Observer to cyberpunk horror studia Bloober Team – tych samych ludzi, którzy stali za słynnym „symulatorem drzwi” – Layers of Fear. Akcja gry Observer umieszczona jest w roku 2084, w Krakowie. Świat wyniszczony wojną i plagą. Wszystkie korporacje upadły, a na zgliszczach starego świata powstała potężna korporacja Chiron, rządząca żelazną ręką. W świecie, gdzie przeszłość przeplata się z przyszłością, będzie nam dane wcielić się w detektywa. Dan Lazarski, nasz protagonista, ma za zadanie łączyć się ze świadomością przestępców w celu pozyskiwania informacji i wykorzystania ich przeciwko nim w sądzie.
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 10 godzin
- Liczba trofeów wersji klasycznej: x1/ x8 / x6 / x5
- Liczba trofeów System Redux: x1/ x6 / x11 / x6
- Liczba trofeów offline: 20/24
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: WIĘKSZOŚĆ
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
Platynkę możemy zdobyć podczas jednego ukończenia i w mapie przejścia na tym się skupimy. Poniżej rozpiszę Wam poszczególne elementy, na które musicie zwrócić uwagę do momentu dojścia do drzwi prowadzących na strych. Jest to tak zwany „point of no return”, co wcale nie oznacza, że możemy do tego momentu wszystko swobodnie zaliczyć. Poniżej napiszę mniej więcej po kolei na czym trzeba się skupić i na co zwracać szczególną uwagę.
- Podczas eksploracji budynku skanujemy przedmioty organiczne, jak i technologiczne. Możecie to robić za pomocą i , sam skan robimy za pomocą . Nawet jeżeli przedmiot/rzecz się powtarza jak to ma się z holokomem czy pigułkami – skanujemy je. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie – w momencie gdy będziemy plądrować piwnicę, pucharek powinien wpaść.
- Pukamy w każde możliwe drzwi, które zobaczysz na swojej drodze, te z HoloKomem. Do pucharka jest nam ich potrzebnych dwadzieścia. Dokładnie chodzi o rozmowę z mieszkańcami.
- Zbieramy wszystkie znajdźki za pierwszym przejściem, mamy 5 różnych typów do szukania. 69 Karty Pacjenta, 4 Sterowane Samochody, 4 Róże, 4 Nagrania pacjentów i 10 poziomów gry (trzeba znaleźć 9 komputerów).
- Robimy wszystkie zadania opcjonalne: Władca żniw, Narkotykowy ślad, Złodziej ciał, £4M4CZK0DU
- We wszystkich momentach (chyba 2 takie są), gdzie będziemy mieli przeciwnika, pamiętajcie, że możecie wyjść z gry, zanim on Was zabije! Przejście bez utraty życia potrzebne jest wam do pucharka Niezniszczalny.
- Nie zapomnij o pucharku Biegający woksel, który możemy zrobić tylko podczas hakowania głowy Adama!
- Na sam koniec gdy stajemy przed wyborem czy przyjmiemy Adama czy go odrzucimy, nie zapomnijmy o zapisaniu sejva na chmurkę lub pamięć USB!
Jeszcze raz powtórzę, platynkę można zgarnąć podczas jednego przejścia. Wszystkie pucharki można zaliczyć gdy zbieramy znajdźki, nie ma to szczególnego wpływu na wytrącenie z imersji. Wręcz przeciwnie, poznamy najgłębsze zakątki gry co wpłynie na to że świat po ukończeniu stanie się bogatszy w doznania i doświadczenie z grą.
System Redux to nowsze, ulepszone wydanie gry dostępne także na fizycznych nośnikach. Trzeba o nim wspomnieć, gdyż w kwestii pucharków występuje tam kilka różnic. Po pierwsze dodano trochę więcej znajdziek i zmieniono lokalizację kilku starych. W razie czego poniżej jest osobne wideo do znajdziek z tej nowszej wersji. Kolejną rzeczą jest kilka nowych pucharków związanych z nowymi zadaniami pobocznymi. Przede wszystkim polecam mieć na uwadze pucharek Wszystko zostaje w rodzinie, gdyż jako jedyny wymaga od nas dodatkowej interakcji z komputerem. Pozostałe zdobędziemy naturalnie kierując się filmem dotyczącym lokalizacji znajdziek.
