Platynka w Hogwart’s Legacy (Dziedzictwo Hogwartu) nie należy do wymagających. Czeka nas jednak naprawdę sporo różnorodnego zbieractwa, bo znajdziek jest multum. A kolekcję trzeba ogarnąć na 100%. Większość jest jednak ładnie zaznaczona na mapie, a w pozostałych pomoże nam ten poradnik. Nie ma też żadnych trofeów do pominięcia, więc możemy grać tak, jak nam wygodnie.
Krok po kroku:
UWAGA! Błąd #1 Nie należy otwierać w obozach kłusowników klatek zamkniętych kłódką wymagającą zaklęcia Alohomora o ile jakieś zadanie konkretnie nas od tego nie wymaga. Przede wszystkim dotyczy to obozu za zakazanym lasem w regionie TORFOWISKA PÓŁNOCNEJ PRZEPRAWY. Jeśli zrobimy to zanim gra nas tam pośle uniemożliwimy sobie ukończenie jednego z zadań pobocznych. Twórcy gry znają problem, ale w obecnej wersji (1.000.004) błąd nadal występuje. Jeśli go macie nie ma innego wyjścia jak czekanie na aktualizacje.
UWAGA! Błąd #2 Podczas misji fabularnej, w której uczymy się łapać zwierzęta przyjdzie nam natrafić na obóz kłusowników. W skrzyni w tym obozie powinniśmy dostać atrybut „Spalenie 1”. Może się jednak zdarzyć, iż mimo jej otwarcia nie otrzymamy tego atrybutu, co uniemożliwi nam zdobycie pucharka Edycja Kolekcjonerska. Warto sprawdzić, czy na pewno go mamy i w przypadku braku wczytać wcześniejszy punkt kontrolny. Jeśli zorientowaliśmy się dużo później to nie ma innej opcji jak czekać na aktualizacje. EDIT – W aktualizacji zmieniono najpewniej moment otrzymania atrybutu i zamiast ze skrzyni pojawia się po zakończeniu wspominanej misji.
Ogólnie mogą się nam nadal przytrafiać problemy związane z trofeum Edycja Kolekcjonerska. Sam tego nie doświadczyłem, ale część graczy narzeka na pewne niezaliczone elementy do zbierania. Jeśli się upewnimy, że na pewno wszystko dobrze zebraliśmy i mamy podobny problem nie ma innego wyjścia jak czekać na aktualizację.
Na szczęście Dziedzictwo Hogwartu nie ma żadnych pomijalnych trofeów, wiec nie musimy się niczym specjalnie przejmować podczas rozgrywki. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka pucharków, których wcześniejsze pilnowanie przyspieszy nam zdobycie platynowego pucharka. Generalnie jednak lecimy sobie wątek fabularny, zadania poboczne oraz na koniec kolekcjonerstwo. Z biegiem postępu odblokujemy wszelkie umiejętności, pozwalające nam się uporać z każdą zagadką.
Do śledzenia różnych postępów w ramach dążenia do platyny CTSG przygotował świetny i przydatny arkusz, w którym możemy sobie wszystko ładnie odznaczać. Znajdziecie go TUTAJ. Arkusz ma zablokowaną możliwość edycji, dlatego musimy sobie go najpierw otworzyć w wersji, w której będziemy mogli wszystko ładnie odznaczać. Wybieramy z zakładki Plik (ang File) i następnie Utwórz kopię (ang Make a copy). Wtedy mamy arkusz dostępny na naszym koncie google. Ewentualnie można skorzystać z opcji Pobierz i na komputerze sobie edytować plik, jeśli mamy zainstalowany arkusz kalkulacyjny. Nie męczcie proszę autora prośbami o prawa do edycji. 🙂
Ogólne informacje:
- Jak tylko uzyskamy zdolność zaklęcia niewidzialności – wykorzystujmy je, by nabijać sobie eliminowanie wrogów z ich użyciem do pucharka Cel uświęca środki.
- Uważajmy na zadania poboczne związane z poszukiwaniem skarbów. Pojawiają się one na mapce, ale tylko gdy jesteśmy w pobliżu. Dlatego zalecam od razu przyjmować każdy quest jaki zauważymy. Dzięki temu będzie potem mniej szukania ewentualnego brakującego zadania.
- Warto od początku śledzić postęp w trofeum Kończące muśnięcia. Odznaczajmy sobie w arkuszu przeciwników, których już potraktowaliśmy starożytną magią. Jeśli tego nie zrobimy trudno będzie nam spamiętać jakie warianty wrogów już atakowaliśmy, a jakie nie.
- Jedną z rzeczy do zaliczenia są Wyzwania. Wśród nich pojawią się Wyzwania Pojedynków. Są to losowo generowane specjalne wymogi użycia zaklęć podczas starć. Gdy tylko takowe pojawią się w naszej grze zaliczajmy ich jak najwięcej. Gdy wypełnimy pasek postępu do końca odblokowując Maskę Demimoza, możemy je już całkowicie olać. Nic więcej nam nie dadzą.
- W pewnym momencie gry otrzymamy możliwość roślin w Pokoju Życzeń. Zalecam od razu w tym momencie kupić nasiona Malwy, jeśli chodzi o rośliny i je sobie sadzić. Są niezbędne do rozwiązywania Zagadek Merlina.
- Nieco później zyskamy jeszcze możliwości hodowania zwierząt i ulepszania ekwipunku w Pokoju Życzeń. Polecam założyć małą hodowlę Memortków oraz Lunaballi. Generują one surowce do ulepszeń sprzętu w Zaczarowanym Krośnie. A jedno z wyzwań wymaga dokonania ulepszeń wielokrotnie. Warto z tego względu odbierać skóry Lunballi oraz pióra Meomortków, a następnie ulepszać jednorazowo każdy znaleziony element wyposażenie ZNAKOMITEJ jakości. Są to wymagające najmniej surowców przedmioty. Jednorazowe ulepszenie kosztuje raptem jedno pióro lub jedną skórę zależnie od typu wyposażenia.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Kolekcja trofeów / Trophy Triumph
Zdobądź wszystkie trofea / Obtain all other trophies
Platynowe trofeum. Wpadnie nam jak uporamy się z wszystkimi pozostałymi.
