Forspoken to przygodowa gra z elementami RPG, w której wcielamy się w młodą, zbuntowaną Frey, pochodzącą z Nowego Jorku. Po podniesieniu magicznej bransolety przenosi się ona do magicznego świata Athia, gdzie przyjdzie jej się zmierzyć z wszelkiego rodzaju wynaturzeniami i potworami, ale też zaprzyjaźnić z uroczymi, magicznymi kotkami.
[poll id=”229″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 45-50 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x7 / x44
- Liczba trofeów offline: 54
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
Całą grę możemy przejść na poziomie trudności EASY, a do tego włączyć ułatwienia, które znacznie przyśpieszą nam zdobycie platyny, takie jak: zmniejszenie otrzymywanych obrażeń, aim assist, wydłużenie powalenia wroga, automatyczne podnoszenie przedmiotów itp. Tak więc, jeśli zależy nam na skróceniu czasu do platyny i nie męczeniu się z przeciwnikami, to zalecam włączenie wszystkich ułatwień.
- Przechodzimy fabułę gry, która zajmie nam mniej więcej 10-12 godzin. W każdym rozdziale przed ruszeniem do przodu z fabułą robimy zadania poboczne „Detours” oraz znaki zapytania w głównym mieście Cipal, szczególnie te w rozdziale 7 oraz 10, za które otrzymamy naszyjniki (mamy do zdobycia trofeum z zebraniem wszystkich naszyjników, choć samo trofeum mówi, że te dwa nie są wymagane, ale nie ma sensu kusić losu, a samo skończenie zadań nie zajmie nam więcej niż 5 minut). Dzięki nim będziemy zdobywać wpisy do archiwum – skróci nam to trochę końcowe czyszczenie mapy.
- Zdobywamy wszystkie czary ze źródełek i powoli zaczynamy czyścić mapę, ale z większym naciskiem na to, aby zdobywać jak najwięcej niebieskich źródeł many porozsiewanych po całym świecie, za które wykupujemy kolejne umiejętności. W sumie będziemy potrzebować 3200 pkt many, aby móc wykupić wszystkie umiejętności. Gdy już będziemy mieli wykupione wszystkie dostępne umiejętności, możemy przystępować do ulepszania ich. Wszystkie zostały opisane w trofeum: Above and Beyond.
- Gdy mamy już ulepszone wszystkie czary, możemy przystąpić do całkowitego czyszczenia mapy, zdobywania płaszczy, naszyjników oraz malowań paznokci. Wpisami do archiwum zbytnio się nie przejmujemy, gdyż będą nam wpadać na bieżąco podczas czyszczenia mapy. Na koniec zabijamy 4 monstra, za które otrzymamy 4 malowania paznokci. Podczas czyszczenia mapy każdy obszar, gdy na niego najedziemy w prawym górnym rogu, pokazuje co mamy w nim do zdobycia, więc łatwo i szybko możemy wszystko śledzić.
Poradnik:
Forspoken
Earn every single trophy.
Gratulacje! 🙂
Attachments
Acquire a mysterious golden bracelet.
Trofeum fabularne niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie nam po zdobyciu złotej bransolety w pierwszym rozdziale.
Stuck
Journey through a beautiful yet deadly other world.
Trofeum fabularne niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału drugiego.
The Interloper
Swear vengeance on a deadly foe.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału trzeciego.
What Must Be Done
Survive a nightmarish ordeal.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału czwartego.
Might and Main
Emerge victorious from a showdown in a great fortress.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału piątego.
Damned If You Do…
Taste the sweetness of peace and the bitterness of disaster.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału szóstego.
The Hue of Blue
Submit yourself to otherworldly justice.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału siódmego.
The Truth Will Out
Emerge victorious from a trial to end all trials.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po pokonaniu Tanta Prav i ukończeniu rozdziału ósmego.
Breaking Point
Learn a hard truth, and accept a harder one.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału dziewiątego.
None the Wiser
Emerge victorious from a conflict in a twisted reality.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału dziesiątego.
Forspoken
Hold the fate of a world in your hands.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału jedenastego.
Awakening
Lay waste to a great evil for the sake of humankind.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu rozdziału dwunastego.
Rebirth
See to the needs of the people of Cipal.
Na koniec rozdziału dwunastego zostaniemy zapytani, czy chcemy zapisać grę – zapisujemy ją. W menu głównym klikamy Continue, co spowoduje, że odpali się nam trzynasty rozdział. Aby zdobyć to trofeum musimy ukończyć misję poboczną Detours „Cipal Reborn” w rozdziale trzynastym.
Promises
Make a promise to someone very special.
Na koniec rozdziału dwunastego zostaniemy zapytani, czy chcemy zapisać grę – zapisujemy ją. W menu głównym klikamy Continue, co spowoduje, że odpali się nam trzynasty rozdział. Aby zdobyć trofeum musimy ukończyć misję poboczną Detours „Lost Lullabies” w rozdziale trzynastym.
Moves
Earn the praise of the mighty Pilo with your dancing.
Na koniec rozdziału dwunastego zostaniemy zapytani, czy chcemy zapisać grę – zapisujemy ją. W menu głównym klikamy Continue, co spowoduje, że odpali się nam trzynasty rozdział. Trofeum jest nagrodą za ukończenie trzech misji pobocznych Detours w rozdziale trzynastym.
- Pierwsza z nich, „Cipal Reborn”, polega na przyniesieniu trzem osobom rzeczy, których potrzebują. Wszystkie są zaznaczone na mapie. Misja nie jest jakoś szczególnie trudna.
- Druga z nich, „Dancing in Cipal: Encore”, polega na zatańczeniu z Pilo poprzez wciskanie odpowiednich wyświetlonych na ekranie przycisków. Jeśli nam się nie uda, możemy powtórzyć sekwencję. Zawsze jest ona taka sama, więc można jej się wyuczyć na pamięć.
- Trzecia z nich, „Dancing in Cipal: Finale” również polega na zatańczeniu z Pilo, z tym, że tutaj czas reakcji już musi być trochę szybszy. Jeśli nam się nie uda, możemy powtórzyć sekwencję. Zawsze jest ona taka sama, więc można jej się wyuczyć na pamięć.
Remembrance
Say a complete set of remembrances to the departed.
Trofeum możliwe do odblokowania przy końcu gry w rozdziale trzynastym. Musimy pomodlić się za 4 osoby w żółtym „?” w północnej części Cipal, w miejscu nad archiwum. Modlitwy za trzy osoby pojawią nam się automatycznie podczas przechodzenia fabuły gry. Modlitwa za czwartą osobę stanie się dostępna po ukończeniu zadania pobocznego Detours „Lost Lullabies”. Gdy mamy już wszystko, co nam potrzebne, udajemy się we wskazane miejsce i wybieramy po kolei wszystkie 4 opcje dialogowe. Po wyborze ostatniej opcji trofeum pojawi się na naszym koncie. Poniżej zdjęcie miejsca, w którym musimy się pomodlić.
