Platyna w Biomutant to czysta przyjemność. Musicie zwrócić uwagę na kilka osiągnięć do przeoczenia, ale całość nie powinna zabrać Wam więcej niż 50 godzin! Zapraszamy do korzystania z poradnika.
[poll id=”73″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 40 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x3 / x6 / x37
- Liczba trofeów offline: 47
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: 4
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Przechodzimy grę, uważając głównie na starcia z bossami zwanymi Światożercy. To właśnie podczas starć z każdym z nich jest po jednym trofeum, które można przeoczyć. Dlatego przed każdą walką z bossem warto zapisać grę, na wypadek jakby pucharek nie wpadł i trzeba było powtarzać całą walkę od nowa. Więcej informacji o tych trofeach przy:
- To moje! / That’s Mine!
- Czas na przekąskę / Snack-time
- Żeglarz / Mariner
- Dentysta sadysta / Gumshow
Dodatkowo warto pamiętać o tym, aby podczas zdobywania poziomów, ulepszać tylko 2 statystyki, żeby zdobyć jak najwcześniej trofeum Pompa!. Dobrze też jest zaczekać z wydawaniem punktów umiejętności, za które kupujemy combosy do momentu aż będziemy ich posiadać co najmniej 16. Wtedy za jednym zamachem będziemy mogli zdobyć trofea Pif-paf! i Siecz i rąb. Ogólnie to zbierajmy wszelki złom, rozglądajmy się za kapliczkami do pucharka Na kolana!, mirażami do Zabawkarz oraz wszelkimi gadżetami z Dawnoświata do Gadżety z Dawnoświata. Ostatnią rzeczą, o której warto pamiętać, to łapanie skwipów (małych gryzoni), ptaków oraz motyli kiedy tylko natrafimy na nie na mapie, a także regularne odwiedzanie pewnych miejsc, aby łapać gumowe kaczuszki i ryby. W ten sposób ograniczymy sobie zbędny grind na koniec. Więcej o tym przy trofeach które tyczą się łapania czyli:
- Zoomaniak / Zoo-do
- Kwakmistrz / Quack
- Robalolog / Bugologist
- Fru-fru / Flap-flap
- Wędkarz / Angler
Poradnik:
Platynowe trofeum gry Biomutant / Biomutant Platinum Trophy
Odblokuj wszystkie trofea w grze Biomutant / Unlock every Trophy in Biomutant
Gratulacje, zdobyłeś wszystkie trofea w Biomutancie.
Witaj, przygodo! / The Adventure Begins GS 10
Ucieknij z bunkra 101 / Escape Bunker 101
Pierwszy pucharek, który nam wpadnie w grze. Otrzymamy go zaraz po wyjściu z pierwszego bunkra i ukończeniu prologu.
Spadający migot / Twinkle Twinkle GS 10
Znajdź miejsce, w którym rozbił się migot / Discover a Twinkle Crashsite
Trofeum to zdobędziemy podczas wykonywania misji pobocznej „Nova”. Możemy rozpocząć to zadanie na 2 sposoby. Zleci nam je jakaś postać niezależna w jednym z podbitych fortów albo w wiosce lub też możemy sami się udać od razu do Novy (lokalizacja na zdjęciu poniżej). Będzie ona chciała, abyśmy udali się w zaznaczone na mapie miejsce. Kiedy tam zawędrujemy i otworzymy meteor (prosta minigierka), zdobędziemy trofeum.
Pod stołem / Under the Table GS 10
Wygraj z Chlupem w zawodach w piciu / Win a Drinking Competition against Gulp
Podczas wykonywania zadania dla Glutomira, aby zbudować skuter wodny i pokonać jednego ze Światożerców, spotkamy na swojej drodze Chlupa. Siedzi on cały czas przy pływającym barze (zdjęcie poniżej). Kiedy wykonamy już misję główną z jego udziałem, będziemy mogli przyjąć od niego misję poboczną, polegającą na przyniesieniu mu pewnych chemikaliów. Kiedy wykonamy i to zadanie, będziemy mogli z nim porozmawiać i stawić mu czoła w zawodach w piciu. Minigierka jest bardzo prosta i polega tylko na wciskaniu pojawiających się na ekranie przycisków. Kiedy z nim wygramy, zdobędziemy trofeum.
Mistrz wung-fu / Wung-fu Master GS 10
Pokonaj 50 wrogów, używając super wung-fu / Defeat 50 Enemies using Super Wushu
Po pozyskaniu rękawicy bojowej, do naszej dyspozycji oddana zostanie mechanika super wung-fu. Polega na tym, iż po użyciu 3 różnych kombosów (muszą to być kombosy 3 ciosowe) odpalony zostanie na chwilę tryb, gdzie będziemy mogli zadawać specjalne silniejsze ataki. Większość kombosów, które odpalają super wung-fu, musimy najpierw odblokować za punkty umiejętności. Są to kombinacje( ++), ( ++), (++), (++) dla różnych typów broni. Po użyciu danego kombosa pojawi się ikonka postaci. Kiedy wykonamy 3 unikatowe kombosy i pojawią się 3 ikonki, będziemy mogli wcisnąć jednocześnie +, aby odpalić tryb super wung-fu. Teraz mamy do wyboru atakowanie grupy przeciwników wykonując + lub pojedynczych wciskając wielokrotnie lub albo też strzelając w zwolnionym tempie . Po pokonaniu tak 50 przeciwników zdobędziemy trofeum.
