Blackwood Crossing

Zobacz recenzję
1 lipca 2018
0
2/10
2-3H
x1
x8
x5
x9
23
0
15
0
1
23
0
15
0
1

 

Zapraszamy do skorzystania z poradnika do Blackwood Crossing!

 

Krok po kroku:

Większość trofeów w grze jest możliwych do pominięcia a tytuł nie oferuje wyboru rozdziałów, więc w przypadku przeoczenia któregoś z wymagań konieczne jest rozegranie gry od nowa. Na szczęście tytuł nie jest długi, a trofea skupiają się głównie na przyglądaniu się elementom środowiska, więc zdobycie ich nie jest dużym wyzwaniem. Ponieważ opisy pucharków są dość niejasne, przejrzenie ich przed grą, czy też w trakcie, nie powinno zepsuć nikomu zabawy. Również skorzystanie z poradnika nie wpłynie na czerpanie radości z gry, gdyż nie zdradza on treści fabuły Blackwood Crossing, w najgorszym wypadku wspominając jakąś lokację. Bez kontekstu lokacje te i tak nic graczowi nie powiedzą. W związku z tym, przeciwnie do tego, co zalecam zazwyczaj, nie widzę problemu, żeby posiłkować się poradnikiem już podczas pierwszego przechodzenia Blackwood Crossing. Gra nie oferuje nic nowego przy drugim podejściu, więc o ile nie oczaruje Cię świat i fabuła i nie będziesz chcieć wracać do tego tytułu, przynajmniej platyna będzie już grzać swoje miejsce w wirtualnej gablocie trofeów. Dlatego też ograniczę wstęp do poradnika do następujących kroków:

  • Przejrzyj opisy wszystkich trofeów.
  • Przechodząc grę, konsultuj się z poradnikiem.
  • Nie opuszczaj żadnej lokacji, zanim nie upewnisz się, że wszystkie przedmioty zostały zbadane a znajdźki zabrane.
  • Minimalna liczba przejść: 1, korzystając z przeładowania stanu gry
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Platinum Trophy

Platinum Trophy

A full Trophy cabinet

Platyna w Blackwood Crossing nie stanowi żadnego wyzwania dla ciekawskich graczy, którzy będą sprawdzać każdy zakątek świata gry. Jest dobrym połączeniem nagradzania za eksplorację wątków pobocznych gry oraz zbierania znajdziek, które celowo nie są skrzętnie ukryte. W przypadku takiego kilkugodzinnego tytułu, stawiającego najbardziej na warstwę fabularną, ciężko sobie wyobrazić lepsze podejście do tematu trofeów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Simon Says: Don't lose
70

Simon Says: Don't lose

Can you beat this nostalgic game?

Możliwe do przeoczenia

Na samym początku gry Finn zmusza Scarlett do zabawy w 'Simon Says’. Polega ona na tym, że musisz wykonywać tylko te czynności, które Finn poprzedzi kwestią 'Simon Says’. W pewnym momencie Finn każe Ci otworzyć drzwi, bez wypowiadania tej kwestii. Nie rób tego, dopóki nie poprawi się i nie doda 'Simon Says’. Oprócz tego rób wszystko to, o co prosi Finn.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Life Giver
70

Life Giver

Acquire your Life Powers

Fabularne

Trofeum związane z fabułą.

SPOILER
Przy pierwszej wizycie w domku na drzewie Scarlett i Finn wycinają papierowe motyle. Trofeum odblokuje się, gdy Scarlett nauczy się od Finna w jaki sposób tchnąć życie w nieożywione przedmioty.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Fire Starter
70

Fire Starter

Acquire your Pyrokinesis Powers

Fabularne

Trofeum związane z fabułą.

SPOILER
W jednej ze scen w pociągu, Finn, uciekając od Scarlett, roznieci ogień w drzwiach między przedziałami. Scarlett będzie mogła ujarzmić pożar, tworząc kulę ognia . Nabycie umiejętności władania ogniem odblokuje to trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dark Destroyer
70

Dark Destroyer

Acquire your Umbrakinesis Powers

Fabularne

Trofeum związane z fabułą.

