Season: A Letter to the Future

by
14 marca 2023
0
1/10
4H
x0
x1
x4
x11
16
0
10
0
1
16
0
10
0
1

 

Season: A Letter to the Future – to wyjątkowe indie, które podejmuje się przybliżenia nam tego, jak ważne są wspomnienia. Wyruszamy w podróż nastawioną na eksplorację klimatycznej doliny, odkrycie jej tajemnic i udokumentowanie jej istnienia… nim zniknie.

 

Jak oceniasz trudność 100% w Season: A Letter to the Future?

View Results

Loading ... Loading ...

 

 

Krok po kroku:

Season: A Letter to the Future, posiada unikatowy świat, artystyczną grafikę, interesującą fabułę i z lekka melancholijny klimat. Rozgrywka jest prosta – naszym głównym zadaniem jest uwiecznienie świata poprzez robienie zdjęć, nagrywanie dźwięków, uzupełnianie dziennika szkicami, przemyśleniami i innymi pamiątkami. Dźwięki natury i elementów otoczenia to przyjemny dla ucha ASMR 🙂 (sugerowane jest granie w słuchawkach). Zestaw pucharków jest prosty, choć wymaga większej uwagi przez liczbę pomijalnych trofeów i brak opcji wyboru rozdziałów – dlatego wszystkie możliwe do przeoczenia trofea musimy zdobyć zanim wejdziemy do świątyni (Shrine).

W grze mamy 16 pucharków do zdobycia, z tego 10 możliwych do przeoczenia. Optymalna sekwencja zdobywania trofeów na każdym z trzech etapów wygląda następująco:

 

Krok I: Witaj świecie!

Początek gry to przede wszystkim stopniowe wyjaśnienie sterowania. Odbywamy rytuał przygotowujący nas do wyprawy, upamiętniamy naszą wioskę w dzienniku i wyruszamy w podróż.

 

Krok II: Przystanek – Tieng Valley

Po opuszczeniu naszej wioski jedziemy przez malowniczą krainę noszącą ślady minionych wydarzeń. Napotykamy nawet stworzenia, które możemy pogłaskać. W pewnym momencie docieramy do Tieng Valley, miejsca, w którym spędzimy resztę naszego czasu. Na tym etapie mamy do zdobycia pozostałe możliwe do przeoczenia trofea. Zostały one oznaczone jako możliwe do przeoczenia z tego względu, że jeśli wejdziemy do świątyni, jedyną opcją na zdobycie ich, będzie rozpoczęcie nowej gry.

 

Krok III: To już jest koniec…

Na tym etapie zmierzamy do zakończenia naszej przygody. Po zdobyciu wszystkich trofeów z poprzedniego etapu, możemy udać się do świątyni i podążać z fabułą do samego zakończenia.

 

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>The End

The End

Witness the end of a season.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Deep Listener

Deep Listener

Find a hidden botanical voice.

Możliwe do przeoczenia

Po rozmowie z członkiem organizacji „Grey Hands” przekraczamy „próg” Tieng Valley i jedziemy dalej drogą z pięknym widokiem. Mijamy przystanek z wielkim obeliskiem i kawałeczek za nim dojedziemy do rozgałęzienia dróg. Gdy skręcimy w prawo na żwirową drogę, zaprowadzi nas ona na niewielki cmentarz. Podchodzimy do grobu z różowo-fioletowymi kwiatami. Te magiczne kwiaty emitują dźwięki, które zrozumiemy dopiero po wyciągnięciu naszego dyktafonu i nagraniu tych dźwięków . Trofeum wpadnie po zakończeniu nagrywania.

Następne trofeum → srebro Grey Hands Praxis 101

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Grey Hands Praxis 101

Grey Hands Praxis 101

Begin your political education.

Możliwe do przeoczenia

Po wizycie na niewielkim cmentarzu, i zdobyciu srebro Deep Listener, wracamy na asfaltową drogę i jedziemy dalej w głąb doliny. Dojedziemy do miejsca zbiórki (Assembly Point) zorganizowanego przez „Gray Hands”. Przechodzimy obok rejestracji, a następnie do stolika nad którym wyświetli nam się ikona rączki. Trofeum wpadnie po tym jak weźmiemy sobie jedną z ulotek.

Następne trofeum → braz Music for Cows

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Love Uncoverer

Love Uncoverer

Uncover some kind of secret romance.