A Roaring Trade
Trade poppets for all available items.
Do zdobycia tego trofeum musimy ukończyć 9 misji pobocznych związanych z podążaniem za kotami. Każda taka podróż kończy się znalezieniem jednej pacynki. Gdy mamy wszystkie, udajemy się do handlarza i wymieniamy pacynki na 4 przedmioty, które oferuje w sklepie. Po ostatniej wymianie trofeum pojawi się na naszym koncie. Misje związane z kotami można robić w kilku rozdziałach. Są one oznaczone ikonką Detours, więc staramy się je robić, gdy tylko są dostępne. Wszystkie będą znajdować się w mieście Cipal. Jeśli w trakcie przechodzenia fabuły przeoczymy któregoś kota, nic straconego, bo w rozdziale trzynastym wszystkie misje z kotami będą ponownie dostępne, więc zależy to od Was, kiedy będziecie je robić. Poniżej zamieszczam zdjęcie lokalizacji handlarza, u którego wymieniamy zdobyte pacynki.
Kolejne bardzo łatwe trofeum. Aby je odblokować, musimy w otwartym świecie zdobyć „Firewood”, które często znajduje się w opuszczonych obozach i tym podobnych miejscach. Gdy mamy już wcześniej wymieniony surowiec, wystarczy przytrzymać i trofeum ląduje na naszym koncie. Poniżej zdjęcie Firewood:
Pilgrimage: Initiate
Visit your first monument.
Trofeum związane ze znajdźką. Odblokuje się w momencie oczyszczenia pierwszego monumentu oraz zdobyciu z niego bonusów. Poniżej zdjęcie, jak wyglądają znaczniki monumentów w grze.
Pilgrimage: Novice
Visit twenty monuments.
Trofeum związane ze znajdźką. Odblokuje się w momencie oczyszczenia dwudziestu monumentów oraz zebraniu z nich bonusów.
Pilgrimage: Adept
Visit fifty monuments.
Trofeum związane ze znajdźką. Odblokuje się w momencie oczyszczenia pięćdziesięciu monumentów oraz zebraniu z nich bonusów.
Explorer: Seeker
Visit ten points of interest.
Zobacz opis trofeum Explorer: Trailblazer.
Explorer: Pathfinder
Visit fifty points of interest.
Zobacz opis trofeum Explorer: Trailblazer.
Explorer: Trailblazer
Visit one hundred points of interest.
Musimy odwiedzić 100 interesujących miejsc, a zaliczają się do nich:
- Traces (ślady stóp)
- Caves (jaskinie)
- Locked Labyrinths (podziemne labirynty)
- Fortresses (fortece)
- Guilds (gildie/wieże)
- Abominations (monstra)
- Relics (relikty)
- Tanta Gates (bramy Tanty)
- Ruins (ruiny)
- Villages (wioski)
Unlocked Potential
Spend mana to learn a spell for the first time.
Trofeum fabularne, niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie nam po nauczeniu się pierwszego czaru.
Realized Potential
Learn all the spells that can possibly be learned.
Trofeum odblokuje się po wykupieniu wszystkich umiejętności w 4 drzewkach umiejętności. Liczba wymaganej manny do poszczególnych drzewek umiejętności:
- Frey’s Magic – 902 many
- Sila’s Magic – 878 many
- Prav’s Magic – 722 many
- Ola’s Magic – 698 many
Najłatwiejszym sposobem na zdobywanie many jest podkoszenie z ziemi świecących na niebiesko poświat, za które zdobywamy 1 pkt many, po całej mapie jest ich rozsiane bardzo dużo, więc jeśli będziemy zbierać każde, jakie zauważymy, nie powinno być żadnego problemu z tym trofeum.
Call of the Fount: Baptized
Acquire magical powers for the first time at a Fount of Blessing.
Trofeum związane ze znajdźką. Musimy pierwszy raz wskoczyć do źródełka, które zapewnia nam naukę nowej umiejętności. Po wskoczeniu do niego i nauce umiejętności, trofeum pojawi się na naszym koncie. Poniżej zdjęcie, jak wygląda znacznik takiej studni.
Call of the Fount: Beatified
Acquire the magical powers available from all the Founts of Blessing.
Trofeum pojawi się na naszym koncie po odblokowaniu wszystkich 12 dodatkowych umiejętności, poprzez wskakiwanie do źródełek.
Trofeum odblokuje się nam w momencie, gdy będziemy mieli zdobyte 12 umiejętności z źródełek oraz gdy wykupimy wszystkie umiejętności z wszystkich 4 dostępnych drzewek. Koszt wszystkich umiejętności patrz w opisie trofeum Realized Potential.
Tinkerer
Craft an item for the first time.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam podczas wytworzenia pierwszego przedmiotu.
Craftsperson
Craft a healing item and two of Frey’s original pieces of equipment.
Trofeum możliwe do zdobycia dopiero w późniejszej fazie gry. Po pierwsze musimy uzbierać 64 old coins, aby móc zakupić The Sewing Kit od sprzedawcy umieszczonego w świecie gry. Następnie musimy posiadać wymagane przedmioty do wytworzenia. Podczas przechodzenia gry na pewno automatycznie je zbierzecie:
- 6 x Fluteblossom – możemy znaleźć w rejonie The Harvest Lands, kończąc Altar of Aasaan i wchodząc w portal rośnie tam wiele tych kwiatków.
- 6 x Bumbershoot – możemy znaleźć w skrzyniach. Są to fioletowe kropki na mapie w obszarze Crosstide Coast.
- 6 x Lucid Garland – znajdziemy z pokonanych wrogów, którzy świecą na żółto w burzy, która respi się randomowo na mapie. Jeśli nie możemy jej zrespić, udajmy się w obszar Farcoast Terrace. Tam zawsze jest burza i możemy nafarmić sobie wymaganego surowca.
- 2 x Balm Flax
Gdy już mamy wymagane przedmioty, przenosimy się do obojętnie której świątyni, w której znajduje się stół do craftowani. The Sewing Kit odblokuje nam 2 przedmioty możliwe do wytworzenia:
- Naszyjnik Home Sweet Hell
- Płaszcz Unbroken
Wytwarzamy te dwa przedmioty oraz jedną leczącą fiolkę i trofeum ląduje na naszym koncie. Poniżej zamieszczam screeny z lokalizacji sprzedawcy tego, co musimy kupić i jak wyglądają skrzynie z Old Coins oraz przedmioty, które musimy wytworzyć.
Kit and Caboodle
Acquire every piece of equipment (except those only obtainable via sub-quests).
Trofeum związane z znajdźkami. Aby je odblokować musimy zdobyć 70 części ekwipunku, a dokładniej:
- 25 płaszczy
- 15 naszyjników
- 30 malowań paznokci
Dwa naszyjniki teoretycznie można przeoczyć. Są one nagrodami za zadania poboczne. Jeden w rozdziale 7 (Nemeni Prisaha ) i drugi w rozdziale 10 (Naee Aasha). Opis trofeum mówi, że nie są one wymagane, ale lepiej je zdobyć – jest to dosłownie kilka minut roboty.
