Kursk to gra typu „walking simulator”, czyli symulator chodzenia, gdzie wcielamy się w szpiega USA, mającego zinfiltrować rosyjską łódź podwodną o nazwie Kursk, starając się przy tym uniknąć wykrycia podczas przeszukiwania zakamarków okrętu. Gra jest liniowa, niezbyt długa i dość ciekawa, jak na grę indie, choć ma też sporo mankamentów, miedzy innymi długie momenty wczytywania i backtracking.
PORADNIK AUTORSTWA: Tsurugi
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 10-12 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x3 / x18 / x16
- Liczba trofeów offline: 38
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość, zobacz „Krok po Kroku”
- Zglitchowane trofea: BRAK, choć gra może wywalić błąd i wtedy trzeba usunąć i zainstalować od nowa.
Krok po kroku:
WAŻNE! Żeby zminimalizować sobie liczbę przejść, należy bardzo dokładnie przeszukiwać i odwiedzać wszystkie pomieszczenia. Jest to związane z trofeami dotyczącymi znajdziek oraz odwiedzenia WSZYSTKICH dostępnych w grze pomieszczeń. Całość trzeba też zrobić na jednym przejściu, inaczej zmuszeni będziemy powtarzać całość od początku. Gra nie posiada opcji zapisywania ręcznego, jedynie automatyczny. Całość opisana jest pod trofeum Collector wraz z poradnikiem do trofeum Tour de Kursk.
W grze dostępne są 4 możliwe zakończenia i zależnie od naszego zachowania możemy mieć dostęp albo do jednego, albo do trzech podczas pierwszego przejścia. Jeśli zbierzemy wszystkie znajdźki, to w drugim przejściu wystarczy skupić się na dokonywaniu innych wyborów niż w pierwszym i platyna wpadnie.
Oprócz tego mamy też szereg drobnych trofeów polegających w większości na uzyskiwaniu najlepszych wyników w minigrach. Gra zawsze pokazuje, gdzie należy się udać, a jeśli się zgubimy, to używając przycisku nasza postać wyjmie mini komunikator PDA i tam mamy możliwość zaznaczenia sobie konkretnej misji, głównej lub pobocznej.
Poradnik:
A True Marine 200
Obtain all other trophies.
Platynowe trofeum za zdobycie wszystkich pozostałych trofeów.
Moscow 10
Finish the briefing.
Fabularne trofeum, niemożliwe do pominięcia.
First Secret 10
Take a picture in the truck.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Pierwsze pomijalne trofeum znajduje się prawie na samym początku, tuż po wprowadzeniu, gdy dojedziemy do portu. Po wzięciu apteczki z niedaleko zaparkowanej ciężarówki zamiast schodzić, to musimy przesunąć skrzynię na bok i podejść do zamkniętej walizki. Otwieramy ją, robimy zdjęcie i trofeum jest nasze.
Favor For A Soldier 10
Do a favor for a tired soldier.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
W porcie, w jednym z rogów, znajduje się żołnierz siedzący na beczce. Będzie narzekał na brak papierosów. Należy odpowiedzieć mu, że je zdobędziemy, po czym idziemy na molo do Wasilija, stojącego przy łodzi. Zapyta nas, czy jesteśmy gotowi i jeśli wcześniej zagadaliśmy żołnierza, to będzie można poprosić go o paczkę papierosów. Wracamy ze zdobyczą do smutnego wojaka, dajemy mu paczkę i możemy chwilę pogadać albo iść dalej. Trofeum jest nasze.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
All Aboard! 10
Meet your superiors.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Ready for Combat 10
Help to repair a defective torpedo.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Going for a Swim 10
Relax in the pool.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
One of Us 10
Survive the sea baptism.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Happy Birthday! 10
Prepare a gift for Dmitri.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
A Little Poem 10
Help Robert with the engine.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Shkval Torpedoes 10
Gather information about the Shkval torpedoes.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Silent Hunter 10
Prove your expertise.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Lockpicker 10
Open the captain’s safe.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Who Is He? 30
Gain the lowest Trust among the crew.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Trofeum to wymaga uzyskania najniższego stopnia zaufania wśród załogi Kursk. Wybory dialogowe w prologu i odprawie oraz w trakcie jazdy samochodem nie mają znaczenia. Ogólnie chodzi o wybieranie możliwe jak najbardziej złośliwych i aroganckich odpowiedzi.
