Agatha Christie: Hercule Poirot – The London Case to kolejna przygodówka studia Blazing Griffin, które wrzuci Cię w buty słynnego detektywa Hercule Poirot’a z kryminałów Agathy Christie. Rozwiąż razem z nim sprawę zaginionego obrazu przy okazji zdobywając kolejny platynowy puchar. W razie problemów zerknij na przygotowany poniżej poradnik.
Krok po kroku:
Zalecam samodzielne przejście całej gry – tytuł raczej nie ma w zwyczaju przepuszczania gracza dalej, zanim ten nie znajdzie wszystkich dowodów, poszlak i informacji. A jeśli tak się stanie, to w tej części twórcy pokusili się o dodanie możliwości wyboru rozdziału, dzięki czemu zawsze można wrócić i szybko zdobyć brakujący pucharek.
Poniżej dokładny opis każdego z rozdziałów, dzięki któremu na pewno nic nie pominiecie:
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Wybitny detektyw / Super Sleuth
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies
Gratulacje!
Statek / The Ship
Ukończ Prolog. / Complete the Prologue
Trofeum fabularne za ukończenie prologu.
Gala / The Gala
Ukończ rozdział 1. / Complete Chapter 1
Trofeum fabularne za ukończenie 1 rozdziału.
Zaginiona Magdalena / The Missing Magdalene
Ukończ rozdział 2. / Complete Chapter 2
Trofeum fabularne za ukończenie 2 rozdziału.
Śledztwo / The Investigation Begins
Ukończ rozdział 3. / Complete Chapter 3
Trofeum fabularne za ukończenie 3 rozdziału.
Mieszkanie / The Apartment
Ukończ rozdział 4. / Complete Chapter 4
Trofeum fabularne za ukończenie 4 rozdziału.
Spisek / The Scheme
Ukończ rozdział 5. / Complete Chapter 5
Trofeum fabularne za ukończenie 5 rozdziału.
Podejrzani / The Suspects
Ukończ rozdział 6. / Complete Chapter 6
Trofeum fabularne za ukończenie 6 rozdziału.
Tajemnice / The Secrets
Ukończ rozdział 7. / Complete Chapter 7
Trofeum fabularne za ukończenie 7 rozdziału.
Prawda / The Investigation Starts Anew
Ukończ rozdział 8. / Complete Chapter 8
Trofeum fabularne za ukończenie 8 rozdziału.
Rozwiązanie zagadki / The Denouement
Ukończ rozdział 9. / Complete Chapter 9
Trofeum fabularne za ukończenie 9 rozdziału.
Podróżnik / Well-travelled
Odwiedź wszystkie miejsca w grze. / Visit all locations in the game
To trofeum zdobędziesz w rozdziale 8. Gdy trafisz pierwszy raz do ciemni fotograficznej. Poniżej lista wszystkich dostępnych w grze miejsc:
- Pokład statku
- Kabina Poirot’a
- Kabina Florence
- Sala wystawowa muzeum
- Główna sala muzeum
- Zachodnie skrzydło muzeum
- Ulica teatru
- Garderoba Betty
- Korytarz Pani Culsham
- Korytarz Irene Court-Smyth
- Pracownia konserwatorska
- Apartament Irene Court-Smyth
- Biuro Mortimera
- Kościół biskupa Mountjoya
- Biuro gazety
- Mieszkanie Johana
- Sekretna skrytka Horace
- Ciemnia
Znajomości / Well-acquainted
Poznaj wszystkie postacie występujące w grze. / Meet all characters in the game
Ważne: Ostatnią postać w grze poznasz podczas rozgrywania 5. rozdziału. Będzie nią Nathaniel Dryden – redaktor naczelny gazety. Jednak trofeum wpadnie dopiero podczas drugiej rozmowy z nim, która odbędzie się w rozdziale 6.