Jeden płaszcz zdobędziemy podczas przechodzenia fabuły (Hooded Cloak). Dwa płaszcze możemy wymienić u sprzedawcy w Cipal za znalezione Poppet podczas robienia misji pobocznych podążania za kotami (Pelerine, Strainith). Jeden płaszcz oraz naszyjnik możemy wytworzyć sami (Unbroken, Home Sweet Hell) – patrz opis trofeum Craftsperson.
Trzy malowania paznokci zdobędziemy podczas przechodzenia fabuły ( Slay, Blue Flash, Aftershock). Cztery malowania paznokci zdobędziemy za pokonanie 4 abominacji (Fatale, Spectrum, Honor, Escalate)
Reszta jest porozsiewana po świecie gry jako nagrody za wykonywanie różnych czynności. Poniżej zamieszczam przykładowe zdjęcia, w jaki sposób są one zaznaczone na mapie.
Hop, Step, Jump
Perform five Shimmies in a row.
Umiejętność Shimmy zdobędziemy odwiedzając jedną ze studni. Jest to umiejętność parkourowa w drzewku umiejętności Frey’s Magic, dzięki której, jeśli podczas lądowania w odpowiednim momencie wciśniemy przycisk , wybije ona naszą postać na dalszą odległość. Aby zdobyć to trofeum musimy 5 razy z rzędu użyć tej umiejętności. Na początku może wydawać to się trudne, bo trzeba wyczuć moment, kiedy należy wcisnąć przycisk, jednak po kilku próbach trofeum powinno Wam wpaść bez problemu.
Hell of a Run
Perform magic parkour for twenty seconds continuously.
Aby zdobyć to trofeum musimy bez przerwy przez 20 sekund być w trybie parkour. Aby to zrobić wychylamy lewy analog w kierunku, w którym chcemy się poruszać oraz przycisk i trzymać oba przyciski przez 20 sekund i kolejne łatwe trofeum ląduje na naszym koncie.
Endless Runner
Travel a total of 100 km (62 mi) using magic parkour.
Trofeum wpadnie nam samo podczas przechodzenia gry. Magiczny parkour będzie naszym głównym środkiem poruszania się, co wiążę się z tym, że nawet nie musimy zbytnio się skupiać na tym trofeum.
I Can Fly!
Use Float to stay airborne for ten seconds.
Aby odblokować trofeum, musimy zrobić kilka kroków. Po pierwsze, musimy zdobyć umiejętność Float, która znajduje się w jednym z dwunastu źródełek, do których możemy wskoczyć, by nauczyć się nowej umiejętności. Gdy już mamy daną umiejętność, musimy ją ulepszyć poprzez spełnienie wytycznych dla danej umiejętności. W tym celu udajemy się do obojętnie której świątyni, w której mamy biblioteczkę do ulepszania umiejętności. Aktywujemy umiejętność Float, bo to ją chcemy ulepszyć. Wymagania do spełnienia to utrzymać się w powietrzu przez 6 sekund. Udajemy się w wysokie miejsce i skaczemy w dół. Gdy jesteśmy w powietrzu, przytrzymujemy przycisk przez 6 sekund. Gdy pojawi nam się informacja, że możemy ulepszyć umiejętność, wchodzimy w menu umiejętności i ulepszamy Float i udajemy się znów w wysokie miejsce i skaczemy, tym razem przytrzymujemy przycisk powyżej 10 sekund i w ten oto sposób trofeum pojawi się na naszym koncie. W razie jakichkolwiek wątpliwości zamieszczam filmik z całym procesem zdobywania trofeum.
Leapfrogger
Jump over enemies a total of ten times.
Aby zdobyć to trofeum, musimy 10 razy przeskoczyć nad przeciwnikiem. Nie jest ono specjalnie wymagające. Wystarczy biec w stronę przeciwnika oraz trzymać wciśnięty przycisk , odpowiadający za parkour.
Tit for Tat
Perform ten precision counters.
Możliwość odblokowania tego trofeum pojawi się troszkę później, a konkretnie w czwartym rozdziale, gdy automatycznie opanujemy tę umiejętność. Aby zdobyć trofeum, musimy pozwolić się trafić wrogowi, osłonić się tarczą i w tym samym momencie pojawi się opcja kliknięcia , aby wykonać kontratak. Do trofeum wymagane jest poprawnie wykonanie kontrataku 10 razy.
No Mercy
Perform thirty Killer Blows.
Killer Blows możemy wykonać na przeciwniku, którego ogłuszymy oraz powalimy. Pojawia się wtedy nad nim ikonka przycisku , która odpowiada za wykończenie. Jak opis trofeum mówi, musimy tak wykończyć 30 przeciwników.
Uwaga! Aby sobie ułatwić, w menu możemy włączyć ułatwienie, które sprawia, że wrogowie są dłużej powaleni, co znacznie nam pomaga w zdobyciu tego trofeum. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak to wygląda w grze.
Knock 'Em Dead
Finish three or more enemies with a single blast of Surge Magic.
Musimy znaleźć grupkę 3 lub więcej przeciwników oraz mieć naładowany i gotowy do użycia nasz specjalny czar, który uruchamiamy poprzez jednoczesne wciśnięcie i . Najlepiej trochę obić wrogów, aby mieli małą ilość życia i gdy cała trójka znajduje się obok siebie, ustawiamy kamerę w ich stronę i wciskamy wcześniej wymienione przyciski. Jeśli wszystko poszło dobrze, trofeum ląduje na naszym koncie. Poniżej gif z mojego podejścia do tego trofeum.
Help Me Out Here
Use the Disperse spell three times in a single battle.
Bardzo łatwe trofeum do zdobycia już w początkowych fazach gry, do jego odblokowania wystarczy że użyjemy umiejętności Disperse znajdującej się w drzewku umiejętności Frey’s Magic, 3 razy podczas jednej walki.
Wildfire
Defeat an enemy bound by the Tangled status effect with Sila’s magic.
Aby móc zrobić to trofeum, musimy ukończyć piąty rozdział i mieć odblokowane drugie drzewko umiejętności Sila’s Magic.
Jeśli to mamy, to możemy przystąpić do działania i zdobycia trofki. Najłatwiejszym sposobem na odblokowanie jest użycie czaru Bind, który znajduje się w drzewku umiejętności Frey. Zwiąże nam on przeciwnika, wtedy szybko przełączamy się na drugie drzewko Sila’s Magic i podstawowym atakiem Slice zabijamy uwięzionego wroga. I to wszystko – jeśli wszystko poprawnie wykonamy, trofeum pojawi się na naszym koncie.
Shocker
Electrocute three enemies at once.
Aby przystąpić do zdobycia tego trofeum, musimy mieć ukończony rozdział jedenasty, bo wtedy odblokujemy kolejne drzewko umiejętności Ola’s Magic. Gdy już mamy to załatwione, musimy naszą umiejętnością specjalną trafić jednocześnie 3 wrogów, więc logicznym jest że najłatwiej to będzie zrobić podczas walki z większą liczbą wrogów.
