Final Fantasy XVI zapewni nam setki godzin zabawy, przed nami świetna fabuła, dynamiczna walka i nie lada wyzwanie, jeśli nie skorzystamy z pomocy, którą twórcy sami nam podsuwają pod nos. By zdobyć platynowy pucharek będziemy musieli przejść grę dwukrotnie, raz na 100% i drugi w trybie nowa gra+ na najwyższym poziomie trudności, Final Fantasy. Najwyższy poziom trudności jest bardzo wymagający, wrogowie atakują zajadlej i zadają dotkliwsze obrażenia, minibossowie i bossowie to prawdziwe gąbki, więc walka z nimi potrafi trwać dobrych kilka minut. Na szczęście od samego początku gry w naszym ekwipunku znajdziemy przydatne akcesoria, które mogą wspomóc w co trudniejszych potyczkach.
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10 z użyciem pierścieni wspomagających; 7/10
- Czas do zdobycia platyny: ok 100 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x3 / x6 / x40
- Liczba trofeów offline: 49
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: 1 – Tuż po zmierzchu (jeśli będziemy bezmyślnie sprzedawać surowce, nie będziemy w stanie stworzyć miecza Zmierzch Bogów)
- Zglitchowane trofea: 0
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
KROK 1: PIERWSZE UKOŃCZENIE FABUŁY
Tutaj skupiamy się na zaliczeniu trofeów związanych z walką, na zadaniach pobocznych i pokonywania potworów z tablicy zleceń, by zdobywać nagrody od darczyńców. Pamiętajmy też, aby niczego nie sprzedawać w sklepach i mieć pewność, że wystarczy nam surowców na wytworzenie najlepszego oręża w grze!
KROK 2: ODPALENIE GRY W TRYBIE NOWA GRA + NA POIZOMIE TRUDNOŚCI FINAL FANTASY
Tutaj będziemy grindować punkty AP, by wykupić wszystkie ulepszenia umiejętności eikonów. W przypadku trudności z przejściem bardziej wymagających etapów, pamiętajmy o użyciu „Pierścienia uniku w czas”, który sprawia, że bohater sam unika nadchodzących ataków. Warto też używać stale akcesorium „Fortuna wojennego rzemiosła”, które zapewnia 20% więcej punktów zdolności
Poradnik:
Kronikarz / The Chronicler
Nasza podróż dobiega końca… / And thus did our journey end…
Platynowe trofeum, nagroda za zdobycie wszystkich pozostałych pucharków. Gratulacje!
Przebudzenie / Awoken
Otrząśnij się z zadumy. / Rise from your reverie.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Przypadkowe spotkanie”.
Wielka moc / With Great Power
Odziedzicz nieznaną moc. / Inherit a power unknown.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Przeciwności losu”.
Akceptacja / Acceptance
Zaakceptuj swój los. / Accept your fate.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Pogrzebane wspomnienia”.
Bezprawie / Lawless
Sprzeciw się przeznaczeniu. / Defy your fate.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Klątwa kryształów”.
Dziedzictwo / Legacy
Pokonaj kryzys. / Turn the corner.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Ogień i lód”.
Róża zmierzchu / Twilight Rose
Wróć do przeszłości. / Revisit the past.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Kara śmierci”.
Z kamienia w piasek / From Stone to Sand
Dokonaj zemsty. / Exact revenge.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „W ciemność”.
Bliźniacze płomienie / Twin Flames
Zjednocz płomienie. / Unite the flames.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Ogień na niebie”.
Obietnica / The Promise
Osiągnij jedność. / Become one.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Przez oko cyklonu”.
Kompletne naczynie / A Vessel Complete
Znajdź ostatni element. / Collect the final piece.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Ostatni król”.
Z prochu powstałeś… / Ashes to Ashes
Ucieknij ciemności. / Escape the Darkness.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu zadania głównego „Ulice szaleństwa”.
