Silent Hill 2 nie ma specjalnie wymagającego zestawu trofeów. Główną trudnością jest tu zebranie wszystkich znajdziek oraz odblokowanie każdego związanego z trofeami zakończenia. Wynika to z faktu, iż gra posiada sporo momentów uniemożliwiających powrót do wcześniej odwiedzanych lokacji. Jeśli będziemy tego pilnować z platyną nie powinno być problemów.
Krok po kroku w Silent Hill 2:
Gra posiada dwa osobne segmenty poziomów trudności. Jeden dotyczy walki, drugi natomiast zagadek. Obierając drogę ku platynie nie musimy się decydować na żadną konkretną opcję. Wszystkie pucharki można wbić przy najłatwiejszych opcjach ustawień. Platynkę można wbić przy dwóch przejściach, jeśli podejmiemy odpowiednie kroki dotyczące zakończeń. W takim wypadku wystarczy tylko wczytać zapis z końcowej fazy rozgrywki i zaliczyć kolejne zakończenia dokonując innych wyborów.
KROK I – Zebranie wszystkich znajdziek i dążenie do zakończenia „Maria”
Podczas pierwszego przejścia polecam skupić się przede wszystkim na eksploracji i zdobyciu wszystkich możliwych znajdziek. Musimy tego dokonać w jednym pełnym przejściu. Warto też od razu działać pod zakończenie „Maria”, które z podstawowych dostępnych w grze wymaga najwięcej naszej uwagi. Trofeum Błędne koło. Materiał wideo dotyczący znajdziek jest dostępny w opisie Echa i zawiera też kluczowe momenty związane z konkretnymi zakończeniami czy trofeami do pominięcia.
Podczas tego przejścia starajmy się też zdobyć pucharek James Złota Rączka, który jest związany z ubiciem potwora przy użyciu każdej z podstawowych broni dostępnych w grze. Drugi łatwy do pominięcia pucharek wymaga wyłączenia radia po jego znalezieniu, by otrzymać Cisza radiowa. Możemy to ogarnąć od razu albo zostawić na NG+. W razie problemów z zagadkami ich rozwiązania są podane w opisie Szybszy niż mgła.
Idąc w kierunku wszystkich zakończeń – warto zostawić sobie zapisy w dwóch momentach pod koniec gry:
- PRZED rozwiązaniem zagadki z rozbitym lustrem w hotelu Lakeview. Użycie tam jednego z jabłek: dojrzałego lub zgniłego wpływa na inne zakończenia. I dobrze od tego miejsca potem powtórzyć, by zdobyć tego, którego nam brakuje.
- W momencie ostatniego punktu zapisu w grze. Charakteryzuje się on tym, że zamiast jednego czerwonego kwadratu do zapisu zauważymy ich na ścianie aż 9. Nie sposób tego pomylić.
KROK II – Wczytanie zapisu z końca rozgrywki i zdobycie pozostałych zakończeń
Korzystamy z wykonanych wcześniej punktów zapisu, aby zdobyć brakujące zakończenia do trofeów:
- Pojednanie
- Błędne koło
- Jedyne wyjście
KROK III – Nowa Gra + speedrun w mniej jak 10h używając tylko broni białej plus nowe zakończenia
W tym przejściu na samym początku gry znajdziemy piłę łańcuchową, która znacząco ułatwi wszelkie starcia z przeciwnikami. Będą oni padać po jednym ataku, a bossowie po kilku. Dzięki temu unikanie broni palnej nie będzie problemem. Znając rozwiązania zagadek możemy też znacząco przyspieszyć to przejście, by zmieścić się w czasie krótszym niż 10 godzin. W razie problemów z zagadkami ich rozwiązania są podane w opisie Szybszy niż mgła. Skupiamy się tu też na zdobyciu i użyciu wszystkich przedmiotów do uzyskania nowych zakończeń gry. Ich lokalizacja jest pokazana na materiale wideo w opisie Nawet śmierć ulegnie. Robimy sobie też zapis we wskazanym na filmie momencie, by szybko zdobyć każde z tych zakończeń.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Uszczęśliwiłeś mnie / You Made Me Happy
Zdobądź wszystkie trofea w grze. / Collect all other trophies in the game.
Platynowe trofeum. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.
