Squareboy vs Bullies: Arena Edition – Poradnik do trofeów

1 lipca 2018
0


Squareboy vs Bullies: Arena Edition jest prostą bijatyką w stylu retro, wydaną przez studio Ratalaika Games S.L. W październiku 2017 miała premierę na przenośny handheld Sony – Vitę, a z dniem 08.12.2017 zawitała również na PlayStation 4.

Jest to gra typu beat ’em up, polegająca na „rozliczeniu się” z tytułowymi prześladowcami. Historia jest nieskomplikowana – mamy poszkodowanego bohatera, który pobiera nauki od swojego mistrza, po czym próbuje dosięgnąć pięścią sprawiedliwości każdego łobuza, znęcającego się nad słabszymi 🙂 Kto inny, jak nie my, zdobędzie się na odwagę i pokaże im, gdzie ich miejsce? Nic dodać nic ująć.

Gra nie jest zbyt wymagająca – zdobycie kompletu pucharków zajmie wam niespełna 3 godziny, przy czym większość z nich wpadnie w pierwszych 30 minutach rozgrywki. Do przejścia mamy tryb Story, składający się z 15 rozdziałów. W ich trakcie będziemy musieli spełnić określone wymagania do zaliczenia pucharków. Żadne z trofeów nie jest do pominięcia, gdyż możemy powtórzyć każdy odblokowany rozdział.

Produkcja ta nie jest arcydziełem, bardziej tytułem dla łowców platyn. Dodam, że mamy możliwość co-opa w trybie offline, także jeśli macie dwa pady i chętną w domu osobę do pogrania, to pójdzie jeszcze szybciej 🙂

Dodam jeszcze, że gra jest sprzedawana w Cross-Buy, co uprawnia nas do pobrania jej na PS4 i Vitę. Możemy zdobyć tu 3 komplety calaków – PS4, Vita (EU), PS4 (NA). Poradnik został napisany w oparciu o PS4, jednak posiadacze Vity również mogą z niego skorzystać. Jedyną różnicą, jaką napotkamy, będzie wejście w menu – PS4 , Vita .

PRZEGLĄD:

  • Trudność zdobycia platyny: 2/10
  • Czas na zaliczenie platyny: 2-3 godziny
  • Trofea offline: (10 x, 9 x, 7 x, 1 x)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana liczba przejść: 1 + czyszczenie
  • Trofea do pominięcia: brak – możliwość powtórki rozdziałów
  • Zabugowane trofea: brak

MAPA PRZEJŚCIA:

Naszym zadaniem jest przejście Trybu Story, na który składa się 15 rozdziałów (13 grywalnych). Większość pucharków jest związana z:

  • wykonaniem wszystkich ciosów z listy
  • pokonaniem określonej liczby wrogów
  • pokonaniem bossów
  • użyciem każdej broni
  • ukończeniem gry

Reszta trofeów jest za wykonanie specyficznej akcji (jak np. uderzenie przeciwnika zachodzącego nas od tyłu) i wpadnie naturalnie podczas przechodzenia gry. Jedyny pucharek na który musicie zwrócić uwagę, to  GOTCHA SLIPPERY NINJA, polegający na rzuceniu skrzynią w bossa w Rozdziale 10 (patrz opis trofeum).

W przypadku, jeśli któreś osiągnięcie zostałoby przez was pominięte, to spokojnie możecie wbić je poprzez powtórzenie wybranego rozdziału.

Gra polega na parciu do przodu i jednoczesnym męczeniu przycisku  w naszym DS4 🙂 Możemy oczywiście korzystać z całej gamy ciosów 🙂 ( -> Move List) do pastwienia się nad naszymi oprawcami. Zależy, kto w czym dobrze się czuje. Czasami spotkacie się z większą ilością wrogów, którzy mogą przysporzyć wam problemów. W momencie kiedy przeciwnicy zaczną was atakować z dwóch stron, nie możecie wykonać żadnego ruchu. Świetnie sprawdza się wtedy Kontra ( + ). Ja z natłokiem przeciwników radziłem sobie używając Dash Attack ( + ). I tak parłem praktycznie przez całą grę.

