-
-
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10 (moja osobista ocena)
- Czas do zdobycia platyny: ok. 20 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x5 / x12 / x16
- Liczba trofeów offline: 29
- Liczba trofeów online: 5
- Minimalna liczba przejść: 1 + ewentualne czyszczenie (mamy wybór misji)
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: 3 ( Tylko tyle potrafisz?, IDKFA, Krąg został zamknięty)
-
Jeżeli w jakiś sposób poradnik Ci pomógł to w ramach podziękowania możesz postawić mi kawkę. Dziękuję!
DOOM powrócił! Jest to już czwarta odsłona tej kultowej serii, która wraca po ponad 10 latach. Jest to moja druga styczność z tą serią, wcześniej grałem na PC-cie w DOOM 3, która miała dużo elementów horroru i z tego co pamiętam to chyba jej nie ukończyłem… jak na czternastolatka – za dużo było nerwów. Pierwszych dwóch części nie miałem okazji ograć, a szkoda… Natomiast po ogłoszeniu prac nad nową częścią gry i zobaczeniu pierwszych trailerów, strasznie byłem napalony na grę. Postanowiłem kupić na premierę i tak się stało. I od razu Wam powiem, że tego nie żałuję.
Twórcy gry, studio id Software, przygotowali dla nas nie tylko Kampanię, ale mamy również Grę Wieloosobową oraz SnapMap. Fabuła gry jest prosta i dużo się nie zmieniła od poprzednich części. Jesteśmy ponownie komandosem placówki UAC na Marsie. Budzimy się w niewyjaśnionych okolicznościach, przywiązani do stołu i od razu zaczyna się akcja. Łapiemy pistolet, parę metrów dalej wkładamy kombinezon i ruszamy mordować demony. W trakcie dowiadujemy się, jak to zwykle bywa, że coś poszło nie tak i wszyscy pracownicy placówki zostali opętani przez demony. A dodatkowo „zła kobieta” chce jeszcze zaprosić do nas więcej demonów i musimy ją powstrzymać.
Kampania ma trzynaście, dobrze rozbudowanych misji. Nie są one ani za długie, ani za krótkie. W trakcie nich będziemy napotykać coraz to nowsze demony, które nie będą chciały wracać do Piekła. Będziemy musieli ich zmusić naszym arsenałem. A jest on bogaty. Mamy pistolet, ciężki karabin, rakietnicę oraz strzelbę, która robi prawdziwą siekę i czuć w niej tą moc. Mamy również takie wynalazki jak pistolet plazmowy czy działko gaussowskie. Nie zapominajmy o pile łańcuchowej. Późniejszym etapie zdobędziemy BFG, jest to taka atomówka wśród naszego arsenału. Nasz bohater również nie da sobie w kaszę dmuchać. Zyskał umiejętność dobijania demonów wręcz, gdzie pięknie to wygląda i jest bardzo brutalne. Graficznie wygląda bardzo dobrze, efekty pocisków oraz szczegółowość martwych ciał demonów są bardzo ładnie odwzorowane. Przy każdej fali napływających przeciwników towarzyszy nam świetna ścieżka dźwiękowa, która podnosi adrenalinę i chęć mordowania.
Grę Wieloosobową miałem okazję już sprawdzić podczas bety. I powiem Wam, że walka z innymi graczami jest jeszcze szybsza i bardziej dynamiczna niż w kampanii. Twórcy przygotowali dla nas sześć trybów. Oprócz klasycznego Deatchmatchu drużyn, mamy m.in: Arenę, Żniwa Dusz czy Dominację. Dla naszej postaci możemy zbierać i odblokowywać coraz to nowsze elementy pancerza oraz kolory. Dzięki temu możemy stworzyć oryginalny wygląd naszego avatara. Żeby było ciekawiej mamy masę wyzwań podczas grania i tradycyjnie po wykonaniu ich powiększają nasz poziom postaci. SnapMap jest to edytor map, dzięki któremu możemy stworzyć areny do solowych lub wieloosobowych (max 4) rozgrywek. Nie jest jakoś on jakoś skomplikowany. Pograłem trochę na solowych mapach i fajnie się prezentują. Widać, że twórca poświecił trochę czasu na stworzeniu areny. Mi osobiście nie podszedł, jest to moja pierwsza styczność z czymś takim i wolę testować mapki, niż je tworzyć.
Podsumowując… nowy DOOM wraca do korzeni, czyli nawiązuje do pierwszej i drugiej części. Jest brutalny, wygląda ślicznie i ma dobrą ścieżkę dźwiękową. Mordowanie demonów nie nudzi i po skończeniu kampanii chciałoby grać dalej. Poniżej mały przedsmak co nas czeka…
UWAGA na sam początek. W najnowszej obecnej już wersji gry po wszystkich aktualizacjach bardzo często pojawia się bug dotyczący trofeum Krąg został zamknięty. Pojawia się tylko jeśli zostawimy sobie zbieranie run na później po przejściu kampanii. Mimo zebrania wszystkich przez wybór rozdziałów i tak możemy nie otrzymać tego pucharku. I jedynym rozwiązaniem jest gra na nowym slocie zapisu specjalnie pod specjalnie pod to pojedyncze trofeum. Dlatego też zdecydowanie zalecam, by zebrać wszystkie runy od razu podczas pierwszego naszego przejścia gry.
W pierwszej kolejności skupiamy się na Kampanii, która oferuje trzynaście Misji Fabularnych. Mamy do wyboru pięć poziomów trudności: JA CHCĘ ŻYĆ (ŁATWY), DOWAL MI (NORMALNY), ULTRAPRZEMOC (TRUDNY), KOSZMAR (BARDZO TRUDNY) i ULTRAKOSZMAR (HARDCORE), który odblokuje się dopiero po ukończeniu kampanii. W nawiasach są to moje porównania do opisanych w grze poziomów.
Niezależnie, który wybierzemy poziom to i tak po ukończeniu fabuły wpadnie ten o to pucharek Po kolana w trupach (Ukończ kampanię na poziomie JA CHCĘ ŻYĆ, DOWAL MI, ULTRAPRZEMOC lub KOSZMAR). Tak jak widzicie, to od Was zależy wybór, na jakim poziomie rozpoczniecie przygodę z DOOMem.