Nie ma odwrotu / No Turning Back Now
Spróbuj opuścić Silent Hill w okolicy tarasu widokowego. / Try to leave Silent Hill in the Observation Deck area.
Trofeum niby możliwe do przeoczenia, ale znajdujące się dosłownie na samym początku gry. Więc nawet, gdybyśmy to przegapili wystarczy opalić nową grę i od razu możemy ogarnąć. Wystarczy, że z punktu widokowego przy parkingu skierujemy się na drogę, którą James przyjechał do Silent Hill i spróbujemy się oddalić. W razie czego poniżej załączam materiał wiedeo.
Miłego pobytu / Enjoy Your Stay
Dotrzyj do Silent Hill. / Reach Silent Hill.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy dotrzemy do Silent Hill.
Miło i przytulnie / Nice and Cozy
Dotrzyj do Wood Side Apartments. / Reach Wood Side Apartments.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy dotrzemy do Wood Side Apartaments.
Zakaz imprezowania! / Let's NOT Party!
Przestrzel wszystkie balony w Wood Side Apartments. / Shoot all the balloons in Wood Side Apartments.
Etap – Wood Side Apartments.
Po zdobyciu pistoletu w tym etapie będziemy musieli udać do pokoju 207. W środku uwaga, bo czają się tam dwa potwory. Ubijamy je bronią białą, by nie marnować amunicji. Przeszukując obszar znajdziemy też trochę amunicji. Będziemy musieli przestrzelić wszystkie balony składające się na napis „Welcome Home”. Potrzebujemy do tej akcji dokładnie 11 naboi. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego pucharka.
Nie z tego świata / Otherworldly
Przejdź na drugą stronę po raz pierwszy. / Enter the Otherworld for the first time.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy przejdziemy do odmienionego świata pod koniec etapu w Wood Side Apartaments.
Tylko przejazdem / Passed
Wydostań się z Blue Creek Apartments. / Make your way out of Blue Creek Apartments.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy ukończymy etap w Blue Creek Apartments.
To osobliwe / Uncanny
Poznaj Marię. / Meet Maria.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy spotkamy Marię.
Wszystko wydaje się być w porządku / All Seems in Order
Odkryj tajemnicę pokoju nr 106. / Discover the secret of Room 106.
Etap – South Vale po ukończeniu szpitala szpitala Brookhaven.
Do pokoju 106 w motelu możemy wejść już wcześniej, ale pucharek jest możliwy do uzyskania dopiero po ukończeniu etapu szpitala. Motel Jack’s Inn miniemy kierując się do budynku Towarzystwa Historycznego. Wystarczy wejść do wspominanego pokoju i sprawdzić rozdartą tapetę za łóżkiem. W razie czego załączam materiał wideo.
Resztki / Leftovers
Znajdź pizzę w kręgielni Pete's Bowl-O-Rama. / Find the pizza in Pete's Bowl-O-Rama.
Etap – South Vale po ukończeniu Blue Creek Apartments.
Gdy pierwszy raz towarzyszyć będzie nam Maria natrafimy na bardziej otwarty etap pozwalający trochę eksplorować miasto. Naszym celem będzie udać się do motelu Jack’s Inn, ale zamiast tego powinniśmy skierować się do kręgielni Pete’s Bowl-O-Rama. Jest ona zaznaczona na mapie. W przypadku zbierania znajdziek tak czy siak tu dojdziemy, gdyż zjedzona pizza dotycząca tego pucharka jest jednym z przebłysków przeszłości związanych z Echa. W razie czego zamieszczam materiał wideo dotyczący tego pucharka.
Przyjęto na oddział / Admitted
Dotrzyj do szpitala Brookhaven. / Reach Brookhaven Hospital.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy dotrzemy do szpitala Brookhaven.
Podsycanie koszmaru / Nightmare Fuel
Pokonaj Strzęp Wargi. / Defeat the Flesh Lip.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy pokonamy bossa w szpitalu Brookhaven.
Znowu sam / Alone Again
Przeżyj pogoń w szpitalu Brookhaven. / Survive the chase in Brookhaven Hospital.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy ukończymy etap w szpitalu Brookhaven.
Ku otchłani / Into the Abyss
Dotrzyj do końca długich schodów. / Reach the end of the long staircase.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy przejdziemy przez segment długich schodów w budynku Towarzystwa Historycznego.
