Season: A Letter to the Future – to wyjątkowe indie, które podejmuje się przybliżenia nam tego, jak ważne są wspomnienia. Wyruszamy w podróż nastawioną na eksplorację klimatycznej doliny, odkrycie jej tajemnic i udokumentowanie jej istnienia… nim zniknie.
Krok po kroku:
Season: A Letter to the Future, posiada unikatowy świat, artystyczną grafikę, interesującą fabułę i z lekka melancholijny klimat. Rozgrywka jest prosta – naszym głównym zadaniem jest uwiecznienie świata poprzez robienie zdjęć, nagrywanie dźwięków, uzupełnianie dziennika szkicami, przemyśleniami i innymi pamiątkami. Dźwięki natury i elementów otoczenia to przyjemny dla ucha ASMR 🙂 (sugerowane jest granie w słuchawkach). Zestaw pucharków jest prosty, choć wymaga większej uwagi przez liczbę pomijalnych trofeów i brak opcji wyboru rozdziałów – dlatego wszystkie możliwe do przeoczenia trofea musimy zdobyć zanim wejdziemy do świątyni (Shrine).
W grze mamy 16 pucharków do zdobycia, z tego 10 możliwych do przeoczenia. Optymalna sekwencja zdobywania trofeów na każdym z trzech etapów wygląda następująco:
Krok I: Witaj świecie!
Początek gry to przede wszystkim stopniowe wyjaśnienie sterowania. Odbywamy rytuał przygotowujący nas do wyprawy, upamiętniamy naszą wioskę w dzienniku i wyruszamy w podróż.
- Home Leaver
- Journal Beautifier (możliwe do przeoczenia)
- Outside World Seer
Krok II: Przystanek – Tieng Valley
Po opuszczeniu naszej wioski jedziemy przez malowniczą krainę noszącą ślady minionych wydarzeń. Napotykamy nawet stworzenia, które możemy pogłaskać. W pewnym momencie docieramy do Tieng Valley, miejsca, w którym spędzimy resztę naszego czasu. Na tym etapie mamy do zdobycia pozostałe możliwe do przeoczenia trofea. Zostały one oznaczone jako możliwe do przeoczenia z tego względu, że jeśli wejdziemy do świątyni, jedyną opcją na zdobycie ich, będzie rozpoczęcie nowej gry.
- Stranger Encounterer
- Deep Listener (możliwe do przeoczenia)
- Grey Hand Praxis 101 (możliwe do przeoczenia)
- Music for Cows (możliwe do przeoczenia)
- Emotional Baggage Handler (możliwe do przeoczenia)
- Tour de Tieng (możliwe do przeoczenia)
- Dream Listener (możliwe do przeoczenia)
- Graffiti Artist (możliwe do przeoczenia)
- Artist Assistant (możliwe do przeoczenia)
- Love Uncoverer (możliwe do przeoczenia)
Krok III: To już jest koniec…
Na tym etapie zmierzamy do zakończenia naszej przygody. Po zdobyciu wszystkich trofeów z poprzedniego etapu, możemy udać się do świątyni i podążać z fabułą do samego zakończenia.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
The End
Witness the end of a season.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.
Deep Listener
Find a hidden botanical voice.
Po rozmowie z członkiem organizacji „Grey Hands” przekraczamy „próg” Tieng Valley i jedziemy dalej drogą z pięknym widokiem. Mijamy przystanek z wielkim obeliskiem i kawałeczek za nim dojedziemy do rozgałęzienia dróg. Gdy skręcimy w prawo na żwirową drogę, zaprowadzi nas ona na niewielki cmentarz. Podchodzimy do grobu z różowo-fioletowymi kwiatami. Te magiczne kwiaty emitują dźwięki, które zrozumiemy dopiero po wyciągnięciu naszego dyktafonu i nagraniu tych dźwięków . Trofeum wpadnie po zakończeniu nagrywania.
Następne trofeum → Grey Hands Praxis 101
Grey Hands Praxis 101
Begin your political education.
Po wizycie na niewielkim cmentarzu, i zdobyciu Deep Listener, wracamy na asfaltową drogę i jedziemy dalej w głąb doliny. Dojedziemy do miejsca zbiórki (Assembly Point) zorganizowanego przez „Gray Hands”. Przechodzimy obok rejestracji, a następnie do stolika nad którym wyświetli nam się ikona rączki. Trofeum wpadnie po tym jak weźmiemy sobie jedną z ulotek.
