Stellar Blade nie ma specjalnie wymagającego, czy mocno czasochłonnego zestawu trofeów. Co ważne gra pozwoli nam wbijać platynkę bez wymogu wyboru konkretnego poziomu trudności. To od nas zależy jak duże wyzwanie będziemy chcieli przyjąć. Pucharki składają się głównie ze sporej ilości znajdziek. Oprócz tego rzeczy fabularne, zadania poboczne, czy klasyczne używanie umiejętności.
Krok po kroku w Stellar Blade:
Jak wspominałem we wstępie Stellar Blade nie wymaga od nas gry na żadnym wyższym poziomie trudności. Jeśli chcemy możemy się od razu zdecydować na poziom fabularny. W razie czego w każdym momencie gry możemy go zmienić. Tytuł ten posiada dość sporo pucharków możliwych do pominięcia, acz momenty bez powrotu są tu mocno sygnalizowane. Poniżej prezentuję najbardziej optymalną trasę ku platynowemu dzbankowi.
KROK I – Zebranie wszystkich znajdziek oraz zakończenie nr 1
W pierwszym przejściu najlepiej od razu zabrać się za zbieranie tej sporej ilości znajdziek. Materiały wideo dotyczące ich lokalizacji znajdują się w opisie Kolekcjonerka puszek. W ostatnim punkcie kontrolnym NALEŻY zachować sobie zapis, by nie musieć powtarzać całej gry wymagającej zbieractwa pod kolejne zakończenie. Poniżej prezentuje główne kroki jakie należy tu obrać.
- Zbieramy wszelkie możliwe znajdzki zgodnie z materiałami z opisu Kolekcjonerka puszek do etapu przed Abyss Levoire. Jest to pierwszy punkt bez powrotu. I przed tą lokacją trzeba się upewnić, że wykonaliśmy wszystko co możliwe. Zadania poboczne i znajdźki wpływają tu na jedno z kolejnych zakończeń. Punkt bez powrotu następuje po wspominanej lokacji, dlatego zaleca się wyczyścić wszystko na spokojnie przed jej odwiedzeniem.
- Kontynuujemy zbieranie znajdziek do momentu ukończenia lokacji Spire 4. Jest to kolejny punkt bez powrotu. Po rozmowie z Lily i pchnięciu fabuły dalej nie da się już wrócić. Dlatego PRZED rozmową odpoczywamy w obozie i zachowujemy sobie ten zapis na chmurze. Przy okazji warto tymczasowo wyłączyć automatyczną synchronizację zapisów w chmurze dla Stellar Blade, by przypadkiem nam nie nadpisało. Poniżej instrukcja.
- Przesyłamy nasz zapis do chmury (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Prześlij lub usuń z pamięci konsoli -> Przesyłamy zapis ze Stellar Blade do chmury.
- Wyłączamy automatyczne przesyłanie zapisu do chmury dla gry Stellar Blade (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Synchronizuj zapisane dane -> Automatycznie synchronizuj zapisane dane -> Wyłączamy synchronizacje dla gry Stellar Blade.
- Kluczową rzeczą na ten moment po przesłaniu zapisu jest sprawdzenie listy trofeów na konsoli pod kątem pucharków Badaczka Naytiba oraz Skrupulatna badaczka. Powinniśmy mieć dokładnie 63/67 danych Naytiba oraz 87/89 obozów. Jeśli czegoś brakuje to przed ruszeniem do finału będzie trzeba poszukać.
- Gdy wszystko gra ruszamy do finału. Na końcu gry czeka nas ostateczna decyzja i musimy zgodnie z zakończeniem Powrót do Kolonii wybrać opcję „Nie bierz za rękę„. Jest to konieczny wybór jeśli zdobywamy trofeum Badaczka Naytiba, gdyż tylko w tym wariancie pokonamy ostatni typ Naytiba.
KROK II – Wczytanie poprzedniego zapisu z chmury oraz zakończenie nr 2
Po pierwszym zakończeniu gry możemy teraz skorzystać z przesłanego wcześniej zapisu do chmury, by zdobyć drugie z możliwych zakończeń bez konieczności przechodzenia całej gry od nowa.