Poradnik:
>OBSERVER_ / _>OBSERVER_
Zdobądź wszystkie trofea. / Earn all trophies
Gratulacje, twój umysł został właśnie zhakowany.
Praca w toku / A work in progress 40
Odnajdź wszystkie modele zdalnie sterowanych aut i przywołaj wspomnienie Adama. / Find all RC cars and recall a memory of Adam.
Możliwe do przeoczenia!
Sterowanych samochodów w grze mamy 4. Można znaleźć je w różnych miejscach w grze. Za każdym razem, gdy takowy znajdziemy, podnosimy go i dodatkowo skanujemy. Materiał wideo dotyczący lokalizacji znajdziek umieszczony jest w opisie trofeum Pandemia.
Biegający woksel / Voxel runner 40
Osiągnij 3000 punktów podczas sekwencji pułapkowej. / Earn 3000 points during a single trapware run.
Możliwe do przeoczenia!
Podczas włamu do głowy Adama będziemy mieli mini gierkę, musimy w niej zdobyć 3000 punktów. Sprawdź pucharek To pułapka! W poniższym filmiku znajdziecie prostą metodę na jego zdobycie.
Jam jest Observer / I am an Observer 20
Ukończ pierwszą sekwencję włamu neuronowego. / Complete your first Dream Eater sequence.
Pucharek wpadnie automatycznie kiedy ukończymy włam do „snu” Amira Novaka, pokój 104. Nie można tego przegapić.
To pułapka! / It’s a trap! 40
Przeżyj pułapkę Adama. / Survive Adam’s trapware.
Możliwe do przeoczenia!
Pucharek zdobędziemy dopiero przed końcem gry. Trafimy do kryjówki zabójcy i tam znajdziemy głowę Adama. On sam się do nas odezwie i ostrzeże nas, abyśmy się do niego nie podłączali. No ale my i tak zrobimy swoje. Po ukończeniu włamu pucharek nam wpadnie. Podczas hakowania będziemy mogli zdobyć pucharek Biegający woksel!
Obsesyjny / Obsessive 40
Przeanalizuj 100 obiektów. / Analyze 100 objects.
W grze mamy sporo obiektów do skanowania, począwszy od rzeczy organicznych, które skanujemy za pomocą , jak i technicznych, które skanujemy za pomocą . Gdziekolwiek byście w grze się nie znaleźli, możecie znaleźć coś do skanowania. Najwięcej oczywiście będzie w mieszkaniach, ale też na korytarzach coś się znajdzie. Dla przykładu każdy HoloKom na drzwiach możecie zeskanować, jest ich sporo. Jedynym miejscem gdzie możliwość skanowania jest niedostępna, jest podczas włamów do „snów”.
Jakkolwiek tego nie nazwiesz / By any other name 40
Odnajdź wszystkie róże i odkryj miejsce pochówku. / Find all roses and discover the final resting place.
Możliwe do przeoczenia!
Róż w grze mamy 4. Występują w różnych miejscach w grze. Nie zapomnij podnieść i jej zeskanować. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem. Materiał wideo dotyczący lokalizacji znajdziek umieszczony jest w opisie trofeum Pandemia.
Śmierć w rodzinie / A death in the family 100
Odrzuć Adama. / Reject Adam.
Z samym końcem gry zostaniemy postawieni przed wyborem, przyjmiemy Adama lub nie. Teraz należy wyjść z gry i zapisać stan na chmurce lub pamięci USB. Wszystko po to aby w jednym przejściu zaliczyć dwa pucharki z wyborami.
