Sherlock Holmes Chapter One różni się od poprzednich gier z przygodami detektywa tym, że tym razem gra rzuca nas w otwarty świat. W typowy dla gatunku sposób wyspa Cordona, po której biegamy z Sherlockiem, oferuje misje związane z głównym wątkiem fabularnym oraz dodatkowo inne mniejsze lub większe śledztwa oraz aktywności, które możemy wykonywać w dowolnej kolejności.
[poll id=”134″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 15-25 godzin
- Liczba trofeów:  x1/ x1/ x4 / x4 / x10 / x10 / x24 x24
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
KROK 1. Rozwiąż wszystkie sprawy z głównej fabuły
Dużo trofeów na liście poniżej związanych jest właśnie z tymi opcjonalnymi zajęciami. Jest to o tyle istotne, że po zakończeniu ostatniej misji fabularnej (Ofiarne jagnię) i powrocie do rezydencji Holmesów Sherlock znajdzie się w punkcie bez powrotu. Jon, towarzysz detektywa, wyraźnie o tym powie i da Ci ostatnią szansę do wyjścia na ulice Cordony. Zrób w tym miejscu zapis manualny, żeby móc wrócić do tego punktu i kontynuować zadania poboczne.
Część trofeów związanych ze sprawami wątku fabularnego przyznawane są za podejmowanie konkretnych decyzji na ich koniec. Moimi decyzjami dzielę się niżej przy konkretnych pucharach, lecz z ich opisu wynika, że nie są to jedyne wybory, które mogą przyznać trofea.
Po ukończeniu wątku fabularnego odblokujesz następujące puchary:
 Niesportowe zachowanie Niesportowe zachowanie
 Ściany mają uszy Ściany mają uszy
 Nieoszlifowany diament Nieoszlifowany diament
 Mamma mia! Mamma mia!
 Dawno, dawno temu Dawno, dawno temu
 Literatura wątpliwych lotów Literatura wątpliwych lotów
 Obrońca praw zwierząt Obrońca praw zwierząt
 W objęciach matki W objęciach matki
 Dżentelmen doskonały Dżentelmen doskonały
 Głos ludu Głos ludu
 Gorący temperament Gorący temperament
 Ciekawsze i ciekawsze Ciekawsze i ciekawsze
 Na salonach powiadają, że… Na salonach powiadają, że…
 Zemsta z zaświatów Zemsta z zaświatów
 Rozdział, który trzeba zamknąć Rozdział, który trzeba zamknąć
Trofea nie zależą od wybranego poziomu trudności.
KROK 2. Rozwiąż wszystkie opcjonalne sprawy, zwracając uwagę na pomijalne trofea
Oprócz głównego wątku fabularnego Sherlock może udzielić swojej pomocy w innych sprawach:
- z tablicy ogłoszeń na posterunku policji,
- od pośredników swojego brata, Mycrofta,
- podsłuchując mieszkańców Cordony,
- odkrywając ciekawe zakątki na wyspie.
Przy opisie poszczególnych trofeów podaję w jaki sposób odblokować konkretną sprawę, chociaż na większość z nich można natknąć się naturalnie podczas przechodzenia misji głównych lub biegając po wyspie w trakcie rozwiązywania innych spraw.
Trofea odblokowane w tym kroku:
 Praworządny neutralny Praworządny neutralny
 Przyjaciel w niedoli Przyjaciel w niedoli
 Karta członkowska Karta członkowska
 Trzeźwe spojrzenie Trzeźwe spojrzenie
 Pogromca klątw Pogromca klątw
 Nie teraz Nie teraz
 Nie mów mi jak mam żyć! Nie mów mi jak mam żyć!
 Czytaj i płacz Czytaj i płacz
 Dziecinnie proste. Dziecinnie proste.
 Zasłużony odpoczynek Zasłużony odpoczynek
 Pierwsze skrzypce Pierwsze skrzypce
 Hokus pokus! Hokus pokus!
 Śliski typ Śliski typ
 Gorączka złota Gorączka złota
 Przewodnik turystyczny Przewodnik turystyczny
 Sąd stwierdził winę! Sąd stwierdził winę!
 Przygoda w pustym domu Przygoda w pustym domu
KROK 3. Trofea związane z walką
W trakcie wielu misji Sherlock będzie musiał rozprawić się z przeciwnikami w walce. Związane są z tym puchary, które mówią o zabijaniu i aresztowaniu wrogów jak również korzystania z tabaki do ogłuszania ich. Najprawdopodobniej uda Ci się odblokować większość z nich walcząc podczas misji. Zwróć uwagę, że w niektórych przypadkach nie możesz zabijać wrogów, gdyż zależą od tego inne trofea. Oczywiście nie możesz też pomijać walki, co jest możliwe do włączenia w opcjach. Na szczęście, do dyspozycji dostajemy też pięć kryjówek bandyckich (trofeum Odwaga czy szaleństwo?). Można je rozgrywać wielokrotnie, więc na sam koniec możesz wczytać dowolny zapis gry, i walczyć w nich dopóki nie odblokujesz wszystkich trofeów:
 Odwaga czy szaleństwo? Odwaga czy szaleństwo?
 Tytoń szkodzi zdrowiu Tytoń szkodzi zdrowiu
 Obywatelski areszt Obywatelski areszt
 Prawo to ja Prawo to ja
 Palec mi się omsknął Palec mi się omsknął
 Masz krew na rękach Masz krew na rękach
 Być jak Sherlock Holmes Być jak Sherlock Holmes
Poradnik:
 
