A Plague Tale: Requiem

Zobacz recenzję
29 października 2022
4
3/10
20-25H
x1
x4
x9
x22
36
0
4
0
1.5
36
0
4
0
1.5

 

A Plague Tale: Requiem nie ma wymagającego zestawu trofeów. W głównej mierze mamy tu pucharki fabularne, znajdźkowe oraz związane z ulepszaniem postaci. Znajdźki można spokojnie dozbierać po ukończeniu gry. Trzeba mieć jednak na uwadze ulepszanie umiejętności, by nie musieć potem powtarzać większych fragmentów gry.

 

Krok po kroku:

A Plague Tale: Requiem nie ma wyszukanych czy dziwnych pomysłów na trofea. Nie ma też nic specjalnie trudnego, co mogłoby być przeszkodą nawet dla początkującego łowcy pucharków. Jest jednak kilka rzeczy, które warto wziąć pod uwagę przy platynowaniu tego zacnego tytułu.

Jeśli chodzi o znajdźki, to generalnie nie musimy się nimi specjalnie przejmować, gdyż każdy rodzaj przedmiotu można spokojnie zebrać także po zakończeniu gry, korzystając z wyboru rozdziałów. Zaznaczyłem jednak pucharek dotyczący skrzyń – srebro Odkrywczyni za możliwy do pominięcia. Wiąże się to z mechaniką gry. Bowiem, by otworzyć skrzynie potrzebowali będziemy noża. Tych jest do znalezienia w grze bardzo niewiele i musimy uważać, by nie użyć ich na przeciwnikach, gdyż potem konieczne będzie powtarzanie rozdziału, by otworzyć daną skrzynię. Dodatkowo na wyższych poziomach trudności noże prawie nie występują, więc zaleca się grać na najniższym z dostępnych.

Jeśli chodzi o ulepszanie – mamy dwa rodzaje trofeów. Jedne związane z ekwipunkiem, drugie z umiejętnościami. W przypadku ekwipunku konieczne jest zbieranie resztek do ulepszeń. Zaleca się eksplorować, gdyż na materiale dotyczącym znajdziek nie umieszczono pomniejszych skrzyni ze sprzętem. Podczas jednego przejścia gry jest możliwe praktycznie całe ulepszenie wszystkich elementów. Jeśli coś nam zostanie, można dość szybko to ulepszyć w ramach Nowej Gry +. Polecam jednak w pierwszej kolejności ulepszyć Akcesoria. Dzięki temu dalsze ulepszenia nie będą wymagały odnajdowania specjalnych narzędzi.

W przypadku umiejętności – sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Ulepszają się one bowiem samoistnie zależnie od naszego stylu gry, a konkretnie od tego, ilu przeciwników wyeliminujemy po drodze. Poziomy aktualizują się po zakończeniu danego etapu zależnie od tego, jak krwawo go rozegraliśmy. Oczywiście pomijając etapy, które fabularnie wymuszają dane podejście. WAŻNE jest, aby podczas naszej przygody po kolei ulepszać sobie każdy styl: Ostrożność, Agresja, Oportunizm. Jeśli jakiś wymaksujemy koniecznie skupmy się na następnym. W innym wypadku może nam się nie udać zdobyć trofeów braz Po kryjomu, braz Wojowniczka, braz Zajadłość nawet po ukończeniu Nowej Gry + i konieczne będzie granie od nowa specjalnie pod te niezdobyte pucharki.

Ulepszanie umiejętności:

  • Ostrożność (braz Po kryjomu) – zabijamy nie więcej niż 30% przeciwników w danym etapie. Najlepiej w ogóle nikogo nie zabijać przy tym podejściu. To, czy zostaniemy wykryci nie ma znaczenia. Liczy się tylko to, by jak najmniej przeciwników zginęło.
  • Agresja (braz Wojowniczka) – zabijamy co najmniej 70% napotkanych przeciwników w danym etapie. Najlepiej przy maksowaniu tego podejścia kosić wszystkich jak leci.
  • Oportunizm (braz Zajadłość) – to jest najbardziej upierdliwe podejście. Wymaga ono ubicia na danym etapie 40-60% przeciwników. Polecam po starcie etapu wybiec do przodu, policzyć wszystkich i potem wczytać ostatni punkt kontrolny, po czym ubić mniej więcej połowę z nich. Po zakończeniu etapu warto sprawdzać, czy poziom nam wzrósł i ewentualnie można się cofnąć przez wybór rozdziału, by poprawić wynik.