W trakcie pojedynczej kampanii mamy wiele rzeczy do zrobienia, m.in: zdobyć mistrzostwo każdej broni, odnaleźć wszystkie: modyfikacje broni, dzienniki z danymi, przedmioty kolekcjonerskie, ulepszenia pancerza oraz runy, które dodatkowo wszystkie musimy ulepszyć. Do tego dochodzą jeszcze wyzwania misji, gdzie każda misja ma trzy różne zadania do spełnienia. Jak widzicie, jest masa rzeczy do zrobienia i pod spodem wypiszę tylko te, które warto wykonać w trakcie przechodzenia fabuły. Resztę bez problemu wykonamy po jej ukończeniu, poprzez wczytanie odpowiedniej misji. A więc warto się skupić na:
- zabiciu 50 przeciwników piłą mechaniczną W cztery oczy (Zabij 50 przeciwników piłą mechaniczną).
- zabiciu 100 przeciwników poprzez wybuch beczki Klucz to wyczucie czasu (Użyj wybuchowych beczek do zabicia 100 przeciwników).
- dokonaniu 200 zabójstw chwały Rzeźnik (Dokonaj 200 zabójstw chwały).
- zabiciu 150 przeciwników poprzez użycie wzmocnień Dodajemy kopa (Zabij 150 przeciwników, używając wzmocnień).
- polecam skupić uwagę na: wykonywanie na bieżąco wyzwań misji, zdobywać mistrzostwa modyfikacji broni oraz ulepszać runy, dzięki temu przy czyszczeniu będziemy mieli mniej rzeczy do wykonania.
Po ukończeniu fabuły mamy cztery opcje do wyboru:
1. Czyszczenie
Powtarzamy potrzebne misje w celu osiągnięcia/zebrania:
- wszystkich modyfikacji broni Adaptacja (Zdobądź wszystkie modyfikacje broni).
- mistrzostwa wszystkich modyfikacji broni IDKFA (Zdobądź mistrzostwo wszystkich modyfikacji broni).
- wszystkich dzienników z danymi Historyk (Znajdź wszystkie dzienniki danych).
- wszystkich przedmiotów kolekcjonerskich Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
- wszystkich ulepszeń zdrowia, pancerza i amunicji Argentowy diabeł (W pełni ulepsz maksymalny poziom zdrowia, pancerza i amunicji podczas pojedynczej kampanii).
- wszystkich run Krąg został zamknięty (Zdobądź wszystkie runy).
- ulepszeń wszystkich run IDDQD (Ulepsz wszystkie runy).
- wszystkich ulepszeń stroju Pretora Overclocking (W pełni ulepsz wszystkie kategorie Stroju Pretora podczas pojedynczej kampanii).
- i ewentualnie kończymy wyzwania misji, jeśli w pierwszym przejściu tego nie zaliczyliśmy Tylko tyle potrafisz? (Ukończ wszystkie wyzwania misji podczas pojedynczej kampanii).
Pomocne filmiki do odnalezienia wszystkich przedmiotów znajdziecie przy tym pucharku Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
2. Gra Wieloosobowa
W multi mamy tylko dwa pucharki. Jeśli chcecie odetchnąć od fabuły to czyszczenie można na razie pominąć i zabrać się za walkę z innymi graczami. Mamy tutaj naprawdę dwa banalne trofea:
- IPXSETUP.EXE (Wygraj w rozgrywce wieloosobowej).
- Bojowa skuteczność, Pan Zagłada poleca (Osiągnij 5 poziom w grze wieloosobowej).
3. SnapMap
Jeśli jesteście po grze wieloosobowej to polecam zabrać się od razu za edytor map. Tutaj również napotkamy banalne trofea:
- Wejście (Ukończ podstawowe i zaawansowane samouczki edytora SnapMap).
- Shareware (Stwórz i opublikuj SnapMapę).
- Nie ma czasu na odpoczynek (Zagraj w 5 opublikowanych SnapMap).
4. UAC na ULTRAKOSZMARZE
Mowa oczywiście o tym pucharku – Krok w szaleństwo (Ukończ „UAC” na poziomie ULTRAKOSZMAR). Do tego pucharka będziemy mogli podejść po ukończeniu kampanii. Wtedy to, nowy poziom trudności zostanie odblokowany.
Pożremy twoje ciało / Thy Flesh Consumed
Zdobądź wszystkie trofea / Earn all Trophies
Gratuluję, właśnie wróciłeś/aś z piekła i zdobyłeś/aś najcenniejszy pucharek w grze.
Strzelaj, póki nie zginie / Shoot it Until it Dies
Pokonaj cyberdemona. / Defeat the Cyberdemon
Trofeum ściśle związane z fabułą. Otrzymamy je w dziewiątej Misji, po pokonaniu Cyberdemona. Poniżej filmik prezentujący walkę z owym bossem:
Jest ich więcej? Żaden problem! / Outnumbered? No Problem
Pokonaj piekielnych strażników. / Defeat the Hell Guards
Trofeum ściśle związane z fabułą. Otrzymamy je w jedenastej Misji, po pokonaniu piekielnych strażników. Poniżej filmik prezentujący walkę z nimi:
Kto następny? / Who’s Next?
Pokonaj władczynię pająków. / Defeat the Spider Mastermind
Trofeum ściśle związane z fabułą. Otrzymamy je w trzynastej Misji, po pokonaniu finałowego bossa. Poniżej filmik prezentujący walkę z nim:
E1M1 / E1M1
Ukończ pierwszą misję kampanii. / Complete the first mission of the campaign
Trofeum ściśle związane z fabułą. Będzie to oczywiście pierwsze trofeum, jakie pojawi się na naszym koncie. Trzeba tylko ukończyć pierwszą Misję – „UAC”.
W nieznane / Into the Unknown
Przenieś się do Piekła. / Warp to Hell
Trofeum ściśle związane z fabułą. Wpadnie pod koniec piątej Misji, kiedy zostaniemy przeniesieni do Piekła.