  Być jak Sherlock Holmes / Becoming Sherlock Holmes 120
 Być jak Sherlock Holmes / Becoming Sherlock Holmes 120 
Odblokuj wszystkie osiągnięcia. / Get every trophy.
Platyna bez większej historii, chociaż należy uważać na opcjonalne, pomijalne trofea.
 
  Niesportowe zachowanie / Poor Sportsmanship 15
 Niesportowe zachowanie / Poor Sportsmanship 15 
Spróbuj pójść na łatwiznę. / Try to take the easy way out.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas pierwszej sprawy w hotelu (Duchy przeszłości) Sherlock musi odnaleźć właściciela laski. Przypnij laskę jako dowód i zapytaj o niego w recepcji. Nie dowiesz się nic ciekawego ale zdobędziesz trofeum.
 
  Ściany mają uszy / The Walls Have Ears 15
 Ściany mają uszy / The Walls Have Ears 15 
Podsłuchaj plotek po raz pierwszy. / Eavesdrop on your first piece of gossip.
Podczas sprawy Duchy przeszłości Sherlock będzie musiał podsłuchać służących, aby zdobyć ważne informacje. Jest to minigierka polegająca na wyłapaniu istotnych kwestii z rozmowy. Na szczęście, nawet jak Ci się nie uda, możesz próbować ponownie. Gdy oznaczysz co trzeba trofeum będzie Twoje.
 
  Nieoszlifowany diament / Diamond in the Rough 15
 Nieoszlifowany diament / Diamond in the Rough 15 
Rozwiąż pierwszą sprawę na Cordonie. / Solve the first case on Cordona.
Trofeum związane z fabułą. Puchar będzie Twój po rozwiązaniu sprawy Duchy przeszłości w hotelu.
 
  Mamma mia! / Mamma Mia! 15
 Mamma mia! / Mamma Mia! 15 
Spłataj figla pani Nini. / Prank Mrs. Nini.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas sprawy Mistrz Przebrań znajdziesz się w sklepie pani Nini. Aby odblokować to trofeum, przyjrzyj się portretowi na zapleczu a następnie przebierz się za tę postać.
Po zebraniu wszystkich ubrań w menu Garderoba wybierz:
- biały garnitur
- cylinder
- brak akcesoriów
- długie bokobrody
- makijaż postarzający
Porozmawiaj w tym przebraniu z panią Nini a puchar będzie Twój.
 