From Every Angle
Use all four types of Tanta magic in a single battle.
Trofeum możliwe do zdobycia dopiero pod koniec gry. Aby je odblokować, musimy mieć dostęp do czterech drzewek umiejętności oraz w jednej walce użyć po jednej umiejętności z każdego drzewka.
Through the Eyes of Another: Empath
Complete your first flashback challenge at a Monument to Wisdom.
Trofeum wpadnie nam po ukończeniu pierwszego flashbacka. Są one zaznaczone na mapie ikonką chorągiewki.
Through the Eyes of Another: Seer
Complete flashback challenges at ten Monuments to Wisdom.
Trofeum wpadnie nam po ukończeniu dziesięciu flashbacków. Są one zaznaczone na mapie ikonką chorągiewki.
Through the Eyes of Another: Visionary
Complete all the flashback challenges at the Monuments to Wisdom.
Trofeum wpadnie nam po ukończeniu wszystkich dwudziestu flashbacków. Są one zaznaczone na mapie ikonką chorągiewki.
Cat Person
Befriend all the Tantas’ familiars.
Musimy złapać 20 magicznych kotów porozrzucanych po świecie gry, które są zaznaczone na mapie mała łapką kota. Podczas czyszczenia wszystkich obszarów znajdźki te będą doskonale widoczne na mapie. Aby odkryć ukryty obszar spowity mgłą, będziemy uruchamiać wieże Belfry, które będą nam odsłaniać mapę oraz wszystkie pobliskie aktywności, w tym i nasze łapki kota. Każdy obszar, na który najedziemy kursorem, w prawym górnym rogu wyświetla, co mamy na nim do zrobienia – to znacznie nam ułatwia szukanie. Gdy podejdziemy do takiej łapki, będzie króciutka cutscenka, która pokaże nam lokalizację kota. Podchodzimy do niego – gra podpowie nam, aby trzymać przycisk w celu skradania się. Robimy ostrożne ruchy w stronę kota, aby go nie przestraszyć, a gdy jesteśmy wystarczająco blisko klikamy , by go pogłaskać i znajdźka zaliczona.
Happy Snapper
Show pictures taken at all the photo spots to the children.
Kolejny typ znajdźki w grze. Zadanie poboczne związane z nim otrzymamy w początkowych rozdziałach fabuły. Sytuacja ze znajdywaniem miejsc do sfotografowania jest taka sama, jak z łapaniem kotów, z tym, że tutaj ikonka to aparat. Podchodzimy do danego miejsca prawym analogiem, ustawiamy kadr, strzałeczki nam podpowiadają. Przyciskami , zmieniamy zoom i gdy wszystko mamy dobrze ustawione, ramka świeci nam się na żółto. Wtedy klikamy i znajdźka zaliczona. Każdy obszar, na który najedziemy kursorem w prawym górnym rogu, wyświetla, co mamy na nim do zrobienia i to znacznie nam ułatwia szukanie. Robimy zdjęcia i gdy zrobimy odpowiednia liczbę, odnosimy je do dzieci w mieście Cipal i one znów dadzą nam zlecenie na kolejną porcję zdjęć. Wszystkich zdjęć, które musimy zrobić i dostarczyć jest 50.
Above and Beyond
Upgrade all your spells.
W pewnym momencie w 4 rozdziale w misji fabularnej, polegającej na wejściu do archiwum, dostaniemy opcję ulepszania naszych umiejętności. Aby ulepszyć daną umiejętność, musimy spełnić pewne wymagania podczas używania wybranej umiejętności. Jednocześnie możemy wybrać trzy umiejętności do ulepszenia. Wymagane warunki do spełnienia, dzięki którym dostaniemy opcje ulepszenia, można szybko sprawdzić w odblokowanych świątyniach (miejscach, do których możemy się teleportować). Po spełnieniu wymaganych warunków, możemy szybko ulepszyć naszą umiejętność w menu czarów poprzez najechanie na odpowiedni czar i przytrzymanie przycisku . Aby wybrać kolejny czar do ulepszenia, musimy przenieść się do świątyni, podejść do biblioteczki i tam wybrać kolejny, który chcemy farmić. Poniżej lista wszystkich umiejętności oraz wymagań do ulepszenia ich.
1. Frey’s Magic
- Shoot
Attack enemies while performing magic parkour (0/35)
Używając magicznego parkouru, tj. poruszamy się lewym analogiem jednocześnie trzymając przycisk , musimy 35 razy zaatakować wrogów danym czarem. - Flow
Evade attacks using magic parkour (0/25)
Musimy uniknąć 25 ataków używając magicznego parkouru. Podczas walki, na chwilę przed atakiem wroga naciskamy przycisk . - Bind
Build up power and strike bound enemies from behind (0/1000)
Pnącza wystrzeliwane tym czarem przez krótki czas przytrzymują wrogów. Używamy czaru, następnie szybko przeskakujemy przeciwników i zadajemy im obrażenia od tyłu. - Scatter Shot
• Lvl 1 : Build up power and damage enemies (0/10000)
Wybieramy czar Scatter Shot i zadajemy obrażenia wrogom przytrzymując przycisk .
• Lvl 2 : Build up power and strike enemies within 60 seconds (0/1500)
Bardzo podobnie jak w wyzwaniu na lvl 1, tyle tylko, że tym razem musimy zadać 1500 obrażeń w 60 sekund. Podobnie jak wcześniej, znajdujemy większą grupkę wrogów i atakujemy ją danym czarem przytrzymując przycisk
• Lvl 3 Inflict piercing attacks on 2 enemies (0/20)
Po serii szybkich strzałów, ostateczny atak to skumulowany wystrzał, który trafia kilku wrogów naraz. Wystarczy, że tym naładowanym atakiem trafimy 20 razy dwóch wrogów. - Leap
Climb to a certain height (0/500)
Aby wykonać to wyzwanie, musimy wspiąć się na odległość 500m. Wspinanie kumuluje się, więc można to szybko wbić przy jednej ścianie wspinając się i spadając i tak w kółko.
- Tendril
Absorb health from enemies (0/750)
Podczas uderzania wrogów tą umiejętnością leczymy się. Im więcej obrażeń zadamy, tym więcej się wyleczymy. Używamy tej umiejętności do momentu, aż uleczymy łącznie 750 pkt zdrowia.
- Shimmy
Use Shimmy (0/50)
Jest to umiejętność związana z magicznym parkourem,. Tuż przed lądowaniem wciskamy przycisk , co pozwoli naszej postaci wybić się szybciej do przodu. I tak łącznie 50 razy. - Burst Shot
• Lvl 1 Defeat enemies that are vulnerable to Frey’s magic (0/10)
Aby zaliczyć to wyzwanie, musimy pokonać 10 wrogów, których słabością jest magia Frey, naładowanym burst shotem. Z reguły są to zwierzęta, ale możesz przeskanować każdego przeciwnika używając , aby dowiedzieć się o jego słabościach. Aby zaliczało to osiągnięcie, ostatnim zabijającym atakiem musi być naładowany burst shot. Wcześniej można wrogów obijać z innych ataków.
