Powracamy na pole bitwy, tym razem zostajemy przeniesieni w sam środek II Wojny Światowej. Platyna nie różni się zbytnio od poprzednich części Call of Duty – będziemy musieli spędzić czas w trybie dla jednego gracza, multiplay’erze i trybie zombie!
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x10 / x38
- Liczba trofeów offline: 46
Liczba trofeów online: 5
Minimalna liczba przejść: 1 raz tryb fabularny, minimum 2 razy tryb zombie + prolog, kilkaset meczy w multi
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK (wybór rozdziałów)
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 50-100 godzin
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
- Tryb dla jednego gracza – Standardowo mamy doczynienia z zestawem znajdziek, w liczbie 33, dodatkowo dochodzą do tego 23 heroiczne czyny, które również znajdują się w konkretnych miejscach danego rozdziału. Do tego dochodzą oczywiście trofea, za wykonywanie konkretnych akcji podczas każdego z rozdziałów. Nie ominie Cię również przejście gry na najwyższym poziomie trudności, ale to bułka z masłem.
- Multi – Trofea skupione przede wszystkim na levelowaniu swojej postaci, wygrywaniu meczów i wykonywaniu dziennych zadań.
- Tryb Zombie – Czeka Cię przyjemna przeprawa przez 2 easter eggi – jeden łatwiejszy, drugi trochę bardziej czasochłonny. Do normalnej wersji ee najlepiej zabierać się we dwie osoby, do rozszerzonego będziecie już potrzebowali 4 ogarniętych osób. W poniższym poradniku znajdziecie filmy oraz rozpisane krok po kroku czynności, które musicie wykonywać. Dodatkowo, będziesz musiał ukończyć 20 fal w prologu, co jest najtrudniejszym zadaniem, bo jesteś zdany tylko na swoje umiejętności. Jednakże tryb ten i oferowane przez niego trofea, są znacznie prostsze niż poprzednie odsłony.
Poradnik:
Bohater wojenny / VE
Zdobądź wszystkie trofea w Call of Duty®: WWII. / Earn all available trophies for Call of Duty®: WWII.
Gratulacje, to był zaszczyt służyć o Twojego boku.
Przyjaciel w potrzebie / Friend in Need
30 razy poproś Zussmana o apteczkę. / Request Zussman to toss you First Aid Kits 30 times.
Zussman dysponuje zapasem apteczek, które może podrzucić Ci po wypełnieniu wskaźnika zdolności, znajdującego się przy prawym brzegu ekranu. Wskaźnik ten wypełnia się dzięki zabijaniu przeciwników, a headshoty i heroiczne czyny są dodatkowo premiowane. Wystarczy podejść do kompana i nacisnąć .
Zussman dostępny jest w misjach numer: 1, 2, 3, 4, 5 (końcówka), 6, 8, 9, 10. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.
Widzę ruch! / I See Movement!
25 razy poproś Piersona o wypatrywanie wroga. / Request Pierson to spot enemies 25 times.
Pierson posiada zdolność wypatrywania wrogów. W konsekwencji każdy przeciwnik zostaje otoczony świecącą obwódką, którą widać nawet w kłębach dymu. Standardowo zdolność ta wymaga zabijania wrogów, headshoty są premiowo punktowane, a samą prośbę wypatrywania aktywujesz po wypełnieniu wskaźnika, podejściu do Piersona i naciśnięciu na krzyżaku.
Pierson dostępny jest w misjach numer: 3, 5 (końcówka), 6, 8, 9, 11. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.
Podaj pestki / Praise and Pass
20 razy poproś Turnera o amunicję. / Request Turner to toss you ammo 20 times.
Turner posiada zapas amunicji, który może Ci podrzucić po wypełnieniu wskaźnika zdolności. Wystarczy zabijać wrogów i stosować jak najwięcej headshotów. Wystarczy następnie podejść do towarzysza i nacisnąć na krzyżaku.
Turner dostępny jest w misjach numer: 2, 5 (końcówka), 6, 7, 8. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.
Szkoła życia / School of Hard Knocks
15 razy poproś Stilesa o granaty. / Request Stiles to toss you grenades 15 times.
Kolejny kompan, który tym razem podrzuci Ci granaty, gdy jesteś w potrzebie. Standardowo trzeba najpierw wypełnić wskaźnik zdolności, a następnie nacisnąć , stojąc przy Stilesie.
Stiles dostępny jest w misjach numer: 6, 8, 10, 11. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.
Na co komu ten wisiorek? / Who Needs a Pendant?
10 razy poproś Aiello o dym sygnalizacyjny i wezwij ostrzał moździerzowy. / Request Aiello to toss you signal smoke and call in mortar strikes 10 times.
Ostatnia zdolność należy do Aiello i jest to granat sygnalizacyjny, który ściąga ostrzał moździerzowy na dany teren. Oczywiście musisz najpierw wypełnić pasek zdolności, a następnie nacisnąć przy towarzyszu.
Aiello dostępny jest w misjach: 3, 6, 9, 11. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.
Żongler wyczynowy / Potato Masher
Ocal 5 sojuszników, odrzucając granat wroga. / Save 5 allies by throwing away a live enemy grenade.
Trofeum raczej wpadnie bez starania, podczas grania na najwyższym poziomie trudności. Co jakiś czas, wrogowie rzucają pod Twoje nogi granaty, które w odpowiednio krótkim czasie możesz odrzucić. Cały myk polega na tym, że musi w Twoim pobliżu znajdować się grupa przynajmniej 5 kompanów. Sytuacja taka często zdarza się w misji numer 2 oraz „Wzgórze 493”.
