Agatha Christie - Hercule Poirot: The London Case

by
19 listopada 2023
0
3/10
8H
x1
x4
x4
x38
47
0
0
0
1
47
0
0
0
1

Agatha Christie - Hercule Poirot: The London Case

 

 

Agatha Christie: Hercule Poirot – The London Case to kolejna przygodówka studia Blazing Griffin, które wrzuci Cię w buty słynnego detektywa Hercule Poirot’a z kryminałów Agathy Christie. Rozwiąż razem z nim sprawę zaginionego obrazu przy okazji zdobywając kolejny platynowy puchar. W razie problemów zerknij na przygotowany poniżej poradnik.

 

Krok po kroku:

Zalecam samodzielne przejście całej gry – tytuł raczej nie ma w zwyczaju przepuszczania gracza dalej, zanim ten nie znajdzie wszystkich dowodów, poszlak i informacji. A jeśli tak się stanie, to w tej części twórcy pokusili się o dodanie możliwości wyboru rozdziału, dzięki czemu zawsze można wrócić i szybko zdobyć brakujący pucharek.

Poniżej dokładny opis każdego z rozdziałów, dzięki któremu na pewno nic nie pominiecie:

PROLOG
Pokład statku
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Książka Na leżaku
2 Nieznany przedmiot – papierośnica 1/3 Data
2/3 Przycisk do otwierania
3/3 Herb z lwem
Na podłodze, koło drabiny
3 Teleskop Na podłodze, po prawej stronie leżaków
4 Bagażowy
5 Pasażerka – Florence Farquhar
6 Walizka
– użyj
– papierośnica
7 Florence Farquhar 1/1 Godło z lwem Automatycznie po poprzedniej akcji
8 Anastasia Babanin 1/1 Anastasia wywodzi się od Anastasiosa Automatycznie po poprzedniej akcji
Kabina Poirot’a
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
9 Sejf – Kod: 1815 Automatycznie po cutscence
Kabina Florence
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
10 Umywalka W sypialni
11 Artykuł w gazecie W salonie
12 Kolacja W salonie
13 Bagaż W salonie
14 Sejf w kabinie 1/4 Pokrętło
2/4 Linia pyłu – kurz pod sejfem
3/4 Brak śladów ingerencji – zawiasy
4/4 Otwarty i pusty – otwarte drzwi sejfu
W sypialni
15 1/1 Brak śladów ingerencji + Pokrętło
Wniosek: Złodziej znał kod do tego sejfu?
Automatycznie – po odnalezieniu wszystkich śladów na sejfie
16 Tusz do rzęs Florence Salon – na toaletce
17 Puderniczka Florence Salon – na biurku
18 Zaproszenie na galę należące do Florence Sypialnia – na jednym z łóżek
19 Anastasia
20 Florence
21 Klamka 1/2 Odcisk palca na klamce
2/2 Nieregularne zadrapania wokół zamka
Salon – drzwi wejściowe
22 Klamka
– użyj
– puderniczka Florence
Salon – drzwi wejściowe
23 Tarcza sejfu
– użyj
– puderniczka Florence
Sypialnia
24 Anastasia – poproś o odcisk palca 1/2 Zaproszenie na galę należące do Florence
2/2 Tusz do rzęs Florence
Pokład statku
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
25 Artur Hastings Zadaj wszystkie pytania
26 Marc Zadaj wszystkie pytania
Trofeum braz Marc Allard / Marc Allard 15
27 Artur Hastings – nóż do zbadania 1/3 Stępiona końcówka szpica – dolna zakrwawiona część
2/3 Ostrze – górne ostrze
3/3 Mocno zużyty drewniany uchwyt – drewniana obudowa
28 1/1 Brak odcisków palców na tarczy + Na klamce drzwi nie ma żadnych użytecznych odcisków palców.
Wniosek: Zatarte ślady
Kabina Florence
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
29 Florence
1. Czy papierośnica była ubezpieczona?
2. Czy ktoś przebywał sam w Pani kabinie?
30 1/2 Żaden z podejrzanych nie znał kombinacji do sejfu Florence + Złodziej znał kod do tego sejfu?
Wniosek: Czy włamano się do sejfu?

2/2 Zatarte ślady + Czy włamano się do sejfu?
Wniosek: Eksperckie włamanie
31 Florence Na zamku drzwi do kabiny znajdują się zadrapania
1/1 Marc

Dlaczego bagażowy?
1/2 Alkoholik
2/2 Nóż żeglarski
Trofeum braz Różne pomysły / Little ideas 15
32 1/1 Eksperckie włamanie + Włamanie po pijanemu?
Wniosek: Bagażowy wrobiony?
Trofeum zloto Statek / The Ship 50
Rozdział I - Gala
Sala wystawowa muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Obraz Magdaleny Pokutującej 1/4 Aureola
2/4 Oczy
3/4 Usta
4/4 Porcelanowa cera – policzek
Automatycznie – po cutscence
2 Obraz 1/3 Orientalny turban
2/3 Twarz
3/3 Suknia
Automatycznie – po cutscence
3 Obraz Magdaleny Pokutującej – interakcja
4 Pracownia konserwatorska
1. Interakcja
2. – użyj – Klucz główny
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
5 Zakariya – zadaj wszystkie pytania Automatycznie – po cutscence
6 Damy
7 Biskup Horace Mountjoy
8 Hasting i Florence
9 Mortimer Ailsworth
10 Monsieur Kristiansen i madame Allen
11 Pszczoła robotnica – obraz obok pary Kristiansen i Allen
12 Dobry Samarytanin – obraz obok pary Kristiansen i Allen
13 Mechaniczne tellurium – instalacja na środku
14 Narcyz – obraz obok biskupa
15 Joanna d’Arc – obraz obok trzech dam Powinieneś dostać dostęp do obrazów, które stały za Zakaryią
16 Zachodnie skrzydło muzeum – spróbuj wejść do korytarza po lewej lub prawej stronie obrazu „Joanna d’Arc”
17 Sala wystawowa muzeum – spróbuj wejść po schodach na górę
18 Dzień sądu ostatecznego – za miejscem gdzie stał Zakaryia
19 Dziki koń – obraz za miejscem gdzie stał Zakaryia
20 Zakariya:

1. Monsieur Kristiansen + Narcyz + Próżny

2. Mademoiselle Warbeck + Joanna d’Arc + Czarny koń

3. Madame Betty Allen + Dziki koń + Umniejsza swoją osobowość dla brytyjskiego społeczeństwa

4. Mademoiselle Farquhar + Pszczoła robotnica + Ciężko pracująca

5. Monsieur Ailsworth + Dobry Samarytanin + Pasjonat działalności charytatywnej

6. Biskup Mountjoy + Dzień sądu ostatecznego + Osądza ludzi surowo

7. Mademoiselle Court-Smyth + Mechaniczne tellurium + Centrum uwagi

Automatycznie po zbadaniu wszystkich dzieł

Podczas dopasowywania wpadnie trofeum braz W poszukiwaniu prawdy / Seeking the truth 15

Po dopasowaniu wszystkich gości do obrazu otrzymasz trofeum braz Stary znajomy / An old friend 25

Po cutscence, rozdział zakończy się i na twoje konto wpadnie trofeum braz Gala / The Gala 25

Rozdział II - Zaginiona Magdalena
Sala wystawowa muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Przewrócony wazon
2 Haczyk do obrazu na ścianie
3 Haczyk do obrazu na podłodze
4 Świetlik – rozjaśnione od światła miejsca na podłodze
5 Lornetka teatralna – na jednej z ławek
6 Świetlik – użyj –  lornetka teatralna
7 Drzwi do głównej sali
8 Rozbite szkło znalezione na podłodze
9 Szyb wentylacyjny
10 Drzwi do pracowni konserwatorskiej
10 1/2 Haczyk do obrazu na podłodze + Haczyk do obrazu na ścianie
Wniosek: Obraz został niedbale usunięty

2/2 Obraz został niedbale usunięty + Przewrócony wazon
Wniosek: Obraz skradziony bez szacunku
Po zbadaniu wszystkich tropów na liście oraz zaktualizowaniu mapy umysłu otrzymasz trofeum braz Interesujące znaleziska / A curious gathering 15
11 Evelyn Warbeck Automatycznie po zbadaniu wszystkich tropów
12 1/1 Evelyn wciąż ma klucz + Pracownia konserwatorska – do uzyskania dostępu wymagany jest klucz
Wniosek: Evelyn może być podejrzana
13 Arthur Hastings Obraz skradziony bez szacunku + Złodziej nieświadomy sposobu zawieszenia obrazu Automatycznie po zaktualizowaniu mapy umysłu
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
14 1/3 Johan wszedł do zachodniego skrzydła po incydencie z szampanem + Betty i Johan przybyli z zachodniego skrzydła po incydencie z szampanem
Wniosek: Okno możliwości dla monsieur Kristiansena po incydencie z szampanem

2/3 Irene i Florence weszły razem do zachodniego skrzydła + Irene i Florence wróciły do głównej sali, zanim zasłabł Mortimer
Wniosek: Okno możliwości dla mdemoiselle Court-Smyth przed incydentem z atakiem serca

