Elex

4/10
80H
x1
x3
x5
x42
51
0
11
0
1
51
0
11
0
1

 

Elex to gra RPG stworzona przez niemieckie studio Piranha Bytes znane między innymi z serii Gothic oraz Risen. Rozgrywka jak można się było spodziewać jest toporna, a system walki woła o pomstę do nieba, lecz na szczęście całość ratuje ciekawy świat, wciągająca historia oraz naprawdę konkretny klimat. Jeśli ktoś ma sentyment do kultowego Gothica powinien dać grze szansę. Znajdzie tu sporo nostalgii dla siebie. W przypadku jednak gdy poprzednie gry nie zrobiły na nas pozytywnego wrażenia, to i od Elexa najpewniej się odbijemy.

 

Krok po kroku:

Na samym wstępie chciałbym polecić tą SOLUCJĘ z której warto zasięgnąć w przypadku ogarniania zadań. Kawał świetnej roboty. Dzięki temu możemy sobie łatwo odnaleźć zleceniodawców zadań pobocznych i podejrzeć jakie wybory gwarantują jakie nagrody. Przyda nam to się z powodu pucharka srebro Karierowicz wymagającego ukończenia przez nas 300 misji.

Porady ogólne:

  • Na starcie wybierzcie łatwy poziom trudności. Nie ma pucharków z tym związanych, a walka jest naprawdę irytująca i nie ma sensu jej utrudniać.
  • Często zapisujcie na licznych slotach. Gra może nam się wysypać albo okaże się, że konkretnego questa lepiej nam było rozegrać w inny sposób.
  • Szczególnie na początku korzystajmy z pomocy towarzyszy. Przyjmują na siebie uwagę części wrogów, są nieśmiertelni i najwyżej zostaną chwilowo ogłuszeni, a jak kogoś zabiją to i tak też dostaniemy za to punkty doświadczenia.
  • Tworząc postać skupcie się na początku na buildzie pod walkę. Dobrym wyborem jest nastawienie na walkę łukiem. Rozwijając się w tym kierunku można bezpiecznie sprzątać coraz potężniejszych przeciwników.
  • Wybierając łuk pamiętajcie, aby kupić sobie strzały.
  • Warto mieć przy sobie jak najwięcej mikstur uzdrawiających. Na początku mogą być małe, ale potem warto już ogarnąć większe.
  • Warto pamiętać, że w tej grze samo kliknięcie w użycie mikstury od razu nas nie leczy. Bohater najpierw wyciągnie buteleczkę i ją wypije. Przez to ociąganie się z leczeniem kilka razy niepotrzebnie zginąłem.
  • W sklepie możemy kupować np. wszystkie strzały, wszystkie mikstury i gdy ponownie zagadamy sklepikarz znowu będzie miał pełny zasób tych towarów, więc warto od razu zmagazynować większy zasób. Przyda się.
  • W razie problemów z pieniędzmi można łatwo się wzbogacić korzystając z poniżej opisanego glitcha na łatwą kasę.
  • Warto w już początkowej fazie rozgrywki nauczyć się perka Chemia z zakładki Rzemiosło. Jest to później niezbędne do zdobycia wszystkich pucharków związanych z ulepszaniem postaci w jednym przejściu.

Glicz na nieskończoną kasę:

Jeśli chcemy ogarnąć platynę w jednym przejściu niezbędne okaże się nam skorzystanie z tego glitcha w celu zgromadzenia funduszy. Można korzystać z tego wielokrotnie. Za każdym razem, gdy uznamy, że potrzebujemy zastrzyku gotówki.

Znajdujemy handlarza bronią lub/i zbrojami. Trik działa na wszystkich sprzedawcach, ale wymaga by mieli oni mniej niż 10 sztuk danego elementu, dlatego najlepszym wyborem są sprzedawcy takich dóbr. Ważne, abyśmy nie mieli na koncie prawie wcale elexitu, bo inaczej też trik nie zadziała jak należy. Możemy go wydać całego na zakup strzał i mikstur uzdrawiających. Tych nigdy za wiele. Gdy już nasze konto będzie puste kierujemy się do handlarza. Odpalamy menu zakupów i klikając wybieramy zakładkę Broń lub Pancerz. Teraz chwytamy pada i spamujemy stale przyciski oraz . Przedmioty zaczną znikać tak jakbyśmy je kupowali. Działamy do momentu, aż zostanie jeden element. Potem możemy zmienić zakładkę na drugą i tam zrobić tak samo. I teraz na koniec ważne jest to, abyśmy wybrali  Resetuj wymianę. Wtedy nasze konto zasili spora sumka w elexicie.

 

WAŻNE! Jeśli chcemy zamknąć się w jednym przejściu gry musimy sprawiać, aby nasza oziębłość malała. Jest to system nastawienia naszej postaci. Zależą od tego pucharki związane z zakończeniem gry. Spadek oziębłości można ogarnąć tylko poprzez wybory fabularne. W drugą stronę da się potem szprycować elexem, więc ważne abyśmy przede wszystkim mieli na tapecie dążenie do pucharka srebro Człowiek i do końca gry utrzymywali ten poziom.

Podczas rozmów cały czas celujmy w spadem oziębłości.

KROK I – ukończenie jak największej liczby zadań bez dołączania do żadnej frakcji

Na początku skupmy się na wykonywaniu zadań i zbieraniu doświadczenia. Polecam jak wspomniałem wyżej po tym jak trochę dopakujemy sobie walkę i zdobędziemy lepszą broń wybrać nauczenie się perka Chemia z zakładki Rzemiosło, aby potem nie musieć się martwić jego brakiem. Kończmy tu wszystkie zadania dla każdej z frakcji oraz zadania poboczne. Nie ma się co martwić, że przez przypadek do jakiejś dołączymy. Stanie się to tylko jeśli absolutnie się zadeklarujemy przed danymi zwierzchnikami. Ważne jednak, abyśmy mieli wykonane wszystko co umożliwia dołączenie do Berserków, Kleryków oraz Banitów.

Przy okazji polecam też od razu planować nawiązanie jak najlepszych relacji dla jednej z postaci wymaganych do pucharka braz Romantycznie.

KROK II – dopakowanie na maksa kategorii umiejętności

Jeśli zrobiliśmy już wszystkie możliwe zadania i jedyne co nas blokuje do dalszego pchnięcia fabuły to dołączenie do którejś z frakcji nadszedł czas na zabawę z pucharkami za maksowanie kategorii.

