Śródziemie: Cień Mordoru – Świetlisty Władca – Poradnik do trofeów

 

Świetlisty Władca to już drugie DLC do Śródziemia: Cień Mordoru. Tym razem cofniemy się wstecz do okresu w którym powstały Pierścienie Władzy. Jako Kelebrimbor przyjdzie nam stanąć do walki z Sauronem i jego zastępami orków. Władca Pierścieni może być tylko jeden. Mechanika się nie zmieniła względem podstawki. Elfi władca dysponuje takim samym wachlarzem mocy jak Talion dodatkowo poszerzonym o kilka nowości. Jedną z nich są moce Jedynego Pierścienia, które trzeba przyznać naprawdę budzą respekt. Dodatek jednak sam w sobie nie jest specjalnie ciekawy i poza finałową walką spłynął po mnie jak po kaczce. Dlatego polecam go przede wszystkim fanom uniwersum i tym, którym Mordor się naprawdę podoba. Inni mogą spokojnie sobie odpuścić.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia 100%: 6/10
  • Liczba trofeów: platynax0zlotox0 x3 x7
  • Liczba trofeów offline: 10 (x3 x7)
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: Wątek fabularny + zależna od szczęścia ilość prób do braz Władca Pierścienia
  • Trofea możliwe do przeoczenia: braz Zrodzony z bitwy
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia 100%: 6-12 godzin

 

Krok po kroku:

Mapa przejścia jako taka jest tu w zasadzie zbędna. Jedyne o czym należy pamiętać to fakt, aby wszystkie zadania poboczne do trofka braz Zrodzony z bitwy wykonać przed zakończeniem wątku głównego dodatku. W przeciwnym razie będziemy musieli zaczynać od początku. Reszta trofków jest niemożliwa do pominięcia. Wszelkie kumulacyjne pucharki można wbijać zarówno w dodatku, jak i w Próbie Pierścienia. Jedyną problematyczną rzeczą w tym DLC jest wypełnienie wszystkich celów dodatkowych we wspomnianej próbie. Jest łatwiej niż w Królu Polowania, ale jednak może przysporzyć trochę problemów.

 

Poradnik:

srebro Zdrada / Betrayed GS: 50
Jedyny Pierścień powrócił do swego twórcy. / The One Ring has returned to it’s Maker.

Trofeum związane z fabułą. Niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie po ukończeniu dodatku.

 

braz Czyszczenie Mordoru / The Scouring of Mordor GS: 30
Staw czoła Władcy Ciemności w Mordorze. / Challenge the Dark Lord in Mordor.

Trofeum związane z fabułą. Niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie zaraz na samym początku gry.

 

braz Palący mrok / Burning Shadow GS: 30
Użyj mrocznego naznaczenia na 20 urukach. / Shadow Brand 20 Uruks.

Mroczne naznaczenie to nowy sposób na dominowanie orków. Atak wykonujemy poprzez wciśnięcie +. Odbywa się poprzez namierzenie wroga z łuku i teleportowanie się doń ze skutkiem naznaczenia. Pamiętajmy jednak, że każde użycie będzie nas kosztowało trzy strzały. Odzyskać je możemy znajdując gdzieś kolejne, lub wysysając zdominowanych orków. Dwukrotne wyssanie jednak jest zabójcze dla naszych sługusów. Można wbijać zarówno w wątku DLC, jak i w Próbie Pierścienia.

 

braz Panowanie / Dominion GS: 30
Zdominuj 50 uruków, używając upiornego błysku. / Wraith Flash Dominate 50 Uruks.

Trofeum kumulacyjne znowu polegające na dominacji orków. Upiorny błysk, to cios powodujący falę uderzeniową wykonywany kombinacją +. Aby go wykonać musimy najpierw nabić mnożnik trafień podczas walki. Można wbijać zarówno w wątku DLC, jak i w Próbie Pierścienia.

 

braz Zrodzony z bitwy / Battle Forged GS: 20
Zakończ wszystkie misje Jedynego Pierścienia, by zwiększyć moc Pierścienia. / Maximize the power of the Ring by completing all of the One Ring missions.

Trofeum możliwe do przegapienia!

Misje Pierścienia są dostępne cztery. Aby je odblokować musimy najpierw zbudować wszystkie wieże w regionie. Należy pamiętać, aby wykonać te misje przed ostatnim zadaniem wątku głównego, gdyż po jego zakończaniu nie można już wrócić do gry i trzeba zaczynać dodatek od początku. Misje te są trochę trudniejsze niż te, do których przyzwyczaiła nas podstawka, lecz nie stanowią wielkiego wyzwania.

 

braz Z cienia / From Shadow to Shadow GS: 20
Naznacz kapitana z ukrycia. / Stealth Brand a Captain.

I znowu trofeum z naznaczaniem. Naznaczyć kapitana z ukrycia jednak jest trudniej, gdyż często są oni odporni na te ataki do czasu, aż ich nie obijemy. Mamy więc dwa wyjścia. Korzystając z przesłuchania innych orków znajdujemy sobie kapitana, który ma słabość związaną z podatnością na ataki z ukrycia. Lub też po prostu atakujemy pierwszego lepszego, zmiękczamy go, chowamy się i dominujemy potem z ukrycia. W obu przypadkach polecam korzystać z dobrodziejstwa mrocznego naznaczenia. Za pomocą łuku jest łatwo tego dokonać. Można wbijać zarówno w wątku DLC, jak i w Próbie Pierścienia.