Spektakularne wejście / The Sort Who Makes an Entrance
Ukończ wprowadzenie i zakończ ceremonię przydziału / Complete the introduction and finish the Sorting Ceremony
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu ceremonii przydziału i wyborze domu Hogwartu, do którego będziemy przynależeć.
Za miasto / The Toast of the Town
Odnajdź Komnatę Mapy, należąc do Slytherinu / Find the Map Chamber as a Slytherin
Trofeum związane z konkretnym domem. Po wyborze Slytherinu podczas ceremonii przydziału musimy wraz z postępem fabularnym odkryć Komnatę Mapy w Hogwarcie. Będziemy musieli powtarzać ten etap gry dla każdego z domów od samego początku. Niestety nie da się tego skrócić i czeka nas około 2h za każdym razem.
Szkolenie aurora / The Auror's Apprentice
Odnajdź Komnatę Mapy, należąc do Hufflepuffu / Find the Map Chamber as a Hufflepuff
Trofeum związane z konkretnym domem. Po wyborze Hufflepuffu podczas ceremonii przydziału musimy wraz z postępem fabularnym odkryć Komnatę Mapy w Hogwarcie. Będziemy musieli powtarzać ten etap gry dla każdego z domów od samego początku. Niestety nie da się tego skrócić i czeka nas około 2h za każdym razem.
Gryffindor na cmentarzu / The Gryffindor in the Graveyard
Odnajdź Komnatę Mapy, należąc do Gryffindoru / Find the Map Chamber as a Gryffindor
Trofeum związane z konkretnym domem. Po wyborze Gryffindoru podczas ceremonii przydziału musimy wraz z postępem fabularnym odkryć Komnatę Mapy w Hogwarcie. Będziemy musieli powtarzać ten etap gry dla każdego z domów od samego początku. Niestety nie da się tego skrócić i czeka nas około 2h za każdym razem.
Mądra sowa / The Wise Owl
Odnajdź Komnatę Mapy, należąc do Ravenclawu / Find the Map Chamber as a Ravenclaw
Trofeum związane z konkretnym domem. Po wyborze Ravenclawu podczas ceremonii przydziału musimy wraz z postępem fabularnym odkryć Komnatę Mapy w Hogwarcie. Będziemy musieli powtarzać ten etap gry dla każdego z domów od samego początku. Niestety nie da się tego skrócić i czeka nas około 2h za każdym razem.
Pierwsza lekcja / First Class Student
Weź udział w swoich pierwszych zajęciach / Attend your first class
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu pierwszych zajęć w szkole.
Pięściarski troll / Troll with the Punches
Przeżyj atak trolli na Hogsmeade / Survive the troll attack on Hogsmeade
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trolli w Hogsmade.
Oto Obrońca / That's a Keeper
Poznaj Charlesa Rookwooda w Komnacie Mapy / Meet Charles Rookwood in the Map Chamber
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po poznaniu Charlesa Rookwooda.
Powstanie z popiołów / Rising From the Ashes
Uratuj feniksa / Rescue the phoenix
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po uratowaniu feniksa.
Przepychanki z garborogiem / Grappling with a Graphorn
Pokonaj Władcę Wybrzeża / Subdue the Lord of the Shore
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu Władcy Wybrzeża.
Mistrzostwo wspomnień / The One Who Mastered Memories
Doświadcz wszystkich wspomnień z myślodsiewni / View all Pensieve memories
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po znalezieniu wszystkich wspomnień myśloodsiewni.
Namaszczenie bohaterów / The Hallowed Hero
Dzierż jedno z Insygniów Śmierci / Wield a Deathly Hallow
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu wątku w księdze z gabinetu dyrektora.
Bohaterzy Hogwartu / The Hero of Hogwarts
Pokonaj Ranroka / Defeat Ranrok
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa.
Poszukiwania wiedzy / The Seeker of Knowledge
Wygraj Puchar Domów / Win the House Cup
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu ostatniego głównego zadania fabularnego.
Gazela Zemsty / The Avenging Gazelle
Ukończ linię relacji z Natsai Onai / Complete Natsai Onai's relationship line
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań fabularnych związanych z postacią Natsai Onai.
Obrońcy smoków / The Defender of Dragons
Uratuj smoka / Save a dragon
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie w ramach jednego z zadań fabularnych związanych z postacią Poppy Sweeting.
Przyjaciele zwierząt / Beast Friends
Ukończ linię relacji z Poppy Sweeting / Complete Poppy Sweeting's relationship line
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań fabularnych związanych z postacią Poppy Sweeting.
Do grobowej deski / A Sallow Grave
Ukończ linię relacji z Sebastianem Sallowem / Complete Sebastian Sallow's relationship line
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań fabularnych związanych z postacią Sebastiana Sallowa.
Dobry lot / Flight the Good Flight
Pobij czas Imeldy we wszystkich miotlarskich wyścigach / Beat Imelda's time in all broom races
Trofeum związane z pobocznym wątkiem fabularnym związanym z wyścigami na miotłach. Zadanie to pojawia się w pewnym momencie w Hogsmeade. Konkretnie w SKLEPIE SPORTOWYM SPINWITCHES. Będziemy musieli brać udział w trzech wyścigach na przestrzeni tej serii zadań i w każdym z nich wygrać z Imeldą. Jak już opanujemy sterowanie miotłą nie powinno być z tym większych problemów.