Lista wszystkich postaci występujących w grze:
- Arthur Hastings
- Florence Farquhar
- Anastasia Babanin
- Marc Allard – bagażowy na statku
- Evelyn Werbeck
- Zakaryia Demir
- Irene-Court-Smyth
- Biskup Horace Mountjoy
- Mortimer Ailsworth
- Johan Kristiansen
- Betty Allen
- Detektyw Davig Wardwicke
- Camilla Culsham – sąsiadka Irene
- Nathaniel Dryden – redaktor naczelny gazety
W poszukiwaniu prawdy / Seeking the truth
Zadaj 25 pytań / Ask 25 questions
Trofeum wpadnie za 25 indywidualnych interakcji z postaciami. Z racji, że gra raczej nie ma w zwyczaju przepuszczać gracza dalej zanim nie znajdzie wszystkich informacji powinno wpaść już podczas rozgrywania pierwszego rozdziału.
Małe szare komórki / Little grey cells
Wyciągnij 10 wniosków / Make 10 deductions
Wnioski są wyciągane na podstawie łączenia poszlak w menu Mapy umysłu. Do mapy umysłu możesz przejść w dowolnym momencie za pomocą przycisku . To czy masz możliwość połączenia poszlak zobaczysz w lewym górnym rogu gdzie wyświetlana będzie liczba dostępnych aktualnie połączeń.
Poniżej screeny ze wszystkimi rozwiązanymi mapami umysłu dostępnymi w grze:
Wszystko ma znaczenie / Everything matters
Dokonaj 10 analiz / Perform 10 analyses
Analiza polega na znalezieniu dodatkowych śladów lub poszlak na badanym obiekcie. Nie każdy spotkany obiekt posiada tą mechanikę ale jeśli taki spotkasz gra automatycznie przejdzie do widoku szczegółowego obiektu. Takich przedmiotów w całej grze jest prawie 50 i każdy z nich jest ważny dla fabuły więc gra nie przepuści Cię dalej bez odnalezienia śladów. To sprawia, że trofeum to powinno wpaść już podczas rozgrywania 3. rozdziału.
Prawda utajona / Truth from within
Otwórz 3 sejfy / Crack 3 safes
Sejfów w grze jest 5, a aby zdobyć to trofeum musisz otworzyć 3 z nich (pozostałe też otworzysz w trakcie gry). Puchar ten wyląduje na Twoim koncie podczas rozgrywania rozdziału 6.
Poniżej lista sejfów wraz z kodami do ich otwarcia:
- Sejf w kajucie Poirota (prolog) – 1 8 1 5
- Szkatułka na biżuterię w garderobie Betty Allen (rozdział 6) – 1 4 1 2
- Sejf w gabinecie, w mieszkaniu Johana (rozdział 6) – 4 2 3 1
- Sejf w Garderobie Betty Allen (rozdział 6) – E N O K
- Sejf w pracowni konserwatorskiej (rozdział 7) – 9 3 5 8
Różne pomysły / Little ideas
Znajdź 5 pasujących odpowiedzi / Solve 5 match puzzles
Czasami podczas rozmów z postaciami, będziesz musiał odpowiedzieć na zadane pytanie popierając swoje zdanie argumentem. Dla tego trofeum musisz rozwiązać 5 takich zagadek. Z racji, że gra nawet przy złych odpowiedziach daje nieskończoną ilość „drugich szans” i powróci do menu wyboru raczej nie powinno być większych problemów ze zdobyciem tego trofeum. Jeśli jednak masz problem z udzielaniem odpowiedzi, zapraszam Cię do szczegółowego opisu każdego rozdziału na górze poradnika.
Porządek i metoda / Order and method
Użyj 10 przedmiotów / Use 10 items
Przedmioty, które w trakcie śledztwa trafiają do naszego ekwipunku ( w dowolnym momencie gry) możemy używać na innych przedmiotach. Przedmioty podlegające takim interakcjom oprócz ikonki posiadają również podpisy z instrukcjami. Podejdź do takiego przedmiotu i naciśnij w celu użycia na tym przedmiocie czegoś z ekwipunku. Do tego trofeum zaliczają się tylko pasujące ze sobą przedmioty. W grze jest ich mnóstwo, a z racji, że gra raczej wymaga pełnego zbadania sprawy trofeum powinno wpaść już podczas rozgrywania 3 rozdziału.
Cenna pamiątka rodzinna / A treasured heirloom
Ustal, co stało się z papierośnicą / Work out what happened to the cigarette case
Trofeum fabularne – do zdobycia na samym końcu przygody podczas dodatkowej rozmowy po rozwiązaniu głównej sprawy.