  1. Udajemy się do obozu w Mateczniku i inwestujemy tam 1000 kryształków w sprzedawcę oraz 2000 w dowolny warsztat.
  2. Kupujemy w sklepie w Mateczniku recepturę na napój elexowy oraz na silny napój elexowy.
  3. Do wykonania pojedynczego napoju elexowego będziemy potrzebowali 2 sztuki alkoholu oraz 4 sztuki elexu w czystej formie. Stwórzmy tak z 500 tych mikstur. Zarówno alkohol jak i elex w czystej formie kupimy u tego samego sprzedawcy w Mateczniku. Po wykupieniu wszystkich zagadujemy ponownie i będzie on miał je znowu  na stanie. Jak skończą nam się pieniądze korzystamy z opisanego wyżej glitcha.
  4. Silnych napojów elexowych potrzebujemy mniej bo tylko 20. Tyle punktów nauki jest potrzebne do wysmakowania każdej z kategorii.
  5. Po wykonaniu wszystkich mikstur tworzymy sobie nowy zapis gry.
  6. Przyłączamy się do jednej z frakcji, wypijamy wszystkie mikstury i ulepszamy na maksa umiejętności z nią związane.
  7. Wczytujemy grę i powtarzamy ten sam proces z drugą frakcją.
  8. Wczytujemy grę i powtarzamy ten sam proces z trzecią frakcją.
  9. Wczytujemy teraz grę kilkukrotnie ulepszając na maksa wszystkie umiejętności dla kategorii Walka, Przetrwanie, Rzemiosło oraz Postać.
  10. Wczytujemy grę sprzed wypicia mikstur, aby dalej kontynuować grę z poziomem oziębłości z pucharka srebro Człowiek. Będzie to nam jeszcze potrzebne do zakończeń gry.

W razie czego znalazłem TEN rodzimy materiał wideo pokazujący cały proces tworzenia mikstur elexowych oraz glitch na kasę. Dajcie tam autorowi łapkę w górę za zaprezentowanie tego sposobu.

KROK III – Zaliczenie wątku fabularnego i zdobycie wszystkich zakończeń

Po zaliczeniu pucharków z maksymalnym poziomem umiejętności możemy przystąpić do dowolnej frakcji i kontynuować wątek główny. Doprowadzamy do finału wątek związany z braz Romantycznie.

No i można doprowadzać do finału.

  1. Pod koniec gry czeka nas bitwa pod Lodowym Pałacem gdzie będą nam towarzyszyć wszystkie zebrane osoby.
  2. Nim tam się udamy na wszelki wypadek zakupmy sobie w Mateczniku tak z 500 sztuk elexu w czystej formie.
  3. Po wygranej bitwie odczekajmy chwilę, aż gra naliczy ubicie wszystkich przeciwników.
  4. Wykonajmy nowy zapis przed wejściem do pałacu.
  5. Mając poziom oziębłości określany jako „pełna wyrazu” otrzymamy pucharek braz Buntownik podczas rozmowy z hybrydą.
  6. Wczytujemy grę i teraz pijemy tyle mikstur elexowych aby otrzymać poziom oziębłości „neutralna”.  Podczas rozmowy z hybrydą otrzymamy pucharek braz Trzecie wyjście.
  7. Wczytujemy grę i pijemy wszystkie mikstury jakie mamy. Musimy osiągnąć poziom oziębłości „sztuczna”. Jeśli same mikstury nie ustawiły jej na wystarczający poziom doprawmy kupionym wcześniej elexem w czystej formie. Podczas rozmowy z hybrydą otrzymamy pucharek braz Bestia z Xakoru.

KROK IV – Pozostałe trofea

Po osiągnięciu najbardziej nas interesującego zakończenia możemy kontynuować grę w Magalanie i spokojnie powbijać pucharki które nam jeszcze zostały. Ostatecznie tak czy siak przyjdzie nam najprawdopodobniej zostawić odpaloną grę, aby nabiło te nieszczęsne 80h.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Platyna</span> / <span>Platinum

Platyna / Platinum

Odblokowano wszystkie trofea. / Unlocked all trophies.

Gratulacje. Teraz pewnie znasz cały świat Magalan jak własną kieszeń 🙂

Ikona osiągnięcia: Przetrwanie</span> / <span>Survival
10

Przetrwanie / Survival

Ukończono misję „Przetrwanie”. / Completed - Survive.

Fabularne

Pucharek fabularny, niemożliwy do pominięcia. Wpadnie zaraz na początku naszej przygody.

Ikona osiągnięcia: Rzeźnik</span> / <span>Butcher
20

Rzeźnik / Butcher

Zabito 50 ludzi. / Killed 50 people

Tu w zasadzie nie trzeba nic tłumaczyć. Zabicie wymaganej liczby ludzkich przeciwników wpadnie nam spokojnie w trakcie całej drogi ku platynie w Elexie.

Ikona osiągnięcia: Kasiarz</span> / <span>Safecracker
20

Kasiarz / Safecracker

Włamano się do 50 sejfów. / Cracked 50 safes.

Podczas gry przyjdzie nam spotkać drzwi, bądź sejfy które trzeba otworzyć wpisując kod. Nie ma znaczenia, czy użyjemy do tego umiejętności hakowania, czy wpiszemy kod normalnie. Podobnie jak wszystkie pucharki w grze można to wbić stosują metodę zapisu i wczytywania.

Możliwe do otwierania zamki kodowe pokazane są na TEJ świetnej mapie. Polecam skorzystać.

  1. Znajdujemy interesujący nas sejf.
  2. Sprawdzamy za pomocą podlinkowanej wyżej kombinacje.
  3. Tworzymy zapis gry.
  4. Otwieramy sejf.
  5. Wczytujemy grę.
  6. Powtarzamy kroki 4-5 do momentu otrzymania trofeum.
Należy złamać 50 takich zamków kodowych.
Ikona osiągnięcia: Kieszonkowiec</span> / <span>Pilferer
20

Kieszonkowiec / Pilferer

50 udanych kradzieży. / 50 successful pickpockets.

Do tego trofeum dobrze sobie rozwinąć umiejętność Kieszonkowiec do 3 poziomu oraz Kradnie się tylko dwa razy. Będzie to wymagało od nas Zręczności na poziomie 85 oraz Sprytu na poziomie 55. Po zakończeniu gry możemy skorzystać z mikstur z elexem, aby podnieść atrybuty na wymagany poziom.

  1. Znajdujemy miejsce, gdzie śpią ok 3 osoby. Może to być np. jakiś domek w Goliet wiosce Berserków.
  2. Używamy łóżka, by przewinąć czas do północy.
  3. Czekamy na zewnątrz, aż domownicy położą się spać.
  4. Zapisujemy grę.
  5. Wciskamy  by wejść w tryb skradania,
  6. Okradamy wszystkich śpiących domowników.
  7. Wczytujemy grę.
  8. Powtarzamy kroki 5-7 do momentu otrzymania pucharka.
Ikona osiągnięcia: Calaan</span> / <span>Calaan
10

Calaan / Calaan

Odkryto Calaana. / Calaan discovered.