Nałogowy palacz / Chain Smoker
Zdezorientuj 50 wrogów granatami dymnymi. / Disable 50 enemies using smoke grenades.
Powinno wpaść podczas swobodnej rozgrywki. Granaty dymne znajdują się pod przyciskiem , Stiles podrzuca nam zawsze dodatkowy zapas granatów po wypełnieniu paska zdolności kompana. Trofeum zlicza statystyki przy wyborze rozdziałów oraz powtarzaniu konkretnych punktów kontrolnych, więc jeżeli po ukończeniu głównego wątku fabularnego osiągnięcie to nie pojawiło się na Twoim koncie – włącz dowolną misję, rzucaj granaty dymne w przeciwników, a następnie powtarzaj punkt kontrolny.
Mam cię! / I’ve Got You!
Przeciągnij 9 unikalnych sojuszników w bezpieczne miejsce. / Drag 9 unique allies to safety.
Patrz opis trofeum „ Ratownik„.
Litościwy / Quarter Given
Zmuś do poddania się 4 unikalne grupy wrogów. / Get 4 unique groups of enemies to surrender.
Patrz opis trofeum „ Ratownik„.
Ratownik / Rescuer
Ocal 10 unikalnych sojuszników szarpiących się z wrogiem. / Save 10 unique allies locked in struggle.
W grze znajdują się 23 heroiczne czyny, które polegają na:
- przeciąganiu rannych sojuszników w bezpieczne miejsca (9 okazje),
- oszczędzeniu wrogów, którzy się poddają (4 okazje),
- ratowaniu kompanów szarpiących się z przeciwnikami (10 okazji).
Na poniższym filmiku pokazujemy wszystkie dostępne lokacje z konkretnymi akcjami.
TIMELINE:
- 0:07 – MISJA 1 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #1
- 0:18 – MISJA 1 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #2
- 0:30 – MISJA 2 – Poddanie się wroga #1
- 1:04 – MISJA 2 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #3
- 1:30 – MISJA 2 – Poddanie się wroga #2
- 1:58 – MISJA 3 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #1
- 2:24 – MISJA 4 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #2
- 2:56 – MISJA 5 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #3
- 3:21 – MISJA 5 – Poddanie się wroga #3
- 3:54 – MISJA 6 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #4
- 4:19 – MISJA 6 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #4
- 4:43 – MISJA 6 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #5
- 5:19 – MISJA 7 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #5
- 5:50 – MISJA 7 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #6
- 6:31 – MISJA 7 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #6
- 6:43 – MISJA 8 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #7
- 7:00 – MISJA 8 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #7
- 7:12 – MISJA 9 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #8
- 7:33 – MISJA 9 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #8
- 8:14 – MISJA 10 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #9
- 8:33 – MISJA 10 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #9
- 9:03 – MISJA 11 – Poddanie się wroga #4
- 9:28 – MISJA 11 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #10
Fragmenty historii / Pieces of History
Zbierz wszystkie 33 pamiątki. / Collect all 33 mementos.
Jak to zwykle bywa w tego typu grach, twórcy serwują nam zestaw rzeczy do znalezienia. Na szczęście tym razem czekają nas tylko 3 znajdźki przypadające na jedną misję, a że przed Tobą 11 zróżnicowanych akcji, łatwo policzyć, że są 33 znajdźki. Na poniższym filmiku znajduje się dokładna ich lokalizacja wraz z timelinem.
TIMELINE:
- 10:08 – MISJA 1 – wejdź po skarpie – nazistowski nóż
- 0:32 – MISJA 1 – oczyść bunkier 3/5 – kompas
- 0:51 – MISJA 1 – zniszcz artylerię – naszywka zwiadowcy
- 1:05 – MISJA 2 – idź do czołgu – zapalniczka
- 1:20 – MISJA 2 – zegarek
- 1:34 – MISJA 2 – kontynuuj natarcie z czołgiem – maska p-gaz
- 2:03 – MISJA 3 – przejmij kościół spinka ss-mana
- 2:26 – MISJA 3 – oczyść kościół -wisiorek
- 2:37 – MISJA 3 – broń obszaru – zbiornik paliwa
- 2:47 – MISJA 4 – zatrzymaj pociąg – plakat białej róży
- 3:10 – MISJA 4 – zatrzymaj pociąg – psia obroża
- 3:28 – MISJA 4 – dołącz do swojego oddziału – schemat rakiety
- 3:47 – MISJA 5 – poszukaj oficera Fischera – karafka
- 4:15 – MISJA 5 – umieść ładunek wybuchowy przy północnej bramie – plakat
- 5:13 – MISJA 5- zaatakuj garnizon- niemiecki order
- 5:26 – MISJA 6 – dotrzyj do hotelu – zapisy nutowy
- 5:50 – MISJA 6 – dotrzyj do hotelu -papierośnica
- 6:13 – MISJA 6 – zabezpiecz hotel – pióro z hotelu
- 6:45 – MISJA 7 – wyeliminuj obsługę moździerza – pistolet sygnałowy
- 6:59 – MISJA 7 – znajdź swój oddział – menażka
- 7:21 – MISJA 7 – wyeliminuj snajpera -żelazne porcje
- 7:50 – MISJA 8 – zdobądź wzgórze, eskortuj inżyniera – portfel
- 8:07 – MISJA 8 – zniszcz artylerię – fajka
- 8:24 – MISJA 8 – zniszcz – dziennik
- 8:42 – MISJA 9 – dostarcz skrzynię z amunicją – aparat
- 8:51 – MISJA 9 – dostarcz skrzynię z amunicją – komiks
- 9:06 – MISJA 9 – dostań się do radia – amerykańskie skrzydła
- 9:27 – MISJA 10 – dotrzyj do punktu obserwacyjnego – czasopismo
- 10:22 – MISJA 10 – dotrzyj do wieży – srebra piersiówka
- 11:14 – MISJA 10 – osłaniaj Piersona – niemieckie skrzydła
- 11:20 – MISJA 11 – zabezpiecz wieżę – list
- 12:20 – MISJA 11 – zabezpiecz wieżę – manierka
- 13:01 – MISJA 11 – zabezpiecz wieżę – kufel piwa
W bezruchu / Slow and Steady
Łącznie przez 3 minuty używaj Skupienia w kampanii. / Spend 3 minutes using Focus in the campaign.