Generalnie platynowanie gry zajmie nam jedno całe przejście plus kawałek Nowej Gry +. W pierwszym możemy od razu skupić się na zbieraniu znajdziek, ulepszaniu ekwipunku i KONIECZNIE pilnowaniu ulepszania umiejętności. W takim wypadku po zakończeniu gry powinniśmy mieć ulepszone większość ekwipunku, wymaksowaną przynajmniej jedną umiejętność i solidnie nabite dwie inne. Wtedy wybieramy Nową Grę + i skupiamy się tylko na ulepszeniu ekwipunku, który nam został oraz umiejętnościach. By ułatwić sobie zadanie w rozwoju tych umiejętności możemy nawet w opcjach włączyć tryb niezwyciężony. Sprawia on, że ludzcy przeciwnicy nie mogą nam zaszkodzić. W dalszym ciągu musimy jednak uważać na szczury, czy ogień. W razie czego nie musimy się martwić, że NG+ nadpisze nam postępy z pierwszego przejścia. Gra tworzy zapis na osobnym slocie.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Requiem</span> / <span>Requiem

Requiem / Requiem

Uzyskaj wszystkie trofea z gry „A Plague Tale: Requiem” / Earn all "A Plague Tale: Requiem" trophies

Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.

Ikona osiągnięcia: Pod nowym niebem</span> / <span>Under a New Sun
15

Pod nowym niebem / Under a New Sun

Ukończ rozdział 1 / Complete chapter 1

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 1.

Podrozdziały:

  • Długa podróż
    • 0:07 – Trofeum braz Doskonały strzał
  • Ule
  • Sny o innym miejscu
  • Kłamstwa
  • Buchający ogień
Ikona osiągnięcia: Nowo przybyli</span> / <span>Newcomers
15

Nowo przybyli / Newcomers

Ukończ rozdział 2 / Complete chapter 2

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 2.

Podrozdziały:

  • Przybycie do miasta
    • 3:02 – Pamiątka „Najlepsza zawodniczka”
  • Na arenę
  • Arkady
  • Konfrontacja na trybunach
    • 4:25 – Pamiątka „Spoczywaj w pokoju”
  • Pod ziemią
  • Ignifer
    • 5:29 – Kwiat „Strzałka”
  • Gladiatorzy
Ikona osiągnięcia: Brzemię krwi</span> / <span>A Burden of Blood
15

Brzemię krwi / A Burden of Blood

Ukończ rozdział 3 / Complete chapter 3

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 3.

Podrozdziały:

  • Przejście przez miasto
  • Dzielnica rzeźników
  • Narzędzie Rodrica
  • Brama
    • 5:55 – Pamiątka „Grób”
  • Na obrzeżach miasta
    • 6:51 – Kwiat „Rumianek”
  • U zielarza
  • W więzieniu
  • Magazyn
    • 7:27 – Skrzynia 1/10
    • 7:52 – Pamiątka „Nasz dom”
Ikona osiągnięcia: Obowiązek opiekunki</span> / <span>Protector's Duty
15

Obowiązek opiekunki / Protector's Duty

Ukończ rozdział 4 / Complete chapter 4

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 4.

Podrozdziały:

  • Godzina policyjna
  • Nocna robota
    • 8:56 – Kwiat „Goryczka”
    • 9:30 – Pamiątka „Jedwabny skarb”
  • Ryzykowna trasa
    • 11:21 – Skrzynia 2/10
  • Warsztat smolarski
    • 12:19 – Pamiątka „Ziarnko piasku”
  • Przymusowa współpraca
    • 13:29 – Trofeum zloto Miłosierdzie
  • Masowy grób na bagnach
  • Wezwanie Huga
Ikona osiągnięcia: Co pozostało</span> / <span>In our Wake
15

Co pozostało / In our Wake

Ukończ rozdział 5 / Complete chapter 5

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 5.

