Call of Duty: Modern Warfare – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Call of Duty: Modern Warfare posiada diabelnie prosty zestaw trofeów, jak na grę z tej serii. Jest ona w zasięgu każdego – nawet niedzielnego – gracza. Wymagane jest przejście gry na najwyższym poziomie trudności, nie powinno być z tym problemu, ponieważ gra sama z siebie jest dosyć prosta.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x15 x6
  • Liczba trofeów offline: 27
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: 24
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 8-10 godzin

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Prawie wszystkie trofea w grze da się przeoczyć, jednak jest ona dosyć krótka i dodatkowo każdą misje można powtórzyć, więc nie powinno być problemu, aby szybko zdobyć zaległe osiągnięcia.

 

KROK 1 – Przejdź kampanię na poziomie trudności weterana/realizm. Zalecam za pierwszym razem przejść kampanię na najwyższym dostępnym poziomie trudności, ponieważ jest on wyjątkowo łatwy. Tryb weterana oraz realizm różnią się tylko tym, iż na realizmie masz ograniczoną liczbę informacji wyświetlaną na twoim HUD’zie. Po drodze staraj się zrobić trofea, które nie są zaznaczone jako trudne zgodnie z rozpiską niżej.

 

KROK 2 – Zdobądź trofea, które nie zostały wbite przy pierwszym przejściu. Poniżej znajdziesz misje oraz powiązane z nimi trofea w porządku chronologicznym:

    1. Mgła wojny / Fog of War:
      • braz Za trzy
    2. Piccadilly:
      • zloto Palec ze spustu
      • braz Zwiedzanie  (trudne do zrobienia na Weteranie)
    3. W ukryciu / Embedded:
      • srebro Pustak do towarzystwa
      • srebro Udawanie trupa (trudne do zrobienia na Weteranie)
    4. Wojna zastępcza / Proxy War:
      • srebro Długa droga na dół 
      • zloto Dziki ogień (trudne do zrobienia na Weteranie)
      • srebro Z prochu powstałeś (trudne do zrobienia na Weteranie)
    5. Porządki / Clean House:
      • braz Widzenie przez ściany
      • zloto Złota ścieżka 
    6. Drużyna łowiecka / Hunting Party:
      • braz Wciśnij [BUM], by rozbroić 
      • srebro Skuteczne trafienie (trudne do zrobienia na Weteranie)
    7. Ambasada / The Embassy:
      • srebro Pozdrowienia z przestworzy 
    8. Autostrada śmierci / Highway of Death:
      • srebro Koniec jazdy 
      • srebro Przerwa techniczna 
    9. Dom / Hometown:
      • srebro Dwie pieczenie 
    10. Jaskinia wilka / Wolf’s Den:
      • srebro Szczur jaskiniowy 
      • braz Ze szczebla 
    11. W niewoli / Captive:
      • srebro Masz coś na twarzy 
      • srebro Unikanie pocisków 
    12. Dawni towarzysze / Old Comrades:
      • srebro Podmianka 
    13. W ciemności / Going Dark:
      • braz Gasimy światła 
      • zloto Władcy nocy 
    14. Do pieca / Into the Furnace:
      • srebro Dronem w czoło 

 

Poradnik:

platyna Pierwsza klasa / Tier 1
Odblokuj wszystkie trofea. / Unlock all Trophies

Some good old times, aye?

 

braz Wciśnij [BUM], by rozbroić / Press [BOOM] to Defuse GS: 20
Wysadź 3 pułapki z linką ładunkami wybuchowymi. / Blow up 3 tripwires with explosives.

MISJA NR 6 – W zadaniu tym spotkasz po drodze pułapki z linką, które możesz rozbroić ręcznie, jednak do tego trofeum musisz wysadzić trzy pułapki przy pomocy własnego granatu lub granatnika – jest w niego wyposażona broń, którą rozpoczynasz misję (wystarczy nacisnąć , by zmienić).

 

srebro Z prochu powstałeś / Ashes to Ashes GS: 25
Spal 4 wrogów jednym Mołotowem. / Burn 4 enemies with a single molotov.