Stary znajomy / An old friend
Rozwiąż wszystkie związane z dziełami sztuki zagadki Zakariyi / Solve all of Zakariya's artwork challenges
Trofeum fabularne – do zdobycia podczas rozgrywania 1. rozdziału. Cały rozdział opiera się wyłącznie o zagadkę Zakaryi dlatego zapraszam Cię do jego szczegółowego opisu rozdziału na górze poradnika.
Interesujące znaleziska / A curious gathering
Znajdź wszystkie dowody w muzeum / Find all evidence in the museum
Trofeum to zdobędziesz podczas rozgrywania pierwszego rozdziału, w jego pierwszej scenie. Twoim zadaniem jest zbadanie miejsca kradzieży i znalezienie wszystkich poszlak. Oto ich lista:
- przewrócony wazon
- haczyk do obrazu na ścianie
- haczyk do obrazu na podłodze
- świetlik (rozjaśnione od światła miejsca na podłodze)
- lornetka teatralna (na jednej z ławek)
- świetlik – użyj – lornetka teatralna
- drzwi do głównej sali
- rozbite szkło (na podłodze)
- szyb wentylacyjny
- drzwi do pracowni konserwatorskiej
Doświadczony mediator / An expert mediator
Załagodź kilka sporów / Diffuse some arguments
Podczas rozgrywania rozdziału 3. wrócisz w pewnym momencie do muzeum. Ujrzysz tam kłócących się Evelyn Werbeck oraz biskupa Horace Mountjoy’a. Porozmawiaj z obiema stronami po czym udaj się do głównej sali wystawowej (schody w głównym holu). Znajdziesz tam Mortimera Ailswortha oraz detektywa Davida Hardwicke. Porozmawiaj z Moritmerem, od którego dowiesz się, że rozmowy z biskupem są mocno ożywione. Z tą informacją wróć do głównej sali i porozmawiaj ponownie z biskupem. Trofeum powinno wpaść na Twoje konto.
Dziwna seria wydarzeń / An odd series of events
Wyjaśnij ciąg zdarzeń według pani Culsham / Unravel Culsham's chain of events
Trofeum fabularne. Wpadnie podczas rozwiązywania zagadki w rozdziale 4.
Gdy już zbadasz wszystkie przedmioty i skorzystasz z rozmowy z Panią Culsham, wróć do mieszkania i porozmawiaj z Arthurem Hastingsem. W toku rozmów detektywi dojdą do wniosku aby jeszcze raz zbadać ciało. Po tym wróć do Hastingsa i jeśli są to zadaj wszystkie pytania z listy.
Nieprzyjemna niespodzianka / A rude awakening
Wywołaj irytację polityka / Annoy a politician
Trofeum do zdobycia w rozdziale 5.
Udaj się do biura Mortimera i wypytaj go o alibi. Następnie udaj się do redakcji gazety, gdzie odbędziesz najpierw rozmowę z Natanielem Drydenem a następnie z Florence Farquhar. Ze zdobytymi w redakcji informacjami wróć ponownie do biura Mortimera i wyczerp możliwości rozmowy.
Intrygujące sformułowanie / A curious phrase
Rozwiąż tajemnicę liściku / Solve the mystery of the note
To trofeum zdobędziesz w rozdziale 6. Wszystkie kroki potrzebne do jego otrzymania:
- Zbadaj pierścień na stole w mieszkaniu Johana – zapamiętaj wygrawerowaną na nim datę (14.12)
- Po wejściu do garderoby Betty Allen otwórz szkatułkę stojącą obok wejścia – kod to powyższa data. Znajdziesz w niej rzeczony tajemniczy liścik z dziwnym zapisem „FIRE…TO…IRE…EN”
- Wróć do mieszkania Johana i zbadaj szafkę niedaleko drzwi do pokoju muzycznego. Znajdziesz tam klucz do gabinetu i słownik – przyjrzyj się uważnie przetłumaczonym cyfrom.
- Wejdź do Gabinetu Johana – poprawnie odszyfrowany zapis to kod do sejfu – 4231.
Niebezpieczna wyprawa / A perilous journey
Zbadaj wszystkie stacje drogi krzyżowej / Inspect all stations of the cross
Trofeum zdobędziesz w rozdziale 7. Gdy już otrzymasz dostęp do kościoła, zbadaj wszystkie obrazy drogi krzyżowej.