Dobry Samarytanin / The Good Samaritan
Ukończ wszystkie misje poboczne / Complete all side quests
Z większością zadań pobocznych nie będzie problemu bo są dokładnie zaznaczone na mapie. Jest jednak kilka zadań związanych z poszukiwaniem skarbów. Charakteryzują się one tym, że rozpoczniemy je jedynie znajdując odpowiednią mapkę lub osobę zlecającą, ale ikonka zadania pojawi się tylko, gdy będziemy w pobliżu. Jeśli czegoś wam brakuje, a nie widzicie nic na mapie świata sprawdźcie arkusz CTSG TUTAJ. Wchodzimy w zakładkę MISJE i tam w UKOŃCZONE. Potem możemy po kolei zaznaczać wszystkie te ze srebrnym znaczkiem, które mamy u siebie.
Wyzwanie przyjęte / Challenge Accepted
Ukończ wszystkie poziomy któregoś z wyzwań / Complete all tiers of a challenge
To trofeum ma bardzo duży wpływ na Edycja Kolekcjonerska. Konkretnie i tak konieczne będzie osiągnięcie 100% w każdym z wyzwań, by zebrać całą kolekcję.
- WALKA – to mało skomplikowana zakładka. Ot musimy pokonać konkretną ilość danych typów przeciwników oraz zaliczyć Wyzwania Pojedynków, które generują się losowo podczas potyczek.
- MISJE – tu nie ma co tłumaczyć. Kolejne poziomy są przyznawane za kończenie zadań od nauczycieli, misji głównych oraz misji pobocznych.
- EKSPLORACJA – czyli znajdźki i aktywności poboczne. W zasadzie jedynym kłopotem jest tu znajdowanie platform do lądowania na miotle, gdyż nie są one zaznaczone na mapie i nie jest łatwo je wypatrzyć. Poniżej znajduje się jednak mapka z ich lokalizacjami.
- STRONY PRZEWODNIKA – znowu znajdźki. W przypadku tych rozsianych w otwartym świecie gry nie ma problemu, bo są ładnie zaznaczone na mapie. Gorzej jest w Hogsmeade oraz Hogwarcie. Tam musimy je odkrywać za sprawą zaklęcia Rivelio . Istotne jest jednak to, że liczą się tylko te znajdowane w taki sposób. Strony latające, ukryte przy posągach, czy w obrazach rozświetlanych Lumos nie wliczają się do tej puli.
- POKÓJ ŻYCZEŃ – tu mamy wyzwania związane z mechaniką gry. Hodowanie zwierząt wiąże się konkretnie z trofeum Zwierzęca natura. Ratowanie dotyczy tylko złapania konkretnej ilości. Z ulepszaniem jest nieco więcej roboty. Polecam założyć małą hodowlę Memortków oraz Lunaballi. Generują one surowce potrzebne do ulepszeń sprzętu w Zaczarowanym Krośnie. Warto z tego względu odbierać skóry Lunballi oraz pióra Meomortków, a następnie ulepszać jednorazowo każdy znaleziony element wyposażenie ZNAKOMITEJ jakości. Są to wymagające najmniej surowców przedmioty. Jednorazowe ulepszenie kosztuje raptem jedno pióro lub jedną skórę zależnie od typu wyposażenia.
Edycja Kolekcjonerska / Collector's Edition
Ukończ wszystkie kolekcje / Complete all collections
Najbardziej czasochłonna rzecz do wykonania. Rzeczy do zebrania jest naprawdę sporo, a my musimy ogarnąć wszystkie zakładki na 100%. Sporo wpadnie nam w łapy przy okazji, ale i czeka nas sporo biegania.
- WSPOMAGACZE – z tym nie ma problemu. Wystarczy kupić wszystkie receptury do mikstur oraz nasiona roślin w Hogsmeade i załatwione.
- WROGOWIE – zaliczymy naturalnie w ramach ukończenia wszystkich zdań i eksploracji świata.
- WYGLĄD – zaliczymy naturalnie w ramach kończenia zadań oraz wyzwań.
- STRONY RIVELIO – no i tu jest sporo zbierania. W przypadku tych rozsianych w otwartym świecie gry nie ma problemu, bo są ładnie zaznaczone na mapie. Gorzej jest w Hogsmeade oraz Hogwarcie. Tam musimy je odkrywać za sprawą zaklęcia Rivelio . Istotne jest jednak to, że liczą się tylko te znajdowane w taki sposób. Strony latające, ukryte przy posągach, czy w obrazach rozświetlanych Lumos nie wliczają się do tej puli. Poniżej znajduje się tabela z wszystkimi stronami w dwóch obszernych lokacjach wraz z opisem ich lokalizacji.