MISJA NR 4 – Kiedy prowadzisz szturm na lotnisko wojskowe generała Barkowa, będziesz mieć do dyspozycji koktajle Mołotowa. Najłatwiejszym sposobem na zdobycie tego trofeum jest rzucenie ww. broni do helikoptera, który ląduje zaraz na początku szturmu. Sprawdź opis trofeum: zloto Dziki ogień.

 

braz Ze szczebla / Hang Time GS: 20
Zabij 3 wrogów, będąc na drabinie. / Kill 3 Enemies while you are on a ladder.

Nowością w tej części CoDa jest możliwość strzelania z pistoletu podczas wspinaczki po drabinie. Trofeum kumuluje się w ciągu kilku misji, jednak rekomenduję zrobienie go w misji nr 10. W pewnym momencie misji będziecie wspinać się w górę płonącego tunelu i podczas dwóch wspinaczek po drabinie będą strzelali do Ciebie wrogowie. Nie musisz zabijać 3 wrogów na raz, zaliczają się oni nawet wtedy, gdy zresetujesz punkt kontrolny.

 

srebro Długa droga na dół / Long Way Down GS: 30
Doprowadź do rozbicia śmigłowca, zabijając jego pilota. / Crash a helicopter by shooting the pilot.

MISJA NR 4 – Na początku misji będziesz mógł podnieść karabin snajperski Kar98K. Następnie podczas szturmu na bazę wojskową będą latać helikoptery, z których otworzą do Ciebie ogień żołnierze. Zestrzel pilota śmigłowca przy pomocy snajperki, aby odblokować trofeum.

 

zloto Dziki ogień / Wild Fire GS: 40
Zniszcz Mołotowem lecący śmigłowiec. / Take down a flying Helicopter with a molotov.

MISJA NR 4 –  Kiedy prowadzisz szturm na lotnisko wojskowe generała Barkowa, będziesz mieć do dyspozycji Mołotowy. Aby zdobyć to trofeum i przy okazji srebro Z prochu powstałeś, musisz wystarczająco szybko podbiec na lądowisko i rzucić w lądujący helikopter Mołotowem. Zalecam robić oba trofea na najniższym poziomie trudności, ponieważ na każdym innym zdążą zabić Cię przeciwnicy.

 

srebro Skuteczne trafienie / Good Effect on Target GS: 20
Zabij wroga bezpośrednim trafieniem granatem dymnym. / Kill an enemy with a direct hit from a smoke grenade.

MISJA NR 6 –  Twoim zadaniem będzie przebicie się przez szpital. W pewnym momencie misji spotkasz rannego przeciwnika, który leży na noszach. Musisz szybko do niego podbiec i rzucać w niego granaty dymne dopóki nie zginie. Uważaj, ponieważ jeżeli Twoi towarzysze wejdą do pokoju obok, będą mogli sami zabić tego przeciwnika. Ewentualnie jeżeli będziesz się ociągać – sam się wykrwawi.

 

zloto I po wszystkim / Out of the Fire GS: 150
Ukończ wszystkie misje dla jednego gracza na poziomie trudności Weteran lub Realizm. / Complete every single player mission on Veteran or Realism difficulty.

Kampania na poziomie trudności Weteran/Realizm jest w tej części dosyć łatwa w porównaniu do wcześniejszych części. Ze swojej strony polecam wybrać od razu Weterana, ponieważ nie będziecie musieli marnować czasu na podwójne podejście do fabuły. Większość trofeów możesz zrobić na tym poziomie trudności, sprawdź również które trofea lepiej omijać w spisie chronologicznym na początku poradnika.

Jedyna różnica między Weteranem a Realizmem jest taka, iż w tym drugim masz ograniczoną liczbę informacji wyświetlaną na twoim ekranie, jednak przeciwnicy i Ty macie taką samą ilość zdrowia na obu poziomach trudności.

 

srebro Czas na herbatkę / Tea Time GS: 100
Ukończ kampanię dla jednego gracza na dowolnym poziomie trudności. / Complete the single player Campaign on any difficulty.

Trofeum odblokuje się po ukończeniu kampanii. Nie do przeoczenia.

 

braz Za trzy / Nothing but Net GS: 20
W misji ‘Mgła wojny’ zneutralizuj kaem za pomocą granatu odłamkowego. / Neutralize the ‘Fog of War’ machine gun with a frag grenade.