- Dwa z nich znajdziesz obok konfesjonału
- Pięć kolejnych na ścianie po lewej stronie wzdłuż ławek
- Pięć na ścianie po prawej stronie wzdłuż ławek
- Jeden obok ławki z czerwonym obiciem
- Ostatni punkt to krzyż znajdujący się również obok ławki z czerwonym obiciem
Osobliwy człowiek / A peculiar fellow
Odkryj poczynania Mortimera / Unravel Mortimer's movements
Do zdobycia w rozdziale 8. Gdy już otrzymasz możliwość przeszukania gabinetu Mortimera Ailswortha:
- Zbadaj wszystkie poszlaki
a) kosz na śmieci
b) szachy
c) półka na książki
d) rowek w podłodze (między półką a globusem)
e) globus
f) szuflada biurka – analiza (Pistolet, łyżka do tabaki, figura szachowa na podłodze) - Rozwiąż mapę umysłu:
Niemożliwe jest możliwe / Impossible is possible
Rozwiąż 3 zagadki na mapie wnioskowania / Solve 3 mind maps
Dla tego trofeum należy podczas całej gry w pełni rozwiązać 3 mapy umysłu. Map w grze jest znacznie więcej a gra nie ma w zwyczaju przepuszczać gracza dalej dopóki nie znajdzie wszystkich dowodów, zeznań i połączeń więc trofeum powinno wpaść już podczas rozgrywania 3 rozdziału. Dla ułatwienia poniżej znajdziesz screeny wszystkich dostępnych w grze map umysłu.
Pokutująca Magdalena / The Penitent Magdalene
Przedstaw ustalenia w sprawie / Deliver your findings
Pokaz kunsztu / A true performance
Przedstaw bezbłędnie ustalenia w sprawie / Deliver your findings, flawlessly
Jedno z ostatnich trofeów na Twojej drodze do platyny. Opis sugeruje, aby nie popełniać błędów w końcowym przedstawianiu oskarżeń, jednak nawet gdy wybierałem inne odpowiedzi i gra mnie cofała, aby skorygować odpowiedź, to i tak wpadło. Niemniej poniżej lista właściwych czynności:
Rozmowa/Przedmiot | Badanie / Odpowiedź |
Mortimer Ailsworth | Jakie przestępstwo popełnił pan Ailsworth? 1/1 Oszustwo ubezpieczeniowe Dodatkowa odpowiedź jest bez znaczenia |
Biskup Horace Mountjoy | Jakie przestępstwo popełnił biskup Mountjoy? 1/1 Kradzież i defraudacja Dodatkowa odpowiedź jest bez znaczenia |
Johan Kristiansen | Jakie przestępstwo popełnił Johan Kristiansen? 1/1 Kradzież |
Florence Farquhar | Jaką rolę odegrała panna Farquhar w kradzieży obrazu? 1/1 Wsparcie przy tworzeniu kopii obrazów |
Evelyn Warbeck | Jaką rolę odegrała panna Warbeck w kradzieży obrazu? 1/1 Dowody ingerencji |
Betty Allen | |
Komisarz David Hardwicke | |
Arthur Hastings | |
Anastasia Babanin | |
Obraz Słoneczniki | |
Obraz Siła przyrody | |
Portret malującej dla zasady |
Anastasia Babanin / Anastasia Babanin
Odkryj tajemnicę Anastasii / Uncover a secret about Anastasia
Trofeum do zdobycia podczas rozgrywania rozdziału 6.
Gdy trafisz do biura gazety będziesz mógł zadać kilka pytań Nathanielowi Drydenowi. Jedno z nich będzie dotyczyło tego czy odwiedzał ktoś Mademoiselle Florence Farquhar. Wtedy Nathaniel opowie o wizycie Anstasii Babanin.
Betty Allen / Betty Allen
Odkryj tajemnicę Betty / Uncover a secret about Betty
Trofeum do zdobycia w rozdziale 3. Musisz najpierw znaleźć pierścionek, który znajduje się w szybie wentylacyjnym muzeum. Następnie udaj się do lokacji „Ulica Teatru” gdzie spotkasz Betty. Podczas rozmowy oddaj jej znaleziony pierścionek.
