Sniper: Ghost Warrior 3 – Poradnik do trofeów

Sniper: Ghost Warrior 3 to pierwsza tak duża gra stworzona przez polskie studio City Interactive. Seria o snajperze jest jedną z bardziej rozpoznawalnych rodzimych marek gier. Dopiero jednak trzecia część dostała większy budżet i powstawała z większym rozmachem. Jak to wyszło? Cóż. Nie obyło się bez problemów na premierę. Recenzenci wyłapali sporo błędów. Stan gry w okresie premierowym negatywnie odbił się na odbiorze gry, jednak na chwilę obecną większość problemów została już załatana i uważam, że zdecydowanie warto dać grze szansę.

Ghost Warrior 3 w przeciwieństwie do poprzednich odsłon nie jest już korytarzowym FPSem. Mamy tu do czynienia z otwartą strukturą świata znaną z sanboksów. Całość jest bardzo podobna do serii Far Cry. Do dyspozycji mamy trzy dość spore lokacje umiejscowione na terytorium Gruzji. Jest to więc teren bardziej swojski dla nas. Po klimacie i architekturze czuć tą wychodnią Europę. Graficznie całość szału nie robi, ale jest przyzwoicie. Dźwięk za to prezentuje się bardzo dobrze. Szczególnie odczułem to grając na słuchawkach. Mierząc ze snajperki słyszałem dokładnie oddech bohatera, potem jego wstrzymanie, bicie serca i nagły dźwięk wystrzału. Bardzo klimatyczne. Gra została też w pełni zlokalizowana, aczkolwiek niestety nie jest to dubbing najwyższych lotów.

 

Czuć ten klimat wschodniej Europy.

 

Dotychczas nie maiłem okazji sprawdzać poprzednich części, więc byłem zaskoczony podejściem gry do względnego realizmu odnośnie balistyki pocisków. Odległość, wiatr… Wszystko ma wpływ na tor lotu pocisku. Spodziewałem się bardziej arcadowego podejścia. Na szczęście dodano też w grze pomocne ułatwienia pokazujące na celowniku odchylenie, gdzie dokładnie trafi kula. Przydatne dla osób nie zaznajomionych ze snajperskim fachem, a chcących sobie postrzelać. Do tego mamy też różne rodzaje amunicji. Karabiny snajperskie różnią się kalibrem, zestawem dodatków i parametrami. Oprócz standardowej amunicji mamy też odznaczającą pobliskich wrogów na radarze, odwracającą uwagę, przeciwpancerną, czy specjalistyczną na która zawsze bez względu na warunki trafia dokładnie w środek celownika. Są też dostępne bronie do walki na bliski dystans, acz taka walka do łatwych nie należy. Wróg skutecznie wykorzystuje przewagę liczebną, własnych snajperów, a w bazach też ma do dyspozycji moździerz.

 

Dzięki odpowiednim ustawieniom możemy włączyć podpowiedź w postaci żółtego kółka pokazującą gdzie konkretnie trafi pocisk.

 

Gra pozwala na dowolne podejście do rozgrywki. Można działać po cichu, lub głośno. Używać materiałów wybuchowych, korzystać z bardzo przydatnego drona do odznaczania przeciwników na mapie. Mamy też własny samochód, którym w ostateczności można przejechać nieprzyjaciół. Można też pokonywać wrogów w walce wręcz, oraz przesłuchiwać ich jeśli się podkradniemy. W ten sposób otrzymamy np. informacje o lokalizacji pozostałych przecinków w obszarze, lub materiałów, które będziemy mogli sobie zabrać. Gra posiada system craftingu. Korzystając ze znalezionych części możemy tworzyć amunicję, materiały wybuchowe, czy apteczki. Można je jednak także kupować za gotówkę zdobywaną na misjach.

 

Będziemy mogli też posnajpić w bardziej mroźnym regionie.

 

Fabuła w grze nie należy do wybitnych. Jest to prosta historia snajpera piechoty morskiej – Jonathana Northa, który szuka swojego zaginionego brata przy okazji wspierając lokalny ruch oporu. Podczas misji towarzyszyć mu będzie też dawna znajoma Lydia, która urodziła się w Gruzji i ma bogatą wiedzę na temat tego regionu. Do gry wejdą też inni bohaterowie, a sprawa nieco się skomplikuje po odnalezieniu brata.

 

 

PRZEGLĄD:

  • Trudność zdobycia platyny: 3/10
  • Czas na zaliczenie platyny: 15-20h
  • Trofea offline: ( 36x,  8x,  3xZłotyPlatyna)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana liczba przejść: 1
  • Trofea do pominięcia:  Śmierć spod ziemi łatwiej i szybciej zdobyć w wątku fabularnym
  • Zbugowane trofea: Na najnowszym patchu brak

MAPA PRZEJŚCIA:

Zbierając pucharki w Sniper Ghost Warrior 3 możemy się cieszyć, że żaden pucharek nie jest do pominięcia. Dzięki temu nie musimy się martwić, że coś nam umknie. Wszystkie trofea można spokojnie wbić po ukończeniu fabuły grając w otwartym świecie gry. Warto jednak spradzić wcześniej opis i filmik do pucharka  Śmierć spod ziemi, bo w wątku fabularnym można go zdobyć szybciej. Jest on związany z zabiciem przeciwników ściągając ich z platformy nad nami, a okazji do tego jest niezwykle mało.