Rzecz niewybaczalna / Unforgivable
Pokonaj Abstrakcyjnego Tatusia. / Defeat the Abstract Daddy.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy pokonamy bossa pod koniec etapu więzienia Toluca.
Wewnętrzne sanktuarium / Inner Sanctum
Znajdź Jego pokój. / Find His room.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy podczas etapu labiryntu przejdziemy przez pokój naszego nemesis.
Człowiek / A Human Being
Zabij Eddiego. / Kill Eddie.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy pokonamy Eddiego pod koniec etapu labiryntu.
Promyk nadziei / Glimmer of Hope
Dotrzyj do hotelu Lakeview. / Reach the Lakeview Hotel.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy dotrzemy do hotelu Lakeview.
Przekleństwo jeziora Toluca / Scourge of Toluca Lake
Spędź 10 minut na jeziorze Toluca. / Spend 10 minutes out on Toluca Lake.
Etap – Jezioro Toluca po ukończeniu labiryntu.
Tuż po starciu z Eddim uda nam się wyjść w końcu z koszmarnego labiryntu na powierzchnię. Czeka nas teraz spokojny etap, w którym płyniemy łódką do źródła światła po drugiej stronie jeziora. By zdobyć ten pucharek musimy jednak po prostu posiedzieć sobie w łódce przez 10 minut. Najlepiej odłóżmy pada i zaczekajmy, aż pucharek wpadnie.
Naprawdę wyjątkowe / Truly Special
Dotrzyj do pokoju nr 312. / Reach Room 312.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy dotrzemy do pokoju 312.
To chleb / It's Bread
Wejdź w interakcję z chlebem. / Interact with bread.
Etap – Hotel Lakeview.
Podczas rozwiązywania zagadek w hotelu Lakeview czekać nas będzie etap przejścia przez obszar pracowniczy. Jest on o tyle inny, że nie możemy ze sobą zabrać wyposażenia, co czyni nas bezbronnymi. W trakcie przechodzenia przez pomieszczenie kuchni musimy wejść w interakcję z wózkiem pełnym chleba, by zdobyć ten pucharek. Należy uważać na krążącego tam potwora. W razie czego załączam materiał wideo dotyczący tego trofeum.
Przeżytek / Obsolete
Zniszcz to, czego nie potrzebujesz. / Destroy what you don't need.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy pokonamy dwójkę bossów z końca gry.
Część mnie / That Part of Me
Pokonaj Ją. / Defeat Her.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy pokonamy finalnego bossa.
Drwal / Lumberjack
Znajdź piłę łańcuchową. / Find the chainsaw.
Pucharek możliwy do zdobycia dopiero w trybie Nowej Gry +. Piłę łańcuchową możemy znaleźć na samym początku gry niedługo po przejściu przez cmentarz. Jest to niezwykle mocna broń ubijająca potwory jednym atakiem. I równie szybko radząca sobie z bossami. Znacząco ułatwia zdobycie trofeów Jak najbliżej oraz Szybszy niż mgła.
Żadnej litości / Merciless
Wykończ 50 przeciwników dobiciem nogą. / Finish off 50 enemies with a stomp attack.
Kumulacyjny pucharek związany z walką. Dobicie nogą to losowo występująca akcja ataku bronią białą na leżącym przeciwniku. Co ważne – NIE jest możliwa w przypadku korzystania z piły łańcuchowej. Musimy mieć wyposażoną drewnianą pałkę lub stalową rurkę. Najlepszą opcją na wbicie tego pucharka są przeciwnicy w postaci żuków. Gdy podejdziemy do nich James atakiem automatycznie wykona dobicie nogą. Możemy sobie zapisać grę w dowolnym miejscu przed występowaniem tych przeciwników i grindować ten manewr wczytując ostatni zapis.
Drobnostka / No Big Deal
Zabij 75 przeciwników bronią dystansową. / Kill 75 enemies with ranged weapons.
Klasyczne kumulujące się trofeum związane z korzystaniem z broni palnej. Wystarczy, że ustrzelimy 75 przeciwników korzystając z pistoletu, strzelby lub sztucera. Można wbić ten pucharek poprzez wczytywanie ostatniego zapisu i ubijanie wszystkich wrogów w danym obszarze.
Urazy tępym narzędziem / Blunt Force Trauma
Zabij 75 przeciwników bronią białą. / Kill 75 enemies with melee weapons.
