Fall of Porcupine – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Fall of Porcupine to urocze przygodowe indie z czarującą grafiką i ujmującą historią. W trakcie powoli toczącej się opowieści poznamy koleje losu antropomorficznych mieszkańców Porcupine, w tym naszego protagonisty – gołębia Finley’a, świeżo upieczonego lekarza, który przyjechał do Porcupine, by rozpocząć swoją karierę medyczną. Z czasem nasz (nie)opierzony bohater zdaje sobie sprawę, że jego idealistyczne wyobrażenie o zatrudnieniu w służbie zdrowia ma się nijak do rzeczywistości, a zachowanie balansu między pracą a życiem osobistym jest trudniejsze niż przypuszczał.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Fall of Porcupine?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: około 12 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox9 x6 x4
  • Liczba trofeów offline: 20
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2
  • Trofea możliwe do przeoczenia: 15
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Fall of Porcupine zawiera w sobie 20 pucharków do zdobycia, z czego 15 jest możliwych do przeoczenia. Gra nie posiada opcji manualnego zapisu ani wyboru rozdziałów, do tego niektóre pucharki wykluczają się wzajemnie, więc drugie przejście jest nieuniknione. Uwaga! Poradnik miejscami zawiera spoilery fabularne.

 

Krok I – Witaj w Porcupine!

Podczas pierwszego przejścia zgarniemy większość trofeów. Dzielą się one na poszczególne grupy:

 

Poniższe trofea wzajemnie się wykluczają. Możemy zdobyć maksymalnie trzy na jedno przejście:

Poniższe trofea wymagają wykonania konkretnej czynności:

Poniższe trofea są fabularne – niemożliwe do pominięcia:

Poniższe trofea wymagają kilkukrotnej rozmowy z konkretnymi postaciami i podsłuchania plotek:

 

Krok II – Aw, here we go again…

Zdobywamy te trzy trofea, które zostały wykluczone w pierwszym przejściu:

Najważniejszy pucharek na sam koniec. Gratulacje!

  • platyna Part of Porcupine

 

Poradnik:

platyna Part of Porcupine
Collect all Fall of Porcupine trophies!

Gratulacje!

 

braz Was it a dream? 25
Dream about the last day of summer.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. 

 

srebro Pump up the Jam! 50
Have Basketball game with Mia.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Podczas drugiego dnia pracy Karl zaproponuje nam wypad do baru. Ignorujemy jego zaproszenie. Tego samego dnia, gdy zakończymy zmianę, pod drzwiami szpitala napotkamy Mię. Zaproponuje nam ona towarzyski mecz koszykówki. Przyjmujemy zaproszenie i podążamy za nią. Mecz w kosza jest mini grą, w której wynik meczu nie ma wpływu na pucharek. Trofeum wpadnie po ukończeniu mini gierki.

Ważne! Jeśli zgodzimy się na grę w koszykówkę z Mią, to automatycznie wykluczymy opcję spotkania się z Karlem i odblokowania srebro Drinks and Games — do zdobycia w drugim przejściu.

 

srebro Drinks and Games 50
Play the bar game.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Podczas drugiego dnia pracy Karl zaproponuje nam wypad do baru. Gdy zakończymy zmianę pod drzwiami szpitala napotkamy Mię. Zaproponuje nam ona towarzyski mecz koszykówki. Odrzucamy jej zaproszenie i zamiast tego idziemy do baru na spotkanie z Karlem. Trofeum wpadnie po ukończeniu mini gierki.

Ważne! Jeśli wybierzemy wypad do baru z Karlem, to automatycznie wykluczymy opcję zagrania w koszykówkę z Mią i odblokowania srebro Pump up the Jam! — do zdobycia w drugim przejściu.

 

zloto Historian of Porcupine 65
Learn the history of Porcupine.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Niedaleko lokalnego baru spotkamy Adele. Jako najstarsza mieszkanka Porcupine zna wiele historii na temat miasteczka. Regularnie ją odwiedzamy, rozmawiamy z nią i wysłuchujemy jej opowieści. Trofeum wpadnie w dzień po nocnej burzy (podczas której otrzymamy braz Dusk).