Spadająca gwiazda / Falling Star
Wypełnij przeznaczenie. / Fulfill a legacy.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po ukończeniu głównego wątku gry.
Wymierzenie kary / Punisher
Użyj Ukarania na 10 wrogach (poza starciami w Hali Cnót). / Punish 10 enemies (excluding battles in the Hall of Virtue).
Ukarania użyjemy na wrogu w momencie kiedy znajdzie się on w pozycji leżącej, a nasza postać wykona cios dobijający. Bardzo często będziemy przewracać przeciwników, a nasz bohater stojąc obok, zamiast klasycznego ataku wykona dobicie. Będzie to więc jedno z pierwszych trofeów walki, jakie zdobędziemy.
Co z ciebie za boss? / You’re Not the Boss of Me
Pokonaj bossa bez odnoszenia obrażeń. / Defeat a boss without taking damage.
Opis trofeum mówi sam za siebie. Jeśli mamy problem ze zdobyciem tego pucharka w klasyczny sposób, zawsze możemy użyć „Pierścienia uniku w czas”, dzięki któremu Clive sam będzie unikał ataków.
Szczyt możliwości / Made to Be Broken
Pokonaj 20 wrogów po użyciu półprzemiany (poza starciami w Hali Cnót). / Defeat 20 enemies while semi-primed (excluding battles in the Hall of Virtue).
Na początku zadania głównego „Znaczenie życia” otrzymamy zdolność używania półprzemiany, dzięki czemu otrzymujemy większą prędkość, obronę i obrażenia. Będąc w tym trybie musimy pokonać jedynie 20 przeciwników.
Ponad 50 000 / It’s Over 50,000
Zadaj oszołomionemu wrogowi ponad 50 000 pkt obrażeń (poza starciami w Hali Cnót). / 'Deal an enemy 50,000 damage while it is staggered (excluding battles in the Hall of Virtue and while fully primed as Ifrit).
Ważne! Obrażenia, które zadajemy jako Ifryt nie liczą się do tego trofeum. By oszołomić przeciwnika musimy wyczerpać żółty pasek znajdujący się pod jego zdrowiem (tylko silniejsi przeciwnicy). W czasie, gdy wróg jest oszołomiony i podatny na obrażenia, musimy zadać mu 50 tysięcy obrażeń. Jeśli nie zdobędziemy tego pucharka za pierwszym przejściem, na pewno wpadnie w nowej grze+. Wystarczy oszołomionego wroga zasypać najpotężniejszymi umiejętnościami.
Z doskoku / Sheeeeeeeeeeeeeeeift
Traf 15 razy Uderzeniem lub Strzałem z Doskoku (poza starciami w Hali Cnót). / Land 15 Shift Strikes or Shift Shots combined (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Feniksa, wciskając wykonamy doskok w stronę przeciwnika. Wykonując jednocześnie atak wręcz lub magią, użyjemy Uderzenia lub Strzału z doskoku. Musimy trafić wroga jedynie 15 razy jednym z tych ataków.
Ognisty potop / Packing Heat
Wykonaj 2 Kontry Falą Żaru w jednej walce (poza starciami w Hali Cnót). / Execute and land 2 Heatwave Counters in a single battle (excluding those in the Hall of Virtue).
Używając umiejętności Fala Żaru z drzewka Feniksa, w momencie gdy ma nas dosięgnąć dystansowy magiczny pocisk wykonamy Kontrę Falą Żaru. Musimy znaleźć wroga władającego magią i w trakcie tej jednej potyczki użyć kontry dwukrotnie. Najważniejszy jest tu nasz timing. Trzeba użyć Fali Żary mając pocisk tuż przed nosem.