Skupienie w kampanii odbywa się przez przytrzymanie podczas celowania ze snajperek. Powinno wpaść podczas swobodnej rozgrywki, ale jeżeli nie to misja 3 jest idealnym miejscem do grindowania czasu. To właśnie tam jednym z zadań przed Tobą postawionych jest strzelanie ze snajperki.
Wybitna Służba / Distinguished Service
Ukończ grę na poziomie trudności Weteran. / Complete the game on Veteran difficulty.
Jak zawsze, czeka Ciebie przeprawa przez najwyższy poziom trudności, czyli granie na weteranie. O dziwo jednak, jest to chyba jedna z najłatwiejszych odsłon Call of Duty i praktycznie nie ma ani jednego konfliktowego miejsca, które wymaga wielu prób. Kluczem do sukcesu są poniższe tipy:
- Przedmioty i ściany mają bardzo dużo dziur, przez które można strzelać – bez zbędnego wychylania się i czekania na kulkę, warto strzelać spod podwozia samochodów, szpar w drzwiach etc.
- Na najwyższym poziomie trudności giniemy od 2-3 strzałów, dlatego polecam nie spieszenie się zbytnio i nie biegnięcie na oślep przed siebie, w stylu rambo.
- Gra posiada system apteczek, więc warto wykorzystywać je tylko wtedy, gdy to konieczne. Zawsze możesz poprosić towarzysza o dodatkowe sztuki.
- Skupiaj się na jednym wrogu i najlepiej jeżeli jesteś zaawansowanym graczem – strzelaj w głowę – jeden strzał wystarczy, żeby zabić przeciwnika.
- Używaj osłon, bo bez tego daleko nie zajdziesz.
Daleko od Teksasu / Long Way from Texas
Ukończ misję D-Day. / Complete D-Day.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Szczęściarz / One of the Lucky Few
Unikając ognia KM-ów, dotrzyj do wału w mniej niż 2 minuty i wysadź go. / Breach the seawall in under 2 minutes without taking MG fire.
Misja 1 – D-Day. Trofeum polega po prostu na przebiegnięcie plaży w mniej niż 2 minuty oraz dodatkowo nieotrzymanie żadnych obrażeń od przeciwników, strzelających z KM-ów. Pierwsze co to wybieramy najniższy poziom trudności. Cała taktyka polega na trzymaniu się początkowo Piersona, a następnie odbicie w stronę wykopanych dołów w ziemi.
Na szczęście, w momencie trafienia, jest możliwe zresetowanie ostatniego punktu kontrolnego i próbowanie aż do skutku. Niestety misja ta posiada serię przerywników filmowych, których nie da się pominąć. W razie problemów – poniżej oczywiście nasz filmik.
Ścieżka zdrowia / The Paddle
Ukończ misję Operacja Kobra. / Complete Operation Cobra.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Dziura w samolocie / Ack Ack
Zestrzel wszystkie samoloty, chroniąc czołgi w misji Operacja Kobra. / Protect your tanks by shooting down all planes in Operation Cobra.
Misja 2. Zasiądziesz za sterem działka przeciwlotniczego i Twoim zadaniem będzie zestrzelenie wszystkich samolotów. Jest ich dokładnie 20. W razie pominięcia jakiejkolwiek maszyny, możesz wczytać ostatni punkt kontrolny,
Polecam zrobić manualną kopię save’a do chmury PlayStation Plus lub na pendrive’a. Po dotarciu do działka, wyjdź z gry, wejdź do ustawień w menu głównym konsoli i przenieś save’a z konsoli na wyżej wybrany nośnik. W ten sposób zyskasz szybki dostęp do tej konkretnej sekwencji w przypadku niewpadnięcia trofeum, bez konieczności przechodzenia misji od nowa.
3 PRAWO – 3 ŚRODEK – 2 LEWO – 2 LEWO – 3 ŚRODEK – 2 PRAWO – 2 LEWO – 2 LEWO – 1 ŚRODEK
Nie ma świętości / No Sanctuary
Ukończ misję Twierdza. / Complete Stronghold.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Komu bije dzwon / Marksman
Nie spudłuj, osłaniając Zussmana z dzwonnicy kościoła w misji Twierdza. / Cover Zussman from the church without missing a shot in Stronghold.
Misja 3. W pewnym momencie dostaniesz polecenie obrony Zussmana z dzwonnicy kościoła. Ze snajperki będziesz musiał wyeliminować grupę przeciwników. Zadanie jest bardzo proste – nie możesz ani razu spudłować, każdy strzał musi dolecieć do ciała przeciwnika.