Aby zdobyć ten pucharek musimy udać się do ruin zamku w zachodnim Ignadonie widocznych na poniższym screenie. Tam kierujemy się wgłąb głównej budowli. W pobliżu stanowiska kleryka o imieniu Drik znajdziemy windę. Używamy jej i zjeżdżamy na dół. Po wyjściu z windy kierujemy się w prawą stronę. Napotkamy wrota chronione zamkiem kodowym. Wpisujemy kod 7817. Otworzy się przejście, którym idziemy do końca. Czeka nas krótka scenka, dialog i otrzymamy pucharek.

W tych ruinach znajdziemy wejście do pomieszczenia, gdzie zdobędziemy pucharek.
Ikona osiągnięcia: Zderzacz atomów</span> / <span>Atombouncer
10

Zderzacz atomów / Atombouncer

Teleportowano się 20 razy. / Teleported 20 times.

Trofeum którym nie musimy się przejmować. Aby móc korzystać z telereporterów musimy najpierw je aktywować wchodząc na nie. Potem korzystając z menu w zakładce mapy możemy z dowolnego miejsca przenieść się na okryte już teleporty. W razie czego polecam tą interaktywną MAPĘ na której zaznaczone są też wszystkie teleporty.

Ikona osiągnięcia: Mistrz paserstwa</span> / <span>Fencing master
10

Mistrz paserstwa / Fencing master

Ukończono misję „Skradziony sprzęt”. / Completed - Stolen Equipment.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak odnajdziemy winowajcę odpowiedzialnego za rozkradniecie naszego sprzętu.

Ikona osiągnięcia: Przywódca</span> / <span>Leader
10

Przywódca / Leader

Ukończono misję „Matecznik: siła środka”. / Completed - Origin - The Power of the Center.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań związanych z Matecznikiem, który zostanie naszą główną bazą wypadową.

Ikona osiągnięcia: Earner</span> / <span>Earner
10

Earner / Earner

Ukończono misję „Konfederacja włóczęgów”. / Completed - Tramp Confederacy.

Trofeum fabularne związane z frakcją Banitów. Konfederacja włóczęgów jest jednym z zadań które musimy wykonać, aby dołączyć do Banitów w ramach zestawu questów Delikatna moc zlecanego przez Williama. Idąc po platynę wykonamy je tak czy siak.

Ikona osiągnięcia: Detektyw</span> / <span>Detective
10

Detektyw / Detective

Ukończono misję „Pod wpływem substancji”. / Completed - Decaying Powers.

Trofeum związane z frakcją Kleryków. Pod wpływem substancji jest jednym z zadań które musimy wykonać, aby dołączyć do Kleryków. Zostanie nam ono zlecone przez Reinholda. Idąc po platynę wykonamy je tak czy siak.

Ikona osiągnięcia: Wspomnienia</span> / <span>Flashback
10

Wspomnienia / Flashback

Ukończono misję „Zamęt uczuć”. / Completed - Chaos of Emotions.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Zadanie nierozłącznie powiązane z tym w pucharku braz Mistrz paserstwa.

Ikona osiągnięcia: Ogrodnik</span> / <span>Cultivator
20

Ogrodnik / Cultivator

Jesteś Berserkiem. / Joined the Berserkers.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z frakcjami. Wpadnie po tym jak dołączymy do Berserków. Frakcja ta ma dużo questów do wykonania gdzie możemy się wykazać, aby zyskać przychylność. Wszystkie związane są z ogólnym zadaniem pod nazwą Prawo Berserków. Warto wykonać wszystkie znajdujące się tam questy. W razie problemów odsyłam do podlinkowanej na początku sekcji Krok po kroku solucji. Dzięki niej możemy w łatwy sposób wszystko ogarnąć.

Postać zlecająca misje dołączenia dla frakcji: Ragnar.

Jeśli chcemy zaliczyć platynę w jednym przejściu nie przyłączajmy się do żadnej frakcji nim nie uporamy się z zadaniami dla pozostałych i nie wykonamy zapisu przed podjęciem tej kluczowej decyzji.

Ikona osiągnięcia: Akolita</span> / <span>Acolyte
20

Akolita / Acolyte

Jesteś Klerykiem. / Joined the Clerics.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z frakcjami. Wpadnie po tym jak dołączymy do Kleryków. W przypadku tej frakcji jest chyba najmniej roboty, bo raptem wystarczy uporać się z zadaniem związanym z trofeum braz Detektyw, by mieć otwartą drogę. W razie problemów odsyłam do podlinkowanej na początku sekcji Krok po kroku solucji.

Postać zlecająca misje dołączenia dla frakcji: Reinhold.

Jeśli chcemy zaliczyć platynę w jednym przejściu nie przyłączajmy się do żadnej frakcji nim nie uporamy się z zadaniami dla pozostałych i nie wykonamy zapisu przed podjęciem tej kluczowej decyzji.

Ikona osiągnięcia: Kurier</span> / <span>Runner
20

Kurier / Runner

Jesteś Banitą. / Joined the Outlaws.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z frakcjami. Wpadnie po tym jak dołączymy do Banitów. By móc dołączyć do tej frakcji będziemy musieli wykonać serię questów pod nazwą Delikatna moc z czego jedno z zadań dotyczy pucharku braz Earner. 

Postać zlecająca misje dołączenia dla frakcji: William.

Jeśli chcemy zaliczyć platynę w jednym przejściu nie przyłączajmy się do żadnej frakcji nim nie uporamy się z zadaniami dla pozostałych i nie wykonamy zapisu przed podjęciem tej kluczowej decyzji.

Ikona osiągnięcia: Przygotowano</span> / <span>Prepared
10

Przygotowano / Prepared

Ukończono misję „Plan bitwy Zardoma”. / Completed - Zardom's Battle Plan.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Zadanie to oraz pucharek wpadnie po tym jak uporamy się z zadaniami głównym:

  • Matecznik – siła środka
  • Wybraniec
  • Inwazja w Abessie
  • Konwerter w północnej Abessie
  • Big Bang
  • Elexetor na łowach
Ikona osiągnięcia: Romantycznie</span> / <span>Romantic
20

Romantycznie / Romantic

Nawiązano znajomość. / Started a relationship.

Możliwe do przeoczenia

W grze mamy tylko dwie osoby z którymi Jax może nawiązać wątek romantyczny. I możemy go pominąć, jeśli w obu przypadkach nie będziemy zainteresowani. Dlatego warto już od początku być nastawionym na jedną opcję.

