Poradnik napisany dzięki uprzejmości Ubisoft Polska
- Trudność zdobycia platyny: 4/10
- Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 15h+
- Trofea offline: ( x42, x5, x3, x1)
- Trofea online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Zalecana ilość przejść: 1 + czyszczenie
- Trofea do pominięcia: Większość. Szczegóły w mapie przejścia.
- Zabugowane trofea: 0
KROK 1 – Gramy jako Żyd o imieniu Dekiel. Niczego nie sprzedajemy. Wszyscy w drużynie są cali na koniec walki.
Zanim zaczniecie, pamiętajcie o kilku rzeczach, które mają wpływ na całą rozgrywkę i drogę do platyny (jeśli oczywiście chcecie ją zdobyć w jednym przejściu). Przede wszystkim działamy z mapą przejścia i skupiamy się na wyszczególnionych przez nas rzeczach do przegapienia w konkretnych zadaniach, a oprócz tego:
- W opcjach zmieniamy poziom trudności rozgrywki na łatwy
- Wybieramy do gry klasę Żyda – Jest spoko?
- Nie kończymy walki, kiedy nasz przyjaciel jest nieprzytomny i nie bierzemy do walki Kenny’ego – Wszyscy cali
- Robimy zapisy gry na nowym slocie przed każdym questem, w którym jest coś do pominięcia.
- Niczego nie sprzedajemy – W mordę za hordę
- Rozwijamy na maksa co najmniej jedno drzewko zdolności Mistrzostwo
- Przed rozpoczęciem questu „Wróć do domu” gromadzimy mikstury many Kontrardupentacja
- Pamiętamy, aby podczas apokalipsy zombie wykonać zadanie dla Sierżanta Yatesa
- Pamiętamy, aby mieć w ekwipunku zachowany Rzemienny bat Pana Niewolnika. – Podśmiechujek
- Przed ruszeniem do wieży Clyde’a musimy zarazić się paskudnym AIDS, mieć dziewczęce przebranie oraz twarz Hoffa. Zachowajcie więc co najmniej 175 $ – Ambulatorium, Nie shoffasz się, Dwie dziewczyny, jeden Kijek
KROK 2 – Otwarty świat. Czyszczenie
Na tym etapie pozostanie nam dobicie pucharków, których nie mieliśmy szansy odblokować podczas fabuły oraz tych, które mogły z różnych powodów nie wpaść. Na pewno będą to trofea wymienione poniżej. Być może będzie brakowało Wam też innych. Przeczytajcie więc opisy i do dzieła.
- Psi gwizdek
- Mściciel
- Recyklista
- Sukinsyny!
- Pełen arsenał
Platynowe Trofeum South Park™: Kijek Prawdy™ / South Park™: The Stick of Truth™ Platinum Trophy
Wszystkie trofea South Park™: Kijek Prawdy™ zdobyte. / Collected all South Park™: The Stick of Truth™ trophies.
Gratulacje, jesteś mistrzem Deklu 🙂
Nowy w okolicy / New Kid On The Block
Dołączyłeś do KKK. / You have joined the KKK.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Otrzymacie je, po ukończeniu questu „Bard”, kiedy Cartman oficjalnie ogłosi, że jesteście członkiem Królestwa Kupa Keep. Niestety chwilę później zacznie się ściemniać i będziecie musieli przerwać zabawę oraz udać się do swojego domu.
Pierwszy dzień w South Parku / First Day in South Park
Ukończyłeś swój pierwszy dzień w South Parku. / You completed your first day in South Park.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Otrzymacie je po ukończeniu questu „Kosmiczne uprowadzenie. Niestety w Europie gra jest ocenzurowana, więc wiele „smaczków” poznamy tylko z plansz, zastępujących wycięte sceny.
Bohater KKK / KKK Hero
Pokonałeś w walce żydowskiego hierarchę Kyle’a. / You defeated the High Jew Elf Kyle in battle.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Możliwe do pominięcia.
Pod koniec questu „Zaatakuj szkołę” będziecie musieli opowiedzieć się po stronie elfów bądź ludzi. W zależności od tego, kogo zaatakujecie (Kyle lub Cartman), z tym stoczycie walkę. Aby zdobyć ten pucharek, musimy zaatakować Kyle’a.
Przypominamy, aby o zrobić zapis gry przed wejściem do sali 4 klasy. W jednym przejściu można bowiem odblokować tylko jeden z pucharków: Bohater KKK, albo Bohater elfów. Po pokonaniu Kyle’a wczytujemy więc save i walczymy z Cartmanem.
Bohater elfów / Elven Hero
Pokonałeś w walce Wielkiego Czarodzieja Cartmana. / You defeated the Grand Wizard Cartman in battle.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Możliwe do pominięcia.
Pod koniec questu „Zaatakuj szkołę” będziecie musieli opowiedzieć się po stronie elfów bądź ludzi. W zależności od tego, kogo zaatakujecie (Kyle lub Cartman), z tym stoczycie walkę. Aby zdobyć ten pucharek, musimy zaatakować Cartmana.
Przypominamy, aby o zrobić zapis gry przed wejściem do sali 4 klasy. W jednym przejściu można bowiem odblokować tylko jeden z pucharków: Bohater KKK, albo Bohater elfów. Po pokonaniu Cartmana wczytujemy więc save i walczymy z Kylem.
Nonkonformista / Nonconformist
Zaprzyjaźniłeś się z gotami, jak wszyscy, którzy grają w tę grę. / You befriended the Goths, like everyone else playing this game.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Otrzymamy je po zakończeniu questu „Pozyskaj nowych sojuszników”.
Rudzielcowatość / Gingivitis
Przyjąłeś 3 ugryzienia rudzielców bez blokowania. / Gingers have bitten you 3 times without you blocking.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Możliwość jego wbicia będziemy mieli podczas questu głównego „Do broni” (misja „Szkolny areszt”), polegającego na zwerbowaniu do drużyny Craiga, który siedzi w kozie w Szkole South Parku. Naszym zadaniem będzie jego odbicie. W szkole natkniemy się na dyżurujących rudzielców i to, co musimy zrobić, to przyjąć od tych osobników ugryzienie, bez blokowania tego ataku. Ugryzienia kumulują się i nie muszą być zrobione podczas jednej walki. Kiedy rudzielec dziabnie nas trzy razy, pucharek zawita na naszym koncie.
W trakcie rozgrywania głównego wątku fabularnego szkołę South Parku odwiedzicie dwa razy podczas questów: „Do broni” – „Szkolny areszt” w pierwszym dniu oraz „Zaatakuj szkołę” w drugim dniu. W drugim dniu dyżurnymi w szkole będą Nazi-rudzielce. Ich ugryzienia także liczą się do pucharka.
Przed wejściem do szkoły proponuję zrobić nowy zapis, gdyż ataki dyżurnych są losowe i może zdarzyć się tak, że po wykonaniu zadania trofeum nam nie wpadnie.