- Pobieramy nasz zapis z chmury (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Pobierz lub usuń z pamięci konsoli -> Pobieramy zapis ze Stellar Blade z chmury.
- Włączamy ponownie automatyczne przesyłanie zapisu do chmury dla gry Stellar Blade (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Synchronizuj zapisane dane -> Automatycznie synchronizuj zapisane dane -> Włączamy synchronizacje dla gry Stellar Blade.
- Ponownie ruszamy do finału gry. Na końcu zgodnie z zakończeniem Tworzenie nowych wspomnień wybieramy opcję „Weź za rękę” i szykujemy się na finalną walkę.
KROK III – Nowa Gra+ oraz zakończenie nr 3
Na sam koniec zostanie nam już ostatnie zakończenie, które będzie wymagało rozpoczęcia nowej gry. Warto przy okazji ogarnąć dodany w ramach aktualizacji tryb Nowej Gry+. Mamy tam dwa pucharki do wbicia, z czego jeden wpadnie przy okazji. W tym przejściu skupiamy się wyłącznie na głównym wątku fabularnym. Nie wykonujemy żadnych zadań pobocznych i nie zbieramy żadnych znajdziek. Jest to konieczne do uzyskania zakończenia Cena utraconych wspomnień. W finale wybieramy opcję „Weź za rękę” i kolejny raz pokonujemy bossa.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Protokół EVE / EVE Protocol
Zdobądź wszystkie trofea. / Acquired all trophies.
Platynowy pucharek, cel naszych starań 🙂
Przygotowanie obozu / Camp Preparation
Aktywuj pierwszy obóz. / Activated the first Camp.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po aktywowaniu pierwszego obozu w grze.
Abaddon / Abaddon
Pokonano Abaddona. / Defeated Abaddon.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa w lokacji Eidos 7.
Skażacz / Corrupter
Pokonano Skażacza. / Defeated Corrupter.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa w lokacji Eidos 7.
Gigas / Gigas
Pokonano Gigasa. / Defeated Gigas.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trzeciego bossa w lokacji Eidos 7.
Bestia / Brute
Pokonano Bestię. / Defeated Brute.
Pucharek można pominąć jeśli przekroczymy pierwszy punkt bez powrotu. Trofeum związane z opcjonalnym starciem z bossem w lokacji Pustkowie. Wiąże się ono z ukończeniem pobocznego zadania „Życie złomiarzy” możliwego do rozpoczęcia w mieście Xion. Jest ono pokazane na materiale wideo w TYM miejscu.
Altess Levoire / Altess Levoire
Odzyskaj hiperogniwo z Altess Levoire. / Retrieved the Hyper Cell from Altess Levoire.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu lokacji Altess Levoire.
Tropiciel / Stalker
Pokonano Tropiciela. / Defeated Stalker.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa w lokacji Macierz 11.
Niszczyciel / Juggernaut
Pokonano Niszczyciela. / Defeated Juggernaut.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa w lokacji Macierz 11.
Tachy / Tachy
Pokonano Tachy. / Defeated Tachy.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trzeciego bossa w lokacji Macierz 11.
Behemot / Behemoth
Pokonano Behemota. / Defeated Behemoth.
Pucharek można pominąć jeśli przekroczymy pierwszy punkt bez powrotu. Trofeum związane z opcjonalnym starciem z bossem w lokacji Wielka Pustynia. Wiąże się ono z ukończeniem zadań pobocznych „Historia złomiarki” oraz „Spotkanie” możliwych do rozpoczęcia w mieście Xion. Są one pokazane na materiale wideo w TYM miejscu.
Abyss Levoire / Abyss Levoire
Odzyskaj hiperogniwo z Abyss Levoire. / Retrieved the Hyper Cell from Abyss Levoire.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu lokacji Abyss Levoire.
Belial / Belial
Pokonano Beliala. / Defeated Belial.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa w lokacji Spire 4.
Karakuri / Karakuri
Pokonano Karakuri. / Defeated Karakuri.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa w lokacji Spire 4.
Demogorgon / Demogorgon
Pokonano Demogorgona. / Defeated Demogorgon.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trzeciego bossa w lokacji Spire 4.
Raven / Raven
Pokonano Raven. / Defeated Raven.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa w finale gry.