Klasyczne kumulujące się trofeum związane z korzystaniem z broni białej. Wystarczy, że ubijemy 75 przeciwników korzystając z drewnianej pałki, metalowej rurki lub piły łańcuchowej. Z tym nie powinno być problemów, bo broń biała jest tu domyślnym sposobem eliminacji wrogów.
Nigdy nie wiadomo... / You Never Know...
Spróbuj 50 razy otworzyć zamknięte drzwi. / Try to open locked doors 50 times.
Trofeum eksploracyjne. Gra charakteryzuje się tym, że mijamy po drodze sporo drzwi i większość okazuje się jednak zamknięta. Czy to w rejonie miejskim, czy wewnątrz większych budynków zwykle część jest niedostępna, a do części trzeba się jakoś dostać na około. Instynktownie przyjdzie nam podchodzić do każdych napotkanych drzwi próbując je otworzyć. Powinno wpaść naturalnie podczas rozgrywki.
W drobny mak / Shattered
Zniszcz 50 okien. / Destroy 50 windows.
Kolejne trofeum eksploracyjne. Gra zgrabnie chowa różne użyteczne przedmioty za szklaną zasłoną. Czy to na witrynach sklepowych, czy wewnątrz samochodów, czy też za drzwiczkami szafki. Wystarczy, że będziemy sukcesywnie niszczyć takie obiekty, a otrzymamy pucharek.
Pojednanie / Making Peace
Zobacz zakończenie "Odejście". / Reach the "Leave" ending.
Najprostsze z możliwych do odblokowania normalnych zakończeń gry. Jednym z teoretycznych warunków na nie wpływających jest utrzymywanie stanu zdrowia na wysokim poziomie przez całą rozgrywkę, ale z osobistych obserwacji nie wydaje mi się, by miało to jakiekolwiek większe znaczenie.
Główne czynniki wpływające na zakończenie:
- Oglądamy w ekwipunku list od Mary i zdjęcie Mary. Jeśli brakuje nam tego zakończenia wystarczy przed finałową walką każdy z tych przedmiotów tak wyjąć z ekwipunku i przeglądnąć 10 razy. Nie ma znaczenia, czy będziemy przeglądać przedmiot więcej.
- Nie oglądamy ani razu noża Angeli, który znajduje się w naszym ekwipunku.
- Podczas przejścia przez długi korytarz w samym końcu gry tuż po walce z dwoma Piramidogłowymi musimy odsłuchać całego dialogu do końca nim wyjdziemy z korytarza.
Błędne koło / Vicious Circle
Zobacz zakończenie "Maria". / Reach the "Maria" ending.
Najbardziej wymagające z podstawowych zakończeń. Niestety jednak część graczy donosi, iż mimo wykonywania odpowiednich kroków nadal nie może odblokować tego zakończenia. Nie sposób stwierdzić co konkretnie jest spowodowane tym błędem. Jeśli sami mamy problem będziemy musieli spróbować kilka razy przeładować końcówkę lub rozpoczynać niestety nową grę.
Główne czynniki wpływające na zakończenie:
- Nie oglądamy w ekwipunku ani razu listu Mary oraz zdjęcia Mary.
- Przeprowadzamy jak najwięcej opcjonalnych rozmów z Marią, gdy ta do nas dołączy. Dobrze to połączyć z przejściem pod zbieranie znajdziek, bo okazje się trafią wtedy automatycznie.
- Pilnujemy, by ratować Marię, gdy ta zostanie zaatakowana przez potwory.
- Podczas etapu w szpitalu Brookhaven aktywujemy obie scenki związane z odwiedzaniem Marii w jej pokoju. Pierwsza jest dostępna po znalezieniu pierwszej z bransoletek. Druga po zdobyciu klucza na dach.
- Rozwiązując zagadkę z lustrem w hotelu Lakeview używamy dojrzałego jabłka.
- Po walce z dwoma Piramidogłowymi umieszczamy na drzwiach najpierw szkarłatne jajo, potem rdzawe jajo i przechodzimy przez drzwi ze szkarłatnym jajem.
- Nie słuchamy dialogu w długim korytarzu po walce z Piramidogłowymi. Po prostu przebiegamy jak najszybciej całą drogę.
Jedyne wyjście / Only Way Out
Zobacz zakończenie "W wodzie". / Reach the "In Water" ending.