Generalnie przechodzimy wiec sobie grę w sposób jaki nam pasuje. Zaczynamy wątek fabularny. Możemy od razu zaliczać też pojawiające się misje poboczne, lub zostawić je na później. To samo tyczy się celów do ustrzelenia. Kolejność wykonywania zadań nie ma znaczenia.

Aby jednocześnie przyspieszyć różne kumulacyjne trofea podczas przechodzenia wątku fabularnego polecam przy okazji czynić progres w kierunku pucharków:

  • Biała Śmierć
  • Pierwszy stopień do piekła
  • Oznacz ofiarę
  • Zabójca
  • Trzeciego stopnia
  • Podglądacz
  • Śmierć z nieba
  • Włączyć wycieraczki
  • Fabryka spalin

PORADNIK:

platyna Stać mnie na więcej / I Am More
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all Trophies

 

Finałowy cel do ustrzelenia. Najwyższe odznaczenie snajperskie 🙂

 

braz Podstawowy kurs snajperski / Scout Sniper Basic Course
Ukończ prolog / Complete Prologue

 

Trofeum związane z wątkiem fabularnym, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na początku zaraz po ukończeniu prologu.

 

braz Polowanie na duchy / Ghost Hunt
Ukończ pierwszy akt / Complete First Act

 

Trofeum związane z wątkiem fabularnym, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego aktu gry.

Lista głównych misji:

  • DWIE PIECZENIE
  • GRABARZE
  • BLOKOWISKO
  • ODCIĘCIE
  • AŻ ISKRY LECĄ
  • POZNAJ DRUŻYNĘ
  • MŁODE WINO
  • WIELKIE WESELE

 

braz Wróg mojego wroga / Enemy of my Enemy
Ukończ drugi akt / Complete Second Act

 

Trofeum związane z wątkiem fabularnym, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego aktu gry.

Lista głównych misji:

  • OKRUCHY DNIA
  • RODZINA AWASA
  • PUCZ W KAMIENIOŁOMIE
  • WSPARCIE
  • GNIAZDO
  • PUŁAPKA NA SZCZURY

 

srebro Roszada / The Castling
Ukończ trzeci akt / Complete Third Act

 

Trofeum związane z wątkiem fabularnym, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego aktu gry.

Lista głównych misji:

  • NIEPROSZONY GOŚĆ
  • PAN BURMISTRZ
  • INŻYNIEROWIE
  • LABIRYNT
  • PODZIEMIE
  • RZEŹNIA

 

zloto Końcówka / Endgame
Ukończ czwarty akt / Complete Fourth Act

 

Trofeum związane z wątkiem fabularnym, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartego aktu gry.

Lista głównych misji:

  • ODBIĆ RUDĄ
  • CZARNA WDOWA
  • PRAWA RĘKA
  • NA SAMYM DNIE

 

braz Łowca nagród / Bounty Hunter
Zabij 25% osób z listy celów w trakcie jednej rozgrywki / Neutralize 25% the Most Wanted list in one playthrough

 

Pucharek wpadnie po rozprawieniu się z 12 zbirami z listy celów. Zobacz opis zloto Konstabl.

 

braz Zastępca szeryfa / Deputy
Zabij 50% osób z listy celów w trakcie jednej rozgrywki / Neutralize 50% targets from the Most Wanted list in one playthrough

 

Pucharek wpadnie po rozprawieniu się z 12 zbirami z listy celów. Zobacz opis zloto Konstabl.

 

srebro Szeryf / Sheriff
Zabij 75% osób z listy celów w trakcie jednej rozgrywki / Neutralize 75% targets from the Most Wanted list in one playthrough

 

Pucharek wpadnie po rozprawieniu się z 12 zbirami z listy celów. Zobacz opis zloto Konstabl.

 

zloto Konstabl / Marshall
Zabij wszystkie osoby z listy celów w trakcie jednej rozgrywki / Neutralize 100% from the Most Wanted list in one playthrough

 

Jedno z dodatkowych zadań w grze to polowanie na tak zwane cele. Są to nieprzyjemnie osobistości za głowę których wyznaczono nagrody. Pojawiają się wraz z postępem fabularnym w określonych lokacjach, gdzie sobie przesiadują wraz z obstawą. Znalezienie ich nie stanowi większego problemu, gdyż są zaznaczeni na mapie charakterystyczną ikoną korony. Obszar dobrze przeskanować dronem, aby szybko zlokalizować cel. Nie musimy wystrzeliwać ich ochrony. Wystarczy, że pozbędziemy się samych poszukiwanych. Często można ich ustrzelić z dystansu w taki sposób, że mim koledzy zorientują się co się stało już dawno nas tam nie będzie. Musimy dorwać wszystkie 16 celów.

