Grand Theft Auto Online: The Doomsday Heist – Poradnik do trofeów

18 sierpnia 2018
0

 

 

Po długiej przerwie napady wracają do Grand Theft Auto V Online. The Doomsday Heist / Skok na koniec świata to darmowa aktualizacja, która oprócz trzech nowych i widowiskowych napadów, oferuje nowe pojazdy oraz bronie.

Tak naprawdę nikt się tego nie spodziewał, że Rockstar sprawi nam taką niespodziankę. Nowe napady są bardziej rozbudowane oraz trudniejsze, niż w poprzedniej aktualizacji. Składają się z trzech finałów, które wymagają rozmaitych przygotowań (tym razem nawet misje w sesjach publicznych) oraz wykorzystania nowoczesnych pojazdów oraz broni. A wszystko po to, aby uratować San Andreas od apokalipsy.

W aktualizacji wśród nowych pojazdów trzeba wyróżnić latający samochód Deluxo, wóz opancerzony Barrage, czołg Khanjali, śmigłowiec Akula, bombowiec Volatol i jetpack Mammoth Thruster, z którymi będziemy mieli styczność w nowych misjach. Oprócz pojazdów mamy również nowe bronie: shotguny i nową wersję karabinu snajperskiego, która ściąga helikopter jednym strzałem. Tym razem, aby móc hostować nowe napady, trzeba będzie zakupić podziemną bazę, które również są nowością. Do niej można dokupić działo orbitalne, które umożliwia zabicie gracza na drugim końcu mapy.

Nowa aktualizacja zmobilizowała również trophy hunterów, którzy powrócili do gry. Na nich czeka ciężki orzech do zgryzienia, ponieważ aby ponownie zdobyć 100% na liście trofeów, będą musieli przejść napady w 2, 3 i 4 osobowej ekipie, na trudnym poziomie trudności i bez żadnego zgonu… uwierzcie mi będzie ciężko. Przechodząc do sedna, w poniższym poradniku przedstawie wszystkie szczegóły dodatku, jak się przygotować do napadów oraz szczegółowy opis każdej misji. Na koniec dziękuje ogromnie mojej ekipie – Zerathel, kiedrek13 i BrozYn88. Tak naprawdę bez Was, poradnik ten by nie powstał.

 

  • Trudność zdobycia 100%: 7-8/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: ok. 50-60 godzin (zależy od umiejętności graczy)
  • Wszystkie trofea: 8 (  5,  3 )
  • Minimalna liczba przejść: 4 – w stałej 4-osobowej ekipie
  • Zalecana liczba przejść: 6 – w stałej 4-osobowej ekipie
  • Trofea do pominięcia: Żadnych pucharków nie pominiemy.
  • Zabugowane trofea: 0

 

Jeżeli w jakiś sposób poradnik Ci pomógł to w ramach podziękowania możesz postawić mi kawkę. Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

W pierwszej kolejności podam informacje, które mogą przydać się tym, którzy wrócili po dłuższej przerwie od grania. Kolejno opiszę mniej więcej, jak wygląda schemat nowych napadów i jak się do nich przygotować. Podam jeszcze zalecaną przeze mnie ilość przejść nowych napadów, aby najskuteczniej wbić ponownie 100% na liście trofeów.

 

Brak pieniędzy

Może tak być, że zaraz po zalogowaniu spojrzycie na stan konta, a tam tylko kilkanaście tysięcy dolarów. A jak przeczytacie zaraz poniżej, sam zakup bazy to bardzo duży wydatek, no i trzeba jeszcze pamiętać o kosztach przygotowania napadów. Pierwsze wyjście z tej sytuacji, to bogaty znajomy, który zakupi bazę i zostanie hostem. Robiąc po raz pierwszy wszystkie napady po kolei, w jednej ekipie, można dużo zarobić zdobywając Nagrody (lista poniżej).

Jeśli jednak wszyscy w ekipie są biedni, jak mysz kościelna, to najlepszym wyjściem jest zdobycie Geniusza zbrodni z pierwszych napadów, które warte jest $10.000.000. Listę Nagród z nowych napadów znajdziecie w Statystykach -> Nagrody -> zakładka Skok na koniec świata.

  • Część I ($50.000) – ukończ część I Skoku na koniec świata po raz pierwszy
  • Część II ($50.000) – ukończ część II Skoku na koniec świata po raz pierwszy
  • Część III ($50.000) – ukończ część III Skoku na koniec świata po raz pierwszy
  • Wszystko po kolei II ($500.000) – ukończ wszystkie części Skoku na koniec świata po kolei
  • Lojalność II ($75.000) – ukończ wszystkie części Skoku na koniec świata po kolei w 2-osobowej drużynie tych samych graczy
  • Lojalność III ($175.000) – ukończ wszystkie części Skoku na koniec świata po kolei w 3-osobowej drużynie tych samych graczy
  • Lojalność IV ($375.000) – ukończ wszystkie części Skoku na koniec świata po kolei w 4-osobowej drużynie tych samych graczy
  • Geniusz zbrodni II ($750.000) – ukończ Skok na koniec świata po kolei w 2-osobowej drużynie tych samych graczy na poziomie trudnym, nie ginąc podczas przygotowań i finałów
  • Geniusz zbrodni III ($1.750.000) – ukończ Skok na koniec świata po kolei w 3-osobowej drużynie tych samych graczy na poziomie trudnym, nie ginąc podczas przygotowań i finałów
  • Geniusz zbrodni IV ($3.750.000) – ukończ Skok na koniec świata po kolei w 4-osobowej drużynie tych samych graczy na poziomie trudnym, nie ginąc podczas przygotowań i finałów
  • Rola pomocnicza II ($50.000) – ukończ wszystkie części Skoku na koniec świata jako członek ekipy, kończąc na ukończeniu finału części III

W moim przypadku kończąc po raz pierwszy napad z 4-osobową ekipą, na koncie przybyło mi ponad $5.000.000.

 

Zakup bazy

Przypuśćmy, że mamy w drużynie kogoś, kto na koncie ma miliony. Po krótkich wiadomościach od Lestera dowiemy się, że musimy zakupić bazę. Wybieramy telefon , wchodzimy do Internetu i wybieramy Maze Bank. W prawym górnym rogu ekranu wybierzmy Bazy, aby tylko one zostały wyświetlone na mapie. Koszt takiej bazy to wydatek od $1.250.000 do $2.950.000. Osobiście polecam bazę na pustyni Grand Senora, która kosztuje $2.500.000. Po co nam potrzebna baza? W pierwszych napadach do ich planowania wystarczyło ekskluzywne mieszkanie, tutaj jest potrzebna podziemna baza.

Wracając do bazy na pustyni… znajduje się ona w centrum mapy tak więc, dojazd do różnych przygotowań będzie prosty i szybki, dzięki autostradzie, która znajduje się nie daleko. Niestety do zakupu trzeba doliczyć Działo orbitalne, które kosztuje $900.000 (można je dokupić również później, po zakupie bazy). Więcej o nim przeczytacie przy pucharku  Orbitalne unicestwienie (GTA Online: Zabito innego gracza działem orbitalnym). Optymalnie polecam dokupić Mieszkanie w bazie, dzięki temu hostujący po każdym zalogowaniu czy śmierci pojawi się od razu w niej. Lecz wcześniej musimy sobie to ustawić. Robimy to w Menu interakcji (przytrzymując ) i przy Odrodzeniu wybieramy bazę, którą zakupiliśmy.

 

Założyć organizację

Mamy ludzi, mamy bazę, musimy teraz założyć organizację przestępczą. Jest to kolejny wymóg, bez niego nie rozpoczniemy żadnego przygotowania do napadu. Osoba hostująca wchodzi do Menu Interakcji (przytrzymując ), wybiera SecuroServ i następnie Zostań VIP-em. Aby móc zostać VIPem, musimy posiadać na koncie min. $50.000.

Teraz musimy zatrudnić ochroniarzy, czyli znajomych, z którymi zamierzamy przejść wszystkie napady. Ponownie wchodzimy do Menu Interakcji, wybieramy VIP SecuroServ następnie Zatrudnij ochroniarzy. Jako ochroniarz nasze zdrowie będzie automatycznie się regenerowało, znajdując się blisko VIPa. Dodatkowo dostaniemy dolary oraz punkty RP. Mamy również dostęp do pojazdów VIP-a. Organizację będziemy musieli zakładać za każdym razem po zalogowaniu.

 

Napady

Jeśli jeszcze pamiętacie pierwsze napady to do hostowania był potrzebny apartament i tablica w pokoju do planowania. W najnowszych napadach musimy kupić bazę podziemną, a zamiast tablicy do planowania napadów, mamy wielką salę z ekranami na całej ścianie. To właśnie w tym pomieszczeniu host wszystko uaktywnia.

Napady zostały lekko zmodernizowane. Pierwsze co się wrzuca w oczy to ilość. W poprzednich było pięć finałów, tutaj mamy tylko trzy. Ale ilość misji jest podobna, ponieważ zostały dodane Misje w terenie, które wykonujemy w sesjach publicznych. Polegają głównie na dostarczeniu do bazy różnych pojazdów specjalnych, ale mogą nam w tym utrudniać inni gracze. Polecam przed rozpoczęciem wyszukać sesji z jak najmniejszą ilością graczy.

I ważna informacja, w tych misjach możemy ginąć, nie popsuje to nam progresu w drodze do Geniusza zbrodni. Możemy również je wykupić, aby nie tracić czasu. Ale uwaga, wykupienie takiej misji resetuje progres w jakimkolwiek Geniuszu zbrodni. Koszt wykupienie misji to $94.000.