Po wykonaniu tej czynności możemy kontynuować akcję do momentu wyboru. Oczywiście wybieramy opcję „Odrzuć Adama”, tak jak wskazuje na to opis pucharka. Kończymy fabułę i pucharek wpada.
Teraz możemy pobrać zapis gry z chmurki lub pamięci USB i zaliczyć sobie pucharek Syn marnotrawny.
Władca żniw / Lord of the harvest 40
Zdecyduj o losie farmy organów. / Decide the fate of the organ farm.
Możliwe do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!
Gdy ukończycie epizod ze studiem tatuaży, będziecie mieli dostęp do piwnicy. Znajdź mieszkanie numer 28. Kod do jego otwarcia to 7441. W samym mieszkaniu znajdziecie maszynę, która jest odpowiedzialna za podtrzymanie życia świni, wykorzystywanej do produkcji organów. Straszny widok. Podchodząc do maszyny macie dwa wybory, odłączyć ją od systemu i tym samym ją uśmiercić albo zresetować symulację, żeby świnka poczuła się super biegając po łące. Wybór należy do was, wybierz dobrze.
Źródło wszelkiego zła / The root of all evil 40
Odnajdź i przesłuchaj wszystkie wywiady pacjentów. / Find and listen to all patient interview recordings.
Możliwe do przeoczenia!
Nagrań pacjentów w grze mamy cztery. Występują w różnych miejscach w grze. Za każdym razem jak je znajdziesz, odsłuchaj zapisaną wiadomość. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem. Materiał wideo dotyczący lokalizacji znajdziek umieszczony jest w opisie trofeum Pandemia.
Pandemia / Pandemic 80
Znajdź wszystkie karty pacjentów Nanofagium w jednym podejściu. / Find all nanophage patient cards in a single playthrough.
Możliwe do przeoczenia!
Wszystkich kart w grze mamy 69. Występują w rożnych miejscach w grze. Gdy znajdziesz kartę, podnieść ją. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem.
W wersji System Redux znajdziemy trochę więcej kart pacjentów po 76. Dodatkowo też lokalizacja kilku wcześniejszych została zamieniona. Podobnie zwiększono też liczbę komputerów i poziomów z minigierką, którą należy ukończyć. Dlatego poniżej prezentuje materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek z odświeżonej wersji gry.
Wysyp chorych / Outbreak 20
Odnajdź 10 kart pacjentów Nanofagium. / Find 10 nanophage patient cards.
Zobacz pucharek Pandemia, powyżej.
Zmienne stany świadomości / Altered states 20
Przedawkuj pigułki synchronizujące. / Overdose on synchronization pills.
Możliwe do przeoczenia!
Pucharek możemy zrobić w dowolnym momencie gry, oprócz czasu, gdy penetrujemy najdalsze zakątki ludzkiego umysłu. Mówię tu o hakowaniu czyjegoś umysłu, jego wspomnień. Podczas eksploracji będziemy znajdować pigułki synchronizacji, jest ich dosyć sporo, wystarczy rozglądać się za nimi w mieszkaniach.
Należy wejść za pomocą do naszego podręcznego menu i tam wcisnąć . Wyświetli się krótka animacja i ponownie będziemy mogli zażyć specyfik, powtarzając tę samą czynność.
Zażywamy naszą pigułkę synchronizacji do momentu, aż wpadnie nam pucharek. Osobiście musiałem zrobić tak 3 razy, więc upewnij się, że masz ich wystarczająco dużo. Jak pisałem wcześniej, są one dość często spotykane.
Niezniszczalny / Unbreakable 80
Ukończ grę bez śmierci. / Finish the game without dying.