Musicie pamiętać, że w trakcie rozgrywki nie ma checkpointów. Zgon w dowolnym momencie, jak również wyjście z gry przed ukończeniem rozdziału skutkuje przechodzeniem go od początku.

Na naszej drodze napotkamy osiem rodzajów przeciwnika:

  • Klasyczny Łysy – od Rozdziału 3
  • Cwaniak z zielonym irokezem – od Rozdziału 4
  • Cwaniak w czarnym kapeluszu (strzela z broni) – od Rozdziału 4
  • Cwaniak z garnkiem na głowie (potrafi go zdjąć i nam przyłożyć) – od Rozdziału 7
  • Cwaniak w niebieskiej bejbolówce (rzuca piłką) – od Rozdziału 7
  • Cwaniak w czerwonej bandamie – od Rozdziału 7
  • Oprawca w żółtym kasku (rzuca młotkiem) – od Rozdziału 11
  • Ninja (rzuca shurikenem) – od Rozdziału 11

Będziemy mieli także możliwość używania przedmiotów do walki, typu:

  • Kij baseballowy – od walki z bossem pod koniec Rozdziału 6 (upuszczany przez przeciwnika)
  • Łańcuch – od walki z bossem pod koniec Rozdziału 6 (upuszczany przez przeciwnika)
  • Opona – element otoczenia, którym możemy rzucić – pojawia się od Rozdziału 4
  • Pudło – element otoczenia, którym możemy rzucić – pojawia się od Rozdziału 5
  • Pojemnik na śmieci – element otoczenia, którym możemy rzucić – pojawia się od Rozdziału 6
  • Skrzynia – element otoczenia, którym możemy rzucić – pojawia się od Rozdziału 9


PORADNIK:

 

platyna SQUAREBOY VS BULLIES
DEFEAT ALL THE BULLIES

Nie zdążyliście się dobrze rozgrzać, a kolejna platynka zawitała na waszym koncie. Gratulacje 🙂

 

braz KNOWLEDGE IS KEY
OPEN THE MOVES LIST IN THE PAUSED MENU

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Wystarczy, że wyświetlimy listę ciosów ( -> Move List) i pucharek zawita na nasze konto.

 

braz STRIKER
HIT AN ENEMY WITH A STRIKE COMBO

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Jest to trening i wystarczy, że podejdziemy do manekina i wyprowadzimy kombinację ciosów (, , , ).

 

braz UPPERCUT HERO
HIT AN ENEMY WITH A JUMP PUNCH

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Jest to trening i wystarczy, że podejdziemy do manekina i wyprowadzimy Jump Punch ( + ).

 

braz WHAT A KICK
HIT AN ENEMY WITH A JUMP KICK

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Jest to trening i wystarczy, że podejdziemy do manekina i wyprowadzimy Jump Kick ( + ).

 

srebro EYES AT THE BACK
HIT AN ENEMY WITH A BACK PUNCH

Trofeum możemy wbić już w 3 Rozdziale – „School”. Cała sztuka polega na tym, żeby podczas okładania przeciwnika, uderzyć drugiego, który zajdzie nas od tyłu, przy użyciu Back Punch ( – dla zawodnika skierowanego twarzą w prawo).

 

braz SO FAST
HIT AN ENEMY WITH A DASH ATTACK

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Jest to trening i wystarczy, że podejdziemy do manekina i wyprowadzimy Dash Attack ( + ).

 

braz LIKE A TORNADO
HIT AN ENEMY WITH A SPIN PUNCH

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Jest to trening i wystarczy, że podejdziemy do manekina i wyprowadzimy Spin Punch (, + ).

 

srebro A CLEAN SWEEP
HIT AN ENEMY WITH A SPIN KICK

Trofeum możemy wbić już w 2 Rozdziale – „Dojo”. Jest to trening i wystarczy, że podejdziemy do manekina i wyprowadzimy Spin Kick (, + ).

 

braz GOTCHA
GRAB AN ENEMY

Trofeum możemy wbić już w 3 Rozdziale – „School”. Wystarczy, że podejdziemy do przeciwnika i wciśniemy . Złapiemy w ten sposób naszego oponenta. Po chwycie możemy wyprowadzić parę ciosów (, , , ) bądź wykonać rzut ( + ). Przeciwnicy, których znokautujemy serią ciosów, przy wstawaniu dają się szybciej złapać.