Misje w terenie wymagane są, aby uzyskać dostęp do standardowych Przygotowań, które wykonujemy już w prywatnych sesjach. No i na koniec Finał, po którym zgarniamy główną gotówkę. W każdym finale ponownie znajdziemy elitarne wyzwania, które oferują dodatkową kasę za ich wykonanie. Więcej informacji na ich temat znajdziecie przy  Elita (GTA Online: Ukończono wszystkie 3 elitarne wyzwania ze Skoku na koniec świata). Ostatnią nowością to ilość wymaganych graczy do napadów. Teraz możemy wszystkie napady ukończyć w 2, 3 lub 4-osobowych ekipach.

 

Przygotowanie do napadów

Zawsze przed rozpoczęciem napadów pilnujemy, aby posiadać maksymalną ilość Kamizelek w swoim Ekwipunku. Ilość jest zależna od poziomu postaci, przykład: 45-59 poziom – 4 kamizelki, 90-104 – 7 kamizelek, powyżej 135 poziomu – to maksymalna ilość, czyli 10 kamizelek. Zakładamy je poprzez Menu Interakcji – wybieramy zakładkę Ekwipunek, a następnie Pancerz. Jak tylko podczas strzelaniny zejdzie nam w całości to chowamy się za osłoną i zakładamy nową. Kamizelki kupujemy w najbliższym Ammu-Nation.

Jeśli straciliśmy trochę zdrowia, to do tego przydadzą nam się Przekąski, które również znajdziemy w Menu Interakcji, w zakładce Ekwipunek. Aby podnieść jak najszybciej poziom zdrowia to nie klikamy w jeden rodzaj przekąski tylko po razie z każdego rodzaju. Nie będzie wtedy animacji, podczas której nasza postać będzie zajadała się, a my nic przez ten czas nie będziemy mogli zrobić. Przekąski kupimy w najbliższym Sklepie spożywczym lub też w bazie, a dokładnie w recepcji, którą znajdziemy idąc do pomieszczenia planowania napadów.

Z pojazdów polecam koniecznie zakupić sobie opancerzoną Kurumę, którą odblokujemy po wykonaniu pierwszego napadu (Akcja we Fleeca) z pierwszej aktualizacji. Przyda się w wielu zadaniach przygotowawczych. Dobrą sprawą będzie również helikopter Szturmowy Buzzard, który się sprawdzi w Misjach w terenie. Szybko dolecimy do celu oraz zlikwidujemy graczy, którzy nam będą przeszkadzać. Są też stroje bojowe, które można ubrać przed napadami. Wystarczy, aby host przy ustawianiu misji wybrał „Posiadane przez gracza”, dzięki temu będziemy ubrani do misji, w tym co mieliśmy założone. Strój bojowy oraz hełm kuloodporny dużo pomaga, ale z moją ekipą bez tego daliśmy radę. Wszystkie misje oraz finały przeliśmy na strojach, które oferowały misje.

 

Opis przejścia

Jak już jesteśmy zapoznani z napadami i wiemy, jak się do nich przygotować to przedstawie teraz, jak się za nie zabrać. Hardcorowa 4-osobowa ekipa może podjąć się czterech przejść, aby dodatek zrobić w 100%, ale naprawdę będzie to ogromnym wyzwaniem. Poniżej podam, jak my się do nich zabraliśmy. Napady ograliśmy sześć razy i prawdopodobnie będzie to najlepsze rozwiązanie.

1. Pierwsze przejście – Zapoznawcze. Tutaj w 4-osobowej ekipie polecam zapoznać się ze wszystkimi misjami. Polecam robić je na normalnym poziomie trudności, dzięki temu będziemy mieli dodatkowo jedno życie i jak ktoś zginie to nie będziecie musieli zaczynać od punktu kontrolnego. Zwracajcie uwagę od czego można zginąć i na co uważać.

2. Drugie przejście – Geniusz zbrodni IV. No i zaczynamy zabawę. W tej samej 4-osobowej ekipie musimy przejść wszystkie misje na trudnym poziomie trudności i nikt nie może zginąć. Rady i co zrobić, jak ktoś zginie przeczytacie przy pucharku  Mózg operacji.

3. Trzecie przejście – Elitarne wyzwania. Przy tym przejściu można trochę odsapnąć. Proponuje, aby hostowała osoba, która posiada kilkanaście milionów na koncie, dzięki temu wykupi wszystkie Misje w terenie i nie będziemy musieli ich wykonywać. Jak najszybciej wykonujemy normalne Przygotowania i skupiamy się na finałach. Więcej szczegółów znajdziecie przy pucharku  Elita.

4. Czwarte przejście – Geniusz zbrodni II. Teraz się rozdzielamy na dwie 2-osobowe ekipy i podchodzimy ponownie do wszystkich misji na trudnym poziomie trudności. Tutaj gramy naprawdę bardzo ostrożnie, aby nie zginąć, ponieważ w mniejszej ekipie jest o wiele trudniej.

5. Piąte przejście – Geniusz zbrodni III. Ustalamy 3-osobową ekipę i po raz kolejny podchodzimy do wszystkich misji na trudnym poziomie trudności. Po tym przejściu trzy osoby powinny mieć już 100%.

6. Szóste przejście – Geniusz zbrodni III. Została czwarta osoba, która tego jeszcze nie ma zrobionego. Tak więc, dwie osoby z poprzedniego przejścia pomagają jej w tym. Po skończeniu ostatniego finału, cała 4-osobowa ekipa cieszy się ze 100% na liście trofeów.

 

 

 

braz Rozruch / Getting Started
GTA Online: Przygotowano Skok na koniec świata. / GTA Online: Set up The Doomsday Heist.


Pierwszy pucharek, który otrzyma hostująca osoba. W pierwszej kolejności musimy posiadać bazę oraz być zarejestrowani jako VIP (opis jak tego dokonać znajdziecie powyżej w Mapie przejścia). Udajemy się do pomieszczenia planowania napadów, które znajduje się w naszej bazie. Po krótkim przerywniku filmowym, podchodzimy do ekranów i wykupujemy pierwszy napad płacąc $65.000. Po zapłacie pucharek wpadnie na konto.

 

braz Wyciek danych / The Data Breaches
GTA Online: Ukończono część I Skoku na koniec świata jako przywódca napadu lub w ramach ekipy. / GTA Online: You completed Act I of The Doomsday Heist as Leader or Crew.


Przed rozpoczęciem Misji w terenie poszukujemy sesji, w której znajdziemy małą ilość graczy. Przy większej ilości jest możliwość, że co niektórzy mogą nam przeszkadzać, a my dodatkowo będziemy tracić czas. Jeśli ktoś z ekipy wyszuka taką sesję to reszta ekipy przenosi się do niego. Host udaje się do bazy i w trakcie zakłada Organizację. Po założeniu rekrutuje swoją ekipę na ochroniarzy. Polecam, aby host nie wychodził z bazy, cały czas siedział przed ekranami. Natomiast reszta osób niech ogarnia misje w terenie. Dzięki temu zaoszczędzicie na czasie. Osoba hostująca nie będzie musiała co i rusz wracać do bazy, aby aktywować kolejne zadanie.

Poniżej znajdziecie misje w terenie, które mamy do wykonania w pierwszym akcie. Przeważnie polegają one na zdobyciu jakiegoś sprzętu, aby móc wykorzystać w późniejszych przygotowaniach. Dlatego musimy w pierwszej kolejności wykonać je, aby mieć odblokowane Przygotowania. Ważna informacja dla tych, którzy podchodzą pod Geniusza zbrodni – w misjach terenie można ginąć! Nie zresetuje to nam progresu, lecz wykupienie misji już Tak!

Polecam w pierwszej kolejności wykonać wszystkie Misje w terenie, a później przejść do zamkniętej sesji, aby wykonać wszystkie Przygotowania i na koniec Finał.

 

Misje w terenie

  • 1. Sprzęt medyczny

Pierwsza misja bardzo prosta, musimy udać się w miejsce wskazane na mapie i ukraść karetkę. Zaraz jak wsiądziemy za kierownicę, zaczniemy być ścigani przez policję. Nie bawimy się w ucieczkę, tylko dzwonimy do Lestera, aby „Zmniejszyć poziom pościgu”. Wystarczy dostarczyć ambulans do bazy i misja zaliczona.

 

  • 2. Deluxo

W drugiej misji udajemy się pod podany adres i zabijamy wszystkich ochroniarzy. Jeden z nich będzie miał klucz do garażu. Wchodzimy do niego i wyjeżdżamy Deluxem. Ale za nim pojedziemy nim do bazy, musimy go przemalować. Udajemy się do Los Santos Customs i wybieramy jakikolwiek kolor. Wystarczy teraz wszystkimi pojazdami dojechać do bazy, aby zakończyć misję. Nie zależnie w ilu osobowej ekipie gracie, zawsze trzeba będzie ukraść cztery pojazdy.

 

  • 3. Akula

W trzeciej misji musimy dostać się do bazy – Fortu Zancudo. Jak tam dotrzemy udajemy się na ostatnie piętro w wieży kontroli lotów. Musimy pobrać plan lotu Akuli, aby wiedzieć gdzie się znajduje. Wyciągamy telefon i czekamy jak dane zostaną pobrane na telefon. W trakcie zostajemy wykryci, więc uważamy, aby nie zginąć. Kiedy dane zostaną pobrane, na mapie wyświetli się lokalizacja śmigłowca – wyposażenie do napadu. Na miejscu będzie pilnowany przez kilku żołnierzy. Po zabiciu wszystkich wsiadamy do Akuli i lecimy do bazy, aby zakończyć misję.