Wydawać by się mogło na pierwszy rzut oka, że będziemy mieli problem z ogarnięciem tego pucharka, ale wcale tak nie jest. W samej grze nie ma za wiele momentów, kiedy będziemy musieli się o to martwić. Głównym problemem będzie moment podczas końcówki „snu” Heleny Nowak. Będziemy musieli pobrać dane z trzech terminali, tutaj najbardziej będziemy musieli uważać na potwora. Pamiętajmy, że on może się teleportować i jak już nas zobaczy, nie można mu uciec. Jeżeli damy się złapać to szybko wciskamy OPTIONS na padzie i wychodzimy do głównego menu, następnie powtarzamy sekwencję.
Z samym końcem gry będziemy znowu musieli cichaczem przedrzeć się przez korytarze, ale tu już jest naprawdę łatwo.
KPD! Otwierać! / KPD! Open up! 20
Przesłuchaj 20 mieszkańców. / Interrogate 20 tenants.
Eksplorując budynek będziemy mieli możliwość przesłuchiwania mieszkańców poprzez HoloKom, dzwoni się za pomocą . Tu polecam sprawdzić każde możliwe drzwi, nie we wszystkich ktoś nam odpowie. Najlepiej zapisywać sobie gdzieś z boku na kartce wszystkie numerki jakie sprawdziliśmy, piętro po piętrze. Spokojnie można ciągnąć fabułę i przy okazji pukać, jeżeli sytuacja nam na to pozwoli.
Syn marnotrawny / The prodigal son 100
Przyjmij Adama. / Embrace Adam.
Z samym końcem gry zostaniemy postawieni przed wyborem, przyjmiemy Adama lub nie. Teraz należy wyjść z gry i zapisać stan na chmurce lub pamięci USB. Wszystko po to, aby w jednym przejściu zaliczyć dwa pucharki z wyborami.
Po wykonaniu tej czynności możemy kontynuować akcję do momentu wyboru. Wybieramy opcję „Ocal Adama”, tak jak wskazuje na to opis pucharka. Kończymy fabułę i pucharek wpada.
Teraz możemy pobrać zapis gry z chmurki lub pamięci USB i zaliczyć sobie pucharek Śmierć w rodzinie.
Narkotykowy ślad / Drug trail 20
Przesłuchaj klientów Amira. / Interrogate Amir’s clients.
Możliwe do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!
Po tym jak już zakończymy włam do Amira „snu”z pokoju 104, nad jego ramieniem znajdziemy pojemnik z pigułkami. Na nim znajdziemy dwa numery, 112 i 209. Musimy udać się do obu mieszkań i je zbadać.Polega to tylko na tym żeby zapukać i przeprowadzić rozmowę.
Złodziej ciał / Body snatcher 40
Zdecyduj o losie połączenia jaźni. / Decide the fate of the merging minds.
Możliwe do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!
Mieszkanie 114. Zanim jednak udacie się tam, zapukajcie do pokoju 113, żeby mieć trochę głębszą historię. Tu poznacie dziewczynkę o imieniu Paulina i poznacie kod do drzwi.
Po tym jak ukończymy włam do „snu” Piety, podchodzimy do komputera. Z jego menu wybieramy Programy -> Cephalus_7.34. Mamy dostępne dwie opcje, Zrestartuj System lub Przywróć Połączenie. Teraz już pozostaje wybrać opcję zgodną ze swoim sumieniem.
£4M4CZK0DU / C0D38R3AK3R 40
Rozszyfruj figurkę Adama. / Decrypt Adam’s figurine.
Możliwe do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!
Po rozmowie z zarządcą budynku, udacie się do mieszkania z numerem 007. Na miejscu znajdziecie zwłoki, oczywiście musicie całą sprawę przebadać. Po zakończeniu oględzin musimy wbić się do kuchni, samym rogu górnych szafek znajdziemy figurkę Adama.
Możemy ją podnieść, ale żeby ją zabrać ze sobą musimy ją przeskanować za pomocą .