Lista celów:

  • Alpel Erdal
  • Amin Nabiyev
  • Kpt. Abel Dadiani
  • Kpt. Dorofey Ketsba
  • Ivan Krustchev
  • Dr Darya Kuznetsova
  • Grivapsh
  • Joost Arends
  • Lev Trapsh
  • Por. Borys Druganin
  • Por. Era Baris
  • Madea Janashia
  • Stepan Chbaarta
  • Tanya Ratsba
  • Vladislav Bagapsh

 

Wszystkie cele są na mapie oznaczone taką ikonką.

 

srebro Miejscowy bohater: tama / Local Hero: Dam
Ukończ w jednej kampanii wszystkie operacje poboczne przy tamie / Complete all Side-Ops on Dam in one playthrough

 

W rejonie tamy czeka nas w sumie aż 10 operacji pobocznych.

Akt III:

  • WOJNY OPIUMOWE I
  • WOJNY OPIUMOWE II
  • WOJNY OPIUMOWE III
  • WOJNY OPIUMOWE IV
  • LUŹNE WĄTKI I
  • LUŹNE WĄTKI II
  • LUŹNE WĄTKI III

Akt IV:

  • WOJNY OPIUMOWE V
  • LUŹNE WĄTKI IV
  • LUŹNE WĄTKI V

Zobacz też opis srebro Miejscowy bohater: wioska

 

srebro Miejscowy bohater: miasto górnicze / Local Hero: Mining Town
Ukończ w jednej kampanii wszystkie operacje poboczne w mieście górniczym / Complete all Side-Ops on Mining Town in one playthrough

 

W rejonie miasta górniczego czekają na nas do wypełnienia 3 operacje poboczne.

Akt I:

  • LWY Z ROTKI I
  • LWY Z ROTKI II

Akt II:

  • OCZYSZCZENIE

Zobacz też opis srebro Miejscowy bohater: wioska

 

srebro Miejscowy bohater: wioska / Local Hero: Village
Ukończ w jednej kampanii wszystkie operacje poboczne w wiosce / Complete all Side-Ops on Village in one playthrough

 

Operacje poboczne pojawiają się z biegiem fabuły. Żeby je odblokować jednak najpierw trzeba najpierw odnaleźć zleceniodawcę w otwartym świecie i z nim pogadać. Są oznaczeni ikonką żółtego wykrzyknika. Po rozmowie aktywujemy misje i kolejne od tej osoby będą już nam pojawiać się normalnie w dzienniku.

W rejonie wioski czekają na nas do wypełnienia 3 operacje poboczne.

Akt II:

  • PALENIE MOSTÓW I
  • PALENIE MOSTÓW II

Akt IV:

  • MOST

 

Przykładowe oznaczenie zleceniodawcy operacji pobocznej.

 

braz Strzelec wyborowy / Sharpshooter
Zdobądź wszystkie bronie podstawowe / Own all Primary Weapons

 

Broń podstawowa czyli karabiny snajperskie. Większość odblokowuje się naturalnie wraz z postępem fabularnym po kończeniu konkretnych misji głównych oraz pobocznych. Odblokowane bronie będziemy musieli jednak jeszcze zakupić za gotówkę zdobytą podczas zadań. Warto do wykupywania wszystkich zaczekać sobie aż do odblokowania perka TAŃSZE ZAKUPY z drzewka umiejętności wojownika. Kilka karabinów trzeba jednak znaleźć eksplorując otwarty świat gry. Poniżej zamieszczam do nich filmiki z których sam korzystałem.

Lista karabinów:

  • XM-2015
  • Archer T-80
  • Knight 110
  • Stronskij 98
  • BMT 03
  • ACC 50
  • Rook SS-97
  • Turret M96
  • Ballance S-AR Metal
  • ES-25
  • Brezatelya
  • Dragoon SVD
  • Vykop
  • Shipunov K96

 

Ja przede wszystkim zwracałem uwagę na obecność tłumika w broni.

 

 

braz Żołnierz / Trooper
Zdobądź wszystkie bronie dodatkowe / Own all Secondary Weapons

 

Broń dodatkowa to najlepszy przyjaciel snajpera na bliskim dystansie. Podobnie jak w przypadku karabinów większość odblokowuje się naturalnie wraz z postępem fabularnym po kończeniu konkretnych misji głównych oraz pobocznych. Odblokowane bronie będziemy musieli także jeszcze zakupić za gotówkę zdobytą podczas zadań. Warto do wykupywania wszystkich zaczekać sobie aż do odblokowania perka TAŃSZE ZAKUPY z drzewka umiejętności wojownika. No i także kilka modeli trzeba będzie poszukać w świecie gry. Poniżej znajdują się linki do filmików z których sam korzystałem podczas kompletowania uzbrojenia.

