Spyro 2: Wrota do Glimmer – Poradnik do trofeów i osiągnięć

8 grudnia 2018
12

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x12 x12
  • Liczba trofeów offline: 37
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin

 

Krok po kroku:

W tej grze zbieramy talizmany, dzięki którym możemy odwiedzić kolejne światy, oraz dodatkowo kule (orby) za side-questy w każdym z etapów (kilka na każdy). Pojawia się też kilka nowych ruchów, jak pływanie, wchodzenie po drabinie czy „skok z dyńki”. Część z tych ruchów, bądź też przejścia do etapów trzeba będzie wykupić u Bankiera- nie martwcie się, zbierając każdy gem zawsze będziecie mieli nadmiar w stosunku do jego żądań, a na koniec gry i tak wszystko odda. Pojawiają się też nowe „supermoce”, aktywowane w specjalnych bramkach. Część z nich jest dostępna od razu, część z nich wymaga załatwienia konkretnej liczby przeciwników (ilość wyświetla się na takiej bramce). W ten sposób uzyskujemy superpłomień, możliwość latania (jak w etapach na czas), możliwość mrożenia, czy strzelania kulami (różnego rodzaju).

Do zdobycia platyny trzeba zebrać wszystkie 64 kule i 10000 gemów. Jeśli nie możecie znaleźć jakiegoś gemu – wciśnięcie lewej gałki na padzie sprawi, że Sparx przez kilka sekund będzie wskazywał jego kierunek. Część trofeów/gemów/kul nie da się zdobyć od razu i wymaga odblokowania jakiejś z mocy od Bankiera, czasem w innym świecie (są to nurkowanie, wspinanie i skok na główkę). W każdym świecie są 1-2 takie etapy, w których trzeba coś zostawić na potem.

 

Poradnik:

platyna Ripto ma wyrzuty sumienia / Ripto’s Remorse
Zdobądź wszystkie trofea w Spyro 2: Ripto’s Rage. / Collect all trophies in Spyro 2: Ripto’s Rage.

Zdobądź pozostałe trofea.

 

braz Hipersonicznie / Hypersonic
Zapal 6 lamp w ciągu 15 sekund. / Light 6 Gem Lamps in 15 seconds.

W etapie Migot (Glimmer) są dwa zadania za kule, w których musimy zapalić duże gemy (korzystając z supermocy latania). Zapal wszystkie lampy w jednym z nich bez upadania na ziemię i korzystając z jak najkrótszej drogi a trofeum będzie Twoje. Jeśli się nie uda, musisz zacząć etap od nowa. W ostatniej sekcji trofeum zdobyć jest łatwiej, bo nie wymaga odblokowania wspinania – przed ostatnią latarnią zalecam lecieć środkiem jednej z wież zamiast ją okrążać – inaczej przekroczysz czas 15s.

 

braz Cóż, można i tak / Well, You Might As Well
Ukończ potyczkę Łowcy. / Complete Hunter’s challenge.

Naprzeciw Rzeźbozdroju / Idol Springs, czeka na Ciebie Hunter. Ma 4 zadania uczące sterowania w grze – latania i skakania. Ukończ zadania przeskakując po 3 platformach i dostaniesz kulę oraz trofeum.

 

braz Kiepskie sushi / Bad Sushi
Nie karm głodnego posągu czerwoną rybą. / Do not feed the Hungry Idol any red fish.

Jednym z zadań w etapie Rzeźbozdrój (Idol Springs) jest nakarmienie posągu 10 rybami. Jeśli zdmuchniesz w jego usta wszystkie inne ryby niż czerwona (zatem żółte i niebieskie), zdobędziesz trofeum.

 

braz Główka pracuje / Using Your Head
Zaszarżuj na kozę w Świątyni Kolosów. / Charge a Goat in Colossus.

W etapie Świątyni Kolosów (Colossus) jest kilka przeciwników – kóz. Zaszarżuj na jedną z nich zamiast używać płomienia i trofeum będzie Twoje. Pierwsze dwie znajdziesz na samym starcie.

 

braz Eksterminacja / Exterminate
Pokonaj wszystkie roboty w Wichrzysku. / Defeat every robot in Hurricos.

W etapie Wichrzysko (Hurricos), pokonaj 7 robotów. Wszystkie są na głównej ścieżce do końca etapu. Dwa w pierwszej sekcji, kolejne 3 w środkowej i ostatnie dwa w ostatniej większej arenie.