 

zloto Escapism is not a crime 65
Write a comic story.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Na szkolnym dziedzińcu, obok rampy z graffiti, spotkamy Maggy. Podczas rozmowy z nią, wyjawi nam, że marzy o stworzeniu własnego komiksu. Postanawiamy pomóc jej w spełnieniu marzenia.

Od momentu wyrażenia chęci pomocy codziennie odwiedzamy szkolny dziedziniec, by stopniowo pomagać Maggy w tworzeniu komiksu. Trofeum wpadnie po trzech twórczych sesjach z Maggy.

 

srebro Cooking Mia! 50
Cook dinner with Mia.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Dzień po tym gdy Karl zostanie zawieszony,  zadzwoni on do nas w trakcie naszej zmiany i zaproponuje spotkanie się z nim w supermarkecie. Ignorujemy jego zaproszenie.  Tego samego dnia, tuż po pracy, spotkamy Mię, która zaproponuje nam wspólne gotowanie u niej w domu. Przyjmujemy propozycję spędzenia z nią wieczoru. Trofeum wpadnie po ukończeniu kulinarnej mini gierki.

Ważne! Jeśli zgodzimy się na gotowanie z Mią, to automatycznie wykluczymy opcję spotkania się z Karlem i odblokowania srebro Take it from the rich — do zdobycia w drugim przejściu.

 

srebro Take it from the rich 50
Give away the stolen grocery bags.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Dzień po tym gdy Karl zostanie zawieszony, zadzwoni on do nas w trakcie naszej zmiany i zaproponuje spotkanie się z nim w supermarkecie. Tego samego dnia po pracy Mia zaproponuje nam wspólne gotowanie u niej w domu. Odrzucamy jej propozycję i zamiast tego idziemy spotkać się z Karlem. Trofeum wpadnie po ukończeniu mini gry.

Ważne! Jeśli wybierzemy spotkanie z Karlem, to automatycznie wykluczymy się z opcji spędzenia wieczoru z Mią i odblokowania srebro Cooking Mia! — do zdobycia w drugim przejściu.

 

srebro Planks that mean the world 50
Rehersal with the theatre crew.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Tego dnia przeżyjemy odejście naszego pacjenta. Pod wieczór sprawdzimy nasz  telefon; będziemy mieli nieodebrane połączenie od Mii i od Karla. Ignorujemy Karla. Oddzwaniamy do Mii, a następnie idziemy się z nią spotkać. Na miejscu rozgrywamy mini gierkę, a potem rozmawiamy z Mią. Trofeum wpadnie po zakończeniu rozmowy.

Ważne! Jeśli wybierzemy spotkanie z Mią, to automatycznie wykluczymy się z opcji spędzenia wieczoru z Karlem  i odblokowania srebro Snowball Armageddon — do zdobycia w drugim przejściu.

 

srebro Snowball Armageddon 50
Have a snowball fight with Karl.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Tego dnia przeżyjemy odejście naszego pacjenta. Pod wieczór sprawdzimy nasz  telefon; będziemy mieli nieodebrane połączenie od Mii i od Karla. Ignorujemy Mię. Oddzwaniamy do Karla, a następnie idziemy się z nim spotkać. Na miejscu rozgrywamy mini gierkę. Trofeum wpadnie po ukończeniu mini gierki.

Ważne! Jeśli wybierzemy spotkanie z Karlem, to automatycznie wykluczymy się z opcji spędzenia wieczoru z Mią i odblokowania srebro Planks that mean the world — do zdobycia w drugim przejściu.