Camilla B. Culsham / Ms. Camilla B. Culsham
Odkryj tajemnicę Camilli / Uncover a secret about Camilla
Wpadnie w trakcie rozgrywania rozdziału 4. Po zbadaniu wszystkich tropów w mieszkaniu (koniecznie użyj () znalezioną w szafie księgę rachunkową na innej księdze rachunkowej leżącej na biurku. Wtedy Arthur Hasting zaproponuje rozmowę z sąsiadką. Wyjdź z mieszkania i udaj się na niższe piętro gdzie przy drzwiach porozmawiasz z Panią Culsham. Trofeum otrzymasz po wysłuchaniu zeznania.
Komisarz Hardwicke / DI Hardwicke
Odkryj tajemnicę Davida / Uncover a secret about David
Do zdobycia w 3 rozdziale. Po powrocie do muzeum ujrzysz kłócących się ze sobą Evelyn Werbeck oraz Biskupa Horace Mountjoy’a. Po cutscence udaj się do głównej sali wystawowej (schody w głównej sali) i zainicjuj rozmowę z detektywem Hardwicke.
Evelyn Lakshmi Warbeck / Evelyn Lakshmi Warbeck
Odkryj tajemnicę Evelyn / Uncover a secret about Evelyn
Trofeum do zdobycia w rozdziale 7. Już na samym jego początku porozmawiaj z Biskupem, który siedzi przy stoliku obok miejsca rozpoczęcia rozdziału. Wypytaj o wszystko, a dowiesz się o dziwnych interesach prowadzonych przez Evelyn.
Florence Farquhar / Florence Farquhar
Odkryj tajemnicę Florence / Uncover a secret about Florence
To trofeum zdobędziesz w rozdziale 8. Gdy trafisz do ciemni zbadaj wszelkie możliwe poszlaki. Następnie użyj utrwalacza na tackach, po czym użyj wywoływacza na tackach. Następnie użyj papieru fotograficznego na obiekcie do robienia odbitek. Dowiesz się, że skądś do pokoju dostaje się światło. Zapal światło włącznikiem. Zbadaj jeszcze raz okno. Porozmawiaj z Hastingsem.
- Czy pan Dryden nie widział, jak panna Farquhar wychodzi? Odpowiedź: Mademoiselle Farquhar mogła wyjść z ciemni przez okno
- Czy pan Dryden powiedział, że nie słyszał, aby coś się stało? Odpowiedź: Radio
- Czy pani Culsham nie zauważyła panny Farquhar wchodzącej do mieszkania? Odpowiedź: Kapelusz
Po wywiadzie zakończy się proces wywoływania zdjęcia a Ty otrzymasz trofeum.
Arthur Hastings / Arthur Hastings
Odkryj tajemnicę Hastingsa / Uncover a secret about Hastings
Do zdobycia w Rozdziale 2. Gdy już zbadasz miejsce kradzieży, wyjdziesz do głównej sali przesłuchasz wszystkich świadków załączy się automatyczna rozmowa z Arthurem, który w trakcie przyzna się, że nieświadomie naruszył dowody, których poszedł szukać.
Horace Mountjoy / Horace Mountjoy
Odkryj tajemnicę Horace'a / Uncover a secret about Horace
Trofeum zdobędziesz w rozdziale 7.
- Gdy uzyskasz już dostęp do kościoła, zbadaj wszystkie obrazy ze stacji drogi krzyżowej łącznie z krzyżem stojącym obok ławki z czerwonym obiciem.
- Następnie zbadaj pismo święte leżące na ołtarzu i zapamiętaj ustawienie kielichów.
- Zbadaj konfesjonał – zdobędziesz klucz
- Wykonaj interakcję „użyj” ze znalezionym kluczem na obrazie po lewej stronie konfesjonału i ustaw fragment obrazu z kielichem tak aby kielich był obrócony pod kątem 45O w lewo
- Wykonaj interakcję „użyj” ze znalezionym kluczem na obrazie po prawej stronie konfesjonału i ustaw fragment obrazu z kielichem tak aby kielich był obrócony pod kątem 90O w lewo
- W znalezionym pomieszczeniu zbadaj znajdujące się w nim obrazy.