Ostatni przystanek / Last Stop
Ukończ misję SOE. / Complete S.O.E.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Niedzielny kierowca / Sunday Driver
Ścigając pociąg w misji SOE, nie uderz w żadną przeszkodę. / Complete the driving portion of S.O.E. without hitting any obstacles.
Misja 4. W pewnym momencie ruszysz w pościg za pocigiem, kierując auto. Nie możesz uderzyć w ani jedną przeszkodę (włącznie z odbijaniem się od ścian). Jeżeli uderzysz w cokolwiek – wczytaj ostatni punkt kontrolny. Poniżej na filmiku najbardziej optymalna trasa.
Szampan i kawior / Champagne and Caviar
Ukończ misję Wyzwolenie. / Complete Liberation.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Cicha noc / Silent Night
Niepostrzeżenie przekradnij się przez dziedziniec w misji Wyzwolenie. / Sneak through the courtyard undetected in Liberation.
Misja 5. Po dosyć długim wstępie, Twoim zadaniem będzie umieszczenie ładunków wybuchowych. Musisz pozostać incognito. Poniżej na filmiku znajdziesz najlepsą drogę przejścia, włącznie z zebraniem znajdźki, która również potrzebna jest do platyny.
Straty w ludziach / Human Cost
Ukończ misję Przypadkowe Ofiary. / Complete Collateral Damage.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Kawaleria ze stali / Gasoline Cowboy
W misji Przypadkowe Ofiary uratuj sojuszników, utrzymując stan pancerza Shermana powyżej 80%. / Rescue your allies with the Sherman while keeping your armor above 80% in Collateral Damage.
Misja 6. Dużą część czasu tego chapteru spędzisz czołgu, który posida pasek zdrowia w lewym dolnym rogu. Podziel ten pasek oczyma wyobraźni na 5 równych części i załóż, że życie nie powinno spaść poniżej 4/5 paska. Od razu wspomnę, że najlepiej robić to na najniższym poziomie trudności. Pierwszy etap tej sekwencji to eliminowanie przeciwników z wyrzutniami rakiet, którzy chowają się w opuszczonych budynkach. Dlatego polecam strzelać w każdą budowlę po kilka razy, na wszelki wypadek. Staraj się nie stracić w tym etapie życia (jeżeli stracisz go za dużo to po prostu wczytaj ostatni punkt kontrolny).
Druga sekwencja jest nieco trudniejsza i polega na zniszczeniu najpierw jednego, a później dwóch czołgów. Taktyka jest taka, iż musisz atakować wroga od tyłu, więc musisz krążyć pomiędzy ruinami budynków. Nie strzelaj w przód pojazdu przeciwnika, bo to nic nie daje. Jeżeli stracisz za dużo życia – wczyaj ostatni punkt kontrolny. Zapraszamy do poniższego filmiku, żeby zobaczyć najlepszą strategię na ten krok.
Ostatni etap jest banalnie prosty, o ile wiecie jak chować się za gruzami, co jest świetnie pokazane przez nas poniżej.
Fabryka Śmierci / Death Factory
Ukończ misję Fabryka Śmierci. / Complete Death Factory.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Mgła wojny / Fog of War
Niepostrzeżenie przekradnij się przez zęby smoka w misji Fabryka Śmierci. / Sneak through the Dragon’s Teeth undetected in Death Factory.
Misja 7. Trofeum banalnie proste i prawdopodobnie wpadnie Wam bez starania, jeżeli lubicie ciche zabijanie lub unikanie wrogów. Jeżeli jednak macie z tym problem, zapraszam serdecznie do filmiku poniżej, który pokazuje najszybszą drogę ominięcia wszystkich patroli i w konsekwencji zdobycie osiągnięcia.
Nasi ludzie / Our Men
Ukończ misję Wzgórze 493. / Complete Hill 493.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Ogień zaporowy! / Suppressive Fire!
W misji Wzgórze 493 doprowadź inżyniera z ładunkiem wybuchowym do bunkra. / Successfully escort the pole charge engineer to the pillbox in Hill 493.
Misja 8. Prawie na samym początku rozdziału, będziesz musiał eskortować inżyniera na wzgórzu, w konsekwencji czego wysadzi on bunkier swoimi ładunkami wybuchowymi. Poniżej na filmie zobaczycie jak wykonuję to na najwyższym poziomie trudności i nawet tam nie sprawia to dużych problemów. Kluczem do sukcesu jest strzelanie w przeciwnika strzelającego z bunkra i dawanie komendy inżynierowi do biegu za pomocą , gdy ogień z naprzeciwka ustaje.
Najgorsze święta w historii / Worst Christmas Ever
Ukończ misję Ofensywa w Ardenach. / Complete Battle of the Bulge.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Podniebny as / Flyboy
Zestrzel 12 wrogich samolotów, chroniąc bombowce w misji Ofensywa w Ardenach. / Protect the bombers by personally shooting down 12 enemy planes in Battle of the Bulge.
Misja 9. Po wezwaniu wsparcia powietrznego, uzyskasz dostęp do sterowania samolotem. Twoim zadaniem jest zestrzelenie 12 wrogich maszyn z 20 dostępnych. Cały problem polega na tym, iż Twoi sojusznicy również otwierają ogień do przeciwników i niszczą ich samoloty w okropnie szybkim tempie, więc być może będziesz potrzebował kilku prób do wykonania tego trofeum. Wrogowie oznaczeni są czarnym plusem, a samo celowanie odbywa się przez przytrzymanie , gdy jesteś wystarczająco blisko przeciwnika.