SPOILER
Podczas kolejnej wizyty w domku na drzewie, drzwi do wyjścia będzie blokować czarna maź. Aby się jej pozbyć, znajdź baterię w rogu domku i włóż ją do latarki na środku pomieszczenia. Następnie pociągnij za sobą czarną maź  i doprowadź ją do światła, rzucanego przez latarkę.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Catharsis
50

Catharsis

Set Finn's emotions free

Możliwe do przeoczenia

Patrz opis do trofeum srebro Redemption.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Redemption
50

Redemption

Redeem your mistakes

Możliwe do przeoczenia

Po zdobyciu trofeum zloto Fire Starter Scarlett znowu odwiedzi Finna w domku na drzewie. Tym razem spotkanie nie będzie takie przyjemne i Finn wznieci ogień w czterech miejscach domku. Aby odblokować trofeum srebro Redemption, zabierz ogień z każdego z czterech miejsc indywidualnie () a następnie oddaj go do paleniska na zewnątrz domku (). Aby odblokować trofeum srebro Catharsis, wykonaj odwrotną czynność – zabierz ogień z paleniska i przekaż go po kolei wszystkim czterem pożarom wewnątrz domku.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Masquerade
70

Masquerade

Collect your mask from Finn

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się automatycznie na samym końcu gry, w króciutkim, dodatkowym rozdziale, kiedy Scarlett po raz kolejny obudzi się w pociągu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Big Cheater
70

Big Cheater

Look for Finn as quickly as you can

Możliwe do przeoczenia

Podczas zabawy w chowanego na wyspie Finnland, wybieraj zawsze najwyższe możliwe liczby, aby jak najszybciej doliczyć do 1000.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Poster Club
70

Poster Club

Inspect all the film posters in the game

Możliwe do przeoczenia

W grze znajduje się 9 plakatów, które umieszczają postaci gry w znanych filmach. Aby odblokować to trofeum musisz przyjrzeć się im wszystkim, wciskając przy nich . Pełną listę plakatów w kolejności ich występowania i ich lokacji przedstawiamy poniżej.

1. Paper Whale. Na samym początku gry, podczas pierwszej sceny w pociągu, podczas zabawy w 'Simon Says’.
2. Finn. W przedziale z dziadkiem i babcią, podczas pierwszej zagadki w dopasowywanie dialogów.
3. Gasp. W kolejnym przedziale pociągu po poprzednim plakacie.
4. Run Finn, Run. W dalszej części pociągu, w tej samej sekcji, co poprzednie plakaty.
5. Hush. W kolejnej scenie w pociągu, po powrocie z domku na drzewie.
6. Forgotten. Za przejściem, odblokowanym po rozwiązaniu zagadki w dopasowywanie dialogów.
7. The Storm and Revelation. W przedziale, w którym Finn wzniecił ogień.
8. Rabbit Boy. W domku na drzewie, po tym jak Scarlett dostanie się tam z wyspy Finnland.
9. 11 Rabbits. Po zejściu z drabiny z domku na drzewie.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Alas, Poor Isaac!
70

Alas, Poor Isaac!

Uncover Isaac's past secrets

Możliwe do przeoczenia

Na wyspie Finnland znajdź grób Isaaca Waldena. Znajduje się on tuż obok dużego posągu. Jest to też lokacja jednego z królików (patrz opis do trofeum  Not a happy bunny).

Ikona osiągnięcia: </span><span>Green Fingered
50

Green Fingered

Find Grandad's refuge

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Przed tym, jak Scarlett pierwszy raz odwiedzi Finna w domku na drzewie, będzie musiała przypomnieć sobie hasło. Pomogą jej w tym zdjęcia a jedno z nich znajduje się na końcu pociągu w szklarni dziadka rodzeństwa. Trofeum odblokuje się, gdy zaprowadzisz tam dziewczynę.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A moment captured
20

A moment captured

Inspect this instant memory maker

Możliwe do przeoczenia

Podczas wizyty w domku na drzewie po powrocie z wyspy Finnland, podejdź do ściany, na której wisi plakat Rabbit Boy. Obok niego, na stoi aparat. Zbadaj go , aby odblokować trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Who's the daddy?
50

Who's the daddy?

