Black Myth: Wukong to typowy akcyjniak Hack and Slash. Z początku gra może nieco przypominać soulslike’a, natomiast wraz z jej biegiem otrzymujemy dostęp do coraz to szerszej gamy uzbrojenia i magii, która sprawia, że gra staje się bardziej przyjazna graczowi i nie stanowi wielkiego wyzwania. Mamy do czynienia z mnóstwem opcjonalnych dialogów, interakcji oraz bossów, a same trofea nie są dokładnie wyjaśnione, co daje wrażenie jeszcze większej przygody w nieznane. Jest sporo pytań co do tego jak właściwie zdobyć platynę i na co zwrócić uwagę i tu z pomocą przychodzi mój poradnik, w którym opowiem na czym musimy się po kolei skupić.
KROK PO KROKU:
Ważne wskazówki:
- Rozwój postaci jest dowolny i możliwy do zmiany przy każdym odpoczynku przy kapliczce. Nie trzeba więc nastawiać się na jeden styl gry i dokładnie planować rozkładania punktów umiejętności.
- W grze jest dostępne mnóstwo surowców do zdobycia, nie trzeba ich trzymać do końca gry, aby ulepszyć ekwipunek. Możemy tworzyć nowe wyposażenie jak tylko staje się ono dla nas dostępne.
- Bardzo ważne jest odkrywać ile się da. Nie mamy w grze dostępu do jakiejkolwiek minimapy, więc warto sprawdzić każdy zakamarek zanim przejdziemy do kolejnego obszaru.
- W 3 rozdziale gry otrzymujemy możliwość ulepszania wyposażenia – warto jednak się z tym wstrzymać, ponieważ będziemy musieli wytworzyć wszystkie bronie oraz wszystkie rodzaje pancerza na co przydadzą nam się dodatkowe składniki.
Informacje ogólne o trofeach:
Lista wszystkich trofeów może na pierwszy rzut oka wydawać się niejasna, ale jak już dowiemy się czego tyczy się każde osiągniecie z osobna to staje się to dość proste. Poza klasycznymi trofeami odblokowywanymi podczas fabuły mamy tutaj głownie do czynienia ze zbieractwem i kolekcjonowaniem. Black Myth:Wukong to istny raj dla wszystkich fanów znajdziek, mianowicie w grze mamy łącznie do zdobycia/wytworzenia/znalezienia/kupienia: 537 znajdźiek! Z pozoru może wydawać się to dużo, ale możecie mi zaufać, że nie zauważycie kiedy większość z nich sama pojawi się w ekwipunku. Wszystkie znajdźki dzielimy na:
- Portrety do dziennika (213) (Trofeum: Galeria Portretów)
- Tykwy (11) (Trofeum: Bogactwo Trunków)
- Napoje (9)(Trofeum: Bogactwo Trunków)
- Dodatki do napojów (26)(Trofeum: Bogactwo Trunków)
- Formuły do lekarstw (14) (Trofeum: Strażnik manuskryptów)
- Nasiona do zasiania (15) (Trofeum: Nasiona do zasiania)
- Miejsca do medytacji (24) (Trofeum: Łowca krajobrazów)
- Duchy (54) (Trofeum: Mistrz przemian)
- Zaklęcia (18) (Trofeum: Mistrz przemian)
- Części zbroi (78) (Trofeum: Okryty potęgą)
- Bronie (20) (Trofeum: Kostury i włócznie)
- Złote pigułki (15) (Trofeum: Uzdrawiający posiłek)
- Kurio (36) (Trofeum: Gabinet osobliwości)
- Naczynia (4) (Trofeum: Skarbnica)
Na koniec każdego rozdziału, przed podjęciem walki z ostatnim bossem warto sprawdzić dziennik czy mamy wszystkie portrety i miejsca do medytacji z danego rozdziału w dzienniku. Dzięki temu możemy się dodatkowo upewnić czy nie pominęliśmy jakiejś drogi przy eksplorowaniu.
Pomijalne trofea:
Gra Black Myth: Wukong dzieli się na 6 rozdziałów. Po zakończeniu każdego rozdziału mamy możliwość teleportować się do dowolnej odblokowanej kapliczki, w tym do poprzednich rozdziałów, natomiast jest kilka trofeów, które stają się nieosiągalne po przekroczeniu pewnego etapu. A co jeżeli coś pominiemy? Nic się nie stało! Stąd ta ciekawa liczba 1.75 przejścia na grę. Wszystkie pomijalne trofea kończą się na 5 rozdziale, do którego tak czy siak musimy wrócić w NG+, aby zebrać wymagane materiały do Okryty Potęgą. Pomijalne trofea chronologicznie:
-
- Rozdziały 1-5 – Trofeum Niespełnione pragnienie + Wieczny towarzysz – Musimy wyczerpać w pełni dialogi z NPC Koniem oraz ze NPC Starszym Panem w każdym z rozdziałów. Bardzo ważne, abyśmy pamiętali, by sprawdzić ich lokacje przed skończeniem danego rozdziału ponieważ znikają po pokonaniu ostatniego bossa w każdym z nich.
- Rozdział 1 – Boss/Duch: Zbłąkany Upiór – Musimy pokonać bossa przed sekretnym bossem pierwszego rozdziału: „Starszy Jinshi”.
- Rozdział 2 – Duch: Drugi Książe Szczurów – Podczas walki z „Drugim Księciem Szczurów” oraz „Królem Płynących Piasków”, trzeba zabić najpierw „Króla Płynących Piasków” (Małego Szczura), aby otrzymać ducha.
- Rozdział 3 – Kurio: Latarnia Pomyślności – W drugiej lokacji rozdziału trafiamy na podrozdział z więzieniem (Pagoda). Co jakiś czas nasz bohater znajduje się w „transie”, tracimy do połowy punkty życia, a przeciwnicy mają świecące oczy. W tym momencie pojawiają się nowi przeciwnicy „Strażnik Latarniany„. Musimy pokonać wszystkich 9 strażników przed pokonaniem bossa „Kapitan Głos Rozsądku”, gdyż po pokonaniu bossa stan „transu” znika.
- Rozdział 3 – Boss: Portret do dzienika – „Nietoperz Apramana” – Musimy pokonać bossa przed odblokowaniem Doliny Ekstazy. Boss jest dostępny po odblokowaniu kapliczki Jezioro Goryczy > Północny Brzeg Jeziora Goryczy.
- Rozdział 4 – Część Zbroi: Jadowite Naramienniki – Pajęcza Jama > Jezioro Roztrzaskanego Nefrytu – Walcząc z bossem „Daoista Jadu” musimy połamać jego wszystkie 4 ramiona przed pokonaniem go, aby po walce otrzymać naramienniki. Aby to zrobić musimy atakować bossa zawsze od tyłu. Drobna podpowiedź – jak łamię się każde z jego ramion można zauważyć, że pasek życia bossa znacząco maleje – wtedy mamy pewność, że ramie zostało złamane – często też będzie rzucał krótką kwestię dialogową.
- Rozdział 4 – Zadanie poboczne Fioletowe Talizmany. W czwartym rozdziale napotkamy 4 Ołtarze, z których wyrywamy fioletowe talizmany wchodząc z nimi w interakcje. 3 z nich będą dostępne od Pajęczej Jamy, ostatni jest przed samą walką z ostatnim bossem rozdziału: „Stuokim Mistrzem Dao”. Bardzo ważne jest, aby przed pierwszą interakcją z bossem odnaleźć wszystkie 4 kapliczki, gdyż po zerwaniu czwartek odblokujemy Portret: Nieśmiertelny Żuraw
- Rozdział 4 – Boss: Portret do dziennika – „Baron Skorpion” / Tykwa: Tykwa ze Splamionego Nefrytu – W sekretnym obszarze 4 rozdziału musimy pokonać bossa „Baron Skorpion” przed walką z ostatnim bossem rozdziału „Zasłona Zmierzchu”, w przeciwnym razie zginie on podczas walki z Zasłoną i nie dostaniemy tykwy.
- Rozdział 4 – Boss: Portret do dziennika – „Daoista Mi” – w sekretnym obszarze 4 rozdziału musimy pokonać bossa „Daoista Mi„. Bossa aktywujemy wykonując zadanie poboczne polegające na przyniesieniu przedmiotu zadania do postaci przy wejściu do wioski. Po przyniesieniu mu przedmiotu aktywuje się przerywnik i walka z bossem. Boss znika po pokonaniu „Zasłona Zmierzchu”.