Gadżety z Dawnoświata / Old World Gadgets GS 100
Odkryj wszystkie 15 gadżetów z Dawnoświata / Discover all 15 Old World Gadgets
W grze występuje 15 rodzajów gadżetów z dawnoświata. Każdy wariant występuje w 5 sztukach. Do tego trofeum wystarczy że znajdziemy po 1 egzemplarzu każdego rodzaju, nie musimy znajdywać wszystkich gadżetów wszystkich rodzajów. Gadżety te znajdziemy zwiedzając ruiny zabudowań lub podziemi rozsiane po mapie. Jeżeli wejdziemy do takiej lokacji, po lewej stronie pojawi się lista rzeczy które tam znajdziemy, między innymi pojawi się informacja, że znajdziemy tam gadżet z dawnoświata. Aby uruchomić taki gadżet i zaliczyć jego znalezienie musimy rozwiązać prostą minigierkę w obracanie. Lista typów gadżetów wygląda następująco:
- szafki z piszczydynksami (automaty do gier)
- smażyskry (mikrofalówki)
- spłukotrony (muszle klozetowe)
- pudłobrzdęki (fortepiany)
- myślmonitory (komputery)
- trwałoskrzynki (sejfy)
- rowkokręty (gramofony)
- globusy
- dzyńdzwonki (telefony)
- radioniki (radia)
- okopudła (tv)
- gadkobudki (budki telefoniczne)
- strunobrzdęki (gitary)
- czyściuchy (pralki)
- promienioświatło (projektory)
Zbiry / Thugs GS 10
Pokonaj 25 bandytów / Defeat 25 Bandits
Bandytów spotykamy w ich fortach lub kiedy atakują wioski. Fortów jest w sumie 11 i eliminując jeden, rozpoczniemy zadanie poboczne polegające na zniszczeniu wszystkich (kolejne będą zaznaczone na mapie). Do tych fortów z kolei na pewno trafimy wykonując zadanie, polegające na uwolnieniu przetrzymywanych w klatkach więźniów (zleci nam je postać poboczna w jednej z wiosek lub jeżeli sami znajdziemy przetrzymywaną w klatce postać). W fortach zawsze jest kilku bandytów, więc wymaganych 25 zabijemy jeszcze przed połową neutralizacji wszystkich fortów. Natomiast misje poboczne polegające na obronie atakowanej wioski przed bandytami, rozpoczniemy w samych wioskach, rozmawiając z konkretnymi postaciami pobocznymi. Nie występują one jednak często.
Olej to / Tar-up GS 10
Utop 5 wrogów w oleju podczas walki / Drown 5 Enemies in Oil during Combat
Jak sam opis trofea mówi, musimy zabić co najmniej 5 przeciwników, wrzucając ich do oleju. Olej jest to ciemna ciecz, która powoli wciąga nas lub przeciwników, nie mylić z wodą (czy jak to jest tutaj nazywane, glutem). Najlepiej się do tego przyda mutacja „śluzowa bańka”, dzięki której będziemy mogli przylepić do niej przeciwników, a następnie poturlać się na krawędź oleju i eksplodując bańkę, wrzucić przeciwników. Zbiorniki z olejem można znaleźć w wielu miejscach na mapie, ale największy z nich znajduje się na północnym skraju mapy (musimy mieć skafander przeciwogniowy lub wystarczająco dużą odporność na ciepło). Cały proces można sprawdzić na filmiku poniżej.
Specjalizator / Specialized GS 10
Osiągnij 25. poziom dowolną klasą postaci / Reach Level 25 with any Character Class
Trofeum powinno wpaść bez problemu samo podczas ogrywania gry. Wystarczy, że nasza postać osiągnie 25 poziom. Najlepszym źródłem punktów poświadczenia są pojedynki z grupami przeciwników.
Na kolana! / Kneel GS 55
Odkryj wszystkie 30 ołtarzy / Discover all 30 Altars
W grze występuje znacznie więcej ołtarzy niż wspomniane w opisie trofea 30, więc nie musimy odnajdywać wszystkich, tylko wspomnianą liczbę. Wyglądają one jak na zdjęciu poniżej. Wciskając przy nich otrzymujemy 1 punkt psioniczny. Po jednym ołtarzu znajduje się w każdym obozie plemiennnym, resztę spotkamy w różnych miejscach na mapie. Poniżej znajduje się mapa z zaznaczonymi na niebiesko ołtarzami, które udało mi się znaleźć (pewnie jest ich jeszcze więcej).