 

srebro Misja ratunkowa się powiodła! / Rescued!
Walnij z dyńki każdego żółwia z wyzwań – Zupa z żółwi. / Headbutt every turtle in Turtle Soup challenges.

W etapie Słonecznie Piaski (Sunny Beach) są dwa zadania „Zupa z żółwii” za które dostaniemy kulę. Zamiast zaganiać je do basenu za pomocą płomieni, trzeba to zrobić za pomocą szarży. Musisz wykonać oba zadania jedno po drugim bez utraty życia w innej części etapu, aby dostać trofeum.

Jeśli nie możesz dostać się do tego zadania, musisz wykupić zdolność wchodzenia po drabinie od Bankiera w Jesiennych Równinach (Autumn Plains) za 500 gemów.

 

srebro Szczękościsk / Lockjaw
Zniszcz każdego roborekina. / Destroy every Roboshark.

W etapie Podwodne Twierdze (Aquaria Towers), należy zniszczyć wszystkie 11 metalowych rekinów. Można je zniszczyć tylko za pomocą superpłomienia (działa pod wodą). Wymaga on pokonania najpierw 14 przeciwników, dopiero wtedy możesz zabrać się za to zadanie.

Pierwsze 4 rekiny są w grocie po prawej do której da się wejść z drugiego dużego pomieszczenia. Pozostałe 7 jest w tunelu, który pokonujemy za pierwszym razem łodzią podwodną. Można się do niego cofnąć z miejsca startowego, bo ten etap pozwala się przejść w pełne koło.

 

zloto Ekolog 1 / Conservationist 1
Ukończ Loch Gniota, nie paląc ani nie szarżując jedzonka Sparxa. / Complete Crush’s Dungeon without hitting any fodder.

Pokonaj pierwszego bossa – Loch Gniota (Crush’s Dungeon), nie zamieniając małych stworzonek w motyle, aby nie zjadł ich Sparx. Zadanie nie powinno być trudne – mi udało się za pierwszym podejściem, bez utraty energii.

 

braz Podgrzej tłum / Warm up the Crowd
Rozgrzej wszystkich widzów. / Heat up the audience.

W etapie Oceaniczny Szlak (Ocean Speedway), po zebraniu wszystkich zestawów czas będzie się liczył od o do nieskończoności zamiast odliczać w dół. Na samym starcie jest trybuna z delfinami i rybami, na której trzeba zdmuchnąć wszystkie postaci aby zdobyć trofeum. Znajdziesz tam też Królową Finny, która da zadanie podążania za Łowcą w zamian za kulę.

 

braz Długi dystans / Long Distance
Poszybuj aż do kuli w Jesiennych Równinach. / Complete the long glide to Orb in Autumn Plains.

W hubie świata Jesienne Równiny (Autumn Plains), znajdź Bankiera i zapłać mu 400 gemów za możliwość wspinania (chyba, że już ją masz). Musisz mieć także 8 kul. Wejdź po drabinie i dojdź do miejsca, gdzie są drzwi odblokowywane talizmanami i prowadzą do drugiego bossa. Stojąc na schodach, spójrz w lewo i zobaczysz ścianę z cegłami zamiast gładkiego tynku. Szarżuj na nią, a dostaniesz się na dach. Tam będzie kolejny pyłek, który zaniesie cię na najwyższą wieżę. Za budynkiem, w którym jest portal do Zefiru, będzie wysepka – doleć tam i trofeum jest Twoje.

 

srebro Walka z robakami / Bug Control
Pokonaj wszystkie pełzaki podczas jednego superlotu. / Defeat all Dracklets in one Superflight.

W etapie Kryształowy Lodowiec (Crystal Glacier), szaman Tik zleci zadanie w którym trzeba zdmuchnąć 15 pająków (część wisi pod sufitem groty, część błąka się na ziemii). Musisz je zdmuchnąć w jednym życiu i bez upadania. Możesz zatoczyć więcej niż jedno koło, przelatując ponownie przez portal z mocą. Jeśli wylądujesz, musisz się zabić, aby spróbować ponownie. Normalną rzeczą jest, że pierwszy pełzak odrodzi się zanim zatoczysz pełne koło – więc jego zawsze trzeba strącić dwa razy.