Po kolana w trupach / Knee-Deep in the Dead
Ukończ kampanię na poziomie JA CHCĘ ŻYĆ, DOWAL MI, ULTRAPRZEMOC lub KOSZMAR. / Complete the campaign on 'I’m Too Young to Die’, 'Hurt Me Plenty’, 'Ultra Violence’, or 'Nightmare’.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Pojawi się po ukończeniu kampanii, na jednym z czterech powyższych poziomów. Nie ma tutaj podanego określonego poziomu, wybór należy do Was.
Krok w szaleństwo / A Toe into Madness
Ukończ „UAC” na poziomie ULTRAKOSZMAR. / Complete The UAC on Ultra-Nightmare
Jest to najtrudniejszy pucharek z całego zestawu i prawdopodobnie tylko on będzie Was dzielił od platynki. Poziom ULTRAKOSZMAR będziemy mogli odpalić po ukończeniu kampanii i różni się od KOSZMARU tylko tym, że jak zginiemy… to gra się kończy i musimy zaczynać od początku. Na tym poziomie, jesteśmy bardzo podatni na ataki przeciwników, dwa-trzy strzały od Opętanego żołnierza albo Diablika i leżymy.
Jeśli będziecie ciekawi jak wygląda walka na tym poziomie to odpalacie kampanię na jednym z dwóch wolnych slotów i próbujecie swoich sił. Na pierwszym spotkaniu z przeciwnikami polecam dużo biegać, jak będziemy w ciągłym ruchu to nie będą mogli nas trafić. W połowie mapy, przy Dronie Polowym oraz w następnym przesmyku między skałami, pozwólmy przeciwnikom do nas przyjść. Eliminujemy ich jak tylko wyjrzą za skałę. Ostatnie miejsce jest najgorsze, bo mogą do nas strzelać z góry, przez co nie będziemy widzieć nadlatujących pocisków. Tutaj również polecam dużo biegać. Zwracamy uwagę na beczki, jeśli któryś przeciwnik znajduje się przy niej to w nią strzelamy. Mają one dużą siłę rażenia, więc dodatkowo mogą kogoś zranić. Cały czas pamiętajmy o Granacie odłamkowym. On również ma dużą siłę rażenia, a rzucony niedaleko beczki, może wywołać duży wybuch fajerwerków.
Zdobycie pucharka zajęło mi dziewięć prób. Osiem razy dotarłem do połowy albo pod koniec mapy, a za dziewiątym w końcu się udało. Powiem Wam, nie jest aż tak strasznie, jeśli przyzwyczaimy się do broni i celowania, będziemy mieli z górki. Pozostanie tylko próbować, aż się uda. Ale cieszę się, że mamy tylko do ukończenia jedną misję na tym poziomie. Jeśli byłby pucharek za ukończenie całej kampanii to nie byłoby tak kolorowo. Poniżej przedstawiam filmik z przejściem owego poziomu:
W cztery oczy / Up Close and Personal
Zabij 50 przeciwników piłą mechaniczną. / Kill 50 enemies using the Chainsaw
Piłę mechaniczną będziemy mogli zdobyć już w drugiej Misji. Wyciągamy ją za pomocą . Zużywa ona paliwo, im większy demon tym więcej jednostek zużyje. Aby zdobyć paliwo musimy pod ścianami szukać czerwonego kanistra. Maksymalną ilość paliwa zwiększymy dzięki Baterii Argentu.
Warto zabijać przeciwników od samego początku, jak tylko zdobędziemy maksymalną ilość paliwa. Trzy jednostki paliwa, to trzech przeciwników, których możemy… przeciąć.
Specjalizacja / Specialist
Zdobądź mistrzostwo którejś modyfikacji broni. / Earn the Mastery for a weapon mod
Patrz trofeum: IDKFA.
IDKFA / IDKFA
Zdobądź mistrzostwo wszystkich modyfikacji broni. / Earn the Masteries for all weapon mods
Wszystkie modyfikacje broni posiadają mistrzostwo, ale aby je odblokować musimy najpierw wykupić wszystkie ulepszenia do danej broni. Punkty ulepszenia broni dostaniemy kończąc wyzwania misji, odkrywając sekrety oraz zwiększając ocenę bojową. Poniżej przedstawiam każdą broń i wyzwanie mistrzostwa każdej modyfikacji:
BUG: Według zagranicznych portali trofeum potrafi się zglichować niektórym osobom.
Strzelba
- Doładowana seria – Zabij pięciu Antropokubów z Doładowanej serii.
- Strzał wybuchowy – Traf bezpośrednio następującą liczbę diablików: 20.
Superstrzelba
- Ulepszenia – Zabij wiele demonów jednym strzałem z superstrzelby: 30x.
Ciężki karabin szturmowy
- Luneta taktyczna – Dokonaj następującej liczby zabójstw strzałem w głowę, używając lunety taktycznej: 50.
- Mikrorakiety – Naszpikuj w 5 sekund następującą liczbę demonów: 4.
Karabin maszynowy
- Rotator Gatlinga – Dokonaj przy użyciu rotatora Gatlinga następującej liczby zabójstw w 5 sekund: 5.
- Ruchoma wieżyczka – Zabij 5 razy – 4 lub więcej demonów po jednym rozstawieniu ruchomej wieżyczki.
Karabin plazmowy
- Uderzenie cieplne – Zabij wiele demonów jednym uderzeniem cieplnym: 20x.
- Bomba ogłuszająca – Zabij następującą liczbę ogłuszonych demonów: 30.
Działko Gaussa
- Celownik – Zabij rycerzy piekieł strzałem w głowę z użyciem celownika: 5.
- Tryb oblężniczy – Zabij 3 lub więcej demonów wiązką trybu oblężniczego: 10x.
Wyrzutnia rakiet
- Zdalna detonacja – Zabij 3 lub więcej demonów jedną detonacją: 15x.
- Naprowadzenie – Zabij za pomocą naprowadzenia następującą liczbę Przywoływaczy: 5.
Pistolet
- Doład. strzał energetyczny – Dokonaj zabójstw, trafiając w głowy doładowanym strzałem energetycznym: 15.