  • KAJA – możemy ją spotkać w Mieście pod Kopułą w dowolnym momencie gry i zaproponować wspólne podróżowanie. Ale siłą rzeczy spotkamy ją tak czy siak w ramach zadania głównego Wybraniec. Ukończmy dla niej wszystkie zadania jej wątku o nazwie Nowe odkrycia. W przypadku oczekiwania na dalszy etap zadania trzeba się przespać parę dni, albo ruszyć jakiś wątek. Pamiętajmy, by po każdym badaniu źródła elexu dać jej manę. To poprawia stosunki. Mając ją ze sobą podejmujmy decyzje tak, aby były przez nią pochwalane. Pozytywne okaże się także jej późniejsze uratowanie w ramach wątku głównego. Gdy dostaniemy zadanie Więcej niż przyjaźń musimy się zadeklarować i po paru dniach będzie możliwy romans i zdybcie pucharka.
  • ZOŁZA – możemy ją spotkać w Forcie Banitów. Podczas pierwszych rozmów należy być jak najbardziej „kozakiem”, by zdobyć jej uznanie. Zleci nam zadanie Rozgniewana dziewczyna, które jednak zalecam wykonać dopakowaną już postacią, bo nie należy to do najłatwiejszych. Tak czy siak dołączyć ją do drużyny będziemy mogli dopiero po ukończeniu zadania głównego Wielka ofensywa Ulbrichta. Wtedy należy przespać się kilka dni aby otrzymać kolejno zadania: Potężni wrogowie, Nieustępliwy przeciwnik oraz Zbawienie. Po ich wykonaniu po kolejnych paru dniach pojawi się opcja romansu jeśli utrzymywaliśmy odpowiednie stosunki.
Ikona osiągnięcia: Szczur ściekowy</span> / <span>Sewer Rat
20

Szczur ściekowy / Sewer Rat

Ukończono misję „Szpony”. / Completed - The Claws.

Trofeum fabularne związane z poboczną misją dotyczącą gildii złodziei. Możemy ją zacząć w trakcie zwiedzania Miasta pod Kopułą. Wystarczy udać się do baru i zagadać do barmana Vito. Tak rozpoczniemy serię questów. Pucharek wpadnie po wykonaniu pierwszego z nich. Jeśli jednak chcemy ukończyć cały wątek konieczne będzie opanowanie przez nas jak najlepszego poziomu zdolności Kieszonkowiec.

Ikona osiągnięcia: Wywróciłeś świat do góry nogami</span> / <span>Turned the World Upside Down
20

Wywróciłeś świat do góry nogami / Turned the World Upside Down

Ukończono misję „Dawne zobowiązania”. / Completed - Old Obligations.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Zadanie to oraz pucharek wpadnie po tym jak uporamy się z zadaniami głównym:

  • Uszkodzony reaktor
  • Poważne podejrzenia
  • Wielka ofensywa Ulbrichta
  • Wojna z maszynami
  • Spotkanie rodzinne
Ikona osiągnięcia: Gęstsza od wody</span> / <span>Thicker than Water
20

Gęstsza od wody / Thicker than Water

Ukończono misję „Rozprawa z Kallaxem”. / Completed - Showdown with Kallax.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak doprowadzimy do finału zadanie główne związane z Kallaxem.

Ikona osiągnięcia: Równowaga sił</span> / <span>Balance of Power
20

Równowaga sił / Balance of Power

Zabezpieczono los Miasta pod Kopułą. / Sealed the fate of Abessa City.

Trofeum fabularne związane z pobocznym wątkiem Miasta pod Kopułą. Wszystkie zadania w tej lokacji związane są z dwoma stronami walczącymi o kontrolę. Możemy wspierać stronę Kleryków lub Banitów. I od początku polecam kierować się w jedną konkretną stronę. Po ukończeniu zadań dostępnych w mieście, przespaniu się paru dni najlepiej gdzieś poza samym miastem powinniśmy otrzymać pucharek.

Zadania związane z Miastem pod Kopułą:

  • Fałszywe papiery
  • Zawodowy zbir
  • Prawo pobytu
  • Wolne miejsce
  • Dodatkowe ręce do pracy
  • Spisywanie umowy
  • Środki bezpieczeństwa
  • Zapewnienie spokoju
  • Podejrzane interesy
  • Splądrowane przez łupieżców
Ikona osiągnięcia: Trzecie wyjście</span> / <span>The Third Way
20

Trzecie wyjście / The Third Way

Podano Hybrydzie manę. / Fed Mana to the Hybrid.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z jednym z zakończeń gry. Aby go otrzymać musimy ostatecznie podczas rozmowy z Hybrydą posiadać poziom oziębłości „neutralna”. Odsyłam do Kroku III z początku poradnika po dokładne informacje zdobycia wszystkich zakończeń przy jednym przejściu gry.

Ikona osiągnięcia: Buntownik</span> / <span>Pure Rebel
20

Buntownik / Pure Rebel

Knuj przeciw Hybrydzie. / Sided against the Hybrid.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z jednym z zakończeń gry. Aby go otrzymać musimy ostatecznie podczas rozmowy z Hybrydą posiadać poziom oziębłości „pełna wyrazu”. Odsyłam do Kroku III z początku poradnika po dokładne informacje zdobycia wszystkich zakończeń przy jednym przejściu gry.

Ikona osiągnięcia: Bestia z Xakoru.</span> / <span>Beast of Xacor
20

Bestia z Xakoru. / Beast of Xacor

Służono Hybrydzie. / Served the Hybrid.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z jednym z zakończeń gry. Aby go otrzymać musimy ostatecznie podczas rozmowy z Hybrydą posiadać poziom oziębłości „sztuczna”. Odsyłam do Kroku III z początku poradnika po dokładne informacje zdobycia wszystkich zakończeń przy jednym przejściu gry.

Ikona osiągnięcia: Karierowicz</span> / <span>Careerist
50

Karierowicz / Careerist

Ukończono 300 misji. / Completed 300 missions.

Trofeum związane z wykonywaniem misji. Zadań do wykonania mamy znacznie więcej niż te 300, ale warto już od początku ogarniać sobie wszystkie questy poboczne. Doświadczenie z nimi związane zawsze się przyda. W razie problemów z jakimiś zadaniami odsyłam do podlinkowanej solucji na początku poradnika.

Ikona osiągnięcia: Mistrz walk</span> / <span>Fightmaster
20

Mistrz walk / Fightmaster

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności z kategorii „walka”. / Learned all fighting skills.

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika. Walka jest najbardziej upierdliwa ze wszystkich, bo wymaga najbardziej dopakowanych atrybutów, by ją maksymalnie rozwinąć.