Lista broni dodatkowych:

  • Archer AR15
  • AKA-47
  • Giovanni M4
  • Herstal
  • KT-R
  • Origin-12
  • OFM 500
  • FM-3000 UM
  • Galeforce Long
  • Składany łuk refleksyjny
  • Obrzyn

 

W przypadku broni dodatkowej mamy sporą różnorodność. Strzelby, LKM, łuk. Co nam tylko pasuje.

 

 

braz Rewolwerowiec / Gunslinger
Zdobądź wszystkie bronie boczne / Own all Sidearms

 

Broń boczna przydaje się do cichej eliminacji z bliska po wyposażeniu jej w tłumik. Identycznie jak w przypadku pozostałych typów uzbrojenia większość odblokowuje się naturalnie wraz z postępem fabularnym po kończeniu konkretnych misji głównych oraz pobocznych. Odblokowane bronie będziemy musieli także jeszcze zakupić za gotówkę zdobytą podczas zadań. Warto do wykupywania wszystkich zaczekać sobie aż do odblokowania perka TAŃSZE ZAKUPY z drzewka umiejętności wojownika. Do odszukania w świecie gry będziemy mieli tylko jeden model broni. Poniżej znajduje się link do filmiku z którego sam korzystałem podczas kompletowania uzbrojenia.

Lista broni bocznych:

  • Pistolet M1984
  • Herrvalt 99
  • Garett M9
  • Wagram 21
  • SLP .45
  • Pist. M1984 – szyna
  • Bull 686
  • SP M23
  • MP-40 Grad

 

Z zestawu zdecydowanie polecam SP M23, gdyż jako jedyny pistolet posiada slot na ulepszenie celownika.

 

 

braz Praca fizyczna / Manual Labor
Skorzystaj po raz pierwszy z tworzenia / Use Crafting for the first time

 

W grze dostępny jest niewielki system craftingu. W naszej bazie możemy podejść do warsztatu i korzystając z zebranych surowców wytworzyć sobie amunicję, materiały wybuchowe, bądź potrzebne gadżety. Aby otrzymać pucharek wystarczy wytworzyć dowolny przedmiot.

 

Warsztat jest dostępny w każdej z baz i można z niego korzystać ile się nam to podoba.

 

braz Majsterkowicz / DIY Enthusiast
Stwórz choć jeden przedmiot z każdej kategorii / Craft item from each category at least once in one playthrough

 

Pucharek związany z powyższym. Korzystając z warsztaty mamy trzy zakładki kategorii: AMUNICJA, GADŻETY, WYPOSAŻENIE. Wystarczy wykonać po jednym przedmiocie z każdej kategorii, aby otrzymać pucharek. Z wyposażeniem pewnie zejdzie nam najdłużej, bo są tam dostępne tylko leki, a do nich jest wymagany najrzadziej spotykany składnik – próbki organiczne. Zdobywamy je z zastrzelonych zwierząt. Dlatego polecam też zobaczyć opis trofeum braz Survival.

 

braz Łowca skarbów / Treasure Hunter
Znajdź 25% kolekcji w jednej kampanii / Find 25% Collectibles in one playthrough

 

Pucharek związany ze znajdźkami w grze. Wpadnie po zebraniu 16 z nich. Zobacz opis zloto Wszystko przetrząsnąć.

 

srebro Archeolog / Archeologist
Znajdź 50% kolekcji w jednej kampanii / Find 50% Collectibles in one playthrough

 

Pucharek związany ze znajdźkami w grze. Wpadnie po zebraniu 16 z nich. Zobacz opis zloto Wszystko przetrząsnąć.

 

zloto Wszystko przetrząsnąć / No Stone Left Unturned
Znajdź całą kolekcję w jednej kampanii / Find all Collectibles in one playthrough

 

W grze jak na rozmiary świata szczęśliwie nie umieszczono przesadnie dużo znajdziek do zebrania. Mamy ich tu bowiem tylko 31. Znajdują się na każdym z trzech regionów gry. Niektóre potrafią być całkiem zmyślnie ukryte. Odnajdujemy różne relikwie, kosztowności oraz klasyczne karabiny. Polecam skorzystać z poniższego filmiku, którym sam się posiłkowałem podczas mojego zbierania kolekcji.

 

 

braz Wędrowiec / Hiker
Zalicz 5 istotnych punktów w jednej kampanii / Complete 5 Point of Interest in one playthrough

 

Istotne punkty to nic innego jak znaki zapytania widoczne na mapie. Zaliczenie takiego punktu wymaga wyzbierania w nim wszystkich surowców i znajdziek. Wymaganą ilość 5 istotnych punków spokojnie zaliczymy podczas zdobywania trofeum zloto Wszystko przetrząsnąć.