Podrozdziały:

  • Na rzece
    • 14:53 – Pamiątka „Ryk jelenia”
    • 15:44 – Pamiątka „Huuuugoooo!”
  • Prom linowy
    • 17:06 – Skrzynia 3/10
  • Most w budowie
    • 17:42 – Kwiat „Zawilec”
  • Zasadzka
  • Kotwiczki
Ikona osiągnięcia: Zostawić wszystko za sobą</span> / <span>Leaving all Behind
15

Zostawić wszystko za sobą / Leaving all Behind

Ukończ rozdział 6 / Complete chapter 6

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 6.

Podrozdziały:

  • Ku morzu
    • 18:58 – Pióro „Sójka”
  • Trasa pielgrzymia
    • 20:41 – Pamiątka „Wyobraź sobie, że latasz!”
  • Połączenie
  • Ochry
  • Zew szczurów
    • 22:23 – Skrzynia 4/10
    • 22:59 – Pamiątka „Który chcesz kolor?”
  • Lekcja polowania
  • Atak
Ikona osiągnięcia: Przestępcy</span> / <span>Felons
15

Przestępcy / Felons

Ukończ rozdział 7 / Complete chapter 7

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 7.

Podrozdziały:

  • Przybycie na plażę
    • 24:17 – Pióro „Mewa śmieszka”
  • Przejście przez jaskinię
    • 25:01 – Pamiątka „Ocalały”
  • Więcej szczurów
    • 26:09 – Skrzynia 5/10
  • Wioska rybacka
    • 26:44 – Pamiątka „Pierwsi ludzie”
  • Suchy dok
Ikona osiągnięcia: Morze obietnic</span> / <span>A Sea of Promises
15

Morze obietnic / A Sea of Promises

Ukończ rozdział 8 / Complete chapter 8

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 8.

Podrozdziały:

  • Obchody Lepszych Dni
    • 28:00 – Pióro „Kania czarna”
    • 29:10 – Pamiątka „Cicha Lucinda”
    • 30:28 – Trofeum zloto Doskonały rzut + Pamiątka „Wianek z kwiatów”
  • Umowa
  • Zatrzymać Arnauda
  • Goście
Ikona osiągnięcia: Opowieści i odkrycia</span> / <span>Tales and Revelations
15

Opowieści i odkrycia / Tales and Revelations

Ukończ rozdział 9 / Complete chapter 9

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 9.

Podrozdziały:

  • Odkrywanie
    • 32:08 – Pamiątka „Jeszcze tysiąc lat”
    • 33:29 – Fragment zbroi
    • 38:21 – Skrzynia 6/10
    • 39:56 – Pamiątka „Niezłe skrzeczenie”
  • Ku sanktuarium
  • Na górze
    • 41:27 – Pamiątka „Tramontane”
    • 43:39 – Skrzynia 7/10
  • Wejście do sanktuarium
    • 44:17 – Pióro „Płomykówka”
  • Dzień i noc
  • Feniks
    • 45:12 – Trofeum zloto Dawna opiekunka
  • Zanurzenie
Ikona osiągnięcia: Rodowód</span> / <span>Bloodline
15

Rodowód / Bloodline

Ukończ rozdział 10 / Complete chapter 10

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 10.

Podrozdziały:

  • Do okrągłej wieży
  • Wybrzeże
  • Handlarze niewolników
  • Stara świątynia
    • 52:53 – Pióro „Kruk”
  • Coraz bliżej fortu
    • 53:52 – Pamiątka „Szmaciana lalka”
  • Na dziedzińcu
    • 55:39 – Skrzynia 8/10
  • Kaplica
Ikona osiągnięcia: Kołyska stuleci</span> / <span>The Cradle of Centuries
15

Kołyska stuleci / The Cradle of Centuries

Ukończ rozdział 11 / Complete chapter 11

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 11.