Trzecie z podstawowych zakończeń. Niestety jednak część graczy donosi, iż mimo wykonywania odpowiednich kroków nadal nie może odblokować tego zakończenia. Nie sposób stwierdzić co konkretnie jest spowodowane tym błędem. Jeśli sami mamy problem będziemy musieli spróbować kilka razy przeładować końcówkę lub rozpoczynać niestety nową grę. Samego mnie to spotkało i musiałem wczytywać grę od zagadki z lustrem, by ponownie rozegrać finał gry.
Główne czynniki wpływające na zakończenie:
- Nie oglądamy w ekwipunku ani razu listu Mary oraz zdjęcia Mary.
- Rozwiązując zagadkę z lustrem w hotelu Lakeview używamy zgniłego jabłka.
- Po walce z dwoma Piramidogłowymi umieszczamy na drzwiach najpierw rdzawe jajo, potem szkarłatne jajo i przechodzimy przez drzwi z rdzawym jajem.
- Słuchamy dialogu w długim korytarzu po walce z Piramidogłowymi. Nie wychodźmy z korytarza nim dialog się nie zakończy.
- Oglądamy w ekwipunku nóż Angeli. Wystarczy przed finałową walką tak wyjąć z ekwipunku i przeglądnąć 10 razy. Nie ma znaczenia, czy będziemy przeglądać przedmiot więcej.
- Podczas finałowej walki z bossem dobrze dać się zranić. Szczególnie w trzeciej fazie najlepszą opcją jest zakończyć ją z najbardziej zredukowanym stanem zdrowia. Jest to charakterystyczny stan z najmocniej zakreśloną na czerwono obwódką ekranu. Będąc w tym stanie poczekajmy około 10 minut nim dobijemy leżącego bossa.
Nawet śmierć ulegnie / Defy Even Death
Zobacz zakończenie "Odrodzenie". / Reach the "Rebirth" ending.
Zakończenie dostępne jedynie w Nowej Grze +. By je zdobyć będziemy musieli odnaleźć specyficzne przedmioty podczas całej rozgrywki. W opisie załączam materiał wideo dotyczący lokalizacji przedmiotów z tego oraz dwóch kolejnych zakończeń związanych z trofeami. Pamiętajmy, by wykonać sobie zapis na recepcji we wskazanym na materiale momencie, by wygodnie móc wbić każde z zakończeń poprzez wczytanie tego stanu gry.
Główne czynniki wpływające na zakończenie:
- Na cmentarzu znajdujemy księgę o nazwie Karmazynowa ceremonia.
- Po przejściu przez obszar motelu Jack’s Inn znajdujemy Białe krzyżmo.
- W budynku Towarzystwa Historycznego znajdujemy Obsydianowy kielich.
- W hotelu Lakeview znajdujemy księgę o nazwie Zapomniane wspomnienia.
- Kończymy grę w normalny sposób.
Najlepsza psina / The Goodest Boi
Zobacz zakończenie "Pies". / Reach the "Dog" ending.
Zakończenie dostępne jedynie w Nowej Grze +. By je zdobyć będziemy musieli odnaleźć specyficzne przedmioty podczas całej rozgrywki. W opisie Nawet śmierć ulegnie załączam materiał wideo dotyczący lokalizacji przedmiotów z tego oraz dwóch kolejnych zakończeń związanych z trofeami. Pamiętajmy, by wykonać sobie zapis na recepcji we wskazanym na materiale momencie, by wygodnie móc wbić każde z zakończeń poprzez wczytanie tego stanu gry.
Główne czynniki wpływające na zakończenie:
- W pobliżu lokacji Big Jay’s znajdujemy pierwszy Fragment złamanego klucza.
- Po przejściu przez obszar motelu Jack’s Inn znajdujemy drugi Fragment złamanego klucza.
- Składamy oba fragmenty w Psi Klucz.
- W hotelu Lakeview używamy Psiego Klucza do Pokoju Widokowego.
Foliarz / Tinfoil Hat
Zobacz zakończenie "UFO". / Reach the "UFO" ending.