 

braz Awanturnik / Trouble Seeker
Zalicz 10 istotnych punktów w jednej kampanii / Complete 10 Point of Interest in one playthrough

 

Istotne punkty to nic innego jak znaki zapytania widoczne na mapie. Zaliczenie takiego punktu wymaga wyzbierania w nim wszystkich surowców i znajdziek. Wymaganą ilość 10 istotnych punków spokojnie zaliczymy podczas zdobywania trofeum zloto Wszystko przetrząsnąć.

 

srebro Wścibskość / Cat Killer
Zalicz 20 istotnych punktów w jednej kampanii / Complete 20 Point of Interest in one playthrough

 

Istotne punkty to nic innego jak znaki zapytania widoczne na mapie. Zaliczenie takiego punktu wymaga wyzbierania w nim wszystkich surowców i znajdziek. Wymaganą ilość 20 istotnych punków powinniśmy spokojnie zaliczyć podczas zdobywania trofeum zloto Wszystko przetrząsnąć.

 

braz Survival / Survivalist
Zbierz dzięki polowaniu 150 próbek organicznych w jednej kampanii / Hunt and collect 150 Organic Samples in one playthrough

 

Próbki organiczne możemy zebrać tylko z upolowanych zwierząt. Nie spotykamy ich jednak w grze zbyt wiele. Raptem parę razy mignął mi gdzieś jeleń, czy sarna, oraz spotkało mnie kilka ataków wilków. Aby zdobyć wymaganą ilość próbek jest jednak jeden znacznie przyspieszający to sposób. Możemy w pierwszym obszarze gry w miejscu pokazanym na mapce poniżej znaleźć się na pastwisku krów. Z nich można pozyskać bardzo dużo próbek. To już kolejna rodzima gra po trzecim Wiedźmnie, gdzie wirtualne krowy nie mają z graczami łatwo.

 

Lokalizacja polany, gdzie pasą się krowy.

 

braz I tak się nie schowasz / You Can Run But You Can’t Hide
Zabij wroga z karabinu wyborowego, strzelając przez ścianę / Kill an Enemy with a Sniper Rifle shooting through a wall

 

Zastrzelenie wroga przez ścianę… Wygląda dość trudno, ale wcale tak nie jest. Polecam odblokować sobie umiejętność ZMYSŁ DRAPIEŻNIKA w drzewku snajpera. Dzięki niemu wciskając będziemy mogli zobaczyć przez ściany sylwetki wrogów, co znacząco ułatwi sprawę. Kolejna rzecz – trzeba wyposażyć się w pociski przeciwpancerne. Zwykłymi może nam się nie udać. Zależy też od tego jak gruba jest dana ściana. Im większy kaliber snajperki też tym lepiej dla nas. I celujmy w sylwetkę głowy. Strzelając w inną część ciała nawet po przebiciu ściany wróg może nie paść. Sytuacji pod ten pucharek można znaleźć sporo. Wystarczy znaleźć dowolną placówkę wroga, przeskanować dronem i wybrać jakiś cel siedzący wewnątrz budyneczku. W zasadzie to możemy nawet strzelić stojąc bezpośrednio przy danej ścianie. Im bardziej licho będzie wyglądała konstrukcja tym lepiej.

 

Dzięki zmysłowi drapieżnika możemy sobie znacznie ułatwić sprawę z tym trofeum widząc sylwetki przez ścianę.

 

braz Biała Śmierć / The White Death
Zabij 20 snajperów w jednej kampanii / Kill 20 Enemy Snipers in one playthrough

 

Zabicie 20 snajperów nie powinno stanowić najmniejszego problemu i ustrzelić tylu możemy jeszcze przed zakończeniem wątku fabularnego. Polecam po zeskanowaniu obszaru snajperów eliminować na samym początku. Stanowią największe zagrożenie, najłatwiej mogą nas dostrzec, a siedzą w takich miejscach, że ich zwłok nikt nie znajdzie, więc o alarm się martwić nie musimy.

 

Snajperów szukamy zawsze gdzieś wysoko. Są oznaczeni charakterystyczną ikonką celownika.

 

braz Pierwszy stopień do piekła / Curiosity Killed the Cat
Odwróć uwagę 30 wrogów nabojami wabiącymi w jednej kampanii / Distract 30 Enemies with Luring Bullet in one playthrough

 

Wraz z postępem fabuły na początku gry odblokujemy możliwość tworzenia i kupowania naboi wabiących. Kaliber tych pocisków jest identyczny z używanym w danej snajperce. Wyższy odblokowuje się później w grze. Są to specjalne pociski, które wystrzeliwujemy w pobliżu danego wroga, aby się zainteresował i poszedł sprawdzić źródło hałasu. Warto zaznaczyć, że musimy odwrócić uwagę 30 różnych wrogów. Nie możemy bawić się stale z jednym. Poprawne odwrócenie uwagi poskutkuje odpowiednim komunikatem i uzyskaniem 75 punktów doświadczenia.