Umiejętności z zakresu walki:

  • Broń do walki wręcz I – Wymagania: Siła 25, Zręczność 15
  • Broń do walki wręcz II – Wymagania: Siła 55, Zręczność 35
  • Broń do walki wręcz III – Wymagania: Siła 85, Zręczność 55
  • Broń dystansowa I – Wymagania: Zręczność 25, Inteligencja 15
  • Broń dystansowa II – Wymagania: Zręczność 55, Inteligencja 35
  • Broń dystansowa III – Wymagania: Zręczność 85, Inteligencja 55
  • Broń ciężka I – Wymagania: Budowa 30, Zręczność 20
  • Broń ciężka II – Wymagania: Budowa 60, Zręczność 40
  • Broń ciężka III – Wymagania: Budowa 90, Zręczność 60
  • Siła ataku I – Wymagania: Siła 30, Budowa 20
  • Siła ataku II – Wymagania: Siła 70, Budowa 50
  • Siła parowania I – Wymagania: Budowa 30, Siła 20
  • Siła parowania II – Wymagania: Budowa 70, Siła 40
  • Ciężki cios I – Wymagania: Spryt 30, Zręczność 20
  • Ciężki cios II – Wymagania: Spryt 70, Zręczność 50
  • Granaty I – Wymagania: Siła 20, Zręczność 10
  • Granaty II – Wymagania: Siła 50, Zręczność 30
  • Atak z plecakiem odrzutowym – Wymagania: Zręczność 50, Inteligencja 30
  • Zabójca mutantów – Wymagania: Spryt 40, Zręczność 20
  • Zabójca maszyn – Wymagania: Inteligencja 50, Zręczność 30

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 85
  • Budowa 90
  • Zręczność 85
  • Inteligencja 55
  • Spryt 70
Ikona osiągnięcia: Weteran</span> / <span>Natural Survivor
20

Weteran / Natural Survivor

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności z kategorii „przetrwanie”. / Learned all survival skills.

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika.

Umiejętności z zakresu przetrwanie:

  • Odporność na promieniowanie I – Wymagania: Budowa 30
  • Odporność na promieniowanie II – Wymagania: Budowa 60
  • Odporność na ogień I – Wymagania: Budowa 30
  • Odporność na ogień II – Wymagania: Budowa 60
  • Odporność na zamarzanie I – Wymagania: Budowa 30
  • Odporność na zamarzanie II – Wymagania: Budowa 60
  • Odporność na truciznę I – Wymagania: Budowa 30
  • Odporność na truciznę II – Wymagania: Budowa 60
  • Pancerz I – Wymagania: Budowa 25, Siła 15
  • Pancerz II – Wymagania: Budowa 55, Siła 35
  • Pancerz III – Wymagania: Budowa 85, Siła 55
  • Trofea zwierzęce I – Wymagania: Inteligencja 15, Zręczność 15
  • Trofea zwierzęce II – Wymagania: Inteligencja 35, Zręczność 30
  • Trofea zwierzęce III – Wymagania: Inteligencja 55, Zręczność 45
  • Pożeracz – Wymagania: Budowa 30
  • Poszukiwacz przygód – Wymagania: Inteligencja 40
  • Szósty zmysł – Wymagania: Spryt 60, Inteligencja 40
  • Dodatkowe punkty wytrzymałości – Wymagania: Budowa 30
  • Witalność I – Wymagania: Budowa 30
  • Witalność II – Wymagania: Budowa 60

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 55
  • Budowa 85
  • Zręczność 45
  • Inteligencja 40
  • Spryt 60
Ikona osiągnięcia: Człowiek guma</span> / <span>Flexible Friend
20

Człowiek guma / Flexible Friend

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności z kategorii „zręczność”. / Learned all dexterity skills.

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika.

Umiejętności z zakresu rzemiosła:

  • Otwieranie zamków I – Wymagania: Zręczność 15, Inteligencja 15
  • Otwieranie zamków II – Wymagania: Zręczność 35, Inteligencja 30
  • Otwieranie zamków III – Wymagania: Zręczność 55, Inteligencja 45
  • Ślusarz – Wymagania: Zręczność 75, Inteligencja 50
  • Kieszonkowiec I – Wymagania: Zręczność 25, Spryt 15
  • Kieszonkowiec II – Wymagania: Zręczność 55, Spryt 35
  • Kieszonkowiec III – Wymagania: Zręczność 85, Spryt 55
  • Kradnie się tylko dwa razy – Wymagania: Zręczność 50, Spryt 30
  • Zmodyfikowana broń – Wymagania: Zręczność 25, Inteligencja 15
  • Złotnik – Wymagania: Inteligencja 30, Zręczność 20
  • Gniazdo na kamienie – Wymagania: Inteligencja 25, Zręczność 15
  • Chemia – Wymagania: Inteligencja 25, Zręczność 15
  • Hakowanie I – Wymagania: Inteligencja 15, Spryt 15
  • Hakowanie II – Wymagania: Inteligencja 35, Spryt 30
  • Hakowanie III – Wymagania: Inteligencja 55, Spryt 45
  • Zawodowy haker I – Wymagania: Inteligencja 30, Spryt 20
  • Zawodowy haker II – Wymagania: Inteligencja 60, Spryt 40
  • Nie tak szybko – Wymagania: Inteligencja 50, Spryt 30
  • Górnictwo I – Wymagania: Siła 30, Budowa 20
  • Górnictwo II – Wymagania: Siła 60, Budowa 40

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 60
  • Budowa 40
  • Zręczność 85
  • Inteligencja 60
  • Spryt 55
Ikona osiągnięcia: Bohater</span> / <span>Hero
20

Bohater / Hero

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności z kategorii „postać”. / Learned all character skills.

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika.

Umiejętności z zakresu postaci:

  • Punkty atrybutów I – Wymagania: Spryt 25, Inteligencja 15
  • Punkty atrybutów II – Wymagania: Spryt 55, Inteligencja 35
  • Punkty atrybutów III – Wymagania: Spryt 85, Inteligencja 55
  • Doświadczony myśliwy – Wymagania: Inteligencja 50, Spryt 30
  • Mol książkowy – Wymagania: Inteligencja 50, Spryt 30
  • Wyznawca – Wymagania: Inteligencja 50, Spryt 30
  • Licytator I – Wymagania: Siła 30, Inteligencja 20
  • Licytator II – Wymagania: Siła 60, Inteligencja 40
  • Umiejętności walki – Wymagania: Siła 40, Inteligencja 40
  • Umiejętności przetrwania – Wymagania: Budowa 40, Inteligencja 40
  • Umiejętności rzemieślnicze – Wymagania: Zręczność 40, Inteligencja 40
  • Umiejętności osobowościowe – Wymagania: Spryt 40, Inteligencja 40
  • Grupa I – Wymagania: Inteligencja 30, Spryt 20
  • Grupa II – Wymagania: Inteligencja 70, Spryt 40
  • Adwokat – Wymagania: Spryt 40, Inteligencja 20
  • Przyjaciel bestii – Wymagania: Spryt 50
  • Atrybut – Wymagania: Inteligencja 50
  • Emocjonalny – Wymagania: Spryt 50
  • Zrównoważony – Wymagania: Inteligencja 40, Spryt 40
  • Syntetyk – Wymagania: Inteligencja 50

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 60
  • Budowa 40
  • Zręczność 40
  • Inteligencja 70
  • Spryt 85
Ikona osiągnięcia: Miłośnik przyrody</span> / <span>Nature Lover
20

Miłośnik przyrody / Nature Lover

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności Berserka. / Learned all Berserker skills.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. W tym wypadku dotyczy ona frakcji i dlatego jest możliwość tego pominięcia. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika.