3/3 Horace i Mortimer weszli razem do wschodniego skrzydła + Mortimer potknął się i wpadł do wschodniego skrzydła i zasłabł, gdy wracał do głównej sali
Wniosek: Okno możliwości dla monsieur Ailswortha przed incydentem z atakiem serca
Podczas rozwiązywania mapy umysłu otrzymasz trofeum braz Małe szare komórki / Little grey cells 15
15 Evelyn Warbeck
16 Johan Kristiansen
17 Florence Farquhar
18 Irene Court-Smyth
19 Anastasia Babanin
20 Biskup Horace Mountjoy
21 Arthur Hastings Automatycznie po rozmowach z pozostałymi gośćmi
Po rozmowie z Hasatingsem otrzymasz trofeum braz Arthur Hastings / Arthur Hastings 15
22 1/4 Betty poszła szukać Johana przed incydentem z szampanem + Irene i Johan wyszli z zachodniego skrzydła przed incydentem z szampanem
Wniosek: Okno możliwości dla monsier Kristiansena przed incydentem z szampanem

2/4 Irene i Johan wyszli z zachodniego skrzydła przed incydentem z szampanem + Irene zniknęła przed incydentem z szampanemWniosek: Okno możliwości dla mademoiselle Court-Smyth przed incydentem z szampanem

3/4 Betty i Johan przybyli z zachodniego skrzydła po incydencie z szampanem + Betty weszła do zachodniego skrzydła po incydencie z szampanem
Wniosek: Okno możliwości dla madame Allen po incydencie z szampanem

4/4 Horace i Mortimer weszli razem do wschodniego skrzydła + Horace wszedł do głównej sali po zasłabnięciu Mortimera
Wniosek: Okno możliwości dla biskupa Mountjoya przed incydentem z zawałem serca
Po rozwiązaniu mapy umysłu otrzymasz trofeum braz Niemożliwe jest możliwe / Impossible is possible 15
23 Idź do zachodniego skrzydła muzeum
Zachodnie skrzydło muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
24 Mały klucz – na podłodze między armatą a zbroją
25 Nieznany przedmiot – But – na ławce obok schodów prowadzących na górę 1/3 Damski but na obcasie – obcas
2/3 Dziwny symbol – na górze buta
3/3 Pozostałości kokainy – w środku buta
26 Nieznany przedmiot – Pamiętnik – na ławce obok schodów 1/3 Inicjały FF – na froncie dziennika
2/3 Zamknięty – mała głódka na środku okładki
3/3 Misterny emblemat – tył dziennika
27 Pamiętnik – użyj – mały klucz
28 Drzwi prowadzące do pracowni konserwatorskiej
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
29 Arthur Hastings Do kogo mogła należeć ta tabakierka?
Odpowiedź: BettyDlaczego ta tabakierka może należeć do Betty?
Odpowiedź: Johan powiedział, że Betty wyszła z powodu złego samopoczucia
30 Evelyn Warbeck Po cutscence, rozdział zakończy się i na twoje konto wpadnie trofeum srebro Zaginiona Magdalena / The Missing Magdalene 25
Rozdział III - Początek śledztwa
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Zakariya Demir – przy jednym ze stolików
2 Garderoba Betty – alejka obok Zakaryii
Garderoba Betty
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
3 Fotografie Betty Allen podczas jej kariery – na wiszącej półce na ścianie
4 Fotografie Betty z rodziną – na wiszącej półce na ścianie
5 Przewrócony fotel
6 Uszkodzona rama do obrazu – na stoliku obok gramofonu
7 Damski but – na środku okągłego pokoju
8 Pęknięte lustro – w okrągłym pokoju
9 Sejf – w okrągłym pokoju 1/5 Zawiasy sejfu
2/5 Drzwiczki sejfu
3/5 Pieniądze – dolna półka
4/5 Klucze
5/5 Biżuteria – pudełko na górnej półce
10 1/4 Damski but + Pęknięte lustro
Wniosek: Szkło w lustrze rozbite obcasem

2/4 Damski but + Uszkodzona rama do obrazu
Wniosek: Szkło w ramie rozbite obcasem

3/4 Szkło w lustrze rozbite obcasem + Szkło w ramie rozbite obcasem
Wniosek: Wszystkie szkody spowodowała ta sama osoba

4/4 Szkło w ramie rozbite obcasem + Zdjęcia Betty – wszystkie nienaruszone
Wniosek: Fotografia Johana była celem
11 Arthur Hastings Skąd wiemy, że to nie był przypadkowy oportunista?
1/2 Kosztowności pozostawione w sejfie
2/2 Złodziej znał kod
12 Arthur Hastings Kto spowodował zniszczenia w pokoju?
1/1 Betty
Dlaczego pani Allen?
1/2 Fotografia Johana była celem
2/2 Wszystkie szkody spowodowała ta sama osoba
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
13 Betty Allen
14 Szybka podróż – zejście do metra
Cel: Główna sala w muzeum
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
15 Evelyn Warbeck i Biskup Horace Mountjoy Automatyczna cutscenka
16 Do eksponatu muzealnego – schody na górę
Sala wystawowa muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
17 Mrtimer Ailsworth i Komisarz David Hardwicke Automatyczna cutscenka
18 Mortimer Ailsworth
19 Komisarz David Hardwicke Po dialogu otrzymasz trofeum: braz Komisarz Hardwicke / DI Hardwicke 25
20 Wyjdź do głównej sali, a następnie do drzwi wyjściowych oznaczonych jako „Szybka podróż”. Udaj się do „Budynek mieszkalny Irene Court-Smyth”
Korytarz Pani Culsham
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
21 Drzwi na korytarzu – Otrzymasz „Szal Irene” Cutscenka uruchomi się gdy przejdziesz obok drzwi
23 Schody na górę
Korytarz Irene
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
24 Mieszkanie Irene Court-Smyth – zbadaj drzwi na korytarzu
25 Szal Irene – powieszony na drzwiach 1/2 Niebieska plama
2/2 Igła – lewa strona szala
Po badaniu otrzymasz trofeum braz Wszystko ma znaczenie / Everything matters 15
26 Szybka podróż – Główna sala muzeum
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
27 Biskup Horace Mountjoy Po rozmowie otrzymasz trofeum: braz Doświadczony mediator / An expert mediator 25
28 Evelyn Werbeck – po rozmopwie otrzymasz „Klucz główny”
29 Zamknięte drzwi do pracowni konserwatorskiej
– użyj
– Klucz główny
Pracownia konserwatorska
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
30 Drzwi prowadzące do zachodniego skrzydła 1/2 Klamka do drzwi
2/2 Dziurka od klucza
31 Dziurka od klucza
32 Smuga niebieskiej farby na skrzynce
33 Plama żółtej farby – na szafce, obok wiatraka
35 Stół do konserwacji 1/4 Paleta malarska
2/4 Patyczek bawełniany – lewa strona
3/4 Otrzymywanie farb i pigmentów – książka obok palety
4/4 Nożyczki
36 Drzwi galerii 1/2 Klamka do drzwi
2/2 Dziurka od klucza
37 Dziurka od klucza
38 Plama zielonej farby
39 Wacik do czyszczenia – otrzymasz przedmiot – Wacik do czyszczenia
40 Terpentyna
1. Interakcja
2. – użyj
– Wacik do czyszczenia
41 Dziurka od klucza (Drzwi do galerii, obok flagi Wielkiej Brytanii) – Użyj – Wilgotny patyczek bawełniany
42 Terpentyna
– użyj
– Wacik do czyszczenia
43 Dziurka od klucza (Zachodnie skrzydło, drzwi, którymi wszedłeś do pokoju)
– użyj
– Wilgotny patyczek bawełniany
Otrzymasz trofeum braz Porządek i metoda / Order and method 25
44 1/4 W dziurce od klucza nic nie ma + Niebieska farba wewnątrz dziurki od klucza
Wniosek: Pokryty farbą klucz posłużył do zamknięcia drzwi do zachodniego skrzydła

2/4 Pokryty farbą klucz posłużył do zamknięcia drzwi do zachodniego skrzydła + Klucz został wyczyszczony
Wniosek: Złodziej mógł zostać pomazany niebieską farbą