Pseudorudzielec / Day Walker
Pokonałeś dyżurnego-bossa, mając piegi. / You defeated the Boss Hall Monitor while wearing freckles.
Trofeum możliwe do pominięcia.
W pierwszym dniu naszych zmagań, podczas questu „Szkolny areszt”, stoczymy walkę z naszym pierwszym bossem. Będzie to rudy szef dyżurnych w szkole. Musimy go pokonać, mając na sobie rude piegi. Proponuję podczas tworzenia postaci zrobić jej od razu makijaż z rudych piegów, żeby się nie martwić w dalszej części rozgrywki szukaniem takowego. Jeśli jednak na początku nie wyposażyliście Dekla w piegi, odpowiedni makijaż zbierzecie również z zabitych dyżurnych w szkole. Przed dojściem do bossa wystarczy się w niego wyposażyć.
Zrobiłem to dla ciebie / Made This for You
Trafiłeś przeciwnika klockiem własnego wyrobu. / You flung a turd of your own creation at an enemy.
Bardzo proste trofeum. Podczas gry wielokrotnie odwiedzimy domy różnych mieszkańców i będziemy mieli możliwość skorzystania z toalety. Korzystając z kibelka, musimy wykonać minigierkę, polegającą na wciskaniu . Jeśli wyrobimy się w czasie, to po załatwieniu sprawy, będziemy mieli możliwość podniesienia naszego bobka. Wszystko, co później musimy zrobić, to rzucić nim w trakcie walki w naszego przeciwnika. Zadaje on małe obrażenia, jednak nakłada na przeciwnika status „Obrzydzenia”.
Podśmiechujek / Inside Joke
Wezwałeś Pana Niewolnika, będąc wewnątrz Pana Niewolnika. / While inside Mr. Slave, you summoned Mr. Slave.
Trofeum możliwe do pominięcia.
W trakcie rozgrywki, podczas walki, będziemy mieć możliwość skorzystania z pomocy 4 przyzwańców. Jednym z nich jest Pan Niewolnik. Aby mieć możliwość użycia jego „Rzemiennego bata”, musimy ukończyć quest poboczny – „Paczka pana Niewolnika”. Zadanie polega na dostarczeniu Panu Niewolnikowi wibrującej paczki z poczty. Po tym, jak doręczymy mu przesyłkę, doda nas do znajomych na Facebooku i wyposaży w przyzwanie.
Pod koniec gry, w trakcie questu „Dokop Clyde’owi”, znajdziemy się „wewnątrz” Pana Niewolnika, gdzie będziemy musieli rozbroić „cipatomówkę”. W trakcie tej przygody, będziemy musieli stoczyć kilka walk i jedyne, co musimy zrobić, to użyć w trakcie którejś przyzwania „Rzemienny Bat”.
Uwaga! Każdego przyzwania możemy użyć tylko raz w ciągu dnia!
Aby ponownie go użyć, musimy podczas kolejnego dnia rozgrywki udać się do danej postaci reprezentującej przyzwańca. Pamiętajcie więc, aby przed przystąpieniem do questu „Dokop Clyde’owi”, mieć w zapasie „Rzemienny bat”. Najlepiej oszczędzać go w ekwipunku, aby nie zaprzepaścić szansy na zdobycie tego pucharka.
Jest spoko? / Are We Cool?
Znalazłeś Jezusa, grając jako Żyd. / You found Jesus while playing as a Jew.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Na samym początku naszej rozgrywki, kiedy to znajdziemy się w królestwie Kupa Keep, będziemy mieli możliwość wyboru jednej z czterech klas postaci. Aby zdobyć ten pucharek, musimy koniecznie wybrać klasę Żyda. Jest to niezbędne do odblokowania tego pucharka. Kiedy już będziemy mieć wybraną klasę, musimy udać się do Księdza Maxiego, siedzącego na ławce obok Ratusza. Od niego dostaniemy quest „Znajdź Jezusa”. Zadanie będzie się składać z dwóch faz:
- w pierwszej, musimy udać się do kościoła i znaleźć Jezusa, kryjącego się za ławkami, po czym wrócić do Księdza Maxiego, który poleci nam znaleźć Jezusa jeszcze raz.
- w drugiej fazie, musimy wrócić do kościoła, zmienić ustawienie reflektorów przy ambonie, oraz wyłączyć światło. Ukaże nam się Jezus, który tym razem kryje się własnie za amboną.
Jezus jest jednym z 4 przyzwańców a pucharek za jego odnalezienie wpada w trakcie drugiej wizyty w kościele.
Parkolog / Parkeologist
Otworzyłeś wszystkie garaże w South Parku. / You opened all of the garages in South Park.
Trofeum możliwe do pominięcia
W South Parku mamy 15 garaży, które możemy w trakcie gry otworzyć, w tym jeden do pominięcia. Mianowicie garaż Jimmy’ego. Poniżej umieściliśmy listę garaży oraz informację, jakie warunki trzeba spełnić, żeby dany garaż otworzyć. Ułożone są zgodnie z lokalizacją na mapie. Poruszamy się na wschód, począwszy od dołu.
Nr domu | Co jest potrzebne do otwarcia? |
Dom (nr 9770) | Dostępny od razu |
Dom Kevina Stoleya (nr 1701) | Dostępny od razu |
Dom Craiga (nr 1010) | Dostępny od razu |
Dom Clyde’a (nr 2210) | Dostępny od razu |
Dom (nr 1890) | Dostępny od razu |
Dom Jimmy’ego (nr 38291) | Potrzebujemy klucza do otwarcia tego garażu. Klucz znajduje się na piętrze domu Jimmy’ego, w szufladzie. Musimy go podnieść, zanim ukończymy fabułę, ponieważ dom później będzie zamknięty. Najlepiej od razu, podczas questu „Bard”. |
Nasz dom (nr 1550) | Dostępny od razu |
Dom Buttersa (nr 1020) | Potrzebny klucz. Znajdziemy go w sypialni rodziców Buttersa, w szufladzie. |
Dom Cartmana (nr 28201) | Potrzebny klucz. Znajdziemy go w domu Cartmana, w szufladzie tuż przy drzwiach wejściowych |
Dom Stana (nr 2001) | Dostępny od razu |
Dom Kyle’a (nr 1002) | Potrzebny klucz. Znajdziemy go w sypialni rodziców Kyle’a |
Dom Kenny’ego | Musimy tam wejść w trakcie fabuły |
Dom Pana Niewolnika | Dostępny od razu |
Dom (nr 1018) | Można otworzyć od razu, ale żeby wejść i przeszukać, wymagana jest postać gnoma. |
Dom Tokena (Dark Meadows) | Aby tam wejść, musimy w sklepie Spluwy u Jimba kupić maskę gazową i założyć. Tylko w ten sposób bez szwanku przejdziemy obok ochroniarza. Quest poboczny „Furtkoniszczyciel” |
W mordę za hordę / For the Hoarder
Ukończyłeś grę, nie sprzedając niczego. / You completed the game without selling any items.