Podrozdziały:

  • Skutki wyjawienia
  • Powrót do mapy
  • Zablokowane przejście
  • Bizantyjska technologia
    • 56:36 – Pióro „Szczygieł”
  • System obronny
    • 57:28 – Pamiątka „Chateau d’Ombrage”
  • Aelia
    • 1:00:00 – Pamiątka „Jego zabawki…”
  • Zbiornik szczurów
  • Studnia
  • Wypaczenie przodków
Ikona osiągnięcia: Zasłużone życie</span> / <span>The Life We Deserve
15

Zasłużone życie / The Life We Deserve

Ukończ rozdział 12 / Complete chapter 12

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 12.

Podrozdziały:

  • Opuszczając La Cunę
  • Uchodźcy w pałacu
  • Zabójcza pułapka
  • Ucieczka z piwnicy
  • Sięgnąć pułapu
Ikona osiągnięcia: Nic nie zostało</span> / <span>Nothing Left
15

Nic nie zostało / Nothing Left

Ukończ rozdział 13 / Complete chapter 13

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 13.

Podrozdziały:

  • Żal
    • 1:01:36 – Pamiątka „Bałagan”
  • W gnieździe
  • Świeże powietrze
  • Zniszczona wioska
  • Ocalenie
Ikona osiągnięcia: Leczenie ran</span> / <span>Healing our Wounds
15

Leczenie ran / Healing our Wounds

Ukończ rozdział 14 / Complete chapter 14

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 14.

Podrozdziały:

  • Powrót na kontynent
  • Ucieczka
  • Atak
Ikona osiągnięcia: Konające słońce</span> / <span>Dying Sun
15

Konające słońce / Dying Sun

Ukończ rozdział 15 / Complete chapter 15

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 15.

Podrozdziały:

  • Na mieliźnie
  • Pojedynek
  • Na wozie
Ikona osiągnięcia: Król Hugo</span> / <span>King Hugo
15

Król Hugo / King Hugo

Ukończ rozdział 16 / Complete chapter 16

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 16.

Podrozdziały:

  • Marsylia
  • Zejście
  • Mgławica
Ikona osiągnięcia: Rycerze!</span> / <span>Knights!
30

Rycerze! / Knights!

Ukończ wszystkie rozdziały / Complete all chapters

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.

Ikona osiągnięcia: Zielarka</span> / <span>Herbalist
30

Zielarka / Herbalist

Znajdź wszystkie kwiaty / Find all flowers

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy znaleźć dokładnie 5 kwiatków. Materiał związany z lokalizacją wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto Nieśmiertelne wspomnienia.

Lista Kwiatów:

  • 5:29 – Kwiat „Strzałka”
  • 6:51 – Kwiat „Rumianek”
  • 8:56 – Kwiat „Goryczka”
  • 17:42 – Kwiat „Zawilec”
  • 1:04:40 – Kwiat „Goździk”
Ikona osiągnięcia: Ornitolożka</span> / <span>Ornithologist
30

Ornitolożka / Ornithologist

Znajdź wszystkie pióra / Find all feathers

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy znaleźć dokładnie 7 piór. Materiał związany z lokalizacją wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto Nieśmiertelne wspomnienia.

Lista Piór:

  • 18:58 – Pióro „Sójka”
  • 24:17 – Pióro „Mewa śmieszka”
  • 28:00 – Pióro „Kania czarna”
  • 44:17 – Pióro „Płomykówka”
  • 52:53 – Pióro „Kruk”
  • 56:36 – Pióro „Szczygieł”
  • 1:03:07 – Pióro „Gęgawa”
Ikona osiągnięcia: Odkrywczyni</span> / <span>Explorer
30

Odkrywczyni / Explorer

Otwórz wszystkie skrzynie / Open all the secret chests

Możliwe do przeoczenia

Nie jest to pucharek całkowicie możliwy do pominięcia, ale wymaga kilku uwag. Skrzynie to znajdźki, których otwieranie może być uciążliwe. Wiąże się to z mechaniką gry. By otworzyć skrzynie wymagane do trofeum będziemy potrzebowali noża. Tych jest do znalezienia w grze bardzo niewiele i musimy uważać, by nie użyć ich na przeciwnikach, gdyż potem konieczne będzie powtarzanie rozdziału, by otworzyć daną skrzynię. Dodatkowo na wyższych poziomach trudności noże prawie nie występują, więc zaleca się grać na najniższym z dostępnych. Maksymalne ulepszenie zakładki ekwipunku Sprzęt pozwala bohaterce nieść więcej noży – warto w to zainwestować. W grze możemy znaleźć dokładnie 10 skrzyń. Materiał związany z lokalizacją wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto Nieśmiertelne wspomnienia.