- Zgódź się przynieść papierosy żołnierzowi, ale nie dawaj mu ich. Wyśmiej też Wasilija za to, że go złapano na paleniu.
- Gdy zostaniesz przedstawiony swojemu współlokatorowi, odpowiedz mu, że jesteś z Moskwy a następnie, że bywasz w delegacjach.
- Kiedy będziesz rozmawiać z kapitanem, to powiedz mu, że jest ciasno na okręcie.
- Kiedy dostaniesz zadanie pójścia na kiosk, spotkasz tam dwóch kapitanów. Odpowiedz, że gry wideo są dla dzieci i podtrzymaj zdanie.
- Po zanurzeniu mamy możliwość swobodnie zwiedzić łódź, więc można wykonać trzy dostępne misje poboczne w celu obniżenia zaufania.
- Pierwsza misja znajduje się w SEKCJI I, na dole. Znajdź marynarza, który potrzebuje pomocy przy oświetleniu. Należy mu odmówić i wyjść.
- Druga misja znajduje się w SEKCJI II, w dolnej części. Spotkamy tam marynarza, który proponuję grę w szukanie skarbów, polegającą na znalezieniu trzech zdjęć, następnie ‘’skarbu’’ i przyniesienia mu go z powrotem. Odmów wzięcia udziału i wyjdź.
- Trzecia misja znajduje się w SEKCJI III, w naszej kajucie. Kapitan poprosi nas o znalezienie trzech części dokumentacji technicznej. Odmów i wyjdź.
- Czwarta misja znajduje się w SEKCJI IV, w dolnej części jest siłownia, dostaniemy propozycję pobicia rekordu na rowerze. Należy odmówić i wyjść. Kolejne misje poboczne najlepiej zacząć robić po ukończeniu zadania urodzinowego dla Dmitriego.
- Podczas poszukiwań Wasilija, w SEKCJI V możemy zagadać jednego z marynarzy o miejsce pobytu poszukiwanego. Odpowiedz, że sam właśnie wydał kolegę i go zbesztaj. Gdy znajdziesz Wasilija, nie mów mu, że kapitan go szuka. Będąc w torpedowni spotkasz Maxima, zapytaj go o samopoczucie, wspomnij o paradzie, zwróć uwagę że jest bardzo młody i niedoświadczony.
- Szukając prezentu dla Dmitriego, trafimy do kuchni. Zapytaj kucharza o obiad, po czym zwróć uwagę, że własność rządowa jest niczyja. Gdy znajdziesz drugiego kucharza, powiedz mu że kucharz jest bucem. Mając piersiówkę, zanosimy ją do Aleksieja, a gdy odda nam gotowy produkt, należy odpowiedzieć, że jest krzywo wykonany. Będąc u Dmitrija powiedz, że przyszedłeś po swoją piersiówkę, że domagasz się zwrotu i że sam wykonałeś całą pracę.
- Czas na kolejne zadania poboczne. W SEKCJI II w jednej z kajut siedzi smutny marynarz, który poprosi o pogadanie z Wiktorem. Zgódź się, znajdź Wiktora, wyśmiej go, że nie umie pić wody balastowej, wróć do Nikolaja i powiedz, że nie wyszło.
- Następna misja poboczna znajduje się w SEKCJI III. W dolnej części będzie pracować konserwator przy wentylacji. Zgódź się pomóc, weź śrubokręt i nie rób nic więcej związanego z tym zadaniem.