 

zloto Hospital drama 65
Listen to the unknown voice.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Gdy zejdziemy do szpitalnej piwnicy i przejdziemy na koniec korytarza w prawo, dojdziemy do instalacji wentylacyjnej. Wskakujemy na pudełka, przeskakujemy rurami wyżej, aż do wlotu wentylacyjnego. Naciskamy by posłuchać ploteczek. Schodzimy do piwnicy za każdym razem jak jesteśmy na naszej zmianie, aż do otrzymania trofeum.

 

zloto A Juggler’s Tale 65
Balance the tennis ball for 5 seconds.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Każdy dzień zaczynamy i kończymy w naszym apartamencie. Na podłodze leży piłka tenisowa, która się zacznie turlać jak w nią wbiegniemy. Do zdobycia trofeum musimy sprawić by przez 5 sekund była w ruchu. W tym celu biegamy z piłką przed nami, aż do momentu otrzymania pucharka.

 

zloto Go with the flow 65
Learn everything from Frauke.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Gdy wyjdziemy z naszego apartamentu i skręcimy w lewo, a następnie zejdziemy w dół po schodach, dostaniemy się na molo. W tym miejscu będziemy mieli okazję spotkać Frauke’a – będzie siedział na krześle na samym końcu pomostu. Odwiedzamy to miejsce każdego dnia, którego jest to możliwe. Jak tylko pojawi się tam Frauke, to zaczynamy z nim rozmowę. Trofeum wpadnie po uzyskaniu dialogu kończącego się frazą „Go with the flow”.

 

zloto Princess Insomnia 65
Bring Emma her book.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W dożynki (Harvest Festival) dostajemy nocną zmianę. Po dotarciu do pracy, zanim zaczniemy cokolwiek robić, idziemy na trzecie piętro do pokoju socjalnego. Spotkamy tam Emmę, od której dowiemy się, że zapomniała zabrać swoją książkę z kafeterii. Postanawiamy pomóc małej sówce i schodzimy na parter. Na jednym ze stołów będzie leżała czerwona książka. Przyciskamy by ją podnieść. Trofeum wpadnie po tym, jak wrócimy z książką do Emmy i odprowadzamy ją do jej sali.

 

zloto Second Shower 65
Clean Finleys Face completely.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W drodze na naszą pierwszą nocną zmianę, zostaniemy oblani białą farbą. Nie udaje się nam do końca odmyć, więc idziemy do pracy z poplamionymi piórkami. Po dotarciu do szpitala idziemy na trzecie piętro, w prawo do końca korytarza. Będzie tam łazienka. Sklejone farbą piórka to nic przyjemnego, więc zanim zaczniemy wykonywać naszą pracę, bierzemy drugi tego dnia prysznic. By wejść do łazienki przyciskamy .

 

braz Dusk 25
It was a dream.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. 

 

braz Night 25
Stay with Irma till the end.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. 

 

braz Dawn 25
Keep it up.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie pod koniec gry. Po uzyskaniu tego trofeum zaczynamy drugie przejście, by zebrać wykluczone bądź pominięte trofea.

 

zloto A Big Fish 65
Listen to every Irma story.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pewnego dnia do szpitala trafi nowa pacjentka, Irma. Odwiedzamy ją za każdym razem jak jesteśmy na naszej zmianie – będzie ona włączona w nasze zadania. Przy każdej wizycie Irma będzie chciała opowiedzieć nam historię. Przyjmujemy propozycję i wysłuchujemy każdej opowiastki. Trofeum wpadnie po ostatniej opowieści, która jest częścią fabuły.

 

zloto That’ll do, pigeon. 80
Have an A in total evaluation.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Na koniec każdej zmiany dostajemy raport z oceną naszej pracy. Opis trofeum mówi o otrzymaniu oceny „A”, ale żeby trofeum faktycznie wpadło musimy dostać „S” – na które składa się trzy „A”.

Na każdej zmianie dostajemy trzy zadania, które są mini grami. W zależności od tego jak dobrze je wykonamy, taką dostaniemy za nie ocenę. Jeśli mini gry okażą się dla nas za trudne, to w menu jest opcja włączenia uproszczenia ich – „Simple Minigames”.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.