Trofeum możliwe do pominięcia.
W trakcie rozgrywki musimy dość mocno uważać, żeby przez przypadek nie sprzedać czegoś z naszego ekwipunku. Proponuję dość często robić manualne zapisy gry i w razie potknięcia takowy wczytywać. Jeśli uda nam się nic nie sprzedać, to po ukończeniu gry, w trakcie napisów, powinien wpaść nasz pucharek.
Nie shoffasz się / Face Hoff
Pokonałeś księżniczkę Kenny, wyglądając jak David Hasselhoff. / You defeated Princess Kenny while looking like David Hasselhoff.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Możemy je połączyć z Dwie dziewczyny, jeden kijek oraz Ambulatorium.
Podczas ostatniego questu “Zdrada od wewnątrz”, będziemy walczyli z księżniczką Kenny. Naszym zadaniem jest pokonanie jej, wyglądając jak David Hasselhoff.
Przed przystąpieniem do ostatniego questu musimy odwiedzić Chirurgię Plastyczną u Toma, gdzie za “niewielką” opłatą $175, powinniśmy zrobić operację plastyczną o nazwie The Hasselhoff, po której, jak głosi hasło reklamowe, “będziesz wyglądał jak The Hoff, ale nie będziesz śpiewał ani pływał jak The Hoff” Z twarzą Davida Hasselhoffa walczymy z księżniczką Kenny i cieszymy się z kolejnego pucharka.
UWAGA (!) – Na walkę z księżniczką Kenny składają się trzy trofea. Możemy połączyć je i zdobyć podczas jednej walki – nie musimy powtarzać jej trzykrotnie. Przeczytajcie opisy pucharków Dwie dziewczyny, jeden kijek oraz Ambulatorium, aby wiedzieć, co będzie wam potrzebne. Nałożone rzeczy (stroje do przemiany, twarz Hoffa, status paskudne AIDS) kumulują się ze sobą.
Kadzimy władzy / Truth to Power
Napierdziałeś na czworo przedstawicieli wyższych władz. / You farted on four major authority figures.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Podstawową czynnością w uniwersum South Parku jest oczywiście pierdzenie na wszystko i wszystkich. W trakcie rozgrywki będziemy musieli napierdzieć na czterech przedstawicieli wyższych władz, a są nimi:
- Ksiądz Maxi – znajdziemy go siedzącego na ławce przy Ratuszu. Po tym, jak trafimy go pierdem, powinien wypowiedzieć kwestię: “Gdyby Bóg nie chciał, byśmy pierdzieli, nie dawałby nam dup”;
- Burmistrz McDaniels – znajdziemy ją w Ratuszu. Po tym, jak trafimy ją pierdem, powinna wypowiedzieć kwestię: “To nie jest dobry sposób na zdobywanie popularności”;
- Dyrektorka Victoria – znajdziemy ją w Centrum Kultury, do którego dostęp uzyskamy dopiero w drugim dniu rozgrywki, podczas jednego z questów. Po tym, jak trafimy ją pierdem, powinna wypowiedzieć kwestię: “Czegoś takiego spodziewałabym się po przedszkolakach, młody człowieku”;
- Premier Montrealu – UWAGA, Możliwy do pominięcia (!) Znajdziemy go w Kanadzie, podczas questu “Och, Kanada”. Będziemy musieli za pomocą pierdu Nagasaki uwolnić go z jaskini, w której jest przetrzymywany. Proponuję napierdzieć na niego z odległości (patrz zdjęcie), zanim z nim porozmawiamy, gdyż po rozmowie zniknie on bezpowrotnie. Po tym, jak traafimy go pierdem, powinien wypowiedzieć kwestię po francusku: “Un pet de joyeux”.
Proponuję na każdą z wyżej wymienionych postaci pierdnąć parokrotnie, najlepiej Prukoczarem, dla pewności.
Drażliwe kiszki / Irritable Bowels
Zesrałeś się podczas walki z bossem. / You shat your pants during a boss battle.
Trofeum możliwe do pominięcia.
W trakcie walki będziemy mieli możliwość korzystania z czarów pierdzących. Pierdy zużywają MANĘ, którą doładować możemy za pomocą mikstur. Naszym zadaniem jest zjedzenie podczas walki z bossem paru mikstur (jednej po drugiej, w kolejnych turach), aby wywołać u naszego bohatera nadwyżkę many. Będzie to skutkowało narobieniem w gacie w czasie walki. Pierwsza sposobność do wbicia tego pucharka pojawi się już podczas walki z pierwszym bossem w szkole.
Akceptacja / Acceptance
Pogodziłeś się z losem i sam wybrałeś imię Dekiel. / You accepted your fate and chose the name Douchebag yourself.
Trofeum możliwe do przegapienia
Podczas pierwszej wizyty w Kupa Keep, będziemy mogli wybrać sobie imię. Niezależnie od tego, co wpiszemy, Cartman zechce nazwać nas Dekiel. Aby otrzymać trofeum, musimy zaakceptować ten wspaniały przydomek. Potwierdzamy więc dwukrotnie, ze z całą pewnością chcemy (!) mieć tak na imię i pucharek będzie nasz.
Psi gwizdek / Dog Whistle
Napierdziałeś na psa, będąc pod postacią gnoma. / You’ve farted on a dog while in gnome form.
Pucharek do wbicia po ukończeniu wątku głównego.
Drugiego dnia przygody w South Parku, nauczymy się przybierać postać gnoma. Pod tą postacią będziemy musieli za pomocą Prukoczaru, napierdzieć na psa. Niestety w związku z tym, że na tym etapie fabuły trwa w najlepsze zombie apokoalipsa, nie napotkamy raczej żadnego psa, którego moglibyśmy poczęstować pierdem. Musimy najpierw sprawić, aby z okolicznych lasów zniknęły Nazi-zombie, a pojawiły się dzikie psy. Kończymy więc fabułę i gdy uzyskamy dostęp do otwartego świata, udajemy się pod postacią gnoma do lasu. Gdy trafimy na psy, nie wchodząc z nimi w potyczkę, trafiamy je pierdem – najwygodniej zrobić to z pewnej odległości, za pomocą Prukoczaru. Pucharka nie da się wbić podczas walki, gdyż zawsze wtedy przybieramy normalne rozmiary.