  Dawno, dawno temu / Once Upon a Time 30
 Dawno, dawno temu / Once Upon a Time 30 
Otwórz pokój Sherlocka. / Open Sherlock’s room.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je podczas zwiedzania posiadłości Holmesów po sprawie Mistrz Przebrań.
 
  Literatura wątpliwych lotów / Everyone’s a Critic 15
 Literatura wątpliwych lotów / Everyone’s a Critic 15 
Znajdź wszystkie książki z trylogii Bazukologii. / Find all the books in the Bazookaeology trilogy.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W trakcie sprawy Pozłacana klatka, przeszukując obszary w poszukiwaniu wskazówek możesz podnieść trzy książki, składające się na trylogię Bazukologii. Jeśli to zrobisz trofeum będzie Twoje.
- Pokój Imogen – na stercie ubrań przy szafce pod obrazem obok łóżka
  
- Klub żeglarski – w rogu jednego z bocznych pomieszczeń
  
- Ruiny – w środku obozu na koszach wiklinowych
  
 
  Obrońca praw zwierząt / Animal Advocate 50
 Obrońca praw zwierząt / Animal Advocate 50 
Uratuj życie Goliathowi. / Save Goliath’s life.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Ten puchar zależy od decyzji, jaką podejmiesz na koniec sprawy Pozłacana klatka. W moim przypadku wybrałem opcję oskarżenia Goliata, lecz pozostawienia go przy życiu. Wydaje mi się, że oskarżenie kogokolwiek z dwóch pozostałych podejrzanych, lecz wypuszczenie Goliata na wolność również powinno odblokować ten puchar. Wybory na koniec spraw nie mają znaczenia na dalszy przebieg gry, więc nie musisz się nimi stresować. Zawsze istnieje możliwość dokonania zapisu przed podjęciem decyzji.
 
  W objęciach matki / A Mother’s Arms 30
 W objęciach matki / A Mother’s Arms 30 
Otwórz pokój Violet. / Open Violet’s room.
Trofeum związane z fabułą. Po ukończeniu sprawy Pozłacana klatka otworzysz kolejny pokój w posiadłości Holmesów a razem z tym odblokujesz ten puchar.
 
  Dżentelmen doskonały / Perfect Gentleman 15
 Dżentelmen doskonały / Perfect Gentleman 15 
Oszczędź zmartwień właścicielce budynku. / Spare the landlady’s feelings.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas sprawy Muza z zagranicy musisz przebrać się za artystę, aby móc obejrzeć jego pokój. W środku zastaniesz go martwego. Wychodząc, Jon poprosi Cię, aby nic nie mówić właścicielce mieszkania. Skorzystaj z jego rady i podczas rozmowy z kobietą wybierz kolejno 'Kto był ostatnio w mieszkaniu?’ oraz 'Proszę wezwać policję.’, aby odblokować trofeum.
 
  Głos ludu / Voice of the People 30
 Głos ludu / Voice of the People 30 
Zawsze wstawiaj się za uchodźcami. / Always advocate for the refugees.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Ten puchar odblokujesz na koniec misji Muza z zagranicy. Mi udało się to zrobić oskarżając brytyjskiego dyplomatę i nakazując mu pomóc wszystkim uchodźcom a nie tylko kobiecie (Mniejsze zło dla większego dobra).
 
  Gorący temperament / Short Temper 15
 Gorący temperament / Short Temper 15 
Najpierw bij, potem zadawaj pytania. / Punch first, ask questions later.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas sprawy Muza z zagranicy znajdziesz się w dwóch sytuacjach, żeby dać komuś w twarz. Najpierw, próbując dostać się do magazynu Bernadottiego zdziel strażnika, a później uderz brytyjskiego dyplomatę w jego biurze. Nie jestem pewien czy oba uderzenia są wymagane do odblokowania trofeum, lecz dla pewności nie zaszkodzi skorzystać z obu okazji.
 
