Alfred Hitchcock: Vertigo

Zobacz recenzję
2/10
10H
x1
x6
x9
x16
32
0
1
0
1
32
0
1
0
1

 

Alfred Hitchcock: Vertigo to narracyjna przygodówka stworzona przez Pendulo Studios. Opowiada ona historię pisarza, który obudzony po wypadku drogowym odkrywa, że po jego dziewczynie i dziecku nie ma śladu. Co się wydarzyło naprawdę, a co jest tylko złudzeniem? Na te pytania będziemy starali się uzyskać odpowiedź podczas przygody z tym tytułem.

 

Krok po kroku:

Alfred Hitchcock: Vertigo ma w zasadzie banalny zestaw trofeów. Większość związana jest po prostu z wątkiem fabularnym i wpadnie nam naturalnie podczas kończenia gry. Sama gra też nie jest w żadnym stopniu trudna. Czekają nas wybory dialogów i proste znajdowanie oraz używanie przedmiotów. Jedyny pucharek, na który warto od początku zwrócić uwagę, to srebro Romance, gdyż tylko jego można przegapić. Więcej informacji znajduje się w jego opisie. Pozostałe pomijalne pucharki można w razie czego łatwo i szybko ogarnąć poprzez wczytanie konkretnej sekwencji gry. Niemniej poniżej prezentuje listę odhaczania takich trofeów.

Chronologiczna lista trofeów możliwych do pominięcia:

  • braz Hand
  • braz Feed
  • braz Blanket
  • braz Stone
  • srebro Feast
  • braz MVP
  • srebro Figurines
  • srebro Brotherhood
  • srebro Groceries
  • srebro Restaurant
  • braz Flamingo
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Thief

Thief

Get all trophies in the game.

Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Hand
25

Hand

Get Ed to shake Julia's hand.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: JULIA DRIVES TO CERRO LAKE.

Podczas pierwszego spotkania Julii z Edem będziemy musieli wybrać opcję dialogową „Keep offering hand„. Chwilę po tym otrzymamy trofeum. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Feed
25

Feed

Fill Petronius' bowl.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED HELP FAYE.

Podczas retrospekcji w ramach pierwszej terapii przyjdzie nam nakarmić kota. W momencie napełniania mu miski ktoś zacznie się dobijać do drzwi. Musimy jednak to olać i nasypać zwierzakowi papu wybierając opcję „Fill bowl„. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Blanket
25

Blanket

Do not let Faye get cold.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED HELP FAYE.

Podczas retrospekcji w ramach pierwszej terapii będziemy zajmować się Faye. Gdy ta uśnie zobaczymy, że ma dreszcze. Musimy podnieść koc odganiając z niego kota poprzez opcję „Make Petronius move” i nakryć dziewczynę. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Melody
25

Melody

Listen to Faye's song all the way through.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wysłuchaniu piosenki Faye.

Ikona osiągnięcia: </span><span>One
55

One

Complete Ed's first therapy session.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszej sesji terapii Eda.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Stone
25

Stone

Access one of Julia's childhood memories.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: JULIA ENDS HER FIRST SESSION WITH ED.

Po zakończeniu pierwszej sesji Eda jako Julia udamy się nad brzeg jeziora odpocząć i zastanowić się nad wynikami. Nim usiądziemy na leżaku musimy przejść na koniec pomostu i wejść w interakcję z jeziorem. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Feast
30

Feast

Feed Frankie Laine just like he deserves.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: NICK VISITS THE FRANKLIN’S RANCH.

Podczas wizyty na Nicka na ranczu musimy udać się do stodoły. Spotkamy tam konia będącego w złym stanie. Naszym celem będzie nalać mu wody. Nim jednak się za to zabierzemy musimy trzy razy podać mu marchewkę z koszyka nieopodal. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Sam
25

Sam

Find Samuel Franklin.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odnalezieniu Samuela Franklina na jego ranczu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>MVP
25

MVP

Help Eddie Miller become the season's hero.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED TELLS JULIA ABOUT HIS CHILDHOOD.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Tuż po zejściu z domku na drzewie udajemy się za garaż i wchodzimy w interakcję z piłką do kosza. Musimy poprawnie wykonać QTE. Gdyby się to nie udało wystarczy ponownie wejść w interakcję z piłką. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Figurines
30

Figurines

Find all of Captain Roberts' spies.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED TELLS JULIA ABOUT HIS CHILDHOOD.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Po zejściu z domku na drzewie możemy zabrać się za poszukiwania trzech figurek. Będzie to niebieska, czerwona i zielona. Nie są specjalnie ukryte. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący ich lokalizacji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Brotherhood
30

