Ancestors: The Humankind Odyssey – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Ancestors: The Humankind Odyssey to gra typowo surwiwalowa. Będziecie musieli zadbać o to, by Wasz klan na przestrzeni milionów lat rozwijał się i tym samym dążył do tego, aby się uczłowieczyć. Platyna jest stosunkowo prosta, ale dosyć czasochłonna. Polecam tę grę jedynie osobom, które naprawdę darzą miłością produkcje tego typu. Miłego skoku ewolucyjnego.

 

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 40 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox11 x2 x0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Nie ma sensu pisać tu żadnego kroku po kroku – gra ma otwarty świat. Wszystko można zdobyć i niczego nie da się pominąć. Postanowiłem napisać kilka porad, które pomogą Wam w początkowej fazie gry i też będą potrzebne w dalszej. Jeżeli czegoś tu nie znaleźliście, sprawdźcie opis do konkretnego pucharka.

 

Wskazówki, które pomogą Wam w ogarnięciu gry:

Bardzo ważne: Pierwsza i najważniejsza rzecz, którą musicie zrobić po rozpoczęciu gry, to wejść do menu i kompletnie ściszyć muzykę. Prawie każda czynność, którą będziecie wykonywać, polega na tym, żeby w odpowiednim momencie puścić przycisk. Będzie to dźwięk i musicie odpowiednio zareagować. Dla przykładu, używacie kamienia do naostrzenia patyka. Kiedy wznosicie rękę, aby uderzyć kamieniem, usłyszycie dźwięk i zwalniacie przycisk. Jest to prosta procedura, która pomoże Wam w przetrwaniu.

Kolejną ważną rzeczą jest zapoznanie się z otoczeniem za pomocą zmysłów. Należy pamiętać, że za każdym razem, gdy używacie inteligencji, zapachu i węchu, wstańcie za pomocą – jest to Wasz pierwszy etap do tego, by rozwijać motorykę. Jeżeli znajdziecie się w głębszej wodzie, Wasza małpa automatycznie będzie chodzić na dwóch nogach, to też rozwija motorykę.

Każda rzecz, którą w początkowej fazie gry znajdziecie, będzie oznaczona jako znak zapytania. Weźcie ją do ręki i zbadajcie – o ile to możliwe. Jeżeli jest jadalna, zjedźcie, powoli pozwoli Wam to na zaadaptowanie organizmu do jedzenia wszystkiego. Niektóre z nich będą Wam niezbędne do przetrwania. Pomogą Wam się wyleczyć z takich rzeczy jak złamania, krwawienia etc.. Jedzenie ich lub aplikowanie ich, uodporni Was na jakiś czas, zobaczycie zielone ikonki u dołu z lewej strony. Zatrucia pokarmowe zawsze możecie wyleczyć pijąc wodę.

 

KLAN I OSADA:

Głównie chodzi o to, by przetrwać i ewoluować. Rozpoczniecie grę w Waszej pierwszej osadzie. Osadnicy będą mieli trzy różne fazy: dziecko, dorosły i starzec. Dorosły samiec i stary samiec to jedyne osobniki, które mogą kopulować w dwóch fazach. Tylko dorosła samica może być płodna i kopulować. Jeżeli jest jakieś pokrewieństwo pomiędzy samcem a samicą, nie ma szansy na potomstwo.

Proces łączenia w pary jest bardzo prosty. Postacią, którą gramy, podchodzimy do drugiego osobnika, o ile jest kompatybilność – możemy połączyć się w parę. Tworzenie więzi to nic innego jak przeczesanie za pomocą , robimy tak cztery razy i stworzy się więź. Następnie podchodzimy do naszego legowiska i się kładziemy wciskając . Za pomocą możemy wezwać naszą partnerkę/partnera. Jak już nasz partner/partnerka usadowi się koło nas, wciskamy , i po chwili nasza partnerka będzie w ciąży. Jeżeli to nastąpi, wciskamy po raz kolejny , żeby dziecko się urodziło.

Każda płodna samica może urodzić dwójkę dzieci, co w sumie daje nam razem szóstkę potomstwa. Ogólnie nasz klan może składać się z osiemnastu osobników – sześciu dzieci, sześciu dorosłych i sześciu starców.