Podążając za fabułą, trafimy w kolejne miejsce – studio tatuaży. Znajdziemy kolejną ofiarę. Po tym jak już zbadamy ciało, miejsce i wyjdziemy ze „snu”, będziemy mieli możliwość wprowadzenia kodu ( 3615 ) z tyłu fotela i tym samym otworzy nam się dalsza droga. Schodzimy do piwnicy, znajdujemy dźwignię zasilania w rogu pomieszczenia, żeby zasilić maszynę deszyfrującą. Podchodzimy do niej i ją aktywujemy. Następuje proces deszyfracji figurki, którą zabraliśmy z mieszkania 007. Na ekranie ukażą nam się dwie opcje, wciskamy pierwszą z góry i trofka nam wpada.
Szlachetny Miecz / Noble Sword 40
Ukończ wszystkie gry z serii With Fire and Sword: Spiders / Complete all With Fire and Sword: Spiders arcade games
Możliwe do przeoczenia!
Żeby ukończyć wszystkie poziomy With Fire and Sword: Spiders będziemy musieli znaleźć 9 komputerów rozmieszczonych w różnych częściach budynku. Każdy komputer musimy uruchomić i wybrać odpowiedni program, w tym wypadku wybieramy grę gdzie możemy ukończyć poziom. Wszystkie miejscówki znajdziecie w filmiku poniżej, będzie też pokazane jak ukończyć każdy poziom. Materiał wideo dotyczący lokalizacji znajdziek umieszczony jest w opisie trofeum Pandemia. W wersji Redux występuje więcej komputerów do znalezienia i poziomów z grą do rozegrania. Naturalnie zostały one pokazane w materiale dotyczącym znajdziek.
Trofea dostępne tylko w wersji System Redux:
Łzy w deszczu / Tears in the Rain
Bądź świadkiem utraconej chwili. / Witness lost moment
Pucharek dostępny tylko w wersji System Redux.
Trofeum fabularne polegające na odnalezieniu wspomnianej w opisie utraconej chwili. Nie trzeba się martwić, że to przegapimy, gdyż w razie czego po ukończeniu możemy spokojnie wczytać odpowiedni fragment gry. Znajdujemy zapis o nazwie ATTIC. Będąc na strychu zamiast kierować się zgodnie ze ścieżką fabularną przechodzimy do opcjonalnego pomieszczenia. Jest tam też jedna ze znajdziek – róża. Wystarczy podejść do jaśniejącego ptaka i wspomnienie zostanie aktywowane, a my otrzymamy pucharek. W razie czego poniżej załączam materiał wideo.
Jej przerażająca symetria / Her Fearful Symmetry
Poznaj los kochanków. / Find out the lovers fate
Pucharek dostępny tylko w wersji System Redux.
Możliwe do przeoczenia!
Trofeum fabularne związane z opcjonalnym zadaniem o takiej samej nazwie jak ten pucharek. Poniżej przedstawiam opis czynności jakie należy wykonać by zakończyć ten quest i zdobyć dane trofeum. Jeśli zbieramy wszystkie znajdźki automatycznie odwiedzimy też i wszystkie wymagane lokacje.
Kroki Opcjonalne:
- Aktywowanie kapliczki z komputerem w pobliżu pokoju 016. Musimy podłączyć wszystkie kable i odczytać wiadomość.
- Aktywowanie kapliczki z komputerem w pobliżu pokoi 106 i 107. Musimy podłączyć wszystkie kable i odczytać wiadomość.
- Aktywowanie kapliczki z komputerem w łazience obok pokoju 109. Musimy podłączyć wszystkie kable i odczytać wiadomość.
- Aktywowanie kapliczki z komputerem w pobliżu pokoju 211. Musimy podłączyć wszystkie kable i odczytać wiadomość.
Kroki Wymagane:
- Udajemy się do pokoju 207. Hasło do drzwi: 3092. Sprawdzamy wiadomości na komputerze.
- Gdy trafimy do obszaru piwnicy kierujemy się do pokoju 037. Hasło do drzwi: 8394.
- Na końcu korytarza znajdziemy zwłoki do których będziemy musieli się podpiąć i ukończyć hakowanie umysłu. W sekwencji tej najpierw musimy klikać w pojawiające się obrazy na ścianach.