  Ciekawsze i ciekawsze / Curiouser and Curiouser 30
 Ciekawsze i ciekawsze / Curiouser and Curiouser 30 
Otwórz gabinet osobliwości. / Open the cabinet of curiosities.
Trofeum związane z fabułą. Dostaniesz je za otworzenie kolejnego pokoju w domu Holmesów, tym razem po misji Muza z zagranicy.
 
  Na salonach powiadają, że… / Rumour Has It… 15
 Na salonach powiadają, że… / Rumour Has It… 15 
Uchyl rąbka tajemnicy z życia dekadenckich elit. / Lift the curtain on bohemian life.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W trakcie sprawy Ofiarne jagnię Jon poprosi Cię o podsłuchanie rozmów elit na przyjęciu. Możesz to zrobić w dwóch miejscach. Zrób to, a trofeum będzie Twoje.
 
  Zemsta z zaświatów / Vengeance of the Lamb 30
 Zemsta z zaświatów / Vengeance of the Lamb 30 
Dopilnuj aby w sprawie Fabio sprawiedliwości stało się zadość. / Get justice for Fabio.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Kolejny puchar związany z decyzją na zakończenie sprawy. Na koniec zagadki Ofiarne jagnię oskarżyłem pana Manchiosa, twierdząc że zabił Fabio z premedytacją (Seksualny drapieżnik). Dzięki temu odblokowałem trofeum.
 
  Rozdział, który trzeba zamknąć / Closing a Chapter 50
 Rozdział, który trzeba zamknąć / Closing a Chapter 50 
Przypomnij sobie wszystko ze szczegółami. / Remember everything.
Trofeum związane z fabułą. Ostatnim obszarem w domu Holmesów, który możesz otworzyć to ogród. Dostaniesz do niego dostęp po sprawie Ofiarne jagnię.
UWAGA. Jest to punkt bez powrotu. Wejście do ogrodu zamyka możliwość poruszania się po wyspie i kończy grę. Nie dostaniesz też automatycznego zapisu sprzed tego momentu, więc jeśli zostały Ci jakieś inne trofea, upewnij się, że masz dobry zapis stanu gry w tym miejscu.
 
  Praworządny neutralny / Lawful Neutral 15
 Praworządny neutralny / Lawful Neutral 15 
W przebraniu policjanta, przesłuchaj wszystkich podejrzanych w sprawie zwłok znalezionych w sejfie. / Interrogate every suspect in the safe murder as a police officer.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Na samym początku sprawy Żelazna trumna przebierz się za policjanta i tylko w tym przebraniu rozmawiaj z trójką podejrzanych – małżeństwem Copello oraz Felicją. Jedynym momentem, kiedy bezpiecznie możesz zdjąć uniform jest rozmowa z informatorem przy okazji trofeum  Przyjaciel w niedoli. Oszukuj wszystkich aż do końca sprawy a trofeum będzie Twoje.
 Przyjaciel w niedoli. Oszukuj wszystkich aż do końca sprawy a trofeum będzie Twoje.
Śledztwo odblokowałem podsłuchując kobiety rozmawiające na skrzyżowaniu Adler Street i Professor’s Road w dzielnicy Scaladio.
 
  Przyjaciel w niedoli / Friends in Low Places 15
 Przyjaciel w niedoli / Friends in Low Places 15 
Porozmawiaj z informatorem we właściwym przebraniu. / Talk to The Pipe in the correct disguise.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas sprawy Żelazna trumna możesz porozmawiać z informatorem na rynku przy Market Road w dzielnicy Miner’s End. Zanim z nim porozmawiasz ubierz się w ciuchy łajdaka, aby wziął Cię za rzezimieszka i podzielił się informacjami.
 