 

Po zaliczeniu ostatniej misji w terenie zalecam przeskoczyć na kampanię (Opuść GTA Online), aby progres prawidłowo zapisał się na serwerze. Ale zanim to zrobimy warto już zaopatrzyć się w pancerze oraz w przekąski – pamiętamy o tym zawsze, po każdej udanej misji przygotowawczej! Po przejściu do kampanii osoba hostująca tworzy prywatną sesję (Sesja tylko dla zaproszonych). Po zalogowaniu, udaje się do bazy i w trakcie zakłada Organizację. Po założeniu rekrutuje swoją ekipę na ochroniarzy i można rozpocząć pierwszą misje w Przygotowaniach. Jeśli podchodzimy pod Geniusza zbrodni to nie można w tych misjach zginąć! Jak tego uniknąć znajdziecie w opisie  Mózg operacji.

 

Przygotowania

Wszystkie misje, jak i finał są opisane pod względem Geniusza zbrodni.

  • 1. Martwy kurier

Pierwsza misja podzieli ekipę na dwie drużyny: Ratownicy i Ewakuacja. Ratownicy muszą z kostnicy przechwycić dane, które miał agent, natomiast „ewakuacja” musi odzyskać skradziony śmigłowiec agenta.

  1. Drużyna ratowników – Po wyjściu z bazy wsiadamy do karetki. Udajemy się do biura koronera. Musimy odzyskać dane, które agent miał przy sobie. Po wejściu do budynku udajemy się do chłodni. Nie wyciągamy żadnej broni, aby nie zbudzić podejrzeń. W chłodni przeszukujemy zwłoki, ale w żadnym nie znajdziemy karty pamięci. Została przechwycona przez FBI, które znajduje się na ostatnim piętrze. Wchodzimy po schodach i eliminujemy pierwszych agentów. Podchodzimy do laptopa, aby pobrać dane. Kiedy mamy już dane to bardzo ostrożnie schodzimy na dół. Zabijamy każdego, kto stanie nam na drodze. Nie wychodzimy z budynku póki drużyna ewakuacyjna nie przyleci po nas. Jeśli natomiast wyjdziemy, napotkamy zlot policjantów.
  2. Drużyna ewakuacyjna – Po wyjściu z bazy wsiadamy do opancerzonej Kurumy. Udajemy się do miejsca wskazanego na mapie i czekamy. Zobaczymy helikopter, którego musimy śledzić. Jak wyląduje podjeżdżamy powoli do tego miejsca i z samochodu zabijamy wszystkich wrogów. Jest o wiele bezpieczniej i mamy pewność, że nikt nie zostanie zabity. Po zabiciu wszystkich, zgarniamy dane i wsiadamy do śmigłowca. Najlepiej niech za sterem wsiądzie osoba z doświadczaniem, ponieważ będziemy musieli wylądować na parkingu, przed biurem koronera, aby drużyna ratowników miała jak najkrótszą drogę do ucieczki. Po wylądowaniu, dajemy Ratownikom sygnał do wyjścia i jak najszybciej wsiadają do Savage’a. Jak wszystko pójdzie szybko i sprawnie to policja nie zdąży przyjechać. Wystarczy teraz zgubić pościg i udać się do wyznaczonego miejsca.

 

  • 2. Sygnał

Po wyjściu z bazy udajemy się do miejsca, w którym znajdują się nasze Deluxo. Wsiadamy do nich i naszym zadaniem będzie zhakować cztery cele, które pojawią się na mapie i je zniszczyć. Ustalamy cele między sobą i do nich jedziemy. Podjeżdżając uważamy, ponieważ z tylnych drzwi furgonetki będziemy mieli ostrzał. Wciskamy , aby wyjąć aplikację do skanowania. Najlepiej trzymać się boku furgonetki. Kiedy skończymy skanować, przełączamy na rakiety i niszczymy furgonetkę. Po zniszczeniu wszystkich, przyjdzie kolej na cztery łodzie. Udajemy się na brzeg i wciskamy , aby przejść w tryb wiszący. Lecimy pod każdą łódź i robimy to samo co z furgonetkami – najpierw skanujemy, a później każdą niszczymy.

Po wysadzeniu ostatniej łodzi udajemy się na lotnisko w Los Santos. Po zbiórce, jedziemy na pas startowy i przechodzimy ponownie w tryb wiszący, ale tym razem będziemy mogli się unieść w powietrze. Musimy lecieć za samolotem i go zeskanować. Uważamy, aby go nie uderzyć, ponieważ może spaść do wody (pozdro kiedrek). Uważamy na helikoptery, które po jakimś czasie podlecą do nas. Jak najszybciej wysyłamy im rakietę. Kiedy skanowanie dobiegnie końca to niszczymy samolot. Po tym lecimy do miejsca wskazanego na mapie, które znajduje się na dachu budynku (uważamy przy lądowaniu) i tym samym kończąc misję.

 

  • 3. Serwerownia

W tej misji będzie nam potrzebna broń z tłumikiem. Jeśli w żadnej broni go nie posiadamy to przed rozpoczęciem misji musimy go dokupić. Po wyjściu z bazy wsiadamy do helikoptera Akuli. Naszym zadaniem jest wylądować na dachu placówki rządowej NOOSE i zinfiltrować serwerownie, aby zdobyć dane, przy czym nie dając się wykryć. Lecąc chowamy podwozie oraz rakiety , dzięki temu włączymy tryb ukrywania i będziemy niewidoczni na radarze oraz mapie wrogów.

Po wylądowaniu na dachu korzystamy z drabiny, aby z niego zejść. Uważamy podchodząc do niej. Niestety zdarzały się upadki, co było powodem ponownego uruchomienia misji. Wybieramy broń z tłumikiem i powoli zabijamy strażników. Niszczymy również wszystkie kamery, które mamy zaznaczone na mapie. Słuchamy Lestera, po jakimś czasie poinformuje nas o wyjściu szefa ochrony i każe nam się ukryć. Zabijamy go w tym samym czasie co drugiego strażnika, który mu towarzyszy. Po dostaniu kulki, podchodzimy do ciała szefa ochrony i bierzemy kody dostępu. Zabijamy jeszcze kilku strażników i wchodzimy do środka.

W środku tak samo po cichu zabijamy każdego strażnika. W pomieszczeniu będziemy mieli do zhakowania cztery serwery. A i B znajduje się na jednym końcu pomieszczenia, C i D na drugim końcu. Wszyscy udajemy się na wybraną stronę. Strażnicy nie mogą nas wykryć przed zhakowaniem serwerów, ponieważ zjadą się specjalne służby. Po zhakowaniu wszystkich i tak się pojawią, więc po co wcześniej sobie utrudniać.

Po dotarciu do pierwszych serwerów zaczynamy je hakować. Hakowanie polega na tym, że musimy połączyć węzły z lewej strony z prawymi węzłami. Jeśli trafiliśmy to zostaną połączone, jeśli nie to się zerwą i wybieramy innego do połączenia. Po udanym zhakowaniu dwóch pierwszych serwerów udajemy się na drugi koniec pomieszczenia do ostatnich serwerów. W połowie drogi (tam gdzie zeszliśmy do pomieszczenia), zaczną się pojawiać strażnicy, więc po cichu ich eliminujemy. Hakujemy dwa ostanie serwery i teraz prawidłowo powinniśmy zostać wykryci. Zjadą się służby specjalne i zacznie się zabawa.

Wszyscy udajemy się pod lewą ścianę pomieszczenia i kierujemy się do wyjścia. Jeśli robimy Geniusza zbrodni jest to najlepszy sposób, aby nie zginąć. Będąc przy lewej ścianie, odział NOOSE może zajść nas tylko od przodu i z prawej strony. Tak więc, pilnujemy frontu i patrzymy czy któryś z nich przypadkiem nie będzie nas flankował. Poruszamy się powoli i ostrożnie, zejdzie kamizelka to zakładamy nową. Będąc przed windą, uzupełniamy kamizelki oraz zdrowie, ponieważ na zewnątrz będzie gorąco.

Po wyjściu przywitają nas helikoptery. W pierwszej kolejności zdejmujemy pojedyncze jednostki, które znajdują się blisko nas, a następnie z wyrzutni namierzającej helikoptery. Uważamy na tyłu, ponieważ z tamtej strony, również nas będą zachodzić. Powoli zabijamy i udajemy się do oznaczonego miejsca – drabiny. Wchodzimy jak najszybciej na dach, ewentualnie jedna osoba osłania, kiedy reszta osób wspina się. Wsiadamy wszyscy do Akumy, gubimy pościg, a następnie lądujemy w wyznaczonym miejscu i tym samym kończąc ostatnie przygotowanie przed finałem.

 

Finał

Pierwszy finał jest prosty i nie powinniśmy mieć z nim problemów. Musimy udać się do bazy IAA, aby powstrzymać agentów wroga, którzy próbują zhakować rządowe serwery. Po wyjściu z bazy wsiadamy do opancerzonej Kurumy i udajemy się w wyznaczone miejsce. Na miejscu napotkamy kilku wrogów, których można wyeliminować z samochodu, następnie wchodzimy do bazy.

Zaraz po wejściu wszyscy agenci rzucą się na nas, kto posiada miniguna może z niego skorzystać. Poruszamy się ostrożnie i według żółtych wskaźników na mapce. Zabijamy każdego agenta na naszej drodze. Uważamy w korytarzu z bocznymi pomieszczeniami – w nich też znajdują się agenci. Po zejściu na najniższe piętro i zabiciu tam wszystkich wrogów, udajemy się do pokoju wojennego. Uwaga na dwóch ostatnich wrogów na klatce schodowej. W pokoju każdy zasiada przy stacji kontroli działka. Musimy zlikwidować zbliżających się wrogów do bazy, zniszczyć wszystkie pojazdy i helikoptery oraz zabić pojedyncze jednostki. Strzelanie z takiego działka będzie czystą przyjemnością. Kiedy wyczyścimy mapę uruchomi się krótka scenka filmowa, po której pierwszy finał dobiegnie końca.