Zakończenie dostępne jedynie w Nowej Grze +. By je zdobyć będziemy musieli odnaleźć specyficzne przedmioty podczas całej rozgrywki. W opisie Nawet śmierć ulegnie załączam materiał wideo dotyczący lokalizacji przedmiotów z tego oraz dwóch kolejnych zakończeń związanych z trofeami. Pamiętajmy, by wykonać sobie zapis na recepcji we wskazanym na materiale momencie, by wygodnie móc wbić każde z zakończeń poprzez wczytanie tego stanu gry.
Główne czynniki wpływające na zakończenie:
- W pobliżu lokacji Big Jay’s znajdujemy Niebieski klejnot.
- Na dachu Apartamentów Saul Street używamy po raz pierwszy Niebieskiego klejnotu.
- Tuż po spotkaniu Mari po raz pierwszy w Parku Rosewater używamy po raz drugi Niebieskiego klejnotu.
- Tuż po przypłynięciu do hotelu Lakeview na pomoście używamy po raz trzeci Niebieskiego klejnotu.
- W hotelu Lakeview w pokoju 312 używamy po raz czwarty Niebieskiego klejnotu.
Widziałem to miasto / I Saw That Town
Ukończ Nową Grę Plus na dowolnym poziomie trudności. / Complete New Game Plus on any difficulty.
Trofeum związane z trybem Nowej Gry +. Wystarczy ukończyć grę po jego odblokowaniu.
Cisza radiowa / Radio Silence
Ukończ grę bez korzystania z radia. / Complete the game without using the radio.
Trofeum bardzo łatwe do przeoczenie, gdyż wymaga nie korzystania z istotnej mechaniki gry. Radio znajdujemy na samym początku rozgrywki i chwilę później atakuje nas pierwszy przeciwnik. Po jego pokonaniu musimy otworzyć ekwipunek, znaleźć radio i wciskając je wyłączyć. I tak zostawić do końca rozgrywki.
James Złota Rączka / James of All Trades
Zabij co najmniej jednego przeciwnika za pomocą Drewnianej deski, Stalowej rury, Pistoletu, Strzelby i Sztucera w trakcje jednej rozgrywki. / Kill at least one enemy with Wooden Plank, Steel Pipe, Handgun, Shotgun and Rifle in a single playthrough.
Pucharek związany z użyciem każdej z podstawowych broni do eliminacji przynajmniej jednego przeciwnika. Można to pominąć oszczędzając naboje, czy nie znajdując części broni, bo nie są one niemożliwe do pominięcia. Zaleca się od razu po znalezieniu każdej z nich odstrzelić pojedynczego stwora.
- Drewniana pałka – znajdziemy na samym początku gry zaraz po podniesieniu radia.
- Metalowa rurka – znajdziemy automatycznie po sekwencji ucieczki przez miasto po przejściu przez motel Jack’s Inn.
- Pistolet – znajdziemy w pokoju 217 w Apartamentach Wood Side.
- Strzelba – znajdziemy w szatni żeńskiej w szpitalu Brookhaven.
- Sztucer – znajdziemy w zbrojowni w więzieniu Toluca. Klucz do szafki z bronią znajdziemy w punkcie kontrolnym świadków w sekcji węża.
Rozsypane elementy / Pieces Unarranged
Zbierz wszystkie Dziwne Fotografie w trakcie jednej rozgrywki. / Collect all the Strange Photos in a single playthrough.
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy odnaleźć wszystkie 26 dziwnych fotografii w trakcie jednego przejścia gry. Można to łatwo przegapić z uwagi, że w grze odwiedzane wcześniej lokacje przestają być dostępne. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajdziek znajduje się w opisie trofeum Echa.
Archiwista / Archivist
Zbierz wszystkie notatki w trakcie jednej rozgrywki. / Collect all memos in a single playthrough.
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy odnaleźć wszystkie 68 notatej w trakcie jednego przejścia gry. Można to łatwo przegapić z uwagi, że w grze odwiedzane wcześniej lokacje przestają być dostępne. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajdziek znajduje się w opisie trofeum Echa. Warto zaznaczyć, że lokalizacja jednej z notatek jest inna w zależności, czy zbieramy w ramach zwykłej gry, czy NG+. Obie lokalizacje są zaznaczone na wspominanym materiale video.
Szybszy niż mgła / Faster Than Fog
Ukończ grę w czasie poniżej 10 godzin. / Finish the game in under 10 hours.