HOGSMEADE
NAZWA STRONY | OPIS LOKALIZACJI |
1. POD TRZEMA MIOTŁAMI | Przy kominku wewnątrz tawerny. |
2. PRYWATNY POKÓJ POD TRZEMA MIOTŁAMI | Najwyższe piętro tawerny. Wymaga zaklęcia Alohomora. |
3. BECZKI PIWA KREMOWEGO | Przed budynkiem Trzech Mioteł. |
4. WĄTPLIWE KOCIOŁKI CERIDWEN | Naprzeciwko sklepu Księgi i Zwoje. |
5. FAŁSZOSKOP | Wewnątrz sklepu ze strojami. |
6. DRZEWO W MUCHOMORACH I ASTRACH | Wewnątrz sklepu Muchomory i Astry. |
7. OGRODY SPOŁECZNOŚCI W HOGSMEADE | Ogród z warzywami w centrum wioski. |
8. MANEKINY GALDRAGA | Wewnątrz sklepu ze strojami. |
9. STROJE CZARODZIEJSKIE NA KAŻDĄ OKAZJĘ FIRMY GALDRAG | Przed sklepem ze strojami. |
10. DOKI PRZY ŚWIŃSKIM ŁBIE | Za karczmą Świński Łeb. |
11. POWIESZONY ŚWIŃSKI ŁEB | Wewnątrz karczmy Świński Łeb. |
12. EKSPLODUJĄCE CUKIERKI | Wewnątrz Miodowego Królestwa. |
13. MIODOWE KRÓLESTWO | Przed Miodowym Królestwem. |
14. MUSY-ŚWISTUSY | Wewnątrz Miodowego Królestwa. |
15. WÓZEK MAGICZNEJ RZEPY | Obok sprzedawcy Magicznej Rzepy. |
16. PORZUCONY SKLEP | W pobliżu Płomieni Fiuu – Południowe Hogsmeade. |
17. SKLEP Z RÓŻDŻKAMI OLIVENDERÓW | Przed sklepem z różdżkami. |
18. ELIKSIRY J. PIPPINA | Wewnątrz sklepu z eliksirami. |
19. HENGIST Z WOODCROFT | Duży posąg przy drzewie w Północnym Hogsmeade. |
20. MAGICZNA POCZTA | Rynek Hogsmeade, wewnątrz budynku obok Steepley i Synowie. |
21. KOTY ZE SKLEPU SCRIVENSHAFT | Wewnątrz budynku na środku Rynku Hogsmeade. |
22. SKLEP SPORTOWY SPINWITCHES | Wewnątrz sklepu z miotłami. |
23. WYSTRÓJ HERBACIARNI | Wewnątrz sklepu Steepley i Synowie. |
24. ZAKLĘTE SCHODY | Wewnątrz sklepu Księgi i Zwoje. |
25. KIEŁ I SZPON | Wewnątrz sklepu Kieł i Szopn. |
26. HOGSMEADE | Przy moście wejściowym do miasta. |
27. STUDNIA | Studnia w centrum miasta za sklepem ze strojami. |
28. ŁAJNOBOMBA | Wewnątrz sklepu Królestwo Żartobliwych Niespodzianek Zonka. |
29. MYDEŁKO Z ŻABIEGO SKRZEKU | Wewnątrz sklepu Królestwo Żartobliwych Niespodzianek Zonka. |
30. KRÓLESTWO ŻARTOBLIWYCH NIESPODZIANEK ZONKA | Przed sklepem Królestwo Żartobliwych Niespodzianek Zonka. |
HOGWART
NAZWA STRONY | CZĘŚĆ ZAMKU | DOKŁADNIEJSZA LOKALIZACJA |
1. GOBELIN BARNABASZA BZIKA | Skrzydło Astronomiczne | Wieża Astronomiczna |
2. TELESKOP ASTRONOMICZNY | Skrzydło Astronomiczne | Wieża Astronomiczna |
3. CZĘŚCIOWA TRANSMUTACJA | Skrzydło Astronomiczne | Klasa Transmutacji |
4. PORTRET BARUFFIA | Skrzydło Południowe | Wieża Gremium |
5. ZŁAMANA MIOTŁA | Skrzydło Dzwonnicy | Dziedziniec Dzwonnicy |
6. SPŁASZCZONA ZBROJA | Skrzydło Dzwonnicy | Dziedziniec Dzwonnicy |
7. ARTEFAKT GOBLINÓW | Skrzydło Dzwonnicy | Dziedziniec Dzwonnicy |
8. DZWONY TRZECH SIÓSTR | Skrzydło Dzwonnicy | Dziedziniec Dzwonnicy |
9. ŚLADY PRZYPALENIA | Skrzydło Dzwonnicy | Dziedziniec Dzwonnicy |
10. GRIMBALD WEFT | Skrzydło Dzwonnicy | Zdobywamy w ramach zdania pobocznego |
11. ŻABI CHÓR | Skrzydło Dzwonnicy | Wieża Zachodnia |
12. MACHAJĄCY RYCERZ | Skrzydło Dzwonnicy | Zdobywamy w ramach zdania pobocznego |
13. OKNA KLASY HISTORII MAGII | Skrzydło Dzwonnicy | Klasa Historii Magii |
14. DREWNIANY KOT | Skrzydło Dzwonnicy | Dziedziniec Dzwonnicy |
15. JEZIORO HOGWARTU | Wielka Sala | Przystań |
16. PODZIEMNA PRZYSTAŃ | Wielka Sala | Dziedziniec Wiaduktu |
17. KLASA NUMEROLOGII | Aneks Biblioteki | Klasa Numerologii |
18. FONTANNA W SALI GŁÓWNEJ | Aneks Biblioteki | Sala Główna |
19. MECHANIZM ZEGAROWY | Skrzydło Południowe | Dziedziniec Wieży Zegarowej |
20. STUDNIA CZTERECH ZWIERZĄT | Skrzydło Południowe | Dziedziniec Wieży Zegarowej |
21. NAWIEDZONA TOALETA | Skrzydło Południowe | Wieża Gryffindoru |
22. SZKIELET LELKA WRÓŻEBNIKA | Skrzydło Astronomiczne | Wieża Obrony Przed Czarną Magią |
23. SZAFA BOGINA | Skrzydło Astronomiczne | Wieża Obrony Przed Czarną Magią |
24. CELA MROCZNEJ WIEŻY | Skrzydło Astronomiczne | Klasa Zaklęć |
25. SZKIELET CZARNEGO HYBRYDZKIEGO | Skrzydło Astronomiczne | Klasa Obrony Przed Czarną Magią |
26. PORTRET ILLYIUSA | Skrzydło Astronomiczne | Wieża Obrony Przed Czarną Magią |
27. WĘŻOWE OKNO | Skrzydło Astronomiczne | Wieża Obrony Przed Czarną Magią |