Pif-paf! / Pew Pew! GS 55
Odblokuj wszystkie umiejętności posługiwania się bronią palną / Unlock all Gun Proficiency Skills
Musimy odblokować wszystkie umiejętności wung-fu z kategorii „Walka bronią dystansową”. W sumie jest 5 różnych podkategorii („broń palna”, „atak dwiema broniami dystansowymi”, „karabiny”, „karabiny automatyczne” i „strzelby”), bronie dystansowe plemienne się nie wliczają (bumerang, chwytak itp.) W każdej podkategorii są zawsze 2 umiejętności do kupienia, jedna za 1 punkt ulepszenia, druga za 2 punkty ulepszenia. Jak łatwo policzyć, będziemy potrzebowali 15 punktów ulepszenia. Punkty te otrzymujemy zdobywając kolejne poziomy oraz czytając księgi w obozach bandytów. Aby ograniczyć czas jaki będziemy potrzebować na zdobycie platyny (punkty ulepszenia potrzebujemy jeszcze do trofeum Siecz i rąb / Hack n’ Slash) , możemy wstrzymać się z odblokowywaniem umiejętności do momentu aż będziemy mieli wolnych 15 punktów. Wtedy zapisujemy grę, odblokowujemy wszystkie potrzebne umiejętności, zdobywamy trofeum, wczytujemy grę i zdobywamy Siecz i rąb / Hack n’ Slash (lub też w odwrotnej kolejności).
Siecz i rąb / Hack n’ Slash GS 55
Odblokuj wszystkie umiejętności posługiwania się bronią do walki wręcz / Unlock all Melee Weapon Proficiency Skills
Musimy odblokować wszystkie umiejętności wung-fu z kategorii „Walka na bliskim dystansie”. W sumie jest 5 różnych podkategorii („bez broni”, „jednoręczne cięcie”, „atak dwiema broniami do walki wręcz”, „dwuręczne cięcie” i „miażdżące”), bronie plemienne i bumpięść się nie wliczają. W każdej podkategorii są zawsze 2 umiejętności do kupienia, jedna za 1 punkt ulepszenia, druga za 2 punkty ulepszenia. Jeśli wybraliśmy klasę inną niż sabotażysta, musimy wydać jeszcze 1 punkt na odblokowanie ataków dwiema broniami. Jak łatwo policzyć, będziemy potrzebowali 16 lub 15 punktów ulepszenia. Punkty te otrzymujemy zdobywając kolejne poziomy oraz czytając księgi w obozach bandytów. Aby ograniczyć czas jaki będziemy potrzebować na zdobycie platyny (punkty ulepszenia potrzebujemy jeszcze do trofeum Pif-paf! / Pew Pew!) , możemy wstrzymać się z odblokowywaniem umiejętności do momentu aż będziemy mieli wolnych 15 lub 16 punktów. Wtedy zapisujemy grę, odblokowujemy wszystkie potrzebne umiejętności, zdobywamy trofeum, wczytujemy grę i zdobywamy Pif-paf! / Pew Pew! (lub też w odwrotnej kolejności).
Potęga DNA / DNA Overload GS 10
Zmodyfikuj swoje DNA w biobasenie wieży chłodniczej / Re-code your DNA at a Cooling Tower Biopool
Najpierw musimy zdobyć skafander chroniący przed skażeniem biologicznym (lub mieć wystarczającą dużą odporność na to skażenie). Następnie musimy udać się do jednej ze skażonych biologicznie (jest tam jasnozielona poświata) stref gdzie jest duża wieża chłodnicza (wygląda jak elektrownia atomowa). Mają one w nazwie „Biordzeń”, mogą to być na przykład Biordzeń 10K (północ mapy), Biordzeń 4J wschód mapy lub Biordzeń 6D (południe od drzewa). Tam musimy znaleźć wejście do podziemi. Pod ziemią stoczymy walkę ze zmutowanym minibossem oraz znajdziemy zbiornik z zieloną cieczą, jak na zdjęcieciu poniżej. Wciskając przy tym zbiorniku będziemy mogli zmienić nasze statystyki startowe oraz wygląd i zdobyć pucharek.
Pompa! / Max Gains GS 10
Ulepsz dowolne 2 atrybuty do 100 / Upgrade any 2 Attributes to 100
Za każdym razem po awansie na wyższy poziom będziemy mogli zwiększyć wybraną statystykę o 10 punktów. Warto zwiększać te statystyki, które już startowo mają większą wartość, aby wbić to trofeum jak najszybciej. Polecam iść w siłę i żywotność, ale wybór zostawiam Wam. Z resztą po pierwszym przyjściu miałem wszystkie statystyki na poziomie powyżej 100 więc raczej nie powinno być problemów z tym pucharkiem.