Jeżeli kiedykolwiek znajdziecie się w sytuacji, gdzie nie macie wystarczającej liczby dorosłych, żeby osiągnąć poziom szóstki potomstwa, możecie rozejrzeć się poza Waszą osadą i zwerbować nowe osobniki. Zapewne nauczycie się tego z samym początkiem gry, powinniście otrzymać to jako jedno z Waszych zadań. Jeżeli znajdziecie takiego osobnika i będziecie chcieli przyłączyć go do stada – musicie zwrócić uwagę na jego zachowanie. Od tego będzie zależeć co musicie zrobić, żeby go zwerbować.

Jeżeli chodzi o Wasze zdrowie, to najważniejsze na co musicie zwracać uwagę i waszych członków to to, że jeżeli nie opatrzycie krwawienia może się to skończyć śmiercią Waszą lub Waszego towarzysza. Jeżeli poszliście na polowanie w grupie, zostaliście zaatakowani, sprawdźcie każdego pod kątem krwawienia. Podchodzicie do osobnika, wciskacie analizuj za pomocą , jeżeli jest krwawienie musicie je w miarę szybko wyleczyć. Jest to czerwona ikonka z tak jakby literką T. Lek znajdziecie na wysokich drzewach lub przy wodzie.

 

Zachowanie osobnika i jak postępować:

  • Rozgląda się dookoła – Przestraszony – Uspokój.
  • Krwawi – należy zaaplikować włókno puchowca, skrzyp (musicie go przetworzyć).
  • Trzyma rękę – Złamanie – dajcie Czuwalniczkę.
  • Trzyma rękę koło głowy – Chce mu się pić – podajcie kokosa (uprzednio go otwórzcie kamieniem).
  • Ręka na brzuchu lub na gardle – Głodny – tu możecie podać jakiś owoc.

Z prawej strony u dołu możecie zobaczyć kółko z białymi lub żółtymi kropkami. To są Wasi osadnicy. Te na godzinie 10 to dorośli, te na 1 to starcy, a ci na 6 to dzieci. Zapewne zauważycie, że niektóre z tych kropek posiadają poświatę – to są osadnicy z mutacją genetyczną, więcej informacji o tym znajdziecie poniżej.

 

ZAKŁADKI W MENU I CO ONE OZNACZAJĄ:

Żeby dostać się do zakładek, musicie położyć się na posłaniu, wciskając . Teraz wystarczy wcisnąć . Mała uwaga co do poniższych obrazków – są one z końcowej fazy mojej gry.

 

SIEĆ NEURONOWA:

W tej zakładce będziecie uczyć się nowych umiejętności i tym samym rozszerzać swoją sieć neuronową. Wykonując czynności – eksplorując terytorium – będziecie otrzymywać energię neuronalną, to takie punkty doświadczenia. One będą zapełniać tę białą kulę na środku Waszej sieci. Dzięki tej energii możecie nauczyć się nowej umiejętności. Są to wszystkie białe kropki.

Dodatkową rzeczą, którą tu możecie zauważyć, to żółte kropki. To są Wasze mutacje genetyczne. Możecie je otrzymać tylko dzięki kopulacji. Działają one trochę inaczej niż neurony. Żeby je rozwinąć po tym jak już się pojawią, musicie zrobić skok pokolenia, który Was przeniesie w czasie o 15 lat. Wtedy taka mutacja genetyczna określi się. Będzie posiadać żółta aurę wokoło. Mutacje genetyczne będą Wam potrzebne, żeby rozwijać sieć neuronową, bez nich nie będziecie mogli rozwijać pewnych umiejętności. Dla przykładu potrzebujecie ich do pełnego rozwinięcia chodzenia na dwóch nogach czy wszystkożerności.

 

POKOLENIA:

Tutaj możecie wzmocnić neurony, których już się nauczyliście i tym samym przenieść je na kolejne pokolenie. Jeżeli tego nie zrobicie przez wzmocnienie, musicie się ich nauczyć jeszcze raz. Poprzez skok pokolenia określona zostanie też mutacja genetyczna i dopiero teraz poprzez skok ewolucyjny w pełni się rozwinie. Sześć wzmocnień otrzymacie jeżeli macie sześć potomstwa. W szczególnych przypadkach poprzez eksplorację i wykonywanie różnych czynności możecie osiągnąć 10 wzmocnień – tyle maksymalnie ja miałem. Skok pokolenia przeniesie Was 15 lat w przyszłość. Wasze dzieci staną się dorosłymi, a dorośli starcami. Określi się też jakakolwiek mutacja genetyczna.