Polecam zrobić manualną kopię save’a do chmury PlayStation Plus lub na pendrive’a. Po dotarciu do tej sekwencji, wyjdź do menu gry, wejdź do ustawień w menu głównym konsoli i przenieś save’a z konsoli na wyżej wybrany nośnik. W ten sposób zyskasz szybki dostęp do tej konkretnej sekwencji w przypadku niewpadnięcia trofeum, bez konieczności przechodzenia misji od nowa.
Bezgraniczne poświęcenie / No Sacrifice Too Great
Ukończ misję Zasadzka. / Complete Ambush.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Infiltracja / Infiltrated
Nie daj się wykryć w drodze na pozycję snajperską w misji Zasadzka. / Reach the sniper perch without being detected in Ambush.
Misja 10. Trofeum tak proste, że nie potrzeba nawet filmiku. Po dotarciu do bazy wroga, musisz udać się do punktu obserwacyjnego. W swoim ekwipunku znajdziesz pistolet z tłumikiem, z którego wykonuj headshoty, gdy wiesz, że przeciwnik stoi Ci centralnie na drodze do celu. Polecam przedzieranie się przez hangary po prawej stronie – są znacznie prostsze do przejścia przez nie po cichu.
Do samego końca / To the End
Ukończ kampanię. / Complete the campaign.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Kampania trwa około 6 godzin i polecamy granie od razu na najwyższym poziomie trudności – weteranie.
Obrońca / Defender
Zestrzel wszystkie samoloty, chroniąc konwój w misji Ren. / Protect the convoy by shooting down all the planes in The Rhine.
Misja 11. Wisienka na torcie, czyli zestrzeliwanie samolotów w krótkim czasie z działka przeciwlotniczego. Trudniejsza wersja trofeum z rozdziału drugiego. Po oczyszczeniu obu wież, udasz się w stronę działka przeciwlotniczego. Twoim zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich maszyn wroga. Checkpointy są dwa – jeden przy przejmowaniu kontroli nad działem, drugi po 3 falach samolotów (miejsce II poniżej). W razie pomyłki i niezestrzelenia przeciwnika, wczytaj ostatni punkt kontrolny, a trofeum i tak wpadnie. Sekwencja samolotów wygląda następująco:
3 ŚRODEK – 5 LEWO – 4 PRAWO – || 4 ŚRODEK – 4 ŚRODEK – 3 ŚRODEK – 2 LEWO
Polecam zrobić manualną kopię save’a do chmury PlayStation Plus lub na pendrive’a. Po dotarciu do działka, wyjdź z gry, wejdź do ustawień w menu głównym konsoli i przenieś save’a z konsoli na wyżej wybrany nośnik. W ten sposób zyskasz szybki dostęp do tej konkretnej sekwencji w przypadku niewpadnięcia trofeum, bez konieczności przechodzenia misji od nowa.
Szeregowiec / Buck Private
Zabij 10 wrogów w trybie wieloosobowym, grając online. / Get 10 kills in Multiplayer while playing online.
Trofeum chyba nie wymaga jakiegoś rozbudowanego omówienia. Wystarczy zabić 10 pierwszych graczy w trybie online, aby pucharek pojawił się na Twoim koncie.
Wzorowy rekrut / Ricky Recruit
Ukończ 21 wyzwań dnia w Sztabie. / Complete 21 daily challenges in Headquarters.
Zadania dniowe można odebrać u majora Howarda w sztabie w menu głównym multi (w obozie, po którym możecie chodzić). Każdego dnia dostępnych jest 6 różnych zadań, które musimy przyjąć, bądź po prostu nie aktywować (liczba slotów na wyzwania jest ograniczona). Teoretycznie potrzeba 4 dni, aby zdobyć to trofeum, jednakże z uwagi na fakt, iż niektóre z nich wydają się być może nie tyle trudne, co głupie, także poleca się na spokojnie zrobić to w dłuższym okresie czasu. Co warto podkreślić, wyzwanie aby zostało zaliczone do trofka, musi zostać ukończone i dodatkowo konieczne jest odebranie za nią nagrody!
Marszałek / General of the Army
Osiągnij 1. poziom prestiżu w trybie wieloosobowym, grając online. / Enter Prestige 1 in Multiplayer while playing online.
Pierwszy krok do zdobycia tego trofeum tu uzyskanie 55 poziomu w grze wieloosobowej. Następnie należy udać się do generała w sztabie i odebrać awans prestiżu.
Kampania wojenna / Tour of Duty
Wygraj 5 meczów typu Wojna w trybie wieloosobowym, grając online. / Win 5 War matches in Multiplayer while playing online.
Szczegółowy opis jest zbędny. Tryb wojny to nowy dodatek do multiplayera. Polega on na wykonywaniu szeregu misji, będąc po stronie atakującej lub broniącej danej lokacji. Wystarczy wygrać z kompanami online 5 takich rozgrywek, a trofeum pojawi się na Twoim koncie.
Dowódca dywizji / Divisional Commander
Osiągnij prestiż dywizji w trybie wieloosobowym, grając online. / Prestige a Division in Multiplayer when playing online.
Dywizję wybieramy podczas pierwszej wizyty w grze wieloosobowej. Każda z nich posiada 4 poziomy rozwoju. Po osiągnięciu ostatniego z nich możemy udać się do sztabu i osiągnąć prestiż dywizji. Krótko mówiąc, potrzebne Ci będzie 150 tysięcy punktów XP, aby mieć możliwość prestiżowania dywizji.
Fajerwerki / Fireworks
Zdobądź artefakt w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, retrieve the artifact.