Filmik z finału znajdziecie przy pucharku  Elita.

 

srebro Problem Bogdana / The Bogdan Problem
GTA Online: Ukończono część II Skoku na koniec świata jako przywódca napadu lub w ramach ekipy. / GTA Online: You completed Act II of The Doomsday Heist as Leader or Crew.


Przed rozpoczęciem Misji w terenie poszukujemy sesji, w której znajdziemy małą ilość graczy. Przy większej ilości jest możliwość, że co niektórzy mogą nam przeszkadzać, a my dodatkowo będziemy tracić czas. Jeśli ktoś z ekipy wyszuka taką sesję to reszta ekipy przenosi się do niego. Host udaje się do bazy i w trakcie zakłada Organizację. Po założeniu rekrutuje swoją ekipę na ochroniarzy. Polecam, aby host nie wychodził z bazy, cały czas siedział przed ekranami. Natomiast reszta osób niech ogarnia misje w terenie. Dzięki temu zaoszczędzicie na czasie. Osoba hostująca nie będzie musiała co i rusz wracać do bazy, aby aktywować kolejne zadanie.

Poniżej znajdziecie misje w terenie, które mamy do wykonania w drugim akcie. Przeważnie polegają one na zdobyciu jakiegoś sprzętu, aby móc wykorzystać w późniejszych przygotowaniach. Dlatego musimy w pierwszej kolejności wykonać je, aby mieć odblokowane Przygotowania. Ważna informacja dla tych, którzy podchodzą pod Geniusza zbrodni – w misjach terenie można ginąć! Nie zresetuje to nam progresu, lecz wykupienie misji już Tak!

Polecam w pierwszej kolejności wykonać wszystkie Misje w terenie, a później przejść do zamkniętej sesji, aby wykonać wszystkie Przygotowania i na koniec Finał.

 

Misje w terenie

  • 1. Karty magnetyczne

W pierwszej misji musimy ukraść furgonetkę NOOSE – policyjnego Riota. Udajemy się na stację benzynową, na której trwa strzelanina. Po dojechaniu, czy przyleceniu helikopterem na miejsce, policja nie zwraca na nas uwagi, tak więc najlepszym wyjściem jest wsiąść do furgonetki i zacząć jechać do bazy. Jeśli natomiast wszczęliśmy strzelaninę to uważamy na dystrybutory, aby nie wybuchły, może to spowodować zniszczenie pojazdu. Jeśli jesteśmy za kierownicą to wystarczy teraz zgubić pościg za pomocą telefonu do Lestera i dojechać do bazy.

 

  • 2. Dane ULP

W drugiej misji dostaniemy cztery cele do zlikwidowania – dealerów, którzy porwali agenta ULP. Po zlikwidowaniu wszystkich udajemy się do mieszkania, które zostanie oznaczone na mapie. Tam również napotkamy opór. Zabijamy wszystkich, zabieramy torbę, która należała do agenta i z nią wracamy do bazy.

 

  • 3. Wóz pacyfikacyjny

W trzeciej misji udajemy się do wyznaczonego miejsca. Po dotarciu tam, rzucamy gazem łzawiącym (wybieramy z wyboru broni) w wyznaczony obszar, aby rozpocząć zamieszki. Ludzie rzucą się na nas, ale nikogo nie zabijamy, tylko toczymy z nimi walkę wręcz. Po kilkunastu sekundach nadjedzie wóz pacyfikacyjny. Wystarczy teraz wyrzucić kierowcę, wsiąść za kierownicę i dojechać wozem do bazy.

 

  • 4. Strombergi

W czwartej misji będziemy musieli odszukać i ukraść ciężarówki ze Strombergami. Ciężarówek będzie sześć, lecz tylko na czterech znajdziemy pojazdy i to właśnie te musimy odszukać. Dwie pozostałe mogą być puste lub na lawecie będzie inny pojazd. Po zlokalizowaniu ciężarówki, zabijamy kierowcę, wsiadamy za kółko i ciężarówką wracamy do bazy.

 

  • 5. Moduły kontroli

W ostatniej misji będziemy musieli ukraść moduły kontrolne torped. Tutaj polecam użyć Buzzarda i lecieć do wskazanego miejsca. Musimy podlecieć nad barkę, która znajduje się kilka set metrów od brzegu. Z góry ściągamy wszystkich wrogów i kiedy jest czysto lądujemy. Tutaj warto uważać, ponieważ w trakcie walki mogą przylecieć dwa helikoptery. Na barce zgarniamy dwie torby i z nimi wracamy do bazy.

 

Po zaliczeniu ostatniej misji w terenie zalecam przeskoczyć na kampanię (Opuść GTA Online), aby progres prawidłowo zapisał się na serwerze. Ale zanim to zrobimy warto już zaopatrzyć się w pancerze oraz w przekąski – pamiętamy o tym zawsze, po każdej udanej misji przygotowawczej! Po przejściu do kampanii osoba hostująca tworzy prywatną sesję (Sesja tylko dla zaproszonych). Po zalogowaniu, udaje się do bazy i w trakcie zakłada Organizację. Po założeniu rekrutuje swoją ekipę na ochroniarzy i można rozpocząć pierwszą misje w Przygotowaniach. Jeśli podchodzimy pod Geniusza zbrodni to nie można w tych misjach zginąć! Jak tego uniknąć znajdziecie w opisie  Mózg operacji.

 

Przygotowania

Wszystkie misje, jak i finał są opisane pod względem Geniusza zbrodni.

  • 1. Avenger

W pierwszej misji przygotowawczej musimy udać się na lotnisko międzynarodowe Los Santos. Wejść do hangaru i ukraść Avengera. Niestety napotkamy tam najemników Merryweather. Dodatkowo zaraz po wejściu do hangaru, biegniemy na prawo w stronę małego pomieszczenia, ponieważ po 3 sekundach od wejścia zgaśnie światło i nic nie będziemy widzieć. Jak się zrobi ciemno od razu wciskamy , aby założyć noktowizory. Naszym zadaniem jest teraz przetrwać zasadzkę i przywrócić zasilanie. Będąc za budynkiem powoli likwidujemy wrogów. Jeśli już nikogo nie będziemy mogli z tego miejsca zabić to powoli wchodzimy na górę.

Po wejściu na schody zaatakuje druga fala wrogów. Warto się rozdzielić, ponieważ przeciwnicy pojawią się na dole i na górze. Na górze musimy uruchomić generatory, które znajdują się na drugim końcu pomieszczenia (nad wejściem do hangaru). Na górze poruszamy się powoli i ostrożnie, ponieważ generatorów pilnują snajperzy. Warto wysłać im kilka rakiet. Kiedy zrobi się czysto uruchamiamy generatory i schodzimy na dół.

Na dole przy Avengerze uważamy, ponieważ wrogowie mogą się jeszcze pojawić. Jeśli jest czysto to wsiadamy za sterami, a reszta osób może udać się na tył samolotu, aby wejść do ładowni. Tam zasiadamy za działkami, które oferuje Avenger. Po opuszczeniu hangaru, lecimy do oznaczonego miejsca na mapie. Musimy lecieć dość nisko, aby nie zostać namierzonym. Wszystko co będzie leciało za nami, likwidujemy z działka. Po dotarciu do punktu dostawy, wystarczy bezpiecznie wylądować i cieszyć się z zaliczonej misji przygotowawczej.

 

  • 2. Uratuj ULP

W drugiej misji ponownie zostaniemy rozdzieleni na dwie drużyny: Ekipa ewakuacyjna i Ekipa naziemna. Ewakuacyjna szturmuję odlewnie i musi uratować agenta ULP, natomiast naziemna osłania akcję z punktu strzeleckiego.

Po wyjściu z bazy całą ekipą wsiadamy do dwóch opancerzonych Kurum (jeśli gramy w czteroosobowej ekipie, po udanej akcji razem z agentem będzie na pięciu i wszyscy się nie zmieszczą) i udajemy się na dziedziniec odlewni. Na miejscu przywitają nas wrogowie, których można pozabijać z samochodu. Polecam zaparkować Kurumą obok silosów, które znajdują się za mniejszym budynkiem (objeżdżamy go z lewej strony). Dzięki temu nie będziemy musieli przebiegać z agentem przez dziedziniec, na którym będzie duży ostrzał. Po zabiciu wszystkich rozdzielamy się:

  1. Ekipa ewakuacyjna – udaje się do odlewni i musi odbić agenta. Polecam, aby w tym małym pokoiku znajdowała się jedna osoba, która powoli będzie wybijała wszystkich. Początek jest najgorszy, ponieważ jest bardzo dużo przeciwników przed nami i można dostać kulką. Uważamy na prawą stronę, ponieważ może wejść do budynku mała grupa, która może nas oflankować. Jeśli w najbliższym otoczeniu już nikogo nie będzie to wychodzimy z pomieszczenia i zabijamy dwóch, trzech przeciwników, którzy będą się znajdować na schodach. Po zabiciu wbiegamy na nie i polecam, zaraz na lewo schować się za osłoną. Na tym poziomie będziemy mieli trzech wrogów, dwóch z lewej strony, a trzeci będzie całkowicie po drugiej stronie platformy. Teraz będzie w miarę spokojnie i powoli udajemy się do agenta. Po wejściu do pomieszczenia, celujemy w głowę przeciwnikowi, który go trzyma i zaczynamy wycofywanie. Niestety zaczną nadbiegać nowi przeciwnicy i polecam pościągać ich z samej góry. Będziemy mieli dobrą widoczność. Obserwujemy agenta, czy przypadkiem nie toczy z kimś ostrzału i w razie czego mu pomagamy. Powoli schodzimy i zabijamy pojedyncze jednostki. Jak wyjdziemy z odlewni udajemy się na prawo w stronę silosów, gdzie mamy zaparkowaną Kurumę. Przez pagórek wyskakujemy na autostradę i z całą ekipą odstawiamy agenta do umówionego punktu odbioru.
  2. Ekipa naziemna – ma za zadanie zabijać wszystko co przyjedzie na dziedziniec. Powinna znaleźć dobre miejsca i za osłon wybijać przeciwników. W chwili wyprowadzania agenta z odlewni przez ekipę ewakuacyjną, niszczy wszystkie helikoptery, jakie krążą nad odlewnią. Jest możliwość, że mogą wysadzić pojazd, w którym znajdzie się agent. Jak tylko ekipa ewakuacyjna będzie wychodzić, to udajemy się za nimi do samochodu.