 

srebro Srebrna pięść / The Silver Fist GS: 50
Naznacz 20 uruków w czasie 60 sekund. / Brand 20 Uruks in 60 seconds.

Trochę trudniejsze trofeum. Aby wbić to trofeum będziemy potrzebowali dużego skupiska przeciwników. Takowe zdarzają się w wątku głównym dodatku, lub w okolicy twierdz wroga. W przypadku tej drugiej opcji będziemy musieli trochę pobiegać, aby zebrać jak najwięcej przeciwników. Najlepiej to wykonać, gdy mamy już ukończone wszystkie cztery poboczne misje Jedynego Pierścienia. Dzięki temu będziemy dysponowali mocą przez dłuższy czas. Na początek polecam przed zaczęciem zbierania wrogów zadbać, aby moc Pierścienia była aktywna. Ładujemy ją naznaczając przeciwników. Potem zbieramy sporą ilość wrogów. Gdy już będzie za nami biegać dostatecznie dużo aktywujemy moc Pierścienia (+), a potem spamujemy upiornym błyskiem (+). Gdy moc się skończy polecam jeszcze użyć mrocznego naznaczenia. Może to wymagać kilku prób. Mi osobiście udało się za drugim razem. Da radę dokonać tego bez użycia Pierścienia, ale będzie to trudniejsze. Można wbijać zarówno w wątku DLC, jak i w Próbie Pierścienia.

 

srebro Eregion przekuty / Eregion Reforged GS: 40
Skonstruuj wszystkie Wieże Kuźni w Udûnie. / Build all the Forge Towers in Udun.

Trofeum związane z fabułą. Niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie, gdy skonstruujemy wszystkie cztery wieże.

 

braz Więcej niż mityczna / Beyond Epic GS: 30
Zdobądź runę 30. poziomu podczas próby Pierścienia. / Get a Level 30 Rune in Test of the Ring.

Zdobywanie runy 30 poziomu wygląda dokładnie tak samo, jak tej 25 poziomu z podstawki. Z tym, że tutaj jest nawet łatwiej. Aby z przeciwnika wypadła poszukiwana runa musimy spełnić kilka warunków. Ten, który był kłopotliwy w podstawce tutaj rozwiązuje się sam – każdy z wodzów w Próbie Pierścienia ma bazowy poziom 25, czyli nie musimy się zajmować podbijaniem leveli kapitanów.

Ogólnie sprawa ma się tak: musimy mieć wroga o potędze 25 i do tego:

  • + 2 – jeśli jest to wódz
  • + 1 – jeśli przesłuchaliśmy kapusia i dowiedzieliśmy się jakie ma słabości
  • + 1 – jeśli wykorzystamy jego strach, lub czymś go zdenerwujemy (nienawidzi czegoś – odwrotność strachu)
  • + 1 – jeśli się zemścimy (cel nas wcześniej ubił)

Reasumując: w tym wypadku musimy zająć się tylko ostatnimi trzema punktami. Zdobywamy informacje, dajemy się zabić, wykorzystujemy strach/zdenerwowanie. Nie powinno być z tym problemów.

 

braz Władca Pierścienia / Lord of the Ring GS: 30
Osiągnij wszystkie cele w próbie Pierścienia. / Complete all objectives in the Test of The Ring.

Ostatnie i najtrudniejsze trofeum z dodatku. Nie tak straszne, jak to z Króla Polowania, jednakże też wymagające dozy szczęścia.

Wymagania są takie:

  • – Zabij wszystkich 5 wodzów oraz 12 kapitanów
  • + zdominuj 8 wodzów lub kapitanów
  • + zdominuj co najmniej 50 zwykłych orków
  • + ukończ w czasie 60 minut

I znowu najważniejszy jest tu czas. Na szczęście mamy 20 minut więcej niż w poprzednim dodatku. Niemniej i tak nie jest łatwo, gdyż tutaj nie pojawiają się klasyczne czerwone zdarzenia typu: polowanie, uczta, pojedynek itp. Niestety, ale musimy szukać dowódców na własną rękę. Dlatego radzę najpierw przed ubiciem każdego z nich dokonywać przesłuchiwania i zdobywać informacje o miejscach pobytu kolejnych celów.

Możliwe jest zapisywanie postępów w dodatku. Aby tego dokonać wychodzimy do menu. Następnie możemy po wyłączeniu gry skopiować sobie save na pedrive. W razie czego będzie można potem wrócić do dobrego momentu, zamiast zaczynać od nowa. Potem wystarczy dać opcje Kontynuuj zamiast Próby Pierścienia.

Podczas gry polecam na początek zająć się wodzami, dopiero potem kapitanami. Najpierw bierzemy się za dominację. Gdy już wypełnimy ten dodatkowy cel resztę możemy zwyczajnie ubijać. W międzyczasie pamiętajmy o dominowaniu zwykłych przeciwników. Warto tutaj jak najwięcej korzystać z mocy Jedynego Pierścienia. Naprawdę to ułatwia sprawę.

Przydatne do zbierania informacji o kapitanach jest przyzwanie 5 pomocników, gdy mamy taką możliwość i przesłuchanie ich.

Pozostaje mi jeszcze życzyć powodzenia. Prawdopodobnie może wam to zająć parę prób.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!