Zalecam też „wskoczenie” w portal z mocą latania, gdyż wejście potrafi być traktowane jako dotknięcie ziemi już na starcie.

 

srebro Niespalony / Unburnt
Nie odnieś obrażeń na Pustyni Szkieletów. / Don’t touch the lava in Skelos Badlands.

Musisz dojść od początku etapu Pustynia Szkieletów (Skelos Badlands) do jego końca, nie wpadając do lawy. Wystarczy dotrzeć do ostatniego z jaskiniowców, który wręczy talizman, nie trzeba opuszczać etapu. Zalecam więc szybkie dotarcie do końca, a potem dopiero zbieranie gemów.

 

srebro Ot, działo / Gnot Cannon
Użyj działa, by pokonać trotylowego miotacza. / Use a cannon to defeat a TNT thrower.

W etapie Zefir (Zephyr), przy jednej z armat, rozwal drewniane drzwi a następnie zestrzel przeciwnika rzucającego TNT. Armatę można podnosić/opuszczać co zwiększa jej zasięg.

 

zloto Koniec psot / Trouble No More
Nie rozbij wózka. / Clean run in the trolley.

Angielska nazwa trofeum („Trouble no more”) nawiązuje do najbardziej irytującego zadania w całej oryginalnej trylogii Spyro. Za każdym razem, gdy coś się nie udało, pelikan który daje nam zadanie mówił „Trouble with the trolley, eh?” – jeśli graliście w oryginał na pewno utkwiło wam ono w pamięci.

W etapie Zatoka Bryz (Breeze Harbor), musisz zdobyć 50 zębatek omijając przeszkody. Można przestawiać zwrotnice strzelając w znaki drogowe, oraz zmieniać tor wciskając lewo/prawo. Moje osobiste zalecenia do szybszego ukończenia trasy – omijając duże skrzynie, skręcaj w ostatniej chwili bo Spyro ma tendencję do „cofnięcia się” o długość ogona. Nad małymi skrzynkami skaczemy, beczki rozwalamy armatą (tak samo przestawiamy zwrotnice).

 

srebro Chowaj się, kto może / Duck and Cover
Nie daj się uderzyć Bombowi. / Don’t get hit by Bombo.

Przejdź zadanie „Odzyskaj flagę” które daje Handel na końcu w etapie Orientalny Pałac (Scorch), nie zostając uderzonym.

To zadanie polega na trzykrotnej gonitwie za Dżinem Bobem (za każdym razem dłuższej), który rzuca w nas magicznymi kulami. Dość trudno je ominąć, ale Dżin zawsze rzuca ich skończoną ilość w konkretnych momentach i czeka, aż podejdziemy, więc trzeba to wykorzystać na swoją korzyść. Gdy tylko widzisz, że rzuca kulę, cofnij się i za czymś schowaj, jak najbardziej po lewej/prawej. Przeczekaj aż 2-3 kule które rzucił znikną i dopiero ruszaj do przodu. Chowając się za wysepkami/drzwiami/schodami można zdobyć to trofeum za pierwszym podejściem.

Standardowo – jeśli nas trafi, niestety musimy się zabić.

 

srebro Pogromca gigantów / Giantslayer
Pokonaj każdego skałołupka na Spękanych Wzgórzach. / Defeat every Earthshaper in Fracture Hills.

Musisz najpierw odblokować skok na główkę od Bankiera za 1000 gemów w Zimowej Tundrze (Winter Tundra). Wtedy, w etapie Spękane Wzgórza (Fractured Hills), uda się pokonać ostatnią partię gigantów, których Łowca (Hunter) przewali za pomocą swojego magicznego łuku. Pozostałych gigantów musisz wrzucić do lawy za pomocą szarży, uważając, żeby Cię nie uderzyli swoimi kilofami.

Łowcę musisz uwolnić kończąc zadanie z Alchemikiem, którego przed atakami skałołupków również bronisz za pomocą szarż.

 

braz Złodziejaszek / Ganked
Ukradnij Łowcy kryształowe śnieżynki. / Steal a Popcorn Crystal from Hunter.