  Karta członkowska / Join The Club 15
 Karta członkowska / Join The Club 15 
Zastosuj się do zasad Klubu Ślepych Pojedynków. / Follow the rules of the Blind Duelling Club.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W trakcie śledztwa Poza kątem oka znajdziesz wpis z trzema zasadami Kluby Ślepych Pojedynków. Nie możesz złamać żadnej z nich, aby odblokować trofeum:
- Nie wspominaj o Klubie podczas rozmowy z grabarzem
- Na tyłach domu von Staub strzel do wszystkich wazonów
- Podczas walki w Klubie nie postrzel śmiertelnie żadnego z przeciwników (być może pominięcie walki ma ten sam rezultat, lecz nie sprawdzałem tego rozwiązania)
Sprawę Poza kątem oka odblokowałem podsłuchując dwie kobiety stojące przy drzewie na skrzyżowaniu Gloria Lane i Bazaar Road, obok Ratusza w dzielnicy Scaladio.
 
  Trzeźwe spojrzenie / Open Eyes 30
 Trzeźwe spojrzenie / Open Eyes 30 
Zlituj się nad biedną dziewczyną. / Take pity on a poor girl.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Na zakończenie sprawy Poza kątem oka oskarż siostrę ofiary o morderstwo, lecz puść ją wolno (opcja dialogowa 'Jest pani wolna.’).
Z tym oskarżeniem związane jest też trofeum  Sąd stwierdził winę, więc upewnij się, że masz wszystkie materiały dowodowe i podczas rozmowy z panną von Staub wybierz kolejno:
 Sąd stwierdził winę, więc upewnij się, że masz wszystkie materiały dowodowe i podczas rozmowy z panną von Staub wybierz kolejno:
- Rewolwer LeMat
- Pojedynek w ruinach
- List do Pana Boddingtona
 
  Pogromca klątw / Curse Correction 15
 Pogromca klątw / Curse Correction 15 
Zbadaj sprawę trzeciego wypadku. / Investigate the third accident.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W trakcie śledztwa Syreni śpiew dowiesz się od barmana o trzeciej ofierze syreny. Udaj się na miejsce zdarzenia, zbadaj je, a następnie wytłumacz policjantowi dlaczego ta sprawa jest inna od pozostałych, aby zdobyć ten puchar.
Sprawę Syreni śpiew odblokowałem podsłuchując dwóch marynarzy w tawernie Żłopiący Holender na południowym skraju dzielnicy Silverton.
 
  Nie teraz / Not Now 15
 Nie teraz / Not Now 15 
Odmów wykonania zadania zleconego przez Mycrofta. / Refuse to help Mycroft.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Po jednej z misji fabularnych zostaniesz przywitany w swojej posiadłości przez wysłannika Mycrofta. Będzie miał Ci do zaoferowania sprawę. Odmów mu, aby odblokować to trofeum. Zaraz po tym możesz z nim porozmawiać i jednak przyjąć zlecenie Miłość, śmierć i Cordona.
 
  Nie mów mi jak mam żyć! / Not His Toy 15
 Nie mów mi jak mam żyć! / Not His Toy 15 
Rozczaruj Mycrofta. / Disappoint Mycroft.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Na koniec sprawy Miłość, śmierć i Cordona nie posłuchaj Mycrofta i nie wróć z rezultatem do jego wysłannika, lecz sam staw czoło zabójcy w jego domu (Doprowadź do konfrontacji). Odblokuje to ten puchar.
Dodatkowo, jest to śledztwo, którego poprawne rozwiązanie składa się na puchar  Sąd stwierdził winę, dlatego upewnij się, że masz zebrane wszystkie materiały i oskarż Ozaia, wybierając następujące dowody:
 Sąd stwierdził winę, dlatego upewnij się, że masz zebrane wszystkie materiały i oskarż Ozaia, wybierając następujące dowody:
- Akta ofiary
- Spotkanie ze skutkiem śmiertelnym
- List od Jailan
 