3/4 Złodziej mógł zostać pomazany niebieską farbą + Smuga niebieskiej farby na skrzynce
Wniosek: Skrzynia została przsunięta przez złodzieja
4/4 Pokryty farbą klucz posłużył do zamknięcia drzwi do zachodniego skrzydła + Paleta malarska
Wniosek: Brak
45 Stół do konserwacji (ponownie) 1/4 Paleta malarska
2/4 Patyczek bawełniany – lewa strona
3/4 Otrzymywanie farb i pigmentów – książka obok palety
4/4 Nożyczki
46 Arthur Hastings Skąd możemy wiedzieć, co zrobił złodziej po wycięciu obrazu z ramy?
1/1 Skrzynia została przesunięta przez złodzieja
47 Powierzchnia magazynowa – między biurkiem a zagrodzoną cześcią 1/2 Stare i uszkodzone ramy
2/2 Rama pokutującej Magdaleny – rama na wierzchu stosu
Zachodnie skrzydło muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
48 Evelyn Warbeck Automatyczna cutscenka
49 Szyb wentylacyjny – obok schodów na górę i drzwi do łazienki
1. Interakcja
2 – użyj – Igła
Otrzymasz – Pierścionek z jadeitem
50 Szybka podróż – Ulica teatru
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
52 Betty Allen Po rozmowie otrzymasz trofeum braz Betty Allen / Betty Allen 15
53 Szybka podróż – Sala główna muzeum
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
54 Florence Farquhar Automatyczna cutscenka przy próbie wejścia schodami na górę
Po rozmowie rozdział się zakończy a Ty otrzymasz trofeum srebro Śledztwo / The Investigation Begins 25

Rozdział IV - Mieszkanie
Apartament Irene Court-Smyth
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Komisarz David Hardwicke Automatyczna cutscenka
2 Stolik konsolowy – po prawej stronie od miejsca rozpoczęcia 1/3 Klucz Irene
2/3 Skrzynia niedrogiego rocznika szampana pozostałego z gali
3/3 Pusta butelka po terpentynie – na podłodze
3 Księga rachunkowa Irene
4 Zamknięta szafka
1. Interakcja
2. Użyj – Klucz Irene
5 Księga rachunkowa (ta na biurku) – użyj – Księga rachunkowa (ekwipunek)
6 Kominek 1/4 Ze świecy nic nie zostało – świeca po lewej stronie, na kominku
2/4 Tabakierka w kształcie damskiego buta – między świecą a wazonem z kwiatami, na kominku
3/4 Spodek – druga strona kominka – pusta podstawka
4/4 Naszyjnik z wbitą szpilką – na marmurowej podstawie kominka, po prawej stronie
7 Ślad spalenizny – na podłodze
8 Spalony obraz – na sztaludze przy oknie 1/2 Płótno nie było wycięte z ramy – prawa krawędź obrazu
2/2 Obraz podobny do Pokutującej Magdaleny – dolna część obrazu
9 Kieliszek do szampana 1/3 Spalone zdjęcia obrazu Pokutującej Magdaleny – po prawej stronie sceny
2/3 Pozostałości po strzykawce
3/3 Kieliszek do szampana
10 Stolik kawowy 1/3 Niedopałki o smaku wiśniowego tytoniu – popielniczka
2/3 Papierosy marki Ettington – papierośnica
3/3 Kranik do szampana – na tacy
11 Ciało Irene 1/4 Żadnych śladów poparzenia – lewe ramię
2/4 Pigmenty malarskie – na sukni
3/4 Osunęła się na fotel – boczna część fotela
4/4 Brak śladów sadzy lub uszkodzenia dróg oddechowych – szyja
12 Wyjdź z apartamentu i udaj się na niższe piętro
Korytarz Pani Culsham
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
13 Pani Culsham – drzwi do apartamentu Po rozmowie otrzymasz trofeum braz Camilla B. Culsham / Ms. Camilla B. Culsham 25
14 Wróć na 2 piętro do apartamentu Irene Court-Smyth
Apartament Irene Court-Smyth
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
15 Arthur Hastings Skąd wiemy, że panna Court-Smyth nie została pochłonięta przez ogień?
1. Żadnych śladów poparzenia
2. Brak śladów sadzy lub uszkodzenia dróg oddechowych
.
Skąd wiemy, że to nie jest skradziony obraz?
1. Płótno nie było wycięte z ramy
.
Skąd wiemy, że panna Court-Smyth tworzyłą falsyfikaty?
1. Spalone zdjęcia obrazu Pokutującej Magdaleny
2. Irene zamieszana w jakąś formę oszustwa
16 Ciało Irene
17 1/7 Niedopałki o smaku wiśniowego tytoniu + Tabakierka w kształcie damskiego buta
Wniosek: Irene paliła tytoń wiśniowy przechowywany w tabakierce w kształcie buta

2/7 Spalony obraz był kopią + Nieuwzględnione trzy transakcje sprzedaży po wysokich cenach
Wniosek: Irene dzień po gali sprzedała dwa obrazy

3/7 Irene dzień po gali sprzedała dwa obrazy + Irene zamieszana w jakąś formę oszustwa
Wniosek: Irene sprzedaje kopie obrazów

4/7 Skrzynia niedrogiego rocznika szampana pozostałego po gali + Irene wróciła do domu z szampanem
Wniosek: Irene wyszła po więcej szampana, kiedy już trochę wypiła

5/7 Ślad spalenizny prowadzi do obrazu + Pusta butelka po terpentynie
Wniosek: Ogień został wzniecony celowo

6/7 Przebity korek + Irene została otruta
Wniosek: Szampan otwarty za pomocą kranika

7/7 Ogień został wzniecony celowo + Szampan otwarty za pomocą kranika
Wniosek: Brak
W trakcie łączenia śladów otrzymasz trofeum braz Irene Court-Smyth / Irene Court-Smyth 25
18 Arthur Hastings Do kogo należy kokainowa tabakierka?
1/1 Irene
Skąd wiemy, że to była tabakierka panny Court-Smyth?
1/2 Tabakierka w kształcie damskiego buta
2/2 Niedopałki o smaku wiśniowego tytoniu
19 Arthur Hastings – zadaj wszystkie pozostałe pytania:
1. Czego dowiedzieliśmy się na miejscu zbrodni…
2. Trucizna…
3. Obraz…
4. Pożar…
5. Niedługo pojawi się komisarz
Zdobędziesz trofeum braz Dziwna seria wydarzeń / An odd series of events 15

Po rozmowie rozdział dobiegnie końca, a na Twoje konto trafi jeszcze jedno trofeum: zloto Mieszkanie / The Apartment 50

Rozdział V - Intryga
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Udaj się do pracowni konserwatorskiej
Pracownia konserwatorska
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
2 Evelyn Warbeck
3 Stół do konserwacji 1/2 Otrzymywanie farb i pigmentów – książka
2/2 Notes
4 Szybka podróż – Biuro Mortimera
Biuro Mortimera
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
5 Mortimer Ailsworth Automatyczna rozmowa
6 Szybka podróż – Kościół biskupa Mountjoya
Kościół biskupa Mountjoya
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
7 Biskup Horace Mountjoy Automatyczna rozmowa
8 Kawałek szkła przy ołtarzu – na podłodze, za ołtarzem, po lewej stronie
9 Zaznaczono zakładką na kompletach – Biblia na ołtarzu
10 Mocno wypalone świece ołtarzowe – front ołtarza
11 Świeca – duży świecznik po prawej stronie schodów prowadzących do ołtarza 1/2 Zgaszona -knot świecy
2/2 Zauważalne wgniecenie – prawa stona świecznika
12 Wosk – na podłodze obok badanego wcześniej świecznika
13 Sztaluga – przy pierwszym rzędzie ławek 1/3 Materiały malarskie – półeczka pod płótnem
2/3 Węgiel drzewny – półeczka pod płótnem
3/3 Ślady butów parafianina i kurz pod sztalugami – podłoga pod sztalugą
14 Szczotka i szufelka – lewa strona kościoła – w narożniku przy ławce z czerwonym obiciem
15 Biskup Horace Mountjoy
16 1/5 Kawałek szkła przy ołtarzu + Horace „Zamiótł kawałki potłuczonego szkła spod sztalugi”
Wniosek: Odłamek znaleziony z dala od miejsca rozbicia szkła

2/5 Zauważalne wgniecenie + Wosk
Wniosek: Świeca przy schodach została przewrócona

3/5 Ślady butów parafianina i kurz pod sztalugami + Horace „Zamiótł kawałki potłuczonego szkła spod sztalugi”
Wniosek: Horace skłamał na temat miejsca rozbicia szkła

4/5 Horace skłamał na temat miejsca rozbicia szkła + Odłamek znaleziony z dala od miejsca rozbicia szkła
Wniosek: Szkło robite przy ołtarzu