MISJA NR 1 – Podczas przebijania się przez stację kolejową, jeden z przeciwników będzie do Ciebie naparzał kaemu. Aby zdobyć to osiągnięcie, musisz zabić tego jegomościa przy pomocy granatu. Zalecam podejść dosyć blisko i rzucić granat zaraz obok przeciwnika, ponieważ czasami przeciwnik nie ginie jeżeli rzucisz granat z dosyć daleka.

 

zloto Palec ze spustu / Trigger Discipline GS: 50
Nie zrań żadnych cywili w misji ‘Piccadilly’. / Do not injure any civilians in ‘Piccadilly’.

MISJA NR 2 – Twoim celem jest zabicie terrorystów i nie może przy tym zginąć ani jeden cywil (z Twojej ręki). Zalecam robić to trofeum na najniższym poziomie trudności i strzelać tylko wtedy, gdy za wrogami nie biegają cywile – możesz również podbiegać do przeciwników i zabijać ich przy pomocy uderzenia. Kiedy trafisz na samobójcę – radzę w ogóle do niego nie strzelać, ponieważ kiedy go zabijesz i się zdetonuje, gra zaliczy zabicie cywilów jako obrażenia zadane przez Ciebie.

 

srebro Udawanie trupa / Play Dead GS: 25
Zabij wszystkich wrogów na polu pełnym ciał w misji ‘W ukryciu’. / Kill all the enemies in the ‘Embedded’ field of dead bodies.

MISJA NR 3 – W pewnym momencie będziesz zmuszony położyć się w polu z ciałami i przeczekać przechodzących wrogów. Jednak aby odblokować trofeum, musisz zabić wszystkich przeciwników.

 

srebro Pustak do towarzystwa / Companion Block GS: 40
Użyj tylko jednego pustaka i donieś go do końca misji ‘W ukryciu’. / Only use one cinder block and bring it to the end of ‘Embedded’.

MISJA NR 3 – Podczas tego rozdziału będziesz zmuszony podnieść pustaka, by przedostać się przez blokadę rosyjskich żołnierzy. Aby odblokować trofeum, należy przenieść jednego pustaka przez całą misję. Kiedy jesteś w momentach, gdzie musisz kogoś zabić lub podłożyć ładunki wybuchowe, możesz postawić pustaka na ziemi i po niego wrócić. Pamiętaj aby po drodze nie podnosić żadnego innego pustaka!

 

braz Widzenie przez ściany / Wall Hax GS: 25
Uratuj Alpha 3-2 przed odniesieniem ran. / Save Alpha 3-2 from being downed.

MISJA NR 5 – Kiedy będziecie wchodzić na 2 piętro domu, wrogowie zaczną strzelać przez zamknięte drzwi i zranią Alpha 3-2 aka “Sgt.Madden”. Aby go uratować, musicie strzelać przez te drzwi zanim jakikolwiek Wasz towarzysz przejdzie obok nich, dzięki temu wrogowie zostaną odkryci i Alpha 3-2 nie zostanie ranny. Następnie zabij przeciwników i trofeum odblokujesz po dotarciu na 3 piętro.

 

zloto Złota ścieżka / Golden Path GS: 50
Ukończ misję ‘Porządki’, nie dając się trafić i eliminując każde zagrożenie jedną kulą. / Complete ‘Clean House’ without being hit using one bullet per threat.

MISJA NR 5 – Przed próbą robienia tego trofeum zalecam dobrze zapoznać się z rozkładem pomieszczeń i przeciwników, ponieważ musicie ją przejść zabijając każdego jedną kulą oraz nie odnosząc żadnych obrażeń. Nie możecie ani razu chybić, możecie używać kul tylko na przeciwników. Pamiętajcie, aby za szybko nie zabijać dwóch kobiet, pierwsza jest brana jako żywa tarcza, która po zabiciu jej oprawcy sięga po broń leżącą na łóżku. Drugą, która znajduje się na ostatnim piętrze, należy zabić dopiero kiedy Cpt.Price da rozkaz do strzału. Dopóki one nie sięgną po broń, nie są uznawane jako przeciwnik. Zalecam powoli otwierać drzwi do każdego pokoju, ponieważ daje Wam to więcej czasu na przycelowanie w przeciwnika.