 

  • 3. Odzyskaj dyski

W trzeciej misji za pomocą armatek wodnych wozu pacyfikacyjnego, musimy powstrzymać rosyjskich agentów przed zniszczeniem dysków. Tutaj również zostaniemy rozdzieleni na dwie drużyny: Operatorów i Odzysk. Drużyna operatorów jest odpowiedzialna za gaszenie płonących furgonetek oraz pilnuje, aby nie spłonęły do końca (stan pojazdów znajdziemy w lewym dolnych rogu), natomiast drużyna odzysku, musi z gaszonych pojazdów zabrać dyski twarde. Mimo rozdzielenia na role, cały czas obydwie drużyny będą ze sobą.

Po wyjściu z bazy wsiadamy do wozu pacyfikacyjnego i udajemy się do cementowni – pierwszego z czterech miejsc. Tutaj będziemy mieli dwa pojazdy i bardzo mało przeciwników. Proponuje dojechać do pierwszej furgonetki i po zgaszeniu ekipa odzysku może opuścić pojazd i zająć się wrogimi agentami. Operatorzy tym czasem ugaszą drugi pojazd. Po zgarnięciu drugiego dysku jedziemy dalej.

Drugim miejscem będzie – La Mesa – rozdzielnia kolejowa. Wjazd do niej będzie blokowany przez pojazd, którego taranujemy. Tutaj będziemy mieli do ugaszenia trzy pojazdy i w pierwszej kolejności polecam ugasić pierwsze dwa. Uważajcie, aby przetrwać ten moment, ponieważ będziemy pod dużym ostrzałem. Po nich podjeżdżamy do trzeciego i tak samo go gasimy. Teraz proponuje, aby wszyscy wyszli oprócz kierowcy, który powinien w tym momencie robić nawrotkę pojazdem i powoli kierować się do wyjazdu. Reszta natomiast zabija agentów i po nich zgarnia dyski z dwóch pierwszych pojazdów.

Trzecie miejsce jest moim zdaniem najgorsze. Jest to duży parking na otwartym terenie z dużą liczbą przeciwników, dodatkowo na dachu budynku znajdują się snajperzy. Tutaj będziemy mieli do ugaszenia cztery pojazdy, które gasimy w pierwszej kolejności i w trakcie zabijamy wrogów. Jak pożary mamy opanowane, czas na czyszczenie. Wychodzimy z pojazdu i zaczynamy wszystkich wybijać. W trakcie nadjadą posiłki, które likwidujemy za pomocą rakiet. Po wyczyszczeniu, zgarniamy dyski i jedziemy dalej.

Czwartym i ostatnim miejscem jest Wyspa Elizejska – doki. Tutaj będziemy mieli do ugaszenia pięć pojazdów. W pierwszej kolejności gasimy pierwsze cztery, które są obok siebie i na koniec jedziemy do piątego – E. Gasimy ostatnią furgonetkę i oprócz kierowcy reszta wysiada i rozpoczyna czyszczenie. Kierowcy proponuje, aby robił za tarczę. Tak ustawiał pojazd, aby odzysk mógł bez problemu zabrać dyski z pierwszych czterech pojazdów. Po zabraniu ostatniego dysku wsiadamy do wozu i udajemy się do miejsca dostawy, tym samym kończąc misję przygotowawczą.

 

  • 4. Podwodny zwiad

W czwartej misji również zostajemy rozdzieleni na dwie drużyny: Drużyna Paleto Cove i Drużyna Paleto Bay. Każda z drużyn musi zniszczyć miny i odszukać wrak statku lub łódź podwodną i je zeskanować.

Na początku misji działamy razem. Po wyjściu z bazy wsiadamy do Strombergów i udajemy się na północ. Musimy dogonić konwój, który chce zaopatrzyć łódź podwodną. Naszym zadaniem jest go zniszczyć. Korzystamy tutaj z rakiet, które posiadają nasze pojazdy. Nie zbliżajcie się za blisko do konwoju, ponieważ zaczną do nas strzelać, a pojazd nie jest kuloodporny. Najlepiej namierzać ostatni pojazd i niszczyć wszystko po kolei.

Po zniszczeniu całego konwoju udajemy się do wyznaczonych miejsc. Pierwsza drużyna musi zeskanować łódź podwodną, a druga wrak statku. Po dojechaniu na plażę, wjeżdżamy do wody i przechodzimy w tryb zanurzania. Ale zanim zeskanujemy nasze obiekty musimy zniszczyć miny morskie, które znajdują się wokół nich. Robimy to za pomocą torped, które są zamontowane w Strombergach. Do min nie podpływamy za blisko, w bezpiecznej odległości namierzamy i strzelamy do nich. Po zniszczeniu wszystkich, skanujemy obiekty w trzech miejscach. Po tym wystarczy udać się do wyznaczonego punktu i poczekać na drugą ekipę. Jak wszyscy dojadą misja zakończy się sukcesem.

 

Finał

Drugi finał dzieli ekipę na dwie drużyny: Wsparcie z powietrza i Ekipę infiltrująca. Obydwie drużyny udają się do jednego miejsca, gdzie na parkingu będą czekać pojazdy: Stromberg i Avenger.

  1. Ekipa infiltrująca – wsiada do Stromberga i udaje się do zatoki Paleto. Musimy dopłynąć do łodzi podwodnej i dostać się do środka (będzie przerywnik filmowy). Naszym celem jest odnalezienie łącznika. Na łodzi jest pełno wrogów, więc przygotujcie się na dużo strzelania. Łącznika znajdziemy za kratami w dolnych poziomach łodzi. Musimy go przesłuchać, aby zaczął gadać trzeba go trochę nastraszyć – celować w niego i oddać kilka strzałów obok, nie zabijamy go! Po przesłuchaniu, musimy udać się na mostek, do stołu z danymi. Wyciągamy telefon i robimy zdjęcie. Po tym odpali się kolejny przerywnik filmowym, po którym będziemy już w wodzie. Musimy teraz dopłynąć do brzegu, aby wsparcie z powietrza nas zgarnęło. Polecam miejsce z dala od pojazdów wroga, najlepszym będzie taki mały półwysep niedaleko, na lewo od pojazdów wroga (zdjęcie poniżej).
  2. Wsparcie z powietrza – wsiada do Avengera i udaje się nad zatokę Paleto. Ich zadaniem jest zestrzelić wszystkie helikoptery, które będą nadlatywać. Polecam tutaj nabrać trochę wysokości, aby dłużej do nas leciały. W Avengerze można ustawić autopilota, dzięki temu samolot sam będzie utrzymywał wysokość, a pilot może bez problemu przejść na tyły, do ładowni i zasiąść za działkami. Kiedy ekipa infiltrująca znajdzie się w wodzie i będzie dopływać do brzegu, musimy przypilnować, aby zniszczyć wszystkie helikoptery. Jeśli wypatrzą ich w wodzie będą atakowani. Zgarniamy ich z takiego małego półwyspu, który jest niedaleko. Na lewo od stojących wrogich pojazdów na plaży. Jak wszyscy dotarli, wystarczy dolecieć do punktu dostawy. W trakcie będziemy atakowani przez helikoptery więc ekipa, która wsiadła do helikoptera od razu niech zasiada za działkami. Po wylądowaniu w punkcie dostawy finał zakończy się sukcesem.

Filmik z finału znajdziecie przy pucharku  Elita.

 

srebro Scenariusz końca świata / The Doomsday Scenario
GTA Online: Ukończono część III Skoku na koniec świata jako przywódca napadu lub w ramach ekipy. / GTA Online: You completed Act III of The Doomsday Heist as Leader or Crew.


Przed rozpoczęciem Misji w terenie poszukujemy sesji, w której znajdziemy małą ilość graczy. Przy większej ilości jest możliwość, że co niektórzy mogą nam przeszkadzać, a my dodatkowo będziemy tracić czas. Jeśli ktoś z ekipy wyszuka taką sesję to reszta ekipy przenosi się do niego. Host udaje się do bazy i w trakcie zakłada Organizację. Po założeniu rekrutuje swoją ekipę na ochroniarzy. Polecam, aby host nie wychodził z bazy, cały czas siedział przed ekranami. Natomiast reszta osób niech ogarnia misje w terenie. Dzięki temu zaoszczędzicie na czasie. Osoba hostująca nie będzie musiała co i rusz wracać do bazy, aby aktywować kolejne zadanie.