Trofeum związane z przejściem w określonym czasie. Wymagane 10 godzin jest bardzo łatwym wyzwaniem. Szczególnie w Nowej Grze +. Korzystając z piły łańcuchowej znacząco skrócimy sobie wszelkie starcia. Możemy uderzać też przy tym w zakończenie do trofeum Najlepsza psina. Wymaga ono znalezienia tylko dwóch przedmiotów, a sprawia, że nie musimy kończyć całego etapu w zrujnowanym hotelu w finale. Znając rozwiązania zagadek dodatkowo przyspieszymy całe przejście. Osobiście przy moim trzecim podejściu zobaczyłem napisy końcowe w czasie nieco ponad 4 godziny, co pokazuje, że naprawdę łatwo się z tym uporać.
Poniżej prezentuje rozwiązania wszystkich zagadek. Lokalizacja poszczególnych przedmiotów fabularnych do zagadek, czy kluczy jest też pokazana na materiale wideo z opisu Echa.
- Szafa grająca
- W Groovy Music Shop znajdujemy ułamaną płytę winylową i klej do niej.
- W Texan Cafe w kasie znajdziemy monetę do szafy grającej.
- W Apartamentach Saul Street znajdziemy przycisk do szafy grającej.
- W Neely’s Bar znajdziemy szafę grającą. Umieszczamy wszystkie przedmioty i włączamy sklejoną płytę. Nie ma tu żadnej filozofii.
- Zagadka z monetami w Apartamentach Wood Side
- Moneta [mężczyzna] – sejf w pokoju 206
- 15 w prawo, 11 w lewo, 13 w prawo – poziom łatwy
- 13 w prawo, 7 w lewo, 11 w prawo – poziom standardowy
- Moneta [kobieta] – używamy soku w puszcze w zsypie w pomieszczeniu przy pokoju 312 i potem odbieramy ją na dziedzińcu.
- Moneta [wąż] – znajdujemy w wózku dziecięcym na basenie przechodząc z pokoju 116.
- Zagadkę rozwiązujemy zgodnie z prostym wierszykiem.
- Moneta [mężczyzna] – sejf w pokoju 206
- Zegar w Apartamentach Blue Creek
- Wskazówkę godzinową znajdujemy w pokoju 307 i ustawiamy na godzinę 9:00.
- Wskazówkę minutową znajdujemy w pokoju 210 i ustawiamy ją na godzinę 9:10.
- Wskazówkę sekundową znajdujemy w pokoju 202 i ustawiamy ją na godzinę 9:10:15. Kod do kłódki w pokoju:
- 582 – poziom łatwy
- 373 – poziom standardowy
- Motel Jack’s Inn
- Kod do sejfu 0451
- Szpital Brookhaven
- Szafka na klucz w recepcji – kod:
- 287 – poziom łatwy
- 724 – poziom standardowy
- Znajdujemy zagiętą igłę w szatni żeńskiej
- Znajdujemy klucz do pokoju L1 w pokoju pielęgniarek
- Znajdujemy pierwszą bransoletkę przechodząc przez pokój L1
- Znajdujemy na 3 piętrze w gabinecie nr 5 klucz do oddziału wewnętrznego
- Znajdujemy drugą bransoletkę w pokoju D1 – kod 4 w prawo, 37 w lewo, 12 w prawo
- Znajdujemy rurkę medyczną na basenie, wyciągamy w aptece klucz techniczny i po spuszczeniu wody zdobywamy trzecią bransoletkę
- W gabinecie dyrektora układamy bransoletki według kodu: 92, 45, 71
- Zabieramy przycisk ze składziku dyrektora i otwieramy sejf schematem:
- Szafka na klucz w recepcji – kod:
- Szpital Brookhaven (zniszczony)
- Patrząc na zagadkę z pudełkiem i punkt zapisu za nią kierujemy się w lewo na górne piętro, gdzie znajdujemy Narzędzie siły, Klucz błogości i następnie Klucz z lazurowym okiem
- Używamy klucza na skrzynce
- Kod do zamka z lewej strony: 1622
- Kod do zamka z prawej strony: 9659
- Towarzystwo Historyczne
- Po znalezieniu klucza ze spiralną inskrypcją wybieramy losowe kombinacje cyfr 2, 3, 9 używając każdej jednorazowo. Kod jest losowy.