Możliwe do przeoczenia

Po spełnieniu swojego zadania jakobraz Artist Assistant, wznawiamy rozmowę z Matyorą i pytamy o medalion (The locket in the birdhouse). Medalion znajdziemy w karminku zawieszonym w domku pod pradawnym drzewem. Natomiast drzewo znajduje się tuż obok farmy na której spotkamy Sophon – braz Emotional Baggage Handler. Jeśli nie dojedziemy do niego w trakcie swobodnego podróżowania po dolinie, to dobrą okazją na zajrzenie do karmnika będzie rowerowa przejażdżka z Kochim podczas braz Tour de Tieng. Trofeum wpadnie po zakończeniu rozmowy z Matyorą na temat medalionu.

Następne trofeum → braz Shrine Arriver

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Graffiti Artist

Graffiti Artist

Leave a mark on Tieng Valley.

Możliwe do przeoczenia

Po wysłuchaniu nagrania o śnie,braz Dream Listener, i naszkicowaniu krajobrazu, wskakujemy na rower i jedziemy boczną ścieżką (na lewo od ławki). Dotrzemy nią do metalowej rzeźby przedstawiającej watahę psów i do kamiennych słupów. Wchodzimy na ścieżkę między rzeźbą a słupem. Na krańcu klifu stoi krzesło z parasolem. Podnosimy leżącą obok krzesła kartkę, a następnie podchodzimy do wiadra z farbą. Trofeum wpadnie po namalowaniu dowolnego graffiti.

Następne trofeum → braz Artist Assistant

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Journal Beautifier

Journal Beautifier

Completely customize a page in your journal.

Możliwe do przeoczenia

Po ukończeniu rytuału i przekroczeniu progu naszego domu, otwieramy nasz dziennik przyciskiem , następnie poprzez kliknięcie przechodzimy do zebranych pamiątek (Keepsakes). Wybieramy pamiątkę przyciskiem  i wklejamy ją w dowolnym miejscu na stronie. Uzupełnienie dziennika częściowo wypełni wskaźnik inspiracji znajdujący się nad lewą kartką. Aby zdobyć trofeum wklejamy kolejne pamiątki, aż do całkowitego wypełnienia wskaźnika inspiracji.

Następne trofeum → braz  Outside World Seer

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dream Listener

Dream Listener

Listen to your friend's weird but meaningful dream.

Możliwe do przeoczenia

statni przystanek trasy braz Tour de Tieng to cmentarz. Na przeciwko cmentarza jest miejsce widokowe z ławką. Siadamy na ławce i wybieramy opcję „Listen to dream tape”. Trofeum wpadnie po wysłuchaniu nagrania.

Opcjonalnie są jeszcze dwa miejsca, w których też są ławki. Można na nich siąść i naszkicować krajobraz, ale taśmę da się odsłuchać tylko raz. Ogólnie nie ma znaczenia na której ławce odsłuchamy nagranie. Niemniej, dla optymalnej kolejności zdobywania trofeów, sugerowane jest miejsce na przeciwko cmentarza.

Następne trofeum → srebro Graffiti Artist

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Music for Cows

Music for Cows

Play a herd of cows their favorite genre of music.

Możliwe do przeoczenia

Po zdobyciusrebro Grey Hands Praxis 101, wsiadamy na rower i jedziemy dalej. Po prawej stronie będzie farma ze stadem krów. Dostaniemy się na nią schodami od strony ulicy. Po wejściu na teren farmy kierujemy się w stronę białego silosu. Podchodzimy do ustawionego pod silosem głośnika i wchodzimy w interakcję z leżącym na nim radiem. Stawiamy je, włączamy, słuchamy fragmentu audycji. Zmieniamy kanał (Change channel) jak tylko pojawi się taka opcja. Trofeum wpadnie po cutscence wywołanej zmianą kanału, na ulubiony kanał krów – muuuuzyczny 😀

Następne trofeum → braz Emotional Baggage Handler

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Tour de Tieng

Tour de Tieng

Follow a little kid on a bike tour of the valley.