Istny szok / Electrified GS 10
Pokonaj 20 wrogów Iskrą ki / Defeat 20 Enemies using the Ki-Spark Ability
Umiejętność Iskra ki odblokujemy za 16 punktów psionicznych wybierając w menu gry Postać>Mutacje>Moce psioniczne>Iskra ki. Punkty psioniczne zdobywamy aktywując ołtarze (gdzie je znaleźć jest opisane przy trofeum Na kolana! / Kneel). Przypisujemy ten atak pod któryś z przycisków i używamy go na osłabionych wrogach. Sama iskra ki zadaje niewiele obrażeń, dlatego warto wcześniej obić trochę wrogów.
Lepka sprawa / Stick it to Them GS 10
Przyklej 25 wrogów do Śluzowej Bańki / Stick 25 Enemies to the Mucus Bubble
Umiejętność Śluzowa bańka odblokujemy za 12 bio-punktów wybierając w menu gry Postać>Mutacje>Biogeny>Śluzowa bańka. Bio-punkty zdobywamy otwierając pojemniki z bioblobem lub pokonując mutanty. Przypisujemy tę umiejętność pod któryś z przycisków i używamy jej podczas walki. Musimy tylko przylepić w sumie (oczywiście nie jednocześnie) 25 przeciwników, więc prędzej czy później pucharek wpadnie.
Skaczcie do góry! / Sproing! GS 10
Odbij się 50 razy od Grzyba / Bounce 50 times on a Fungus
Umiejętność Grzyb odblokujemy za 4 bio-punktów wybierając w menu gry Postać>Mutacje>Biogeny>Grzyb. Bio-punkty zdobywamy otwierając pojemniki z bioblobem lub pokonując mutanty. Przypisujemy tę umiejętność pod któryś z przycisków i używamy. Wskakujemy na grzyba i odbijamy się 50 razy.
Wodniak / Nautica GS 10
Przepłyń na Ślizgosiupni przez wszystkie poziomy z odpornością wodną / Ride the Googlide across all Water Resistance Levels
Skuter wodny zwany Ślizgosiupnią zdobędziemy wykonując zadanie główne dla Glutomira. Po wykonaniu tego zadania pojawi się zadanie poboczne „Ślizgosiupnia” polegające na zbieraniu fragmentów, w które możemy skuter wyposażać. Wykonujemy to zadanie aż zdobędziemy silnik 3 poziomu. Przyzywamy skuter przytrzymując i wybierając Ślizgosiupnia. Kiedy na niego wsiądziemy (wciskając ) wciskamy , aby otworzyć menu modyfikowania skutera i zmieniamy silnik na taki, który jest 3 poziomu. Teraz możemy pływać po wszystkich strefach wodnych. Udajemy się w południowo-wschodni rejon mapy, gdzie jest jeden wielki akwen wodny z pomniejszymy wysepkami i tam pływamy skuterem. Włączając mapę (wciskając ) możemy zauważyć, że niektóre fragmenty wody mają kolor niebieski, zielony lub brązowy. I to właśnie po tych wszystkich 3 typach wody musimy przepłynąć się skuterem, aby zdobyć to trofeum.
Kawał blachy / Heavy Metal GS 10
Przetrwaj 5 minut w Śmiercisferze, będąc w mektonie / Survive 5 minutes in the Mekton while in the Deadzone
Mektona zdobędziemy wykonując zadanie główne dla Gizma. Jest to wielki robot, w którym przemierzamy beztlenową krainę w południowo-zachodniej części mapy. Aby zdobyć to trofeum wystarczy, że będziemy w nim siedzieć 5 minut.
Rodeo / Rodeo GS 10
Przejedź 500 metrów na gnuniu / Ride a Gnaut 500 meters
Podczas wykonywania zadań głównych nauczymy się oswajać stworzenia, na których możemy jeździć. Przyzywamy je wciskając i wybierając górną opcję. Wchodzimy na nie, wciskając . Teraz wystarczy tylko przejechać na grzbiecie jednego 500 metrów.
Zabawkarz / Toytinkerer GS 10
Odblokuj wszystkie ulepszenia automatona / Unlock all Automaton Upgrades
Przemierzając krainę natrafimy czasem na stworzenie jak na zdjęciu poniżej (pojawia się losowo w różnych miejscach). Biegniemy wtedy do niego jak najszybciej i wciskamy (inaczej może zniknąć). Przeniesiemy się wtedy do wspomnień, gdzie musimy stoczyć walkę. NIE musimy jej wygrywać. Niezależnie od wyniku, zawsze na koniec zostaniemy przeniesieni z powrotem do teraźniejszości i otrzymamy wybór, które ulepszenie automatona chcemy odblokować. Kiedy powtórzymy całość 4 razy i odblokowujemy wszystkie 4 ulepszenia, zdobędziemy to trofeum.