W grze są dwa rodzaje easter egga: normalny i trudniejszy. Aby zdobyć to trofeum musisz ukończyć normalną wersję. Easter egga najlepiej wykonywać w 4 osoby, ponieważ im więcej osób tym łatwiej, aczkolwiek my wykonywaliśmy podstawowego EE w dwójkę i poszło bardzo sprawnie.
KROK 1:
Przywróć zasilanie. / Turn on the power.
KROK 2:
Przywróć zasilanie w bunkrze. / Returning the power in the bunker.
KROK 3:
Naładuj transfer geistkraftu. / Power up the Geiskraft Transfer Device.
Aby naładować ”Transfer geistkraftu / Geistkraft Device” musicie aktywować i naładować panel przy posągu znajdujący się na najniższym poziomie kopalni soli.. Panel ładujemy przez zabijanie zombiaków w wyznaczonym czerwonym kółku. Kiedy naładujecie panel, ”Geistkraft Device” będzie zablokowany, aby go odblokować musicie otworzyć korbą zawór, który znajduje się centralnie przed głównym wejściem do kopalni soli (w pomieszczeniu dowodzenia)
KROK 4:
Złóż bron tesli. / Assamble the tesla gun.
KROK 5:
Naładuj prawą rękę boga. / Power up the Right Hand of God.
KROK 6:
Napraw lewą rękę boga. / Repair the Left Hand of God.
KROK 7:
Skalibruj głos boga. / Calibrate the Voice of God.
KROK 8:
Pokonaj bossa. / Defeat the Panzermörder (Klaus) ”Boss Fight”.
W kopalni soli przed posągiem powinna pojawić się czerono-różowa bańska, w którą każdy uczestnik rozgrywki musi strzelić jednocześnie, koniecznie z TESLA GUNA. Umawiacie się, że strzelacie na „raz, dwa, trzy” i takim oto sposobem dotarliśmy do walki z finałowym bossem. Przed tym krokiem zalecane jest kupienie i ulepszenie broni Type 100, ponieważ jest to jedyna broń, do której możecie kupić amunicje podczas finałowej walki.
Sam boss jest wyjątkowo łatwy, jak na tryb zombie w Call of Duty. Znowu mamy do czynienia ze sterowcem, do którego ponownie musimy strzelać (do świateł) i kolejno należy naładować baterię jak w kroku czwartym (przez zabijanie zombiaków w kole). Różnica jednak polega na tym, iż tym razem macie na głowie bossa, którego najlepiej niech odciąga jedna osoba, biegając wokół mapy – ważne, żeby nie biegać z bossem za szybko, stara się umiarkowanie wolno prowadzić go za rączkę po całym dostępnym terenie. Reszta uczestników gry skupia się na strzelaniu do sterowca i ładowaniu baterii. W momencie naładowania baterii, jedna osoba musi ją podnieść, a cała reszta strzela do bossa. Warto robić to na środku mapy, przy dziurze i wejściu do podziemi. Gdy boss upadnie na kolana, osoba targająca baterię musi do niego podbiec i nacisnąć . Ten krok trzeba wykonać jeszcze 2 razy (jednak warto wspomnieć, że raz sterowiec ponownie będzie sprytniejszy i wciągnie baterię – reasumując – 4 razy należy strzelać do sterowca i zrzucić baterię, 3 razy ją wsadzić do bossa).
Ponure spotkanie / Dark Reunion
Ocal Klausa w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, save Klaus.
W grze są dwa rodzaje Easter Egga: normalny i trudniejszy. Aby zdobyć to trofeum musisz ukończyć trudniejszą wersję. Zacznijmy od tego, że powinniście zebrać ekipę 4-osobową, ponieważ jeden z kroków wymaga, aby ulepszyć wszystkie ”Tesla Guny”, a im więcej osób, tym więcej zombie. A im więcej zombie, tym szybciej można wszystko zrobić i pokupować. Najlepiej, aby każdy robił od początku gry inne ulepszenie do ”Tesla Guna” , z uwagi na fakt, iż zajmuje to najwięcej czasu, a ulepszenie można już zacząć robić po KROKU 4 zwykłego easter egga. Poradnik jak robić ulepszenia do ”Tesla Guna” znajdziecie przy trofeum Sztuki tajemne.
KROK 1:
Wykonaj kroki od 1 do 7 zwykłego easter egga.
KROK 2:
Przywróć zasilanie w ”Pub”.
- Murek obok posągów przy wejściu do laboratorium.
- Okno na 1 piętrze zaraz przy samym wiatrowskazie.
- Ściana boczna mostu na którym znajduje się piorunochron.
KROK 3:
Zbierz 3 zabawki. / Acquire the 3 Spin Tops.
KROK 4:
Zdobądź miecz. / Obtaining the Red Talon sword.
- Przy wejściu do laboratorium z pomieszczenia dowodzenia po lewej stronie.
- Przy wejściu do kostnicy z pomieszczenia dowodzenia po lewej stronie.
KROK 5:
Ładowanie gramofonu i zdobycie kodu.
DO TEGO MOMENTU MUSICIE MIEĆ ULEPSZONE WSZYSTKIE WARIANTY TESLA GUN.
Przykład:
Strzela tesla zielona – nic się nie stało.
Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla zielona – nic się nie stało.
POWTÓRKA: Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla żółta – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla żółta – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla fioletowa – nic się nie stało.
POWTÓRKA: Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
POWTÓRKA: Strzela tesla żółta – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla zielona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla fioletowa – wchłonięcie mocy – AKTYWACJA HARD EASTER EGGA!