An ego waiting to be found

Możliwe do przeoczenia

Na wyspie Finnland znajduje się wielki posąg, który musisz zbadać , aby odblokować to trofeum. Bardzo trudno jest ten posąg pominąć, szczególnie że jeden z przedmiotów niezbędnych do popchnięcia fabuły do przodu, znajduje się tuż przy nim.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Pure Folly
20

Pure Folly

Find this fanciful hideout

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Szukając jednego z czterech przedmiotów na wyspie Finnland, Scarlett będzie musiała wejść do wieżyczki, która wyzwoli w grze dialog, którego uwieńczeniem będzie zdobycie tego trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Not a happy bunny
20

Not a happy bunny

Find these weathered toys

Możliwe do przeoczenia

W różnych lokacjach gry porozrzucanych jest siedem pluszowych królików. Są one trudne do przeoczenia, jeśli choć trochę skupiasz się na eksploracji świata. Jeśli jednak taka czynność nie jest dla Ciebie, poniżej przedstawiamy listę i zrzuty z ekranu lokacji wszystkich zabawek.

W jednym z przedziałów w pierwszej scenie w pociągu. Możesz podnieść królika, zanim pierwszy raz spotkasz Finna.
W jednym z przedziałów w sekcji pociągu, gdzie spotkasz Scarlett rozmawiającą przez telefon.
W tej samej sekcji co #2, po drugim razie, gdy Finn zamieni się w liście.
Gdy Finn wznieci ogień, Scarlett będzie musiała użyć gazety, którą znajdzie w jednym z przedziałów. W przedziale obok, na stole, leży królik.
Przy palenisku na zewnątrz domku na drzewie.
Przy grobie Isaaca na wyspie Finnland.
Po zejściu z drabiny z domku na drzewie, na fotelu obok mamy po zniknięciu 'dużego’ królika.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Good kitty
20

Good kitty

Inspect your purrrfect pet

Możliwe do przeoczenia

Podczas pierwszej wizyty w domku na drzewie, zanim porozmawiasz z Finnem, podejdź do szafki obok miejsca, w którym znajduje się aparat. Na górnej półce znajduje się pluszowy kotek, którego musisz obejrzeć  , aby odblokować trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Pull the other one
50

Pull the other one

Inspect this emergency feature

Możliwe do przeoczenia

Podczas pierwszej zagadki w dopasowywanie dialogów postaci, dojdziesz do miejsca w pociągu, gdzie obok siebie stoją Cameron i pani nauczycielka. Na ścianie obok drzwi znajduje się hamulec bezpieczeństwa, który możesz zbadać . Spowoduje to odblokowanie tego trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>You spin me right round
25

You spin me right round

Inspect this moment in space

Możliwe do przeoczenia

Podczas pierwszej wizyty w domku na drzewie, zanim porozmawiasz z Finnem, skorzystaj z drabiny po prawej stronie od drzwi, którymi wejdziesz. Na górze, zbadaj durszlak, tworzący domowe planetarium, a odblokujesz ten puchar.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Doodle dandy
20

Doodle dandy

Find this moment of teenage fancy

Możliwe do przeoczenia

W jednej ze scen pociągu Finn wznieci ogień, który Scarlett będzie musiała ugasić za pomocą gaśnicy. W tym celu znajdzie wcześniej w jednym z przedziałów gazetę. Dwa przedziały dalej, na stole leży notatnik. Podniesienie notatnika odblokuje to trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Prize draw
20

Prize draw

Inspect this shared success

Możliwe do przeoczenia

Podczas pierwszej wizyty w domku na drzewie, zanim porozmawiasz z Finnem, podejdź do rogu pomieszczenia za sztalugą. Na beczce znajdziesz trofeum, które musisz zbadać , aby odblokować wirtualny pucharek w grze.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Simon Says: Good to Go
25

Simon Says: Good to Go

Complete your first adventure

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Zdobędziesz je po zakończeniu zabawy w 'Simon Says’ na samym początku gry.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Guitar man
20

Guitar man

Inspect this once loved instrument

Możliwe do przeoczenia

Podczas zbierania zdjęć, w celu odgadnięcia hasła do domku na drzewie, Scarlett może zbadać gitarę, opartą o ścianę pociągu. Zrobienie tego odblokuje ten puchar.