Adaptacja / Hot Swapper
Zdobądź wszystkie modyfikacje broni. / Acquire all weapon mods
Wszystkich modyfikacji broni jest 12. Aby je zdobyć musimy wypatrywać Dronów Polowych. Każda broń, oprócz: Pistoletu i Superstrzelby posiada po dwie modyfikacje. Jeśli posiadamy daną modyfikację do broni to aktywujemy ją poprzez przytrzymanie. Lokalizację wszystkich dronów znajdziecie przy pucharku Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
Historyk / Historian
Znajdź wszystkie dzienniki danych. / Find all Data Logs
Wszystkich dzienników z danymi jest 49. Nie są one jakoś dobrze poukrywane, leżą przeważnie na podłodze lub panelach sterujących. Dodatkowo są widoczne na mapie. Jeśli będzie jakiś problem z ich zebraniem to zapraszam do pucharka Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
Klucz to wyczucie czasu / Timing is Everything
Użyj wybuchowych beczek do zabicia 100 przeciwników. / Use explosive barrels to kill 100 enemies
Beczki znajdziemy w każdej lokacji, nawet w Piekle nie musimy się o nie martwić. Nie zwracałem jakiejś szczególnej uwagi na pucharek, ale i tak pojawił się dopiero pod koniec fabuły. Gdyby jednak ktoś nie zaliczył pucharka podczas kampanii i musiałby później podczas czyszczenia go wbijać, polecam jedenastą misję – Nekropolia.
W tej misji mamy również wyzwanie misji: Wyczuj chwilę – Zabij wybuchowymi beczkami następującą liczbę demonów: 10. Już na pierwszych przeciwnikach możemy zaliczyć owe zadanie. Na szczycie schodów po lewej stronie znajduje się beczka. Pozwalamy trzem Opętanym i dwóm Diablikom wejść na górę. Ustawiamy się tak, aby beczka nie znajdowała się między nami a Diablikiem, ponieważ może on trafić w beczkę. Kiedy cała piątka znajdzie się na górze to celujemy w beczkę i jak nam się poszczęści to wszyscy zginą od wybuchu. Schodzimy na dół i w miejscu beczki pojawi się Antropokub, od którego giniemy i powtarzamy ponownie całą akcję z beczką.
Nie musicie tego akurat boostować w tym miejscu, jeśli znajdziecie inne, lepsze miejsce to śmiało możecie tam zabijać przeciwników beczkami.
Każdy zakątek / Every Nook and Cranny
Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie. / Find all Collectibles
Wszystkich przedmiotów kolekcjonerskich jest 26. Mowa oczywiście o małych lalkach w Strojach Pretora. Są one bardzo dobrze poukrywane i na pewno z pomocą przyjdą Wam poniższe filmiki.
Na nich odnajdziecie również: 79 sekretów (są to punkty ulepszeń broni, które po zebraniu odpowiedniej ilości odblokują mistrzostwo modyfikacji danej broni), 26 przedmiotów kolekcjonerskich – Lalki, 49 dzienników z danymi, 36 martwych członków elitarnej gwardii (Żetony Pretora), 12 energii argentu, 12 dronów polowych i 12 run. Łącznie jest 226 przedmiotów do zebrania. Dzięki filmikom macie pewność na zdobycie trzynastu pucharków:
- Specjalizacja (Zdobądź mistrzostwo którejś modyfikacji broni).
- IDKFA (Zdobądź mistrzostwo wszystkich modyfikacji broni).
- Adaptacja (Zdobądź wszystkie modyfikacje broni).
- Historyk (Znajdź wszystkie dzienniki danych).
- Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
- Przeciążenie argentem (W pełni ulepsz maksymalny poziom zdrowia, pancerza lub amunicji).
- Argentowy diabeł (W pełni ulepsz maksymalny poziom zdrowia, pancerza i amunicji podczas pojedynczej kampanii).
- Dar z zaświatów (Zdobądź runę).
- Krąg został zamknięty (Zdobądź wszystkie runy).
- Złota rączka (W pełni ulepsz jedną z kategorii Stroju Pretora).
- Overclocking (W pełni ulepsz wszystkie kategorie Stroju Pretora podczas pojedynczej kampanii).
- Zmiana pędu (Ulepsz runę).
- IDDQD (Ulepsz wszystkie runy).
PLAYLISTA:
Przeciążenie argentem / Argent Overload
W pełni ulepsz maksymalny poziom zdrowia, pancerza lub amunicji. / Fully upgrade Health, Armor, or Ammo capacity
Patrz trofeum: Argentowy diabeł.
Argentowy diabeł / Argent Fiend
W pełni ulepsz maksymalny poziom zdrowia, pancerza i amunicji podczas pojedynczej kampanii. / Fully upgrade Health, Armor, and Ammo capacity on a single campaign run.
Aby móc maksymalnie ulepszyć poziom zdrowia, pancerza i amunicji będzie nam potrzebna Energia Argentu. Podczas kampanii odnajdziemy 12 zbiorników z energią. Jeśli będą problemy z odnalezieniem ich to zapraszam do pucharka: Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
Dar z zaświatów / A Gift from Beyond
Zdobądź runę. / Earn a Rune
Patrz trofeum: Krąg został zamknięty.
Krąg został zamknięty / The Circle is Complete
Zdobądź wszystkie runy. / Earn all Runes
UWAGA! W najnowszej obecnej już wersji gry po wszystkich aktualizacjach bardzo często pojawia się bug dotyczący tego trofeum. Pojawia się tylko jeśli zostawimy sobie zbieranie run na później po przejściu kampanii. Mimo zebrania wszystkich przez wybór rozdziałów i tak możemy nie otrzymać tego pucharku. I jedynym rozwiązaniem jest gra na nowym slocie zapisu specjalnie pod specjalnie pod to pojedyncze trofeum. Dlatego też zdecydowanie zalecam, by zebrać wszystkie runy od razu podczas pierwszego naszego przejścia gry.
Wszystkich run jest 12. Pierwszą runę odnajdziemy w czwartej Misji, ale w tym przypadku nie wystarczy jej odnaleźć. Po jej zlokalizowaniu musimy ukończyć jej wyzwanie, aby ją zdobyć. Wyzwania nie są trudne, może przy kilku spędziłem kilka minut, ale bez problemu zadanie ukończyłem. Po zdobyciu run, możemy je wkładać do trzech gniazd, które ułatwią Ci przetrwanie. Jeśli będą problemy z odnalezieniem ich to zapraszam do pucharka: Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
Złota rączka / Tinkering
W pełni ulepsz jedną z kategorii Stroju Pretora. / Fully upgrade a Praetor Suit category.