Trofea z NG+:
Poszczególne trofea wymagają od nas rozpoczęcia nowej gry+, poniżej lista trofeów:
- Sześć Zmysłów zdobytych – trofeum za zdobycie wszystkich 6 Reliktów podczas fabuły rozgrywki. Aby odblokować trofeum musimy rozpocząć nową grę + i obejrzeć pierwsze przerywniki fimowe.
- Mistrz magii – trofeum za zdobycie wszystkich zaklęć i transformacji. Ważne jest, aby przed rozpoczęciem gry mieć zebrane wszystkie możliwe zaklęcia. Po przerywnikach filmowych na początku NG+ otrzymujemy nowe, ekskluzywne dla nowej gry zaklęcie, które funduje nam osiągniecie.
- Strażnik manuskryptów – trofeum za wszystkie receptury dla lekarstw. Możliwe do kupienia od Xu Dog w drugim rozdziale NG+
- Bogactwo trunków – trofeum za wszystkie tykwy, napoje oraz dodatki. Jedna tykwa jest możliwa do kupienia od Małpy Shen w pierwszym rozdziale NG+
- Okryty Potęgą + Kostury i Włócznie – trofea za wszystkie bronie oraz części zbroi. Do osiągniecia tych trofeów będziemy potrzebować sporej ilości materiałów oraz łaski na ich wytworzenie. Stąd konieczność rozegrania nowej gry + aby uzbierać wymagane materiały. Są dwa unikatowe materiały, których może zabraknąć podobnie jak i mi po pierwszej rozgrywce. Są to perły loonga, które wypadają z sekretnych bossów z krain 1-4 oraz żelazne rogi króla byka, które dostępne są jedynie w sekretnym obszarze rozdziału 5. W tym obszarze na jednej rozgrywce możemy zdobyć maksymalnie 3 rogi, a do stworzenia pełnej zbroi oraz kosturu wymagane jest dokładnie 6.
Jeżeli nie uda nam się zebrać materiałów lub czegokolwiek zabraknie, zawsze możemy rozpocząć kolejny cykl nowej gry ++. Na tym etapie gry bossowie znikają w mgnieniu oka, więc będziemy mieli do nadrobienia około 1-2 godzin. Osobiście całe NG+ do skończenia sekretnego obszaru 5 rozdziału udało mi się ukończyć w niespełna 4 godziny.
Zadania poboczne:
Do osiągniecia platyny w Black Myth:Wukong musimy wykonać wszystkie mniejsze i większe zadania poboczne. Większość z nich uzyskujemy wchodząc w interakcje z określonymi NPC w grze, natomiast z powodu braku mapy ich rady i wymagania mogą się wydawać nieco zawiłe. Poniżej chronologiczna lista zadań pobocznych z ich wykonaniem:
Rozdziały 1-5: NPC Koń + NPC Starszy Pan – POMIJALNE
Niespełnione pragnienie – Osiągnięcie za skończenie wątku NPC Konia
- Rozdział 1 – Bambusowy Zagajnik > Wzgórza z tyłu: Idąc wzdłuż drogi od kapliczki napotkamy po lewej stronie jaskinie. W jaskini napotkamy siedzącego na kamieniu konia – musimy wyczerpać z nim cały dialog. Dodatkowo w jaskini mamy punkt medytacji.
- Rozdział 2 – Wioska Pustynne Wrota > Wejście do wioski: Od kapliczki musimy kierować się bezpośrednio do wioski. Jak do niej wejdziemy będziemy mieć po prawej stronie łuczników na skale, my natomiast kierujemy się dalej wzdłuż drogi i w lewą stronę. Na końcu wioski wejdziemy na arenę gdzie spotkamy bossa „Wilka Ziemi”. Po jego pokonaniu musimy się rozejrzeć po obszarze, znajdziemy tu mała altanę, a w niej konia przywiązanego do jednego z filarów. Musimy z nim wyczerpać cały dialog.
- Rozdział 3 – Nowa Świątynia Grzmotu > Wejście do świątyni: Od kapliczki kierujemy się do pierwszej pomniejszej świątyni przed nami. Następnie na podwójnych schodach trzymamy się lewej strony i schodzimy na wprost kolejnego budynku. W budynku wchodzimy po schodach na wyższy balkon, gdzie później na końcu drewnianego mostu spotkamy stojącego konia. Musimy z nim wyczerpać cały dialog.
- Rozdział 4 – Pajęcza Jama > Krypta Kości: kontynuując drogą po pokonaniu „Stonogi Guai” automatycznie napotkamy konia na swojej drodze. Będzie on w kokonie i automatycznie z niego wyskoczy przy rozmowie. Raz jeszcze musimy wyczerpać z nim cały dialog.
- Rozdział 5 – Dolina Piecowa > Wejście do doliny: Idąc wzdłuż drogi napotkamy w końcu możliwość wejścia na jezioro po prawej stronie. Na końcu jeziora po prawej będzie leżał jeden z Wozów z którym możemy wejść w interakcje. Musimy wyczerpać cały dialog, aż nie będzie się powtarzał.
Po rozmowie z koniem w każdym rozdziale po kolei musimy pokonać kolejnego bossa z rozdziału 5, który stoi nam na drodze – „Strażnika Płonących Gór i Rybę Yin-Yang” (jedna walka). Po ich pokonaniu możemy wrócić raz jeszcze do Wózka – teraz możemy wejść w interakcje z liną i tym samym zakończyć wątek konia. W nagrodę otrzymujemy zaklęcie – transformację: Mroczny Grzmot oraz osiągnięcie Niespełnione pragnienie.
Wieczny towarzysz – Osiągnięcie za rozmowę ze NPC Starszym Panem w każdym rozdziale:
- Rozdział 1 – Bambusowy Zagajnik > Szlak Węża: Od kapliczki idziemy w górę po schodach. Starszy Pan stoi po prawej stronie i przy pierwszym spotkaniu wręczy nam Błogosławioną Tykwę.
- Rozdział 2 – Świątynia Przyczajonego Tygrysa > Piwnica: Od kapliczki kierujemy się prosto i w prawą stronę. Na końcu drogi znajdziemy Starszego Pana patrzącego na skały. Musimy wyczerpać z nim dialog. Dodatkowo obok niego znajduje się miejsce medytacji. Alternatywnie możemy dostać się do tej lokacji z Formacji Żółtego Wiatru > Brama Pieczęci Wiatru: z tej kapliczki kontynuujemy wzdłuż bramy i kierujemy się w lewą stronę.
- Rozdział 3 – Królestwo Pagody > Świątynia Ochrony: z kapliczki kierujemy się w górę schodów do walki z bossem „Wódz Makak” podczas walki mamy przerywnik filmowy ze Starszym Panem, który daje nam zaklęcie: Krąg Ognia. Jest to spotkanie niepomijalne fabularnie, mimo wszystko możemy z nim wyczerpać cały dialog.
- Rozdział 4 – Świątynia Żółtego Kwiatu > Wejście do świątyni: od kapliczki kierujemy się prosto do świątyni i trzymamy się prawej strony. Znajdziemy tutaj również miejsce do medytacji. Następnie musimy wejść po schodach z tyłu obszaru i znajdziemy tam Starszego Pana. Musimy wyczerpać z nim dialog.
- Rozdział 5 – Dolina Piecowa > Pałac Rakshasa: Idziemy wzdłuż drogi i przechodzimy przez most. Na końcu mostu znajdziemy dwóch ogromnych przeciwników. Teraz kierujemy się w lewą stronę do pokoju, w którym siedzi Starszy Pan. Wyczerpujemy z nim cały dialog. Następnie możemy wejść w interakcję z ogniskiem w pokoju, które da nam najlepszą tykwę w grze – Najwspanialsza Tykwa. Jest to 10 i ostatnie ulepszenie starej tykwy, którą mamy od początku gry. Na tym etapie gry powinniśmy już mieć wystarczającą ilość Wonne Pnącza Luoija, niezbędnych do ulepszenia startowej tykwy.