 

Nie korzystałem za często z tych pocisków. Raczej ciekawostka niż specjalnie użyteczna amunicja.

 

braz Oznacz ofiarę / Mark the Prey
Oznacz 30 wrogów nabojami oznaczającymi w jednej kampanii / Tag 30 Enemies with Tagging Bullets in one playthrough

 

Wraz z postępem fabuły na początku gry odblokujemy możliwość tworzenia i kupowania naboi oznaczających. Kaliber tych pocisków jest identyczny z używanym w danej snajperce. Wyższy odblokowuje się później w grze. Są to specjalne pociski, które wystrzeliwujemy ziemię w pobliżu zgrupowania przeciwników. Na radarze zaznaczeni zostaną wszyscy wrogowie znajdujący się w pobliżu. Gra od razu poinformuje nas o każdym oznaczonym przeciwniku i przeznaczy po 5 punktów doświadczenia za jednego.

 

Alternatywa dla korzystania z drona. Można wystrzelić pocisk i oznaczyć sobie pobliskich wrogów na radarze.

 

braz Zabójca / Assassin
Dokonaj 25 cichych zabójstw w jednej kampanii / Do 25 Stealth kills in one playthrough

 

Ciche zabójstwa czyli klasyczne wykorzystanie noża w akcji. Tu musimy odnajdować jakiś samotnych typków i zakradać się im za plecy, a następnie wciskać . O ile przeciwnik zginie nim się o tym zorientuje zabójstwo zostanie zaliczone. Niestety z jakiegoś powodu statystyki w grze źle to zliczają. Ja np. mam długo po wbiciu pucharka tylko 21 dokonanych cichych zabójstw. Dlatego nie ma się co tymi danymi sugerować.

 

braz Trzeciego stopnia / Third Degree
Przeprowadź 15 przesłuchań w jednej kampanii / Do 15 Interrogations in one playthrough

 

Trofeum bardzo podobne do powyższego. Również musimy odnajdować jakiś samotnych typków, zakradać się im za plecy, a następnie wciskać tym razem jednak . Przesłuchanie jest ciekawą rzeczą. Przeciwnik może nam nic nie wygadać, ale też może ujawnić np. pozycje wszystkich wrogów w danym obszarze, bądź lokalizacje jakiś przedmiotów. Musimy dokonać przynajmniej 15  takich przesłuchań.

 

braz Walka na drony / Drone Warfare
Odblokuj wszystkie moduły drona / Unlock all Drone modules

 

Wraz z postępem fabularnym będą nam się odblokowywały nowe moduły do ulepszania naszego drona. Można je zakupywać i instalować w skrzynce z bronią w bazie. Zaznaczamy drona i wybieramy opcję  MODYFIKUJ. Aby zdobyć trofeum musimy zakupić wszystkie moduły.

Lista modułów drona:

  • Noktowizor
  • Podczerwień
  • Średnia bateria
  • Wabienie
  • Hakowanie
  • Inteligentny zwiad
  • Kamuflważ
  • Zaawansowany kamuflaż
  • Duża bateria

 

Po zakupieniu wszystkich modułów zdobywamy trofeum.

 

braz Podglądacz / Voyeur
Oznacz 10 wrogów dzięki kamerom w jednej kampanii / Tag 10 Enemies with the CCTV in one playthrough

 

Trochę upierdliwe trofeum. Aby użyć kamer musimy najpierw odnaleźć i włamać się do skrzynki nimi kontrolującej. A te są umiejscowione gdzieś w bazach przeciwników. Często nim wejdziemy do bazy już oznaczymy przeciwników dronem przez co kamery na niewiele się zdadzą. Jeśli pucharek nie wpadnie po ukończeniu fabuły i wszystkich zadań pobocznych polecam znaleźć sobie jakąś wybraną bazę, odszukać skrzynkę, zapamiętać lokalizację, udać się w inny z trzech regionów, a następnie wrócić. Przywróci to wszystkich przeciwników. Nie odznaczamy wtedy nikogo i idziemy od razu do centrum sterowania kamer, po czym za jego pomocą oznaczamy tylu ilu się da. Powtarzamy całość do czasu otrzymania pucharka.

 

Tak prezentuje się skrzynka do kontroli kamer.

 

braz Pochłaniacz pocisków / Bullet Sponge
Przeżyj 500 trafień w jednej kampanii / Survive 500 hits in one playthrough

 

Pucharek, który powinien nam wpaść naturalnie podczas gry. No chyba, że jesteśmy niczym ninja. Musimy po prostu przyjąć na klatę 500 kulek. Jeśli otrzymujemy je od zwykłej broni z dużych odległości nie zadają one nam wysokich obrażeń. Z bliska możemy szybko paść.