Poniżej znajdziecie misje w terenie, które mamy do wykonania w trzecim akcie. Przeważnie polegają one na zdobyciu jakiegoś sprzętu, aby móc wykorzystać w późniejszych przygotowaniach. Dlatego musimy w pierwszej kolejności wykonać je, aby mieć odblokowane Przygotowania. Ważna informacja dla tych, którzy podchodzą pod Geniusza zbrodni – w misjach terenie można ginąć! Nie zresetuje to nam progresu, lecz wykupienie misji już Tak!

Polecam w pierwszej kolejności wykonać wszystkie Misje w terenie, a później przejść do zamkniętej sesji, aby wykonać wszystkie Przygotowania i na koniec Finał.

 

Misje w terenie

  • 1. Oznaczona kasa

W pierwszej misji musimy ukraść torbę z oznakowanymi banknotami z lotniska Los Santos. Po wyjściu z bazy polecam wezwać Buzzarda i udać się do oznaczonego miejsca. Po dotarciu na miejsce zgarniamy torbę i jak najszybciej uciekamy do bazy. Jet to pułapka, FBI zastawiło na nas zasadzkę, jak tylko złapiemy za torbę zjedzie się kilkanaście wozów policyjnych.

 

  • 2. Rekonesans

Bardzo prosta misja. Musimy udać się do stoczni Pacific Allied i sfotografować naszym aparatem w telefonie – kilka miejsc w magazynie. Każde zdjęcie musimy przesłać do Lestera i na koniec opuścić teren stoczni.

 

  • 3. Chernobog

W trzeciej misji musimy ukraść wyrzutnię rakiet balistycznych z obozu Merryweather. Po wyjściu z bazy polecam wsiąść do opancerzonej Kurumy i udać się do oznaczonego miejsca. Na miejscu pojazd ochrania kilku wrogów, można bezpiecznie zabić ich z Kurumy. Następnie jedna osoba wsiada do pojazdu-wyrzutni i jedzie w stronę bazy. Reszta drużyny likwiduje nadjeżdżające pojazdy.

 

  • 4. Tor lotu

Naszym zadaniem jest wyeliminowanie handlarza bronią i zdobycie informacji o Barrage’u, który jest w drodze do Los Santos. Po wyjściu z bazy wsiadamy do Kurumy lub Buzzarda i udajemy się do miejsca oznaczonego na mapie. Czekamy, jak handlarz opuści obszar i uda się do cichszego miejsca, tam go zabijamy i bierzemy walizkę, którą oczywiście zabieramy do bazy.

 

  • 5. Strefa testowa

W piątej misji w terenie musimy zdobyć informacje o lokalizacji czołgu Khanjali. Po wyjściu z bazy najlepiej wezwać Buzzarda i nim lecimy do miejsca oznaczonego na mapie. Tam musimy po cichu zabić wszystkich ochroniarzy. Wchodzimy do domu i szukamy laptopa. Kiedy go mamy wracamy do bazy.

 

  • 6. Komputer pokładowy

W ostatniej misji w terenie będziemy musieli uszkodzić śmigłowiec Hydra, aby przejąc moduł z kokpitu. Tutaj konieczny będzie Buzzard. Po wyjściu z bazy wsiadamy do niego i lecimy w stronę Hydry. Aby go uszkodzić, musimy strzelać do niego tylko i wyłącznie z karabinku. Posiada dobry pancerz, więc trochę to zajmie. Kiedy zacznie spadać, lecimy za nim do miejsca katastrofy. Hydra spadnie do wody, wystarczy wskoczyć do niej, zabrać moduł i wrócić z nim do bazy.

UWAGA: Misja będzie zablokowana póki nie zrobimy wszystkich dostępnych misji w terenie oraz przygotowań.

 

Po zaliczeniu ostatniej misji w terenie zalecam przeskoczyć na kampanię (Opuść GTA Online), aby progres prawidłowo zapisał się na serwerze. Ale zanim to zrobimy warto już zaopatrzyć się w pancerze oraz w przekąski – pamiętamy o tym zawsze, po każdej udanej misji przygotowawczej! Po przejściu do kampanii osoba hostująca tworzy prywatną sesję (Sesja tylko dla zaproszonych). Po zalogowaniu, udaje się do bazy i w trakcie zakłada Organizację. Po założeniu rekrutuje swoją ekipę na ochroniarzy i można rozpocząć pierwszą misje w Przygotowaniach. Jeśli podchodzimy pod Geniusza zbrodni to nie można w tych misjach zginąć! Jak tego uniknąć znajdziecie w opisie  Mózg operacji.

 

Przygotowania

Wszystkie misje, jak i finał są opisane pod względem Geniusza zbrodni.

  • 1. Uratuj agenta 14

W pierwszej misji przygotowawczej musimy udać się do stoczni Pacific Allied i odbić Agenta 14. Po wyjściu z bazy proponuje wsiąść do opancerzonej Kurumy i udać się do miejsca oznaczonego na mapie. Grając w 4-osobowej ekipie, jedziemy dwoma autami (z powrotem będzie jechał z nami agent). Po dotarciu, jeśli robimy Geniusza zbrodni to najlepszym wyjściem będzie zabijać przeciwników z pojazdu, mniejsze ryzyko zgonu. Kiedy już oczyścimy magazyn z wrogów udajemy się do agenta.

Po krótkiej scence, pokażą się trzej niewidzialni i opancerzeni przeciwnicy z minigunem – kolosy. Szybko przechodzimy na tryb termowizji i tak samo używamy mini-gunów do ich pokonania. Następnie od strony wody pojawią się kolejne kolosy. Po ich pokonaniu nadlecą helikoptery, z których na linach będą zjeżdżać kolejni przeciwnicy. Najlepiej zabić ich zanim dotną ziemi. Po całej akcji zmieni się punkt ewakuacyjny i będziemy musieli doprowadzić tam agenta, czyszcząc mu drogę z przeciwników.

Co niektórzy mogą wrócić do Kurumy i z niej zabijać wrogów. Jedna osoba zostaje z agentem i razem z nim porusza się między magazynami. Przeciwników będzie bardzo dużo, tak więc uważamy, aby nie zginąć. Korzystajmy dużo z osłon. W magazynie obok, będą kolejne kolosy, tak więc uważamy będąc w środku. Po dotarciu do celu, za ogrodzeniem pojawią się jeszcze dwa niewidzialne i opancerzeni przeciwnicy. Po ich zlikwidowaniu agent wsiądzie do Kurumy i wystarczy udać się do punktu dostawy. Jeśli użyjemy helikopterów, które stoją na placu, będziemy namierzani przez wrogów. Misja nie wymaga od nas ich użycia, tak więc najlepiej skorzystać z samochodu opancerzonego.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=0PUwlzfm_8s” text=”Misja – Filmik” auto=”yes”]

 

  • 2. Eskorta ULP

W tej misji musimy użyć Chernoboga – pojazdu wyrzutni – do ochrony i eskortowania agenta ULP podczas ucieczki przed siłami wroga. Po wyjściu z bazy wsiadamy do opancerzonej Kurumy i udajemy się w na plac budowy w Paleto Bay. Na miejscu roi się od wrogów, tak więc najbezpieczniej będzie, jak wszystkich zabijemy będąc w pojeździe. Po wyeliminowaniu wszystkich dwie osoby wsiadają do Chernoboga, a reszta do niskich pojazdów.

Po wyjechaniu z placu budowy udajemy się do miejsca lądowania. Nie zjeżdżamy Chernobogiem za nisko, trzymamy się jak najbliżej drogi głównej, a najlepiej równolegle do niej. Stajemy pojazdem i czekamy za helikopterem z agentem. Osoba siedząca na działach, może w tym czasie się przygotować. Jak tylko pojawi się agent, zaraz po nim nadlecą wrogie śmigłowce, osoba siedząca na wyrzutni wysadza je.

Agent ruszy dalej, a my za nim. Jeśli na ogonie będzie miał ze trzy śmigłowce, stajemy pojazdem i je wysadzamy. Robimy tak, co jakiś czas. Osoby w niskich pojazdach zajmą się wrogimi samochodami, muszą likwidując blokady i wyrzucać inne auta z drogi. Tutaj warto być przygotowanym na szybkie założenie kamizelki, osoby w tych pojazdach są narażeni na duży ostrzał. Warto czasami stanąć i wysiąść, aby użyć namierzającej wyrzutni rakiet. Podążamy za agentem i chronimy go, aż do wycofania wrogich śmigłowców. Po wycofaniu agent poleci w stronę kryjówki i misja zakończy się sukcesem.

 

  • 3. Barrage

Bardzo przyjemna misja i raczej nikomu nie powinna sprawić problemów. Po wyjściu z bazy wsiadamy do opancerzonej Kurumy i udajemy się do obserwatorium – miejsca zasadzki. Misja udostępnia nam nową broń (wciskamy ) i wybieramy ciężki karabin snajperski ver. 2, który posiada pociski wybuchowe.

 

Na miejscu ustawiamy Kurumy tak, aby służyły nam za osłonę, wysiadamy z nich i czekamy za helikopterami. Kiedy nadlecą naszym celem jest śmigłowiec, który przewozi Barrage’a. Inne zestrzeliwujemy jednym strzałem z nowej wersji karabinu snajperskiego. Kiedy Barrage’a spadnie, wsiadamy do niego i udajemy się na lotnisko Sandy Shores. W drodze na lotnisko będziemy pod ostrzałem z powietrza oraz z ziemi. Korzystamy z karabinu zamontowanego na dachu oraz z granatnika, który znajduje się na tyle, aby wyeliminować wszystkie ścigające nas pojazdy.