Fatalne zauroczenie / Fatal Attraction
Użyj Zabójczego Objęcia i pokonaj 5 wrogów w powietrzu (poza starciami w Hali Cnót). / Defeat 5 enemies in the air after using Deadly Embrace (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Garudy, wciskając wykonamy „Zabójcze objęcie”, czyli przyciągnięcie przeciwnika do siebie. By zdobyć trofeum najlepiej znaleźć któregoś z drobniejszych i słabszych wrogów, użyć „Zabójczego objęcia” będąc w powietrzu i nadal w powietrzu pokonać przeciwnika. Po pokonaniu w ten sposób 5 wrogów, pucharek jest nasz.
Co ma wisieć / Never Coming Down
Traf w powietrzu Wypatroszeniem, Straszliwym Kołem i Obronnym Fortelem (poza starciami w Hali Cnót). / Land Gouge, Wicked Wheel, and Rook’s Gambit in midair before landing (excluding battles in the Hall of Virtue).
Te trofeum wymaga odrobiny wstępnego przygotowania. Musimy w powietrzu trafić wroga trzema konkretnymi umiejętnościami eikona Garudy. Problem w tym, że możemy w jednej chwili mieć przypisane dwie zdolności do eikona. Musimy więc jedną z nich ulepszyć do poziomu Mistrzowskiego, dzięki czemu będzie można przypisać ją do innego eikona. Gdy już mamy wykupione wszystkie wymagane zdolności i jedną z nich ulepszoną do poziomu mistrzowskiego, przypisujemy dwie zdolności do Garudy, jedną do np. Feniksa. Znajdujemy większego przeciwnika (dobrym przykładem jest Wielkoróg w Trzech Trzcinach w Rosarii). Podskakujemy i w powietrzu używamy na wrogu Straszliwego Koła, Obronnego Fortelu i Wypatroszenia zanim wylądujemy.
Na imię mi Piorun / I Am the Thunder
Zdetonuj 50 kul błyskawic Ślepej Sprawiedliwości (poza starciami w Hali Cnót). / Discharge 50 Blind Justice lightning balls (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Ramuha, po wciśnięciu możemy wypuścić w kierunku zaznaczonych wrogów kilka kul błyskawic, które potem można zdetonować kolejnymi atakami. Wystarczy zdetonować łącznie 50 takich kul.
Kostur odkupienia / Rod to Redemption
Spraw, by wróg zaatakował Kostur Piorunów 3 razy, nim ten zniknie (poza starciami w Hali Cnót). / Lure an enemy into striking a Lightning Rod 3 times before it dissipates (excluding battles in the Hall of Virtue).
Kostur piorunów to zdolność eikona Ramuha, która pozwala postawić przed sobą błyskawicę, która przez kilka chwil będzie stała w miejscu i porazi każdego, kto ją zaatakuje. Najlepiej postawić piorun przed większym przeciwnikiem, który chętnie będzie atakował, a potem trzykrotnie zwabić do zaatakowania go.
Nietykalność / Untouchable
Użyj Tytanicznego Bloku do odbicia 10 ataków (poza starciami w Hali Cnót). / Use Titanic Block to fend off 10 enemy attacks (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Tytana, po wciśnięciu w odpowiednim momencie parujemy nadchodzące ataki. Wystarczy sparować 10 ataków i pucharek wpadnie.
Twardy jak skała / Beat Rocking Blocks
Dwukrotnie traf trzecim uderzeniem Tytanicznej Kontry w jednej walce (poza starciami w Hali Cnót). / Land the third punch of a Titanic Counter twice in a single battle (excluding those in the Hall of Virtue).
Po sparowaniu wrogiego ciosu za pomocą eikona Tytana, możemy natychmiast użyć serii ataków, by wykonać Tytaniczną Kontrę, składającą się maksymalnie z trzech ciosów. Musimy trafić trzecim ciosem kontry dwukrotnie w czasie jednej walki.