Rozdział 1. Góra Czarnego Wiatru
Zadanie poboczne: 3 Dzwony prowadzące do sekretnego obszaru rozdziału 1
W pierwszym rozdziale Black Myth:Wukong mamy zaledwie jedno zadanie poboczne. Dotyczy ono zadzwonienia w dzwony w celu odblokowania walki z ukrytym bossem rozdziału „Starszym Jinshi”. Wykonanie tego zadania w większości przypadków zdarza się nawet przypadkowo. Aby dostać się do dzwonów, w pierwszej kolejności musimy pokonać odpowiadającego im bossa, a następnie rozejrzeć się po arenie walki z nim. Bossy, o których mowa:
- „Guangzhi”(Wilczy Las > Na zewnątrz lasu)
- „Guangmou” (Bambusowy Zagajnik > Szlak węża)
- „Pan w Białych Szatach” (Bambusowy Zagajnik > Bagna szarej mgły)
Po zadzwonieniu w trzeci dzwon jesteśmy teleportowani do sekretnej lokacji, gdzie możemy zmierzyć się z bossem. Po jego pokonaniu uzyskujemy pierwsze z czterech naczyń: Ognioodporna peleryna niezbędnych do uzyskania trofeum: Skarbnica.
Rozdział 2. Grań Żółtego Wiatru
Zadanie poboczne: Xu Dog
- Opcjonalne: Zadanie jest co prawda opcjonalne, natomiast w drodze po platynę jest ono niemalże automatycznie realizowane. Musimy pokonać bossa „Lang-Li-Guhh-Baw” znajdującego się w zalanym obszarze na lewo i w dół rowu od kapliczki Wioska pustynne wrota > Wejście do wioski. Po pokonaniu bossa musimy wejść na górę schodami za nim i tam znajdziemy NPC – Wilka Xu Dog’a. Wręczy on nam kilka lekarstw i od tej pory pozwoli nam na tworzenie ich w kapliczce.
- W dalszej części rozdziału 2 spotykamy ponownie Xu Dog’a w Świątyni Przyczajonego Tygrysa > Piwnica. Wystarczy, że zbliżymy się do pieca w drugiej części pomieszczenia i wyskoczy on z jeden z waz. Należy wejść z nim w interakcje i porozmawiać. Da nam to teraz również dostęp do niebiańskich pigułek, które permanentnie zwiększają statystyki. Aby dostać się do piwnicy, musimy pokonać bossa „Tygrysa Strażnika” i wchodząc w interakcje z kamieniem na ścianie na arenie spuścić krew co otworzy nam przejście do piwnicy lub bossa „Kamiennego Strażnika”, wtedy z kapliczki Formacji Żółtego Wiatru > Brama Pieczęci Wiatru wystarczy, że przejdziemy przez bramę i będziemy się kierować prosto w górę piaszczystą ścieżką.
Zadanie poboczne: Oczy Buddy
W drugim rozdziale możemy znaleźć 6 głów Buddy, z których po interakcji z nimi uzyskujemy Oczy Buddy, niezbędne do realizacji tego zadania. Wymagane są one do walki z sekretnym bossem „Shigandang’iem”.
- Oczy Buddy #1 – Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału – na wprost od kapliczki znajdziemy głowę ze świecącymi oczami, która nas „woła”. Wystarczy podejść i wejść z nią w interakcję.
- Oczy Buddy #2 – Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału – na prawo od kapliczki i na górę schodów. Na szczycie będzie druga głowa.
- Oczy Buddy #3 – Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału – na lewo od kapliczki, w środku jaskini.
- Oczy Buddy #4 – Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału – na prawo a potem od razu w lewo od kapliczki. Na końcu drogi znajdziemy czwartą głowę.
- Oczy Buddy #5 – Straszne Urwisko> Skalista Płaszczyzna – w jaskini nieopodal kapliczki
- Oczy Buddy #6 – Straszne Urwisko> Skalista Płaszczyzna – zaraz po odrodzeniu na kapliczce głowa jest widoczna
Po skompletowaniu wszystkich 6 oczu, musimy udać się na arenę gdzie pokonaliśmy „Kamiennego Strażnika”. Po walce z tym bossem na arenie pojawi się nam kamień, gdzie możemy wejść z nim w interakcję i aktywować sekretnego bossa „Shigandang”
Zadanie poboczne: Pijany Dzik prowadzące do sekretnego obszaru rozdziału 2
Zadanie prowadzące do sekretnego obszaru rozdziału 2. Doprowadzi nas ono do trofeum: Ruchome piaski.
- W pierwszej kolejności musimy znaleźć NPC Pijanego Dzika. Znajduje się on na wprost od kapliczki Straszne Urwisko> Skalista Płaszczyzna. Po rozmowie z nim dowiemy się, że mamy znaleźć złoty świecący keg, a w nim „Kamień Trzeźwości”
- „Kamień Trzeźwości” znajdziemy w Formacja Żółtego Wiatru > Osada Bezwichrze Z tej kapliczki przechodzimy przez most i idziemy w lewo w stronę domów. W jednym z nich znajdziemy keg.
- Następnie wracamy do NPC do tej samej lokacji co pierwotnie i musimy wyczerpać cały dialog, aż nie zacznie się powtarzać. Dowiemy się wtedy, że kolejny krok to świątynia tygrysa.
- Od kapliczki Świątynia Przyczajonego Tygrysa > Wejście do świątyni wchodzimy po dwóch poziomach schodów i idziemy w prawo (po lewo jest miejsce do medytacji). Znajdziemy tam NPC Dzika, który poprosi nas o wręczenie 1 Jadeitowego Lotosu. Powinniśmy mieć go w ekwipunku, ale gdyby było inaczej możemy kupić go w kapliczce. Następnie raz jeszcze musimy wyczerpać z nim dialog, aż nie będzie się powtarzał.
- Teraz musimy mieć pewność, że pokonaliśmy „Pierwszego Księcia Pływających Piasków”. Jest to boss, którego znajdziemy na lewo w jaskini od walki z Dwoma Szczurami na początku rozdziału.
- Jeżeli pokonaliśmy bossa to po raz ostatni wracamy do Straszne Urwisko > Skalista Płaszczyzna , gdzie w miejscu NPC Dzika czeka nas mały boss fight, którego koniec zwieńczy przerywnik.
- Po walce dzik otworzy zamknięte na arenie drzwi i musimy za nim podążać.
- Pierwszym bossem sekretnej lokacji jest inna wersja „Tygrysiego Strażnika”. Po jego pokonaniu mamy dostęp do wielkiej areny gdzie znajdziemy po lewej stronie punkt medytacji, a na jej środku kolejnego NPC, z którym musimy porozmawiać.
- Po rozmowie rozpocznie się przerywnik rozpoczynający walkę z głównym bossem sekretnego obszaru „Fubanem”
- Pokonanie bossa daje nam trofeum Ruchome piaski oraz kolejne, drugie z czterech naczynie: Poskramiacz Wiatru.
Zadanie poboczne: Stara Grzechotka
- Po pokonaniu „Tygrysa Strażnika”, kontynuując drogą w górę, w końcu napotkamy na mini bossa – „Akolitę Tygrysa”. Po pokonaniu go otrzymamy przedmiot „Stara Grzechotka”, którego będziemy musieli użyć w 3 lokacjach.
- Pierwszy raz możemy użyć go w Formacji Żółtego Wiatru > Brama Pieczęci Wiatru. Od ołtarza kierujemy się w górę drogi i po przejściu mostu skręcamy w lewo. Na dziedzińcu będziemy mogli użyć grzechotki.
- Drugi raz możemy użyć przedmiotu Formacji Żółtego Wiatru > Osada Bezwichrze z kaplicy musimy kierować się w dół schodów i po prawej stronie wioski znajdziemy kolejne miejsce by go użyć.
- Ostatni raz używamy grzechotki na początku wioski Wioska Pustynne Wrota > Wejście do wioski, na lewo od miejsca gdzie rozmawialiśmy z koniem. Znajdziemy tutaj studnie i przy niej możemy ostatni raz aktywować grzechotkę.
- Odpali to przerywnik, który przeniesie nas do sekretnej areny, gdzie będziemy walczyć z „Szalonym Tygrysem”.
