Mafia 2 była sporym hitem, podobnie jak jedynka. Dosyć zróżnicowane misje, oplecione ciekawą historią, chwyciły graczy za serca i przez długi czas nie puszczały. W tym lapidarnym tekście postaram się opisać co tak naprawdę poszło nie tak, że Mafia 3 nie dorównuje poprzednikom.
Głównym zarzutem gry jest jej monotonność i niestety się z tym zgodzę. W grze mamy 6 dzielnic, które przejmujemy w podobny sposób – zabijanie przywódców, przesłuchiwanie informatorów, kradzieże itp. Niestety na tym się kończy różnorodność. Najlepsze oczywiście są misje niezwiązane z przejmowaniem dzielnic, lub tak zwane „przerywacze”, które serwowane są nam pomiędzy naszym bojem o dane terytoria.
Jeżeli spojrzymy na inne aspekty – graficznie jest naprawdę ładnie, a gra światłem wręcz kapitalna. Zachody słońca wyglądają obłędnie. Przerywniki filmowe są na wysokim poziomie, a sama historia jest świetnie napisana, z dużą dawką humoru, ale i przedstawiająca realia życia czarnoskórych obywateli, wśród „białej” populacji.
Mafia 3 to zabawa, którą niestety trzeba dawkować. Dłuższa sesja z grą jest niezwykle nużąca, ja sama długo zbierałam się, żeby stworzyć ten materiał i wbić platynę, bo jest to po prostu droga przez nudę. Nie mniej jednak tytuł ten spokojnie można kupić za kwotę poniżej 100 zł i poznać historię Lincolna i jego walki o wpływy w mieście.
Soundtrack, który towarzyszy nam podczas przemierzania ulic miasta środkami transportu jest tak dobrany, że noga przysłowiowo sama chodzi. Stare dobre kawałki The Rolling Stones czy The Supremes sprawią, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.
Fajnie wyważona jest walka wręcz, która oferuje 3 różne sposoby zabijania – po cichu, w zwykłej walce i przez brutalne zakończenie. Do tego dochodzi różnorodny arsenał broni, a każda z nich ma inne parametry – odrzut, szybkość wystrzeliwania pocisków itd. Sprawia to, że rozgrywka staje się bardzo dynamiczna.
Łowcy! Platyna jest łatwa, jednak będzie wymagane dwukrotne przejście gry – jedno z zabijaniem wszystkich, drugie z ocalaniem. Do tego dochodzą różne misje poboczne i trofea związane z danymi czynnościami. Zabawa na kilkadziesiąt godzin. Pady w dłoń i do dzieła!
Plusy:
- klimat,
- soundtrack,
- historia,
- model jazdy,
- zróżnicowany arsenał,
Minusy:
- monotonność,
- monotonność,
- monotonność.