100 Megarozbłysków na godzinę / 100 Mfps
Traf 100 razy Megarozbłyskiem na poz. 2 lub wyższym (poza starciami w Hali Cnót). / Land 100 total hits with Lv. 2 or higher Megaflare (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Bahamuta, po wciśnięciu zaczniemy ładować postęp Megarozbłysku. W jego trakcie musimy unikać wrogich ataków, które mogą przerwać ładowanie. Zdolnością naładowaną co najmniej do poziomu 2 musimy wykonać 100 trafień w przeciwników.
Unikalny rozbłysk / Such Dodge, So Mega
Wykonaj 3 razy precyzyjny unik, ładując pojedynczy Megarozbłysk (poza starciami w Hali Cnót). / Execute a Precision Dodge 3 times while charging a single Megaflare (excluding battles in the Hall of Virtue).
Kiedy ładujemy Megarozbłysk każdy unikniety cios ze strony przeciwnika dodatkowo doładowuje pasek postępu. Żeby odblokować to trofeum musimy najpierw ulepszyć zdolność Skrzydła Światła, by maksymalny poziom Megarozbłysku wynosił 4. Dzięki temu będziemy mieli dość czasu, by w czasie jednego ładowania wykonać trzy uniki.
Do szpiku kości / Oh, Snap!
Zamroź 10 wrogów Lodowym Trzaskiem (poza starciami w Hali Cnót). / Inflict Permafrost on 10 enemies by perfectly dodging attacks with Cold Snap (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Sziwy, po wciśnięciu wykonujemy krótki ślizg. By odblokować to trofeum, musimy użyć ślizgu tuż przed otrzymaniem ciosu od przeciwnika, co zamrozi na pewien czas pobliskich wrogów. W ten sposób musimy zamrozić 10 przeciwników.
Zimna krew / Cold-blooded
Jednocześnie pokonaj trzech lub więcej wrogów zamrożonych za pomocą Odmrożenia, Wiecznej Zmarzliny lub Diamentowego Pyłu (poza starciami w Hali Cnót). / Simultaneously defeat three or more enemies frozen using Frostbite, Permafrost, or Diamond Dust (excluding battles in the Hall of Virtue).
Najłatwiejszym sposobem na zdobycie tego trofeum jest użycie ślizgu, by uniknąć ataku przeciwnika tak, by zamrozić jednocześnie trzech słabych wrogów. Następnie najlepiej użyć drugiej zdolności Sziwy, potężnego Diamentowego Pyłu. Jeśli trzej zamrożeni przeciwnicy padną od tej zdolności, trofeum wpadnie z łatwością.
Każdy mięsień / Every Damn Sinew
Traf zdolnością Zantetsuken na poz. 2 lub wyższym pięć razy (poza starciami w Hali Cnót). / Land a Lv. 2 or higher Zantetsuken five times (excluding battles in the Hall of Virtue).
Używając eikona Odyna, po wciśnięciu przycisku zamieniamy nasz miecz na Ostrze Odyna. Od tej pory każdy cios zadaje minimalne obrażenia, ale ładuje pasek postępu zdolności Zantetsuken. Gdy naładujemy zdolność do poziomu 2, możemy jej użyć przytrzymując . Powtarzamy taki atak 5 razy i zdobywamy pucharek.
Stalowa pięść / Fistful of Steel
Wykonaj 3 Stalowe Kontry w jednej walce (poza starciami w Hali Cnót). / Execute 3 Steel Counters in a single battle (excluding those in the Hall of Virtue).
Używając Ostrza Odyna, po zaatakowaniu wroga w tym samym momencie co on, czas zwolni i aktywujemy Stalową Kontrę, która pozwala zaatakować oszołomionego chwilowo przeciwnika.
Tak, eikonie / Yes, Eikon
Opanuj wszystkie zdolności i atuty pojedynczego eikona. / Master all of a single Eikon’s abilities and feats.
By zdobyć to trofeum wystarczy wykupić wszystkie zdolności w drzewku zdolności jednego eikona.
Klasa mistrzowska / Masterclass
Ulepsz wszystkie zdolności i atuty do maksymalnego poziomu. / Upgrade all feats and abilities to their maximum.