 

EWOLUCJA:

Najważniejszym elementem ewolucji jest skok generacyjny i końcowa faza mutacji genetycznej. Poprzez ten skok rozwijamy naszych osadników, żeby stały się lepszymi małpami, dążąc tym samy do stania się ludźmi. Mutacja genetyczna będzie w pełni rozwinięta i tym samym możemy dalej rozwiać naszą sieć neuronową. Należy pamiętać, żeby nasz klan był w osadzie – patrz kółko z osadnikami w prawym dolnym rogu. Jeżeli któryś z osobników będzie poza obszarem naszego klanu podczas skoku ewolucyjnego, zostanie uznany za martwego.

Skok ewolucyjny najlepiej robić kiedy nasz klan posiada 18 członków, nauczyliście się maksymalnie dużo umiejętności i macie rozwiniętych maksymalnie dużo mutacji genetycznych poprzez skok pokoleniowy i wystarczająco dużo zwiedziliście w grze. Wszystko to będzie miało wpływ ile tysięcy/milionów lat skoczycie w przód. Tutaj uwaga, każda śmierć członka klanu to -50.000 lat, każde nowe narodziny to +5.000 lat.

 

NARZĘDZIA DO WALKI:

Krótko i na temat. Podchodzimy do suchego krzaka, obrywamy suchą gałąź. Możemy teraz z niej zrobić patyk, możemy też taki patyk naostrzyć za pomocą kamienia. Naostrzony patyk jest Waszą podstawową bonią. Możliwe jest też używanie kamienia – czy to zwykłego, czy przerobionego. W dalszej części gry, gdy już będziecie zdolnymi myśliwymi możecie pozyskać kość z upolowanego zwierzęcia.

 

JAK WYGLĄDA OBSZAR GRY:

Pod tym adresem znajdziecie mapę z zaznaczonymi wszystkimi lokacjami, jak i meteorytami dostępnymi w grze, może Wam to pomóc w orientacji. Nazwy miejsc niestety są w języku angielskich. LINK

 

Jeżeli zauważyliście jakieś nieścisłości lub macie jakieś wskazówki do pucharków, proszę o pozostawienie komentarza pod poradnikiem. Będę wdzięczny.

 

 

Poradnik:

platyna Platynowe Trofeum / Platinum Trophy
Zdobyłeś wszystkie trofea. / You have obtained all trophies.

Gratulacje Człowieku 😉

 

srebro Prawdziwy bohater / A Real Hero GS: 75
Ocaliłeś dziecko! / You have saved the kid!

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Po krótkiej scence wprowadzającej do gry, otrzymasz zadanie uratowania dziecka. Gra dokładnie podpowie Ci co masz po kolei robić.

Gdy już zlokalizujesz małpie dziecko i do niego dotrzesz, będziesz je musiał kilkukrotnie uspokoić. Teraz musisz je zabrać z powrotem do swojego siedliska. Po krótkiej scence filmowej, pucharek wpadnie.

 

srebro Budowniczy / Home Builder GS: 50
Założyłeś nową osadę dla swojego klanu. Jesteś prawdziwym przywódcą! / You have established a new settlement for your clan. A real leader!

Tutaj możecie zrobić dwie rzeczy, żeby zdobyć ten pucharek:

  • Możecie zrobić skok ewolucyjny i prawdopodobnie zostaniecie przeniesieni wraz z klanem do nowej osady. Osobiście miałem odkryte inne oazy poprzez eksplorację terenu, możliwe że dlatego mnie przeniosło do innej.
  • Możecie po prostu zwołać swój klan i się fizycznie przejść do innej oazy i tam się osiedlić. Pamiętajcie, że musicie wybudować posłanie, dopiero wtedy będziecie mieli opcję, żeby się osiedlić.

 

zloto Odważny hominid! / Courageous Hominid! GS: 75
Z niezwykłą odwagą wielokrotnie pokonałeś swoje lęki i poszerzyłeś terytorium swojego klanu. / With great courage, you conquered your fears many times and widened your clan’s territory.