28. ODZNAKA AURORA PROFESORA SHARPA | Aneks Biblioteki | Klasa Eliksirów |
29. PORTRET GORGONY | Aneks Biblioteki | Długa Galeria |
30. URNA Z PROCHAMI | Skrzydło Dzwonnicy | Lochy |
31. SKRYPTORIUM SALAZARA SLYTHERINA | Wielkie Schody | Możemy się tam dostać w ramach zdania pobocznego |
32. MAPA ARGYLLSHIRE | Skrzydło Południowe | Wieża Gryffindoru |
33. BORYS SZALONY | Skrzydło Południowe | Skrzydło Szpitalne |
34. LACHLAN CHUDY | Skrzydło Południowe | Wieża Gryffindoru |
35. ZBIÓR POWIEŚCI PRZYGODOWYCH | Skrzydło Południowe | Wieża Gremium |
36. ŁAZIENKA PREFEKTÓW | Skrzydło Południowe | Skrzydło Szpitalne |
37. PRZEJŚCIE DO MIODOWEGO KRÓLESTWA | Wielkie Schody | Wielkie Schody |
38. SKORUPA ŻÓŁWIA WYSADZANA KLEJNOTAMI | Skrzydło Południowe | Wieża Gremium |
39. PIÓRO PRZYJĘCIA I KSIĘGA DOPUSZCZENIA | Wielkie Schody | Gabinet Dyrektora |
40. ZBROJA CENTAURA | Wielkie Schody | Izba Pamięci |
41. RUCHOME SCHODY | Wielkie Schody | Wielkie Schody |
42. CHIMERA Z GABINETU DYREKTORA | Wielkie Schody | Gabinet Dyrektora |
43. SZKATUŁA CZARY OGNIA | Wielkie Schody | Izba Pamięci |
44. ZBROJA SKRZATA DOMOWEGO | Wielkie Schody | Izba Pamięci |
45. ŚPIĄCE PORTRETY | Wielkie Schody | Gabinet Dyrektora |
46. TIARA PRZYDZIAŁU | Wielkie Schody | Gabinet Dyrektora |
47. ZBROJA TROLLA | Wielkie Schody | Izba Pamięci |
48. IZBA PAMIĘCI | Wielkie Schody | Izba Pamięci |
49. ARCHITEKT HOGWARTU | Wielka Sala | Wielka Sala |
50. SUFIT WIELKIEJ SALI | Wielka Sala | Wielka Sala |
51. ZIEWAJĄCA CHIMERA | Wielka Sala | Wyjście na zewnątrz z Wielkiej Sali |
52. HERB HOGWARTU | Wielka Sala | Hol Wejściowy |
53. KLEPSYDRY NA PUNKTY | Wielka Sala | Wielka Sala |
54. SOWI PULPIT | Wielka Sala | Wielka Sala |
55. DRZWO W SZKLARNI | Aneks Biblioteki | Szklarnie |
56. STEROWALNE ŚLIWKI | Aneks Biblioteki | Szklarnie |
57. KRWAWE MIĘSO | Skrzydło Dzwonnicy | Mury Zamku |
58. WANNA W KLATCE | Skrzydło Dzwonnicy | Mury Zamku |
59. TRZMINORKI | Skrzydło Dzwonnicy | Mury Zamku |
60. MURY OBRONNE ZAMKU | Skrzydło Dzwonnicy | Mury Zamku |
61. SOWY HOGWARTU | Skrzydło Dzwonnicy | Wieża Sów w zewnętrznej części |
62. BOISKO DO QUIDDITCHA | Skrzydło Dzwonnicy | Przy końcowej części Murów Zamku przy boisku |
63. POSĄG GRZEGORZA PRZYMILNEGO | Aneks Biblioteki | Sala Główna |
64. FONTANNA Z JEDNOROŻCEM | Skrzydło Południowe | Skrzydło Szpitalne |
65. BECZKI HUFFELPUFFU | Wielka Sala | Wielkie Schody |
66. KUCHENNE STOŁY | Wielka Sala | Wielkie Schody |
67. OBRAZ Z GRUSZKĄ | Wielka Sala | Wielkie Schody |
68. KWATERY SKRZATÓW DOMOWYCH | Wielka Sala | Wielkie Schody |
69. KSIĄŻKA Z PRZEPISAMI SKRZATÓW DOMOWYCH | Wielka Sala | Wielkie Schody |
70. STARY BIBLIOTEKARZ | Aneks Biblioteki | Biblioteka |
71. ZACZAROWANE KSIĘGI | Aneks Biblioteki | Biblioteka |
72. MODEL DO WRÓŻENIA Z RĘKI | Aneks Biblioteki | Pracownia Wróżbiarstwa |
73. KSIĘGA O NATYCHMIASTOWEJ TRANSMUTACJI | Aneks Biblioteki | Zdobywamy w ramach wątku fabularnego |
74. KLASA ALCHEMII | Skrzydło Astronomiczne | Lochy |
75. WAŻNY MUGOLSKI ATREFAKT | Skrzydło Dzwonnicy | Lochy |
76. POSĄG ŚPIĄCEGO SMOKA | Skrzydło Dzwonnicy | Lochy |
77. POSĄG SFINKSA | Skrzydło Dzwonnicy | Sala Hieroglifów |
78. GOBELINY SAGI WILKOŁAKÓW | Skrzydło Dzwonnicy | Lochy |
79. NARZĘDZIA GAJOWEGO | Skrzydło Południowe | Południowe Wyjście Hogwartu |
80. PORTRET GRUBEJ DAMY | Skrzydło Południowe | Wieża Gremium |
81. POPIERSIE RAVENCLAWU | Wielkie Schody | Wieża Ravenclawu |
82. KOŁATKA RAVENCLAWU | Wielkie Schody | Wieża Ravenclawu |
83. KOMNATA PRZYJĘĆ W ROCZNICĘ ŚMIERCI | Wielkie Schody | Lochy Slytherinu |
84. POSĄG KELPIE | Wielkie Schody | Lochy Slytherinu |
85. UMYWALKA SLYTHERINA | Wielkie Schody | Lochy Slytherinu |
86. FONTANNA Z WIWERNĄ | Skrzydło Astronomiczne | Dziedziniec Transmutacji |
87. KOMNATA SZLABANU | Wielkie Schody | Lochy Slytherinu |
88. GOBELIN POLOWANIA BEZ GŁÓW | Wielkie Schody | Lochy Slytherinu |
89. CUCHNĄCY KORYTARZ | Aneks Biblioteki | Zachodnia Wieża |
90. PORTRET SIR CADOGANA | Aneks Biblioteki | Sala Główna |
- ZWIERZĘTA – zaliczymy w ramach ukończenia zadań oraz zdobywając Zwierzęca natura.