Zadanie poboczne: Człowiek w kamieniu
- W pierwszej kolejności musimy pokonać bossa „Matkę Kamieni”. W tym celu zaczynamy od Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału i kierujemy się w lewo do jaskini. Na końcu jaskini znajdziemy świecące na niebiesko kamienie i po ich zaatakowaniu rozpoczniemy walkę. Walka sama w sobie jest dość nietypowa, ponieważ boss nic nie robi. Po zmniejszeniu pewnego paska życia będzie on wyrzucał nowych kamiennych przeciwników i dopiero po ich pokonaniu mamy znowu wolną drogę do atakowania i zbijania paska życia bossa.
- Następnie po pokonaniu „Matki Kamieni” udajemy się do Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału i kierujemy się w prawo do wąwozu. Na końcu wąwozu znajdziemy kamień, z którym możemy wejść w interakcję. Musimy dać mu „Esencję Kamienia”, którą otrzymaliśmy po pokonaniu „Matki Kamieni”.
- Po otrzymaniu esencji kamień wstanie i rozpocznie się walka z mini bossem „Człowiekiem z kamienia”. Po pokonaniu go możemy raz jeszcze wejść z nim w interakcję i otrzymamy zaklęcie – transformację: Azurowy Pył.
Rozdział 3. Nowy Zachód
Zadanie poboczne: Chen Loong
Jest to moim zdaniem najważniejsze zadanie poboczne ze wszystkich rozdziałów, ponieważ daje nam dostęp do lokacji, gdzie znajdziemy wszystkich przyjaznych NPC. Ogromnie ułatwi poruszanie się w rozgrywce i w jednym miejscu możemy ulepszać wszystkie napoje, tykwy, ekwipunek, możemy kupować lekarstwa i najważniejsze – zaczniemy siać nasiona i pozyskiwać z nich materiały do produkcji lekarstw.
- Z kapliczki Jezioro Goryczy > Północny brzeg Jeziora Goryczy odwracamy się i idziemy w prawo brzegiem jeziora, aż nie natkniemy się na postać w jeziorze. Ta postać to smok Chen Loong.
- Po pokonaniu bossa dostaniemy od niego zadanie, aby przynieść lekarstwo od Xu Dog’a. W tym celu przenosimy się z kapliczki do Świątynia Przyczajonego Tygrysa > Piwnica i wybieramy opcję rozmowy. Otrzymamy od niego wymagane lekarstwo.
- Następnie wracamy do miejsca, w którym walczyliśmy z Chen Loongiem i wyczerpujemy z nim dialog.
- W tym momencie uzyskujemy dostęp do lokacji z przyjaznymi NPC: Zwój Ruyi > Wioska Zodiaku.
Tutaj możemy swobodnie się rozejrzeć. Z rzeczy do zrobienia w wiosce musimy pamiętać o:
- Rozmowie z Chen Loongiem i dostarczaniu co jakiś czas zebranych przez nas nasion
- Rozmowie i walce z kowalem „Tygrysem Yin” – co do walki możemy wrócić w dowolnym momencie, jeżeli uznamy, że na tą chwile jest dla nas zbyt wymagający.
Zadanie poboczne: Łza Żółwia
- Z kapliczki Jezioro Goryczy > Północny brzeg Jeziora Goryczy udajemy się w przeciwną stronę brzegiem jeziora niż do Chen Loonga, aż nie napotkamy szkieleta. Tutaj musimy zmierzyć się z łatwo przeoczanym bossem – „Nietoperzem Apramana”. Po jego pokonaniu musimy wejść w interakcję z kośćmi, gdzie otrzymamy krótki przerywnik.
- Następnie musimy kierować się brzegiem rzeki, aż nie napotkamy świecącego na zielono elementu na brzegu – będzie to dodatek do napoju Łza żółwia.
Zadanie poboczne: Łowca nagród
- Z kapliczki Jezioro Goryczy > Północny brzeg Jeziora Goryczy kierujemy się w stronę pierwszego spotkania z Chen Loongiem. Tym razem mijamy go i idziemy w prawą stronę do małej świątyni. Musimy pokonać przeciwników i porozmawiać z Łowcą Nagród.
- Z kapliczki Dolina Ekstazy > Wieża Karmy wystarczy spojrzeć w prawo i ujrzymy siedzącego na drzewie Łowcę Nagród. Poprosi nas o rzucenie zaklęcia „Krąg Ognia”. Po jego rzuceniu otrzymamy przerywnik, gdzie dowiemy się, że mamy poszukać pola arbuzów.
- Z kapliczki Dolina Ekstazy > Las Szczęśliwości kierujemy się w prawą stronę w dół i podążamy wzdłuż strumienia aż do samego końca. Następnie będziemy mieć możliwość zeskoczenia z klifu na sam dół, aż do kapliczki Pole Arbuzów.
- Musimy podejść do statuy Buddy znajdującej się w sali, aby rozpocząć walkę z bossem „Wojownik w Zielonej Pelerynie”
- Po pokonaniu bossa uzyskujemy zaklęcie: Spajacz zaklęć.
Zadanie poboczne: Biały lis
- Na początku Dolina Ekstazy > Las Szczęśliwości napotkamy ciało człowieka. Musimy porozmawiać z nim 3 razy i wyskoczy z niego lis, który wręczy nam przedmiot do zamiany jego postać oraz poprosi nas o pokonanie jego zabójcy – mnicha ze Świątyni Nowego Grzmotu.
- Następnie z kapliczki Świątynia Nowego Grzmotu > Wejście do świątyni musimy kierować się na wprost do mniejszej świątyni. Stąd wchodzimy po schodach na górę w lewo i schodzimy po drugiej stronie. Wchodzimy do budynku, wchodzimy na górę i w prawo do drewnianego mostu. Następnie docieramy do świątyni. Musimy być w formie lisa aby zainicjować przerywnik. Następnie walczymy z bossem „Niepustym”
- Po pokonaniu bossa musimy udać się z powrotem do ciała, które dało nam zadanie i porozmawiać z nim. W nagrodę otrzymamy curio: Pędzel śnieżnego lisa.
Zadanie poboczne: Więzień Pagody
Wkraczając do obszaru fabularnego: Pagody natkniemy się obok naszej celi na postać, z którą będziemy mogli nawiązać interakcję. Musimy wyczerpać całą kwestię dialogową i rozpoczniemy zadanie.
- Zadanie polega na dostarczeniu 4 dusz w tym pokonaniu 3 bossów. Pierwszego z nich znajdziemy zeskakując na dół klifu na lewo od kapliczki Pagoda Realm > Upper Pagoda. Jest to boss „Kapitan Wizja Lotosu”
- Kolejny boss jest niepomijalny fabularnie i jest to „Kapitan Głos Rozsądku”, którego napotykamy na szczycie Pagody.
- Trzecią duszę znajdujemy jako przedmiot. Z kapliczki Dolina Ekstazy > Droga Długowieczności kierujemy się w prawą stronę, aż znajdziemy zwłoki wielkiego przeciwnika. Wchodząc z nimi w interakcje możemy podnieść przedmiot.
- Ostatnia dusza jest przyznawanie za pokonanie fabularnego bossa „Kapitan Fala Kalpy” przed wejściem do świątyni. Aby do niego dotrzeć kierujemy się z poprzedniej kapliczki Dolina Ekstazy > Droga Długowieczności prosto zgodnie z drogą i w prawo.
Na koniec wracamy na początek do Dolnej Pagody, wchodzimy do celi więźnia, podnosimy przedmiot leżący przy zwłokach na wejściu – jest to Grot Włóczni Chubai oraz idziemy porozmawiać z więźniem. Po wyczerpaniu dialogu otrzymujemy w nagrodę zaklęcie: Popielny sen
Rozdział 4. Pajęcza Jama
Zadanie poboczne: Daoista Jadu prowadzące do sekretnego obszaru rozdziału 4
- „Daoistę Jadu” spotkamy zaczynając z kapliczki Pajęcza Jama > Jezioro Roztrzaskanego Nefrytu. Musimy pokonać bossa – pamiętajmy jednak, aby atakować go tylko od tyłu, żeby nie pominąć Część Zbroi: Jadowite Naramienniki. Po pokonaniu bossa uzyskamy krótki przerywnik i informację, że boss wróci silniejszy.