Pamiętajcie, że jeżeli ktoś Was trafi lub strzeliliście niechcący kilka razy – zawsze możecie cofnąć grę do ostatniego punktu kontrolnego zamiast restartować całą misję.

Rozkład przeciwników:

  1. Parter:
    1. Trzej przeciwnicy przy stole.
  2. Pierwsze piętro:
    1. Mężczyzna, który bierze kobietę za żywą tarczę.
    2. Zabij kobietę dopiero wtedy, kiedy sięga po broń z łóżka!
    3. Mężczyzna, który znajduje się w toalecie. Uwaga – zalecam otworzyć drzwi i poczekać, ponieważ przeciwnik strzela automatyczne do drzwi.
  3. Drugie piętro:
    1. Przeciwnicy zaczną strzelać przez drzwi kiedy Alpha 3-2 będzie obok nich przechodzić, w środku pokoju znajduje się dwóch przeciwników. Nie próbuj strzelać przez ściany, ponieważ możesz używać tylko jednej kuli na przeciwnika i jak nie trafisz, stracisz szansę na zdobycie trofeum.
    2. Trzeci wróg wyjdzie z zamkniętych drzwi od razu, jak zabijesz pierwszych dwóch.
  4. Trzecie piętro:
    1. Po otwarciu pierwszych drzwi – nie zabijaj kobiety z dzieckiem.
    2. W drugim pomieszczeniu przeciwnik będzie wyglądał zza ściany, od razu jak Cię zobaczy schowa się pod łóżko i będzie strzelał.
  5. Czwarte piętro:
    1. Nie zabijaj kobiety od razu po wejściu do pomieszczenia! Zalicza się ona jako przeciwnik dopiero wtedy, kiedy Cpt.Price da Ci polecenie. Również nie możesz zwlekać z decyzją pociągnięcia za spust, ponieważ jeżeli Twój towarzysz zabije ją, nie zaliczy się to do osiągnięcia. Zalecam włączyć napisy i strzelić do niej zaraz po pojawieniu się komunikatu z rozkazem.

 

braz Zwiedzanie / Circus Tour GS: 30
Zabij co najmniej po jednym wrogu w The Reading Place, Aural Chic i na obu stacjach metra. / Kill at least one enemy while inside The Reading Place, Aural Chic and both Subway undergrounds.

MISJA NR 2 – Waszym celem jest zabicie terrorystów. Aby odblokować to trofeum, musisz zabij przynajmniej jednego przeciwnika w każdej z poniższych lokacji:

  • Stacja metra 1 – Dwóch przeciwników ma zamiar rozstrzelać cywilów.
  • Aural Chic – Jeden przeciwnik, który trzyma zakładników.
  • Stacja metra 2 – Na początku sami cywile bez przeciwników, jednak po krótkiej chwili schodzi samobójca, którego musisz zabić.
  • The Reading Place – Jeden przeciwnik na schodach oraz dwóch strzelających z piętra.

 

srebro Pozdrowienia z przestworzy / Love from Above GS: 30
Użyj 4 ataków drona do zniszczenia 4 ciężarówek, zanim dojadą do celu w misji ‘Ambasada’. / Destroy 4 trucks with 4 drone strikes before they reach the end of their path in ‘The Embassy’.

MISJA NR 4 – W pewnym momencie obrony domu ambasadora dostaniesz laser, dzięki któremu będziesz mógł wzywać ostrzał rakiet w podane miejsce. Aby zdobyć trofeum, musisz zestrzelić cztery samochody w momencie, kiedy się poruszają. Pamiętaj, że musisz strzelać do pojazdów z wyprzedzeniem, aby je trafić, na szczęście rakiety mają duże pole rażenia, więc samo trofeum powinno być dosyć łatwe.

(Screen)

 

srebro Przerwa techniczna / Pit Stop GS: 40
Zatrzymaj trzy transportery opancerzone, używając karabinu snajperskiego Hadira. / Stop three APCs with Hadir’s sniper rifle.