Patrz trofeum: Overclocking.
Overclocking / Overclocked
W pełni ulepsz wszystkie kategorie Stroju Pretora podczas pojedynczej kampanii. / Fully upgrade all Praetor Suit categories on a single campaign run.
W Stroju Pretora mamy pięć kategorii, które musimy w pełni ulepszyć. Zrobimy to dzięki Żetonom Pretora, które znajdziemy przy poległych żołnierzach elitarnej gwardii. Jest ich 36. Jeśli będą problemy z odnalezieniem ich to zapraszam do pucharka: Każdy zakątek (Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie).
Uważny badacz / Thorough Shopper
Ukończ wszystkie wyzwania w jednej z misji. / Complete all Challenges for a single mission.
Wyzwania zaczną się od drugiej Misji i akurat w niej będziemy mieli najłatwiejszy zestaw, który bez problemu wykonamy.
Rzeźnik / Butcher
Dokonaj 200 zabójstw chwały. / Perform 200 Glory Kills
Kiedy demon otrzyma odpowiednią ilość obrażeń, traci on równowagę i zostaje podświetlony na niebiesko. Jeśli się do niego zbliżymy, zostanie podświetlony na pomarańczowo, wówczas możemy dokonać na nim zabójstwa chwały – szybkiej eliminacji. Robimy to poprzez wciśnięcie przycisku.
Jeśli będziemy atakować demony pod dowolnym kątem oraz mieli na celowniku różne części ciała np. stopa, ręka, głowa, przeprowadzimy wtedy różne rodzaje zabójstw chwały. Dwieście zabójstw przy tych falach potworów, to nie jest dużo. Pucharek wpadł mi już w czwartej Misji.
Jesień średniowiecza / Rip and Tear
Zabij chwalebnie każdy pospolity rodzaj przeciwnika w kampanii. / Glory Kill all common enemy types in the campaign.
Wszystkich pospolitych przeciwników naliczyłem 16. Musimy każdemu zadać odpowiednią ilość obrażeń, podejść do niego i wcisnąć , aby go ręcznie wyeliminować. Aby móc podejrzeć na jakich potworach dokonaliśmy Zabójstwa Chwały, wciskamy , wybieramy Kodeks i zakładkę Potwory. Tam przy każdym potworze mamy podaną liczbę ile razy już go wyeliminowaliśmy. UWAGA! Na Utraconej Duszy nie można wykonać zabójstwa chwały, także nie marnujcie czasu.
Dodajemy kopa / Juicin’ it up
Zabij 150 przeciwników, używając wzmocnień. / Kill 150 enemies while using Power Ups
Wzmocnienia w grze występują pod postacią kolorowych kul – czerwona, żółta, zielona i fioletowa. Mamy cztery rodzaje wzmocnień:
- Szał (czerwona) – wpadamy wściekłość i rośnie nasza siła, dzięki której ręcznie zabijamy każdego napotkanego potwora.
- Pośpiech (żółta) – rośnie nasza prędkość poruszania się.
- Nieśmiertelność (zielona) – na krótki okres czasu stajemy się niewrażliwi na ciosy przeciwników.
- Poczwórne Obrażenia (fioletowa) – każda nasza broń otrzymuje poczwórne obrażenia i zwiększoną prędkość wylotową pocisku.
Musimy teraz mając aktywowane jakieś wzmocnienie zabić łącznie 150 przeciwników. Oczywiście ilość się kumuluje. W moim przypadku pucharek wpadł pod koniec kampanii, ale gdyby komuś się nie udało to w piątej Misji – Wieża Energii Argentu napotkamy 2-3 kule z Poczwórnymi Obrażeniami. W tej Misji mamy również wyzwanie misji: Nadgorliwość – Zabij następującą liczbę demonów, korzystając z Poczwórnych Obrażeń: 15.
Kiedy dotrzemy do fioletowej kuli, staramy się zabić jak najwięcej przeciwników, kiedy jest aktywowane wzmocnienie. Jak przestanie działać, giniemy i wczytujemy punkt kontrolny. Powtarzamy całą akcję ponownie, aż do pojawienia się pucharka. Wyzwanie misji można również w ten sam sposób zaliczyć.
Zmiana pędu / Momentum Shift
Ulepsz runę. / Upgrade a Rune
Patrz trofeum: IDDQD.