W etapie Otchłań Lawy (Magma Cone), w jednym z dwóch wyzwań z gejzerami w wygasłym wulkanie na środku pierwszej areny, po prostu stań/skocz na spęknięciu nad którym stoi Hunter i automatycznie zbierzesz kryształ. Kryształy wyskakują w 2-3 miejscach na raz, więc chodzi o to, aby zabrać go dokładnie z tego miejsca gdzie jest Hunter, a nie z dowolnego. Zadanie nie jest proste, bo Hunter jest szybki i blokuje nam podejście, ale to trofeum posiada pewnego glitcha – musisz zdobyć 10 gwiazdek przed nim, ale możesz wychodzić zanim Hunter zbierze swoje 10 i zaczynać od nowa – kryształy zebrane przed nim wciąż się kumulują, więc zbieranie po 2-3 i wychodzenie z wulkanu szybko załatwi sprawę, zanim zdobędziesz kulę.

Możesz wyjść z etapu i wrócić, aby znów móc zagrać w pierwsze wyzwanie (a potem drugie).

 

srebro Suchutko / Dryfoot
Nie odnieś obrażeń w zdradzieckich wodach w Zacienionej Oazie. / Don’t touch the hazardous water in Shady Oasis.

Podobnie jak w przypadku Pustyni Szkieletów, nie wpadnij do zatrutej wody w Zacienionej Oazie (Shady Oasis). Proponuję pomijanie zadań pobocznych i gemów aby jak najszybciej dotrzeć do końca, a resztę zdobyć po zdobyciu talizmanu.

 

zloto Ekolog 2 / Conservationist 2
Ukończ Arenę Chapsa, nie uszkadzając jedzonka Sparxa. / Complete Gulp’s Overlook without harming fodder.

Pokonaj drugiego bossa, Chapsa (Gulp), nie zamieniając małych stworzonek w motyle, aby nie zjadł ich Sparx.

O ile pierwszy boss był prościzną, tak ten potrafi zaleźć za skórę (jego laserowe działo trafia często w losowe miejsce – akurat to w które oskakujemy…), a do tego skubaniec potrafi się leczyć pożywieniem Sparxa, więc dla własnego dobra trzeba je zdmuchiwać, żeby nie pokonywać go pół dnia.

Najprostszy sposób, to wrócić do tego bossa po odblokowaniu 100% wszystkiego i zdobyciu superpłomienia. Wtedy walka będzie prościzną, bo superpłomień rani go tak jak beczki/bomby/rakiety które są zrzucane w jajach, więc można go pokonać w 30 sekund.

 

srebro Podniebny lot / Flyin’ High
Wykończ wszystkie skutery śnieżne, zanim pokonasz paralotniarzy. / Defeat the Snowmobiles before defeating a Hang Glider.

W etapie Lodowy Szlak (Icy Speedway), najpierw (najlepiej superszarżą) pokonaj wszystkie skutery na ziemi, zanim zdmuchniesz jakiekolwiek z paralotniarzy których ciągną.

 

braz Wszystko kręci się wokół ptaków / Bird is the Word
Miejski Szlak: w pierwszej kolejności spal wszystkie gołębie. / Flame the Pigeons first in Metro Speedway.

W Miejskim Szlaku (Metro Speedway), spal wszystkie 8 gołębi przed zebraniem jakiejkolwiek rzeczy z pozostałych trzech zestawów.

 

braz Prace ogrodowe / Yard Work
Zniszcz wszystkie skały w Zimowej Tundrze, bodąc je. / Headbash every rock in Winter Tundra.

W świecie-hubie Zimowa Tundra (Winter Tundra), rozwal wszystkie kamienie za pomocą skoku z główki (headbash, polskie tłumaczenie błędnie mówi o bodzeniu/szarży). Jest ich 6.

Skoku z główki uczysz się od Bankiera za 1000 gemów. Wszystkie są bardzo blisko siebie.

  • #1 – blokuje drzwi w zamku, nie przejdziesz do końca gry bez zniszczenia go
  • #2 – przy portalu do Jesiennych Równin
  • #3 – na prawo od portalu do Jesiennych Równin, powyżej portalu do Mistycznych Bagien
  • #4 – przy portalu do Mistycznych Bagien
  • #5 – przy portalu do Letniego Lasu
  • #6 – na lewo od bramy do zamku, nieopodal skrzyni która również wymaga skoku z główki do rozwalenia

 

braz Takie tam małpowanie / Monkeying Around
Zaszarżuj na każdą Pasiastą Małpę w Mistycznych Wodach. / Charge through every Monkey in Mystic Marsh.