• Lvl 2 Hit 3 or more enemies with a single strike (0/10)
Wystarczy naładować czar przytrzymując przycisk i trafić nim co najmniej 3 przeciwników naraz. Aby zaliczyć wyzwanie, musimy tak zrobić 10 razy.
• Lvl 3 Hit enemies from behind (0/45)
Musimy trafić 45 wrogów naładowanym czarem. Najlepiej robić to z umiejętnością Bind, która zwiąże nam przeciwników – wtedy przeskakujemy nad nimi, ładujemy czar i atakujemy. - Modify
Transform Breakshards using crafting (0/15)
Gdy posiadamy już tę umiejętność, przy stole do craftowania możemy zamieniać odłamki w inne kosztem 3 za 2. Musimy zrobić to 15 razy, aby zaliczyć wyzwanie. - Disperse
Defeat flying enemies (0/3)
Ta umiejętność pozwala nam rozstawić małą wieżyczkę/kwiatek, który sam automatycznie strzela do wrogów,. Aby ukończyć wyzwanie, nasz czar sam musi zabić 3 wrogów. - Implant
Attack enemies (0/10)
Aby ukończyć wyzwanie, wystarczy 10 razy zaatakować wrogów. - Leach
Cure yourself of poison (0/3)
Niektórzy wrogowie potrafią nas zatruć – wtedy nasz pasek zdrowia zmienia się w kolor fioletowy. Aby ukończyć to wyzwanie, musimy 3 razy uleczyć się tym czarem ze statusu zatrucia. - Screen
Trigger during battle (0/10)
Screen wytwarza wokół nas barierę ochronną, która pochłania obrażenia. Aby ukończyć to wyzwanie, musimy użyć umiejętności 10 razy. - Prime
Knock enemies down (0/5)
Rozkładamy na ziemi minę, która wybucha, gdy wrogowie w nią wejdą. Aby ukończyć wyzwanie musimy przewrócić 5 wrogów. Gdy wróg zostanie zabity, progres nam się nie zaliczy, więc trzeba to zrobić na nieco silniejszych wrogach. - Genesis
• Lvl 1 Defeat enemies that are vulnerable to Frey’s magic (0/10)
Musimy pokonać 10 wrogów, których słabością jest magia Frey, naszą umiejętnością specjalną, którą uruchamiamy + .
• Lvl 2 Defeat the final enemy in a battle (0/5)
Musimy 5 razy pokonać ostatniego wroga w walce naszą umiejętnością specjalną.
• Lvl 3 Build up power and damage enemies (0/30000)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy zadać 30000 obrażeń naszą umiejętnością specjalną. - Shield Shot
• Lvl 1 Knock enemies down (0/25)
Wybieramy dany, czar ładujemy go przytrzymując i strzelamy we wrogów. Najłatwiej jest to zrobić na słabszych przeciwnikach. Aby ukończyć wyzwanie, musimy powalić 25 razy wrogów.
• Lvl 2 Defeat enemies with counters (0/15)
Trzymamy tarczę i jeśli wróg w nią uderzy swoim zwykłym atakiem, nasza postać automatycznie zada mu obrażenia. W taki sposób musimy zabić 15 wrogów, aby ukończyć wyzwanie.
• Lvl 3 Attack by barging into enemies (0/70)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy naładować nasz atak przyciskiem oraz zwolnić przycisk, gdy wrogowie są blisko nas. W ten sposób musimy zaatakować 70 wrogów. - Cut and Run
Defeat enemies (0/15 )
Musimy tym atakiem zabić 15 wrogów. Aby użyć ataku, należy wcisnąć kombinację klawiszy ++. - Rarify
Increase the value of Breakshards through crafting (0/20)
Po opanowaniu tej umiejętności możemy zmieniać rzadkość odłamków kosztem 4 za 1. Aby ukończyć wyzwanie, musimy zrobić to 20 razy. - Vivify
Use crafting to improve a necklace’s health boost by 50 or more
Gdy odblokujemy tą umiejętność, możemy zwiększać nasze zdrowie dzięki ulepszaniu naszyjników. Aby ukończyć wyzwanie, musimy jeden z naszych naszyjników ulepszyć na 50. - Skip
Trigger during battle (0/15)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy użyć umiejętności 15 razy podczas walki. Aby ją uruchomić używamy przycisków + .
Uwaga! Umiejętność odblokuję się samoczynnie dopiero po ukończeniu rozdziału dwunastego.
- Burrow
Gather nearby items (0/5)
Musimy 5 razy użyć umiejętności aby zdobyć pobliskie przedmioty.
2. Sila’s Magic
- Slice
Leap over enemies and attack from midair (0/15)
Musimy biec w stronę przeciwników używając magicznego parkouru, co spowoduje automatyczny przeskok nad nimi. Będąc w powietrzu klikamy . Aby ukończyć wyzwanie, musimy tak zrobić 15 razy. - Arc Slic
• Lvl 1 Build up power and damage enemies (0/10000)
Proste wyzwanie. Aby je ukończyć, ładujemy miecz przytrzymując i tym atakiem musimy zadać 10000 obrażeń.
• Lvl 2 Hit 3 or more enemies with a single strike (0/10)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy naładowanym atakiem trafić 3 lub więcej przeciwników 10 razy.
• Lvl 3 Defeat the final enemy in a battle (0/5)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy naładowanym atakiem 5 razy pokonać ostatniego przeciwnika w walce. - Charge
Knock enemies down (0/15)
Musimy powalić 15 wrogów używając tego ataku, a używamy go poprzez wciśnięcie . - Fusillade
Defeat enemies that are vulnerable to Sila’s magic (0/8)
Czar ten przywołuje magiczne miecze, które znajdują się za nami i atakują wrogów, gdy ładujemy inny atak. Aby ukończyć wyzwanie, musimy tym atakiem zabić 8 wrażliwych na magię Sila wrogów. Najlepiej najpierw jest osłabić wroga, gdyż same miecze nie zadają zbyt dużo obrażeń. - Soar
Use Soar (0/10)
Soar jest to dodatkowe wybicie się podczas gdy wspinamy się na wysoką ścianę, które uruchamiamy poprzez dwukrotnie . Aby ukończyć wyzwanie, musimy 10 razy użyć tej umiejętności. - Conflagration
• Lvl 1 Defeat the final enemy in a battle (0/3)
Aby ukończyć to wyzwanie, ostatni wróg, jakiego zabijemy w walce musi zginąć od naszej umiejętności specjalnej. Trzeba to zrobić 3 razy.
• Lvl 2 Defeat nightmares (0/5)
Musimy poczekać, aż odpali nam się koszmar w otwartym świecie. Gdy już w nim będziemy, musimy naszą umiejętnością specjalną pokonać 5 wrogów.