MISJA NR 8 – W końcówce rozdziału zaczną atakować nas Rosjanie. Na początku ataku wyślą transportery APC – aby je zatrzymać należy strzelać im w koła przy pomocy snajperki Hadira. Po zniszczeniu trzech kół w jednym, pojazd się zatrzyma. Aby odblokować trofeum, należy zatrzymać trzy transportowce tym sposobem.

 

srebro Koniec jazdy / Driver’s Ed GS: 50
Zastrzel kierowcę ciężarówki pułapki. / Shoot the driver of the suicide truck.

MISJA NR 8 – W połowie rozdziału będzie jechał w naszą stronę samochód pułapka. Aby zdobyć trofeum, musisz zabić samego kierowce bez zniszczenia samochodu. Należy strzelić w opancerzoną szybę samochodu, aby odsłonić kierowcę i go zabić.

 

srebro Dwie pieczenie / Two Birds GS: 25
Zabij obu żołnierzy jednym strzałem w misji ‘Dom’. / Kill both soldiers with one shot in ‘Hometown’.

MISJA NR 9 – Twoim zadaniem będzie zwinięcie broni i ciężarówki. Kiedy rozdzielisz się ze swoim bratem, ukryj się w wysokiej trawie i poczekaj, aż znajdzie się on na końcu górki, następnie zadzwoń na jego telefon, aby rozproszyć uwagę żołnierzy. Na studni znajdziesz rewolwer, przy pomocy którego jednym strzałem musisz zabić obu wrogów.

 

srebro Szczur jaskiniowy / Tunnel Rat GS: 30
W misji ‘Jaskinia Wilka’ przejdź tunele, używając tylko 1911. / Complete ‘The Wolf’s Den’ tunnels using only the 1911.

MISJA NR 10 – W połowie rozdziału, kiedy zejdziesz do tunelów i zaczniesz starować Alexem, Twoim zadaniem jest użycie tylko początkowego pistoletu 1911 do samego końca misji. Nie możesz podnosić żadnej broni oraz NIE MOŻESZ RZUCAĆ GRANATÓW I ZABIJAĆ PRZY POMOCY WALKI WRĘCZ. Zalecam robić to trofeum na najniższym poziomie trudności.

 

srebro Unikanie pocisków / Dodged a Bullet GS: 25
Nie daj się trafić snajperowi podczas ucieczki z niewoli. / Never get hit by the sniper while escaping captivity.

Kiedy uda Ci się uciec z więzienia w MISJI NR 11 – będziesz musiał przedostać się do budynku, z którego strzela snajper. Aby odblokować to trofeum, nie możesz zostać ani razu trafiony przez snajpera. Pamiętaj, aby powoli poruszać się od osłony do osłony i zabijać wszystkich wrogów, jeżeli trafi Cię snajper – zawsze możesz wrócić do punktu kontrolnego.

 

srebro Masz coś na twarzy / Got Something on Your Face GS: 15
Opluj Barkowa. / Spit on Barkov.

MISJA NR 11 – Aby zdobyć to trofeum, musisz opluć Barkowa, naciskając przycisk , kiedy pojawi się kółko dialogów do wyboru.

 

srebro Podmianka / Hot Swap GS: 30
W misji ‘Dawni towarzysze’ zabij co najmniej raz ośmioma różnymi broniami. / Get at least one kill with eight different weapons when completing ‘Old Comrades’.

MISJA NR 12 – Podczas misji musisz podnieść 5 broni od zabitych wrogów, ponieważ pierwszą bronią jest pistolet, który wybierasz na początku misji (Zalecam wybrać .50GS – jest to najrzadsza bron), oraz dwie znajdziesz pod koniec misji w vanie – RPG-7 oraz M91. Trofeum odblokuje się po przejściu do pokoju przesłuchania.

 

braz Gasimy światła / Lights Out GS: 30
Wyłącz zasilanie w 4 budynkach w misji ‘W ciemności’. / Shut off the power to 4 buildings in ‘Going Dark’.

MISJA NR 13 – Podczas tego rozdziału możesz wyłączyć w kilku miejscach zasilanie, aby być słabiej widoczny dla przeciwników. Trofeum odblokuje się po wyłączeniu wszystkich czterech bezpieczników w jednej misji.