5/5 Szkło rozbite przy ołtarzu + Świeca przy schodach została przewrócona
Wniosek: Kot pobiegł w stronę konfesjonału?
17 Arthur Hastings Skąd uciekł kot?
1/1 Ołtarz
Skąd wiemy, że kot początkowo znajdował się na ołtarzu?
1/2 Szkło rozbite przy ołtarzu
2/2 Horace skłamał na temat miejsca rozbicia szkła
Dokąd uciekł kot z ołtarza?
1/1 Świeca
Skąd wiemy, że kot pobiegł w kierunku świecy po tym, jak był na ołtarzu
1/1 Świeca przy schodach została przewróconaDokąd uciekł kot potem po przewróceniu świecy?
1/1 Konfesjonał
18 Konfesjonał – prawa część kościoła 1/2 Siedzenie
2/2 Mały otwór
19 Konfesjonał
20 Szybka podróż – ulica teatru – wejdź do garderoby Betty Allen
Garderoba Betty
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
21 Kosz na śmieci
22 Gazeta – na szafce w okrągłym pokoju
23 Betty Allen
24 Arthur Hastings – poproś o pomoc
25 Kosz na śmieci – podarty list z przeprosinami Johana
26 Szybka podróż – Biuro gazety
Biuro gazety
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
27 Nathaniel Dryden – Wybierz dialog o karierze Betty Allen aby ruszyć dalej Automatyczna rozmowa.
Po jej zakończeniu otrzymasz trofeum braz Nathaniel Dryden / Nathaniel Dryden 25
28 Florence Farquhar Automatyczna rozmowa.
29 Szybka podróż – Biuro Mortimera
Biuro Mortimera
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
30 Mortimer Ailsworth Automatyczna rozmowa.
Po jej zakończeniu otrzymasz trofeum braz Nieprzyjemna niespodzianka / A rude awakening 15
31 Szybka podróż – Główna sala w muzeum – Wejdź do pracowni konserwatorskiej
Pracownia konserwatorska
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
32 Dzbanek śmietanki – mały stolik obok stołu konserwatorskiego
33 Notes – na stole konserwatorskim
34 Szybka podróż – Kościół biskupa Mountjoya
Kościół biskupa Mountjoya
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
35 Konfesjonał – użyj – dzbanek śmietanki Otzymasz trofeum braz Bartholomew / Bartholomew 15
36 Biskup Horace Mountjoy
37 Sztaluga 1/2 Purpura tyryjska – lewa strona półki pod płótnem
2/2 Węgiel drzewny – prawa strona półki pod płótnem
38 Arthur Hastings Co potwierdza alibi biskupa Mountjoya podczas morderstwa?
1/2 Zaznaczono zakładką na kompletcach
2/2 Mocno wypalone świece ołtarzowe
39 Szybka podróż – Główna sala w muzeum – Wejdź do pracowni konserwatorskiej
Pracownia konserwatorska
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
40 Notes – użyj – Węgiel drzewny
41 Szybka podróż – Biuro gazety
Biuro gazety
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
42 Mapa Londynu – na ścianie po prawej stronie Rozdział się zakończy, a Ty otrzymasz trofeum braz Spisek / The Scheme 25

Rozdział VI - Podejrzani
Mieszkanie Johana
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Stół obiadowy 1/2 Johan dużo pił – butelka
2/2 Papierosy marki Ettington
2 Drzwi do pokoju muzycznego
3 Szuflada – szafka obok drzwi do pokoju muzycznego – otrzymasz klucz bez etykiety
4 Słownik – po pierwszym przejrzeniu szuflady
5 Nieznany przedmiot – na rogu stołu 1/4 Inskrypcja – 14.12 – wewętrzna strona pierścienia
2/4 JK – Johan Kristiansen – wewnętrzna strona pierścienia
3/4 BA – Betty Allen – wewnętrzna strona pierścienia
4/4 Drogi kamień
6 Drzwi do gabinetu – obok zegara
1. Interakcja
2. Użyj – klucz bez etykiety
7 Biurko 1/2 Sprzedane za 100 funtów – księga na środku
2/2 Notes – po prawej stronie
8 Arthur Hastings Kto palił papierosy marki Ettington?
1/1 Johan
Skąd wiemy, że to był pan Kristiansen?
1/1 Johan pali papierosy marki Ettington.
9 Szybka podróż – Ulica teatru
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
10 Grupa ludzi – Betty Allen, Florence Farquhar, Zakariya Demir) Automatyczna rozmowa po zbliżeniu się do ludzi.
W jej trakcie otrzymasz trofeum braz Zakariya Demir / Zakariya Demir 15
11 Szybka podróż – Biuro gazety
Biuro gazety
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
12 Nathaniel Dryden Automatyczna rozmowa
Po jej zakończeniu otrzymasz trofea: braz Anastasia Babanin / Anastasia Babanin 15 oraz braz Znajomości / Well-acquainted 15
13 Okno biura gazety
14 Szuflada biurka 1/3 Klisza do aparatu – na książce
2/3 Czek od Irene – lewa strona szuflady
3/3 Fotografia
15 Okno biura gazety – użyj – Klisza do aparatu 1/1 Pokutująca Magdalena
16 Szybka podróż – Ulica teatru
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
17 Grupa gości – Florence Farquhar
18 Betty Allen
19 Garderoba Betty
Garderoba Betty
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
20 Szkatułka na biżuterię – kod 1412
21 Sejf – póki co możemy tylko spojrzeć
22 Szybka podróż do – Główna sala muzeum
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
23 Anastasia Babanin
24 Szybka podróż – Mieszkanie Johana
Mieszkanie Johana
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
25 Notes – użyj – Dziwna notatka
26 Sejf – kod 4231 Otrzymasz trofea: braz Prawda utajona / Truth from within 15 oraz braz Intrygujące sformułowanie / A curious phrase 15
27 Sejf – po otwarciu 1/3 Betty i Johan z psem – po lewej
2/3 List miłosny Betty do Johana – środek
3/3 List miłosny od innej kobiety – po prawej
28 Arthur Hastings W trakcie rozmowy otrzymasz trofeum braz Johan Kristiansen / Johan Kristiansen 15
29 Szybka podróż – Ulica teatru
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
30 Betty Allen
31 Garderoba Betty
Garderoba Betty
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
32 Sejf – kod: ENOK
33 Szybak podróż – Mieszkanie Johana
Mieszkanie Johana
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
34 Drzwi do pokoju muzycznego – użyj – Luźny klucz
35 Książka – po prawej stronie pokoju muzycznego
1. Interakcja
2. Użyj – broszka Irene
36 Fortepian – po uwadze detektywa przejdziesz do analizy nieznanego przedmiotu 1/1 Pigment jest nieco jaśniejszy, niż powinien – policzek Trofeum: srebro Podejrzani / The Suspects 25

Rozdział VII - Tajemnice
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Biskup Horace Mountjoy Trofeum: braz Evelyn Lakshmi Warbeck / Evelyn Lakshmi Warbeck 15
2 Biskup Horace Mountjoy
3 Szybka podróż – Główna sala w muzeum – Wejdź do pracowni konserwatorskiej
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
4 Evelyn Warbeck
5 Wejdź do pracowni konserwatorskiej
Pracownia konserwatorska
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
6 Stół w pracowni konserwatorskiej 1/3 Kalendarz – po lewej
2/3 Protokół z posiedzenia członków zarządu – notes na środku
3/3 Otrzymywanie farb i pigmentów – książka po prawej
7 Otrzymywanie farb i pigmentów – na stole konserwatorskim
8 Powierzchnia magazynowa – ogrodzona część 1/3 Notatka
2/3 Farba olejna
3/3 Żółć neapolitańska
9 Sejf – brak kodu
10 Otrzymywanie farb i pigmentów – na stole konserwatorskim 1/2 Żółć neapolitańska
2/2 Błękit pruski
11 Sejf – kod: 9358
12 Powierzchnia magazynowa – ogrzodzona część 1/3 Księgi rachunkowe muzeum
2/3 Dzieło artysty – prawy górny róg
3/3 List – prawy dolny róg
13 1/3 Evelyn spotkała się z dziwnymi, nieokrzesanymi mężczyznami + Dzieło artysty
Wniosek: Artyści Linley i Keith

2/3 Artyści Linley i Keith + Płatności do anonimowych odbiorców – po 250 funtów
Wniosek: Evelyn próbuje zmodernizować muzeum

3/3 Wszedł na tajne spotkanie – Czas zarezerwowany w kalendarzu
Wniosek: Brak
14 Arthur Hastings Czemu mademoiselle Warbeck zwołała tajne zebranie?
1/1 Evelyn próbuje zmodernizować muzeum
15 Idź do głównej sali muzeum
Główna sala muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
16 Evelyn Warbeck
17 Szybka podróż – Ulica teatru
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
18 Biskup Horace Mountjoy
19 Szybka podróż – Kościół Biskupa Mountjoya
Kościół biskupa Mountjoya
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
20 Biblia – na ołtarzu
21 Ósma stacja drogi krzyżowej – po lewej stronie konfesjonału 1/3 Jezus
2/3 Kobiety
3/3 Gliniany garnek – u dołu obrazu
22 Konfesjonał 1/2 Siedzenie
2/2 Mały otwór – kratownica pod siedzeniem
23 Dziewiąta stacja drogi krzyżowej – po prawej stronie konfesjonału 1/3 Krzyż
2/3 Jezus
3/3 Gliniany garnek
24 Wszystkie obrazy stacji drogi krzyżowej znajdujące się na ścianach bocznych, po obu stronach – łącznie 10 obrazów
25 Szósta stacja drogi krzyżowej – druga strona kościoła, lewa strona ławki z czerwonym obiciem 1/2 Nakrycie głowy – kobieta
2/2 Podpis – lewy dolny róg
26 Siódma stacja drogi krzyżowej – krzyż po prawej stronie ławki z czerwonym obiciem Otrzymasz trofeum braz Niebezpieczna wyprawa / A perilous journey 15
27 1/3 Irene kopiuje dzieło Percy’ego Blackforda + Kopia podpisana przez Percy’ego Blackforda
Wniosek: Irene sfałszowała obraz z drogi krzyżowej