Gniew smoka / Dragon Wrath
Ogłuszyłeś przynajmniej 3 wrogów jednym pierdnięciem poza walką. / You knocked out 3 or more enemies with a single fart outside of battle.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Najlepszą sposobność do wbicia tego pucharka będziemy mieli podczas drugiej wizyty w szkole, w trakcie questu “Zaatakuj szkołę”. Chwilę po wejściu do szkoły napotkamy przeszkodę a za nią trzy elfy (patrz foto). Proponuję za pomocą Podstępnego Piskacza zwabić wszystkich przeciwników pod barykadę a następnie szybko (!) użyć Prukoczaru na pochodniach. Przy odrobinie szczęścia uda nam się położyć trzech przeciwników na raz. Często pierwszy wybuch nie powoduje obrażeń u przeciwników. Dopiero druga pochodnia załatwia sprawę. Jeśli noga nam się powinie i nie uda nam się jednym wybuchem zabić przeciwników, wczytujemy ostatni punkt kontrolny i próbujemy powtórzyć powyższe czynności.
Dwie dziewczyny, jeden Kijek / Two Girls, One Stick
Pokonałeś księżniczkę Kenny w dziewczęcym makijażu. / You defeated Princess Kenny in your girl makeover disguise.
Trofeum możliwe do pominięcia. Możemy je połączyć z Nie schoffasz się, Ambulatorium.
Opis trofeum jest mylący i znacząco odbiega od tego, co musimy zrobić. Podczas ostatniego questu “Zdrada od wewnątrz”, będziemy walczyli z księżniczką Kenny. Naszym zadaniem jest pokonanie jej w dziewczęcym przebraniu, które otrzymaliśmy w trakcie questu “Nieplanowane rodzicielstwo”. Chodzi nie tylko o makijaż, ale o wszystkie otrzymane elementy stroju.
Przed przystąpieniem do ostatniej walki musimy przebrać naszego bohatera w wymienione poniżej rzeczy i pokonać w nich księżniczkę Kenny:
- Tułów: Strój do przemiany
- Dłonie: Rekwizyt do przemiany
- Włosy: Peruka do przemiany
- Makijaż: Makijaż do przemiany
UWAGA (!) – Na walkę z księżniczką Kenny składają się trzy trofea. Możemy połączyć je i zdobyć podczas jednej walki – nie musimy powtarzać jej trzykrotnie. Przeczytajcie opisy pucharków Nie shoffasz się oraz Ambulatorium, aby wiedzieć, co będzie wam potrzebne. Nałożone rzeczy (stroje do przemiany, twarz Hoffa, status paskudne AIDS) kumulują się ze sobą.
Tylko cześć / Just Saying Hi
Napierdziałeś na każdego kumpla w grze. / You’ve farted on every buddy in the game.
W trzecim dniu rozgrywki będziemy mieli już pełną obsadę kompanów. Zmieniamy ich wciskając (opcja wyboru drużyny) i zatwierdzając . Do wyboru mamy 6 kompanów:
- Butters
- Kenny
- Stan
- Jimmy
- Kyle
- Cartman
Musimy poza walką napierdzieć na każdego z nich.
Kontrardupentacja / Re-Buttal
Przerwałeś pierdnięciem 5 ataków kumulowanych. / You interrupted 5 channel attacks by using a fart.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Proponuję zrobić podejście do tego pucharka podczas questu “Pokonaj majtkowe gnomy”. Jest to najłatwiejsze własnie na tym etapie fabuły. Gnomy często rzucają zaklęcia kumulowane i nie są odporne na przerywanie ich pierdem. To, o czym musimy pamiętać, to wyposażenie się w zapas mikstur many i nieatakowanie w inny sposób gnomów. Opuszczamy więc naszą kolejkę – w tym celu wyprowadzamy atak bronią białą, ale go nie kończymy i czekamy na to, aż przeciwnicy zaczną ładować zaklęcie. Kiedy tak się stanie pierdzimy na kolejne gnomy (wystarczy najprostszy pierd – Ryk Smoka). Tym sposobem po pierwszej walce z gnomami będziemy mieć już 4 zaliczone kontry. W kolejnej walce wystarczy tylko raz i pucharek z głowy.
Heisenberg / Heisenberg
Pokonałeś speedowych Tweekerów, mając bródkę nikczemnego Cartmana i łysą czachę. / You defeated the Meth Tweekers while wearing the Evil Cartman goatee and bald cap.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Speedowych Tweekerów spotkamy podczas questu “Gorąca kawa”. Mama Kenny’ego wyśle nas do “miłych ludzi”, siedzących w garażu. Uwaga (!) Musimy przystąpić do walki z nimi wyposażeni w element zarostu – bródka nikczemnego Cartmana oraz włosy w postaci łysej czachy. Zanim więc skorzystamy z klucza do garażu i wejdziemy tam, musimy zorganizować sobie niezbędne przedmioty. Bródkę nikczemnego Cartmana znajdziemy w szufladzie szafki, stojącej tuż przy drzwiach wejściowych do domu Cartmana, natomiast łysą czachę na posterunku Policji w zamkniętej celi, w której siedzi Romper Stomper. Klucz do zamkniętej celi jest na pierwszym piętrze komistariatu w szatni. Gdy już mamy wszystko, zakładamy to na siebie i biegniemy do garażu. Trofeum wpada po ukończeniu walki.
Ambulatorium / Outpatient
Pokonałeś księżniczkę Kenny, mając paskudne AIDS. / You defeated Princess Kenny while living with Dire AIDS.
Trofeum możliwe do pominięcia. Możemy je połączyć z Nie schoffasz się oraz Dwie dziewczyny, jeden kijek.
Podczas ostatniego questu “Zdrada od wewnątrz”, będziemy walczyli z księżniczką Kenny. Naszym zadaniem jest przystąpienie do tej walki, kiedy jesteśmy zarażeni paskudnym AIDS.
Statusem paskudnego AIDS mogą nas zarazić wyłącznie dzikie zwierzęta w Kanadzie: węże, niedźwiedzie i wilki. Niestety AIDS wywołuje wyłącznie nieblokowane ugryzienie, a jest to czar losowy. Zauważyliśmy jednak, że najbardziej skłonne do ugryzienia są żmije, które kręcą się w okolicy Vancouver. Status paskudnego AIDS jest trwały i nie możemy go zdjąć żadnym czarem, ani miksturą. Jedynym sposobem na pozbycie się go, jest ponowna podróż do Kanady, gdzie w aptece mamy możliwość wyleczenia się za 5 CAD. Przed przystąpieniem do ataku na wieżę Clyde’a musimy (!) upewnić się, że ciąży na nas status AIDS. Jeśli nie udało nam się do tej pory zarazić, musimy wrócić do Kanady i pozwolić, aby jakiś zwierzak nas capnął. Trofeum wpada po tym, jak pokonamy księżniczkę Kenny, mając na sobie ten nieprzyjemny status.
UWAGA (!) – Na walkę z księżniczką Kenny składają się trzy trofea. Możemy połączyć je i zdobyć podczas jednej walki – nie musimy powtarzać jej trzykrotnie. Przeczytajcie opisy pucharków Dwie dziewczyny, jeden kijek oraz Nie schoffasz się, aby wiedzieć, co będzie wam potrzebne. Nałożone rzeczy (stroje do przemiany, twarz Hoffa, status paskudne AIDS) kumulują się ze sobą.
