynalazki
Nr 1: Lokomotywa parowa – 1814 rok – George Stephenson – Kartę znajdziemy w zniszczonym kościele, w gnieździe. Będziemy musieli przeskoczyć na kładkę, aby do niej się dostać.
Nr 2: Aparat – 1814 rok – Joseph Nicephore Niepce – Kartę znajdziemy na pierwszym piętrze na balkonie, leży na stoliku.
Nr 3: Krzesło elektryczne – 1888 rok – H.P. Brown, A.Kennelly – Kartę znajdziemy w domu na farmie. Jest na pierwszym piętrze pod łóżkiem.
Nr 4: Maszyna do pisania – 1829 rok – W.A. Burt – Kartę znajdziemy przed budynkiem na beczce.
Nr 5: Rewolwer – 1836 rok – Daniel Buck – Kartę znajdziemy za chatą na stole.
Nr 6: Telegraf – 1837 rok – Samuel Morse – Kartę znajdziemy przy budynku na ławce.
Nr 7: Szybowiec – 1885 rok – Charles Kinnear – Kartę znajdziemy w budynku na stole warsztatowym.
Nr 8: Dynamit – 1866 rok – Alfred Nobel – Kartę znajdziemy w trzecim obozie. Jest na tyłach domu, leży na poręczy.
Nr 9: Fonograf – 1877 rok – Thomas Edison – Kartę znajdziemy w saloonie przy oknie.
Nr 10: Pianola – 1881 rok – Edaward Leveaux – Kartę znajdziemy w saloonie, na pianinie.
Nr 11: Żarówka elektryczna – 1878 rok – Thomas Edison – Kartę znajdziemy za pracownią Marka Dragica. Leży na skrzynce.
Nr 12: Wieczne pióro – 1884 rok – Lewis Waterman – Kartę znajdziemy zniszczonej szkole, leży na ławce.
-
Seria: karty Konie
Nr 1: American Paint – Kartę znajdziemy pod wiatą, leży na skrzyni. Tuż obok młyna do bawełny.
Nr 2: Appaloosa – Kartę znajdziemy w porcie Saint Denis na beczce.
Nr 3: Koń andaluzyjski – Kartę znajdziemy w stajni na półce.
Nr 4: Kłusak amerykański – Kartę znajdziemy w budynku, na stole razem z inną kartą z serii Konie (Nr 12). Jest to dom, który możemy obrabować.
Nr 5: Nokota – Kartę znajdziemy w stajni, leży na stole.
Nr 6: Koń ardeński – Kartę znajdziemy na stacji, na regale z przesyłkami.
Nr 7: Koń holenderski gorącokrwisty – Kartę znajdziemy w domu nad kominkiem.
Nr 8: Koń turmeński – Kartę znajdziemy przed chatą na stole warsztatowym.
Nr 9: Koń węgierski półkrwi – Kartę znajdziemy w Armadillo. Leży pod wrotami do stodoły.
Nr 10: Mustang – Kartę znajdziemy w stodole na piętrze, leży na słomie.
Nr 11: Koń pełnej krwi angielskiej – Kartę znajdziemy na wozie, który znajduje się obok poczty.
Nr 12: Missouri Fox Trotter – Kartę znajdziemy w budynku na stole razem z inną kartą z serii Konie (Nr 4). Jest to dom, który możemy obrabować.
-
Seria: karty Amerykanie
Nr 1: Prezydent Fisher – Kartę znajdziemy w budynku na beczce.
Nr 2: Prezydent Hardin – Kartę znajdziemy na drewnianej poręczy.
Nr 3: Lillian Powell – Kartę znajdziemy na beczce, tuż obok budynku.
Nr 4: Leviticus Cornwall – Kartę znajdziemy przed domem na beczce.
Nr 5: J.D. McKnight – Kartę znajdziemy na stoliku pod altanką.
Nr 6: Luther Covington – Kartę znajdziemy w porcie Saint Denis na skrzyni.
Nr 7: Harvey Griggs – Kartę znajdziemy w magazynie na stole.
Nr 8: Henrietta Beatrice Woods – Kartę znajdziemy obok domu, leży na stole.
Nr 9: Generał Quincy Harris – Kartę znajdziemy na drewnianej belce przed pompą.
Nr 10: Generał Cornelius Palmer – Kartę znajdziemy na ranczu w małej szopce.
Nr 11: Senator Thaddeus Waxman – Kartę znajdziemy na kominku. Do posiadłości wybierzemy się razem z Seanem, aby ją obrabować.
Nr 12: Prezydent Alfred Macalister – Kartę znajdziemy w małej chatce na bagnach. Być może natrafimy na mężczyznę, który poprosi nas o pomoc. Będziemy musieli uratować kobietę, która jest przetrzymywana w tej chatce.