Zielono mi / In the Green GS 10
Posiadaj ponad 1000 zielonych / Possess more than 1000 Greenleaf
Musimy posiadać co najmniej 1000 zielonych liści, czyli tutejszy odpowiednik waluty. Zdobywamy je pokonując bandytów, sprzedając niepotrzebne przedmioty lub zbierając je ze krzewów jak na zdjęciu poniżej. 1000 to nie jest specjalnie dużo, więc raczej szybko zdobędziemy to trofeum.
Kolekcjoner / Elementary GS 10
Zdobądź po 10 sztuk każdego zasobu do wytwarzania / Obtain 10 of each Crafting Resource
W grze występuje 5 surowców: drewno, plastik, złom, e-złom i guma. Głównym źródłem zasobów będą często występujące totemy, które musimy zniszczyć uderzając je kilkukrotnie. Niektóre surowce wypadają też z wrogów oraz poprzez rozbieranie broni/ekwipunku. 10 sztuk to bardzo mało więc raczej nie powinniśmy mieć problemów ze zdobyciem tego trofeum podczas grania
Zoomaniak / Zoo-do GS 10
Złap 20 skwipów / Capture 20 Sqvips
Przemierzając krainę, na naszej drodze często spotkamy małe stworzenia. Najczęściej przypominają małe wiewiórki, ale są też inne rodzaje. Musimy szybko podbiec do takiego stworzenia i wcisnąć , aby je złapać siatką (następnie wybieramy czy chcemy je pogłaskać czy zabić, wybór chyba nie ma znaczenia, ja je zawsze głaskałem). Podczas gry warto się za nimi rozglądać i zawsze jak jakiegoś wypatrzymy, złapać. Tak, aby przed końcem gry mieć już złapanych 20. Inaczej spędzimy sporo czasu błąkając się po mapie z nadzieją że jakiś skwip się pojawi. Często też lektor da nam znać że jakieś stworzenie do złapania jest koło nas, pomagając nam w wypatrywaniu.
Kwakmistrz / Quack GS 10
Złap 20 gumikwaków / Capture 20 Gumducks
Musimy złapać 20 gumowych kaczuszek. W przeciwieństwie do innych stworzeń, bardzo rzadko spotkamy je w naturze (czasami znajdziemy pojedyncze sztuki na plażach archipelagu w południowo-wschodniej części mapy). Występują za to w liczbie 6 sztuk w jaskini „Zakątek gumikwaków”, do której musieliśmy się udać podczas zadania znalezienia kaczuszek do skutera. Wejście do jaskini znajduje się na zdjęciach poniżej. Po zebraniu wszystkich 6 sztuk (wciskamy , aby złapać) musimy wyjść z jaskini, odczekać około 40 minut czasu rzeczywistego i teleportować się w pobliże ponownie, aby kaczuszki wróciły.
Robalolog / Bugologist GS 10
Złap 20 błyskomoli / Capture 20 Glittermoths
Kolejny typ stworzenia, które musimy złapać w liczbie 20 sztuk, wciskając . Przypominają motyle (świetliki nie wliczają się, tylko motyle) i występują w miarę często w świecie, jednak tylko w dzień. Jeżeli będziemy mieli problem ze znalezieniem ich, zawsze pojawiają się w „Jaskini błyskomoli” na zdjęciu poniżej. Podczas gry warto się za nimi rozglądać i zawsze jak jakiegoś wypatrzymy, złapać. Tak aby przed końcem gry mieć już złapanych 20. Inaczej spędzimy sporo czasu błąkając się po mapie z nadzieją że jakiś błyskomol się pojawi. Często też lektor da nam znać że jakieś stworzenie do złapania jest koło nas, pomagając nam w wypatrywaniu.
Fru-fru / Flap-flap GS 10
Złap 20 pippi / Capture 20 Pippis
Tym razem do złapania mamy 20 ptaków przypominających kruki/wrony. Podczas gry często natrafimy na siedzące na ziemi stada ptaków. Kiedy się do nich zbliżymy, wszystkie z wyjątkiem jednego odlecą. I to właśnie tego jednego możemy zawsze złapać, wciskając . Podczas gry warto się za nimi rozglądać i zawsze jak jakiegoś wypatrzymy, złapać. Tak aby przed końcem gry mieć już złapanych 20. Inaczej spędzimy sporo czasu błąkając się po mapie z nadzieją że jakiś pippi się pojawi. Często też lektor da nam znać że jakieś stworzenie do złapania jest koło nas, pomagając nam w wypatrywaniu.
Wędkarz / Angler GS 10
Złap 20 gupoków / Capture 20 Guppos
Drugi po gumikwakach typ żyjątek, które w zasadzie nie występują na mapie, tylko w konkretnym miejscu. Spotkać je możemy w bunkrze „Grota gupoków”, gdzie musieliśmy udać się podczas zadania uzbrojenia łodzi podwodnej (zdjęcie poniżej). Analogicznie do kaczuszek, te rybki również pojawiają się w liczbie 6 sztuk i tak samo jak tam, musimy odczekać około 40 minut i teleportować się, aby pojawiły się na nowo.