Zbok / Perverted
Przez 60 sekund podglądałeś swoich rodziców uprawiających seks. / You watched your parents have sex for 60 seconds.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Możliwość wbicia tego pucharka będziemy mieli podczas questu “Pokonaj majtkowe gnomy”. Dojdziemy do momentu, w którym wyjdziemy przez kontakt, na szafkę w pokoju naszych rodziców. Z tego poziomu będziemy mieć dobry widok na to, jak uprawiają seks. To, co musimy zrobić, to przyglądać im się przez minutę. Odkładamy więc pada i czekamy aż pucharek zawita na naszym koncie.
Zamykamy / Shutout
Skutecznie zablokowałeś każdy atak przeciwnika w pojedynczej walce poza samouczkiem. / You successfully blocked every enemy attack in a single (non-tutorial) battle.
Trofeum możemy wbić praktycznie w każdej walce. Proponuję jednak skupić się na nim na samym początku gry. Wszystko, co musimy zrobić to zablokować wszystkie ataki przeciwników w jednej walce. Nie jest to zbyt wymagające trofeum – musimy jedynie skupić się na wciśnięciu w odpowiednim momencie (mianowicie, kiedy nasza postać podświetla się kółkiem). Jeśli będziecie mieć problem z tym pucharkiem, polecam następującą metodę. Jeśli skutecznie skontrujecie pierwszy atak wroga, w kolejnej turze użyjcie któregoś z przywołań (np. krzyżowy ogień Jezusa). Przywołania są tak potężne, że z całą pewnością od razu zakończą walkę, a wy otrzymacie pucharek.
Głowa nisko / Stay Down
Napierdziałeś na 10 znokautowanych wrogów poza walką. / You farted on 10 enemies in the world that were knocked out.
Aby otrzymać pucharek, po zakończeniu walki musimy podejść do nieprzytomnych przeciwników i napierdzieć na nich wychylając do góry. Czynność musimy powtórzyć na 10 różnych przeciwnikach.
Mściciel / Avenger
Pokonałeś przynajmniej 3 przeciwników w jednej walce, w czasie gdy twój kumpel był nieprzytomny. / You defeated 3 enemies in one battle while your buddy was knocked out.
Pucharek do wbicia po ukończeniu wątku głównego.
W związku z tym, że w drodze do platyny nie możemy pozwolić, aby jakakolwiek walka została zakończona, kiedy nasz kumpel jest nieprzytomny, bezpiecznie zająć się tym po ukończeniu gry. Kiedy uzyskamy dostęp do otwartego świata, wybieramy do drużyny Kenny’ego i udajemy się do lasu, żeby poszukać przeciwników do walki. Są dwa sposoby na zdobycie tego pucharka. Jeśli trafimy na stadko trzech psów, wtedy poradzimy sobie szybko. W trakcie walki musimy użyć zdolności Kenny’ego Futrzaści Przyjaciele – Kenny przywołuje myszy, a my musimy pozwolić, aby go zabiły. Kiedy pojawia się komunikat, aby strącić futrzaki nie robimy nic, a atak zabije Kenny’ego. Myszy wywloką go poza planszę, co sprawi że będzie wyautowany z rozgrywki i wróci dopiero po dwóch turach. W tym czasie najlepiej użyć jednego z przyzwańców, co szybko zakończy walkę i trofeum zawita na naszym koncie.
Jeśli nie napotkamy trzech psów naraz i tak możemy zrobić podejście do trofeum. Psy mają bowiem czar, polegający na przyzwaniu wyciem kolejnego przeciwnika. Autujemy więc Kenny’ego za pomocą Futrzastych Przyjaciół i zabijamy w normalnym trybie psy. Jeśli zabijemy co najmniej 3, w czasie kiedy nasz towarzysz będzie poza planszą, pucharek bez problemu wpadnie.
Zapewne odblokujecie go podczas pracy nad trofeum Sukinsyny!
Wszyscy cali / No Child Left Behind
Ukończyłeś całą grę, ani razu nie kończąc walki, gdy twój kumpel był nieprzytomny. / You completed the game and never ended a battle with your buddy knocked out.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Jest to jedno z najbardziej upierdliwych trofeów w grze. Nie możemy zakończyć żadnej walki, mając w drużynie nieprzytomnego towarzysza. W trakcie walki nasi kumple mogą ginąć, ale bezwzględnie musimy przed końcem potyczki wskrzesić ich, za pomocą Mikstury odrodzenia. My podczas walk skupialiśmy się na ciągłym leczeniu towarzysza oraz usuwaniu z niego uciążliwych statusów. Trzeba po prostu uważać na to od początku, aż do końca gry. Najlepiej również w opcjach zmienić poziom trudności rozgrywki na łatwy.
UWAGA – nigdy do drużyny nie bierzcie Kenny’ego. Jest on pod tym względem uciążliwym towarzyszem, ponieważ jeśli zginie, nie możemy użyć na nim Mikstury odrodzenia. Kenny znika na dwie tury z ekranu i po ich upływie pojawia się sam. Jeśli w czasie jego nieobecności zakończymy walkę, trofeum nam nie wpadnie.
Pamiętajcie, że jeśli w którymś miejscu noga wam się powinie i zginiecie, to możecie spokojnie wczytać ostatni auto zapis. Nie zablokuje wam to trofeum. Nie wybierajcie opcji “Kontynuuj”, tylko “Wyjdź do Menu głównego” i z tego poziomu wczytajcie wcześniejszy zapis.
Spoko chinpoko / Poco Chinpoko
Zebrałeś 5 chinpokomonów. / You collected 5 Chinpokomon.
Pucharek zawita na nasze konto po zebraniu 10 chinpokomonów – patrz Chinpokalipsa.
Chinpoko loco / Chinpoko loco
Zebrałeś 15 chinpokomonów. / You collected 15 Chinpokomon.
Pucharek zawita na nasze konto po zebraniu 10 chinpokomonów – patrz Chinpokalipsa.
Chinpokalipsa / Chinpokolypse
Zebrałeś wszystkie chinpokomony. / You collected all of the Chinpokomon.
W całej grze mamy do zebrania 30 chinpokomonów. Niektóre z nich są łatwe do znalezienia, niektóre jednak można bezpowrotnie przegapić. Informacje o zabawkach możliwych do przegapienia, znajdziecie w naszej mapie przejścia. Poniżej tabelka ze wszystkimi chinpokomonami i krótka wzmianka, gdzie można je znaleźć – dodatkowo na czerwono zaznaczyliśmy te do pominięcia.