 

braz Śmierć z nieba / Death From Above
Zabij z góry 20 wrogów w jednej kampanii / Kill 20 Enemies from above in one playthrough

 

Zabicia z góry przeciwnika dokonuje się po prostu skacząc na niego z jakiegoś wyższego punktu. Może to być np. dach. Okazji jest do tego wiele. Jak widzimy jakiegoś typa stojącego sobie spokojnie przed domkiem, to możemy się wdrapać na budynek i jak asasyn skoczyć na niego. Należy ubić w ten sposób 20 wrogów.

 

braz Śmierć spod ziemi / Death From Below
Zabij od dołu 5 wrogów w jednej kampanii / Kill 5 Enemies from below in one playthrough

 

Zabicie przeciwników od dołu nie jest często spotykaną opcją w grze. Bardzo trudno trafić na okazję do załatwienia wroga w ten sposób. Dlatego najlepiej zaliczyć to podczas jednej z misji fabularnych, które zaczynamy siedząc ukrytym z Lydią w jaskini. Tak jest zdecydowanie najwygodniej i najszybciej. Ewentualnie jeśli to przegapimy, jak ja dalej istnieje możliwość wbicia tego pucharka podczas swobodnej eksploracji.

SPOSÓB I – w wątku fabularnym

Wraz z postępem misji MŁODE WINO wylądujemy z Lydią w jaskini, gdzie będziemy się ukrywali. Niebawem wejdzie do niej dwóch wrogów. Warto więc wcześniej wybiec i zawisnąć przed wejściem. Zabijamy w ten sposób obu przeciwników i wczytujemy punkt kontrolny. Powtarzamy do wbicia pucharka. Poniżej filmik prezentujący ten sposób.

SPOSÓB II – w otwartym świecie

Jeśli przegapiliśmy sposób pierwszy jest inna opcja. W regionie wioski w pobliżu naszej bazy znajduje się posterunek bandytów w Winiarni. Zaraz przy nim jest znak do szybkiej podróży. Korzystamy z niego i schodzimy w dół. Wrogowie nie zaczną do nas strzelać o ile nie wleziemy na obszar bazy. Przy bramie na prowizorycznym podwyższeniu z beczek i worków stoi typ, który nam się przyda. Najpierw musimy dostać się do środka. Nie wchodzimy przez główną bramę, bo zacznie się strzelanina. Idziemy w prawą stronę wzdłuż ogrodzenia. Mijamy pierwsze krzaki, rozbiegamy się i próbujemy przeskoczyć murek tuż przed drugimi krzakami. W ten sposób znajdziemy się w środku. Teraz kucamy i po cichu idziemy do widzianego wcześniej podwyższenia i kucamy przy nim. Przyda się tu umiejętność ZMYSŁ DRAPIEŻNIKA z drzewka umiejętności snajpera. Teraz rzucamy kamieniem na wprost. Zwabi to przeciwnika. Korzystamy ze skupienia , aby zorientować się jak blisko jest wróg. Gdy jest tuż przy zejściu łapiemy się platformy i szybko wciskać go eliminujemy. Dajemy się zastrzelić bandytom, po czym odrodzimy się przy znaku w pobliżu. Jeśli się uda musimy powtórzyć całość jeszcze cztery razy. Poniżej filmik pokazujący lokalizację danego miejsca.

 

braz Włączyć wycieraczki / Turn On the Wipers
Zabij w czasie prowadzenia 25 wrogów w jednej kampanii / Kill 25 Enemies while driving in one playthrough

 

Okazji do przejeżdżania wrogów wiele w grze też nie uświadczymy i będziemy musieli takowe sprowokować. Jest jednak sporo miejsc, gdzie wrogowie się wałęsają odgniecione i można ich sobie wesoło przejechać. Znajdujemy jakiś mały posterunek i jedziemy. Jak nas zastrzelą nie musimy się martwić. Licznik się nie resetuje, więc można spokojnie bawić się w kamikadze.

 

Przy małych otwartych posterunkach aż sami się pakują pod koła.

 

braz Precyzyjny / Marksman
Traf cel w głowę z odległości 500 metrów, używając lunety 10x / Do a headshot from 500 meters using scope 10x

 

To jest nieco trudniejszy pucharek. Zdecydowanie polecam włączyć do niego wszelkie wspomagania celowania. Odległość 500 metrów, przy przybieżeniu tylko 10x to niełatwa sprawa do ustrzelenia headshota. Zdecydowanie polecam zabrać się za to na bocznicy kolejowej w pierwszym regionie gry. Mamy tu najlepszą widoczność i warunki atmosferyczne. A nasz nieszczęśnik jest dość stacjonarny i się nie wierci. Lubi zatrzymać się na chwilę i jest wtedy idealnym celem. Zapraszam do zapoznania się z poniższym nagranym przeze mnie filmikiem.