  Czytaj i płacz / Read It and Weep 30
 Czytaj i płacz / Read It and Weep 30 
Znajdź książkę. / Find the book.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W trakcie sprawy Zaginiony sklepikarz trafisz do kryjówki bandytów. W pomieszczeniu, gdzie znajdziesz ciało Angelo znajduje się też notatka. Gdy ją podniesiesz i przypniesz materiał dowodowy 'Kryjówka bandytów’ możesz przyjrzeć się materacowi w drugiej celi. Książka, o którą prosił Mycroft znajduje się pod nim.
Śledztwo Zaginiony sklepikarz zostanie automatycznie odblokowane w rozmowie z redaktorką naczelną Cordona Chronicle po sprawie Poławianie węgorzy.
 
  Dziecinnie proste. / Child’s Play 30
 Dziecinnie proste. / Child’s Play 30 
Rozwiąż wszystkie sprawy dostępne na komisariacie policji. / Solve all the cases for the police.
Sprawy policyjne zostaną odblokowane na tablicy ogłoszeń na komisariacie po zakończeniu sprawy Mistrz przebrań. Poniżej podaję ich kolejność oraz rozwiązania dla miejsc zbrodni po zebraniu wszystkich wskazówek
- Bitka, bójka, rękoczyny
- Marynarz wskazuje palcem na kupca (łysy mężczyzna)
- Kupiec uderza pięścią
- Żołnierz upada na połamany stół
- Marynarz trzyma w górze krzesło
- Pracownik portu trzyma pękniętą butelkę
- Żołnierz atakuje nożem marynarza
 
- Dzielenie łupów
- Przy powalonym drzewie – mężczyzna w okularach
- Przy wozie – mężczyzna w kapeluszu
- Pod drzwiami – mężczyzna w kapeluszu
- Przy drzewie – mężczyzna z brodą i wąsami
 
- Co zrobiono w ukryciu
- Przy wejściu na cmentarz – mężczyzna z koszem z kwiatami (Hamil)
- Ciało przy kamieniu – mężczyzna w okularach (Leandro)
- Obok Sherlocka – Hamil uderza łopatą adiunkta (Sayid)
- Ciało adiunkta – Leandro kłuje go ostrzem
- Obok grabarza – Sayid trzyma w ręku butelkę
- Przy grobie – Leandro wyciąga narzędzie
 
- Kozioł ofiarny
- Kobieta w masce ptaka ciągnie kozła
- Kozioł uderza kobietę w masce lwa
- Przy tańcu przewraca się wół
- Kobieta w masce ptaka rozkazuje złapać księdza
- Lew poi księdza winem a wół przywiązuje go do pala
 
 
  Zasłużony odpoczynek / Well-Earned Rest 30
 Zasłużony odpoczynek / Well-Earned Rest 30 
Pozwól starszemu mężczyźnie udać się na zasłużoną emeryturję. / Let an old man have his retirement.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Po ukończeniu czterech śledztw na komisariacie, policjant przy wejściu daje nam ostatnią sprawę do rozwiązania – Pracowita pszczółka. Na jej końcu, gdy spotkasz mężczyznę bez ucha przy pasiece, zidentyfikuj go jako Placido a następnie powiedz sierżantowi na posterunku, że Placido nie żyje.
 
  Pierwsze skrzypce / His First Bow 30
 Pierwsze skrzypce / His First Bow 30 
Zdobądź słynne skrzypce Sherlocka. / Acquire Sherlock’s famous violin.
Zdobędziesz to trofeum po ukończeniu sprawy Teoria strun.
Odblokowałem to śledztwo podsłuchując dwóch mężczyzn na zewnątrz posterunku policji.
 