• Lvl 3 Build up power and damage enemies (0/30000)
Musimy zadać łącznie 30000 obrażeń naszą umiejętnością specjalną. Na tym poziomie, gdy przytrzymamy dłużej przyciski + , atak będzie miał trzy fale, przez co zada więcej obrażeń. - Zip
Perform special actions using Zip (0/15)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy złapać się specjalnych skał, które wyrzucają nas w górę 15 razy. Aby użyć tej umiejętności, przytrzymujemy . - Legion
Defeat enemies (0/5)
Dany czar przywołuje kilku sojuszników, którzy walczą po naszej stronie,. Aby ukończyć wyzwanie, przyzwani sojusznicy muszą zabić 5 wrogów. - Aegis
Cure yourself of attack- or defense-reducing effects. (0/5)
Musimy wyleczyć się 5 razy z efektów, które obniżają naszą obronę. Sygnalizowane jest to fioletową tarczą obok naszego życia. - Crucible
Hit 3 enemies with a single strike (0/5)
Tworzymy wokół siebie pierścień ognia, w którym zadajemy więcej obrażeń. Aby ukończyć wyzwanie, musimy trafić pojedynczym użyciem umiejętności 3 wrogów 5 razy. - Bombardier
Defeat the final enemy in a battle (0/5)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy danym atakiem zabić ostatniego wroga w walce 5 razy. - Rage Slice
• Lvl 1 Build up power and damage Tanta’s minions (0/3000)
Poprzez przytrzymanie uruchamiamy atak, który zadaje serię ciosów wrogowi. Aby ukończyć wyzwanie, musimy zadać łącznie 3000 obrażeń sługom Tanty. Wrogowie, którzy należą do tej kategorii, znajdują się w archiwum w zakładce The Tantas Underlings.
• Lvl 2 Sidestep mid-combo (0/20)
Podczas przytrzymywania , aby rozpocząć serię ciosów w momencie gdy nasza postać zacznie już przesuwać się do przodu, wystarczy wychylić lewy analog w prawo lub lewo aby wykonać unik. Aby ukończyć wyzwanie, musimy tak zrobić 20 razy. Można to również zrobić nie będąc w walce.
• Lvl 3 Defeat enemies with the final explosive blow (0/25)
Po ukończeniu kombinacji ciosów, nasza postać trzyma ręcę przed sobą. Jeśli puścimy trzymany przycisk , nastąpi wybuch. Tym wybuchem musimy pokonać 25 przeciwników, aby ukończyć to wyzwanie. - Firetrap
Attack downed enemies (0/5)
Ognista pułapka wytwarza gejzer lawy na wrogu, w którego przycelujemy. Aby ukończyć wyzwanie, musimy tym czarem zaatakować 5 razy powalonych wrogów. - Blast Slice
• Lvl 1 Defeat enemies weak to Sila’s magic (0/10)
Aby ukończyć wyzwanie, przytrzymujemy przycisk , aby naładować włócznie i zabijamy nią wroga, który jest podatny na Sila’s Magic, i tak 10 razy. Możesz przeskanować każdego przeciwnika używając , aby dowiedzieć się o jego słabościach.
• Lvl 2 Strike enemies from afar (0/15)
W celu ukończenia tego wyzwania, musimy trafić 15 razy wrogów włócznią z dalszej odległośc. Ciężko określić, o jaką odległość chodzi – musimy sami popróbować.
• Lvl 3 Defeat 3 enemies with a single strike (0/15)
Musimy pokonać 3 wrogów naraz jedną włócznią. Najłatwiej jest to zrobić na grupkach zombie. - • Drag and Drop
Drag distant enemies closer (0/20)
Aby przyciągnąć przeciwnika do siebie, używamy kombinacji klawiszy + + . W celu ukończenia wyzwania, musimy 20 razy przyciągnąć do siebie przeciwnika, który znajduje się od nas w znacznej odległości. - Amplify
Use crafting to increase a cloak’s magic boost by 50 or more
Gdy odblokujemy tą umiejętność, możemy zwiększać zdolności magiczne naszego płaszcza. Aby ukończyć wyzwanie, potrzebujemy zwiększyć owe zdolności na jednym płaszczu do 50 pkt. - Beacon
Trigger during battle (0/5)
Umiejętność ta tworzy kulę która pomaga nam w walce, aby ukończyć wyzwanie musimy użyć tej umiejętności 5 razy w walce. - Rush
Use Rush (0/15)
Podczas używania magicznego parkouru, nasza postać zacznie płonąć wystarczy wtedy w odpowiednim momencie wcisnąć przycisk aby dodaj jej większej szybkości, do ukończenia tego wyzwania musimy to zrobić 15 razy.
3. Ola’s Magic
- Dart
Strike enemies 10 times within 5 seconds (0/1)
Podstawowy atak w drzewku umiejętności Ola’s Magic. Aby ukończyć wyzwanie musimy trafić wrogów 10 razy w ciągu 5 sekund. - Distortion
Defeat confused enemies (0/5)
Umiejętność ta rozprasza wrogów i zaczną atakować się nawzajem, aby ukończyć wyzwanie musimy rozproszyć i pokonać 5 wrogów. - Tempest
• Lvl 1 Hit 3 or more enemies with a single strike (0/5)
Aby ukończyć wyzwanie musimy trafić trzech lub więcej wrogów naszą umiejętnością specjalną 5 razy.
• Lvl 2 Defeat the final enemy in a battle (0/1)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy zabić ostatniego wroga naszą umiejętnością specjalną, sami mając bardzo niski stan zdrowia. Zajdźmy grupkę przeciwników pokonajmy wszystkich zostawmy ostatniego wroga, ustawiamy poziom trudności na trudny i wyłączamy wszystkie pomoce które pomagają nam w grze i pozwalamy przeciwnikowi nas obijać gdy nasz poziom zdrowia będzie krytycznie niski zabijamy go naszą umiejętnością specjalną.
• Lvl 3 Build up power and damage enemies (0/30000)
Musimy zadać naszą umiejętnością specjalną łącznie 30000 obrażeń. Gdy umiejętność jest załadowana, przytrzymujemy dłużej przyciski + , aby nasz atak przeszedł przez 3 fale, przez co zada dużo więcej obrażeń. - Pulse Dart
• Lvl 1 Deal a certain amount of damage to enemies within 1 second (0/700)
Musimy zaatakować kilka razy z podstawowego ataku, aby zaznaczyć sobie wrogów i później przytrzymać przycisk , aby zaznaczyć jak najwięcej punktów na przeciwnikach i wystrzelić w nich nimi. Aby ukończyć to wyzwanie, musimy w ten sposób zadać 700 obrażeń w 1 sekundę.
• Lvl 2 Defeat enemies that are vulnerable to Olas’ magic (0/15)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy zabić 15 wrogów podatnych na Ola’s Magic.