- Drugie spotkanie z bossem ma miejsce w nieco późniejszej części rozdziału. Od kapliczki Świątynia Żółtego Kwiatu > Dwór Jasności wystarczy, że odwrócimy się z powrotem do wejścia i zaczniemy kierować się drogą cały czas na wprost. W końcu natkniemy się na rozwidlenie i musimy skręcić w lewo w dół. Na dole przywita nas kolejny przerywnik filmowy i druga runda z bossem. Po pokonaniu go, na ścianie ukaże nam się malowidło, z którym możemy wejść w interakcję tym samym otwierając dostęp do sekretnego obszaru czwartego rozdziału.
- Zadanie zakończymy kończąc sekretny obszar, tym samym pokonując ostatniego bossa „Zasłona Zmierzchu”. Warto pamiętać o tym, aby przed rozpoczęciem walki z ostatnim bossem pokonać wcześniej bossa „Baron Skorpion”, aby nie stracić tykwy, którą baron upuszcza. Dodatkowo uzyskamy osiągnięcie: Pianie koguta.
Zadanie poboczne na odblokowanie ducha: Stary Miłostnik
Zadanie co prawda nie jest ekskluzywne dla czwartego rozdziału, ale od tego momentu mamy możliwość rozpocząć jego realizację.
- Z kapliczki Pajęcza Jama > Most Zieleni udajemy się przez drewniany most, a następnie drogą w lewą stronę. Napotkamy po prawo pokój z dwiema gadającymi latarniami, w środku którego znajdziemy 4 skrzynki. Po ich przeszukaniu kierujemy się dalej w głąb pokoju, aż nie znajdziemy bossa „Stary Miłostnik”. Pokonujemy bossa i otrzymujemy przedmiot potrzebny do wykonania zadania.
- Następny punk to w zasadzie dwa punkty, które możemy realizować w dowolnym momencie gry. Musimy mieć zebrane minimum 3 kokony ryżowe (Kokony wypadają losowo po niszczeniu kokonów w całym rozdziale) i musimy „zasadzić” przedmiot uzyskany z bossa w Zwój Ruyi > Wioska Zodiaku. Przed Chen Loongiem, w miejscu gdzie rosną nasze nasiona znajdziemy doniczkę, z którą możemy wejść w interakcję i zasadzić nasiono uzyskane od bossa. Następnie musimy nakarmić nasiono 3 razy, aby wyrosło. Wystarczy je nakarmić, odpocząć w kapliczce i z powrotem. Po ostatnim odpoczynku uzyskamy nagrodę – ducha: Stary Miłostnik.
W rozdziale znajdują się jeszcze dwa zadania poboczne: Fioletowe Talizmany, aby otrzymać Portret: „Nieśmiertelny Żuraw” oraz drugie „Daoista Mi” – dokładniejszy ich opis znajduje się na samym początku poradnika w Pomijalne trofea.
Rozdział 5. Płomienne Góry
Zadanie poboczne Pięć Wózków prowadzące do sekretnego obszaru rozdziału 5
Zadanie rozciąga się na przestrzeni całego rozdziału. Rozpoczynamy je po pokonaniu mini bossa “Niezłomny Blady Topór”. Zadanie polega na pokonaniu wszystkich 5 wózków-bossów.
- Zadanie rozpoczynamy wchodząc z dialog z bossem po jego pokonaniu. Musimy wyczerpać kwestię dialogową, aż nie będzie się ona powtarzać.
- Pierwszy boss „Wóz Brązowego Żelaza” jest niepomijalny, napotykamy go po drodze od razu po dialogu.
- „Wóz Szarego Brązu” – również niepomijalny, natrafimy na niego w dalszym etapie rozdziału.
- „Wóz Karmazynowego Srebra” – również niepomijalny, w dalszym etapie rozdziału.
- Wózek NPC Konia – opis do znalezienia wózka znajduje się powyżej w opisie zadania z koniem. Jeżeli śledzimy dokładnie poradnik, to już na pewno weszliśmy z nim w interakcję na tym etapie.
- Na tym etapie musimy wrócić do naszego NPC “Niezłomny Blady Topór” i porozmawiać z nim, że pokonaliśmy bossów. Wyczerpujemy cały dialog. Następnie boss przeniesie się do lokacji, gdzie pokonaliśmy „Wóz Karmazynowego Srebra”. Aby się tu łatwo dostać wystarczy przenieść się do kapliczki Szmaragdowa Sala i podążać w górę ścieżką. Raz jeszcze wyczerpujemy cały dialog i przenosimy się do ostatniej kapliczki przed bossem kończącym rozdział – Pole ognia > Krater upadłego pieca. Teraz odwracamy się i podążamy ścieżką, którą utorowała nam tocząca się tu wcześniej kula. Idziemy całą drogę, aż nie napotkamy rozwidlenia -> skręcamy w lewo i kierujemy się jak prowadzi droga. Po drodze spotkamy dwóch bossów – najlepiej się z nimi szybko rozprawić i dostać kolejne dwa wpisy do portretu, gdyż na tym etapie gry bossy nie powinny stanowić większego wyzwania. Na końcu drogi znajdziemy kapliczkę Chłodne zbocze. Dalej znajdziemy arenę i przywita nas przerywnik z ostatnim bossem – „Wóz Rdzawego Złota”. Musimy go pokonać i porozmawiać z NPC, co zakończy zadanie i odblokuje dostęp do sekretnego obszaru rozdziału 5.
- WAŻNE – jak wspominałem na początku poradnika, ten sekretny obszar jest szalenie ważny przy naszym polowaniu na platynę, ponieważ tylko i wyłącznie w tej lokacji możemy zdobyć żelazne rogi króla byka, które są niezbędne do zrobienia pancerza. Podczas jednego przejścia gry możemy zdobyć tutaj maksymalnie 3 rogi – dwa po pokonaniu ostatniego bossa rozdziału, jeden w skrzyni w sali, gdzie jest mnóstwo przeciwników – nosorożców. Lepiej dwa razy sprawdzić czy na pewno zebraliśmy wszystkie 3.
- Dodatkowym zakończeniem zadania jest pokonanie „Złotookiej bestii Bishui” na końcu rozdziału co kończymy osiągnięciem Mróz i ogień.
Rozdział 6: Góra Huahuo
W ostatnim rozdziale gry nie mamy żadnych zadań pobocznych, natomiast samo szukanie bossów może wydawać się skomplikowane. Po pokonaniu pierwszego bossa otrzymujemy zaklęcie, które działa jedynie w tym rozdziale i jest to Chmura, która pozwala nam na dowolne poruszanie się po rozdziale.
Łącznie mamy do pokonania 16 bossów, z czego tylko 5 z nich jest wymagana do fabuły. Znalezienie bossów nie będzie stanowiło większego problemu. Mamy pełną dowolność eksplorowania i kilka poziomów. Wystarczy co jakiś czas wylądować w miejscu, które wygląda jak arena i zaczynać.
Jedyne dwie walki mogą stanowić małe zaskoczenie, więc poniżej ich krótki opis:
- Olbrzymi Shigandang – Aby odblokować walkę z bossem musimy ukończyć zbieranie specjalnych znajdziek rozwianych na pierwszych czterech rozdziałach. są to Skupiska, które zbieramy z głów buddy. Pierwsze znajdziemy w pierwszym rozdziale nieopodal kapliczki Wilczy Las > Przednie Wzgórza i jest to Skupisko Formy Materialnej. Drugie otrzymujemy po pokonaniu bossa za zadanie poboczne 6 gałek buddy (więcej o przejściu w zakładce zadania poboczne Rozdział 2) i jest to Skupisko Uczucia. Trzecie znajdziemy nieopodal kapliczki Dolina Ekstazy > Urwisko Uważności i po raz kolejny jest to głowa buddy. Znajduje się powyżej naszej pierwszej walki z Niebiałym. Ostatnie skupisko – Skupisko Wyboru znajdziemy w czwartym rozdziale startując z kapliczki Pajęcza Jama > Źródło Oczyszczenia i znajduje się ono w wodzie po drodze. Teraz mając wszystkie 4 skupiska udajemy się w miejsce pokazane na mapie (przed wodospadem końca gry skręcamy w prawą stronę w kanion i kierujemy się do końca, na końcu aktywuje się ten gigantyczny boss). Krótka porada co do walki: atakujemy jedynie gdy boss wykonuje ataki po których na kilka sekund pozostawia swoją rękę na ziemi – wtedy atakujemy i celujemy w świecące kryształki. Następnie udajemy się na górę pokonanego bossa i zbieramy ostatnie – piąte Skupisko.