IDDQD / IDDQD
Ulepsz wszystkie runy. / Upgrade all Runes
Aby móc ulepszyć runę, trzeba spełnić jej warunek ulepszenia oraz oczywiście mieć ją w wyposażeniu. Są trzy miejsca (gniazda), aby wyposażyć je w runy. Jeśli po ukończeniu gry nie ulepszyliście wszystkich run, wystarczy powtórzyć misje i grać pod daną runę, aby ją ulepszyć. Pamiętajcie, aby ukończyć misję do końca, by stan ulepszenia został zapisany, jeśli mamy do ulepszenia jeszcze jakieś inne runy. Pod spodem przedstawiam wszystkie 12 run, warunki ulepszenia oraz ich efekty:
Nazwa Runy | Opis | Wyzwanie Ulepszenia | Ulepszenie |
Próżnia | Zwiększa zasięg przyciągania przez upuszczonych przedmiotów | Przyciągnij następującą liczbę upuszczonych przedmiotów: 300 | Jeszcze bardziej zwiększa zasięg przyciągania upuszczonych przedmiotów |
Zamęt i zagubienie | Wydłuża czas wytrącenia demona z równowagi | Dokonaj następującej liczby zabójstw chwały „śmierć z przestworzy”: 25 | Demon jeszcze dłużej odzyskuje równowagę |
Zwiększenie amunicji | Zwiększa ilość amunicji pozyskiwanej od wrogów i z demonów | Zbierz następującą ilość amunicji: 500 | Szansa na upuszczenie przez demonów amunicji do BFG |
Siła wyposażenia | Zwiększa skuteczność elementów wyposażenia | Użyj następującej liczby elementów wyposażenia: 30 | Jeszcze bardziej zwiększa skuteczność elementów wyposażenia |
Odnajdź i zniszcz | Zabójstwa chwały możliwe są ze znacznie większej odległości | Zabij chwalebnie następującą liczbę demonów: 75 | Zwiększa dystans, z jakiego można użyć umiejętności „odnajdź i zniszcz” |
Dzikość | Szybsze wykonywanie zabójstw chwały | Wykonaj unikalne zabójstwa chwały, gdy używana jest dzikość: 25 | Jeszcze bardziej zwiększa szybkość zabójstw chwały |
Mobilność lotnicza | Zapewnia znaczący wzrost kontroli nad ruchem w powietrzu po wykonaniu podwójnego skoku | Zabij następującą liczbę demonów, będąc w powietrzu: 30 | Pozwala kontrolować kierunek pojedynczego skoku |
Ofensywa pancerna | Demony pokonywane zabójstwami chwały upuszczają pancerz | Zdobądź następującą liczbę punktów pancerza: 2500 | Większa ilość pancerza upuszczana po zabójstwach chwały |
Krew to moje paliwo | Szybszy bieg przez krótki czas po zabójstwie chwały | Zabij następującą liczbę demonów podczas zwiększenia prędkości: 50 | Wydłuża czas szybszego biegu po zabójstwie chwały |
Intymność to podstawa | Odporność wytrąconych z równowagi demonów ułatwia wykonywanie zabójstw chwały | Wytąć z równowagi następującą liczbę demonów: 100 | Demony tracą równowagę po otrzymaniu mniejszych obrażeń |
Bogaci się bogacą | Strzelanie ze standardowej broni nie używa amunicji, gdy poziom pancerza wynosi 100 lub więcej | Osiągnij maksymalny poziom pancerza następującą liczbę razy: 12 | Aktywuj ulepszenie „bogaci się bogacą” z pancerzem na poziomie 75 pkt |
Rzutem na taśmę | Przeżyj śmiertelny cios i otrzymaj dodatkową szansę przetrwania. Licznik zeruje się po śmierci | Zabij następującą liczbę demonów, gdy aktywny jest rzut na taśmę: 10 | Na każde życie otrzymujesz dodatkowy rzut na taśmę |
- Próżnia – tutaj tak naprawdę nic nie musimy robić. Wystarczy mieć ją aktywną i zabijać demony, a z nich będzie wypadała amunicja oraz zdrowie, które będzie przez nas przyciągane.
- Zamęt i zagubienie – do zaliczenia tego wystarczy jeden skok, ale jak dorwiemy podwójny skok, będzie o wiele łatwiej. Przy jednym skoku trzeba dobrze wyskoczyć, aby zaliczyło „śmierć z przestworzy”.
- Zwiększenie amunicji – nic trudnego, wystarczy zbierać amunicję, trochę długotrwałe ulepszanie.
- Siła wyposażenia – jak będzie tylko aktywny granat odłamkowy to go rzucamy.
- Odnajdź i zniszcz – proste, dobijamy demony , jak tylko podświetlą się na pomarańczowo.
- Dzikość – trudno mi powiedzieć jakie są to „unikalne” zabójstwa chwały, ale jak miałem aktywną runę to co jakiś czas wbijało zabójstwo jedno za drugim.
- Mobilność lotnicza – tutaj dzięki Cacodemonom ulepszyłem runę. To te latające głowy z jednym zielonym okiem. Kiedy tylko zaświecą na pomarańczowo, wykonujemy zabójstwo chwały i zalicza nam zabójstwo w powietrzu.
- Ofensywa pancerna – najbardziej długotrwałe ulepszanie runy. Nic trudnego, wystarczy zbierać pancerz.
- Krew to moje paliwo – kiedy zabijemy demona poprzez zabójstwo chwały, na krótki moment zwiększa nam się prędkość poruszania. Wtedy to musimy zabijać demony, aby zaliczało ulepszenie runy.
- Intymność to podstawa – musimy spowodować, aby demon podświetlił się na niebiesko, nic trudnego.
- Bogaci się bogacą – jeśli nie mamy wolnego gniazda, to runę warto aktywować w pewnych momentach. Pierwszy kiedy przed naszymi oczami znajdzie się Megazdrowie, które maksymalnie podnosi poziom Zdrowia oraz Pancerza. Świetnym drugim momentem będzie dziesiąta Misja, gdzie osiągnąłem maksymalny poziom pancerz osiem razy. Znalazłem zieloną ciecz (kwas), który zadaje obrażenia oraz niedaleko płytki z pancerzem. Wystarczy zbić 2-3 pkt pancerza, dzięki tej zielonej kałuży i podnieść pancerz, aby osiągnąć ponownie maksymalny poziom pancerza. Mi się udało osiem razy tak zrobić.
Tylko tyle potrafisz? / What Else Ya Got?
Ukończ wszystkie wyzwania misji podczas pojedynczej kampanii. / Complete all Mission Challenges
Każda misja, oprócz pierwszej ma po trzy wyzwania, które musimy wypełnić podczas jej trwania. Przeważnie są związane z sekretami albo z chwalebnymi zabójstwami. Poniżej przedstawię wszystkie wyzwania i pokrótce do każdego coś napiszę.
BUG: Trofeum ma wizualnego buga. Otóż, kiedy jesteśmy w menu Wyborze Misji, może nam przy wyzwaniach pokazać, że nie zostało ukończone. Natomiast po wyborze tej misji wszystko mamy wykonane. Sam mam tak przy misji Laboratorium Lazarus, gdzie pokazuje mi 1/3 wyzwań ukończone, ale nie przeszkodziło mi to zdobyć powyższego pucharka.
Misja 2 – Dział Zasobów
- Dwójczyna – Zabij jednym strzałem ze strzelby następującą liczbę opętanych: 2.
- Oblicza śmierci – Dokonaj na opętanych następującą liczbę różnych zabójstw chwały: 5.
- Zapalony kolekcjoner – Znajdź następującą liczbę sekretów: 3.