Kiedy dojedziemy na lotnisko, w pierwszej kolejności musimy zniszczyć samolot, który przygotowuje się do odlotu. Po zniszczeniu polecam wysiąść z samochodu i użyć nowego karabinu snajperskiego, pociski wybuchowe są bardzo skuteczne. Dzięki nim z bezpiecznej odległości wyeliminujemy wrogów w Sandy Shores. Po zabiciu wszystkich wystarczy dostarczyć Barrage’a do punktu dostawy, aby zakończyć misję sukcesem.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=cCWpluCP89E” text=”Misja – Filmik” auto=”yes”]

 

  • 4. Khanjali

Misja podobna co do poprzedniej. Tutaj również musimy zdobyć pojazd, tym razem chodzi o czołg – Khanjali. Po wyjściu z bazy polecam wsiąść do opancerzonej Kurumy (bardzo przyda się) i udajemy się na złomowisko samolotów. Na miejscu zabijamy wrogów, najlepiej nie wychodząc z samochodu, aby nie narażać się. Kiedy w garażu będzie czysto jedna osoba niszczy sprzęt, a reszta ekipy zajeżdża na tyły i zaczyna czyścić resztę placu.

Kiedy z mapki znikną wszystkie czerwone kropki, wsiadamy do czołgu i udajemy się do punktu dostawy. Oczywiście podczas drogi będziemy atakowani z powietrza, jak i z ziemi. Nie ma co się martwić czołg posiada mocny pancerz i jest dobrze uzbrojony, posiada działo, karabin maszynowy na dachu i wyrzutnie granatów na tyle. Po dotarciu do celu misja zakończy się sukcesem.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=IZEINBIpiuE” text=”Misja – Filmik” auto=”yes”]

 

  • 5. Obrona powietrzna

Czas na ostatnią misję przygotowawczą. Po wyjściu z bazy udajemy się na lotnisko w Sandy Shores. Na pasie będzie stał ogromny bombowiec – Volatola. Wybierzcie wśród ekipy najlepszego pilota, który opanuje bestię. Po starcie lecimy w stronę góry Chiliad.

Naszym zadaniem jest zniszczenie dwunastu wież przeciwlotniczych, które znajdują się wokół góry. Niszczymy je za pomocą wieżyczek (zamontowane w bombowcu) lub nalotem bombowym, który obsługuje pilot. Jest to najlepsza i najszybsza opcja, dlatego więc powinien za sterem znajdować się gracz, który opanuje lot i niszczenie wież. Helikoptery i śmigłowce, które nadlecą można zdejmować z górnej wieżyczki, ale większą uwagę skupmy się na niszczeniu celów. Kiedy wszystkie wieże zostaną zniszczone wystarczy wrócić i bezpiecznie wylądować na lotnisku w Sandy Shores.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=UudSntxBcxU” text=”Misja – Filmik” auto=”yes”]

 

Finał

Po ostatniej misji przygotowawczej, czas na ostatni finał, a będzie to najdłuższa i najtrudniejsza misja do tej pory. Po wyjściu z bazy udajemy się po pojazdy, które ukradliśmy w przygotowaniach. Robiąc Geniusza zbrodni wszyscy wsiadają do czołgu. Kiedy dojedziemy do tunelu bardzo ułatwi nam przedarcie się przez niego. Na naszej drodze stanie nam bardzo dużo wrogich pojazdów. Na końcu tunelu warto uważać, ponieważ przy żółtej kropce, będzie czekało na nas trzech opancerzonych przeciwników. Jeśli jedziemy czołgiem, to nic nam nie zrobią.

Po wejściu do pierwszego pomieszczenia, nie ma co się śpieszyć. Powoli wybijamy wszystkich i korzystamy z osłon. Przeciwników będzie bardzo dużo i łatwo tutaj zginąć. Po drodze niszczymy skrzynie z zasobami. Po dotarciu do serwerowni nadejdzie najtrudniejszy moment.

Jedna osoba zajmie się hakowaniem serwerów, reszta drużyny musi wokół niego tak się ustawić, aby samemu przeżyć i nie pozwolić, aby nikt nie podszedł. Osoba podczas hakowania jest niewidzialna i kule nic mu nie zrobią, chyba, że skończył hakować i odchodzi od panelu. Same hakowanie polega na tym, że musimy tak ustawiać lusterka, aby laser zniszczył wszystkie niebieskie punkciki (pakiety). Musimy uważać na czerwone kwadraciki (zapory sieciowe), jeśli jakieś zniszczymy to stracimy życie, które jest widoczne w prawym górnym rogu. Po straceniu wszystkich, będziemy rozpoczynać hakowanie od nowa. Jeśli lusterka nie chcą nam się ustawić pod kąt jaki byśmy chcieli, oznacza to, że musi być inne ustawienie. Do zhakowania będziemy mieli cztery serwery, kiedy to zrobimy wystarczy wybić resztę wrogów.

Następnie udajemy się do panelów broni orbitalnej i niszczymy cele. Kiedy je zniszczymy udajemy się do klatki schodowej i kierujemy się w stronę silosu. Będzie do niego prowadził wąski korytarz, którego będą ochraniać przeciwnicy. Na jego końcu czeka nas krótka scen, po której włożymy plecak odrzutowy. Podczas lotu uważamy na helikoptery. Dolatujemy do głównego wroga i go zabijamy. Na koniec bezpiecznie lądujemy we wskazanym miejscu i kończy ostatnią misję sukcesem.

Filmik z finału znajdziecie przy pucharku  Elita. Natomiast przy  Mózg operacji zobaczycie jak 2-osobowa ekipa wykonuje misję pod Geniusza zbrodni.

 

srebro Świat, który warto ratować / A World Worth Saving
GTA Online: Ukończono Skok na koniec świata jako przywódca napadu lub w ramach ekipy. / GTA Online: You completed The Doomsday Heist as Leader or Crew.


Krótko mówiąc, musimy ukończyć wszystkie trzy finały z tego dodatku, aby otrzymać pucharek. Nie ważne czy jesteśmy osobą hostującą, czy członkiem ekipy. Mając stałą drużynę, nie powinniśmy mieć żadnego problemu z uzyskaniem tego pucharka.

 

braz Orbitalne unicestwienie / Orbital Obliteration
GTA Online: Zabito innego gracza działem orbitalnym. / GTA Online: Kill another player with the Orbital Cannon.


Działo orbitalne to nowa broń, która jest dostępna w najnowszych napadach. Działo kosztuje $900.000 i można je kupić podczas zakupu bazy podziemnej. Jeśli nie posiadamy wystarczająco gotówki, możemy je dokupić w późniejszym czasie (ponownie wchodzimy przez internet i wybieramy bazę, którą wcześniej zakupiliśmy). Pamiętajcie, aby przy zakupie zaznaczyć okienko z prawej strony. Po zakupie działo znajdzie się w bazie, w jednym z pokoi (na lewo od korytarza, który prowadzi do pokoju planowania napadów).

Niestety broń ma pewne ograniczenia i nie będzie można non stop strzelać do graczy, znajdujących się na drugim końcu mapy. Po pierwsze działem możemy strzelać co 48 minut czasu realnego. Po drugie taki strzał dużo kosztuje:

  • Celowanie ręczne ($500.000) – tutaj sami możemy namierzyć cel do zabicia. Niestety nie polecam tej opcji, można spudłować i pieniądze pójdą na marne.
  • Celowanie automatyczne ($750.000) – tutaj wybieramy gracza, który znajduje się w danej sesji, a działo samo go namierza. Sam wybrałem tą opcję. Wystarczy wtedy tylko oddać strzał (przytrzymać przez ok. 3 sekundy), po którym wpadnie pucharek.

Podsumowując… na pucharek będziemy potrzebowali $1.650.000.

 

srebro Elita / Elitist
GTA Online: Ukończono wszystkie 3 elitarne wyzwania ze Skoku na koniec świata. / GTA Online: Complete all 3 Elite Challenges in The Doomsday Heist.


Jak zapewne pamiętacie z pierwszych napadów, każdy finał posiadał elitarne wyzwania, które trzeba było spełnić, by dostać dodatkową gotówkę. W tym przypadku jest identycznie, mamy trzy finały i każdy ma elitarne wyzwania, które trzeba spełnić, aby otrzymać pucharek.

Polecam zabrać się do tego w osobnym przejściu (patrz mapę przejścia) i w 4-osobowej drużynie (jest to istotne, im nas więcej, tym szybciej wybijemy wrogów). Najlepiej niech hostuje osoba, która posiada najwięcej gotówki, dzięki temu może wykupić wszystkie misje w terenie i od razu weźmiemy się za przygotowania. Po dotarciu do finału, przyjdzie czas na trenowanie i na pewno kilkanaście prób. Najważniejsze, aby wszystkie przygotowania nie poszły na marne, po każdym niepowodzeniu finału wybieramy Kontynuuj, a nie Restart. Zrestartowanie finału zablokuje wyzwania elitarne. Po wybraniu Kontynuuj zostajemy wyrzuceni do sesji, ponownie uruchamiamy finał i próbujemy dalej. Tak samo jest z pominięciem podróży, w każdym finale tego nie robimy, ponieważ wyzwania również będą niedostępne.

Każdy finał posiada dwa identyczne wyzwania: nikt nie może zginąć i ukończ napad w określonym czasie plus osobne wyzwanie do danego finału. Ze zginięciem nie powinniście mieć problemu, jeśli oczywiście będziecie uważać, lecz zmieścić się w określonym czasie to już gorzej. Tutaj też jest ważna lokalizacja bazy, im bliżej mamy do akcji z finału, tym mniej stracimy czasu na podróż.