- ATRYBUTY – znajdziemy je w skrzyniach obozów bandytów oraz kończąc wyzwania.
- UCHWYTY RÓŻDŻEK – znajdziemy je w skrzyniach oraz w ramach ukończenia zadań.
- WYCZAROWANIA – część musimy kupić w sklepie Księgi i Zwoje w Hogsmade. Część otrzymamy w ramach misji i wyzwań. Większość znajdziemy jednak w skrzyniach w świcie gry. Uwaga na skrzynie z motylami, bo nie są one zaznaczone na mapie świata o ile się dostatecznie nie zbliżymy. W razie czego ich lokalizacja zaznaczona jest na mapie z opisu Wyzwanie przyjęte. Warto zaznaczyć, że każdy z 4 obszarów do hodowania zwierząt w Pokoju Życzeń ma ukryte po 3 skrzynki z tymi elementami. Materiał wideo ze skrzyniami ukrytymi na terenie Hogwartu znajduje się poniżej. Nie zamieściłem jednak na nim rozwiązań do zagadek z uwagi, iż na etapie nagrywania miałem już wszystkie zebrane, a nie da się ich zresetować. Jeśli potrzebujecie podpowiedzi to już wyjaśniam. Większość skrzyni jest ukryta za drzwiami zagadki z symbolami. Licząc od lewej do prawej mamy 10 symboli stworzeń. Mają one przypisane kolejno numery od 0 do 9. My musimy tak dobrać wizerunek stworzenia spod znaków zapytania, by suma wszystkich liczb z okręgu równała się z tą wewnątrz. No i pozostają jeszcze dwie bardziej skomplikowane zagadki Depulso w specjalnych komnatach. Ich rozwiązanie możecie zobaczyć TUTAJ.
- SKŁADNIKI – znajdziemy je w świecie gry oraz zgarniemy z pokonanych przeciwników. Poniżej znajduje się lista wszystkich:
- Jaja Popiełka
- Dyptam
- Język Błotoryja
- Ślaz
- Sok z Chorbotka
- Rdest Ptasi
- Muchy Siatkoskrzydłe
- Kapelusze Skaczących Muchomorów
- Sok z pijawek
- Malwa
- Kamień Księżycowy
- Figa Abisyńska
- Pajęczy kieł
- Trupi fetor
- Smarki trolla
- Futro wilka
- MIOTŁY – część zdobędziemy w ramach wyzwań, a część będzie wymagała zakupów. Poniżej lista sprzedawców mioteł:
- Sklep Sportowy Spinwitches w Hogsmeade
- Sprzedawca Leopold Babcocke znajdujący się tuż przy Płomieniach Fiuu – Wschodnia Dolina Hogsmeade – Regon Dolina Hogesmeade
- Sprzedawca Arn znajdujący się przy moście niedaleko Płomieni Fiuu – Środkowa Dolina Hogwartu – Region Dolina Hogwartu
- Sprzedawczyni Priya Treadwell znajdująca się przy ruinach po drodze z wioski Irondale do Feldcroft – Region Feldcroft
- Sprzedawca Rohan Prakash znajdujący się przy ruinach niedaleko Płomieni Fiuu – Most Maurunweem – Region Wybrzeże Kłusowników
Zmysł zaklęć / A Keen Sense of Spell
Przyzwij starożytną magię po raz pierwszy / Invoke Ancient Magic for the first time
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wiąże się z jedną z kluczowych mechanik gry. Będziemy musieli korzystać ze starożytnej magii między innymi przy Kończące muśnięcia.
Pracownia postępu / Loom for Improvement
Ulepsz element wyposażenia / Upgrade a piece of gear
Trofeum związane z ulepszaniem wyposażenia. Stanie się to dostępne dopiero po fabularnym odblokowaniu Magicznego Krosna w Pokoju Życzeń. Będzie to konieczne do uzyskania Wyzwanie przyjęte.
Korzenie nauki / The Root of the Problem
Ogłusz 10 różnych wrogów, używając mandragory / Stun 10 different enemies using a Mandrake
Madragora to jedna z roślin, których możemy używać w trakcie walki. Możemy je kupić, bądź wyhodować po zakupieniu nasion. Wystarczy podczas gry z koła pod przyciskiem użyć manragory na 10 przeciwnikach.
Zwierzęca natura / The Nature of the Beast
Wyhoduj zwierzę każdego rodzaju / Breed every type of beast
Trofeum to stanie się możliwe wraz z postępem fabularnym. Otrzymamy z czasem możliwość hodowanie zwierząt w czterech sekcjach Pokoju Życzeń. Będziemy potrzebowali jednak zakupić w Księgach i Zwojach z Hogsmeade projekt Zagroda Hodowlana. Następnie konieczne będzie złapanie pary każdego gatunku i wypuszczeniu jej w pokoju z postawioną zagrodą. Wtedy możemy wyhodować małe zwierzątko. Nie musimy czekać, aż młode się urodzi. Od razu po zaplanowaniu jest zaliczone.