Zakupoholik / Bagman GS 10
Kup przedmiot od Honkiego / Buy an item from Honki
Honkiego znaleźć można zaraz na południowy-wschód od Drzewa życia pośrodku mapy (zdjęcie poniżej). Najpierw musimy wykonać dla niego 2 proste zadania poboczne polegające na przyniesieniu przedmiotów z określonych miejsc. Kiedy już to zrobimy, będziemy mogli zrobić u niego zakupy i zdobyć ten pucharek.
Obieżyświat / Adventurer GS 10
Odkryj wszystkie 7 biomów środowiskowych / Discover all 7 Environment Biomes
Aby zdobyć to trofeum musimy odwiedzić każdy region na mapie. Wszystkie regiony zwiedzimy robiąc misje główne, poboczne i szukając postaci do trofeum Dusza towarzystwa / Social, jednak jeżeli chcemy zdobyć to trofeum wcześniej, to lista wszystkich regionów wygląda następująco:
- Gdziebłądzilas – najdalej wysunięty na południe obszar, tam zaczynamy
- Śmierciosfera – południowo-zachodni obszar gdzie nie ma powietrza, tam gdzie możemy chodzić w Mektonie
- Falopelag – południowo-wschodni obszar, wodny obszar pełen wysepek
- Elopola – centrum mapy
- Kamienioknupy– wschód mapy, głównie składa się z kanionów
- Liściogrubie – zachód mapy, głównie składa się z lasów iglastych
- Bagno Błotobryja – północno-wschodni rejon mapy, tereny bagniste jak sama nazwa wskazuje
- Klapciate Wydmy– północ mapy, pustynia na której musimy nosić kombinezon przeciwogniowy
Jedź uważnie / Eye on the Road GS 10
Odkryj i wejdź do 3 studzienek / Discover and enter 3 Manholes
Na mapie znajdziemy więcej niż 3 studzienki kanalizacyjne, do których musimy wejść aby zdobyć to trofeum. Oto lista tych, które udało mi się znaleźć:
Nie do zatrzymania / Paragon GS 100
Pokonaj wszystkich czterech Światożerców / Defeat All four World Eaters
Pucharek wpadnie sam podczas przechodzenia gry. Musimy zabić wszystkich 4 Światożerców, co jest jednym z głównych celów gry.
To moje! / That’s Mine! GS 10
Zdetonuj 3 bumkule na Puchciu Chrumie / Detonate 3 Bangballs on the Porky Puff
Uwaga, trofeum możliwe do pominięcia!
Warto wcześniej wykonać osobny zapis gry, na wypadek niewbicia trofeum. Podczas walki z Puchciem Chrumem (Światożerca w południowo-wschodniej części mapy) na arenie będziemy mieli wiele min morskich. Musimy je zaczepić kotwiczką (wciskamy ), zaciągnąć pod bossa i zdetonować (wciskamy ) tak, aby mina zadała obrażenia. Najlepiej to robić po tym jak rzuciliśmy Puchciowi gumową kaczuszkę (), wtedy mamy pewność, że bezpiecznie będziemy mogli podstawić minę. Całą walkę z bossem i zdobyciem tego pucharka można zobaczyć na filmiku poniżej.
Czas na przekąskę / Snack-time GS 10
Nakarm Puchcia Wielgucha 6 skwipami / Feed the Jumbo Puff World Eater 6 Sqvips
Uwaga, trofeum możliwe do pominięcia!
Warto wcześniej wykonać osobny zapis gry, na wypadek niewbicia trofeum. Podczas walki z Puchciem Wielguchem (Światożerca w południowo-zachodniej części mapy) musimy wstrzelić mu do ust 6 skwipów (małych zwierzątek). Musimy wykorzystać do tego czas po zbiciu jednego segmentu zdrowia, kiedy to przeciwnik otworzy paszczę i będzie chciał nas wessać. Należy wtedy wstrzelić mu do ust 3 skwipy (wciskając ). 2 razy będziemy mieli do tego okazję, dlatego koniecznie musimy za każdym razem wstrzelić wszystkie 3 skwipy, inaczej nie uda nam się wstrzelić ich wymagane 6. Całą walkę z bossem i zdobyciem tego pucharka można zobaczyć na filmiku poniżej.
Żeglarz / Mariner GS 10
Nakarm Puchcia Mętniaka 10 gupokami / Feed the Murk Puff 10 Guppos
Uwaga, trofeum możliwe do pominięcia!