  Hokus pokus! / Hocus-Pocus 15
 Hokus pokus! / Hocus-Pocus 15 
Porozmawiaj z Dilwynem, mając na sobie jego kapelusz. / Talk to Dilwyn in his hat.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas sprawy Uliczna magia podniesiesz kapelusz. Załóż go przed rozmową z chłopcem – Dilwynem – aby odblokować ten puchar.
Śledztwo to możesz rozpocząć podsłuchując dwóch mężczyzn obok stoiska z warzywami i owocami przy Harbour Avenue między Thunder Road i Fairy Street.
 
  Śliski typ / Catch of the Day 30
 Śliski typ / Catch of the Day 30 
Złap węgorza za ogon. / Hold an eel by the tail.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Aby odblokować ten puchar musisz dobrze wydedukować w którym magazynie znajduje się Friedrich Panzer podczas sprawy Poławianie węgorzy, a następnie aresztować go podczas bójki. Nie jestem pewien czy magazyn jest przypisywany losowo ale w moim przypadku był to numer dwa. Wskazują na to wszystkie wskazówki, które zdobywasz podczas śledztwa, szczególnie informacja od Cylindra Jonesa, który mówi, że musi załatwić więcej rąk do pracy w magazynie numer 2. Nie wiem też czy pójście do magazynu bez przeprowadzenia dokładnego śledztwa pozwala zdobyć ten puchar, więc lepiej przejść przez wszystkie kroki – nie powinno zająć to dużo czasu.
Sprawę Poławianie węgorzy otrzymasz od redaktor naczelnej Cordona Chronicle.
 
  Gorączka złota / Gold Digger 15
 Gorączka złota / Gold Digger 15 
Znajdź wszystkie skarby. / Uncover all of the treasures.
Na placu przed ratuszem, po przeciwnej stronie od wejścia do budynku, znajduje się mężczyzna, który ogłasza konkurs, związany ze znajdowaniem skarbów na wyspie. Porozmawiaj z nim, aby otrzymać pierwsze osiem wskazówek (Wyspa skarbów – etap 1.). Po odnalezieniu ich wszystkich dostaniesz kolejne osiem wskazówek i potem jeszcze kolejne osiem. Trofeum odblokujesz bo znalezieniu ich wszystkich. Ich lokacje podaję poniżej:
Etap 1
Etap 2
Etap 3
 
  Przewodnik turystyczny / Lore Almighty 30
 Przewodnik turystyczny / Lore Almighty 30 
Ukończ wszystkie Opowieści cordońskie. / Complete all Cordona Stories.
Aby odblokować to trofeum musisz ukończyć następujące śledztwa:
- Przygoda w pustym domu (patrz opis trofeum  Przygoda w pustym domu) Przygoda w pustym domu)
- Milczenie jest złotem (odblokuje się gdy Sherlock pierwszy raz podejdzie pod Ratusz)
- Wyspa skarbów – 3 etapy (patrz opis trofeum  Gorączka złota) Gorączka złota)
- Posępny czerep (odblokuje się gdy Sherlock pierwszy raz podejdzie pod Ruiny fortecy Ducha Świętego w Old City)
  
- Z rąk do rąk (odblokuj przechodząc obok pomnika ręki na skrzyżowaniu Arnaut Street i Scarlet Street)
  
- Łowca duchów (przeczytaj plakat na ścianie po drugiej stronie ulicy od Żłopiącego Holendra)
  
- Błyski dowcipu (odblokuj przy teatrze Legacy Theatre w Scaladio)
  
- Już po ptakach (odblokuje się gdy przejdziesz obok pomnika w Miner’s End)
  
- Pal z nożami (odblokujesz w trakcie misji Miłość, śmierć i Cordona, przyglądając się palowi z noży w Old City)
  
 
  Sąd stwierdził winę! / Guilty! 30
 Sąd stwierdził winę! / Guilty! 30 
Okaż właściwe dowody we wszystkich aktach oskarżenia. / Present accurate evidence in all accusations.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Aby odblokować to trofeum musisz poprawnie zidentyfikować winnych i przedstawić właściwe dowody w trzech sprawach:
- Żelazna trumna – Oskarż Augustę i wybierz kolejno Zeznanie Augusty Copello, List od Felicji, List od prawnika. Na koniec wybierz 'Można to jeszcze naprawić.’
- Poza kątem oka – patrz opis trofeum  Trzeźwe spojrzenie. Trzeźwe spojrzenie.
- Miłość, śmierć i Cordona  – patrz opis trofeum  Nie mów mi jak mam żyć! Nie mów mi jak mam żyć!
 