- Generał z piórami Fenghuanga – jest to moim zdaniem najciekawszy boss z gry, ponieważ tutaj pierwszy raz musiałem sam zaczerpnąć wiedzy z Internetu! Mianowicie boss pomimo paska zdrowia tak naprawdę nie wymaga od nas walki. Znajdujemy go siedzącego na klifie, jest to gigantyczny robak, na którego musimy wlecieć chmurą i wejść w interakcję z czułkami. Pierwszy etap to zwyczajne trzymanie R2 i sprawdzenie wytrzymałości (musimy mieć minimum około 300 punktów). Drugi etap przyprawił mi najwięcej trudności, ponieważ na tym etapie Generał zapala swoje czułki i jest to sprawdzian z punktów życia. W tym miejscu przychodzę z pomocą, gdyż sam główkowałem nad tym jak ten sprawdzian przeżyć dobre kilka podejść. Musimy przed ponowną interakcją z czułkami aktywować Pelerynę Ognioodporną, która całkowicie niweluje obrażenia od ognia. Okazuje się, że to takie proste!
Reszta bossów jest raczej kwestią prostą, niektórzy bossowie stanowią większe wyzwanie, inni mniejsze, ale koniec końców rozdział na tym etapie gry nie powinien przysporzyć zbyt wielu trudności.
W tym miejscu również powinniśmy sprawdzić nasze postępy zbieractwa. Możemy wrócić do dowolnego rozdziału, aby nadrobić zaległości, odnaleźć wszystkie: Tykwy, Napoje, Dodatki do napojów, Formuły do lekarstw, Nasiona do zasiania, Miejsca do medytacji, Duchy, Zaklęcia, Części zbroi, Bronie, Złote pigułki, Kurio, Naczynia. W trofeach odpowiadających poszczególnym znajdźką dodałem linki do filmików z youtube, które pokazują dokładne lokacje wszystkich znajdziek. Jedynie trofeum dotyczące Portretów jest skomplikowane do przedstawienia ze względu na ich ilość. Tutaj pomocne okazać się może szukanie po znakach zapytania. Na tym etapie gry, przed walką z ostatnim bossem, powinno nam brakować 3-4 wpisów. Również pod trofeum dodałem link, aby zerknąć, który wpis gdzie się znajduje.
Sekretne zakończenie
Po pokonaniu wszystkich 4 sekretnych bossów i uzyskaniu 4 naczyń możemy stawić czoła sekretnemu bossowi – „Erlangowi, Świętemu Bóstwu”. Jest to moim zdaniem najbardziej wymagające wyzwanie jakie gra ma nam do zaoferowania. Walka dzieli się na 3 fazy, boss w pierwszej fazie ma dodatkowo barierę tarczy, którą najpierw musimy zniszczyć, aby zadawać większe obrażenia – w skrócie jest to ogromna frajda, ale też i najtrudniejszy pojedynek w grze. Można go nazwać nawet mianem Prawdziwego Zakończenia. Walkę z bossem możemy odbyć w dowolnym momencie rozgrywki po zdobyciu wspomnianych naczyń. Możemy więc przygotować się pełnym wyposażeniem i stoczyć z nim walkę na chwilę przed ostatnim bossem gry.
Aby dostać się do bossa, musimy udać się do obszaru Wielkiej Pagody znajdującego się w 3 rozdziale. Wtedy pojawi się możliwość wejścia w interakcję ze ścianą, która otworzy drogę do bossa. Po pokonaniu wszystkich faz bossa odblokujemy osiągnięcie Godny przeciwnik. Powodzenia w walce!
Filmiki w poradniku dzięki uprzejmości: Sly gra
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Spełnienie przeznaczenia / Final Fulfillment
Każda próba wyznacza ścieżkę ku twemu przeznaczeniu. / Each ordeal paves your path to what you are meant to be.
Trofeum platynowe, przyznane za zdobycie wszystkich pozostałych. Gratulacje!
Dom opuszczony / Home is Behind
Sędziwa małpa snuć skończyła opowieść. Czas ruszać w drogę. / The old monkey has told his tale. Onward you must go.
Trofeum niemożliwe od pominięcia. Odblokowujemy je automatycznie po pierwszym bossie na początku gry.
Iskra geniuszu / A Spark of Thought
Nic tak nie rozpala twych talentów jak iskra natchnienia. / Nothing sparks your talents more than a spark of thought.
Trofeum odblokowujemy za zakup pierwszej umiejętności w drzewku rozwoju postaci. Punkty rozwoju otrzymujemy podczas awansowania postaci.
Napar męstwa / Brew of Bravery
Świeży napitek w starym dzbanie. Niech wielkiego czynu narzędziem się stanie! / Fresh brew in an old cask. May it stir a great task!
Trofeum odblokowujemy po dodaniu dodatku do napoju.
W pierwszym rozdziale kontynuując drogą od kapliczki Bambusowy Zagajnik > Bagna szarej mgły wzdłuż drogi napotkamy jednego przeciwnika, po którego pokonaniu uzyskujemy dostęp do NPC „Małpa Shen” W jego jaskini możemy wejść z nim w interakcje i otworzy nam się panel możliwości modyfikowania i ulepszania. Po dodaniu dodatku odblokujemy ulepszenie.
Twórcza mikstura / Creative Concoction
Eliksiry są cenne, lecz nie łykaj ich jak zwykłej strawy! / Tonics are well and good, but not to be wolfed like food!
Trofeum odblokowujemy po utworzeniu pierwszego lekarstwa.
Dostęp do tworzenia lekarstw uzyskujemy w drugim rozdziale. Z kapliczki Wioska pustynne wrota > Wejście do wioski musimy kierować się na lewo i w dół. Na dole mamy zalany obszar, a w nim boss-żaba (Lang-Li-Guhh-Baw). Boss upuszcza pierwszą recepturę na lekarstwo, którą możemy przykazać NPC – Wilkowi Xu Dog, którego znajdziemy na szczycie schodów za bossem żabą. Dodatkowo otrzymamy od niego kilka lekarstw.
Żniwa obfitości / Happy Harvest
Pola równiutkie, chwile milutkie. / Fields kept trim leave time to skim.
Trofeum odblokowujemy po zebraniu pierwszych zbiorów nasion zasadzonych u Chen Loonga w Wiosce Zodiaku.
W ogniu wykuta / Pound and Perfect
„W ogniu zbroja się kształtuje; w próbach duch się hartuje”. / "Through fire, armor is refined; through trials, strength is defined."
Trofeum odblokowujemy po ulepszeniu dowolnej części pancerza u Tygrysa Yin w Wiosce Zodiaku. Wystarczy wybrać jakikolwiek, najlepiej najtańszy element.
Płomień Czarnego Wiatru / Blazing Black Wind
Spośród wszystkich nauk wybrałeś zabawę z ogniem? / Of all things to learn, you chose to play with fire?
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowujemy je po zakończeniu 1 rozdziału.
Świątynia Skazy / Temple of Taint
Kończy się długie oczekiwanie starca na wędrowca. / Now at an end is the elder's long wait for the journeyer.
Trofeum odblokowujemy po pokonaniu „Starszego Jinchi” w sekretnej lokacji 1 rozdziału. Opis jak znaleźć sekretnego bossa znajduje się w sekcji poradnika – zadania poboczne.
Potężny podmuch / A Great Gust
Mędrców przybędzie, gdy ich stwórca nadal przędzie. / There will be more sages if their maker still engages.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowujemy je po zakończeniu 2 rozdziału.
Ruchome piaski / Shifting Sands
Żuk przybył z bębnów grzmotem, odszedł zaś z fal cichym szelestem. / The beetle came with drumbeats' call, and left with waves' gentle fall.
Trofeum odblokowujemy po pokonaniu „Fubana” – sekretnego bossa 2 rozdziału. Opis jak znaleźć sekretnego bossa znajduje się w sekcji poradnika – zadania poboczne.
Elokwentny Nonsens / Nifty Nonsense
Opasły mnich poległ, gdyż mówił za dużo. / The fat monk failed, for he spoke too much.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowujemy po zakończeniu 3 rozdziału.