Do mierzenia czasu skorzystajcie ze stoperów w telefonie lub tak jak my, z filmu odpalonym na YT. Dzięki temu patrząc kątem oka, gdzie znajduje się druga ekipa i wiedząc jaki czas mieli, wiemy już czy mamy szansę zmieścić się w danym czasie lub nie. Jeśli nie, to od razu giniemy lub wychodzimy i rozpoczynamy finał od nowa. Jeśli tego nie zrobimy i nie zmieściliśmy się w danym czasie, to wszystkie przygotowania pójdą na marne i trzeba będzie robić od nowa. Gra zapisuje czas przed przerywnikiem filmowym, tak więc jeśli jesteśmy daleko w tyle, niż ekipa na filmie, nie ma co kontynuować dalej finału.

Poniżej znajdziecie spis wyzwań z każdego finału, krótki opis i film z wykonaniem wszystkich elitarnych wyzwań, możecie je zastosować do wyznacznika czasowego. Odpalcie film w tym samym czasie jak wyjdziecie z bazy.

 

Finał – Act I – Wyciek danych – wyzwania:

  • ukończono w mniej niż 05:30 min
  • zabito 78 przeciwników
  • nikt nie zginął

Za wykonanie wszystkich wyzwań dostaniemy $50.000.

Najlepszą bazą do tego napadu jest baza na pustyni Grand Senora. Do miejsca akcji mamy jedynie 1,5 km. Tutaj najważniejszym problemem jest czas. Jak najszybciej wybijcie ekipę na zewnątrz i wchodźcie do środka. Sprawnie przejdźcie przez główny hol. Kiedy dojdziecie do korytarza z pokojami, niech jedna osoba zaryzykuje i przebiegnie przez niego, aby zejść do ostatniego pomieszczenia na samym dole. Kiedy reszta ekipy zajmie się wybijaniem wrogów w korytarzu, to osoba na dole powinna mieć już połowę osób zabitych. Dołączamy później do niej i zabijamy resztę.

Jak najszybciej wracamy do pokoju z działkami i również szybko oraz celnie niszczymy wszystkie pojazdy. Tutaj warto pozabijać tych, którzy zaczną uciekać, ponieważ mieliśmy zabitych 82 przeciwników, czyli o cztery więcej od wymaganej ilości. W bazie nikogo nie oszczędziliśmy, więc resztę wrogów trzeba nabić z działek. Jeśli użycie poniższego filmiku do mierzenia czasu, to wiedzcie, że macie w razie czego 50 sekund zapasu. Finał ukończyliśmy w 04:41 minut.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=tg2aE3jybKY” text=”Finał – Act I – Filmik” auto=”yes”]

 

Finał – Act II – Problem Bogdana – wyzwania:

  • ukończono w mniej niż 15:00 min
  • uszkodzenia pojazdu poniżej 5%
  • nikt nie zginął

Za wykonanie wszystkich wyzwań dostaniemy $50.000.

Najlepszą bazą do tego napadu jest baza w Paleto Bay (na samej północy). Do pojazdów będziemy mieli nie cały kilometr w linii prostej. Czasowo tutaj nie powinniście mieć problemu (jeśli będziecie startować z podanej bazy). Tak naprawdę dużo zależy od ekipy infiltrującej łódź. Musi jak najszybciej dostać się do łącznika i zrobić zdjęcia. Później dopłynąć do ustalonego miejsca. Wsparcie z powietrza musi uważać na zniszczenia Avengera, ale jest na to sposób. Wystarczy wzbić się wyżej, dzięki temu helikoptery będą dłużej lecieć do nas, a my zdążymy je zniszczyć nim dolecą. Ekipa z Avengera zgarnia jak najszybciej drugą ekipę i udajemy się prosto do punktu dostawy.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=ZCxJU7__Fo4″ text=”Finał – Act II – Filmik” auto=”yes”]

 

Finał – Act III – Scenariusz końca świata – wyzwania:

  • ukończono w mniej niż 30:00 min
  • nikt nie zginął
  • nieudane próby hakowania: 0
  • strzały w głowę: 150

Za wykonanie wszystkich wyzwań dostaniemy $50.000.

W ostatnim finale najlepszą bazą jest baza w Sandy Shores. Do pojazdów będziemy mieli nie cały kilometr w linii prostej. Problem w tej misji mogą sprawić zgony oraz headshoty. Z czasem nie powinniśmy mieć problemu, jeśli oczywiście skorzystacie z podanej bazy. Po dotarciu do pojazdów wybieramy Barrage i szybko dojeżdżamy do góry. Przez tunel po prostu przejeżdżamy, nie toczymy walkę z wrogimi pojazdami. Na końcu tunelu przywitają Was opancerzeni, zdejmujemy ich z minigunu lub z rakietnicy. Od tego momentu zwracamy uwagę na headshoty i najlepiej, aby każdy sobie liczył je po cichu. W pomieszczeniach warto zapamiętać respawn wrogów, aby wiedzieć w którym momencie się pojawią i być na nich przygotowanym. Łatwo można tam zginąć.

Po dotarciu do serwerowni nadejdzie najtrudniejszy moment. Jeśli nie będziemy się kryć to łatwo można tu zginąć. Jedna osoba oczywiście hakuje serwery. Polega ono na tym, że musimy tak ustawiać lusterka, aby laser zniszczył wszystkie niebieskie punkciki. Tutaj tak naprawdę można zyskać dużo czasu, jeśli hakowanie będzie sprawnie szło. Najważniejsze też, aby nie stracić wszystkich żyć podczas prób hakowania. Jeśli wszystkie serwery zostaną zhakowane, będziemy mieli z górki.

Jak najszybciej biegniemy do panelów broni orbitalnej i niszczymy cele. Później czeka nas jeszcze strzelanina w wąskich korytarzach w drodze do silosu, a na koniec lot plecakiem odrzutowym. Tutaj uważamy na helikoptery, głupio na sam koniec zginąć. Dolatujemy w miarę bezpiecznie do głównego wroga i go zabijamy. Na koniec bezpiecznie lądujemy we wskazanym miejscu.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=KYuAuEm7S-w” text=”Finał – Act III – Filmik” auto=”yes”]

 

srebro Mózg operacji / Masterminds
GTA Online: Ukończono wszystkie 3 wyzwania Geniusz zbrodni ze Skoku na koniec świata. / GTA Online: Complete all 3 Criminal Mastermind challenges in The Doomsday Heist.


Przed Wami prawdopodobnie najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne trofeum z jakim kiedykolwiek spotkaliście się. Będziecie musieli zdobyć trzy nagrody Geniusza Zbrodni (zaznaczone poniżej na zdjęciu), które polegają na trzykrotnym przejściu 29 misji w najnowszych napadach. A dokładniej musicie przejść po kolei napady w 2, 3 i 4-osobowej drużynie, tych samych graczy na poziomie trudnym i nie ginąc podczas przygotowań oraz finałów. Poniżej wymagania jakie musicie spełnić to:

  • Wszystkie misje musimy wykoć po kolei. Polecam w pierwszej kolejności wykonać wszystkie Misje w terenie, później Przygotowania, a na koniec Finał. Tak robimy przy każdym z trzech Aktów. Nie zresetuje nam to progresu.
  • Wszystkie misje wykonujemy z tą samą drużyną. Jeśli w połowie dołączy ktoś nowy, to zresetuje nam to progres w Geniuszu zbrodni.
  • Nie opłacamy wykonania Misji w terenie. Wykupienie ich spowoduje zresetowanie progresu.
  • Każdą misję wykonujemy na trudnym poziomie trudności. Ustawienie jakiejś misji przygotowawczej, czy finału na normalnym poziomie trudności zresetuje progres.
  • I co najważniejsze, przez wszystkie misje i finały nikt nie może zginąć. Jedynie w Misjach w terenie można ginąć. W tym przypadku nie zresetuje nam progresu, ale w Przygotowaniach i Finale już tak.

Brzmi trudno? Po części tak jest, ale jest na to sposób, który bardzo ułatwi nam jego zdobycie, a mianowicie Zamknięcie aplikacji. W tym przypadku, każdy z drużyny musi być na Imprezie i posiadać mikrofon. W momencie zginięcia, powiadamia GŁOŚNO o tym i WSZYSCY przyciskają , aby szybko zamknąć grę. Warto wcześniej w menu podręcznym ustawić już sobie na zamknięciu, ponieważ okienko wyboru znajdzie się na Znajomych. Na wyłączenie gry mamy dosłownie 3-5 sekund, dopóki nie pokaże się ikonka w prawym dolnym rogu, która zapisuje stan gry na serwer. Jeśli ktoś opóźni się, to niech się liczy na zresetowanie postępu w Geniuszu Zbrodni. Po każdym zamknięciu aplikacji, progres można sprawdzić w Statystykach, z Nagrodami.

W naszym przypadku były misje, w których nikt nie ginął, ale też takie, w których ze trzy razy musieliśmy Zamykać aplikację. Ale całe szczęście przez te trzy przejścia, ani razu nikomu nie zresetowało progresu.

Pamiętajcie również, aby host przed rozpoczęciem napadów zaprosił wszystkich do Organizacji. Polecam również po wykonaniu wszystkich Misji w terenie, przejść do kampanii, aby zapisać progres. Z kampanii natomiast stworzyć zamkniętą sesję dla zaproszonych i tam robimy wszystkie misje przygotowawcze i na koniec finał. Jeśli napady robimy po raz drugi i trzeci, można korzystać z smsów Lestera, aby przyśpieszyć grę. Tak samo z pominięciem podróży podczas wykonywania misji. W obu przypadkach nie zresetowało to nam progresu.

Poniżej przedstawiam filmik od Zerathela, w którym zobaczycie ostatni finał (pod Geniusza zbrodni) w wykonaniu dwóch osób.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=tmu3Gg6zPE4″ text=”FILMIK” auto=”yes”]