Nauczyciel frakcji Berserków: Caldrim.

Umiejętności z zakresu postaci:

  • Berserk – Automatycznie otrzymujemy po dołączeniu do frakcji
  • Magia I – Wymagania: Spryt 30
  • Magia II – Wymagania: Spryt 40
  • Magia III – Wymagania: Spryt 50
  • Magia IV – Wymagania: Spryt 60
  • Magia V – Wymagania: Spryt 70
  • Mana I – Wymagania: Inteligencja 25, Budowa 15
  • Mana II – Wymagania: Inteligencja 55, Budowa 35
  • Mana III – Wymagania: Inteligencja 85, Budowa 55
  • Ulepszanie broni – Wymagania: Inteligencja 30, Zręczność 50
  • Strzał rozpraszający – Wymagania: Zręczność 40, Inteligencja 30
  • Strzał poszukujący – Wymagania: Zręczność 50, Spryt 40
  • Zaklęcie „Kamuflaż” – Wymagania: Spryt 50, Zręczność 40
  • Zaklęcie „Skóra nosorożca” – Wymagania: Spryt 50, Budowa 40
  • Zaklęcie „Wygląd wojownika” – Wymagania: Spryt 50, Siła 40
  • Zaklęcie „Transfuzja krwi” – Wymagania: Spryt 50, Budowa 40
  • Zaklęcie „Wilczy duch” – Wymagania: Spryt 50, Inteligencja 40
  • Zaklęcie „Poczuj życie” – Wymagania: Spryt 40, Inteligencja 30
  • Zaklęcie „Trująca aura” – Wymagania: Spryt 50, Budowa 40
  • Zaklęcie uzdrawiające – Wymagania: Spryt 60, Budowa 40

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 40
  • Budowa 55
  • Zręczność 50
  • Inteligencja 85
  • Spryt 70
Ikona osiągnięcia: Recydywista</span> / <span>Master Criminal
20

Recydywista / Master Criminal

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności Banity. / Learned all Outlaw skills.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. W tym wypadku dotyczy ona frakcji i dlatego jest możliwość tego pominięcia. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika.

Nauczyciel frakcji Banitów: William.

Umiejętności z zakresu postaci:

  • Banita – Automatycznie otrzymujemy po dołączeniu do frakcji
  • Nieprzykręcone I – Wymagania: Zręczność 40, Spryt 30
  • Nieprzykręcone II – Wymagania: Zręczność 70, Spryt 50
  • Tworzenie amunicji I – Wymagania: Zręczność 40, Inteligencja 30
  • Tworzenie amunicji II – Wymagania: Zręczność 70, Inteligencja 50
  • Chemia ciała I – Wymagania: Budowa 25
  • Chemia ciała II – Wymagania: Budowa 55
  • Chemia ciała III – Wymagania: Budowa 85
  • Produkcja mało zaaw. tech. broni – Wymagania: Spryt 30, Zręczność 50
  • Odporność na działanie dopalaczy I – Wymagania: Budowa 25, Siła 20
  • Odporność na działanie dopalaczy II – Wymagania: Budowa 55, Siła 40
  • Odporność na działanie dopalaczy III – Wymagania: Budowa 85, Siła 60
  • Dopalacz „Zjechany” – Wymagania: Budowa 50, Spryt 40
  • Dopalacz „Stalowa skóra” – Wymagania: Budowa 50, Siła 40
  • Dopalacz „Podnieś mnie” – Wymagania: Budowa 50, Siła 40
  • Dopalacz „Złomowy skaner” – Wymagania: Budowa 40, Spryt 30
  • Dopalacz „Wzmacniacz odporności” – Wymagania: Budowa 50, Siła 40
  • Dopalacz „Twardziel” – Wymagania: Budowa 60, Spryt 40
  • Dopalacz „Zmiana zdania” – Wymagania: Budowa 60, Siła 40
  • Dopalacz „Miłośnik zwirząt” – Wymagania: Budowa 50, Inteligencja 40

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 60
  • Budowa 85
  • Zręczność 70
  • Inteligencja 50
  • Spryt 50
Ikona osiągnięcia: Ostoja wiary</span> / <span>Beacon of Faith
20

Ostoja wiary / Beacon of Faith

Udało się zdobyć wszystkie umiejętności Kleryka. / Learned all Cleric skills.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany wymaksowaniem danej kategorii. W tym wypadku dotyczy ona frakcji i dlatego jest możliwość tego pominięcia. Cały proces jak się za to zabrać dokładnie wyjaśniłem w Kroku II na początku poradnika.

Nauczyciel frakcji Kleryków: Balder.

Umiejętności z zakresu postaci:

  • Kleryk – Automatycznie otrzymujemy po dołączeniu do frakcji
  • PSI I – Wymagania: Inteligencja 30
  • PSI II – Wymagania: Inteligencja 40
  • PSI III – Wymagania: Inteligencja 50
  • PSI IV – Wymagania: Inteligencja 60
  • PSI V – Wymagania: Inteligencja 70
  • Akumulator I – Wymagania: Inteligencja 25, Budowa 15
  • Akumulator II – Wymagania: Inteligencja 55, Budowa 35
  • Akumulator III – Wymagania: Inteligencja 85, Budowa 55
  • Produkcja wysoce zaaw. tech. broni – Wymagania: Inteligencja 30, Zręczność 50
  • Jednoosobowa armia – Wymagania: Budowa 50, Siła 40
  • Sugestia – Wymagania: Inteligencja 30, Spryt 30
  • Technofil – Wymagania: Inteligencja 40
  • Zdolność oczyszczania – Wymagania: Inteligencja 40, Budowa 30
  • Pole mocy – Wymagania: Inteligencja 50, Budowa 40
  • Zdolność „Ten z bronią” – Wymagania: Inteligencja 50, Zręczność 40
  • Zdolność fazowania – Wymagania: Inteligencja 50, Spryt 40
  • Zdolność „Fala mocy” – Wymagania: Inteligencja 60, Siła 40
  • Zdolność „Ostatni bastion” – Wymagania: Inteligencja 50, Budowa 40
  • Zdolność prognozowania – Wymagania: Inteligencja 50, Spryt 40

Wymagania atrybutów do pełnego rozwinięcia kategorii:

  • Siła 40
  • Budowa 55
  • Zręczność 50
  • Inteligencja 85
  • Spryt 40
Ikona osiągnięcia: Olśnienie</span> / <span>Luminary
20

Olśnienie / Luminary

Udało się zdobyć poziom 20. / Reached level 20.