Twój klan żeruje na pewnym terenie. Kiedy oddalimy się od niego, znajdziemy się na terenie nieznanym. Teraz musimy wykonać pewne czynności, żeby taki teren “przyswoić”. Musimy tu pamiętać o tym, że poziom dopaminy, odpowiedzialny za strach, będzie spadać. Możemy go obserwować w lewym dolnym rogu w postaci paska. Jeżeli spadnie nam do zera i zapełni się na czerwono, nasza małpa wpadnie w histerię i wróci do osady.

  • Gdy wejdziemy na teren nieznany – pierwsze co robimy, to go poznajemy przez wykorzystanie naszych zmysłów: inteligencji, węchu czy słuchu.
  • Wykorzystując zmysły będziemy taki teren poznawać i tym samym będzie zapełniać się kółko w lewym dolnym rogu. Możecie to zobaczyć na obrazkach.
  • Gdy już nastąpi racjonalizacja otoczenia, czyli poznamy je, a kółko nam się zapełni całe na biało – musimy udać się do strefy podboju.
  • Na ekranie pojawią się tak jakby białe smugi, będą one leciały w kierunku strefy podboju, musimy za nimi podążyć.
  • Przed nami powinna ukazać się biała kula, to właśnie tam mamy iść.
  • Gdy już do niej dotrzemy, pokaże nam się opcja pokonania lęku. Robimy tak jak prosi nas gra i pokonując lęk – podbijamy nowe terytorium / obszar dla naszego klanu.

Żeby pucharek nam wpadł, musimy zrobić tak co najmniej 5 razy.

 

zloto Manipulacja genetyczna / Genetic Manipulation GS: 50
Rozwinąłeś 2% swojej sieci neuronowej. / You have developed 2% of your Neuronal Network.

Żeby rozwijać swoje małpy, a raczej ich mózg, będziecie musieli rozwijać swoją sieć neuronową. Każde Wasze działanie będzie miało wpływ na Wasz rozwój i za nie też będziecie otrzymywać tak jakby punkty XP. To ta biała kula w środku. Działania takie jak: tworzenie narzędzi, chodzenie, jedzenie, zapobieganie zatruciu żołądka, odkrywanie nowych miejsc czy budowanie. Do tego dochodzi jeszcze używanie swoich zmysłów – słuch, węch czy inteligencja. Swoją sieć będziecie rozwijać i uczyć się poprzez wykonywanie pewnych czynności wielokrotnie.

Żeby zdobyć ten pucharek, będziecie musieli nauczyć się około 12 neuronów. To te mniejsze, jasne kropki wokół dużej białej kuli na środku.

Rozwijanie sieci neuronowej.

Rozwijanie sieci neuronowej.

 

zloto Alfa! / Apex! GS: 100
Jesteś teraz drapieżnikiem alfa! Zabiłeś wszystkie potencjalne drapieżniki. / You are the Apex Predator now! You have killed all possible predators.

Podczas swojej przygody, napotkacie różne zwierzęta, przed którymi będziecie musieli się bronić. Jest ich sporo, począwszy od węży a skończywszy na słoniach. W celu zdobyci tego pucharka, będziecie musieli zabić 8 głównych drapieżników.

  • Krokodyl – dżungla, las, jezioro, ( bagnach )
  • Hiena – skraj lasu / sawanna
  • Szakal czaprakowy – sawanna, kanion
  • Złoty machairodus – każdy biom / występuje wszędzie
  • Czarny machairodus – jezioro, las, sawanna, ocean
  • Biały machairodus – las, sawanna, ocean
  • Kuglarz – dżungla
  • Pelikan mioceński – ocean

 

zloto Człowiek milenium / Millenium Man GS: 75
Twoja linia osiągnęła erę Orrorin tugenensis. / Your lineage has reached Orrorin Tugenensis’ era.

Pucharek związany z naszym progresem w grze, poprzez ewolucję naszego klanu. Zobacz pucharek zloto Dziedzictwo.

 

zloto Ardi / Ardi GS: 75
Twoja linia osiągnęła erę Ardipithecus ramidus. / Your lineage has reached Ardipithecus Ramidus’ era.

Pucharek związany z naszym progresem w grze, poprzez ewolucję naszego klanu. Zobacz pucharek zloto Dziedzictwo.

 

zloto Lucy / Lucy GS: 75
Twoja linia osiągnęła erę Australopithecus afarensis. / Your lineage has reached Australopithecus Afarensis’ era.