- Po kolejną misję poboczną udaj się do SEKCJI IV, do górnej części, w jednej z kabin dwoje marynarzy zapyta, czy pomożemy im w zdobyciu Czaj. Odmów i misja się zakończy.
- Gdy trafisz do punktu medycznego, powiedz lekarzowi, że wziąłeś go za Specjalistę od IT.
- W końcowej sekcji gry nie pomagaj topiącym się marynarzom tylko idź dalej.
Our Brother 30
Gain the highest Trust among the crew.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Trofeum to wymaga uzyskania najwyższego stopnia zaufania wśród załogi Kursk. Wybory dialogowe w prologu i odprawie oraz w trakcie jazdy samochodem nie mają znaczenia. Tutaj należy zawsze wybierać jak najbardziej pozytywne, przyjazne i miłe odpowiedzi.
- Zgódź się przynieść papierosy żołnierzowi i zanieś mu je. Nie obrażaj Wasilija.
- Gdy zostaniesz przedstawiony swojemu współlokatorowi, odpowiedz, że jesteś z Petersburga, a następnie wybierz Kuzniecowa.
- Kiedy będziesz rozmawiać z Kapitanem, to pochwal jego łódź.
- Kiedy dostaniesz zadanie pójścia na kiosk, spotkasz tam dwóch kapitanów. Odpowiedz że „kto dziś nie gra”, a zapytany o rodzaj, to wybierz jaki chcesz.
- Po zanurzeniu mamy możliwość swobodnie zwiedzić łódź, więc można wykonać trzy dostępne misje poboczne w celu podwyższenia zaufania.
- Pierwsza misja znajduje się w SEKCJI I, na dole. Znajdź marynarza, który potrzebuje pomocy przy oświetleniu. Należy się zgodzić i następnie poświecić mu w trzech miejscach.
- Druga misja znajduje się w SEKCJI II, w dolnej części. Spotkamy tam marynarza, który proponuję grę w szukanie skarbów, polegającą na znalezieniu trzech zdjęć, następnie ‘’skarbu’’ i przyniesienia mu go z powrotem. Zgódź się. Pierwsze zdjęcie dostajemy od marynarza, drugie zdjęcie znajduje się w SEKCJI I na końcu pomieszczenia z torpedami, trzecie znajduje się w SEKCJI II w pralni na dole (trzeba użyć wytrycha), blisko miejsca rozpoczęcia misji pobocznej. Sam skarb jest w SEKCJI III, za zamkniętymi drzwiami otwieranymi wytrychem (nie daj się złapać). Po zdobyciu skarbu wracamy do SEKCJI II i oddajemy przedmiot marynarzowi.
- Trzecia misja znajduje się w SEKCJI III, w naszej kajucie. Kapitan poprosi nas o znalezienie trzech części dokumentacji technicznej. Pierwszy znajduje się w SEKCJI III, w górnej części, drugi znajduje się w SEKCJI IV, na dole w toaletach. Trzeci w SEKCJI V-BIS, na dole blisko stołu z narzędziami. Po skompletowaniu wszystkich, zanosimy je do naszego współtowarzysza.
- Czwarta misja znajduje się w SEKCJI IV, w dolnej części jest siłownia, dostaniemy propozycję pobicia rekordu na rowerze. Zgódź się, będziesz musiał pobić sześć rekordów, każdy trochę wyższy niż poprzedni. Mając 60 sekund czasu należy rytmicznie wciskać na zmianę przyciski R2 i L2. Wciśnięcie przycisku powoduje ładowanie się paska, należy go puścić chwilę przed zapełnieniem. Jeśli nam się uda, zwiększymy prędkość i zaświeci się na zielono, jeśli za późno, zaświeci się na czerwono. Kilka prób i rytm się załapie. Kolejne misje poboczne najlepiej robić dopiero po ukończeniu zadania prezentu dla Dmitriego.
- Podczas poszukiwań Wasilija, w SEKCJI V możemy zagadać jednego z marynarzy o miejsce pobytu poszukiwanego. Odpowiedz, że będziesz trzymać gębę na kłódkę. Gdy znajdziesz Wasilija, powiedz mu, że kapitan go szuka. Będąc w torpedowni spotkasz Maxima, podziękuj mu za pomoc.