Tym trofeum nie ma się co przejmować. Wpadnie samo podczas gry. I tak wbijemy znacznie wyższy poziom podczas naszej przygody.

Ikona osiągnięcia: Przywódca stada</span> / <span>Pack Leader
20

Przywódca stada / Pack Leader

5 towarzyszy. / 5 companions.

Musimy zdobyć 5 osób gotowych towarzyszyć w naszych przygodach. Napotkać je można wcześniej, ale do pucharka liczą się dopiero, gdy będą mogli z nami chodzić podczas zwykłej eksploracji.

  1. Duras – berserk i pierwsza osoba jaką w ogóle spotykamy w grze. Może z nami podróżować już od samego początku o ile go nie obraziliśmy lub nie zabiliśmy w ramach prowadzenia dla niego zadania z dochodzeniem. Normalnie przesiaduje w Goliet.
  2. Falk – kleryk którego spotkamy w zniszczonym konwerterze w pobliżu Goliet. Zaraz po jego spotkaniu możemy przyłączyć go jako towarzysza jeśli wcześniej pokonaliśmy potwory wewnątrz konwertera.
  3. Ray – banita, którego poznamy w ramach zadań głównych Zamęt uczuć i Skradziony sprzęt. Po wykonaniu dla niego misji w Forcie Banitów będzie mógł z nami podróżować.
  4. C.R.O.N.Y U4 – dron, którego znajdziemy na technologicznym wysypisku w Goliet. Nim będzie mógł nam towarzyszyć musimy ukończyć kilka zadań związanych z jego naprawą.
  5. Kaja – kobieta berserk którą możemy spotkać w Mieście pod Kopułą podczas zwykłego zwiedzania lub realizując zadanie główne Wybraniec. Gdy zdecydujemy się jej pomóc dołączy do naszej drożyny.
  6. Zołza – banitka, którą możemy spotkać w Forcie Banitów. Możemy wykonać dla niej zadania, jednak dopiero po ukończeniu głównego questu Wielka ofensywa Ulbrichta będziemy mogli włączyć ją do drużyny.
  7. Arx – zbuntowany Alb, którego możemy spotkać w pobliży Miasta pod Kopułą. Po rozmowie i zgodzeniu się w realizacji zadania dla niego będziemy mogli włączyć go do drużyny.
Ikona osiągnięcia: Plaskacz</span> / <span>Splattermaster
20

Plaskacz / Splattermaster

Giniesz 20 razy. / Fallen to death 20 times.

Dziwny pucharek. Polski opis nie jest za dokładny, bo nie chodzi o zwykłą śmierć, ale taką spowodowaną upadkiem z wysokości. Po prostu znajdujemy jakiś wyższy obiekt. Wchodzimy na górę, zapisujemy grę i skaczemy. Potem wczytujemy grę i skaczemy ponownie, aż otrzymamy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Złota rączka</span> / <span>Tinkerer
20

Złota rączka / Tinkerer

Zmodyfikowano broń 20 razy. / Modified weapons 20 times.

Do tego pucharka będzie potrzebna umiejętność Zmodyfikowana broń z kategorii Rzemiosło. Dzięki temu przy specjalnych stołach będziemy mogli ulepszyć broń o ile posiadamy wymagane surowce. Stół do modyfikacji możemy sobie kupić w Mateczniku albo znaleźć w każdej z baz frakcji. Np. jeden jest u kowala Berserków w Goliet.

Najszybszy sposób na pucharek:

  1. Odblokowujemy umiejętność Zmodyfikowana broń, znajdujemy stanowisko rzemieślnicze i zdobywamy składniki wymagane do ulepszenia.
  2. Zapisujemy grę.
  3. Ulepszamy naszą broń.
  4. Wczytujemy grę.
  5. Powtarzamy kroki 3-4 do momentu otrzymania trofeum.
Przykładowy warsztat, gdzie można modyfikować broń.
Ikona osiągnięcia: Ślusarz</span> / <span>Locksmith
20

Ślusarz / Locksmith

Otwarto 100 zamków. / Picked 100 locks.

No tu jest dość irytujący pucharek bo wymaga aż 100 udanych prób. Do tego przydatna jest zdolność Otwieranie zamków oraz Ślusarz, ale jeśli nie planujecie się bawić w otwieranie zamków w innym aspekcie jak czysto pod trofeum to polecam je olać. Jest na to prosty, tradycyjny dla gry sposób.

  1. Potrzebujemy w ekwipunku przynajmniej jeden wytrych.
  2. Znajdujemy jedną z pokazanych poniżej skrzyni. Wybrałem te bo mają banalny i szybki do otworzenia zamek.
  3. Zapisujemy grę przed otworzeniem skrzyni.
  4. Otwieramy skrzynię. Nie musimy zabierać tego co jest w środku.
  5. Wczytujemy grę.
  6. Powtarzamy punkty 4-5 do czasu otrzymania trofeum.
  7. Może się zdarzyć, że przy takiej ilości przeładowań gra nam się zwiesi. Mi się to zdarzyło kilkukrotnie nim otworzyłem te 100 zamków. Ale generalnie tak czy siak nie musi być to otworzone 100 zamków na jednym posiedzeniu.
Ikona osiągnięcia: Honorowy obywatel</span> / <span>Honorary Citizen
20

Honorowy obywatel / Honorary Citizen

Grano w Elex 80 godzin. / Played 80 hours of Elex.

Prawdopodobnie ostatnie trofeum jakie zostanie nam do platyny. Ja przechodziłem grę dwa razy, a i tak jeszcze musiałem zostawić opaloną konsolę z grą. Polecam po prostu zostawić włączoną grę jak tylko to nam zostanie i sobie obejrzeć jakiś film, serial, czy coś na youtube. Nie zostaje tu bowiem nic innego jak czekać.

Ikona osiągnięcia: Konkret</span> / <span>The Big G
10

Konkret / The Big G

Zdobyto 1000 kryształków elexu. / Earned 1000 Elex shards.