Ikona osiągnięcia: Nieśmiertelne wspomnienia</span> / <span>Immortal memories
100

Nieśmiertelne wspomnienia / Immortal memories

Przypomnij sobie wszystkie pamiątki / Recall all souvenirs

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy znaleźć dokładnie 21 pamiątek. Poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich rzeczy.

Lista Pamiątek:

  • 3:02 – Pamiątka „Najlepsza zawodniczka”
  • 4:25 – Pamiątka „Spoczywaj w pokoju”
  • 5:55 – Pamiątka „Grób”
  • 7:52 – Pamiątka „Nasz dom”
  • 9:30 – Pamiątka „Jedwabny skarb”
  • 12:19 – Pamiątka „Ziarnko piasku”
  • 14:53 – Pamiątka „Ryk jelenia”
  • 15:44 – Pamiątka „Huuuugoooo!”
  • 20:41 – Pamiątka „Wyobraź sobie, że latasz!”
  • 22:59 – Pamiątka „Który chcesz kolor?”
  • 25:01 – Pamiątka „Ocalały”
  • 26:44 – Pamiątka „Pierwsi ludzie”
  • 29:10 – Pamiątka „Cicha Lucinda”
  • 30:28 – Pamiątka „Wianek z kwiatów”
  • 32:08 – Pamiątka „Jeszcze tysiąc lat”
  • 39:56 – Pamiątka „Niezłe skrzeczenie”
  • 41:27 – Pamiątka „Tramontane”
  • 53:52 – Pamiątka „Szmaciana lalka”
  • 57:28 – Pamiątka „Chateau d’Ombrage”
  • 1:00:00 – Pamiątka „Jego zabawki…”
  • 1:01:36 – Pamiątka „Bałagan”

Ikona osiągnięcia: Już nie zabawka</span> / <span>Not a toy anymore
30

Już nie zabawka / Not a toy anymore

Ulepsz maksymalnie procę / Fully upgrade the sling

Trofeum związane z ulepszeniem ekwipunku. Zalecam jako pierwsze ulepszyć Akcesoria do pucharka srebro Skuteczne akcesoria ze względu na możliwość dalszych ulepszeń bez konieczności znajdowania narzędzi. Dzięki temu dalsze ulepszanie jest wygodniejsze, a zbędne narzędzia będą przerabiane wtedy na resztki.

Ulepszenia procy:

  • Miększe sznurki  (1 narzędzie, 20 sztuk resztek) – proca Amicii mniej hałasuje.
  • Podwójna miseczka  (2 narzędzia, 65 sztuk resztek) – można strzelić z procy 2 razy bez przeładowania.
  • Wydłużone sznurki (3 narzędzia, 90 sztuk resztek) – strzał z procy na dłużej ogłusza przeciwników.
Ikona osiągnięcia: Ulepszona kusza</span> / <span>Improved crossbow
30

Ulepszona kusza / Improved crossbow

Ulepsz maksymalnie kuszę / Fully upgrade the crossbow

Trofeum związane z ulepszeniem ekwipunku. Zalecam jako pierwsze ulepszyć Akcesoria do pucharka srebro Skuteczne akcesoria ze względu na możliwość dalszych ulepszeń bez konieczności znajdowania narzędzi. Dzięki temu dalsze ulepszanie jest wygodniejsze, a zbędne narzędzia będą przerabiane wtedy na resztki.

Ulepszenia procy:

  • Elastyczne łęczysko  (1 narzędzie, 40 sztuk resztek) – szybsze przeładowanie kuszy.
  • Większy kołczan (2 narzędzia, 55 sztuk resztek) – możemy nosić więcej bełtów.
  • Wzmocnione bełty (3 narzędzia, 80 sztuk resztek) – możemy odzyskiwać bełty z zastrzelon
Ikona osiągnięcia: Dużo kieszeni</span> / <span>Handful of pockets
30

Dużo kieszeni / Handful of pockets

Ulepsz maksymalnie sprzęt / Fully upgrade the gear

Trofeum związane z ulepszeniem ekwipunku. Zalecam jako pierwsze ulepszyć Akcesoria do pucharka srebro Skuteczne akcesoria ze względu na możliwość dalszych ulepszeń bez konieczności znajdowania narzędzi. Dzięki temu dalsze ulepszanie jest wygodniejsze, a zbędne narzędzia będą przerabiane wtedy na resztki.