Lista zwierząt:
- Dirikrak
- Świergotnik
- Olbrzymia Purpurowa Ropucha
- Garboróg
- Hipogryf
- Memortek
- Kuguchar
- Lunballa
- Niuchacz
- Pufek
- Testral
- Jednorożec
Kolekcja eliksirów / Going Through the Potions
Uwarz eliksir każdego rodzaju / Brew every type of potion
Trofeum to stanie się możliwe wraz z postępem fabularnym. Otrzymamy z czasem możliwość tworzenia eliksirów. Będziemy musieli jednak nabyć wcześniej receptury w sklepie w Hogsmeade. Ważne jest jednak to, że musimy podnieść dany eliksir po przegotowaniu. Jeśli mamy maksymalną ilość danego eliksiru trzeba będzie go wykorzystać, by zwolnić miejsce.
Lista eliksirów:
- Eliksir skupienia
- Napar gazowy
- Eliksir Edurus
- Eliksir niewdzialności
- Eliksir Maxima
- Eliksir Wiggenowy
Zapuszczanie korzeni / Put Down Roots
Wyhoduj roślinę każdego rodzaju / Grow every type of plant
Trofeum to stanie się możliwe wraz z postępem fabularnym. Otrzymamy z czasem możliwość hodowania roślin. Będziemy musieli jednak nabyć wcześniej nasiona w sklepie w Hogsmeade. Warto też zaznaczyć, że część z nich bezie wymagała zakupu większych donic w sklepie Księgi i Zwoje. Wystarczy przynajmniej raz wyhodować każdą z roślin.
Lista roślin:
- Chińska Kąsająca Kapusta
- Mandragora
- Jadowita Tentakula
- Dyptam
- Ślaz
- Rdest Ptasi
- Malwa
- Figa Abisyńska
Do trzech razy sztuka / Third Time's a Charm
Ulepsz element wyposażenia 3 razy / Upgrade a piece of gear 3 times
Rozszerzenie dla trofeum Pracownia postępu. By je zdobyć musimy trzykrotnie ulepszyć dowolny przedmiot przy użyciu Magicznego Krosna w Pokoju Życzeń.
Talent do wydawania / A Talent for Spending
Wydaj 5 punktów talentów / Spend 5 Talent Points
Trofeum związane z rozwojem postaci. Wraz z postępem gry otrzymamy możliwość przydzielania punktów w zakładce TALENTY. Pucharek wpadnie po przedzieleniu 5 punktów.
Rozsądne wydatki / Savvy Spender
Wydaj wszystkie punkty talentów / Spend all Talent Points
Trofeum związane z rozwojem postaci. Będzie możliwe dopiero po osiągnieciu maksymalnego 40 poziomy związanego z pucharkiem Siła osiągnięć. Musimy wejść do zakładki TALENTY i rozdysponować wszystkie punkty.
Pokój z widokiem / Room with a View
Dotrzyj do najwyższego punktu zamku, górnej pracowni dyrektora / Reach the highest point in the castle, the Headmaster's upper study
Trofeum związane z eksploracją Hogwartu. Będzie możliwe dopiero wraz z postępem fabularnym, gdy odblokuje się nam możliwość zwiedzania Gabinetu Dyrektora.
Rozlane mleko / Spilled Milk
Użyj Flipendo, by obrócić krowę dziesięć razy / Use Flipendo ten times – to tip one cow or several
Zaklęcie Flipendo odblokujemy wraz z postępem fabularnym. Krowę natomiast możemy spotkać w różnych miejscach. Pewniakiem jest wioska Feldcroft. Po znalezieniu zwierzęcia musimy wielokrotnie rzucać weń zaklęcie. Do momentu, aż wpadnie nam pucharek.
Fiuu przez świat / Floo Around the World
Odblokuj wszystkie Płomienie Fiuu / Unlock all Floo Flames
Płomienie Fiuu to punkty szybkiej podróży. Odblokowanie wszystkich nie jest wymagające, bo są one wyraźnie oznaczone na mapie w każdym z obszarów. Wystarczy podejść do danego punktu i zostanie on odblokowany.
Podążaj za motylami / Followed the Butterflies
Podążaj za motylami do skarbu / Follow butterflies to a treasure
Pucharek związany z tajemniczymi znajdźkami. Uwaga jednak na te skrzynie z motylami, bo nie są one zaznaczone na mapie świata o ile się dostatecznie do nich nie zbliżymy. W razie czego lokalizacja wszystkich zaznaczona jest na mapie z opisu Wyzwanie przyjęte.
Sprostaj wyzwaniom / Rise to the Challenges
Pokonaj wrogów na wszystkich arenach walk / Defeat enemies in all battle arenas
Pucharek związany z eksploracją. Wśród okrywanych w świecie gry aktywności dostępne są trzy areny walk. By zyskać do nich dostęp musimy najpierw zniszczyć wszystkie urny w okolicy. Nie jest to specjalnie wymagające i zaklęcie Rivelio ładnie nam je oznaczy. Trofeum wpadnie w ramach czyszczenia mapy.
Na brodę Merlina! / Merlin's Beard!
Rozwiąż wszystkie łamigłówki Merlina / Complete all Merlin Trials
Pucharek związany z eksploracją. Wśród okrywanych w świecie gry aktywności dostępne jest 95 zagadek Merlina oznaczonych ikonką liścia. Musimy pamiętać o hodowaniu Malwy w Pokoju Życzeń. Roślina ta jest niezbędna, by aktywować zagadkę. Znalezienie ich nie jest trudne, bo na mapie świata możemy zobaczyć ile dokładnie w każdym regionie jest do odkrycia i ile już mamy. A rzucając zaklęcie Rivelio lecąc na miotle ładnie będzie podświetlało nam wszystkie okoliczne aktywności. Zagadki te mają kilka powtarzających się schematów. Wystarczy rozwiązać raz i kolejne nie są już żadną tajemnicą.
Śmiałość odkrywców / The Intrepid Explorer
Odkryj wszystkie lochy pod kopcami / Discover all cairn dungeons
Pucharek związany z eksploracją. Wśród okrywanych w świecie gry aktywności dostępne jest 5 lochów pod kopcami. Będziemy musieli tam zaglądnąć w ramach zadań pobocznych. Należy pamiętać, by otworzyć w każdym z nich wszystkie ważne skrzynie.