Możliwe do przeoczenia

Po tym jak pomogliśmy Sophon w pakowaniu rzeczy – braz Emotional Baggage Handler– jej syn, Kochi, będzie czekał na nas przy bramie wjazdowej. Zaproponuje nam wycieczkę rowerową po Tieng Valley. Przyjmujemy jego propozycję (Yes!) i podążamy za nim. Po drodze zatrzymamy się w kilku miejscach – w tym pod pradawnym drzewem powiązanym z srebro Love Uncoverer a samą wycieczkę zakończymy na cmentarzu. Trofeum wpadnie na zakończenie wizyty na cmentarzu – i zaraz po niej możemy ruszyć do miejsca, w którym zdobędziemy → braz Dream Listener.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Home Leaver

Home Leaver

A journey of a thousand seasons begins with a single step.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Jest to pierwsze trofeum jakie zdobędziemy. Na samym początku gry przechodzimy przez rytuał przygotowujący nas do wyprawy. Trofeum wpadnie po zakończeniu rytuału.

Następne trofeum → braz Journal Beautifier

 

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Outside World Seer

Outside World Seer

See the outside world before it's gone.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po zwiedzeniu naszej wioski oraz uzupełnieniu naszego dziennika zdjęciami i nagraniami o wiosce, a także o doktorze Fumio, kierujemy się schodami do bram wioski. Nim wyjdziemy poza bramę, mamy możliwość wyboru roweru, którym wyruszymy w podróż. Trofeum wpadnie zaraz po wybraniu jednego z trzech dostępnych rowerów.

Następne trofeum → braz Stranger Encounterer

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Stranger Encounterer

Stranger Encounterer

Encounter a stranger and have a pleasant interaction.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po przejechaniu znacznego odcinka trasy i wstępnym zapoznaniu się ze światem zewnętrznym, docieramy do posterunku postawionego przy wjeździe do Tieng Valley. Spotykamy tam mężczyznę, który jest członkiem organizacji „Grey Hands” i do tej pory był strażnikiem na ów posterunku. Po rozmowie z nim, otrzymamy od niego mapę obszaru Tieng Valley. Automatycznie ląduje ona w naszym dzienniku. Trofeum wpadnie po tym, jak spojrzymy na mapkę i zamkniemy dziennik, by ruszyć dalej.

Następne trofeum → srebro Deep Listener

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Emotional Baggage Handler

Emotional Baggage Handler

Help Sophon pack the last of her things.

Możliwe do przeoczenia

Po włączeniu krowom ich ulubionej muzyki – braz Music for Cows – jedziemy na drugą farmę, położoną na przeciwko farmy z krowami. W improwizowanej wizualizacji rozkładu mieszkania spotkamy Sophon i jej syna, Kochiego. Sophon jest w trakcie pakowania rzeczy do przeprowadzki. Ich przyszłe mieszkanie w bloku jest o wiele mniejsze niż ich dotychczasowy dom na farmie, przez to nie jest w stanie wszystkiego ze sobą wziąć. Naszym zadaniem będzie wspomóc ją w trudnej decyzji – które rzeczy zabrać, a które zostawić. Trofeum wpadnie po zakończeniu pakowania.

Gdy już pomożemy Sophon, jej syn Kochi, będzie na nas czekał przy bramie wjazdowej. Zabierze nas na wyjątkowy → braz Tour de Tieng

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Artist Assistant

Artist Assistant

Capture Tieng Valley in a moment.

Możliwe do przeoczenia

Po tym jak zostawimy po sobie ślad – srebro Graffiti Artist – jedziemy do wschodniego lasu. Mieszka tam artystka, Matyora. Po wejściu na obszar jej domu robimy zdjęcie jednej ze stojących tam rzeźb. W ten sposób wywołamy ją z domu i zaczniemy związany z nią „quest”. Trofeum wpadnie po tym, jak pomożemy jej w uchwyceniu „ducha” Tieng Valley.

Z tego miejsca możemy od razu wznowić z nią rozmowę i zapytać o medalion → srebro Love Uncoverer

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Shrine Arriver

Shrine Arriver

Arrive at the Shrine.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Świątynia jest punktem wyjściowym z Tieng Valley. Przy wejściu dostajemy wybór – zostać w dolinie (Stay a bit longer in the valley) lub wejść do świątyni (Go to the Shrine). Jeśli wejdziemy do świątyni, wykluczymy się ze zdobycia wszelkich pozostałych trofeów możliwych do zdobycia w Tieng Valley i by je zdobyć, będziemy musieli zacząć grę od nowa. Trofeum wpadnie po wejściu do świątyni.

Następne trofeum → braz Goodbye Tieng Valley

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Goodbye Tieng Valley

Goodbye Tieng Valley

Exit the Valley before the flood enters it.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po opuszczeniu Tieng Valley.

Następne trofeum → zloto The End