2/3 Irene sfałszowała obraz z drogi krzyżowej + Horace zamówił obrazy Irene
Wniosek: Horace zlecił zrobienie kopii stacji drogi krzyżowej

3/3 Horace zlecił zrobienie kopii stacji drogi krzyżowej + Horace może być zamieszany w transakcje na czarnym rynku
Wniosek: Horace Mountjoy sprzedaje oryginalne dzieła sztuki kościoła
28 Arthur Hasating Gdzie biskup Mountjoy mógłby ukrywać oryginalne obrazy z kościoła przed ich sprzedażą?
1/1 Miejsce za konfesjonałem
Automatyczna rozmowa
29 Gliniany garnek (Ósma stacja drogi krzyżowej, po lewej stronie konfesjonału) – użyj – Metalowa rura Obróć obraz do pozycji: Kombinacja 7
30 Gliniany garnek (Dziewiąta stacja drogi krzyżowej, po prawej stronie konfesjonału) – użyj – Metalowa rura Obróć obraz do pozycji: Kombinacja 6
Sekretna skrytka Horace
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
31 Obraz podobny do Pokutującej Magdaleny 1/2 Przecięte płótno obrazu
2/2 Obraz – czoło
32 Arthur Hastings Automatyczna rozmowa
W trakcie jej trwania otrzymasz trofeum braz Horace Mountjoy / Horace Mountjoy 15
Apartament Irene Court-Smyth
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
33 Wyjdź na korytarz i zejdź na niższe piętro
Korytarz Pani Culsham
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
34 Pani Culsham Otrzymasz trofeum braz Perkins / Perkins 15
35 Wróć na górę do Apartamentu Irene Court-Smyth
Apartament Irene Court-Smyth
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
36 Stolik konsolowy – po prawej od wejścia 1/4 Butelka szampana – pusta
2/4 Skrzynia
3/4 Pudełko świec – pod stolikiem
4/4 Butelka po terpentynie – pod stolikiem
37 Kominek 1/3 Ze świecy nic nie zostało – świeca po lewej stronie
2/3 Spodek – podstawka po prawej stronie
3/3 Naszyjnik z wbitą szpilką
38 Świeca – użyj – na spodku
39 Świeca na spodku – użyj – Naszyjnik z wbitą szpilką
40 Świeca na spodku z naszyjnikiem – użyj – Zapałki Rozdział dobiegnie końca, a Ty otrzymasz trofeum zloto Tajemnice / The Secrets 50

Rozdział VIII - Śledztwo rozpoczyna się od nowa
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Zakariya Demir
2 Anastasia Babanin
3 Szybka podróż – Biuro Mortimera
Biuro Mortimera
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
4 Mortimer Ailsworth Automatyczna rozmowa
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
5 Anastasia Babanin
Biuro Mortimera
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
6 Kosz na śmieci – pod biurkiem
7 Szachy – na stoliku przy kominku
8 Półka na książki
9 Rowek w podłodze – między półką a globusem
10 Globus
11 Szuflada – w biurku 1/3 Broń
2/3 Łyżeczka do tabaki
3/3 Upadła królowa – pod biurkiem
W trakcie badania szuflady otrzymasz trofeum braz Mortimer Ailsworth / Mortimer Ailsworthhy
12 1/5 Królowa szachów na podłodze + Szachy
Wniosek: Szachy zostały przewrócone

2/5 Globus + Brzęk szkła
Wniosek: Globus przesunięty

3/5 Dźwięk uderzenia drewnianego przedmiotu + Szachy zostały przewrócone
Wniosek: Szachy przewrócone w drodze do drzwi

4/5 Półka na książki + Rowek w podłodze
Wniosek: Brak

5/5 Globus przesunięty + Szachy zostały przewrócone
Wniosek: Mortimer stał przy półce z książkami
13 Półka na książki Otrzymasz trofeum braz Osobliwy człowiek / A peculiar fellow 25
14 Mortimer Ailsworth – wybory nie mają znaczenia Automatyczna rozmowa
Biuro gazety
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
15 Nathaniel Dryden Automatyczna rozmowa
Ciemnia
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
16 Arthur Hastings Automatyczna rozmowa
Otrzymasz trofeum braz Podróżnik / Well-travelled 15
17 Okno – po prawej stronie od drzwi
18 Radio – na szafce przy oknie
19 Papier fotograficzny – obok wanienek
20 Sądzę, że to służy do tworzenie odbitek fotograficznych – obok papieru
21 Wywoływacz fotograficzny
22 Szafka pod zlewem 1/2 Butelka bez etykiety
2/2 Butelka bez etykiety
23 Tacki
24 Kapelusz
25 Włącznik światła
26 Tacki – użyj – Wywoływacz fotograficzny
27 Sądzę, że to służy do tworzenia odbitek fotograficznych – obok papieru – użyj – Papier fotograficzny
28 Arthur Hastings – zapytaj o butelki bez etykiet
29 Tacki – użyj – Utrwalacz fotograficzny
30 Włącznik światła
31 Okno
32 Arthur Hastings – Zapytaj o Florence Farquhar Czy Pan Dryden nie widziałą, jak panna Farquhar wychodzi?
1/1 Mademoiselle Farquhar mogła wyjść z ciemni przez okno
Czy pan Dryden powiedział, że nie słyszał, aby coś się stało?
1/1 Radio
Czy pani Culsham nie zauważyła panny Farquhar wchodzącej do mieszkania?
1/1 Kapelusz
Rozdział się zakończy a Ty otrzymasz trofea srebro Prawda / The Investigation Starts Anew 25 oraz braz Florence Farquhar / Florence Farquhar 25

Rozdział IX - Rozwiązanie zagadki
Ulica teatru
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
1 Hercule Poirot W jaki sposób panna Court-Smyth mogła dostać się do pracowni konserwatorskiej?
1/1 Na balkonie Evelyn udawała, że jest Irene
Jaki był plan panny Court-Smyth na wyniesienie obrazu z muzeum?
1/1 Irene ukryła obraz Pokutująca Magdalena za jednym z własnych obrazów
Automatyczna rozmowa
Sala wystawowa muzeum
# Przedmiot Rozmowa Badanie / Odpowiedź Mapa umysłu Komentarz
2 Mortimer Ailsworth Jakie przestępstwo popełnił pan Ailsworth?
1/1 Oszustwo ubezpieczeniowe
Dodatkowa odpowiedź jest bez znaczenia
3 Biskup Horace Mountjoy Jakie przestępstwo popełnił biskup Mountjoy?
1/1 Kradzież i defraudacja
Dodatkowa odpowiedź jest bez znaczenia
4 Johan Kristiansen Jakie przestępstwo popełnił Johan Kristiansen?
1/1 Kradzież
5 Florence Farquhar Jaką rolę odegrała panna Farquhar w kradzieży obrazu?
1/1 Wsparcie przy tworzeniu kopii obrazów
6 Evelyn Warbeck Jaką rolę odegrała panna Warbeck w kradzieży obrazu?
1/1 Dowody ingerencji
7 Betty Allen
8 Komisarz David Hardwicke
Arthur Hastings
Anastasia Babanin
Obraz Słoneczniki
Obraz Siła przyrody
Portret malującej dla zasady Otrzymasz trofeum braz Pokaz kunsztu / A true performance 25
Mowa końcowa No dalej, gdzie on jest?
1/1 Obraz Siła przyrody
Dlaczego panna Babanin mogłaby ukraść papierośnicę tylko po to, by ją zwrócić?
1/1 Chciała zostać zaproszona przez Florence na galę
Otrzymasz trofea:
braz Pokutująca Magdalena / The Penitent Magdalene 15
braz Cenna pamiątka rodzinna / A treasured heirloom 25
zloto Rozwiązanie zagadki / The Denouement 50

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Wybitny detektyw</span> / <span>Super Sleuth

Wybitny detektyw / Super Sleuth

Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies

Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: Statek</span> / <span>The Ship
50

Statek / The Ship

Ukończ Prolog. / Complete the Prologue

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie prologu.