To trofeum będzie wymagało od nas trochę grindu, by nabić odpowiednią liczbę punktów zdolności. Noszenie najszybciej jak się da akcesorium Fortuna Wojennego Rzemiosła pozwoli nam zaoszczędzić nieco czasu. Jeśli do końca naszej drugiej rozgrywki w Nowej Grze+ nadal będzie brakowało nam punktów do wykupienia wszystkich zdolności, dobrym miejscem do grindu jest ostatnia lokacja w grze. W Królestwie Waloedu przenosimy się do obelisku Mury Ravenwitu. Udajemy się na wschód i na krańcu mapy natrafimy na 5 Hien. Pokonanie tej grupki powinno nam zapewnić ponad 1000 punktów zdolności. Ja osobiście musiałem tam spędzić około pół godziny na grindowaniu.
Podwójne D / With Two Ds
Zwiększ skuteczność przedmiotów jednorazowych i pojemność ekwipunku do maksimum. / Upgrade consumable potency and inventory slots to their maximum.
Wykonując zadania poboczne w naszej kryjówce możemy odblokować dwa ulepszenia skuteczności przedmiotów jednorazowych i dwa ulepszenia pojemności ekwipunku. I tak musimy wykonać wszystkie zadania poboczne, więc to trofeum wpadnie bez problemu.
Świat poczeka / And They Opened Up My Mind
Zdobądź sześć szyldów. / Collect six signboards.
Szyldy są nagrodami w jednych z ostatnich zadań pobocznych. Jako że musimy wykonać wszystkie zadania, trofeum tego nie damy rady pominąć. Szyldy są również częścią zbioru ciekawostek w komnacie Clive’a wymaganych do trofeum Ciułacz skarbów.
Pilnuj się, potworze! / Think, Mark!
Pokonaj 10 znanych potworów. / Defeat 10 notorious marks.
Wraz z postępami w fabule, w naszej kryjówce pojawi się tablica zleceń na znane potwory. To trofeum zdobędziemy po pokonaniu 10 z nich.
Na łów, towarzyszu mój / Hunter, Hunted
Wykonaj wszystkie zlecenia z tablicy łowieckiej. / Clear the Hunt Board.
Aby zdobyć ten pucharek, musimy pokonać wszystkie znane potwory z tablicy łowieckiej. Tablica łowiecka opisuje nam tylko przybliżoną lokalizację potworów. Musimy je poszukać samodzielnie.
Próbna próba / Trial Run
Ukończ próbę chronolitu. / Complete a chronolith trial.
W świecie gry możemy znaleźć 7 chronolitów. Wchodząc z nimi w interakcje zostaniemy zabrani do wirtualnej areny z wyzwaniami związanymi z umiejętnościami poszczególnych eikonów. Trofeum to wpadnie po ukończeniu jednego z nich, jednak za ukończenie wszystkich nagrodą jest ciekawostka „Krąg Maliusa” potrzebna do odblokowania trofeum Ciułacz skarbów.
Ciułacz skarbów / For the Hoard
Zbierz wszystkie ciekawostki. / Obtain all curiosities.
Trofeum zdobędziemy za zebranie wszystkich pamiątek, które znajdziemy potem na ścianie wspomnień w komnacie Clive’a. Większość z nich otrzymamy w ramach nagrody za ukończenie niektórych misji pobocznych.
- Przysięga – otrzymamy automatycznie w trakcie zadania głównego „Banita Cid”.
- Szyld z Wisielca – nagroda za zadanie poboczne „W imię sprawiedliwości II”.
- Szyld z Zajazdu Marty – nagroda za zadanie poboczne „Iskierka nadziei II”.
- Szyld z Całunu – nagroda za misję poboczną „Pod nową władzą II”.
- Szal Strażników – nagroda za misję główną „Ogień wojny”.
- Szyld z Pocałunku Wrzośca – nagroda za misję poboczną „Linie na piasku II”.