Następne trofeum → Music for Cows
Love Uncoverer
Uncover some kind of secret romance.
Po spełnieniu swojego zadania jako Artist Assistant, wznawiamy rozmowę z Matyorą i pytamy o medalion (The locket in the birdhouse). Medalion znajdziemy w karminku zawieszonym w domku pod pradawnym drzewem. Natomiast drzewo znajduje się tuż obok farmy na której spotkamy Sophon – Emotional Baggage Handler. Jeśli nie dojedziemy do niego w trakcie swobodnego podróżowania po dolinie, to dobrą okazją na zajrzenie do karmnika będzie rowerowa przejażdżka z Kochim podczas Tour de Tieng. Trofeum wpadnie po zakończeniu rozmowy z Matyorą na temat medalionu.
Następne trofeum → Shrine Arriver
Graffiti Artist
Leave a mark on Tieng Valley.
Po wysłuchaniu nagrania o śnie, Dream Listener, i naszkicowaniu krajobrazu, wskakujemy na rower i jedziemy boczną ścieżką (na lewo od ławki). Dotrzemy nią do metalowej rzeźby przedstawiającej watahę psów i do kamiennych słupów. Wchodzimy na ścieżkę między rzeźbą a słupem. Na krańcu klifu stoi krzesło z parasolem. Podnosimy leżącą obok krzesła kartkę, a następnie podchodzimy do wiadra z farbą. Trofeum wpadnie po namalowaniu dowolnego graffiti.
Następne trofeum → Artist Assistant
Journal Beautifier
Completely customize a page in your journal.
Po ukończeniu rytuału i przekroczeniu progu naszego domu, otwieramy nasz dziennik przyciskiem , następnie poprzez kliknięcie przechodzimy do zebranych pamiątek (Keepsakes). Wybieramy pamiątkę przyciskiem i wklejamy ją w dowolnym miejscu na stronie. Uzupełnienie dziennika częściowo wypełni wskaźnik inspiracji znajdujący się nad lewą kartką. Aby zdobyć trofeum wklejamy kolejne pamiątki, aż do całkowitego wypełnienia wskaźnika inspiracji.
Następne trofeum → Outside World Seer
Dream Listener
Listen to your friend's weird but meaningful dream.
statni przystanek trasy Tour de Tieng to cmentarz. Na przeciwko cmentarza jest miejsce widokowe z ławką. Siadamy na ławce i wybieramy opcję „Listen to dream tape”. Trofeum wpadnie po wysłuchaniu nagrania.
Opcjonalnie są jeszcze dwa miejsca, w których też są ławki. Można na nich siąść i naszkicować krajobraz, ale taśmę da się odsłuchać tylko raz. Ogólnie nie ma znaczenia na której ławce odsłuchamy nagranie. Niemniej, dla optymalnej kolejności zdobywania trofeów, sugerowane jest miejsce na przeciwko cmentarza.
Następne trofeum → Graffiti Artist
Music for Cows
Play a herd of cows their favorite genre of music.
Po zdobyciu Grey Hands Praxis 101, wsiadamy na rower i jedziemy dalej. Po prawej stronie będzie farma ze stadem krów. Dostaniemy się na nią schodami od strony ulicy. Po wejściu na teren farmy kierujemy się w stronę białego silosu. Podchodzimy do ustawionego pod silosem głośnika i wchodzimy w interakcję z leżącym na nim radiem. Stawiamy je, włączamy, słuchamy fragmentu audycji. Zmieniamy kanał (Change channel) jak tylko pojawi się taka opcja. Trofeum wpadnie po cutscence wywołanej zmianą kanału, na ulubiony kanał krów – muuuuzyczny 😀
Następne trofeum → Emotional Baggage Handler
Tour de Tieng
Follow a little kid on a bike tour of the valley.