KROK 6:
Boss fight.
Szybkowar / Pressure Cooker
Dotrwaj do 20. fali w Prologu. / In Prologue, survive until wave 20.
Prolog rozgrywamy jak pierwszy raz wejdziemy do trybu zombie, można go rozegrać ponownie samemu w menu klikając ”Replay Prologue”. Do tego trofeum musimy przetrwać 20 fali SAMEMU i nie jest to łatwe, mapa jest mała a zombie mogą nas łatwo zablokować, mamy dostęp tylko do MP40, Perka “quick revive” którego możemy użyć tylko 3 razy i ARMORA który daje wam dodatkową obronę na 3 uderzenia zombie. Można też odblokować ”Mystery Box” strzelając w 10 lamp, a najlepszą bronią jaką możemy dostać z skrzynki jest MG42.
Czerwona mgła / Red Mist
Zabij 10 wrogów eksplozją jednego Bombowca w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, get 10 kills from a single Bomber’s explosion.
Bombowce są to zombie które noszą bombę na plecach. Pojawiają się oni od 10+ fali lub jak otworzymy drzwi do kopalni soli. Kiedy ich zabijemy to zostawią za sobą bombę, wtedy wystarczy zebrać 10 zombie i ich zabić strzelając w bombę.
Sztuki tajemne / Dark Arts
Zbuduj wszystkie warianty broni Tesli w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, build all variants of the Tesla Gun.
Broń tesli ma cztery ulepszenia, aby je rozpocząć musisz skończyć ”Step 5” zwykłego Easter Egga. Trofeum wpada też jak ktoś inny z gry skończy jakieś ulepszenie, dlatego najlepiej to się robi grając w 4 osoby i każdy robi inne ulepszenie. Do trudniejszej wersji easter egga wymagane jest mieć wszystkie bronie tesli ulepszone, dlatego jak lecisz po platynę, trofeum samo wpadnie podczas robienia Ponure spotkanie.
Zielony Tesla Gun:
- Po złożeniu broni tesli, musisz odszukać ”Brenner head” (Brenner to zombie z miotaczem ognia, kiedy go zabijesz to zostawia po sobie ”Głowę Brennera”), kiedy już ją zdobędziesz, udajesz się na ”Courtyard”, gdzie znajduje się kilka posągów. Twoim zadaniem będzie nacelowanie na lewy posąg przy pomocy ”Głowy Brennera / Brenner head”, ten wybuchnie i będzie z niego wystawać bateria. Żeby ją zebrać, należy strzelić w nią z zwykłej broni tesli. Teraz wystarczy tylko włożyć ją do ładowarki, która znajduje się obok broni Lee Enfield.
- Następnie czeka nas naładowanie baterii przez zabicie podwójnie dużej grupy za pomocą pułapki znajdującej się tuż obok. Po naładowaniu baterii będzie możliwe jej podniesienie. Zanosimy ją do laboratorium, a dokładnie do maszyny, w której odbiera się pierwszą część zwykłej broni tesli.
- Kiedy bateria zostanie już umiejscowiona w maszynie, Twoim zadaniem będzie bronienie jej przez około 40-60 sekund. Po wykonaniu poprawnie tego zadania, ulepszenie powinno pojawić się w maszynie. Teraz wystarczy udać się tylko do stacji tesli (która znajduje się tam, gdzie pierwotnie odbierasz zwykłą wersje broni) i ulepszyć broń.
Czerwony Tesla Gun:
- Po zdobyciu podstawowej wersji broni tesli, musisz udać się do ”Brzegu rzeki / Riverside”. To właśnie tam na murku znajdują się lampy. Musisz strzelić z zwykłej wersji tesli do lampy, która znajduje się zaraz na rogu przy zejściu do ”pack-a-puncha”. Pojawi się iskra, w którą musisz strzelać i za nią iść, aż do kostnicy gdzie z sufitu zleci bateria. Musisz włożyć ją do ładowarki, znajdującej się tuż obok.
- Następnie twoim zadaniem będzie zabijanie szkodników z pułapki, usytuowanej obok baterii, niestety fale szkodników pojawiają się co 5 rund, czyli np. 5,10,15,20 (…) runda i to ulepszenie możesz zrobić tylko na tych konkretnych falach. Po naładowaniu baterii musisz odnieść ją do maszyny, w której odbierałeś drugą część do złożenia zwykłej broni tesli.
- Po wykonaniu poprzednich czynności, Twoim zadaniem będzie obrona maszyny przez 40-60 sekund. Jeżeli wszystko wykonasz poprawnie to ulepszenie powinno pojawić się w urządzeniu. Teraz wystarczy że się udasz do stacji tesli (która znajduje się tam gdzie pierwotnie odebrałeś zwykłą wersję) i ulepszysz broń.
Fioletowy Tesla Gun:
- Kiedy masz już broń tesli musisz udać się do laboratorium i zniszczyć drzwi do szafy która znajduje się na schodach obok panelu, który aktywujesz w ”Step 2” zwykłego easter egga. Niestety drzwi można otworzyć tylko wybuchem bombowca, ALE ten krok można zrobić zanim zrobisz zwykłą broń tesli. W kopalni soli zawsze znajdują się 4 bombowce, dlatego wystarczy zostawić jednego zombie na koniec rundy i jak otworzysz drzwi do kopalni to prowadzisz bombowca na schody. Kiedy otworzysz szafę to powinna wypaść bateria, tę baterię następnie odnosisz do ładowarki, która znajduje się w pułapce obok.