- Szukając prezentu dla Dmitriego, trafimy do kuchni. Zapytaj kucharza o piersiówkę, po czym odpowiedz że sobie sam poradzisz. Gdy znajdziesz drugiego kucharza, powiedz mu, że pierwszy kucharz odmówił z uwagi na konsekwencje. Mając piersiówkę, zanosimy ją do Aleksieja, a gdy odda nam gotowy prezent, pochwal jego pracę. Będąc u Dmitrija powiedz, że przyszedłeś mu złożyć życzenia i że się cieszysz.
- Czas na kolejne zadania poboczne. W SEKCJI II w jednej z kajut siedzi smutny marynarz, który poprosi o pogadanie z Wiktorem. Zgódź się, znajdź Wiktora, powiedz że masz pilną sprawę, następnie że Nikolajowi jest głupio przyjść, potem że specjalnie przysłał kogoś bo mu zależy, że należy mu odpuścić a na koniec, że musi wyluzować, bo zawału dostanie.
- Następna misja poboczna znajduje się w SEKCJI III. W dolnej części będzie pracować konserwator przy wentylacji. Zgódź się pomóc, weź śrubokręt i zamknij kratownice w SEKCJI IV i SEKCJI VI. Wróć do konserwatora i zdaj raport z wykonanego zadania.
- Po kolejną misję poboczną udaj się do SEKCJI IV, do górnej części, w jednej z kabin dwoje marynarzy zapyta czy pomożemy im w zdobyciu Czaj. Zgódź się, następnie pójdź do kuchni, ale najlepiej wejść od strony mesy, czyli najbliższymi drzwiami od grodzi do SEKCJI III, stamtąd przechodzimy do kuchni i po lewej stronie leciutko podchodzimy do przodu, zabieramy puszki, wychodzimy tym samym wejściem po czym zanosimy przedmioty zleceniodawcom.
- Gdy trafisz do punktu medycznego, powiedz lekarzowi, że masz klaustrofobię.
- W końcowej sekcji gry, pomóż tonącym marynarzom.
Scribe 30
Gather all available letters and notes.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Pomijalne trofeum, opis znajduje się pod trofeum Collector.
Matryoshka 30
Gather all Matryoshkas.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Pomijalne trofeum, opis znajduje się pod trofeum Collector.
Pennant Enthusiast 30
Gather all pennants.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Pomijalne trofeum, opis znajduje się pod trofeum Collector.
Collector 50
Gather all collectibles.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Poza wymaganymi notatkami, są w grze jeszcze trzy, które nie zaliczają się do kolekcji, ale do trofeum Scribe, więc je też uwzględniłem.
Notatka w intro traktowana jest jako (Notatka Opcjonalna 1/3). W pokoju hotelowym nie ma nic do zebrania.
(Notatka 1/18) znajduje się na żurawiu w porcie. Należy wejść na ten po prawej stronie. (Proporczyk 1/16) znajduje się w budce przy wejściu na Kursk. Będąc na Kursku dostaniemy polecenie wyjścia na Kiosk/Bridge, żeby spojrzeć na zachód słońca. Jest tam także puste pomieszczenie, do którego schodzi się po mini drabince. Należy wejść i wyjść. Potem wracamy do kapitana i od tego momentu możemy zebrać WSZYSTKIE przedmioty kolekcjonerskie poza dwoma i jedną opcjonalną notatką.
W pokoju dowodzenia, gdzie jest kapitan możemy zebrać od razu (Proporczyk 2/16), a po drugiej stronie pomieszczenia, za drzwiami znajdziemy (Notatka 2/18). Wychodzimy z pomieszczenia całkowicie i udajemy się do SEKCJI I, skąd zaczniemy metodyczne przeszukiwanie pomieszczeń. Będąc na miejscu w torpedowni, schodzimy po drabinie niżej i zabieramy stamtąd (Model 1/4) oraz (Proporczyk 3/16). Przejdź do kolejnych drzwi w tym pomieszczeniu i do jeszcze jednych. Następnie wróć się do SEKCJI II.