Ikona osiągnięcia: Gala</span> / <span>The Gala
25

Gala / The Gala

Ukończ rozdział 1. / Complete Chapter 1

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 1 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Zaginiona Magdalena</span> / <span>The Missing Magdalene
25

Zaginiona Magdalena / The Missing Magdalene

Ukończ rozdział 2. / Complete Chapter 2

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 2 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Śledztwo</span> / <span>The Investigation Begins
25

Śledztwo / The Investigation Begins

Ukończ rozdział 3. / Complete Chapter 3

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 3 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Mieszkanie</span> / <span>The Apartment
50

Mieszkanie / The Apartment

Ukończ rozdział 4. / Complete Chapter 4

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 4 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Spisek</span> / <span>The Scheme
25

Spisek / The Scheme

Ukończ rozdział 5. / Complete Chapter 5

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 5 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Podejrzani</span> / <span>The Suspects
25

Podejrzani / The Suspects

Ukończ rozdział 6. / Complete Chapter 6

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 6 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Tajemnice</span> / <span>The Secrets
50

Tajemnice / The Secrets

Ukończ rozdział 7. / Complete Chapter 7

Trofeum fabularne za ukończenie 7 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Prawda</span> / <span>The Investigation Starts Anew
25

Prawda / The Investigation Starts Anew

Ukończ rozdział 8. / Complete Chapter 8

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 8 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Rozwiązanie zagadki</span> / <span>The Denouement
50

Rozwiązanie zagadki / The Denouement

Ukończ rozdział 9. / Complete Chapter 9

Fabularne

Trofeum fabularne za ukończenie 9 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Podróżnik</span> / <span>Well-travelled
15

Podróżnik / Well-travelled

Odwiedź wszystkie miejsca w grze. / Visit all locations in the game

To trofeum zdobędziesz w rozdziale 8. Gdy trafisz pierwszy raz do ciemni fotograficznej. Poniżej lista wszystkich dostępnych w grze miejsc:

  1. Pokład statku
  2. Kabina Poirot’a
  3. Kabina Florence
  4. Sala wystawowa muzeum
  5. Główna sala muzeum
  6. Zachodnie skrzydło muzeum
  7. Ulica teatru
  8. Garderoba Betty
  9. Korytarz Pani Culsham
  10. Korytarz Irene Court-Smyth
  11. Pracownia konserwatorska
  12. Apartament Irene Court-Smyth
  13. Biuro Mortimera
  14. Kościół biskupa Mountjoya
  15. Biuro gazety
  16. Mieszkanie Johana
  17. Sekretna skrytka Horace
  18. Ciemnia
Ikona osiągnięcia: Znajomości</span> / <span>Well-acquainted
15

Znajomości / Well-acquainted

Poznaj wszystkie postacie występujące w grze. / Meet all characters in the game

Ważne: Ostatnią postać w grze poznasz podczas rozgrywania 5. rozdziału. Będzie nią Nathaniel Dryden – redaktor naczelny gazety. Jednak trofeum wpadnie dopiero podczas drugiej rozmowy z nim, która odbędzie się w rozdziale 6.

Lista wszystkich postaci występujących w grze:

  1. Arthur Hastings
  2. Florence Farquhar
  3. Anastasia Babanin
  4. Marc Allard – bagażowy na statku
  5. Evelyn Werbeck
  6. Zakaryia Demir
  7. Irene-Court-Smyth
  8. Biskup Horace Mountjoy
  9. Mortimer Ailsworth
  10. Johan Kristiansen
  11. Betty Allen
  12. Detektyw Davig Wardwicke
  13. Camilla Culsham – sąsiadka Irene
  14. Nathaniel Dryden – redaktor naczelny gazety
Ikona osiągnięcia: W poszukiwaniu prawdy</span> / <span>Seeking the truth
15

W poszukiwaniu prawdy / Seeking the truth

Zadaj 25 pytań / Ask 25 questions

Trofeum wpadnie za 25 indywidualnych interakcji z postaciami. Z racji, że gra raczej nie ma w zwyczaju przepuszczać gracza dalej zanim nie znajdzie wszystkich informacji powinno wpaść już podczas rozgrywania pierwszego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Małe szare komórki</span> / <span>Little grey cells
15

Małe szare komórki / Little grey cells

Wyciągnij 10 wniosków / Make 10 deductions

Wnioski są wyciągane na podstawie łączenia poszlak w menu Mapy umysłu. Do mapy umysłu możesz przejść w dowolnym momencie za pomocą przycisku [kwadrat]. To czy masz możliwość połączenia poszlak zobaczysz w lewym górnym rogu gdzie wyświetlana będzie liczba dostępnych aktualnie połączeń.

Poniżej screeny ze wszystkimi rozwiązanymi mapami umysłu dostępnymi w grze:

Ikona osiągnięcia: Wszystko ma znaczenie</span> / <span>Everything matters
15

Wszystko ma znaczenie / Everything matters

Dokonaj 10 analiz / Perform 10 analyses

Analiza polega na znalezieniu dodatkowych śladów lub poszlak na badanym obiekcie. Nie każdy spotkany obiekt posiada tą mechanikę ale jeśli taki spotkasz gra automatycznie przejdzie do widoku szczegółowego obiektu. Takich przedmiotów w całej grze jest prawie 50 i każdy z nich jest ważny dla fabuły więc gra nie przepuści Cię dalej bez odnalezienia śladów. To sprawia, że trofeum to powinno wpaść już podczas rozgrywania 3. rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Prawda utajona</span> / <span>Truth from within
15

Prawda utajona / Truth from within

Otwórz 3 sejfy / Crack 3 safes

Sejfów w grze jest 5, a aby zdobyć to trofeum musisz otworzyć 3 z nich (pozostałe też otworzysz w trakcie gry). Puchar ten wyląduje na Twoim koncie podczas rozgrywania rozdziału 6.
Poniżej lista sejfów wraz z kodami do ich otwarcia:

  1. Sejf w kajucie Poirota (prolog) – 1 8 1 5
  2. Szkatułka na biżuterię w garderobie Betty Allen (rozdział 6) – 1 4 1 2
  3. Sejf w gabinecie, w mieszkaniu Johana (rozdział 6) – 4 2 3 1
  4. Sejf w Garderobie Betty Allen (rozdział 6) – E N O K
  5. Sejf w pracowni konserwatorskiej (rozdział 7) – 9 3 5 8
Ikona osiągnięcia: Różne pomysły</span> / <span>Little ideas
15

Różne pomysły / Little ideas

Znajdź 5 pasujących odpowiedzi / Solve 5 match puzzles

Czasami podczas rozmów z postaciami, będziesz musiał odpowiedzieć na zadane pytanie popierając swoje zdanie argumentem. Dla tego trofeum musisz rozwiązać 5 takich zagadek. Z racji, że gra nawet przy złych odpowiedziach daje nieskończoną ilość „drugich szans” i powróci do menu wyboru raczej nie powinno być większych problemów ze zdobyciem tego trofeum. Jeśli jednak masz problem z udzielaniem odpowiedzi, zapraszam Cię do szczegółowego opisu każdego rozdziału na górze poradnika.

Ikona osiągnięcia: Porządek i metoda</span> / <span>Order and method
25

Porządek i metoda / Order and method

Użyj 10 przedmiotów / Use 10 items

Przedmioty, które w trakcie śledztwa trafiają do naszego ekwipunku ( w dowolnym momencie gry) możemy używać na innych przedmiotach. Przedmioty podlegające takim interakcjom oprócz ikonki posiadają również podpisy z instrukcjami. Podejdź do takiego przedmiotu i naciśnij w celu użycia na tym przedmiocie czegoś z ekwipunku. Do tego trofeum zaliczają się tylko pasujące ze sobą przedmioty. W grze jest ich mnóstwo, a z racji, że gra raczej wymaga pełnego zbadania sprawy trofeum powinno wpaść już podczas rozgrywania 3 rozdziału.

Ikona osiągnięcia: Cenna pamiątka rodzinna</span> / <span>A treasured heirloom
25

Cenna pamiątka rodzinna / A treasured heirloom

Ustal, co stało się z papierośnicą / Work out what happened to the cigarette case

Fabularne

Trofeum fabularne – do zdobycia na samym końcu przygody podczas dodatkowej rozmowy po rozwiązaniu głównej sprawy.

Ikona osiągnięcia: Stary znajomy</span> / <span>An old friend
25

Stary znajomy / An old friend

Rozwiąż wszystkie związane z dziełami sztuki zagadki Zakariyi / Solve all of Zakariya's artwork challenges

Fabularne

Trofeum fabularne – do zdobycia podczas rozgrywania 1. rozdziału. Cały rozdział opiera się wyłącznie o zagadkę Zakaryi dlatego zapraszam Cię do jego szczegółowego opisu rozdziału na górze poradnika.

Ikona osiągnięcia: Interesujące znaleziska</span> / <span>A curious gathering
15

Interesujące znaleziska / A curious gathering

Znajdź wszystkie dowody w muzeum / Find all evidence in the museum

Trofeum to zdobędziesz podczas rozgrywania pierwszego rozdziału, w jego pierwszej scenie. Twoim zadaniem jest zbadanie miejsca kradzieży i znalezienie wszystkich poszlak. Oto ich lista:

  • przewrócony wazon
  • haczyk do obrazu na ścianie
  • haczyk do obrazu na podłodze
  • świetlik (rozjaśnione od światła miejsca na podłodze)
  • lornetka teatralna (na jednej z ławek)
  • świetlik – użyj – lornetka teatralna
  • drzwi do głównej sali
  • rozbite szkło (na podłodze)
  • szyb wentylacyjny
  • drzwi do pracowni konserwatorskiej
Ikona osiągnięcia: Doświadczony mediator</span> / <span>An expert mediator
25

Doświadczony mediator / An expert mediator

Załagodź kilka sporów / Diffuse some arguments

Podczas rozgrywania rozdziału 3. wrócisz w pewnym momencie do muzeum. Ujrzysz tam kłócących się Evelyn Werbeck oraz biskupa Horace Mountjoy’a. Porozmawiaj z obiema stronami po czym udaj się do głównej sali wystawowej (schody w głównym holu). Znajdziesz tam Mortimera Ailswortha oraz detektywa Davida Hardwicke. Porozmawiaj z Moritmerem, od którego dowiesz się, że rozmowy z biskupem są mocno ożywione. Z tą informacją wróć do głównej sali i porozmawiaj ponownie z biskupem. Trofeum powinno wpaść na Twoje konto.