Po tym jak pomogliśmy Sophon w pakowaniu rzeczy – Emotional Baggage Handler– jej syn, Kochi, będzie czekał na nas przy bramie wjazdowej. Zaproponuje nam wycieczkę rowerową po Tieng Valley. Przyjmujemy jego propozycję (Yes!) i podążamy za nim. Po drodze zatrzymamy się w kilku miejscach – w tym pod pradawnym drzewem powiązanym z Love Uncoverer – a samą wycieczkę zakończymy na cmentarzu. Trofeum wpadnie na zakończenie wizyty na cmentarzu – i zaraz po niej możemy ruszyć do miejsca, w którym zdobędziemy → Dream Listener.
Home Leaver
A journey of a thousand seasons begins with a single step.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Jest to pierwsze trofeum jakie zdobędziemy. Na samym początku gry przechodzimy przez rytuał przygotowujący nas do wyprawy. Trofeum wpadnie po zakończeniu rytuału.
Następne trofeum → Journal Beautifier
Outside World Seer
See the outside world before it's gone.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po zwiedzeniu naszej wioski oraz uzupełnieniu naszego dziennika zdjęciami i nagraniami o wiosce, a także o doktorze Fumio, kierujemy się schodami do bram wioski. Nim wyjdziemy poza bramę, mamy możliwość wyboru roweru, którym wyruszymy w podróż. Trofeum wpadnie zaraz po wybraniu jednego z trzech dostępnych rowerów.
Następne trofeum → Stranger Encounterer
Stranger Encounterer
Encounter a stranger and have a pleasant interaction.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po przejechaniu znacznego odcinka trasy i wstępnym zapoznaniu się ze światem zewnętrznym, docieramy do posterunku postawionego przy wjeździe do Tieng Valley. Spotykamy tam mężczyznę, który jest członkiem organizacji „Grey Hands” i do tej pory był strażnikiem na ów posterunku. Po rozmowie z nim, otrzymamy od niego mapę obszaru Tieng Valley. Automatycznie ląduje ona w naszym dzienniku. Trofeum wpadnie po tym, jak spojrzymy na mapkę i zamkniemy dziennik, by ruszyć dalej.
Następne trofeum → Deep Listener
Emotional Baggage Handler
Help Sophon pack the last of her things.
Po włączeniu krowom ich ulubionej muzyki – Music for Cows – jedziemy na drugą farmę, położoną na przeciwko farmy z krowami. W improwizowanej wizualizacji rozkładu mieszkania spotkamy Sophon i jej syna, Kochiego. Sophon jest w trakcie pakowania rzeczy do przeprowadzki. Ich przyszłe mieszkanie w bloku jest o wiele mniejsze niż ich dotychczasowy dom na farmie, przez to nie jest w stanie wszystkiego ze sobą wziąć. Naszym zadaniem będzie wspomóc ją w trudnej decyzji – które rzeczy zabrać, a które zostawić. Trofeum wpadnie po zakończeniu pakowania.
Gdy już pomożemy Sophon, jej syn Kochi, będzie na nas czekał przy bramie wjazdowej. Zabierze nas na wyjątkowy → Tour de Tieng
Artist Assistant
Capture Tieng Valley in a moment.
Po tym jak zostawimy po sobie ślad – Graffiti Artist – jedziemy do wschodniego lasu. Mieszka tam artystka, Matyora. Po wejściu na obszar jej domu robimy zdjęcie jednej ze stojących tam rzeźb. W ten sposób wywołamy ją z domu i zaczniemy związany z nią „quest”. Trofeum wpadnie po tym, jak pomożemy jej w uchwyceniu „ducha” Tieng Valley.
Z tego miejsca możemy od razu wznowić z nią rozmowę i zapytać o medalion → Love Uncoverer
Shrine Arriver
Arrive at the Shrine.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Świątynia jest punktem wyjściowym z Tieng Valley. Przy wejściu dostajemy wybór – zostać w dolinie (Stay a bit longer in the valley) lub wejść do świątyni (Go to the Shrine). Jeśli wejdziemy do świątyni, wykluczymy się ze zdobycia wszelkich pozostałych trofeów możliwych do zdobycia w Tieng Valley i by je zdobyć, będziemy musieli zacząć grę od nowa. Trofeum wpadnie po wejściu do świątyni.
Następne trofeum → Goodbye Tieng Valley
Goodbye Tieng Valley
Exit the Valley before the flood enters it.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po opuszczeniu Tieng Valley.
Następne trofeum → The End