 

braz HAYEAHH
THROW AN ENEMY

Trofeum możemy wbić już w 3 Rozdziale – „School”. Po chwyceniu naszego przeciwnika () wystarczy, że nim rzucimy ( + ). Nie musi on trafić w nikogo innego.

 

srebro HOMERUN
HIT AN ENEMY WITH A BASEBALL BAT

Pierwszą styczność z tą bronią będziemy mieli pod koniec Rozdziału 6 – podczas walki z bossem. Podejście do tego pucharka najlepiej jednak robić od 7 Rozdziału – „Ruined Dojo”. Po ukończeniu Rozdziału 6 niektórzy przeciwnicy będą  pojawiać się z kijem baseballowym bądź łańcuchem. Musimy wytrącić im broń z ręki, przy użyciu prostego combosa a następnie podnieść () i zrobić z niej użytek. W tym przypadku musimy uderzyć przeciwnika kijem baseballowym.

 

srebro UNLEASHED
HIT AN ENEMY WITH A CHAIN

Pierwszą styczność z tą bronią będziemy mieli pod koniec Rozdziału 6 – podczas walki z bossem. Podejście do tego pucharka najlepiej jednak robić od 7 Rozdziału – „Ruined Dojo”. Po ukończeniu Rozdziału 6 niektórzy przeciwnicy będą  pojawiać się z kijem baseballowym bądź łańcuchem. Musimy wytrącić im broń z ręki, przy użyciu prostego combosa a następnie podnieść () i zrobić z niej użytek. W tym przypadku musimy uderzyć przeciwnika łańcuchem.

 

srebro TIRE OR TYRE?
HIT AN ENEMY WITH A TIRE

Trofeum możemy wbić już w 4 Rozdziale – „Streets”. W tym rozdziale, jako element otoczenia, zacznie pojawiać się opona. Wystarczy, że podniesiemy ją () i rzucimy w przeciwnika (). Opona musi uderzyć przeciwnika, żeby pucharek został nam zaliczony.

 

 

srebro BOXING CHAMP
HIT AN ENEMY WITH A BOX

Trofeum możemy wbić już w 5 Rozdziale – „Hideout”. W tym rozdziale, jako element otoczenia, zacznie pojawiać się pudło. Wystarczy, że podniesiemy je () i rzucimy w przeciwnika (). Pudło musi uderzyć przeciwnika, żeby pucharek został nam zaliczony.

 

 

srebro TAKING OUT THE TRASH
HIT AN ENEMY WITH A TRASH CAN

Trofeum możemy wbić już w 6 Rozdziale – „Rooftop”. W tym rozdziale, jako element otoczenia, zacznie pojawiać się metalowy kosz na śmieci. Wystarczy, że go podniesiemy () i rzucimy w przeciwnika(). Kosz musi uderzyć przeciwnika, żeby pucharek został nam zaliczony.

 

 

srebro EARLY DELIVERY
HIT AN ENEMY WITH A CRATE

Trofeum możemy wbić już w 9 Rozdziale – „Ship Interior”. W tym rozdziale, jako element otoczenia, zacznie pojawiać się drewniana skrzynia. Wystarczy, że ją podniesiemy () i rzucimy w przeciwnika (). Skrzynia musi uderzyć przeciwnika, żeby pucharek został nam zaliczony.

 

 

zloto WEAPONS MASTER
HIT ENEMIES BEHIND AND IN FRONT OF YOU WITH A SINGLE SWING OF A WEAPON

Pierwszą styczność z tą bronią będziemy mieli pod koniec Rozdziału 6 – podczas walki z bossem. Podejście do tego pucharka najlepiej jednak robić od 7 Rozdziału – „Ruined Dojo”. Po ukończeniu Rozdziału 6 niektórzy przeciwnicy będą  pojawiać się z kijem baseballowym bądź łańcuchem. Musimy wytrącić im broń z ręki przy użyciu prostego combosa a następnie podnieść () i ustawić się tak, żeby mieć przeciwnika przed sobą i za plecami. Uderzenie musi trafić obydwóch. Możemy to wykonać zarówno kijem jak i łańcuchem.