Ulepszenia procy:

  • Pas z obręczami  (1 narzędzie, 30 sztuk resztek) – pozwala nieść dodatkowy słój.
  • Torba bez dna (2 narzędzia, 60 sztuk resztek) – możemy nosić więcej zasobów alchemicznych.
  • Pokrowce przy pasku (3 narzędzia, 85 sztuk resztek) – możemy nosić więcej noży i pirytu.
Ikona osiągnięcia: Skuteczne akcesoria</span> / <span>Effective instruments
30

Skuteczne akcesoria / Effective instruments

Ulepsz maksymalnie akcesoria / Fully upgrade the instruments

Trofeum związane z ulepszeniem ekwipunku. Zalecam jako pierwsze ulepszyć właśnie Akcesoria ze względu na możliwość dalszych ulepszeń bez konieczności znajdowania narzędzi. Dzięki temu dalsze ulepszanie jest wygodniejsze, a zbędne narzędzia będą przerabiane wtedy na resztki.

Ulepszenia procy:

  • Narzędzie do odzysku  (1 narzędzie, 30 sztuk resztek) – pozwala rozkładać nadmiar przedmiotów na resztki.
  • Narzędzia podróżne (2 narzędzia, 55 sztuk resztek) – pozwala ulepszać sprzęt w każdym momencie gry.
  • Narzędzie nie do zdarcia (3 narzędzia, 90 sztuk resztek) – kolejne ulepszenia ekwipunku nie będą już wymagały znajdowania narzędzi.
Ikona osiągnięcia: Kieszonkowe laboratorium</span> / <span>Pocket laboratory
30

Kieszonkowe laboratorium / Pocket laboratory

Ulepsz maksymalnie alchemię / Fully upgrade the alchemy

Trofeum związane z ulepszeniem ekwipunku. Zalecam jako pierwsze ulepszyć Akcesoria do pucharka srebro Skuteczne akcesoria ze względu na możliwość dalszych ulepszeń bez konieczności znajdowania narzędzi. Dzięki temu dalsze ulepszanie jest wygodniejsze, a zbędne narzędzia będą przerabiane wtedy na resztki.

Ulepszenia procy:

  • Ukryte kieszenie  (1 narzędzie, 30 sztuk resztek) – pozwala nieść więcej amunicji alchemicznej.
  • Silny ogień (2 narzędzia, 65 sztuk resztek) – ognisty słój może eliminować natychmiastowo przeciwników.
  • Niestabilna reakcja (3 narzędzia, 80 sztuk resztek) – gaszenie ognia doprowadza do wybuchu.
Ikona osiągnięcia: Dozorczyni nocna</span> / <span>Night guard
15

Dozorczyni nocna / Night guard

Ugaś 40 ognisk / Extinguish 40 fires

Kumulacyjne trofeum związane z gaszeniem ognisk. Liczą się do tego wszelkie źródła światła w postaci pochodni czy latarni. W rozdziale trzecim zyskamy możliwość posługiwania się pociskami typu Extinguis, które będą nam służyły w tym zadaniu. Trochę samoistnie pogasimy w ramach przechodzenia gry, dlatego polecam zostawić sobie to na potem. Jeśli nie wpadnie nam ten pucharek po zdobyciu wszystkich innych wystarczy wybrać dowolny rozdział i skupić się tylko na gaszeniu źródeł światła, a następnie wystarczy zginąć i ponawiać proces do momentu otrzymania pucharka.

Wybieramy Extinguis i gasimy źródła światła.