Warto wcześniej wykonać osobny zapis gry, na wypadek niewbicia trofeum. Podczas walki z Puchciem Mętniakiem (Światożerca w północno-zachodniej części mapy) musimy mu wstrzelić do ust aż 10 rybek. Jest to zdecydowanie najtrudniejsze z trofeów które odblokowujemy podczas starć z bossami ponieważ łatwo jest zakończyć walkę zanim będziemy mieli okazję wstrzelić przeciwnikowi 10 gupoków. Kiedy zjedziemy przeciwnikowi pierwszy segment pasku życia, zacznie on atakować chowając się do skorupy i wystrzeliwując zielone kule. Po tym wyciąga on głowę i wtedy musimy wstrzelić mu jak najwięcej rybek (wciskając ). Jeśli zakończyliśmy walkę i trofeum nie wpadło, musimy wczytać poprzedni zapis i spróbować od nowa. Całą walkę z bossem i zdobyciem tego pucharka można zobaczyć na filmiku poniżej.
Dentysta sadysta / Gumshow GS 10
Wyrwij ząb Puchciowi Kopytku / Pull all Teeth from the Hoof Puff
Uwaga, trofeum możliwe do pominięcia!
Warto wcześniej wykonać osobny zapis gry, na wypadek niewbicia trofeum. Podczas walki z Puchciem Kopytkiem (Światożerca w północno-wschodniej części mapy) musimy wyrwać mu wszystkie 4 zęby. W pewnych momentach, kiedy zadamy mu wystarczająco obrażeń, przeciwnik stanie w miejscu i otworzy szeroko usta. Musimy wtedy podjechać do niego od przodu, wcisnąć i mashować przycisk aż wypadnie ząb. Możemy jeszcze zrobić unik przed nadlatującym zębem, wciskając ale nie jest to konieczne. I tak powtarzamy aż przeciwnikowi nie zostaną żadne zęby. Całą walkę z bossem i zdobyciem tego pucharka można zobaczyć na filmiku poniżej.
Smok / The Dragon GS 55
Pokonaj lub podporządkuj sobie wszystkich pięciu przywódców wrogich plemion / Defeat or Subdue all five Rival Tribe Leaders
Jednym z głównych zadań gry jest zjednoczenie wszystkich plemion. Aby to zrobić na samym początku przyłączamy się do jednego z plemion, a następnie musimy pokonać resztę. Aby pokonać plemię musimy najpierw zająć 3 jego posterunki, a następnie przypuścić szturm na jego siedzibę. Po pokonaniu 2 plemion dostaniemy wybór, czy chcemy aby pokojowo przyłączyć pozostałe 3 plemiona, czy kontynuować dalsze podboje. Aby oszczędzić sobie czasu proponuję wybrać opcję przyłączenia reszty plemion, które się poddają. W żadnym stopniu nie zablokuje to nam innych trofeów, a tylko przyśpieszy cały żmudny proces.
Podbój / Conquest GS 10
Zajmij 6 posterunków plemiennych / Take Over 6 Tribe Outposts
Pucharek, który łączy się z Smok / The Dragon, gdyż aby podbić plemię, musimy zająć najpierw 3 jego posterunki. Wpadnie więc w trakcie podbijania drugiego plemienia.
Popisywacz / Show-off GS 10
Pokonaj wrogów, używając 3 różnych broni plemiennych / Defeat Enemies using 3 Different Tribe Weapons
Pierwszą broń plemienną dostaniemy od wodza plemienia do którego się przyłączyliśmy, resztę będziemy zdobywać po pokonaniu kolejnych plemion. Więcej o tym przy trofeum Smok / The Dragon. Nie dostaniemy broni od plemion, które się poddały (wybór po pokonaniu 2 plemienia, czy uznajemy kapitulacje reszty czy będziemy kontynuować podbój), jednak i tak będziemy posiadać 3 bronie plemienne, więc akurat tyle aby zdobyć to trofeum. Pierwsze 3 bronie plemienne, które zdobędziemy to bumerang Mirianów, laska plemienia Jagnich i chwytak plemienia Netrów. Ten ostatni nie zadaje obrażeń podczas zwykłego używania (), musimy zabić osłabionego przeciwnika jakimś combosem z wykorzystaniem tej broni (jak lub ).
Sumienny słuchacz / Conscious GS 55
Ukończ wszystkie 20 dialogów z sumieniem / Complete all 20 Conscience Dialogues
Po naszych wyborach moralnych będziemy świadkami rozmów białego dobrego duszka i czarnego złego. Wykonując zadania główne i zadania poboczne (w szczególności ratowanie pielgrzymów) będziemy świadkami wystarczającej do tego trofeum liczby dialogów. Najlepiej za każdym razem opowiadać się po jednej i tej samej stronie, aby zdobyć maksymalną dobrą albo złą karmę. Wtedy uzyskamy dostęp do najlepszych mocy psionicznych.