- Szyld Szkarłatnych Karawan – nagroda za zadanie poboczne „Zamiana miejsc II”.
- Symbol Nieśmiertelnych – nagroda za misję poboczną „Nieśmiertelna służba II”.
- Zardzewiały hełm bojowy – nagroda za misję poboczną „Dla chcącego…”.
- Wianek ze złocieni – nagroda za misję poboczną „Nic cenniejszego”.
- Kielich Cida – nagroda za misję poboczną „Odpłata”.
- Model statku powietrznego – nagroda za misję poboczną „Wysokie loty”.
- Porozumienie trójstronne – nagroda za misję poboczną „Trzech to już kompania”.
- Pióro stolasa – nagroda za misję poboczną „Historyk z historią”.
- Czepek uczonej – nagroda za misję poboczną „Niewygodna prawda”.
- Zimowy miód – nagroda za misję poboczną „Srebrne wykończenie”.
- Skrzynia lekarska – otrzymamy po rozmowie z Tarją w lazarecie w ostatnim rozdziale, przed wyruszeniem do walki z ostatnim bossem.
- Kontynentalna kadzielnica – nagroda za zadanie poboczne „Oko za oko”.
- Jabłka Martelle – nagroda za misję poboczną „Owoce jej pracy”.
- Rząd Ambrosii – nagroda za misję poboczną „Białoskrzydły cud”.
- Osmalony miecz do ćwiczeń – nagroda za misję poboczną „Nie tylko słowa”.
- Krąg Maliusa – nagroda za ukończenie wszystkich wyzwań Chronolitów (patrz trofeum Próbna próba).
Stylówa na piątkę / Dressed to the Fives
Stwórz lub ulepsz 5 elementów wyposażenia. / Craft or upgrade 5 pieces of gear.
Trofeum zdobędziemy za wykonanie 5 dowolnych elementów wyposażenia. Możemy to zrobić u kowala w kryjówce. Wraz z kolejnymi pokonanymi bossami będziemy otrzymywać unikalne surowce do tworzenia potężniejszych mieczy. Warto więc odwiedzać kowala po każdej większej potyczce, by nie zostawać w tyle, za rosnącymi w siłę wrogami.
Tuż po zmierzchu / Half Past Twilight
Stwórz legendarny miecz Zmierzch Bogów. / Craft the legendary sword Gotterdammerung.
Aby zdobyć najpotężniejszy miecz w grze będziemy potrzebowali poprzednich mieczy stworzonych z legendarnych surowców otrzymywanych za pokonywanie głównych bossów, oraz kilku składników będących nagrodami za pokonanie znanych potworów z tablicy łowieckiej. Ponadto musimy ukończyć całą linię fabularną związaną z naszym osobistym kowalem. Po wszystkim otrzymamy recepturę na stworzenie tego legendarnego miecza i o ile nie sprzedaliśmy przypadkowo żadnego potrzebnego składnika, mieć stworzymy bez problemu.
Pióro silniejsze od miecza / The Pen Is Mightier
Otwórz 10 listów przy biurku. / Open 10 letters at the reading table.
Co jakiś czas do naszej kwatery w kryjówce będą trafiać listy od poznanych w trakcie podróży znajomków. Listy otrzymamy po niektórych misjach głównych i pobocznych. Musimy przeczytać jedynie 10 z nich, a w trakcie gry łącznie można otrzymać ich prawie 50.
Im więcej wiesz… / The More You Know
Pomóż Harpocratesowi osiągnąć 5 poziom wiedzy. / Help Harpocrates attain a knowledge level of 5.
Jednym z mieszkańców naszej kryjówki jest przebywający w bibliotece Harpocrates. Wraz z postępami w fabule, będziemy zdobywać nową wiedzę. Rozmawiając potem z Harpocratesem ujrzymy poziom naszej wiedzy. Maksymalny poziom to 8, więc 5 zdobędziemy jeszcze przed ukończeniem historii.