Ikona osiągnięcia: Alchemiczka</span> / <span>Alchemist
15

Alchemiczka / Alchemist

Stwórz 100 szt. amunicji / Craft 100 ammunitions

Kumulacyjne trofeum związane z wytwarzaniem amunicji. Powinno nam wpaść naturalnie podczas gry. Osobiście polecam zawsze wytwarzać wszelką amunicję w przypadku, gdy nie mamy już miejsca na znalezione składniki. Szkoda, by się marnowały.

Ikona osiągnięcia: Po kryjomu</span> / <span>Sneaky
15

Po kryjomu / Sneaky

Ulepsz maksymalnie umiejętności ostrożności / Fully improve the Prudence skills

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z ulepszaniem umiejętności. W przypadku ulepszania sprawa jest nieco skomplikowana. Ulepszają się one bowiem samoistnie zależnie od naszego stylu gry, a konkretnie od tego, ilu przeciwników wyeliminujemy po drodze. Poziomy aktualizują się po zakończeniu danego etapu zależnie od tego, jak krwawo go rozegraliśmy. Po zakończeniu etapu warto sprawdzać, czy poziom nam wzrósł i ewentualnie można się cofnąć przez wybór rozdziału, by poprawić wynik. Oczywiście pomijając etapy, które fabularnie wymuszają dane podejście. WAŻNE jest, aby podczas naszej przygody po kolei ulepszać sobie każdy styl: Ostrożność, Agresja, Oportunizm. Jeśli jakiś wymaksujemy koniecznie skupmy się na następnym. W innym wypadku może nam się nie udać zdobyć trofeów braz Po kryjomu, brazWojowniczka, braz Zajadłość nawet po ukończeniu Nowej Gry + i konieczne będzie granie od nowa specjalnie pod te niezdobyte pucharki.

W przypadku ostrożności zabijamy nie więcej niż 30% przeciwników w danym etapie. Najlepiej w ogóle nikogo nie zabijać przy tym podejściu. To czy zostaniemy wykryci nie ma znaczenia. Liczy się tylko to by jak najmniej przeciwników zginęło.

Ikona osiągnięcia: Wojowniczka</span> / <span>Fighter
15

Wojowniczka / Fighter

Ulepsz maksymalnie umiejętności agresji / Fully improve the Aggressive skills

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z ulepszaniem umiejętności. W przypadku ulepszania sprawa jest nieco skomplikowana. Ulepszają się one bowiem samoistnie zależnie od naszego stylu gry, a konkretnie od tego, ilu przeciwników wyeliminujemy po drodze. Poziomy aktualizują się po zakończeniu danego etapu zależnie od tego, jak krwawo go rozegraliśmy. Po zakończeniu etapu warto sprawdzać, czy poziom nam wzrósł i ewentualnie można się cofnąć przez wybór rozdziału, by poprawić wynik. Oczywiście pomijając etapy, które fabularnie wymuszają dane podejście. WAŻNE jest, aby podczas naszej przygody po kolei ulepszać sobie każdy styl: Ostrożność, Agresja, Oportunizm. Jeśli jakiś wymaksujemy koniecznie skupmy się na następnym. W innym wypadku może nam się nie udać zdobyć trofeów braz Po kryjomu, brazWojowniczka, braz Zajadłość nawet po ukończeniu Nowej Gry + i konieczne będzie granie od nowa specjalnie pod te niezdobyte pucharki.

W przypadku agresji zabijamy co najmniej 70% napotkanych przeciwników w danym etapie. Najlepiej przy maksowaniu tego podejścia kosić wszystkich jak leci.

Ikona osiągnięcia: Zajadłość</span> / <span>Malignant
15

Zajadłość / Malignant

Ulepsz maksymalnie umiejętności alchemiczne / Fully improve the Opportunism skills

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z ulepszaniem umiejętności. W przypadku ulepszania sprawa jest nieco skomplikowana. Ulepszają się one bowiem samoistnie zależnie od naszego stylu gry, a konkretnie od tego, ilu przeciwników wyeliminujemy po drodze. Poziomy aktualizują się po zakończeniu danego etapu zależnie od tego, jak krwawo go rozegraliśmy. Po zakończeniu etapu warto sprawdzać, czy poziom nam wzrósł i ewentualnie można się cofnąć przez wybór rozdziału, by poprawić wynik. Oczywiście pomijając etapy, które fabularnie wymuszają dane podejście. WAŻNE jest, aby podczas naszej przygody po kolei ulepszać sobie każdy styl: Ostrożność, Agresja, Oportunizm. Jeśli jakiś wymaksujemy, koniecznie skupmy się na następnym. W innym wypadku może nam się nie udać zdobyć trofeów braz Po kryjomu, brazWojowniczka, braz Zajadłość nawet po ukończeniu Nowej Gry + i konieczne będzie granie od nowa specjalnie pod te niezdobyte pucharki.