Nazwa |
Lokacja |
Chu-chu Nezumi | Na drzewie pomiędzy naszym domem, a domem Buttersa. Musimy go zestrzelić. |
Sierściokot |
Na prawo od domu Kyle’a (nr 1002), tuż przy dróżce, prowadzącej na plac zabaw, zobaczymy mały stos stos drewna. Rozbijamy go i podnosimy zabawkę |
Owcotron |
W Wieży Pokoju. Klucz dostaniemy od Pana Kima w City Wok. Zabawka jest na pierwszym piętrze wieży, w klatce po prawej stronie pomieszczenia. Trzeba zestrzelić. |
Małpiszon |
W pokoju Buttersa (dom 1020). Stoi na podłodze po prawej stronie pomieszczenia. |
Pingin |
Wymagany: klucz do garażu Cartmana
Zabawka stoi na podłodze w garażu Cartmana (dom 28201). Klucz znajdziemy w szafce przy drzwiach wejściowych, również w domu Cartmana. |
But (!) |
Ten jest do pominięcia. Możemy go zdobyć podczas questu „Dokop Clyde’owi”. Gdy dotrzemy na szczyt wieży – miejsca w którym Ike zaczyna płakać, zanim wejdziemy przez ostatnią bramę, musimy użyć sondy kosmitów i teleportować się na balkon, gdzie leży zabawka. |
Księgoryba |
Wymagana postać gnoma W czerwonym budynku (Kurier South Parku) naprzeciwko głównego wejścia do kanałów. Po wejściu rozbijamy otwór wentylacyjny w ścianie, zmieniamy się w gnoma i wchodzimy do dziurki. |
Nietoperzoświnia |
Wymagana sonda kosmitów Boisko przy Centrum Kultury. Po prawej stronie Centrum Kultury znajdziemy miejsce do użycia naszej sondy. Teleportujemy się na boisko i zbieramy stworka |
Płodostworek (!) |
Ten jest do pominięcia. Możemy go zdobyć podczas questu „Nieplanowane rodzicielstwo”. Ukryty jest w pokoju z wieżyczką automatyczną, którą musimy zniszczyć, aby przejść dalej. W pierwszej kolejności strzelamy w granat, trzymany przez żołnierza, a następnie przechodzimy jako gnom przez dziurę w ścianie. |
Myszożaba |
W kanałach, stoi przy domku Pana Hankeya. |
Spluworyl (!) |
Ten jest do pominięcia. Zbierzemy go podczas questu „Problemy Rady Rodziców”. W sali konferencyjnej, z której będziemy zabierać dyktafon, po lewej stronie, na pancernej szafie jest zabawka do zestrzelenia. |
Goffermon |
W Centrum Kultury, w męskiej toalecie, w jednej z kabin |
Wężokot |
Na drzewie przy City Hall. Drzewo jest tuż za ławką, na której siedzi ksiądz Maxi. Zabawkę musimy zestrzelić. |
Myszotik |
Plac zabaw, damska toaleta. Będziemy mogli go podnieść po ukończeniu questów dla dziewczyn. Stoi na lewo od wejścia przy dużej skrzynce ze skarbem. |
Pudlozaurus |
W Szkole, na korytarzu z szafkami. Jest tam otwór wentylacyjny w suficie. Jeśli uda nam się nie zebrać tej zabawki podczas misji odbicia Craiga, w każdej chwili można będzie po nią wrócić. Wystarczy zestrzelić kratkę wentylacyjną |
Kogutron |
Wymagany klucz do Siedliska Chaosu Stworka znajdziemy w magazynach, w Siedlisku Chaosu (przechowalnia 223.) Klucz znajdziemy w pokoju Buttersa. Z kluczem udajemy się do magazynów. W Siedlisku Chaosu kierujemy się do drabinki i zestrzeliwujemy zabawkę z kanału wentylacyjnego. |
Osłotron |
Wymagany prukoczar Stworka możemy zebrać najwcześniej podczas questu „Zaatakuj szkołę”. Po tym, jak dostaniemy się do szkoły od zaplecza, znajdziemy się w kuchni. Po prawej stronie od wejścia będzie kuchenka z zapalonym palnikiem. Musimy ją wysadzić za pomocą prukoczaru i podnieść zabawkę |
Stegmata |
Wymagany klucz do garażu Broflovskiego Klucz znajdziemy w domu Kyle’a (nr 1002), w sypialni jego rodziców. Kluczem otwieramy garaż i z ziemi podnosimy stworka |
Sadłodaktyl |
Znajdziemy go przed kinem – nad kasą, w której siedzi bileter. Zabawkę trzeba zestrzelić. |
Ferasnarf |
Znajdziemy go w magazynach, w przechowalni 221. Dostaniemy się tam w ramach questu zleconego przez Pana Mackey „Zmarnowana skrytka”. Pan Mackey prowadzi sklep w Centrum Kultury. Zabawkę trzeba zestrzelić – po wejściu do magazynu, będzie po lewej stronie. |
Pterdaken (!) |
Ten jest do pominięcia. Możemy go zebrać tylko podczas questu „Zaatakuj szkołę”. Po tym, jak dostaniemy się na drugie piętro (po walce ze Stanem/Buttersem), musimy przeszukać szafki po prawej stronie korytarza. W jednej z nich ukryta jest zabawka. Strzelamy, aby ją zrzucić. |
Biebersaurus |
Wymagany pierd Nagasaki. W kanałach – wejście od strony kina. Rozbijamy pierdem ścianę blokującą wejście do Człowieka kraba i podnosimy zabawkę |
Brokur |
Wymagany Prukoczar Zabawkę znajdziemy w pasażu restauracyjnym, przed Wieżą Pokoju. Strzelamy pierdem w lampion po prawej stronie ścieżki i zbieramy stworka. |
Velociraper |
W domu Tokena, na zewnątrz. Zabawkę znajdziemy po lewej stronie posiadłości, w oknie – trzeba ją zestrzelić. |
Kwiatopotam |
W barze Skeetera. Na ścianie, na jednej z półek. Trzeba zestrzelić. |
Żukobot (!) |
Ten jest do pominięcia. Możemy go zdobyć tylko na statku kosmicznym w misji „Kosmiczne uprowadzenie”. Po tym, jak uwolnimy Randy’ego, zdobędziemy biały kryształ, niezbędny do uruchomienia windy. Zjeżdżamy windą i w nowym pomieszczeniu kierujemy się na prawo. Zabawka będzie ukryta na monitorach – trzeba ją zestrzelić |
Kosmondra |
Wymagana sonda kosmitów Stworka znajdziemy pośrodku Stawu Starka. Trzeba się teleportować za pomocą sondy i podnieść zabawkę |
Królitech |
Na posterunku Policji, pierwsze piętro, pokój z dowodami (Evidence Room). Musimy wdrapać się po drabince i zdjąć go z półki. |
Szczuroid (!) |
Ten jest do pominięcia. Zebrać musimy go podczas misji „Bard”, a więc potyczki w domu Jimmy’ego. Znajdziemy go na strychu, pośrodku pomieszczenia. Dobrze widoczny, ale trzeba pamiętać, aby go zabrać. |
Terrokrowa |
Wymagana postać gnoma Zabawkę znajdziemy przed Tweek Bros. Coffee. Stoi pod ławką. Musimy zmienić się w gnoma, żeby ją podnieść. |
Kwestie ojcowskie / Daddy Issues
Zaprzyjaźniłeś się ze swoim tatą. / You befriended your father.