Znajduje się tutaj pięć par drzwi. Najpierw wybierz jedyne drzwi po lewej stronie korytarza. Będziesz w większym pomieszczeniu. Przejdź z nich do mniejszego pokoju i zbierz (Notatka 3/18). Wróć się do korytarza i otwórz pozostałe cztery pokoje, w jednym znajdziesz (Notatka 4/18). Następnie zejdź po schodach do dolnej części. Wejdź do pierwszego pomieszczenia (plakietka z komputerami). Weź stamtąd (Notatka 5/18) oraz (Proporczyk 4/16). Znajduje się tam jeszcze jedna notatka, ale weźmiesz ją dopiero później, podczas wykonywania misji prezentu dla Dmitrija. Wyjdź z pomieszczenia i otwórz drzwi obok używając wytrychu. Znajdziesz tam (Proporczyk 5/16). Udaj się do trzeciego pokoju, następnie do kolejnego i następnego. Zaraz po wejściu znajdziesz (Notatka 6/18) po lewej stronie.
Pora udać się do SEKCJI III. Znajduje się tam pięć par drzwi. Najpierw wejdź w jedyne drzwi po lewej stronie. W lewym rogu tego pomieszczenia znajduje się (Notatka Opcjonalna 2/3). Przejdź do kolejnego pokoju w tym pomieszczeniu, będzie puste. Wróć do poprzedniego i użyj drabiny by wejść wyżej. Znajdziesz tam (Model 2/4). Wróć się do głównego korytarza i otwórz pozostałe cztery pary drzwi. Za tymi otwieranymi wytrychem będzie (Matryoshka 1/1), za kolejnymi (Notatka 7/18) i za następnymi (Proporczyk 6/16). Teraz wróć do korytarza i zejdź schodami na dół. Wejdź w pierwsze drzwi najbliżej schodów, zabierz stamtąd (Notatka 8/18). Po wyjściu spójrz w prawo i wejdź do wszystkich drzwi w tej części korytarza, za ostatnimi jest (Notatka 9/18). Wróć się do schodów, miń je i otwórz wszystkie pozostałe drewniane drzwi, za ostatnimi znajdziesz (Proporczyk 7/16). Wyjdź i otwórz metalowe drzwi, znajdziesz (Proporczyk 8/16) ukryty za czosnkiem. Dodatkowo zejdź na dół, a potem wróć i wejdź do pomieszczenia obok, do chłodni, żeby zaliczyć kolejne odwiedzone miejsce. Teraz wróć się na korytarz i zejdź kolejnymi schodami na dół. Otwórz wytrychem jedyne drzwi, znajdziesz tam (Proporczyk 9/16).