Tutaj nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Strzelba ma taki odrzut, że dwóch bez problemu przestrzeli. Zabójstwa chwały możemy dokonać z przodu, z tyłu, z góry, namierzając w głowę oraz w stopę. Sekrety znajdziecie przy pucharku: Każdy zakątek.
Misja 3 – Odlewnia
- Trzej opętani, jedna beczka – Zabij jedną wybuchową beczką następującą liczbę opętanych: 3.
- Zadeptanie – Dokonaj na opętanych żołnierzach zabójstw chwały „śmierć z przestworzy” (z góry): 3.
- Zapalony kolekcjoner – Znajdź następującą liczbę przedmiotów kolekcjonerskich: 2.
Beczkę, a nawet cztery beczki obok siebie znajdziemy zaraz na początku (idąc z mostu, po lewej stronie przy dużych bramie), zabijamy jedynie opętanego strażnika, aby przypadkiem nie trafił w beczki. Później zwabiamy opętanych i strzelamy. „Śmierć z przestworzy” zaliczamy dzięki skoku, wciskamy będąc idealnie nad głową przeciwnika. Przedmioty kolekcjonerskie znajdziecie przy tym pucharku: Każdy zakątek.
Misja 4 – Obiekt Argentu
- Słuszna droga – Użyj kamienia wyzwania runy.
- Z lotu ptaka – Zdobądź automapę Obiektu Argentu.
- Pasowanie – Dokonaj na rycerzach piekieł zabójstw chwały „śmierć z przestworzy”: 2
Z odnalezieniem runy nie będziecie mieli problemu, ponieważ będzie po drodze. Z automapą powinno być podobnie, w razie czego zerknijcie w film przy pucharku: Każdy zakątek. A „śmierć z przestworzy” podobnie jak w poprzedniej misji.
Misja 5 – Wieża Energii Argentu
- Kręgarz – Dokonaj na diablikach zabójstw chwały „łamacz szczęk” lub ciosem w kark (od tyłu): 4.
- Jak igły w stogu siana – Znajdź następującą liczbę sekretów: 3.
- Nadgorliwość – Zabij następującą liczbę demonów, korzystając z Poczwórnych Obrażeń: 15.
Jeśli diablik zostanie podświetlony na pomarańczowo, podchodzimy do niego z przodu lub z tyłu celujących w jego głowę i wciskamy . Sekrety jak zwykle znajdziecie przy pucharku: Każdy zakątek. Kiedy dotrzemy do fioletowej kuli, staramy się zabić jak najwięcej przeciwników, podczas aktywnego wzmocnienia. Jak przestanie działać, giniemy i wczytujemy punkt kontrolny. Nie możemy zabić wszystkich ponieważ, zostanie zapisany nowy punkt kontrolny. Powtarzamy całą akcję ponownie, aż do zaliczenia wyzwania.
Misja 6 – Sanktuarium Kadingir
- Śladami trupa – Zdobądź następującą liczbę żetonów pretorskich: 4.
- Siła rozpędu – Zabij następującą liczbę demonów, używając wzmocnień: 10.
- Podetnij go! – Dokonaj na piekielnych burzycielach zabójstw chwały „podcięcie” (prawa noga): 4.
Żołnierzy w razie czego odnajdziecie dzięki filmiku, przy pucharku: Każdy zakątek. Przy wzmocnieniach, można wykorzystać tą samą metodę co w poprzedniej misji, czyli… zabijamy ile wlezie podczas zebrania jakiegoś wzmocnienia (nie ma określonego, więc każde z czterech będzie zaliczało), jak minie to giniemy, aby ponownie je użyć. Podcięcie zaliczy, jak ustawimy tak jak zaprezentowałem na zdjęciu:
- Strzelanie do rzutków – Zabij upiora, gdy znajduje się powietrzu.
- Bliskie spotkania – Zabij piłą mechaniczną następującą liczbę demonów: 5.
- Wiedza to potęga – Zdobądź następującą liczbę dzienników danych: 3.
Upiora zabiłem dzięki Wyrzutni rakiet (modyfikacja: Naprowadzanie). Z piłą nie będzie problemu, a raczej będzie to czysta przyjemność. Dzienniki w razie czego będą na filmiku.
Misja 8 – Kompleks Badań
- Otwieracz do butelek – Dokonaj na opętanych zabójstw chwały „korkociąg” (prawa łydka / tył głowy): 5.
- Poprawka – Użyj następujących liczby kamieni wyzwania runy: 2.
- Zabawa w chowanego – Znajdź następującą liczbę przedmiotów kolekcjonerskich: 2.
Tutaj o dziwo tył głowy nie chciało zaliczać, więc ustawiałem się za opętanym i namierzałem prawą łydkę, bez problemu zaliczało. Kamienie wyzwania run oraz przedmioty kolekcjonerskie znajdziecie w filmu, przy pucharku: Każdy zakątek.
Misja 9 – Laboratorium Lazarus
- Oblicza śmierci II – Dokonaj na opętanych żołnierzach różnych zabójstw chwały: 5.
- Nawlekanie nitki – Zabij jednym strzałem następującą liczbę demonów: 10.
- Dobrze spędzony czas – Zagraj w demoniczną rozwałkę.
Wyzwanie już mieliśmy w drugiej Misji. Czyli zabijamy z przodu, z tyłu, z góry, namierzając w głowę oraz w stopę. Taką liczbę demonów zabijemy tylko i wyłącznie dzięki BFG. Kiedy dotrzemy do nie całkiem zamkniętej zielonej śluzy i ją ręcznie otworzy. Za nią znajdziemy dużą salę z masą opętanych. Czekamy niech grupka podejdzie do nas i strzelamy. Komputer z grą przedstawiam na zdjęciu:
Misja 10 – Kraina Tytanów
- Sztuczka strzelecka – Zabij utraconą duszę inną utraconą duszą.
- Na szczycie góry – Dokonaj na baronie piekieł zabójstwa chwały „śmierć z przestworzy” (z góry).