• Lvl 3 Defeat Nightmares (0/5)
Musimy pokonać 5 koszmarów danym czarem. Koszmary występują randomowo w burzy lub w niektórych lokacjach polegających na oczyszczeniu obszaru. - Suppression
Initiate Photo Mode while hidden by Suppression (0/1)
Bardzo proste wyzwanie. Używamy umiejętności Suppression, klikamy menu pauzy i wchodzimy i wychodzi w tryb fotograficzny i wyzwanie zaliczone. - Diversify
Use crafting to add a fourth effect to a necklace (0/1)
Umiejętność ta pozwala nam dodać do naszyjnika 4 slot z bonusami. Aby ukończyć wyzwanie, musimy taki slot dodać do jednego z naszych naszyjników. - Sublimation
Use Sublimation to heal yourself a certain amount (0/500)
Umiejętność ta stopniowo przywraca nam zdrowie. Aby ukończyć wyzwanie, musimy przywrócić 500 pkt zdrowia. Działa poza walką i nawet w momencie gdy mamy pełny pasek zdrowia. - Scale
Use Scale (0/10)
Po prostu musimy przytrzymać , aby użyć wyskoku 10 razy. - Spoof
Trigger during battle (0/10)
Spoof jest to unik, dzięki któremu na moment stajemy się niewidoczni. Aby ukończyć wyzwanie, musimy znaleźć grupę zombie i spamować przyciskami ,gdy jesteśmy w powietrzu na zmianę, aż zaliczy nam 10 razy poprawne wykonanie. Szczerze mówiąc, sam nie wiem jak to dokładnie działa. Spamowałem blisko 5 minut, aż w końcu zaliczyło. - Compensation
Charge Surge Magic using Compensation (0/50)
Używamy umiejętności i unikamy/przeskakujemy przez przeciwników. Za każde poprawne uniknięcie i naładowanie magii zalicza na 5pkt, więc trzeba poprawnie to wykonać 10 razy, aby ukończyć to wyzwanie. - Displacement
Trigger during battle (0/15)
Umiejętność ta ustawia naszą kopię, która przyciąga przeciwników. Aby ukończyć wyzwanie, musimy użyć tej umiejętności podczas walki 15 razy. - Hide and Seek
Build up power and strike enemies within 10 seconds (0/1000)
Najlepiej wykonać to zadanie na większej grupie wrogów podatnych na Ola’s Magic. Aby to zrobić, klikamy jednocześnie przyciski + + i spamujemy nimi ciągle, aż nie zaliczymy wyzwania. Musimy zadać 1000 obrażeń w 10 sekund. - Agression
Strike enemies 4 times within 2 seconds (0/1)
Aby ukończyć wyzwanie, wybieramy atak z listy i musimy nim trafić 4 wrogów w przeciągu 2 sekund. Atakujemy dużą grupę zombie i zaliczymy wyzwanie bez większego problemu. - Projection
Strike enemies 6 times within 2 seconds (0/1)
Wybieramy atak z listy i używamy go na dużej grupie zombie i zaliczymy wyzwanie bez problemu. - Compulsion
Defeat enemies that are vulnerable to Olas’s magic (0/10)
Przywołujemy pociski które atakują pobliskich wrogów, aby ukończyć wyzwanie musimy tym atakiem pokonać 10 przeciwników podatnych na Ola’s Magic. Najłatwiejszymi wrogami są wilki występujące w okolicach miasta Cipal. - Storm Dart
• Lvl 1 Build up power and damage enemies (0/5000)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy zadać łącznie 5000 obrażeń danym czarem. Najłatwiej jest to zrobić z dużą grupą zombie. Czar ten wytwarza fale uderzeniową podczas wciśnięcia i puszczenia przycisku . Jeśli mamy go na wyższym poziomie, przytrzymujemy dłużej – wtedy zadamy więcej obrażeń.
• Lvl 2 Hit enemies from midair (0/25)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy 25 razy trafić wrogów falą będąc w powietrzu. Najłatwiej jest to zrobić z dużą grupą zombie – przeskakujemy nad nimi i ładujemy falę.
• Lvl 3 Strike enemies 5 times within 2 seconds (0/5)
Bardzo proste wyzwanie. Wystarczy, że wejdziemy w większą grupę zombie i załadujemy i puścimy falę i to powinno nam zaliczyć wyzwanie. - Seeker Dart
• Lvl 1 Hit enemies 8 times within 2 seconds (0/1)
Bardzo proste wyzwanie. Wybieramy Seeker dart z koła umiejętności, znajdujemy dużą grupę zombie, atakujemy jak najwięcej wrogów podstawowym atakiem by ich zaznaczyć, następnie przytrzymujemy , by załadować atak i puszczamy – pioruny zaczną uderzać zaznaczonych wrogów. Jeśli zaznaczyliśmy odpowiednio dużo, bez problemu zaliczymy wyzwanie.
• Lvl 2 Defeat flying enemies (0/5)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy pokonać 5 latających wrogów danym czarem.
• Lvl 3 Attack downed enemies (0/20)
Aby przystąpić do tego wyzwania, musimy powalić wroga (najlepszym czarem do tego jest charge znajdujacy się w Sila’s Magic), a następnie atakować go danym czarem. Liczą się tylko ataki, więc możemy kilka razy zrobić to na jednym wrogu.
4. Prav’s Magic
- Bolt
Build up power and damage enemies while performing magic parkour (0/500)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy zadać wrogom 500 pkt obrażeń wykonując magiczny parkour. Musimy przeskakiwać nad wrogami i atakować ich. - Fan Bolt
• Lvl 1 Defeat 3 enemies with a single strike (0/3)
Najszybciej i najłatwiej będzie to zrobić na dużej grupie zombie. Musimy trzy razy pokonać trzech wrogów jednym naładowanym atakiem fan bolt.
• Lvl 2 Defeat enemies that are vulnerable to Prav’s magic (0/15)
Aby ukończyć wyzwanie, musimy pokonać 15 wrógów podatnych na Prav’s Magic.
• Lvl 3 Hit 10 or more enemies with a single strike (0/3)
Kolejne łatwe wyzwanie i do zrobienia na dużej grupie zombie. Wystarczy 3 razy trafić grupę 10 wrogów. - Naedre
Poison enemies (0/15)
Wypuszczamy pocisk, który zatruwa pobliskich wrogów. Aby ukończyć wyzwanie, musimy zatruć 15 wrogów. Najszybciej do wykonania na dużej grupie zombie. - Cataract
• Lvl 1 Hit 5 or more enemies with a single strike (0/3)
Aby ukończyć zadanie, musimy trafić 5 lub więcej przeciwników naszym atakiem specjalnym 3 razy. Łatwe do zrobienia na dużej grupie zombie.
• Lvl 2 Defeat enemies that are vulnerable to Prav’s magic (0/10)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy zabić 10 wrogów podatnych na Prav’s Magic naszym atakiem specjalnym.
• Lvl 3 Build up power and damage enemies (0/30000)
W celu ukończenia tego wyzwania musimy zadać 30000 obrażeń naszym atakiem specjalnym. Gdy przytrzymamy dłużej przyciski + , nasz atak będzie miał trzy fale, przez co zada więcej obrażeń. - Fortify
Use crafting to improve an item’s defense by 30 or more
Aby ukończyć wyzwanie, musimy podnieść statystykę obrony do 30 pkt lub więcej. - Chain Bolt
• Lvl 1 Build up power and inflict critical blows on enemies (0/1000)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy zadać łącznie 1000 pkt obrażeń krytycznych. Łatwe do wykonania na dużej grupie zombie.