Wyjdź z pomieszczenia, wróć na górę używając schodów dwa razy i przejdź do SEKCJI IV. Po prawej stronie masz siedem par drzwi. Pierwsze otworzysz w trakcie grania później, drugie są stale zamknięte, pozostałe sprawdź, będą puste, ale szóste drzwi (używając wytrycha) zawierają (Notatka 10/18). Siódme drzwi odwiedzisz w trakcie fabuły. Cofnij się do początku tej sekcji i otwórz pierwsze drzwi po lewej. Do zebrania będzie (Notatka 11/18), (Notatka 12/18) oraz (Model 3/4). Przejdź przez kolejne drzwi w tym pomieszczeniu, (Notatka 13/18) jest obok kucharza. Idź do kolejnego pomieszczenia, znajdziesz się w mesie, do wzięcia jest (Proporczyk 10/16). Wyjdź kolejnymi drzwiami, wrócisz do korytarza. Zejdź schodami na dół, naprzeciwko będziesz widzieć trzy pary drzwi, jedne po prawej i dwa po lewej. Są puste, ale je odwiedź. Pod schodami jest pokój medyczny, zabierz kolejny (Proporczyk 11/16), wejdź do małego pokoju i wróć się na korytarz. Idź dalej prosto, wejdź do szatni, zbierz (Notatka 14/18), wyjdź, następnie przejdź do pomieszczeń socjalnych, w obu znajdziesz po jednej sztuce (Proporczyk 12/16) i (Proporczyk 13/16). Wróć teraz do korytarza i wejdź schodami na górę dwukrotnie. Odwróć się w prawo i zacznij sprawdzać wszystkie drzwi, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Trzy pierwsze pomieszczenia są puste, w czwartym znajdziesz (Proporczyk 14/16). Wyjdź na korytarz i otwórz kolejne cztery pary drzwi, będą puste. Następnie otwórz drzwi obok schodów, to składzik, znajdziesz tam (Notatka 15/18). Powrót na korytarz, przed sobą będziesz miał trzy pary drzwi po prawej, ale wcześniej na ścianie, mniej więcej połowie znajdziesz (Proporczyk 15/16). Pierwsze drzwi w tym korytarzu zawierają (Notatka 16/18). Drugie są puste a trzecich nie da się otworzyć.
Przejdź do SEKCJI V. Drzwi tutaj nie da się otworzyć, więc zejdź niżej, otwórz obydwie pary drzwi, następnie zejdź jeszcze niżej, otwórz kolejne trzy pary drzwi po czym zejdź po drabince na dół, znajdziesz tam (Proporczyk 16/16) oraz (Model 4/4). Wróć się dwa poziomy wyżej i przejdź do SEKCJI V-BIS. W tym pomieszczeniu otwórz drzwi po prawej, następnie zejdź na dół schodami i otwórz drzwi wytrychem. Wróć na górę, znajdź drabinkę i przejdź do SEKCJI VI. W tym miejscu otwórz jedyne dostępne drzwi, następnie obydwie grodzie, w każdym z pomieszczeń zejdź na dół po drabince i wróć.
Zwiedzanie zakończone, wszelkie niedostępne pomieszczenia odwiedzisz w trakcie fabuły. (Notatka 17/18) znajduje się w kajucie kapitana do której dostęp odblokujesz w trakcie gry, natomiast (Notatka 18/18) znajduje się w pomieszczeniu komputerowym i będzie dostępna po wykonaniu misji prezentu dla Dmitrija. Ostatnia (Notatka Opcjonalna 3/3) jest do zdobycia po naszym pojmaniu.
A True Classic 20
Achieve the top score in the PDA minigame.
Uzyskaj najlepszy wynik w grze Snake. W naszym PDA mamy mini grę w Węża, należy zdobyć około 480 punktów w celu uzyskania trofeum.
From The Deeps 20
Achieve the top score in Shmup.
Uzyskaj najlepszy wynik w Grze Shmup. Ta oraz pozostałe gry znajdują się w pokoju socjalnym w SEKCJI IV. Należy grać aż do uzyskania trofeum, wyniki są różne, ale nie powinno to zając dużo czasu.
Target in Sight 20
Achieve the top score in Periscope.
Uzyskaj najlepszy wynik w grze Periscope. Należy grać aż do uzyskania trofeum, wyniki są różne, ale nie powinno to zając dużo czasu.
Too Fast for You 20
Achieve the top score in Flashout.
Uzyskaj najlepszy wynik w grze Flashout. Należy grać aż do uzyskania trofeum, wyniki są różne, ale nie powinno to zając dużo czasu.
Mind the Walls 20
Achieve the top score in Tunnel.
Uzyskaj najlepszy wynik w grze Tunnel. Dostęp do tej gry otrzymujemy wraz z fabułą, gdy musimy pogadać z drugim kucharzem, on w zamian za przysługę chce, byśmy pokonali jego wynik. Nie jest trudna i powinna zająć kilka minut maksymalnie.