- Więzienie Toluca
- Najcięższy odważnik znajdujemy w kaplicy
- Otwieramy drzwi węża: lekki odważnik na lewo, ciężki na prawo
- Znajdujemy średni odważnik w komorze śmierci
- Otwieramy drzwi wołu: mały i duży odważnik na lewo, średni na prawo
- W wartowni znajdujemy klucz do bloku D, a tam klucz-nożyk do celi C4
- Pod prysznicami znajdujemy ciężki odważnik
- Otwieramy drzwi dzika: najmniejszy odważnik na lewo, reszta na prawo
- Znajdujemy klucz do górnej kondygnacji w ambulatorium i tam lekki odważnik
- Otwieramy drzwi gołębia: wszystkie inne na lewo, a średni na prawo
- Przechodzimy przez szparę przy celi F15 i otwieramy drzwi do celi F6 gdzie znajdujemy najlżejszy odważnik
- Układamy na równi zgodnie z poniższym screenem:
-
- Układamy wierszyki tak by się rymowały i wybieramy ten numer, który według nas najmniej zasługuje na karę.
- Labirynt
- Tu nie ma żadnych skomplikowanych zagadek. Po prostu idziemy przez kolejne korytarze zbierając przedmioty fabularne, by odblokować dalszą drogę. Wszystkie pokazane są na filmie z opisu Echa.
- Hotel Lakeview
- Z recepcji zabieramy klucz do pokoju 312 i ozdobny klucz
- Z pomieszczenia gospodarczego na parterze zabieramy klucz do skrzydła wschodzącego słońca
- W bibliotece układamy książki:
- Górny rząd: anioł, orzeł
- Dolny rząd: byk, lew
- Na walizce w pomieszczeniu za regałem układamy i zabieramy klucz do windy pracowniczej:
- DARK WISH – poziom łatwy
- DEED DONE – poziom standardowy
- Z korytarza na który wchodzimy przez szatnię zabieramy klucz do pokoju 202 i dojrzałe jabłko
- W pokoju 202 zbieramy odłamek lustra i układamy używając jabłka na koniec
- Z pokoju 201 zabieramy figurkę Królewny Śnieżki
- Z sali konferencyjnej zabieramy klucz do pokoju 107
- Przechodząc przez pokój 107 na zewnątrz z altanki zabieramy klucz do paleniska
- W sali konferencyjnej otwieramy palenisko i zabieramy figurkę Kopciuszka
- Korzystamy z windy pracowniczej i używamy przy sejfie kodu 7414
- Zabieramy zawór z pomieszczenia technicznego i używamy go, by dostać się do kotłowni, a następnie baru Venus Tears, gdzie znajdujemy figurkę Małej Syrenki
- Rozwiązujemy zagadkę z figurkami księżniczek ustawiając ścieżki
- Przekręcamy klucze od lewej do prawej następującą ilość razy:
- 7, 2, 1 – poziom łatwy
- 7, 5, 1 – poziom standardowy
Jak najbliżej / As Close as You Like
Ukończ grę, nie zabijając wrogów za pomocą broni dystansowej. / Finish the game without killing enemies using ranged weapons.
To trofeum najlepiej zostawić sobie na przejście w trybie Nowej Gry +. Znajdziemy tu piłę łańcuchową z którą nie będzie najmniejszych problemów porzucić używanie broni palnej. Polecam profilaktycznie w ogóle nie strzelać do czegokolwiek.
Impreza jak w roku 2001 / Party Like It's 2001
Zobacz wszystkie klasyczne zakończenia (Odejście, Maria, W wodzie, Odrodzenie, Pies). / See all classic endings (Leave, Maria, In Water, Rebirth, Dog).
Kumulacyjne trofeum związane z odkryciem wszystkich zakończeń związanych z oryginalną wersją gry. Wpadnie nam automatycznie po zdobyciu trofeów:
- Pojednanie
- Błędne koło
- Jedyne wyjście
- Nawet śmierć ulegnie
- Najlepsza psina
Echa / Echoes
Zobacz wszystkie przebłyski przeszłości w trakcie jednej rozgrywki. / Witness all glimpses of the past in a single playthrough.
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy odnaleźć wszystkie 26 przebłysków przeszłości w trakcie jednego przejścia gry. Można to łatwo przegapić z uwagi, że w grze odwiedzane wcześniej lokacje przestają być dostępne. Poniżej znajduje się materiał video z lokalizacją wszystkich znajdziek.