- Dominator – Zabij następującą liczbę demonów, używając wzmocnień: 20
Aby zabić utraconą duszę inną utraconą duszą, musimy dzięki wystrzału ze strzelby „zdmuchnąć” ją na inną duszę i przy niej powinna wybuchnąć. Strzelamy, kiedy znajdzie się w połowie drogi do nas i musimy ustawić się tak, aby za nią znajdowała się druga dusza. „Śmierć z przestworzy” zaliczymy dzięki podwójnemu skoku. A wzmocnienia tak jak wcześniej, zabijamy ile wlezie podczas jego aktywacji, giniemy i powtarzamy, aż do zaliczenia wyzwania.
- Pinezką w balon – Zabij antropokuba pistoletem.
- Dwie gęby do wykarmienia – Zabij jednym strzałem następującą liczbę cacodemonów: 2
- Wyczuj chwilę – Zabij wybuchowymi beczkami następującą liczbę demonów: 10.
Polecam najpierw użyć innej broni, aby wytrącić go z równowagi, a później zmienić broń na pistolet i strzelać w głowę. Dwóch cacodemonów zabijemy dzięki BFG. Co do beczek to już na pierwszych przeciwnikach możemy zaliczyć owe zadanie. Na szczycie schodów po lewej stronie znajduje się beczka. Pozwalamy trzem Opętanym i dwóm Diablikom wejść na górę. Ustawiamy się tak, aby beczka nie znajdowała się między nami a Diablikiem, ponieważ może on trafić w beczkę. Kiedy cała piątka znajdzie się na górze to celujemy w beczkę i jak nam się poszczęści to wszyscy zginą od wybuchu. Schodzimy na dół i w miejscu beczki pojawi się Antropokub, od którego giniemy i powtarzamy ponownie całą akcję z beczką, aż do zaliczenia wyzwania. Ale nie martwcie się w dalszych pomieszczeniach też znajdziecie beczki, więc jeśli nie chcecie robić wyzwania na tej jednej, to bez problemu powinniście to zaliczyć na innych.
Misja 12 – Centrum przetwarzania VEGI
- Oblicza śmierci III – Dokonaj na diablikach różnych zabójstw chwały: 5
- Krwawa piniata – Zabij jednym granatem odłamowym następującą liczbę demonów: 3
- Moje zęby są ostrzejsze – Zabij cacodemona piłą mechaniczną.
Po raz trzeci musimy użyć pięciu różnych zabójstw chwały czyli: z przodu, z tyłu, z góry, głowa i np. prawa łydka. Granat używamy na grupce opętanych. A zabicie cacodemona piłą nie będzie problemu.
Misja 13 – Argent D’Nur
- Nie ruszaj się – Zabij jednym strzałem następującą liczbę baronów piekieł: 2
- Biała plama na mapie – Znajdź wszystkie sekrety „przełącznik czaszek” (3).
- [Ocenzurowano] duża spluwa – Zabij z BFG następującą liczbę demonów: 25.
Dwóch baronów oczywiście likwidujemy za pomocą BFG. Pojawią się przy drugiej i trzeciej Zjawie. Sekrety znajdziecie na filmiku. A co do BFG zwabiamy jak najwięcej demonów i strzelamy, jeśli nie jesteśmy pewni czy nam się uda, to giniemy i powtarzamy czynność, aż do zaliczenia wyzwania.
IPXSETUP.EXE / IPXSETUP.EXE
Wygraj w rozgrywce wieloosobowej. / Win a Multiplayer match
Nic trudnego. Wybieramy Znajdź Rozgrywkę i jeden z ośmiu trybów. Polecam zwykły Deathmatch drużyn. Nie musimy zajmować miejsca na podium. Wystarczy, że nasza drużyna wygra i zdobędziemy pucharek.
Bojowa skuteczność, Pan Zagłada poleca / Combat tested, Doomguy approved
Osiągnij 5 poziom w grze wieloosobowej. / Reach Level 5 in Multiplayer
Piąty poziom nabiłem grając tylko Deathmatch drużyn. Wystarczyły bodajże trzy albo cztery mecze i poziom został osiągnięty.
Stary znajomy / An Old Friend
Zdobądź BFG. / Acquire the BFG
Trofeum ściśle związane z fabułą. Otrzymamy je, kiedy w ósmej Misji zdobędziemy broń BFG 9000. Broń wyciągamy po wciśnięciu . Jest to najmocniejsza broń ze wszystkich dostępnych w grze. Jednym strzałem zabija wszystkich przeciwników znajdujących się w polu rażenia.
Shareware / Shareware
Stwórz i opublikuj SnapMapę. / Create and publish a SnapMap
Po ukończeniu wszystkich samouczków bierzemy się za stworzenie własnej SnapMapy. Można się pobawić i spróbować stworzyć coś dobrego, ale jeśli Wam może edytor nie podpasował to zrobimy to na szybko. Wybieramy Moje SnapMapy -> Stwórz Mapę -> Podstawowy szablon -> Tryb Schematu -> Wybieramy jakiegoś demona i opuszczamy go na mapę -> Opublikuj -> aż do Dane Mapy, wybieramy jej nazwę oraz opis -> Zakończ i wybieramy Opublikuj. Po opublikowaniu mapy na naszym koncie pojawi się trofeum.
Nie ma czasu na odpoczynek / No Rest for the Living
Zagraj w 5 opublikowanych SnapMap. / Play 5 published SnapMaps
Wybieramy Społeczność SnapMap i Dołącz do rozgrywki. Jeśli będą jakieś problemy z łączeniem albo nikogo nam nie wyszuka, to wybieramy Popularne Mapy i szukamy map, które można ukończyć w pojedynkę. Po zagraniu na pięciu mapach pucharek pojawi się na naszym koncie.
Wejście / Entryway
Ukończ podstawowe i zaawansowane samouczki edytora SnapMap. / Complete the SnapMap Basic and Advanced Tutorials
Naszą przygodę z edytorem zaczniemy od tego pucharka. Wybieramy Moje SnapMapy i Akademia Snap: Podstawy. Mamy tutaj cztery samouczki, które musimy ukończyć. Później zabieramy się za Akademia Snap: Zaawansowany, gdzie mamy osiem króciutkich samouczków. Wszystkie samouczki prowadzą krok po kroku, więc nie ma możliwości się w tym zagubić. Po zaliczeniu ostatniego, pucharek również będzie zaliczony.
Tekst napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!