Ikona osiągnięcia: Dziwna seria wydarzeń</span> / <span>An odd series of events
15

Dziwna seria wydarzeń / An odd series of events

Wyjaśnij ciąg zdarzeń według pani Culsham / Unravel Culsham's chain of events

Trofeum fabularne. Wpadnie podczas rozwiązywania zagadki w rozdziale 4.
Gdy już zbadasz wszystkie przedmioty i skorzystasz z rozmowy z Panią Culsham, wróć do mieszkania i porozmawiaj z Arthurem Hastingsem. W toku rozmów detektywi dojdą do wniosku aby jeszcze raz zbadać ciało. Po tym wróć do Hastingsa i jeśli są to zadaj wszystkie pytania z listy.

Ikona osiągnięcia: Nieprzyjemna niespodzianka</span> / <span>A rude awakening
15

Nieprzyjemna niespodzianka / A rude awakening

Wywołaj irytację polityka / Annoy a politician

Trofeum do zdobycia w rozdziale 5.
Udaj się do biura Mortimera i wypytaj go o alibi. Następnie udaj się do redakcji gazety, gdzie odbędziesz najpierw rozmowę z Natanielem Drydenem a następnie z Florence Farquhar. Ze zdobytymi w redakcji informacjami wróć ponownie do biura Mortimera i wyczerp możliwości rozmowy.

Ikona osiągnięcia: Intrygujące sformułowanie</span> / <span>A curious phrase
15

Intrygujące sformułowanie / A curious phrase

Rozwiąż tajemnicę liściku / Solve the mystery of the note

To trofeum zdobędziesz w rozdziale 6. Wszystkie kroki potrzebne do jego otrzymania:

  1. Zbadaj pierścień na stole w mieszkaniu Johana – zapamiętaj wygrawerowaną na nim datę (14.12)
  2. Po wejściu do garderoby Betty Allen otwórz szkatułkę stojącą obok wejścia – kod to powyższa data. Znajdziesz w niej rzeczony tajemniczy liścik z dziwnym zapisem „FIRE…TO…IRE…EN”
  3. Wróć do mieszkania Johana i zbadaj szafkę niedaleko drzwi do pokoju muzycznego. Znajdziesz tam klucz do gabinetu i słownik – przyjrzyj się uważnie przetłumaczonym cyfrom.
  4. Wejdź do Gabinetu Johana – poprawnie odszyfrowany zapis to kod do sejfu – 4231.
Ikona osiągnięcia: Niebezpieczna wyprawa</span> / <span>A perilous journey
15

Niebezpieczna wyprawa / A perilous journey

Zbadaj wszystkie stacje drogi krzyżowej / Inspect all stations of the cross

Trofeum zdobędziesz w rozdziale 7. Gdy już otrzymasz dostęp do kościoła, zbadaj wszystkie obrazy drogi krzyżowej.

  1. Dwa z nich znajdziesz obok konfesjonału
  2. Pięć kolejnych na ścianie po lewej stronie wzdłuż ławek
  3. Pięć na ścianie po prawej stronie wzdłuż ławek
  4. Jeden obok ławki z czerwonym obiciem
  5. Ostatni punkt to krzyż znajdujący się również obok ławki z czerwonym obiciem
Ikona osiągnięcia: Osobliwy człowiek</span> / <span>A peculiar fellow
25

Osobliwy człowiek / A peculiar fellow

Odkryj poczynania Mortimera / Unravel Mortimer's movements

Do zdobycia w rozdziale 8. Gdy już otrzymasz możliwość przeszukania gabinetu Mortimera Ailswortha:

  1. Zbadaj wszystkie poszlaki
    a) kosz na śmieci
    b) szachy
    c) półka na książki
    d) rowek w podłodze (między półką a globusem)
    e) globus
    f) szuflada biurka – analiza (Pistolet, łyżka do tabaki, figura szachowa na podłodze)
  2. Rozwiąż mapę umysłu:

The London Case
Rozdział 8

Ikona osiągnięcia: Niemożliwe jest możliwe</span> / <span>Impossible is possible
15

Niemożliwe jest możliwe / Impossible is possible

Rozwiąż 3 zagadki na mapie wnioskowania / Solve 3 mind maps

Dla tego trofeum należy podczas całej gry w pełni rozwiązać 3 mapy umysłu. Map w grze jest znacznie więcej a gra nie ma w zwyczaju przepuszczać gracza dalej dopóki nie znajdzie wszystkich dowodów, zeznań i połączeń więc trofeum powinno wpaść już podczas rozgrywania 3 rozdziału. Dla ułatwienia poniżej znajdziesz screeny wszystkich dostępnych w grze map umysłu.

Ikona osiągnięcia: Pokutująca Magdalena</span> / <span>The Penitent Magdalene
15

Pokutująca Magdalena / The Penitent Magdalene

Przedstaw ustalenia w sprawie / Deliver your findings

Trofeum fabularne, które wpadnie w 9. rozdziale. Powiązane bezpośrednio z trofeum braz Pokaz kunsztu / A true performance 25 gdzie znajdziesz dokładny opis odpowiedzi.

Ikona osiągnięcia: Pokaz kunsztu</span> / <span>A true performance
25

Pokaz kunsztu / A true performance

Przedstaw bezbłędnie ustalenia w sprawie / Deliver your findings, flawlessly

Jedno z ostatnich trofeów na Twojej drodze do platyny. Opis sugeruje, aby nie popełniać błędów w końcowym przedstawianiu oskarżeń, jednak nawet gdy wybierałem inne odpowiedzi i gra mnie cofała, aby skorygować odpowiedź, to i tak wpadło. Niemniej poniżej lista właściwych czynności:

Rozmowa/Przedmiot Badanie / Odpowiedź
Mortimer Ailsworth Jakie przestępstwo popełnił pan Ailsworth?
1/1 Oszustwo ubezpieczeniowe
Dodatkowa odpowiedź jest bez znaczenia
Biskup Horace Mountjoy Jakie przestępstwo popełnił biskup Mountjoy?
1/1 Kradzież i defraudacja
Dodatkowa odpowiedź jest bez znaczenia
Johan Kristiansen Jakie przestępstwo popełnił Johan Kristiansen?
1/1 Kradzież
Florence Farquhar Jaką rolę odegrała panna Farquhar w kradzieży obrazu?
1/1 Wsparcie przy tworzeniu kopii obrazów
Evelyn Warbeck Jaką rolę odegrała panna Warbeck w kradzieży obrazu?
1/1 Dowody ingerencji
Betty Allen
Komisarz David Hardwicke
Arthur Hastings
Anastasia Babanin
Obraz Słoneczniki
Obraz Siła przyrody
Portret malującej dla zasady

 

Ikona osiągnięcia: Anastasia Babanin</span> / <span>Anastasia Babanin
15

Anastasia Babanin / Anastasia Babanin

Odkryj tajemnicę Anastasii / Uncover a secret about Anastasia

Trofeum do zdobycia podczas rozgrywania rozdziału 6.
Gdy trafisz do biura gazety będziesz mógł zadać kilka pytań Nathanielowi Drydenowi. Jedno z nich będzie dotyczyło tego czy odwiedzał ktoś Mademoiselle Florence Farquhar. Wtedy Nathaniel opowie o wizycie Anstasii Babanin.

Ikona osiągnięcia: Betty Allen</span> / <span>Betty Allen
15

Betty Allen / Betty Allen

Odkryj tajemnicę Betty / Uncover a secret about Betty

Trofeum do zdobycia w rozdziale 3. Musisz najpierw znaleźć pierścionek, który znajduje się w szybie wentylacyjnym muzeum. Następnie udaj się do lokacji „Ulica Teatru” gdzie spotkasz Betty. Podczas rozmowy oddaj jej znaleziony pierścionek.

Ikona osiągnięcia: Camilla B. Culsham</span> / <span>Ms. Camilla B. Culsham
25

Camilla B. Culsham / Ms. Camilla B. Culsham

Odkryj tajemnicę Camilli / Uncover a secret about Camilla

Wpadnie w trakcie rozgrywania rozdziału 4. Po zbadaniu wszystkich tropów w mieszkaniu (koniecznie użyj () znalezioną w szafie księgę rachunkową na innej księdze rachunkowej leżącej na biurku. Wtedy Arthur Hasting zaproponuje rozmowę z sąsiadką. Wyjdź z mieszkania i udaj się na niższe piętro gdzie przy drzwiach porozmawiasz z Panią Culsham. Trofeum otrzymasz po wysłuchaniu zeznania.