Pucharek związany z naszym progresem w grze, poprzez ewolucję naszego klanu. Zobacz pucharek zloto Dziedzictwo.

 

zloto Dziecko z Taung / The Taung Child GS: 75
Twoja linia osiągnęła erę Australopithecus africanus. / Your lineage has reached Australopithecus Africanus’ era.

Pucharek związany z naszym progresem w grze, poprzez ewolucję naszego klanu. Zobacz pucharek zloto Dziedzictwo.

 

zloto Pudło! Pudło! / Miss Me! Miss Me! GS: 75
Udało ci się uniknąć ataku machairodusa dwa razy. / You have successfully dodged a Machairodus’ attack twice.

Najprawdopodobniej wpadnie Wam ten pucharek naturalnie. Podczas walki z jakimkolwiek zwierzęciem, zawsze mamy dwie opcje – unikamy ataku lub atakujemy sami. Bardzo prosta procedura, której mechanika jest wyjaśniona przez grę.

Eksplorując teren zapewne natchniecie się na szablo-zębnego – może być złoty, biały lub czarny. Pierwszym objawem sytuacji spotkania się z niebezpieczeństwem, będzie migający pasek dopaminy w lewym dolnym rogu. Jeżeli zostaniecie zaatakowani, pokaże Wam się ikonka . Musicie ją wcisnąć i teraz zależnie czy chcecie zaatakować lub zrobić unik, ruszamy gałką . Jeżeli skierujemy ją na prawo lub lewo to zrobimy unik, jeżeli skierujemy ją w stronę atakującego zrobimy atak. Ten pucharek wymaga od Was zrobienia dwa razy uniku. Bardzo ważnym elementem podczas walki będzie specyficzny dźwięk – gdy go usłyszycie, musicie zwolnić przycisk.

 

zloto Mały krok dla ludzkości / One small step for a man GS: 75
Odblokowałeś umiejętność chodzenia na dwóch nogach. / You have unlocked the ability to walk on two legs

Możliwość chodzenia na dwóch nogach osiągniecie stosunkowo szybko. Na poniższym filmiku możecie zobaczyć jaki kierunek nauki neuronów trzeba obrać i na jaką mutację genetyczną zwrócić uwagę. Wytworzenie mutacji genetycznej potrzebnej do chodzenia wytworzy się automatycznie, jeżeli będziemy kontynuować ćwiczenie chodzenia.

 

zloto Wszystkożerca / All You Can Eat GS: 75
Rozwinąłeś swoją linię i stałeś się stworzeniem wszystkożernym. / You have developed your lineage so you can now assimilate nutrients from all kinds of food.

Musicie jeść, bo bez jedzenia nie przeżyjecie – wszyscy o tym wiemy. Do każdego rodzaju jedzenia musicie się przyzwyczaić tym samym nauczycie się je w lepszy sposób przyswajać. Na sam koniec będziecie mogli jeść wszystko. Skupicie się na czterech różnych gatunkach jedzenia. Będą to grzyby, jaja, ryby (raki) i mięso ssaków. Żeby jednak zdobyć tę umiejętność, musicie “zdobyć” mutację genetyczną “metabolizm”. Wytworzenie mutacji genetycznej potrzebnej do przyswajania jedzenia, wytworzy się automatycznie na odpowiednim etapie ewolucji.

 

zloto Dziedzictwo / Heritage GS: 125
Twoja linia stała się najbardziej zaawansowanym gatunkiem w Ancestors: The Humankind Odyssey. / Your lineage has evolved to become the most advanced species in Ancestors: The Humankind Odyssey.

Głównym celem gry jest rozwój. W tym celu będziecie musieli rozwijać swoją sieć neuronową, eksplorować i uczyć się. Będziecie musieli też ewoluować przez różne okresy rozwoju. Innym powodem ewolucji gatunku jest odblokowanie genów, które to znowu pozwolą Wam ewoluować. Niby jest to skomplikowane ale jak już załapiecie, to będzie to automatyczne.

Mamy 6 głównych okresów, przez które będziemy ewoluować, możecie je zobaczyć na obrazkach poniżej w odpowiedniej kolejności.

 

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń.
Proszę nie kopiować treści bez zgody autora.

Grę udostępnił wydawca.