One more? 20
Play the board game once.
Należy zagrać w grę planszową raz, kompletnie nie zrozumiałem zasad, wciskałem co popadnie a trofeum wpadło po zakończonej rozgrywce. Ponownie, kilka minut i po zabawie.
Tour de Kursk 50
Visit all available rooms.
Trofeum wpadnie po odwiedzeniu wszystkich pomieszczeń na łodzi, w tym tych z zakończeń. Mi wpadło przy trzecim zakończeniu. Po przejściu gry, jeśli uzyskaliśmy zakończenie drugie bądź trzecie, klikamy opcję „Kontynuuj” z menu głównego i wybieramy inną odpowiedź niż poprzednio, żeby zwiedzić oddzielne części łodzi.
Sharpshooter 20
Leave bullets in the cartridge.
Trofeum do zdobycia, gdy w końcowej sekcji gry odmówimy pójścia z postacią i zdecydujemy się uratować sami. W pewnym momencie znajdziemy broń, należy użyć jej maksymalnie dwukrotnie, strzelając w gaśnicę, a następnie raz w zamek, żeby dostać się do kostiumu płetwonurka. Trofeum powinno wpaść od razu po zestrzeleniu zamka.
All Alone 20
Discover the first ending.
Trofeum, które zdobędziemy, gdy uzyskamy najniższy poziom zaufania i przez całą grę będziemy niemili. Wtedy w końcowej sekcji, gdy zaczniemy się dusić, nasz towarzysz zamiast nam pomóc, to zatrzaśnie grodzie i zostawi na śmierć.
Together In Death 20
Discover the second ending.
Trofeum, które zdobędziemy, gdy uzyskamy najwyższy poziom zaufania i przez całą grę będziemy mili. Wtedy w końcowej sekcji nasz towarzysz nam pomoże i zaproponuje pójście z nim. Zgadzamy się, chwilę chodzimy i następuje koniec gry.
Survivor 20
Discover the third ending.
Trofeum, które zdobędziemy, gdy uzyskamy najwyższy poziom zaufania i przez całą grę będziemy mili. Wtedy w końcowej sekcji nasz towarzysz nam pomoże i zaproponuje pójście z nim. Odmawiamy, idziemy sami dalej w poszukiwaniu stroju płetwonurka, zakładamy go i płynąc w kierunku znacznika przedzieramy się przez trzy sekcje aż w końcu wypłyniemy na powierzchnię.
Faint Hope 20
Discover the fourth ending.
Trofeum, które zdobędziemy, gdy uzyskamy najwyższy poziom zaufania i przez całą grę będziemy mili. Wtedy w końcowej sekcji nasz towarzysz nam pomoże i zaproponuje pójście z nim. Odmawiamy, idziemy sami dalej w poszukiwaniu stroju płetwonurka, zakładamy go i czekamy aż skończy nam się powietrze.
Hacker 20
Hack 3 computers aboard the ship.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Na łodzi znajdują się trzy komputery, pierwszy jest opcjonalny i znajduje się w kajucie kapitana, pozostałe dwa są wymagane do fabuły. Jeśli nie pominęliśmy tego opcjonalnego, to trofeum wpadnie zaraz po trzecim hakowaniu.
Biker 20
Beat all records on the bike.
Trofeum opisane dokładnie w opisie Our Brother.
End of a Story 40
Finish the game.
Fabularne trofeum, niemożliwe do przeoczenia.
Seen It All 100
Finish all endings.
Trofeum wpadnie za zobaczenie wszystkich zakończeń. Jeśli uzyskaliśmy najwyższy stopień zaufania, to możemy zdobyć zakończenie drugie, trzecie i czwarte, klikając Kontynuuj z menu głównego i dokonując innego wyboru. Zakończenie pierwsze wymaga uzyskania najniższego poziomu zaufania.
Po uzyskaniu jakiegokolwiek zakończenia należy obejrzeć całe napisy końcowe. Są dość krótkie i powinny szybko minąć.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!