In Rays of the Light

Zobacz recenzję
2/10
2-3H
x1
x9
x5
x1
16
0
7
0
1.5
16
0
7
0
1.5

 

In Rays of the Light to krótka gra przygodowa z naciskiem na eksplorację będąca dziełem niezależnego rosyjskiego twórcy Siergieja Noskowa. Jest to remake gry o tytule The Light stworzonej w 2012 roku. Najnowsze wydanie zyskało odświeżoną oprawę graficzną i zostało przystosowane do obecnych platform sprzętowych.

 

Krok po kroku:

Zdobycie platynowego pucharka w grze nie stanowi w zasadzie żadnego problemu. Są pucharki, które można pominąć, ale nawet jeśli się to nam przypadkiem zdarzy nie ma większej tragedii, gdyż całą grę można ukończyć w około dwie godziny. Niemniej, jeśli chcemy tego uniknąć poniżej prezentuje opis jak się za to zabrać.

 

KROK I – Zebranie znajdziek, pomijalnych pucharków oraz zakończenie Forever

W tym kroku zajmiemy się wszystkimi możliwymi do pominięcia znajdźkami oraz pucharkami. Przed wszystkim pamiętajmy by  NIE ZABIERAĆ latarki na samym początku gry. Znajduje się ona przyklejona na ścianie na wprost pomieszczenia z jakiego wyjdziemy. Po prostu ją zostawmy. Kolejna sprawa to przebywać JAK NAJMNIEJ poza budynkiem. Najlepiej wychodźmy tylko konkretnie do następnej znajdźki i od razu wracajmy pod dach. To są warunki generujące interesujące nas tutaj zakończenie. Materiał wideo do kolejnego zbierania pomijalnych rzeczy znajduje się w opisie zloto Reader. Kierując się tym filmem zgarniemy wszystko co możliwe w tym przejściu.

 

KROK II – Dystans 5 km oraz zakończenie To the Light

Po zdobyciu zakończenia z Kroku I i zdobyciu zgodnie z materiałem wideo ostatniego z pucharków (zloto Secret) zostaje nam drugie z możliwych zakończeń. Z menu głównego wczytujemy rozdział nr 7. Znajdziemy się na sali z projektorem. Wracamy do pokoju z którego zaczynaliśmy grę i tym razem zabieramy latarkę. Następnie wychodzimy na zewnątrz budynku i krążymy na świeżym powietrzu w około, by zdobyć zloto God of walking simulator! Polecam potem jeszcze trochę postać na słoneczku, by nabiło nam ten czas na zewnątrz. Następnie wracamy do sali z projektorem, rozwiązujemy zagadkę z zasilaniem i po raz kolejny uruchamiamy film. Potem podobnie jak przy poprzednim przejściu kierujemy się ku zakończeniu gry.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>In rays of the Light Platinum

In rays of the Light Platinum

Good job! Completed all tasks!

Platynowy pucharek. Nic trudnego, ale fajnie, że wpadnie 🙂

Ikona osiągnięcia: </span><span>Oops!
40

Oops!

Skeleton in the closet

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Jeden z pierwszych pucharków jaki możemy zdobyć. W jednym z pomieszczeń przy oknie stoi sobie szafa, która aż się prosi by ją wypchnąć na zewnątrz. Jak to zrobimy trofeum jest nasze. Czynność i tak jest konieczna do wykonania, gdyż w środku znajduje się klucz, który musimy zdobyć. Moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Glad to see you!
40

Glad to see you!

Meeting with the beautiful

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Kolejny prosty pucharek, który jest w zasadzie nie do pominięcia, gdyż w tym samym pomieszczeniu natrafimy na potrzebny nam klucz. Przy miejscu pierwszej notatki na biurko podleci nam ptaszek. I jednocześnie wpadnie nam pucharek. Moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Bus cracker
60

Bus cracker

Open the door!

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Na zewnątrz budynku stoi stary autobus. Pucharek dostaniemy jak wejdziemy do środka. Jest to niemożliwe do pominięcia, gdyż w środku znajdziemy benzynę wymaganą do odpalenia generatora w podziemiach budynku. Moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Place
80

Place

There,down...