Miłośnicy wybrzeża / Coasting Along
Odwiedź Wybrzeże Kłusowników / Visit Poidsear Coast
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W pewnym momencie gry przyjdzie nam udać się w te najbardziej oddalone od Hogwartu rejony.
Postrach demimozów / Demiguise Dread
Znajdź wszystkie posążki demimoza / Find all Demiguise statues
Pucharek związany ze znajdźkami. Znajdowanie posążków zleci nam w ramach jednego z pobocznych zadań woźny Hogwartu. Zanoszenie ich odblokuje potrzebne nam zaklęcie Alohomora o kolejnych stopniach zaawansowania. Gra dobrze pokazuje nam ile jest do zdobycia w każdym obszarze gry. Są one ukryte tylko w wioskach, Hogsmeade oraz Hogwarcie. Wykryjemy je zaklęciem Rivelio i podświetlą się na niebiesko. Część z nich jednak będzie zamknięta za zamkiem 2 stopnia. Dlatego trzeba kolejno zanosić je do woźnego, by ten pokazał nam ulepszone zaklęcie umożliwiające zbieranie kolejnych. Istotną rzeczą jest też fakt, że posążki te można podnieść tylko nocą. By zmienić dzień na noc włączamy mapę i wciskamy . Filmy dotyczący lokalizacji posążków w Hogwarcie i Hogsmeade znajdują się poniżej. W przypadku małych wiosek nie ma problemu ze znalezieniem posążków, bo jest tam raptem po kilka domków.
Cel uświęca środki / The Ends Petrify the Means
Pokonaj łącznie pięćdziesięciu wrogów za pomocą Petrificus Totalus / Defeat a total of fifty enemies using Petrificus Totalus
Trofeum związane z ukrywaniem. By móc rzucić zaklęcie Petrificus Totalus musimy najpierw skorzystać z zaklęcia Kameleona. Będąc ukrytym należy zakraść się za plecy przeciwnika i go wyeliminować wciskając . Powtarzamy proces dla 50 dowolnych przeciwników.
Wysokie oczekiwania / Raising Expectations
Osiągnij mnożnik 100 w jednej kombinacji / Reach a combo of 100
Mnożnik kombinacji nabijamy poprzez trafianie zaklęciami bez jednoczesnego otrzymywania obrażeń. Nie jest to specjalnie trudne, ale potrzebny będzie bardziej wytrzymały przeciwnik. Świetnie się sprawdzi do tego troll, a najlepiej jakby były ze dwa w legowisku. Używamy wtedy tylko standardowego zaklęcia i uważamy by nie oberwać.
Druga opcja to inferius, który jest niezniszczalny o ile nie potraktujemy go ogniem. Możemy więc beztrosko trzaskać w umarlaka zwykłe zaklęcia, aż pucharek wleci nam na konto.
Kończące muśnięcia / Finishing Touches
Użyj starożytnej magii na każdym wrogu w grze / Use Ancient Magic on every enemy in the game
Starożytna magia to potężny atak dostępny po skumulowaniu energii widocznej na niebieskim pasku przy ikonkach zaklęć. Wykonujemy atak poprzez wciśnięcie +. Zużyje nam to jeden z segmentów wspominanego paska. Warto zaznaczyć, że ten „każdy wróg w grze” jest na wyrost. Chodzi bowiem tylko o zwykłych powtarzających się w otwartym świecie przeciwników. Wszelkie bardziej wyjątkowi napastnicy się nie liczą. Warto sobie zaznaczać tych przeciwników, bo trudno jest potem spamiętać kogo już atakowaliśmy, a kogo jeszcze nie.
Lista przeciwników pod to trofeum:
- Błotoryje
- Błotoryj Kamiennogrzbiety
- Wielki Błotoryj Kolczasty
- Błotoryj Bawełnotrawiasty
- Czarownicy Popiełków
- Pojedynkowniczka Popiełków
- Zwiadowca Popiełków
- Zabójczyni Popiełków
- Strażniczka Popiełków
- Żołnierz Popiełków
- Kat Popiełków
- Kłusownicy
- Pojedynkowniczka Kłusowników
- Tropiciel Kłusowników
- Animag Kłusowników (forma człowieka)
- Animag Kłusowników (forma wilka)
- Strażniczka Kłusowników
- Czatownik Kłusowników
- Kat Kłusowników
- Gobliny
- Zabójca Lojalistów
- Dowódca Lojalistów
- Wartownik Lojalistów
- Wojownik Lojalistów
- Strażnik Lojalistów
- Pająki
- Jadowity Pomykacz
- Jadowity Czyhacz
- Jadowity Strzelec
- Jadowita Matrona
- Pomykacz Kolczasty
- Czyhacz Kolczasty
- Strzelec Kolczasty
- Matrona Kolczasta
- Trolle
- Troll leśny
- Górski troll
- Troll rzeczny
- Inne
- Inferius
- Wilk
- Mroczny Wilk
Mistrzostwo zaklęć / The Spell Master
Naucz się wszystkich zaklęć / Learn all spells
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wraz z postępem gry przyjdzie nam opanować wszystkie możliwe zaklęcia. Warto tu jednak zaznaczyć, iż zaklęcia Niewybaczalnie się nie zaliczają do pucharka. Niemniej polecałbym je opanować, bo na polu walki się naprawdę przydają.
Siła osiągnięć / A Forte for Achievement
Osiągnij poziom 40 / Reach Level 40
Jest to maksymalny poziom dostępny w grze i będzie możliwy do wbicia dopiero pod koniec przygody. Doświadczenie wpada bowiem tylko za aktywności. Ubijanie wrogów nie przyspieszy nam awansowania na kolejne poziomy. Musimy po prostu zaliczyć wszystkie zadania oraz wyzwania.