 

 

braz Zwiad powietrzny / Aerial Recon
Przeleć dronem 5 km w jednej kampanii / Fly 5 km with your Drone in one playthrough

 

Trofeum powinno wpaść wraz z biegiem samej gry. Jeśli często używamy drona do oznaczania wrogów nie powinniśmy długo czekać. Wystarczy nim trochę polatać.

 

braz Niziołek / Crab Walk
Pokonaj w przykucnięciu 1 km w czasie jednej kampanii / Move 1 km crouching in one playthrough

 

Szybko powinniśmy dostać ten pucharek. Gra jest nastawiona na raczej ciche skradankowe podejście, więc siłą rzeczy pozycja w przykucnięciu jest tą często wybieraną. Zresztą odległość jednego kilometra to w zasadzie nic.

 

braz Filippides / Pheidippides
Przebiegnij 10 km w jednej kampanii / Run 10 km in one playthrough

 

W grze biegamy wciskając . Nasz bohater będzie sprintował, aż się nie zmęczy. Możemy wykupić w umiejętność BIEGACZ w drzewku wojownika, aby dłużej móc biec. Powinniśmy zdobyć trofeum przed ukończeniem wątku fabularnego.

 

braz Fabryka spalin / Environmentally Unfriendly
Przejedź 100 km w jednej kampanii / Drive 100 km in one playthrough

 

Zrobienie 100 km samochodem to nie tak mało. Trzeba pamiętać, aby w głównym wątku wszędzie wozić tyłek. A i tak pewnie jeszcze nam trochę zostanie. Mi osobiście wpadło dopiero pod koniec gry podczas zbierania znajdziek.

 

braz Daleki strzał / Long Shot
Zabij wroga z odległości 500 metrów / Kill an Enemy from a 500 meters distance.

 

Pół kilometra to już nie tak mało, aby trafić w cel. Zdobędziemy ten pucharek przy okazji wbijania braz Precyzyjny.

 

srebro Potrójne zabójstwo / Triple Kill
Zabij 3 wrogów jednym pociskiem / Kill 3 Enemies with 1 bullet

 

Trzy trupy, jeden pocisk. To się nazywa oszczędność. Okazji do takiego triku nie ma wiele, bo przeciwnicy muszą być ładnie ustawieni, aby to się udało. Polecam wykorzystać amunicję DARPA ze względu, iż nie opadają one z pokonaną odległością, zadają większe obrażenia i są spokojnie w stanie przestrzelić jednocześnie trzy obiekty. Dobrym miejscem do zdobycia tego pucharka jest rejon blokowiska na pierwszym rejonie gry. Może to nam zająć kilka prób, bo czasami wrogie nie chcą się ładnie ustawić w rządku, lub coś pójdzie nie tak. W przypadku porażki polecam dać się zastrzelić i ponownie ruszyć po odrodzeniu przy znaku drogowym do szybkiej podróży. Poniżej załączam mój filmik, gdzie pokazuję cały proces zdobycia tegoż pucharka.

 

Co trzy głowy to nie jedna.

 

 

braz Z bliska / Point Blank
Zabij wroga z karabinu wyborowego z bliska / Do a short distance Sniper Rifle kill

 

W zasadzie bardzo proste trofeum. Choć może się dla naszego bohatera źle skończyć. Musimy podejść do wroga tak blisko jak tylko się da. Najlepiej aż wleźć na niego. Następnie celujemy ze snajperki i strzelamy. Jeśli uda się nam go ustrzelić w ten sposób pucharek jest nasz.

 

braz Zestrzelony / Shot Down
Niech wrogowie zniszczą drona / Drone destroyed by Enemies

 

Bardzo prosty pucharek. Wlatujemy dronem do bazy i latamy blisko wrogów. Gdy tylko go zauważą zaczną strzelać i szybko go zniszczą.

 

braz Wysadzony / Blown Up
Niech pułapki zniszczą drona / Drone destroyed by Traps

 

Kolejny sposób na niszczenie drona. Niektóre posterunki w grze są też otoczone polami minowymi. Przykładowo ten zaraz przy tamie blisko naszej bazy w trzecim obszarze gry. Gdy przelatujemy dronem nad polem minowym oznaczy on nam wszystkie zakopane tam miny. Jeśli chcemy otrzymać pucharek wystarczy, że wlecimy na jedna z oznaczonych min.

 

Okrągłe znaczniki symbolizują miny.

 

braz Wyspa skarbów / Treasure Island
Otwórz skrzynkę z łupem na wyspie / Open the Loot Box on the Island

 

Bardzo prosty, sympatyczny pucharek. W pierwszym regionie gdy znajduje się niewielka wysepka, którą należy odwiedzić i zabrać wszystkie znajdujące się na niej łupy. Problemu nie stanowi to żadnego, bo jest broniona raptem przez dwóch strażników.

Lokalizacja wyspy skarbów.