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pucharek zdobędziemy po dostaniu się do bunkra niedługo po tym jak uruchomimy generator w podziemiach. Będziemy musieli cztery razy zrobić kółko tym samym korytarzem, aż dotrzemy do oświetlonego pomieszczenia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Plan
40

Plan

The map will help you

Możliwe do przeoczenia

Mapę budynku możemy znaleźć na parterze lokacji w której zaczynamy grę. Akurat ten konkretny przedmiot można pominąć jeśli ktoś się uprze. Lokalizacja i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Voice from the past
60

Voice from the past

Pick up the phone

Możliwe do przeoczenia

Telefon będziemy mieli okazję odebrać jak tylko przejdziemy przez lokacje podziemnego bunkra. Usłyszymy charakterystyczny dzwonek i zobaczymy telefon na stoliku. Wystarczy go odebrać. Lokalizacja i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Let there be light
60

Let there be light

Start generator

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Generator znajduje się w podziemiach budynku. By go uruchomić będziemy potrzebowali bezpiecznika oraz paliwa. Lokalizacja tych przedmiotów i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Play!
80

Play!

Play videofilm

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Film można odpalić w sali wykładowej. By tego dokonać musimy znaleźć do niej klucz, znaleźć taśmę z filmem oraz przywrócić zasilanie projektora. Lokalizacja tych przedmiotów i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Reader
100

Reader

Read all notes

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany ze znajdźkami. W grze możemy odnaleźć dokładnie 12 notatek poszerzających historię gry. Nie wszystkie łatwo znaleźć, więc poniżej zamieszczam materiał wideo z lokalizacją ich wszystkich, a także i innych potrzebnych fabularnie przedmiotów, czy tych wymaganych do innych pucharków.

Ikona osiągnięcia: </span><span>To the Light
80

To the Light

Don't be afraid of the light

Trofeum związane z zakończeniem gry. Dwie rzeczy warunkują otrzymanie tego zakończenia. Pierwszym jest podniesienie latarki przyklejonej na ścianie naprzeciw pomieszczenia w którym zaczynamy grę. Drugim zaś przebywanie na zewnątrz budynku. Jeśli przebywaliśmy dostatecznie długo zobaczymy to zakończenie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Forever
80

Forever

Stay in the shade

Możliwe do przeoczenia

I drugi pucharek związany z zakończeniem, tylko trudniejszy do zdobycia. Tak samo jak powyższy warunkują go dwie rzeczy. Tylko odwrotne. By je zdobyć NIE MOŻEMY podnosić latarki i musimy JAK NAJKRÓCEJ przebywać poza budynkami. Jeśli zbieramy znajdźki i pucharki dokładnie jak na materiale wideo z opisu zloto Reader to nie powinniśmy mieć z tym problemu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Secret
80

Secret

Watch secret film

Możliwe do przeoczenia

Trofeum to możemy zdobyć od razu po uzyskaniu zakończenia zloto Forever. Przeniesie nas wtedy ponownie do pomieszczenia, w którym zaczynaliśmy grę. Musimy skierować się do maszyny losującej i wyciągnąć z niej znajdujący się tam obiekt. Następnie kierujemy się do sali z projektorem, przywracamy doń zasilanie i odpalamy ten nowy sekretny film. Lokalizacja i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>God of walking simulator!
80

God of walking simulator!

Walk 5km

Kumulacyjne trofeum związane z przebytym w grze dystansem. Warto to połączyć ze zdobywaniem zakończenia do trofeum zloto To the Light i chodzić w około budynku na zewnątrz. Nie zajmie nam to specjalnie dużo czasu. Warto pamiętać, że wciskając  postać idzie szybciej.

Ikona osiągnięcia: </span><span>I just checked it...
60

I just checked it...

Do you want soda?

Możliwe do przeoczenia

Pucharek ten możemy zdobyć na początku gry. Najlepiej od razu po zdobyciu planu budynku, gdyż maszyna z napojami jest zaraz obok. Wystarczy znaleźć monety i użyć ich w automacie. Lokalizacja i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Trophy
60

Trophy

Yes, the same can of soda

Możliwe do przeoczenia

Pucharek ten zdobędziemy jak tylko wyjdziemy z pomieszczenia po pokonaniu etapu w bunkrze. Na zewnątrz na parkingu będziemy mogli odnaleźć puszkę po napoju. Lokalizacja i moment zdobycia pucharka widoczny jest na materiale wideo zamieszczonym w opisie zloto Reader.