- Następnie po wyjściu z początkowego pomieszczenia, po minięciu pokoju 201 na ścianie z prawej strony mamy pięć przycisków do wciśnięcia.
- Kierujemy się na najwyższe piętro i kręcimy pokrętłem w radiu.
- Kolejne radio mamy obok pokoju 302.
- Schodząc piętro niżej natkniemy się na kolejne przyciski na klatce schodowej.
- Następne radio znajdujemy przy pokoju 103.
- Ponownie mamy przyciski na ścianie na klatce schodowej schodząc w dół.
- Kolejne radio znajdziemy na stoliku po minięciu pokoju 002 i drugie obok 008.
- Pojawi się radio obok pokoju 203.
- Możemy wejść do pokoju 207 i następnie do piwnicy.
Błędny sygnał / Errant Signal
Znajdź źródło wezwania o pomoc. / Find the source of the distress call
Pucharek dostępny tylko w wersji System Redux.
Możliwe do przeoczenia!
Trofeum fabularne związane z opcjonalnym zadaniem o takiej samej nazwie jak ten pucharek. Poniżej przedstawiam opis czynności jakie należy wykonać by zakończyć ten quest i zdobyć dane trofeum. Jeśli zbieramy wszystkie znajdźki automatycznie odwiedzimy też i wszystkie wymagane lokacje.
- Kierujemy się do pokoju 108 i sprawdzamy znajdujący się tam komputer. Hasło do komputera to 5232.
- Gdy trafimy do piwnicy kierujemy się do pokoju 018. Hasło do drzwi: 2689. Drzwi się za nami zamkną.
- W jednej z szafek znajdujemy dysk i podłączamy go do komputera.
- Włączamy komputer i wybieramy dysk C. Hasło: 12345.
- Wchodzimy w System i Portkey.EXE. Pierwsze hasło: 1944. Drugie hasło: 0123.
- Wchodzimy do dysku V i możemy otworzyć drzwi.
- Po wyjściu z pokoju otrzymamy pucharek.
Wszystko zostaje w rodzinie / It Runs In The Family
Poznaj prawdziwy powód śmierci wisielca. / Find out the true reason behind the hanged man’s death
Pucharek dostępny tylko w wersji System Redux.
Możliwe do przeoczenia!
Trofeum fabularne związane z opcjonalnym zadaniem o takiej samej nazwie jak ten pucharek. Poniżej przedstawiam opis czynności jakie należy wykonać by zakończyć ten quest i zdobyć dane trofeum. Jeśli zbieramy wszystkie znajdźki automatycznie odwiedzimy też i wszystkie wymagane lokacje. Tu jednak wymagana jest jeszcze interakcja z komputerem i wykonanie dialogu w pod koniec zadania by zostało ono zaliczone.
- Będąc w salonie tatuażu po sekwencji hakowania umysłu musimy zabrać klucz do pokoju 208.
- Będąc w pokoju 208 znajdziemy panel z trzema przełącznikami. Pierwszy odpowiada za zasilanie, więc go zostawiamy. Zamiast tego przełączamy trzeci.
- Kierujemy się do pomieszczenia obok. Przy drzwiach znajdziemy pstryczek, którym teraz możemy opuścić wisielca.
- Hasło do kłódki przy wisielcu: ANNA.
- Wykonujemy hakowanie umysłu nieszczęśnika. Sekwencja nie jest specjalnie skomplikowania i nie wymaga dokładniejszych instrukcji.
- Po zakończeniu hakowania ponownie wracamy do panelu z przełącznikami. Wyłączamy trzeci i zamiast niego włączamy drugi. Mamy teraz dostęp do komputera. By wejść do wiadomości będzie nam potrzebne hasło: 160464. Prowadzimy rozmowę do końca i zadanie zostanie wykonane, a my otrzymamy pucharek.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.