W etapie Mistyczne Wody (Mystic Marsh), trzeba użyć szarży na każdej z małp. Niestety małpy wiszą na drzewie, więc nie jest ich tak prosto pokonać – należy podskoczyć a potem wcisnąć przycisk szarży. Uważaj oczywiście na jabłka którymi rzucają (to Wumpa Fruit z Crasha 🙂 ).

 

srebro Bezowcze / Sheeples
Nie uderz w żadną owcę w Świątyni w Chmurach. / Don’t hit any Sheep in Cloud Temples.

W etapie Świątynia w Chmurach (Cloud Temples), nie zrań żadnej z owiec (są cztery, zamienione w kamień). Kolejny raz, lepiej odpuścić pozostałe zadania i gemy w etapie aby zdobyć trofeum – które wpadnie po zdobyciu talizmanu i wtedy można już spokojnie zebrać resztę rzeczy w etapie.

 

zloto Kosi, kosi kopytka / Olly Olly Oxen Free
Pokonaj wołu, nie pozwalając mu się uderzyć. / Defeat the Ox without taking a hit.

W etapie Metropolia (Metropolis), jest zadanie polegające na „odbijaniu” płomieniem bomb które rzuca byk Ox. Ox atakuje w następującej kolejności: Lewo-Środek-Prawo-Środek-itd. Trzeba dmuchnąć w bombę, aby wróciła do Oxa. Opuszczenie lodowiska niestety resetuje jego energię, więc jeśli raz oberwiesz, musisz dać się zabić i spróbować na nowo. To jedno z najtrudniejszych trofeów w grze.

 

srebro Mistrzostwa w pluciu / Spitball
Pokonaj każdą mechaniczną pszczołę, plując. / Defeat every Robo Bee by spitting.

W etapie Mechaniczne Farmy (Robotica Farms), pokonaj mechaniczne pszczoły używając nabojów-kul wypadających z kominków wystających z ziemi. Będzie się trzeba do nich wracać, bo są rozstawione z dala od pszczół i nie można mając nabój w pysku używać płomienia (bo wyplujemy kulę). Jest 8 pszczół, wszystkie po drodze do końca etapu.

 

braz RGB / RGB
Wykorzystaj wszystkie 3 zrzucone wzmocnienia na Arenie Ripta. / Use all 3 types of power-ups in Ripto’s Arena.

Podczas walki z Ripto, użyj superpłomienia, superszarży i bomb plazmowych. Hunter zrzuca kule w losowej kolejności, a gdy zbierzemy trzy, uaktywnia się supermoc, odpowiadająca kolorowi ostatniej kuli. Musisz więc tak zbierać kule, aby ostatnią z nich była przynajmniej raz: czerwona, zielona, niebieska (Red, Green, Blue – stąd nazwa trofeum). Aby pokonać Ripto trzeba go zaatakować kilkanaście razy, więc raczej nie powinno być problemu, ale i tak zalecam na początku skupić się na trofeum, gdyby jednak zawsze na koniec zostawał nam ten sam kolor (Ritpo też je zbiera).

s

 

srebro Z drogi! / Buggin’ Out
Zniszcz 5 motorów, szarżując na nie. / Defeat 5 Buggies while charging.

W etapie Wąwozowy Szlak (Canon Speedway), po drodze na środku etapu jeżdżą kosiarki spalinowe, które można albo zdmuchnąć płomieniem, albo za pomocą super-szarży. Zniszcz w ten sposób 5 z 8 motorów, a trofeum będzie Twoje. Gra wymaga tylko 5 motorów, gdyż potrafią one latać nad dziurami i wtedy może nam się nie udać ich zaszarżować (ale skok w odpowiednim momencie pozwala kontynuować szarżę i nie spaść do lawy).

 

zloto Jest OGIEŃ! / He’s on FIRE!
Odblokuj stały superpłomień. / Unlock the permanent Super Flame.

Po pokonaniu Ripto i zebraniu 55 kul oraz 8000 gemów, odblokuje się etap  Wybrzeże Smoków (Dragon Shores, to tam Spyro chciał polecieć na początku gry, ale trafił do Migota).

Po zdobyciu 100% w grze (64 kul i 10000 gemów), odblokują się drzwi w Wybrzeżu Smoków, które dadzą nam dostęp do permamentnego super-płomienia. Drzwi znajdują się po prawej od zabawy w zrzucanie postaci do wody (czyli dwa razy w prawo ze startu poziomu).

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!