Irene Court-Smyth / Irene Court-Smyth
Odkryj tajemnicę Irene / Uncover a secret about Irene
Trofeum do zdobycia w rozdziale 4. Otrzymasz je po rozwiązaniu mapy umysłu z tego rozdziału. Screen znajduje się poniżej, a po szczegółowy opis rozdziału zapraszam do solucji na górze.
Johan Kristiansen / Johan Kristiansen
Odkryj tajemnicę Johana / Uncover a secret about Johan
Trofeum zdobędziesz podczas rozgrywania rozdziału 6. Aby je otrzymać musisz wykonać szereg mniejszych czynności:
- Zbadaj pierścień na stole w mieszkaniu Johana – zapamiętaj wygrawerowaną na nim datę (14.12)
- Po wejściu do garderoby Betty Allen otwórz szkatułkę stojącą obok wejścia – kod to powyższa data. Znajdziesz w niej rzeczony tajemniczy liścić z Dziwnym zapisem „FIRE…TO…IRE…EN”
- Wróć do mieszkania Johana i zbadaj szafkę niedaleko drzwi do pokoju muzycznego. Znajdziesz tam klucz do gabinetu i słownik – przyjrzyj się uważnie przetłumaczonym cyfrom.
- Wejdź do Gabinetu Johana – poprawnie odszyfrowany zapis to kod do sejfu – 4321.
- Zbadaj przedmioty leżące w sejfie
- Porozmawiaj z Hastingsem o kochance Johana.
Szczegółowe kroki do przejścia rozdziału 6 znajdziesz na górze tego poradnika.
Marc Allard / Marc Allard
Odkryj tajemnicę Marca / Uncover a secret about Marc
Do zdobycia podczas prologu. Gdy Arthur Hastings podpowie bohaterowi, że od bagażowego czuć alkohol, należy podejść do bagażowego i zapytać o picie w pracy.
Mortimer Ailsworth / Mortimer Ailsworthhy
Odkryj tajemnicę Mortimera / Uncover a secret about Mortimer
Do zdobycia w rozdziale 8. Gdy uda Ci się dostać do gabinetu Mortimera Ailswortha w celu jego przeszukania, dokonaj analizy otwartej szuflady w biurku. Przedmioty, które musisz odnaleźć to:
- Broń;
- Łyżeczka do tabaki;
- Figura szachowa na podłodze.
Nathaniel Dryden / Nathaniel Dryden
Odkryj tajemnicę Nathaniela / Uncover a secret about Nathaniel
Nathaniela Drydena spotkasz pierwszy raz podczas rozgrywania rozdziału 5. Udaj się do redakcji gazety gdzie zostaniesz przez niego zatrzymany, wypyta on detektywów czy ich chęć rozmowy z Florence Farquhar wynika z faktu posiadania informacji do nowego chodliwego artykułu. Wybierz dowolną odpowiedź z listy, a trofeum będzie Twoje.
Zakariya Demir / Zakariya Demir
Odkryj tajemnicę Zakariyi / Uncover a secret about Zakariya
Trofeum do zdobycia w rozdziale 6. Gdy trafisz pierwszy raz do lokacji „Ulica Teatru” natkniesz się na grupę znajomych ludzi. Po zbliżeniu się do nich automatycznie rozpocznie się rozmowa z Zakaryią Demirem. Zadaj mu wszystkie możliwe pytania a podczas wypytywania o wydarzenia w domu Van Den Boshów otrzymasz trofeum.
Bartholomew / Bartholomew
Znajdź zaginionego kota / Find a missing cat
Trofeum fabularne – do zdobycia podczas rozgrywania rozdziału 5. Udaj się do kościoła Biskupa Horace Mountjoya. Aby zechciał on udzielić odpowiedzi na Twoje pytania postawi warunek, którym będzie odnalezienie kościelnego kota.
Szczegółowe kroki dotyczące tego śledztwa znajdziesz tutaj.
Perkins / Perkins
Odwiedź samotnego psa / Visit a lonely dog
Trofeum do zdobycia podczas rozgrywania rozdziału 7, gdy wracamy do mieszkania Irene.
Wyjdź z mieszkania i udaj się piętro niżej. Wejdź w interakcję z drzwiami Pani Culsham. Pani Culsham nie będzie w domu, a nasz detektyw usłyszy tylko głos psa. Trofeum powinno w tym momencie wpaść na Twoje konto.