Pomocny szept / Careful Whisper
Odbierz od darczyńców wszystkie możliwe przedmioty. / Obtain all available items from your patrons.
W kryjówce spotkamy za biurkiem Desiree, która opiekuje się Szeptem Darczyńcy. Za każdą wykonaną misję poboczną i każdego ubitego potwora z tablicy łowieckiej otrzymamy, poza standardowym wynagrodzeniem, także punkty renomy. Po osiągnięciu odpowiednich progów renomy, w Szepcie Darczyńcy będą czekały na nas nagrody od hojnych fanów naszych poczynań. Żeby otrzymać wszystkie nagrody, potrzebujemy 2850 punktów renomy, co wiążę się z wykonaniem wszystkich misji pobocznych i ubiciem każdego potwora z tablicy łowieckiej. Nie musimy się martwić, że przegapimy jakąś misję poboczną, wszystkie dostępne misje poboczne możemy poznać przy stoisku raportów sojuszniczych w kryjówce.
Raporty sojusznicze:
Szept darczyńcy:
Można pogłaskać pieska? / You Can Pet the Dog
Pogłaszcz Torgala 5 razy. / Pet Torgal 5 times.
W dowolnym momencie gry, gdy obok Clive’a spaceruje Torgal, możemy podejść i pogłaskać towarzysza. Możemy to zrobić raz za razem i trofeum wpadnie.
Zacny ogar / A Fine Hound
Wykonaj 5 Precyzyjnych Poszczuć (poza starciami w Hali Cnót). / Execute and land 5 Precision Sics (excluding battles in the Hall of Virtue).
Wykonując pełną serię ciosów, mashując klawisz , na koniec możemy użyć poszczucia naszym psim kompanem Torgalem. Na koniec serii ataków wciskamy . Jeśli użyliśmy go w odpowiednim momencie, będzie to właśnie potrzebne nam 5 razy Precyzyjne Poszczucie.
Samotny jeździec / When You Ride Alone
Dosiądź Ambrosii po raz pierwszy. / Ride Ambrosia for the first time.
Amrosię jako wierzchowca odblokujemy w nagrodę za ukończenie zadania pobocznego „Białoskrzydły cud”. Wystarczy jej dosiąść i trofeum zdobyte.
Bywalec / Here Be Rosfields
Odwiedź wszystkie obszary świata i lokalnych map. / Visit all areas on the world and local maps.
Wykonując wszystkie misje główne i poboczne będziemy sami poprowadzeni do każdego dostępnego obszaru gry, więc trofeum wpadnie bez problemu.
Eureka / Eureka
Wydaj w piwiarni Pod Beczką i Koroną 36 000 gili. / Spend 36,000 gil at the Tub & Crown.
Pod Beczką i Koroną to knajpa w naszej kryjówce. By uzyskać to trofeum musimy łącznie wydać w niej 36000 gili. Wydawanie tylu pieniędzy nie ma tam najmniejszego sensu, więc dobrze jest wcześniej zapisać grę i po zdobyciu pucharka wrócić do wcześniejszego zapisu.
Finalna fantazja / Fantasy, Finally
Ukończ grę w trybie Final Fantasy. / Complete the game on „Final Fantasy” mode.
Tryb Final Fantasy to najwyższy poziom trudności w grze. Odblokujemy go dopiero po pierwszym pełnym przejściu gry. Na szczęście można podejść do ponownego przejścia w trybie Nowej Gry+, dzięki czemu zachowamy pełne wyposażenie i dotychczas odblokowane umiejętności. Tryb Final Fantasy jest bardzo wymagający, ale na szczęście można użyć „Pierścienia uniku w czas”, co sprawia, że gra staje się dużo prostsza. Pomijając przerywniki filmowe i skupiając jedynie na wątku głównym, przejście zajmie nam kilkanaście godzin.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.