W grze mamy możliwość zaprzyjaźnienia się z każdym w South Parku. Z niektórymi możemy zaprzyjaźnić się od razu, z innymi dopiero jak wykonamy dla nich pewne czynności, albo staniemy się bardziej popularni. Aby zaprzyjaźnić się z ojcem, musimy mieć w znajomych co najmniej 50 osób.
Popularniejszy niż Jezus / More Popular Than Jesus
Zaprzyjaźniłeś się z połową South Parku. / You made friends with half of South Park.
Patrz Popularniejszy niż John Lenon.
Popularniejszy niż John Lennon / More Popular Than John Lennon
Zaprzyjaźniłeś się ze wszystkimi w South Parku. / Everyone in South Park is your friend.
Trofeum możliwe do pominięcia.
Łącznie w South Parku możemy zaprzyjaźnić się z 121 osobami. Finalnie na liście po ukończeniu gry będziemy mieli ich 120. Dzieje się to za sprawą Clyde’a, który jest jedną z osób do pominięcia. Musimy koniecznie pamiętać, żeby w pierwszych minutach gry, kiedy znajdziemy się w Kupa Keep, zanim podejdziemy do Cartmana, pogadać ze wszystkimi w ogródku – zwłaszcza z Clydem, który opiekuje się sklepikiem. Clyde polubi nas i doda do znajomych. Musimy o tym pamiętać, gdyż w ramach niespodziewanych zdarzeń zostanie on wygnany z królestwa i bezpowrotnie zniknie z ogródka. Po wygnaniu usunie nas z listy znajomych, ale gra zapamięta, że do nich należał. Poniżej lista znajomych w kolejności, w jakiej dodawaliśmy ich na Facebooku podczas naszej rozgrywki.
Recyklista / Junk Peddler
Sprzedałeś 300 fantów. / You sold 300 junk items.
Pucharek do wbicia po ukończeniu wątku głównego.
Trofeum powinniśmy zająć się dopiero ukończeniu fabuły, gdyż w drodze do platyny ciąży na nas przymus niesprzedawania niczego przez całą grę. Przeczytajcie opis pucharka W mordę za hordę. Kiedy ukończymy wszystkie questy fabularne i uzyskamy dostęp do otwartego świata, udajemy się do pierwszego lepszego sklepu i zwyczajnie sprzedajemy z ekwipunku co nam się podoba. Po sprzedaniu 300 gadżetów pucharek zawita na nasze konto.
Zbawca Kijka / Stick Savior
Pokonałeś księżniczkę Kenny i odzyskałeś Kijek Prawdy. / You defeated Princess Kenny and recovered the Stick of Truth.
Związane z głównym wątkiem fabularnym.
Wpadnie po ukończeniu ostatniego questu “Zdrada od wewnątrz”. Będziemy musieli dokopać księżniczce Kenny 7 (!) razy, złamać jedyną słuszną dżentelmeńską przysięgę (napierdzieć jej na jaja) oraz odzyskamy Kijek Prawdy. Jeśli chodzi o samą walkę, przygotujcie się na kilka potyczek z różnymi odsłonami Kenny’ego. Nie jest to zbyt wymagające, ale nuży. Na tym etapie walkę będziecie mieć już opanowaną do perfekcji. Pamiętajcie, żeby nie zwlekać z leczeniem siebie i towarzysza, oraz używać mikstur szybkości, a wszystko powinno dobrze się skończyć.
Ognista dupa / Ass of Fire
Pokonałeś 20 wrogów dupą Cartmana. / You defeated 20 enemies using Cartman’s Ass.
Wraz z postępami w głównym wątku fabularnym, odblokujemy kolejnego towarzysza broni – Cartmana. Wszystko co musimy zrobić, to wybrać go jako aktywnego kompana i w trakcie walki używać jego czaru “Paląca Chmura”. Po pokonaniu 20 wrogów tym czarem, pucharek zawita na nasze konto. Gdybyście przegapili to w trakcie gry, po ukończeniu wątku głównego i uzyskaniu dostępu do otwartego świata, wystarczy udać się do lasu i do skutku walczyć z psami.
Kanadyjski uścisk dłoni / Canadian Handshake
Napierdziałeś 100 razy na ludzi. / You’ve farted on people 100 times.
Jesteśmy w South Parku, więc musimy pierdzieć na wszystko i na wszystkich A jakże. Tym razem chodzi o pierdzenie na ludzi. Opis pucharka jest nieprecyzyjny. Nie musimy bowiem pierdnąć na 100 różnych postaci. Wystarczy że staniemy obok jednej osoby i nasmrodzimy na nią 100 razy. Przypominam, że pierdnąć możemy wychylając w górę.
Okrucieństwo wobec zwierząt / Animal Cruelty
Napierdziałeś 25 razy na zwierzęta. / You’ve farted on animals 25 times.
W dowolnym momencie gry będziemy napotykać na swojej drodze zwierzęta: koty, psy, myszy. To, co musimy zrobić, to nasmrodzić na zwierzaki co najmniej 25 razy. Opis pucharka jest nieprecyzyjny. Nie musimy bowiem pierdnąć na 25 różnych zwierząt. Wystarczy że staniemy obok jednego i napierdzimy na niego 25 razy. Przypominam, że pierdnąć możemy wychylając w górę. Najłatwiej jest udać się do królestwa Kupa Keep, gdzie w piaskownicy (tfu tfu tfu, w stajni) znajdziemy kota.
Ochota na błoto / Pulling Mud
Zesrałeś się w trzech różnych walkach. / In three separate battles, you’ve taken a shit in your pants.
W trakcie walki będziemy mieli możliwość korzystania z czarów pierdzących. Pierdy zużywają MANĘ, którą doładować możemy za pomocą mikstur. Naszym zadaniem jest zjedzenie podczas walki paru mikstur (jednej po drugiej, w kolejnych turach), aby wywołać u naszego bohatera nadwyżkę many. Będzie to skutkowało narobieniem w gacie w czasie walki. Czynność tę musimy powtórzyć w trzech różnych walkach.
Zakupoholik / Shopaholic
Skompletowałeś połowę z dostępnych kostiumów. / You have collected half of the available costume sets.
Patrz trofeum Pełen arsenał.
Tekstylny maniak / Clothes Whore
Skompletowałeś wszystkie dostępne kostiumy. / You’ve collected all of the available costumes.
Patrz trofeum Pełen arsenał.
Za daleko / Too Far
Napierdziałeś na martwy płód nazizombiaka po aborcji. / You farted on the corpse of an aborted Nazi Zombie fetus.
Trofeum możliwe do pominięcia.