Brotherhood

Complete the Pirate Brotherhood's secret handshake.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED TELLS JULIA ABOUT HIS CHILDHOOD.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Po wejściu do domu będziemy musieli spotkać się z ojcem Eda. Podczas spotkania czeka nas QTE, które całe należy poprawnie wykonać. Wystarczy jednorazowo wychylić gałki we wskazanych na ekranach kierunkach. Gdyby się to nie udało wystarczy wczytać ostatni zapis. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Groceries
30

Groceries

Get mom's congratulations for storing the groceries quickly.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED LOOKS FOR YOU-KNOW-WHAT.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Po dostarczeniu ojcu przesyłki udamy się do kuchni pomóc mamie. Będziemy musieli odnieść na swoje miejsce wszystkie zakupy: sałatę, chleb, papierowe ręczniki oraz zupę w puszce. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący w jakie miejsca należy je odnieść.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Two
55

Two

Complete Ed's second therapy session.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiej sesji terapii Eda.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Support
25

Support

Comfort Robert.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po telefonicznej rozmowie z Robertem.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Gun
25

Gun

Find evidence against Ed Miller.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po znalezieniu dowodu we wraku samochodu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Three
55

Three

Complete Ed's third therapy session.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciej sesji terapii Eda.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Four
55

Four

Complete Ed's fourth therapy session.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartej sesji terapii Eda.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Tree
25

Tree

Dive into Julia and Nick's past.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozmowie Julii i Nicka przy ściętym drzewie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Five
55

Five

Complete Ed's fifth therapy session.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątej sesji terapii Eda.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Engine
25

Engine

Fix a car.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak Nickowi uda się naprawić samochód.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Jenny
25

Jenny

Confirm the existence of Ed's daughter.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odkryciu informacji o córce Eda.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Restaurant
30

Restaurant

Dine at Mamma Louise.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: JULIA AND NICK GET CLOSER TO FAYE’S REAL IDENTITY.

Po zbadaniu dowodów i znalezionego pod mostem plecaka do Nicka zadzwoni telefon. Otrzyma on możliwość wybrania się do restauracji i zaproponuje to Julii. Musimy się zgodzić na wspólny posiłek. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Canyon
25

Canyon

Throw Ed's car down the cliff.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zrzuceniu samochodu z klifu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>BFF
30

BFF

Kill Lisa Horowitz.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po sekwencji związanej ze śmiercią Lisy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Flamingo
25

Flamingo

Say goodbye to a childhood friend.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: VERONICA SETS ED UP FOR STEALING HER DAD’S ATTENTION.

Po tym jak Veronica znajdzie się w swoim pokoju musimy odnaleźć pluszowego flaminga i wejść z nim w interakcję. Nie jest on ukryty i znajduje się na lewo od wejścia do pokoju. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Host
25

Host

Make sure Ed doesn't get thirsty.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po podaniu Edowi zaprawionego napoju.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Orphan
30

Orphan

Get rid of your father's influence.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak Ed upora się ze swoją przeszłością.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Scar
25

Scar

Take a seat.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po retrospekcji związanej z charakterystyczną blizną.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Pliers
30

Pliers

Convince Adam to release you.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak Ed przekona Adama do swojej niewinności.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Vertigo
55

Vertigo

Overcome Vertigo by saving Esther Franklin and Jenny.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po uratowaniu Esther oraz Jenny.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Romance
30

Romance

Get Julia and Nick together.

Możliwe do przeoczenia

Jedyny pucharek, na jaki musimy uważać przez większą część gry. Generalnie jego zdobycie nie jest w żaden sposób trudne, ale po prostu należy pamiętać o utrzymywaniu jak najlepszych relacji między Nickiem oraz Julią. Poniżej prezentuje istotne dla tego trofeum momenty.

 

  • Jako Julia nie odpisujmy na SMSy Lou.
  • Przy każdej rozmowie między bohaterami wybieramy najbardziej przyjazne opcje i bądźmy pomocni.
  • Podczas spotkania pod ściętym drzewem warto wybrać opcję „Trust me” jako Julia oraz „I trust you” jako Nick.
  • Zgadzamy się na wspólną kolację jak do trofeum srebro Restaurant.
  • Podczas rozmowy z Robertem w kostnicy skorzystajmy z opcji „Let Julia handle it” jako Nick oraz następnie z opcji „Let Nick handle it” jako Julia.
  • Pod sam koniec gry po pocałunku bohaterów musimy jako Julia wybrać opcję „I’m leaving Lou„.