W przypadku oportunizmu mamy najbardziej upierdliwe podejście. Wymaga ono ubicia na danym etapie 40-60% przeciwników. Polecam po starcie etapu wybiec do przodu, policzyć wszystkich i potem wczytać ostatni punkt kontrolny, po czym ubić mniej więcej połowę z nich.

Ikona osiągnięcia: Doskonały strzał</span> / <span>Perfect shot
15

Doskonały strzał / Perfect shot

Zestrzel wszystkie szyszki / Shoot all the pine cones

Trofeum do zdobycia w Rozdziale I – Długa podróż.

Musimy podczas zabawy zestrzelić z procy wszystkie szyszki. Nie jest to trudne i w razie czego możemy włączyć sobie wspomaganie celowania w opcjach. Gdyby się nie udało, konieczne będzie powtórzenie rozdziału. W razie czego poniżej materiał wideo z momentu zdobycia tego pucharka. Zdarzają się jednak z tym trofeum problemy. Czasem może się nam załączyć kolejna scenka fabularna nim zdążymy zestrzelić wszystkie szyszki. Zdarzyło mi się to przy pierwszym przejściu. W takim wypadku wymagane jest ponowne podejście. Dodatkowo wedle doniesień graczy musimy go zdobywać mając nieulepszoną procę. Dlatego w NG+ jeśli już ulepszyliśmy tą broń może się nie udać. Na szczęście jest to dosłownie sam początek gry, więc w razie czego nie ma większego problemu by rozpocząć nową grę konkretnie pod ten pucharek.

Ikona osiągnięcia: Doskonały rzut</span> / <span>Perfect throw
100

Doskonały rzut / Perfect throw

Wykonaj prawidłowo wszystkie rzuty w grze z wiankami / Successfully complete all throws in the Crowns game

Trofeum do zdobycia w Rozdziale VIII – Obchody Lepszych Dni.

By zdobyć pucharek musimy poprawnie rzucić wszystkimi dzbankami. Dużą rolę gra tu odpowiednie ustawienie się. Musimy tak mierzyć rzut, by ten okrąg celu ładnie ułożył się na kolorowych płachtach za wiankami. Może to wymagać kilku prób. Gdyby któryś rzut się nie udał (widać to po komentarzach postaci) ponownie wczytujemy ostatni zapis. W razie czego poniżej materiał wideo z momentu zdobycia tego pucharka.

Ikona osiągnięcia: Dawna opiekunka</span> / <span>Old protector
100

Dawna opiekunka / Old protector

Wejdź w interakcje ze wszystkimi przedmiotami dawnej opiekunki w sanktuarium / Interact with all the old protector’s items in the sanctuary

Trofeum do zdobycia w Rozdziale IX – Feniks.

By zdobyć pucharek wystarczy podczas tego etapu wejść w interakcję ze wszystkimi możliwymi przedmiotami w odwiedzanej lokacji sanktuarium. W razie czego poniżej materiał wideo z lokalizacją wszystkich przedmiotów.

Ikona osiągnięcia: Miłosierdzie</span> / <span>Mercy
100

Miłosierdzie / Mercy

Nie zabijaj strażnika w dokach / Don't kill the guard on the docks

Trofeum do zdobycia w Rozdziale IV – Przymusowa współpraca.

Po współpracy ze strażnikiem w ramach wątku fabularnego stanie się on wobec nas agresywny. Musimy uciec, zostawiając go przy życiu. Najlepiej wykorzystać tu pocisk ze smołą i wystrzelić go w jego pochodnię. Dzięki temu zostanie on czasowo oślepiony, a jednocześnie rozgoni to okoliczne szczury, tworząc nam drogę ucieczki.