Zoczona zdrada / Behold the Betrayal
Mnogość oczu nie dostrzeże więcej niż śmiertelne ułudy. / More eyes do not see more than the mortal trifles.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowujemy je po zakończeniu 4 rozdziału.
Pianie koguta / The Cockerel Crowed
Jedni żyją krótko, inni całe wieki. Czas nieubłagany jest niczym prąd rzeki. / Long and short, far and near, each span has its year.
Trofeum odblokowujemy po pokonaniu sekretnego bossa 4 rozdziału – „Zasłony Zmierzchu”. Opis jak znaleźć sekretnego bossa znajduje się w sekcji poradnika – zadania poboczne.
Ognista furia / Flaming Fury
Złote dziecię ognia żar przyniosło; gdy dym opadł, rodziny szczęście prysło. / The golden child brought fire and smoke; when they cleared, the family broke.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowujemy je po ukończeniu 5 rozdziału.
Mróz i ogień / Frost and Flame
Połączenie lodu i płomienia, nagłe, srogie, bez wytchnienia. / The merging of ice and fire, swift and severe.
Trofeum odblokowujemy po pokonaniu sekretnego bossa 5 rozdziału „Złotooką Bestię Bishui”
Godny przeciwnik / Meet the Match
„Nie dzierż brzemienia jego śmierci. Nie pozwól, by przeszłość cię nawiedzała”. / "Let go of him, and you let go of all."
Trofeum odblokowujemy po zakończeniu sekretnego ukończenia. Dokładny opis przejścia znajduje się na samym końcu zadań pobocznych.
Pojedynek przeznaczenia / A Duel of Destiny
Dwóch umysłów długi bój, jeden tylko przetrwa znój. / Two minds' long fray leaves but one to stay.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowywane po zakończeniu rozdziału 6.
Koncert żab / The Clamor of Frogs
Sześć żab, sześć umiejętności – fascynujące! / Six frogs, six skills—how intriguing!
Trofeum odblokowane po pokonaniu wszystkich 6 żab-bossów w grze. W każdym rozdziale znajdziemy dokładnie jednego bossa. Lokacje kapliczek poniżej:
- Rozdział 1 > Bambusowy Zagajnik > Szlak Węża
- Rozdział 2 > Wioska pustynne wrota > Wejście do wioski
- Rozdział 3 > Dolina Ekstazy > Las Szczęśliwości
- Rozdział 4 > Pajęcza Jama > Dolna Jama
- Rozdział 5 > Pole Ognia > Chłodne Zbocze
- Rozdział 6 > Foothills > Verdant Path?
Ojciec i synowie / The Sire and Sons
„Na czyj to rozkaz cztery wody, którymi władali, popłynęły w wartkim potoku?” / "For what deed, must the four waters they governed roam free?"
Trofeum odblokowujemy po pokonaniu 4 ukrytych bossów-loongów. Dostęp do walki uzyskujemy po zdobyciu Łusek Loonga w drugim rozdziale. Na arenie walki z „Pierwszym Księciem Płynących Piasków” musimy zrobić otwór w ścianie za pomocą bossa lub używając ducha Wędrującej Zjawy. Tam znajdziemy skrzynię, w której znajdziemy przedmiot. Pozwoli on nam wchodzić do ukrytych mini lokacji gdzie stoczymy walki z bossami. Zbliżając się do lokacji usłyszymy głos, który będzie zawsze powtarzał tę samą kwestię. Poniżej lista kapliczek najbliższych bossom:
- Rozdział 1 > Czerwony Loong > Wilczy Las > Obszar poza lasem > Wodospad na końcu drogi po lewej stronie.
- Rozdział 2 > Czarny Loong > Straszne Urwisko > Skalista Płaszczyzna > Wodospad na wzgórzu po prawej stronie od kapliczki.
- Rozdział 3 > Cyjanowy Loong > Jezioro Goryczy > Wyspa Żółwia > Po prawej stronie od kapliczki, przy skraju wyspy.
- Rozdział 4 > Pajęcza Jama > Relief Upadłego Loonga > Dostępny po pokonaniu wcześniejszych 3 bossów.
Wieczny towarzysz / Always Accompanied
Jakże osobliwe, spotykać tego starca na każdym kroku! / How odd to encounter this old man at every corner!
Trofeum odblokowujemy po zakończeniu zadania pobocznego NPC Starszego Pana. Dokładny opis trofeum znajduje się w poradniku w sekcji zadania poboczne.
Niespełnione pragnienie / Urge Unfulfilled
„Życiem spłacę ten tytuł, którym mnie zaszczycił!” / "With my life I'll repay the title he gave me!"
Trofeum odblokowujemy po skończeniu zadania pobocznego NPC Konia. Dokładny opis trofeum znajduje się w poradniku w sekcji zadania poboczne.
Sześć Zmysłów zdobytych / Six Senses Secured
Po tych wszystkich zmaganiach cóż naprawdę zyskano? / After all that strife and struggle, what's truly been gained?
Trofeum odblokowujemy po uruchomieniu nowej gry+ i obejrzeniu dwóch przerywników filmowych. Niemożliwe do pominięcia w drodze po platynę.
Galeria portretów / Portraits Perfected
Ludzie, bestie, yaoguai i Bodhisattvowie. Wszyscy uwiecznieni i opisani. / Humans, beasts, yaoguais, and the Bodhisattvas. All recorded and noted.
Trofeum odblokowujemy po odkryciu wszystkich dostępnych portretów w grze. Trofeum zdobywamy dopiero w nowej grze+ po pokonaniu bossa prologu.
Skarbnica / Treasure Trove
„Wszystkie cztery naczynia są teraz moje!” / "All the four vessels now belong to me!"
Trofeum odblokowujemy po zebraniu wszystkich 4 naczyń. Naczynia zdobywamy pokonując bossów w sekretnych regionach rozdziałów: 1,2,4,5.
Mistrz magii / Master of Magic
Wszystkie znane zaklęcia mają jedno źródło. / All spells we know are derived from the same source.
Trofeum odblokujemy po zdobyciu wszystkich zaklęć. Zdobywamy je dopiero w nowej grze+ po pokonaniu bossa prologu.
Strażnik wyposażenia / Guardian of Gear
Jesteś w pełni uzbrojony. Teraz dzierż ten kostur i walcz! / You are fully fitted. Now, swing that staff and fight!
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokowujemy je po uzyskaniu broni „Jingubang” podczas fabuły w 6 rozdziale.
Gabinet osobliwości / A Curious Collection
Każdy rzadki cud świata, zebrany i zachowany. / Every rare wonder the world can offer, collected and kept.
Trofeum odblokowujemy po zebraniu wszystkich Kurio.
Uzdrawiający posiłek / Medicine Meal
„Masz, weź to, weź wszystko”. / "Here, have it, have it all."
Trofeum odblokowujemy po zebraniu wszystkich 15 Niebiańskich Pigułek (ulepszenie zdrowia, many oraz wytrzymałości) po 5 z każdej. Jeżeli jakiejś nie znajdziemy, możemy odblokować dowolną kolejną w nowej grze+. W każdym z pierwszych 5 rozdziałów możemy znaleźć dokładnie po 1 pigułce na każdy atrybut.
Kostury i włócznie / Staffs and Spears
Stałeś się żywym arsenałem! / A walking vault of arms you have become!
Trofeum odblokowujemy po wytworzeniu wszystkich broni oraz ich ulepszeń. Do zdobycia tego trofeum wymagana jest nowa gra+ aby zebrać wymagane materiały do wytwarzania. Dodatkowo w nowej grze+ pojawiają się nowe 3 bronie do wytworzenia wymagające od nas powtórzenia i pokonania ponownie ukrytych bossów (loongowie, bossy z ukrytych rozdziałów). Warto dokładnie zbierać wszystkie możliwe przedmioty przy pierwszej grze, aby zminimalizować ilość przedmiotów potrzebnych do wytworzenia w ng+.
Okryty potęgą / Mantled with Might
Buty na stopach, szata daoisty, haftowana koszula, kapelusz na skroni. Robisz, co chcesz – nikt ci nie zabroni! / Shoes on feet, hat on head, embroidered shirt, Daoist robe—free as can be, doing as you please!