W trakcie questu “Nieplanowane rodzicielstwo”, będziemy zmuszeni walczyć z płodami nazizombiaków. Wystarczy, że po walce podejdziemy do powalonego przeciwnika i pierdniemy na niego, wychylając w górę. Trofeum wpada po pierdnięciu zarówno na szeregowych przeciwników, jak i ostatniego bossa.
Znajomi skądinąd / Friends in Strange Places
Zaprzyjaźniłeś się z ludźmi-krabami i z gnomami. / You befriended both crab people and gnomes.
Z gnomami spotkamy się drugiej nocy w South Parku podczas questu “Pokonaj majtkowe gnomy”. Bezpośrednio po ukończeniu misji majtkowy gnom zleci nam następną – “Faza 1”, polegającą na zebraniu 5 par gatek z miasteczka. Doda nas do znajomych, kiedy dostarczymy mu majtki znalezione w:
- Sypialni Pani Cartman
- Pokoju Kevina Stoleya
- Pokoju Stana
- Sypialni rodziców Stana
- Pokoju Kyle’a
Człowieka kraba natomiast spotkamy w kanałach. Aby się do niego dostać, będziemy musieli sforsować ścianę czarem Nagasaki, którego nauczymy się od dwóch mnichów w Kanadzie. Wejście do kanałów przy kinie.
Sprawność w obsłudze broni / Weapon Proficiency
Wykonałeś 100 idealnych ataków w trakcie całej gry. / Over the course of the game, you’ve scored 100 perfect attacks.
Idealny atak polega na użyciu broni w odpowiednim czasie. Kiedy wykonujemy atak, nasza broń rozbłyska i wtedy musimy natychmiast jej użyć. Jeśli się nam uda, mamy zaliczony idealny atak. Jeśli nie, na ekranie pojawi się informacja “za późno”, albo “za wcześnie”. Wystarczy, że w trakcie całej naszej rozgrywki wykonamy 100 precyzyjnych ataków i pucharek zawita na nasze konto. Do broni możemy dołączać różnego rodzaju strapony. Proponuję wyposażać broń w strapony pozostawiające przy idealnie wyprowadzonym ataku, różnego rodzaju statusy na przeciwniku (ohyda, ogień, rażenie, krwawienie, wychłodzenie). Zadają obrażenia w czasie, co bardzo pomaga w walce.
Wytrawny obrońca / Skilled Defender
Zablokowałeś 100 ataków w trakcie całej gry. / Over the course of the game, you’ve blocked 100 attacks.
Blokowanie ataków przeciwnika polega na wciśnięciu w odpowiednim momencie. Nauczymy się tego podczas tutorialu w Kupa Keep. Kiedy wróg nas atakuje, pod nasza postacią, przez krótką chwilę podświetli się kółko. W tym czasie musimy sparować atak za pomocą . Gdyby jakimś cudem udało wam się nie odblokować tego pucharka podczas gry, po ukończeniu fabuły i uzyskaniu dostępu do otwartego świata, wystarczy udać się do lasu i tam ćwiczyć skuteczne blokowanie, podczas walk z psami.
Sukinsyny! / You bastards!
Doprowadziłeś 10-krotnie do śmierci Kenny’ego w walce w ciągu całej gry. / You’ve let Kenny die in combat 10 times over the course of the game.
Pucharek do wbicia po ukończeniu wątku głównego.
Lepiej nie ryzykować odblokowania tego trofeum podczas przechodzenia gry, ze względu na pucharek Wszyscy cali, który polega na tym, że wszystkie bitwy musimy ukończyć z żywym towarzyszem. Nie możemy pozwolić, aby walka zakończyła się, gdy nasz kumpel jest nieprzytomny – zaprzepaścimy wówczas szansę na platynę.
Po ukończeniu gry, kiedy uzyskamy dostęp do otwartego świata, wybieramy Kenny’ego, jako aktywnego towarzysza i udajemy się do lasu. To, co musimy zrobić, to doprowadzić 10-krotnie do jego śmierci w trakcie walk. Najszybciej zrobić to za pomocą Zdolności Kenny’ego Futrzaści Przyjaciele: Kenny przywołuje myszy, a my musimy pozwolić, aby go zabiły. Kiedy pojawia się komunikat, aby strącić futrzaki nie robimy nic, a atak zabije Kenny’ego. Myszy wywloką go poza planszę, co sprawi że będzie wyautowany z rozgrywki i wróci dopiero po dwóch turach. Powtarzamy to 10 razy i pucharek będzie nasz.
Mistrzostwo / Mastery
Odblokowałeś wszystkie ulepszenia jednej zdolności Nowego. / You’ve unlocked all of the upgrades for a New Kid ability.
Trofeum możliwe do pominięcia.
W grze mamy cztery klasy postaci. Do każdej z nich mamy przypisanych 5 unikatowych zdolności, które możemy ulepszać, po tym jak nasza postać awansuje na kolejny poziom. Każda ze zdolności ma 4 ulepszenia. Aby pucharek zawitał na nasze konto wystarczy że wymaksujemy jedną z nich. Poniżej przedstawiam zdjęcie, jak te zdolności wyglądają u Żyda – rekomendowanej przez nas klasy w drodze do platyny. Pucharek można przegapić, jeśli rozwijamy postać nierównomiernie, ładując punkty w każdą zdolność po kolei. Nowy może awansować wyłącznie na 15 poziom, więc aby nie zabrakło Wam punktów, pamiętajcie, aby wymaksować chociaż jedno drzewko.
Niech spadnie deszcz! / Make it Rain!
Wydałeś 500 dolarów. / You’ve spent $500.
Nic dodać nic ująć. Wystarczy, że w trakcie gry wydamy 500$ na dowolne przedmioty. Na pewno wpadnie podczas pracy nad pucharkiem Pełen arsenał.
Pełen arsenał / Full Arsenal
Posiadasz wszystkie typy broni i wszystkie kostiumy w grze. / You own all the weapons and costumes available in the game.
W całej grze mamy do zebrania łącznie 37 kostiumów (składających się z 87 części) i 66 różnych rodzajów broni. Czyli naprawdę sporo unikatowych przedmiotów do zgromadzenia. Niektóre z nich będziemy musieli znaleźć w trakcie rozgrywki, inne wykupić. Oczywiście są też takie, które łatwo można pominąć. Koniecznie korzystajcie z naszej mapy przejścia, aby wiedzieć, w którym queście, co powinniście znaleźć. Reszta szczegółów znajduje się w tabelce poniżej.
Uwaga! Opis trofeum jest mylący. Nie musicie posiadać w ekwipunku wszystkich broni i strojów. Tzn. nie musicie ich zachowywać. Po zdobyciu, znalezieniu, kupieniu, można wszystko sprzedać (!) i za odzyskaną kasę kupować następne gadżety. Pamiętajcie tylko, aby sprzedawać przedmioty dopiero po ukończeniu gry. W trakcie, jeśli staramy się o platynkę, mamy przecież zakaz sprzedaży czegokolwiek 🙂