  1. Na początku misji, kiedy Cpt.Price daje Ci rozkaz, aby wyłączyć światła w stodole. Nie do pominięcia.
  2. Przy wejściu do Basenu, gdzie jest przesłuchiwany człowiek Barkowa.
  3. Przy wejściu do Wieży zegarowej, gdzie jest przesłuchiwany człowiek Barkowa.
  4. Przy wejściu do Kościół, gdzie jest przesłuchiwany człowiek Barkowa.

 

zloto Władcy nocy / We Own the Night GS: 50
Zabij wszystkich wrogów w kościele, wieży zegarowej i na basenie tak, by nikt nie wezwał posiłków. / Kill all enemies at the Church, Clocktower, and Pool without anyone calling for backup.

MISJA NR 13 – Zdecydowanie najtrudniejsze trofeum w grze. Kiedy zjedziecie się na lince, będziecie mieli za zadanie odnaleźć przesłuchiwanych ludzi Barkowa w trzech lokacjach. Aby odblokować trofeum, musisz zabić wszystkich wrogów w Basenie, Wieży zegarowej oraz Kościele i nie zostać przy tym wykrytym. Jest to o tyle trudne, że respawn przeciwników jest kompletnie losowy, więc u każdego będzie przeciwnik w innym miejscu, jednak liczba przeciwników pozostaje taka sama. Po mapie podróżuje samochód – musicie go unikać, ponieważ kiedy Was zobaczy, może wezwać posiłki. Przeciwnicy mogą znaleźć ciała swoich towarzyszy, ponieważ i tak nie wezwą posiłków jeżeli Cie nie zauważyli. Trofeum odblokuje się jeżeli zabijesz wszystkich wrogów, czyli nie musisz nawet przesłuchiwać ludzi Barkowa. Liczby wrogów oraz ich przybliżone lokacje:

  1. Basen: 12 wrogów
    1. Dwóch wrogów przy przełączniku zasilania/bramie wejściowej do basenu.
    2. Trzech wrogów w budynku basenu (po wyłączeniu zasilania jeden przeciwnik może wyjść na dwór).
    3. Jeden przeciwnik na dachu (po wyłączeniu zasilania może zejść i chodzić wokół basenu).
    4. Jeden przeciwnik chodzi wokół budynku basenu (po wyłączeniu zasilania może wejść do budynku basenu).
    5. Jeden przeciwnik jest w ogrodach za basenem (ogrody piętro niżej niż basen oraz przy jeziorku).
    6. Czterech wrogów jest w budynku sąsiadującym do basenu (kiedy wchodzisz główną bramą do basenu, to ten budynek po lewo od bramy).
  2. Wieża zegarowa: 10 wrogów
    1. Dwóch wrogów możesz spotkać chodzących wokół wieży zegarowej. Jeden zwykle chodzi obok przełącznika zasilania, drugi jest za zabarykadowanymi drzwiami, które są zaraz obok zakładnika.
    2. Ośmiu wrogów znajdziesz w środku wieży zegarowej, na parterze i piętrze.
  3. Kościół: 13 wrogów
    1. Czterech wrogów po lewej stronie kościoła (czasami chodzą wokół grobów, ale również można ich spotkać przed głównym wejściem).
    2. Trzech wrogów po prawej stronie kościoła.
    3. Czterech w środku kościoła.
    4. Dwóch chodzi wokół prawej lub środkowej strony kościoła, można ich spotkać również za murami grobów.

 

srebro Dronem w czoło / Warheads on Foreheads GS: 30
Dotrzyj do wejścia do laboratorium Barkowa, atakując tylko za pomocą drona. / Reach Barkov’s lab entrance using only drone strikes.

MISJA NR 14 – Aby odblokować trofeum, musisz dotrzeć do laboratorium tylko przy użyciu lasera, którym zaznaczasz cele do ostrzału. Laser ekwipujesz przez naciśnięcie . Nie możesz ani razu strzelić z broni, używać granatów oraz zabijać w walce wręcz. Dron ma nieskończoną amunicję, jednak co kilka strzałów musi się przeładować.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę dostarczyło Activision.