Trofeum odblokowujemy po zebraniu i wytworzeniu wszystkich elementów zbroi. Kilka przedmiotów jest zdobywanych po pokonaniu przeciwników, resztę należy wytworzyć. Jest jeden element pomijalny podczas rozgrywki – Jadowite Naramienniki. Więcej o tym na początku poradnika.
Mistrz przemian / Fickle Forms
Przeobrażenia i umiejętności ducha, opanowałeś je wszystkie! / Transformations and Spirit Skills, you have mastered them all!
Trofeum odblokowujemy po znalezieniu i nauczeniu wszystkich duchów oraz zaklęć – transformacji.
Przemiany:
- Czerwony Pływy – Wilczy Las > Obszar poza lasem – odblokowujemy po pokonaniu bossa strzegącego pierwszy dzwonek – więcej o lokacji w zakładce zadania poboczne – 3 dzwony.
- Lazurowy Pył – Straszne Urwisko > Kryjówka Szkwału – odblokowujemy po wykonaniu zadania pobocznego Człowiek w kamieniu (zakładka zadania poboczne po dokładny opis przejścia)
- Popielny sen – Wioska Pustynne Wrota > Wejście do wioski – najpierw rozmawiamy z NPC schowanymi w chatce w wiosce. Wyczerpujemy dialog. Następnie wykonując zadanie poboczne w 3 rozdziale – Więzień Pagody – otwierając celę naszego NPC zobaczymy martwego szczura z bronią. Wchodząc w interakcję zdobywamy zaklęcie. (Pod osiągnięciem Mistrz Magii jest link do youtube z dokładnymi lokacjami wszystkich przemian oraz zaklęć)
- Hebanowy Przypływ – Wioska Zodiaku – Przemianę otrzymujemy po pokonaniu Tygrysa Yin w Wiosce Zodiaku. W dialogu z nim możemy wybrać opcję „Pojedynek”. Wygrana daje nam zaklęcie.
- Szron – Nowa Świątynia Grzmotu > Wejście do świątyni – odblokowujemy za pokonanie bossa „Mnich z Morza”
- Cienista Otchłań – automatycznie odblokowujemy po zakończeniu rozdziału 3
- Złota Przemiana – nagroda za zdobycie osiągnięcia Ojciec i Synowie – dokładny opis przejścia pod osiągnięciem
- Fioletowy Grad – nagroda za wykonanie zadania pobocznego Daoista Mi – dokładny opis przejścia w zakładce zadania poboczne.
- Mroczny Grzmot – nagroda za wykonanie zadania NPC Konia Wieczny towarzysz – dokładny opis przejścia w zakładce zadania poboczne
- Lazurowa Kopuła – nagroda za zdobycie osiągnięcia Godny przeciwnik – dokładny opis w zakładce Sekretne Zakończenie
Bogactwo trunków / Brewer's Bounty
Co pić, jak pić, a nade wszystko – z kim pić. / What to drink, how to drink, and above all, who to drink with.
Trofeum odblokowujemy po zebraniu wszystkich tykw, napojów oraz dodatków do napojów. Dostępne w nowej grze+ po zakupieniu nowych przedmiotów od Małpy Shen. W związku ze sporą ilością miejsc gdzie możemy znaleźć przedmioty podrzucam pomocne filmiki:
Strażnik manuskryptów / Page Preserver
„Wszystkie podarte strony można teraz złożyć w całość”. / "All the tattered pages can now be compiled in full."
Trofeum odblokowujemy po zebraniu wszystkich Formuł do tworzenia lekarstw. Łącznie do zdobycia mamy 14 receptur.
- Medykament przeganiający zło + Dekokt Długowieczności – Grań Żółtego Wiatru > Wioska Pustynne Wrota > Wejście do wioski – po pokonaniu bossa żaby i wykonaniu zadania Xu Dog’a. Więcej o lokacji w zakładce zadania poboczne.
- Dekokt tonizujący – po zakończeniu rozdziału 2 możemy kupić w sklepie u Xu Dog’a. Lokacje: Wioska Zodiaku lub Świątynia Przyczajonego Tygrysa > Piwnica
- Medykament wzmacniający- otrzymujemy podczas wykonywania zadania Chen Loonga – więcej o tym w zakładce zadania poboczne.
- Wzmocnione Granulki Poskromienia Tygrysa > Nowy Zachód > Jezioro Goryczy > Korytarz Zasad – do znalezienia podczas eksploracji
- Proszek zwinnego ciała > Nowy Zachód > Nowa Świątynia Grzmotu > Sala Mahaviry / Wejście do świątyni – do znalezienia podczas eksploracji
- Dekokt esencji – do zakupienia w sklepie Xu Dog’a po zakończeniu rozdziału 3.
- Wzmocnione Granulki z żeń szenia > Pajęcza Jama > Most Zieleni – do znalezienia podczas eksploracji
- Tabletka mirażu > Pajęcza Jama > Most Zieleni – do znalezienia podczas eksploracji
- Zbawienna Tabletka > Pajęcza Jama > Tajemnica: Góra Purpurowej Chmury > Osada Opadających Płatków – do znalezienia podczas eksploracji
- Granulki umocnienia z aurą Loonga – do zakupienia w sklepie Xu Dog’a po zakończeniu 4 rozdziału
- Siedmiokrotna Tabletka Ognistego Serca > Płonące Góry > Tajemnica: Jaskinie Bishui > Jama Oczyszczenia – do znalezienia podczas eksploracji
- Proszek Boskości > Góra Huahuo > Pokryta zielenią ścieżka – po pokonaniu pierwszego bossa rozdziału 6
- Pigułka odzyskania duszy – do kupienia w sklepie Xu Dog’a w NG+
Nasiona do zasiania / Seeds to Sow
Rośliny niech się zakorzenią, obfitsze plony cię odmienią. / Take more as fruit as your plants take root.
Trofeum odblokowujemy po zasadzeniu wszystkich 15 nasion u NPC Chen Loonga w Wiosce Zodiaku. Nasiona musimy zdobyć po pokonaniu odpowiednich przeciwników lub podczas zbierania roślin wypadną dodatkowo. Poniżej lokacje, gdzie najwygodniej jest nam ich szukać.
- Lukrecja – Rozdział 2 Grań Żółtego Wiatru > Tajemnica: Królestwa Sahali > Przełęcz Pustynnych Wrót.
- Złoty lotos – wypada z przeciwnika – Rozdział 3 Nowy Zachód > Jezioro Goryczy > Wyspa Żółwia – wypada po pokonaniu : Guai złotego lotosu”
- Goryczka – Rozdział 3 Nowy Zachód > Dolina Ekstazy > Las Szczęśliwości.
- Żeń-szeń tysiąclecia + Stary Górski żeń-szeń – wypada z bossa – Rozdział 3 Nowy Zachód > Dolina Ekstazy > Wieże Karmy – Boss „Stary guai żeń-szenia”
- Nefrytowy Lotos – Rozdział 3 Nowy Zachód > Dolina Ekstazy > Wieże Karmy
- Niebiańska Gruszka – Rozdział 3 Nowy Zachód > Dolina Ekstazy > Potok Rozkoszy
- Perła drzewna – Rozdział 3 Nowy Zachód > Dolina Ekstazy > Wieże Karmy
- Pachnący kwiat nefrytu – Rozdział 4 Pajęcza Jama > Wioska Lanxi > Posiadłość Zhu
- Grzyb z głową węża + Grzyb o Głowie Małpy – wypada z bossa – Rozdział 4 Pajęcza Jama > Świątynia Żółtego Kwiatu > Dwój Jasności – Boss Grzybianka
- Ognisty dzwonek – Rozdział 5 Płonące Góry > Las Popiołów > Przełęcz Popiołu I
- Ognisty daktyl – Rozdział 5 Płonące Góry > Dolina Piecowa > Wejście do doliny
- Lingzhi o dziewięciu kapeluszach + Purpurowy lingzhi -wypada z bossa – Rozdział 5 Płonące Góry > Pole Ognia > Przełęcz Popiołu III – boss: Guai Jinghzi o dziewięciu kapeluszach
Łowca krajobrazów / Scenic Seeker
Wszystkie najpiękniejsze miejsca do medytacji ucieszyły już twe oczy / The most marvelous places for meditation have all met your gaze.
Trofeum odblokowujemy po odpoczęciu we wszystkich miejscach medytacji. Postęp oraz lokację miejsc (rozdział) możemy śledzić w dzienniku.