Wędrowniczek / Trek GS 55
Odkryj wszystkie 6 fortów plemiennych / Discover all 6 Tribe Forts
Musimy zawędrować do wszystkich siedzib głównych każdego plemienia. Wykonując zadanie główne polegające na zjednoczeniu plemion udamy się do co najmniej 3 fortów. Jeśli wybraliśmy po drugim podboju opcję przyjęcia kapitulacji reszty plemion, to do pozostałych 3 musimy sami zawędrować. Oto gdzie je znajdziemy na mapie:
Gwiazdor / Starstruck GS 10
Stwórz 7-gwiazdkową broń / Craft a 7-star Weapon
W grze znajduje się system tworzenia broni składając do siebie poszczególne części. Włączamy go wybierając w menu Sprzęt>Stwórz>Główna ręka ( przełączamy się na broń palną). Każda część ma przypisaną liczbę gwiazdek, na który wpływ mają rzadkość i materiał danej części. Gwiazdki z każdej pojedynczej części sumują się ogólną liczbę gwiazdek. Zdobycie tego trofeum warto zostawić sobie na koniec gry, kiedy będziemy posiadali mnóstwo różnych części, w tym takich bardzo wartościowych. Wtedy łatwiej będzie nam poskładać broń tak, aby miała 7 gwiazdek oraz będziemy mieli wystarczająco dużo zasobów, które składanie broni wymaga. Broń palna ma więcej części, z których się składa więc łatwiej będzie zdobyć to trofeum robiąc właśnie ją. Innym dobrym sposobem jest zdobycie jakiejś legendarnej broni, która ma już 5 gwiazdek i domontowanie do niej dwóch dodatków (po jednej gwiazdce każdy). Taką bronią jest na przykład Pri Miecz Murgela, który znajdziemy udając się na latarnie morską w miejscu ze zdjęcia poniżej. Tam musimy włączyć światło, które wskaże nam drogę do jaskini, w której znajdziemy miecz.
Czas młócenia / Hammertime GS 10
Znajdź i wyposaż 5 różnych ulepszeń mektona / Find and Equip 5 Different Mekton Upgrades
Po tym jak dostaniemy do naszej dyspozycji mektona od Gizmo, możemy zacząć robić zadanie poboczne polegające na odnajdywaniu wielkich skrzyń, w których znajdziemy nowe części do mecha. Ustawiając sobie w dzienniku to zadanie jako śledzone, będziemy mieli zaznaczone na mapie kolejne skrzynie. Po otwarciu co najmniej 3 z nich możemy zmienić wygląd mektona, zakładając nowe części i przy okazji wbić to trofeum. Robimy to wciskając podczas używania mektona i wybierając z listy nowe części dla co najmniej 5 kategorii (głowa, korpus, plecy, ramiona, podbrzusze, nogi i stopy).
Na fali / Riding the Wave GS 10
Znajdź i wyposaż 5 różnych ulepszeń ślizgosiupni / Find and Equip 5 Different Googlide Upgrades
Po tym jak dostaniemy do naszej dyspozycji ślizgosiupnie od Glutomira, możemy zacząć robić zadanie poboczne polegające na odnajdywaniu wielkich skrzyń w których znajdziemy nowe części do skutera. Ustawiając sobie w dzienniku to zadanie jako śledzone, będziemy mieli zaznaczone na mapie kolejne skrzynie. Po otwarciu co najmniej 3 z nich możemy zmienić wygląd skutera, zakładając nowe części i przy okazji wbić to trofeum. Robimy to wciskając podczas używania ślizgosiupni i wybierając z listy nowe części.
Nokaut! / Knockout! GS 10
Zadaj ponad 1000 pkt. obrażeń pojedynczym ciosem / Deal more than 1000 Damage in a Single Hit
Z tym pucharkiem również warto zaczekać na końcówkę gry, kiedy będziemy mieli potężne bronie i dopakowaną postać. Jeśli mamy już siedmiogwiazdkową broń potrzebną dla trofea Gwiazdor / Starstruck,to nie powinniśmy mieć tu problemów. Jeśli zwykły atak nie wystarczy, to użyjmy któregoś comba. We wcześniejszych fragmentach gry to trofeum możemy zdobyć jeżeli ogłuszymy przeciwnika, parując jego atak i wciskając .
Dusza towarzystwa / Social GS 100
Odkryj wszystkie 16 postaci pobocznych / Discover all 16 Side Characters
W grze wbrew opisowi trofea występuje 23 postaci pobocznych. Nie trzeba więc odnaleźć ich wszystkich a 16 z 23. Na filmiku poniżej można zobaczyć gdzie spotkamy ich wszystkich.
Koniec tęczy / End of the Rainbow GS 10
Sprawdź, co znajduje się na końcu tęczy / Find out what’s at the End of a Rainbow
Trofeum to zdobędziemy wykonują misję poboczną dla Mieszka (znajdziemy go w miejscu ze zdjęcia poniżej). Będziemy musieli udać się w zaznaczone miejsce i otworzyć skrzynię. I tyle, trofeum jest nasze.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.