Pucharek wpadnie po tym jak ogólnie w naszym posiadaniu znajdzie się 1000 kryształków elexitu. Zobacz opis: braz Bogacz.

Ikona osiągnięcia: Ciułacz</span> / <span>Shard hoarder
20

Ciułacz / Shard hoarder

Zdobyto 10 000 kryształków elexu. / Earned 10,000 Elex shards.

Pucharek wpadnie po tym jak ogólnie w naszym posiadaniu znajdzie się 10 000 kryształków elexitu. Zobacz opis: braz Bogacz.

Ikona osiągnięcia: Bogacz</span> / <span>Big Earner
20

Bogacz / Big Earner

Zdobyto 100 000 kryształków elexu. / Earned 100,000 Elex shards.

Pucharek wpadnie po tym jak ogólnie w naszym posiadaniu znajdzie się 100 000 kryształków elexitu. Dość spora suma, ale tradycyjnie możemy skorzystać z opcji zapisu oraz wczytania jeśli nie wpadło nam samo.

  1. Znajdujemy handlarza i zapisujemy grę.
  2. Sprzedajemy wszystko co mamy.
  3. Wczytujemy grę.
  4. Powtarzamy punkty 2-3 do momentu zdobycia trofeum.
Ikona osiągnięcia: Do nieba</span> / <span>Up and Away
10

Do nieba / Up and Away

Pierwszy lot z plecakiem odrzutowym. / First jet pack flight.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pierwszy pucharek jaki dostaniemy. Wystarczy, że użyjemy znalezionego plecaka i gotowe.

Ikona osiągnięcia: Fotoalbum</span> / <span>Picture Album
10

Fotoalbum / Picture Album

Zebrano wszystkie 20 obrazów. / Collected all 20 paintings.

No i mamy znajdźki. W tym jednym wypadku nie działa opcja zapisu i wczytania. Musimy tradycyjnie odnaleźć wszystkie 20 obrazków ze świata sprzed uderzenia komety. Polecam skorzystać z TEGO materiału wideo pokazującego lokalizację wszystkich.

Ikona osiągnięcia: Człowiek</span> / <span>Human
20

Człowiek / Human

Oziębłośc równa 10 lub mniejsza. / Cold is 10 or lower.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek wymagający największej uwagi, bo najprościej go przeoczyć. Musimy przez całą grę podczas wyborów dbać, aby poziom naszej oziębłości spadał jak na załączonym screenie. Wiąże się to z dialogami wykonywanymi podczas gry. Musimy dokonywać najbardziej ludzkich wyborów. Czasami wyjdziemy na dupka, ale tak musi być. Chodzi o wypowiedzi związane z uczuciami, np. gniewem. Warto przed każdą rozmową robić sobie zapis, aby w razie czego poprowadzić ją inaczej i zdobyć spadek oziębłości.

Przez całą grę starajmy się o spadek poziomu oziębłości.

Poziomy oziębłości:

  • pełna wyrazu – wymagana do zakończenia braz Buntownik
  • ekspresyjna – w tym momencie powinniśmy dostać srebro Człowiek
  • irracjonalna
  • spontaniczna
  • intuicyjna
  • neutralna – wymagana do zakończenia braz Trzecie wyjście
  • bezstronna
  • odprężona
  • logiczna
  • lodowata – w tym momencie powinniśmy dostać srebro Bez serca
  • sztuczna – wymagana do zakończenia braz Bestia z Xakoru
Ikona osiągnięcia: Bez serca</span> / <span>Coldhearted
20

Bez serca / Coldhearted

Oziębłość osiągnęła wartość 90. / Cold value has reached 90.

Trofeum przeciwne do powyższego, ale dużo łatwiejsze do zdobycia, bo wymagany do niego poziom oziębłości można uzyskać poprzez użycie napojów elexowych albo elexu w czystej formie. Wpadnie, gdy będziemy ogarniać temat pod wszystkie zakończenia gry zgodnie z opisem zawartym w Krok po kroku.

Ikona osiągnięcia: Myśliwy</span> / <span>Hunter
10

Myśliwy / Hunter

Zabito 20 potworów. / Killed 20 monsters.

Trofeum związane z walką z potworami. Wpadnie, gdy pokonamy 20 potworów. Zobacz opis: zloto Łowca.

Ikona osiągnięcia: Pogromca</span> / <span>Slayer
30

Pogromca / Slayer

Zabito 300 potworów. / Killed 300 monsters.

Trofeum związane z walką z potworami. Wpadnie, gdy pokonamy 300 potworów. Zobacz opis: zloto Łowca.

Ikona osiągnięcia: Łowca</span> / <span>Big Game Hunter
50

Łowca / Big Game Hunter

Zabito 1000 potworów. / Killed 1000 monsters.

Trofeum związane z walką z potworami. Wpadnie, gdy pokonamy 1000 potworów. No i tu prawdopodobnie nie uda nam się zdobyć pucharka przed zrobieniem pozostałych poza oczywiście grą przez 80h. Polecam od początku gry starać się ubijać jak najwięcej stworów. Jeśli zostaną zabite przez naszego towarzysza także zaliczają się do tej puli, bo wpada nam za to doświadczenie. Gdy zostanie nam ten pucharek polecam typową zabawę w zapisywanie i wczytywanie.

  1. Znajdźmy jakieś skupisko przeciwników w grupie. Najlepiej szukać tam, gdzie jeszcze nie podróżowaliśmy i coś mogło się uchować przed naszą bronią.
  2. Wykonajmy zapis.
  3. Ubijmy wszystkie potwory. Polecam ogarnąć sobie mocny łuk to powinno iść wygodniej.
  4. Wczytajmy grę.
  5. Powtarzamy kroki 3-4 do momentu zdobycia trofeum.
Ikona osiągnięcia: Przyjaciel czy wróg?</span> / <span>Friend or Foe
10

Przyjaciel czy wróg? / Friend or Foe

Zabito 20 Albów. / Killed 20 Albs.

Tym pucharkiem nie ma co się przejmować. Albów ubijemy większe ilości w trakcie gry z uwagi iż to nasi główni fabularni przeciwnicy.

Ikona osiągnięcia: Pogromca opryszków</span> / <span>Thief taker
10

Pogromca opryszków / Thief taker

Zabito 20 bandytów. / Killed 20 bandits.

Na bandytów można natrafić w różnych częściach świata. Ubicie 20 powinno wpaść spokojnie, bo często podczas zaliczania questów sami wejdą nam w drogę.

Ikona osiągnięcia: Wizjoner</span> / <span>Visionary
100

Wizjoner / Visionary

Ukończono ELEX. / Completed ELEX.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak ukończymy grę. Po jej zakończeniu dalej możemy zwiedzać świat i zdobywać brakujące pucharki.