  Odwaga czy szaleństwo? / Daredevil 30
 Odwaga czy szaleństwo? / Daredevil 30 
Rzuć się w wir walki we wszystkich kryjówkach bandyckich. / Fight in all of the bandit lairs.
Aby odblokować to trofeum musisz rozpocząć walki w każdej z pięciu kryjówek bandytów na mapie. Nie musisz walki wygrać – możesz od razu dać się zabić, chyba że potrzebujesz walk do pozostałych trofeów związanych z walkami.
 
  Tytoń szkodzi zdrowiu / Not Up To Snuff 15
 Tytoń szkodzi zdrowiu / Not Up To Snuff 15 
Użyj tabakiery aby zdezorientować dziesięciu wrogów. / Disorient ten enemies with the snuffbox.
W trakcie walk możesz użyć tabakiery ( ) aby ogłuszyć nieopancerzonych wrogów, aby łatwiej ich aresztować. Zrób to 10 razy, aby odblokować ten puchar.
) aby ogłuszyć nieopancerzonych wrogów, aby łatwiej ich aresztować. Zrób to 10 razy, aby odblokować ten puchar.
 
  Obywatelski areszt / Citizen’s Arrest 15
 Obywatelski areszt / Citizen’s Arrest 15 
Aresztuj dziesięciu wrogów. / Arrest ten enemies.
Patrz opis trofeum  Prawo to ja.
 Prawo to ja.
 
  Prawo to ja / Street Sweeper 30
 Prawo to ja / Street Sweeper 30 
Aresztuj dwadzieścia pięć wrogów. / Arrest twenty-five enemies.
Podczas walk możesz ogłuszyć wrogów przy użyciu elementów otoczenia, ich ekwipunku, lub tabakiery. Kiedy są w tym stanie podejdź do nich i wykonaj minigierkę, aby ich aresztować. Pozwoli Ci to zarobić więcej pieniędzy za walki oraz doprowadzi do odblokowania tego puchara.
 
  Palec mi się omsknął / Finger Slipped 15
 Palec mi się omsknął / Finger Slipped 15 
Zabij pięciu wrogów. / Kill five enemies.
Patrz opis trofeum  Masz krew na rękach.
 Masz krew na rękach.
 
  Masz krew na rękach / Blood On Your Hands 15
 Masz krew na rękach / Blood On Your Hands 15 
Zabij piętnastu wrogów. / Kill fifteen enemies.
Aby odblokować to trofeum nie przejmuj się ogłuszaniem wrogów, lecz strzelaj im w głowy. Po zabiciu 15 przeciwników puchar będzie Twój.
 
  Przygoda w pustym domu / The Tale of the Empty House 30
 Przygoda w pustym domu / The Tale of the Empty House 30 
Przywróć do dawnej świetności całą posiadłość. / Refurbish the entire manor.
Aby odblokować to trofeum musisz kupić wszystkie elementy wyposażenia posiadłości, a następnie wrócić do niej i pozwiedzać wszystkie pomieszczenia, do których trafiły. Potrzebujesz do tego 645 sztuk waluty. Jeśli nie będziesz wydawać kasy na nic innego to spokojnie starczy Ci pieniędzy po ukończeniu wszytkich spraw i zebraniu skarbów. Na koniec gry zostało mi jeszcze ponad 500 w zapasie. Poniżej pokazuje gdzie znajdziesz sprzedawców mebli i wyposażenia.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.
 
 







