- Następnie twoim zadaniem będzie zabicie dwa razy po dwa Wüstlingi z tej pułapki, ALE zanim aktywujesz pułapkę musisz sprawdzić czy ładowarka świeci się na zielono, ponieważ jak nie będzie się świecić, to znaczy że nie będą zaliczały się Wüstlingi. Jak bateria zostanie naładowana będziesz mógł ją podnieść i odnieść do maszyny, w której odbierałeś pierwszą część do złożenia zwykłej broni tesli.
- Kiedy bateria jest już włożona w maszynę, będziesz musiał jej bronić ok. 40-60 sekund. Jak wszystko zrobisz poprawnie to ulepszenie powinno pojawić się w maszynie. Teraz wystarczy, iż się udasz do stacji tesli (która znajduje się tam gdzie pierwotnie odebrałeś zwykłą wersję) i ulepszysz broń.
Żółty Tesla Gun:
- Udaj się do pokoju, gdzie znajduje się ”pack-a-punch” i zniszcz drzwi szafy przy pomocy szarży Wüstlinga (pojawiają się oni od 9 rundy). Z szafy powinna wypaść bateria, następnie wkładamy ją do ładowarki która znajduje się obok.
- Teraz musisz zabić dwa razy po dwa bombowce (zombiaki z bombą na plecach) przy pomocy pułapki, która znajduje się nieopodal. Konieczne jest to, żeby zabić przeciwników blisko ładowarki, ponieważ musi świecić na zielono, aby zaliczyło Wam ten step. Najłatwiej jest to zrobić po otwarciu drzwi do kopalni soli, ponieważ wtedy wystarczy przyprowadzić dwa bombowce z kopalni i zabić je przy ładowarce. Jak bateria jest już naładowana to musisz ją odnieść do maszyny, w której odbierałeś drugą część do złożenia zwykłej broni tesli.
- Kiedy bateria jest już włożona w maszynę, będziesz musiał bronić urządzenie przez ok. 40-60 sekund. Jak wszystko zrobisz poprawnie to ulepszenie powinno pojawić na środkowym elemencie. Teraz wystarczy że się udasz do stacji tesli (która znajduje się tam gdzie pierwotnie odebrałeś zwykłą wersję) i ulepszysz broń.
Trudne jest to o tyle, że jak jak aktywujesz pułapkę to nie widzisz czy ta ładowarka się świeci na zielono i oprócz tego pułapka ma opóźnienie, a bombowce mogą wybuchnąć, gdy znajdziesz się blisko nich.
Szarża! / Strike!
Przewróć 10 zombie szarżą Wüstlinga w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, knock over 10 zombies with a Wüstling charge.
Wüstlingi są to zombi,e które zamiast ręki mają pałkę z kolcami, są oni więksi i mają więcej życia niż inne zombie. Po strzeleniu pocisku w jegomościa, on zacznie swoją szarżę, podczas której będzie niszczył wszystko, co znajduje się na jego drodze. Ten typ zombie pojawia się po 9 fali.
Skradacz / Lurking Around
Znajdź i zastrzel doktora Strauba w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, find and shoot Dr. Straub.
Doktor pojawia się losowo za oknami w losowych rundach, kiedy już go spotkamy wystarczy raz w niego strzelić.
Grabarz / Undertaker
Zabij Bombowca za pomocą łopaty w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, kill the Bomber with the shovel.
Bombowce są to zombie, które na swoich barkach targają bomby. Żeby zabić ich łopatą potrzebujecie zdolność z kamuflażem którą możecie wybrać w menu, dzięki tej zdolności zombie was nie będą widzieć. Kiedy otworzymy drzwi do kopalni soli zawsze pojawią się 4 bombowce, kiedy tylko ich zobaczymy to odpalamy kamuflaż i zabijamy je z łopaty.
Gromowładny / Lightning Handler
Zbuduj broń Tesli w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, build a Tesla Gun.
Aby zbudować broń tesli trzeba wykonać ”step 1-4” normalnego easter egga.
KROK 1:
Przywróć zasilanie. / Turn on the power.
KROK 2:
Przywróć zasilanie bunkra. / Returning the power in the bunker.
KROK 3:
Uruchom urządzenie transferu geistkraftu / Power up the Geiskraft Transfer Device.
Aby naładować ”Transfer geistkraftu / Geistkraft Device” musicie aktywować i naładować panel przy posągu na najniższym poziomie kopalni soli. Panel ładujemy przez zabijanie przeciwników w wyznaczonym czerwonym kółku. Kiedy naładujecie panel, ”Geistkraft Device” będzie zablokowany, aby go odblokować musicie otworzyć korbą zawór, który znajduje się przed wejściem do kopalni soli. Na filmiku robimy to znacznie wcześniej i Wy też możecie to zrobić
KROK 4:
Złóż broń tesli. / Assamble the tesla gun.
Sine kłykcie / White Knuckles
Nie dając się trafić, przetrwaj 3 fale szkodników podczas jednego meczu w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, survive 3 Pest waves in a single match without getting hit.
Fale szkodników pojawiają się co 5 rund, wystarczy nie dać się trafić na rundzie 5,10 i 15. Najłatwiejsza strategia to bieganie wokół początkowego poziomu mapy. Dodatkowo możecie na początku gry wybrać dodatkową umiejętność z postaci „Kamuflażu”, która przyda się podczas wykonywania tego trofeum.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą Marcina i Oli.
Zabrania się kopiowania bez zgody autorów!
Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Activision.