• Lvl 2 Strike enemies from afar (0/25)
Musimy trafić danym czarem 25 wrogów z znacznej odległości, nie ma bliżej określonej odległości z jakiej musimy to zrobić, musicie popróbować metodą prób i błędów aby ustalić jaka odległość wystarczy aby gra zaliczyła trafienie.
• Lvl 3 Build up power and strike enemies within 30 seconds (0/1500)
To wyzwania wymaga od nas zadania łącznie 1500 pkt obrażeń naładowanym atakiem chain bolt w 30 sekund, najłatwiej do wykonania w dużej grupie zombie. - Maelstrom
Defeat downed enemies (0/5)
Musimy pokonać 5 powalonych wrogów umiejętnością maelstrom. Najłatwiejszym sposobem na powalenie wroga jest umiejętność charge z drzewka Sila’s magic. - Brume
Attack enemies (0/15)
Rzucamy bombę dymną która ogranicza wrogom widzenie. Aby ukończyć wyzwanie, musimy trafić tym atakiem 15 wrogów. Łatwe do zrobienia na dużej grupie zombie. - Eagre
Hit 5 or more enemies with a single strike (0/5)
Wytwarzamy wir w danym obszarze, który odpycha od nas wrogów. Aby ukończyć wyzwanie, musimy 5 razy trafić pięciu lub więcej wrogów. Łatwe do zrobienia na dużej grupie zombie. - Alb
Recieve incoming piercing or unblockable attacks while under the effects of Alb (0/10)
Czar ten broni nas przed nadchodzącymi atakami, które są zaznaczone na fioletowo bądź czerwono. Aby ukończyć wyzwanie, musimy przyjąć 10 razy takie ataki, gdy mamy aktywny czar. - Ablution
Cure yourself of status ailments that slow stamina recovery (0/2)
Musimy 2 razy wyleczyć się z powolnej regeneracji staminy. Jest ona sygnalizowana przez fioletową czteroramienną gwiazdę w lewym dolnym rogu ekranu tuż obok naszego paska zdrowia. - Inudation
Build up power and deal critical hits while under the effect of Inundation (0/5000)
Czar ten wzmacnia nasze ataki. Aby ukończyć wyzwanie, musimy zadać łącznie 5000 obrażeń krytycznych, gdy czar jest aktywny. - Glide
Use Glide to skim across water for a certain distance (0m/1km)
Aby ukończyć to łatwe wyzwanie, musimy jedynie przepłynąć 1 km używając magicznego parkouru. - Float
Stay airbone for 6 seconds or more.
Kolejne bardzo łatwe wyzwanie. Aby je ukończyć, musimy wejść na jakiś wysoki obiekt i gdy jesteśmy w powietrzu trzymać przycisk przez 6 sekund. - Oubliette
Defeat enemies (0/10)
Wypuszczamy kulę wody, która łapię przeciwników i unosi ich w powietrze. Gdy strzelimy w tę kulę, upada ona zadając obrażenia. W taki oto sposób musimy zabić 10 przeciwników. - Up and Away
Hit 3 or more enemies with a single strike (0/3)
Jest to czar, dzięki któremu wyskakujemy w powietrze uderzając pobliskich wrogów. Aktywujemy go klikając jednocześnie przyciski + + . Aby ukończyć wyzwanie musimy musimy trafić nim 3 przeciwników 3 razy. - Cluster Bolt
Lvl 1 Defeat Tantas’ minions (0/5)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy danym czarem zabić 5 sługów Tanta. Aby ich odnaleźć najlepiej robić Flashbacki – w tych aktywnościach występuje ich najwięcej.
• Lvl 2 Defeat flying enemies (0/10)
Aby ukończyć to wyzwanie, musimy zabić naładowanym atakiem Cluster Bolt 10 latających wrogów.
• Lvl 3 Defeat Nightmares (0/7)
W celu ukończenia tego wyzwania, musimy zabić naładowanym atakiem 7 koszmarów. Koszmary znajdują się w burzy, która randomo respi się w świecie gry lub w niektórych wyzwaniach, flashbacki itp.
Abominizer
Defeat all four abominations.
Abominacje to 4 silniejsze monstra które są rozlokowane w różnych miejscach na mapie. Każdy z nich jest podatny na odpowiedni rodzaj magii, dzięki czemu szybciej je zabijemy. Samo zabicie ich nie stanowi większego problemu ,gdyż możemy sobie ustawić poziom trudności na Easy oraz włączyć odpowiednie pomoce np. aim assist, damage received, stamina recovery speed, automatically use healing items, enemy knockdown time. Dzięki wszystkim tym pomocom przeciwnik nawet nas nie zrani. Poniżej zamieszczam filmik z lokalizacją jak i samymi walkami z przeciwnikami.
Archivist
Unlock 80% of the Archive.
Aby odblokować to trofeum musimy zdobyć 80% wpisów do archiwum co daje nam 464 wpisów, w całej grze znajduje się 580 wpisów więc możemy pominać 116 wpisów. Około 250 wpisów zdobędziemy przechodząc fabułę oraz robiąc wszystkie misje poboczne które nazywają się Detours. Kolejne wpisy będziemy zdobywać poprzez pokonanie pierwszy raz nowego wroga, poprzez zebranie pierwszy raz nowego materiału, poprzez zebranie nowej części ubioru, malowania paznokci, płaszczu naszyjnika, poprzez oswajanie magicznych kotów, oraz poprzez wykonywanie czynności w świecie gry oznaczonych fioletową strzałką w dół, robiąc te wszystkie rzeczy które i tak są wymagane do zdobycia innych trofek , bez problemu automatycznie zdobędziemy i to. W wersji gry na ps5 mamy śledzenie ilości zdobytych archiwów w hubie konsoli. Poniżej zamieszczam zdjęcie, jak w grze wyglądają ikonki nowych wpisów do archiwum.
Barely There
Hide for ten whole seconds—so long that people will forget you were there.
Na koniec rozdziału dwunastego zostaniemy zapytani, czy chcemy zapisać grę – zapisujemy ją. W menu głównym klikamy Continue, co spowoduje, że odpali się nam trzynasty rozdział. Aby odblokować to trofeum musimy mieć ukończony rozdział dwunasty oraz dostępne drzewko umiejętności Ola’s Magic. Gdy już to mamy w drzewku umiejętności, musimy wykupić umiejętność która nazywa się Suppression. Teraz wystarczy tylko znaleźć grupkę dwóch lub trzech wrogów. Zabijamy ich w taki sposób, aby został tylko jeden. Gdy zostanie nam ostatni, używamy umiejętności Suppression, która sprawia, że stajemy się niewidzialni i w ten sposób stoimy w bezruchu do momentu, aż ostatni przeciwnik przestanie się nami interesować.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.