Ikona osiągnięcia: Komisarz Hardwicke</span> / <span>DI Hardwicke
25

Komisarz Hardwicke / DI Hardwicke

Odkryj tajemnicę Davida / Uncover a secret about David

Do zdobycia w 3 rozdziale. Po powrocie do muzeum ujrzysz kłócących się ze sobą Evelyn Werbeck oraz Biskupa Horace Mountjoy’a. Po cutscence udaj się do głównej sali wystawowej (schody w głównej sali) i zainicjuj rozmowę z detektywem Hardwicke.

Ikona osiągnięcia: Evelyn Lakshmi Warbeck</span> / <span>Evelyn Lakshmi Warbeck
15

Evelyn Lakshmi Warbeck / Evelyn Lakshmi Warbeck

Odkryj tajemnicę Evelyn / Uncover a secret about Evelyn

Trofeum do zdobycia w rozdziale 7. Już na samym jego początku porozmawiaj z Biskupem, który siedzi przy stoliku obok miejsca rozpoczęcia rozdziału. Wypytaj o wszystko, a dowiesz się o dziwnych interesach prowadzonych przez Evelyn.

Ikona osiągnięcia: Florence Farquhar</span> / <span>Florence Farquhar
25

Florence Farquhar / Florence Farquhar

Odkryj tajemnicę Florence / Uncover a secret about Florence

To trofeum zdobędziesz w rozdziale 8. Gdy trafisz do ciemni zbadaj wszelkie możliwe poszlaki. Następnie użyj utrwalacza na tackach, po czym użyj wywoływacza na tackach. Następnie użyj papieru fotograficznego na obiekcie do robienia odbitek. Dowiesz się, że skądś do pokoju dostaje się światło. Zapal światło włącznikiem. Zbadaj jeszcze raz okno. Porozmawiaj z Hastingsem.

  1. Czy pan Dryden nie widział, jak panna Farquhar wychodzi? Odpowiedź: Mademoiselle Farquhar mogła wyjść z ciemni przez okno
  2. Czy pan Dryden powiedział, że nie słyszał, aby coś się stało? Odpowiedź: Radio
  3. Czy pani Culsham nie zauważyła panny Farquhar wchodzącej do mieszkania? Odpowiedź: Kapelusz

Po wywiadzie zakończy się proces wywoływania zdjęcia a Ty otrzymasz trofeum.

Ikona osiągnięcia: Arthur Hastings</span> / <span>Arthur Hastings
15

Arthur Hastings / Arthur Hastings

Odkryj tajemnicę Hastingsa / Uncover a secret about Hastings

Do zdobycia w Rozdziale 2. Gdy już zbadasz miejsce kradzieży, wyjdziesz do głównej sali przesłuchasz wszystkich świadków załączy się automatyczna rozmowa z Arthurem, który w trakcie przyzna się, że nieświadomie naruszył dowody, których poszedł szukać.

Ikona osiągnięcia: Horace Mountjoy</span> / <span>Horace Mountjoy
15

Horace Mountjoy / Horace Mountjoy

Odkryj tajemnicę Horace'a / Uncover a secret about Horace

Trofeum zdobędziesz w rozdziale 7.

  1. Gdy uzyskasz już dostęp do kościoła, zbadaj wszystkie obrazy ze stacji drogi krzyżowej łącznie z krzyżem stojącym obok ławki z czerwonym obiciem.
  2. Następnie zbadaj pismo święte leżące na ołtarzu i zapamiętaj ustawienie kielichów.
  3. Zbadaj konfesjonał – zdobędziesz klucz
  4. Wykonaj interakcję „użyj” ze znalezionym kluczem na obrazie po lewej stronie konfesjonału i ustaw fragment obrazu z kielichem tak aby kielich był obrócony pod kątem 45O w lewo
  5. Wykonaj interakcję „użyj” ze znalezionym kluczem na obrazie po prawej stronie konfesjonału i ustaw fragment obrazu z kielichem tak aby kielich był obrócony pod kątem 90O w lewo
  6. W znalezionym pomieszczeniu zbadaj znajdujące się w nim obrazy.
Ikona osiągnięcia: Irene Court-Smyth</span> / <span>Irene Court-Smyth
25

Irene Court-Smyth / Irene Court-Smyth

Odkryj tajemnicę Irene / Uncover a secret about Irene

Trofeum do zdobycia w rozdziale 4. Otrzymasz je po rozwiązaniu mapy umysłu z tego rozdziału. Screen znajduje się poniżej, a po szczegółowy opis rozdziału zapraszam do solucji na górze.

Ikona osiągnięcia: Johan Kristiansen</span> / <span>Johan Kristiansen
15

Johan Kristiansen / Johan Kristiansen

Odkryj tajemnicę Johana / Uncover a secret about Johan

Trofeum zdobędziesz podczas rozgrywania rozdziału 6. Aby je otrzymać musisz wykonać szereg mniejszych czynności:

  1. Zbadaj pierścień na stole w mieszkaniu Johana – zapamiętaj wygrawerowaną na nim datę (14.12)
  2. Po wejściu do garderoby Betty Allen otwórz szkatułkę stojącą obok wejścia – kod to powyższa data. Znajdziesz w niej rzeczony tajemniczy liścić z Dziwnym zapisem „FIRE…TO…IRE…EN”
  3. Wróć do mieszkania Johana i zbadaj szafkę niedaleko drzwi do pokoju muzycznego. Znajdziesz tam klucz do gabinetu i słownik – przyjrzyj się uważnie przetłumaczonym cyfrom.
  4. Wejdź do Gabinetu Johana – poprawnie odszyfrowany zapis to kod do sejfu – 4321.
  5. Zbadaj przedmioty leżące w sejfie
  6. Porozmawiaj z Hastingsem o kochance Johana.

Szczegółowe kroki do przejścia rozdziału 6 znajdziesz na górze tego poradnika.

Ikona osiągnięcia: Marc Allard</span> / <span>Marc Allard
15

Marc Allard / Marc Allard

Odkryj tajemnicę Marca / Uncover a secret about Marc

Do zdobycia podczas prologu. Gdy Arthur Hastings podpowie bohaterowi, że od bagażowego czuć alkohol, należy podejść do bagażowego i zapytać o picie w pracy.

Ikona osiągnięcia: Mortimer Ailsworth</span> / <span>Mortimer Ailsworthhy

Mortimer Ailsworth / Mortimer Ailsworthhy

Odkryj tajemnicę Mortimera / Uncover a secret about Mortimer

Do zdobycia w rozdziale 8. Gdy uda Ci się dostać do gabinetu Mortimera Ailswortha w celu jego przeszukania, dokonaj analizy otwartej szuflady w biurku. Przedmioty, które musisz odnaleźć to:

  1. Broń;
  2. Łyżeczka do tabaki;
  3. Figura szachowa na podłodze.
Ikona osiągnięcia: Nathaniel Dryden</span> / <span>Nathaniel Dryden
25

Nathaniel Dryden / Nathaniel Dryden

Odkryj tajemnicę Nathaniela / Uncover a secret about Nathaniel

Nathaniela Drydena spotkasz pierwszy raz podczas rozgrywania rozdziału 5. Udaj się do redakcji gazety gdzie zostaniesz przez niego zatrzymany, wypyta on detektywów czy ich chęć rozmowy z Florence Farquhar wynika z faktu posiadania informacji do nowego chodliwego artykułu. Wybierz dowolną odpowiedź z listy, a trofeum będzie Twoje.

Ikona osiągnięcia: Zakariya Demir</span> / <span>Zakariya Demir
15

Zakariya Demir / Zakariya Demir

Odkryj tajemnicę Zakariyi / Uncover a secret about Zakariya

Trofeum do zdobycia w rozdziale 6. Gdy trafisz pierwszy raz do lokacji „Ulica Teatru” natkniesz się na grupę znajomych ludzi. Po zbliżeniu się do nich automatycznie rozpocznie się rozmowa z Zakaryią Demirem. Zadaj mu wszystkie możliwe pytania a podczas wypytywania o wydarzenia w domu Van Den Boshów otrzymasz trofeum.

Ikona osiągnięcia: Bartholomew</span> / <span>Bartholomew
15

Bartholomew / Bartholomew

Znajdź zaginionego kota / Find a missing cat

Fabularne

Trofeum fabularne – do zdobycia podczas rozgrywania rozdziału 5. Udaj się do kościoła Biskupa Horace Mountjoya. Aby zechciał on udzielić odpowiedzi na Twoje pytania postawi warunek, którym będzie odnalezienie kościelnego kota.
Szczegółowe kroki dotyczące tego śledztwa znajdziesz tutaj.

Ikona osiągnięcia: Perkins</span> / <span>Perkins
15

Perkins / Perkins

Odwiedź samotnego psa / Visit a lonely dog

Trofeum do zdobycia podczas rozgrywania rozdziału 7, gdy wracamy do mieszkania Irene.
Wyjdź z mieszkania i udaj się piętro niżej. Wejdź w interakcję z drzwiami Pani Culsham. Pani Culsham nie będzie w domu, a nasz detektyw usłyszy tylko głos psa. Trofeum powinno w tym momencie wpaść na Twoje konto.