 

zloto GOTCHA SLIPPERY NINJA
THROW A CRATE ON THE NINJA BULLY ON THE SHIP DECK

 Jeśli przegapimy pucharek, możemy do niego wrócić poprzez wybór rozdziału. 

Pod koniec Rozdziału 10 czeka was potyczka z drugim bossem. W jej trakcie musicie rzucić i trafić w niego skrzynią. Ostatnia skrzynia w tym rozdziale jest tuż przed finałową walką, musicie ją podnieść i przenieść do bossa, gdyż nie będzie możliwości cofnięcia się po nią. Poniżej macie zdjęcie, obrazujące miejsce ze skrzynią.

 

 

braz TRAINING
DESTROY ALL THE DUMMIES IN THE DOJO

Trofeum do wbicia w 2 Rozdziale – „Dojo”. Rozdział ten jest formą treningu, w trakcie którego poznajemy i stosujemy nasze ciosy na manekinach. Żeby ukończyć ten rozdział i tak musimy wszystkie manekiny zniszczyć, więc pucharka nie da się pominąć.

 

zloto BANDANAS ARE SILLY
DEFEAT BANDANA BULLY ON THE HIDEOUT ROOFTOP

Na koniec Rozdziału 6 – „Rooftop” czeka nas walka z bossem – Bandana Bully. Będzie miał on dwóch pomocników. Nie ma znaczenia czy w pierwszej kolejności zajmiecie się nimi, czy bossem. I tak, żeby ukończyć rozdział, trzeba pokonać całą trójkę. Świetnie sprawdza się Dash Attack ( + ), dzięki któremu walka jest naprawdę łatwa.

 

zloto A BLACK ROBE ALONE MAKETH NOT THE NINJA
DEFEAT NINJA BULLY ON THE SHIP DECK

Na koniec Rozdziału 10 – „Ship Deck” czeka nas walka z bossem – Ninja Bully. Podobnie jak poprzedni boss, ten również będzie miał dwóch pomocników. Nie ma znaczenia, czy w pierwszej kolejności zajmiecie się nimi, czy bossem. I tak, żeby ukończyć rozdział, trzeba pokonać całą trójkę. Ponownie polecam Dash Attack ( + ) w celu szybkiego uporania się z przeciwnikami.

W tej walce zwróćcie uwagę na  GOTCHA SLIPPERY NINJA, polegający na rzuceniu skrzynią w bossa (patrz opis trofeum).

 

zloto BIGGER THEY ARE, HARDER THEY FALL
DEFEAT BIG BOSS BULLY

Na koniec Rozdziału 14 – „Big Boss Bully” czeka nas walka z bossem. Na tego bossa nie działa Dash Attack: po wyprowadzeniu tego ataku, zwyczajnie odbijamy się od niego. Świetnie natomiast zdają egzamin Spin Punch (, + ) oraz Spin Kick (, + ).

Podobnie jak poprzedni bossowie, ten również będzie miał dwóch pomocników. Jednak póki nie wyjdziecie za połowę planszy, to nie pojawią się. Tak więc w pierwszej kolejności uporajcie się z bossem, a potem z pomocnikami.

[video_popup url=”https://www.youtube.com/watch?v=ItTKUA5FuQk&t=14s” text=”Finałowa walka – Big Boss Bully” auto=”yes”]

 

zloto BULLYING IS UNCOOL
FINISH THE GAME

Trofeum otrzymamy za ukończenie gry. Wpadnie po obejrzeniu Rozdzialu 15 – „End”.

 

braz STAND UP FOR YOURSELF
DEFEAT 10 BULLIES

Pucharek związany z pokonaniem określonej ilości przeciwników. Wpadnie w Rozdziale 3 – „School”.

 

srebro STAND UP FOR YOUR FRIENDS
DEFEAT 100 BULLIES

Pucharek związany z pokonaniem określonej ilości przeciwników. Wpadnie w Rozdziale 6 – „Rooftop”.

 

zloto STAND UP FOR EVERYONE
DEFEAT 300 BULLIES

Pucharek związany z pokonaniem określonej ilości przeciwników. Wpadnie w Rozdziale 10 – „Ship Deck”.