Powrót do Kolonii / Return to the Colony
Dotrzyj do zakończenia „Powrót do Kolonii”. / Achieved Return to the Colony ending.
Trofeum związane z jednym z trzech zakończeń gry. W samym finale po spotkaniu Adama czeka nas ostateczna decyzja od której zależy jedno z dwóch zakończeń oraz innych starć z bossem. By otrzymać ten konkretny pucharek musimy wybrać opcję „Nie bierz za rękę„. Jest to też konieczny wybór jeśli zdobywamy trofeum Badaczka Naytiba, gdyż tylko w tym wariancie pokonamy ostatni typ Naytiba.
UWAGA! By niepotrzebnie nie przechodzić gry trzy razy zaleca się zachować sobie w chmurze zapis sprzed wylotu z miasta Xion w finale gry. Dzięki temu używając tego zapisu możemy potem szybko zdobyć też zakończenie Tworzenie nowych wspomnień, jeśli ogarnialiśmy w tym przejściu zbieranie znajdziek.
Cena utraconych wspomnień / Cost of Lost Memories
Dotrzyj do zakończenia „Cena utraconych wspomnień”. / Achieved Cost of Lost Memories ending.
Trofeum związane z jednym z trzech zakończeń gry. W wypadku tego zakończenia musimy też podjąć odpowiednie kroki podczas całej wcześniejszej rozgrywki. Stellar Blade bowiem oferuje tajemniczy pasek postępu wspomnień u naszej towarzyszki Lily. Napełnia się on automatycznie podczas zadań fabularnych, a także pobocznych, czy przy zbieraniu dokumentów. Do tego zakończenia nie możemy naładować tego paska. Niestety gra pokazuje % tylko chwilowo w momencie jego dopełnienia, więc nie sposób nigdzie sprawdzić postępu. Najprostszą opcją pod ten pucharek jest zagranie Nowej Gry+ i skupienie się wyłącznie na głównym wątku. Olewamy wszelkie znajdźki oraz zadania poboczne. Pewność, że jesteśmy na dobrej drodze zyskamy, gdy gra skieruje nas od razu do obszaru Spire 4 całkowicie unikając eksploracji Eidos 9. W samym finale po spotkaniu Adama czeka nas ostateczna decyzja od której zależy jedno z dwóch zakończeń oraz innych starć z bossem. By otrzymać ten konkretny pucharek musimy wybrać opcję „Weź za rękę„.
Tworzenie nowych wspomnień / Making New Memories
Dotrzyj do zakończenia „Tworzenie nowych wspomnień”. / Achieved Making New Memories ending.
Trofeum związane z jednym z trzech zakończeń gry. W wypadku tego zakończenia musimy też podjąć odpowiednie kroki podczas całej wcześniejszej rozgrywki. Stellar Blade bowiem oferuje tajemniczy pasek postępu wspomnień u naszej towarzyszki Lily. Napełnia się on automatycznie podczas zadań fabularnych, a także pobocznych, czy przy zbieraniu dokumentów. Do tego zakończenia musimy w pełni naładować ten pasek. Niestety gra pokazuje % tylko chwilowo w momencie jego dopełnienia, więc nie sposób nigdzie sprawdzić postępu. Warto, więc się za to zabrać, gdy ogarniamy przejście związane ze zbieractwem. Podnosimy wszelkie znajdźki oraz realizujemy wszystkie zadania poboczne. Pewność, że jesteśmy na dobrej drodze zyskamy, gdy gra skieruje nas od razu do obszaru Eidos 9 przed udaniem się do lokacji Spire 4. W samym finale po spotkaniu Adama czeka nas ostateczna decyzja od której zależy jedno z dwóch zakończeń oraz innych starć z bossem. By otrzymać ten konkretny pucharek musimy wybrać opcję „Weź za rękę„.
UWAGA! By niepotrzebnie nie przechodzić gry trzy razy zaleca się zachować sobie w chmurze zapis sprzed wylotu z miasta Xion w finale gry. Dzięki temu używając tego zapisu możemy potem szybko zdobyć też zakończenie Powrót do Kolonii dokonując innej decyzji.
Kolekcjonerka puszek / Can Collector
Zbierz wszystkie puszki. / Collected all cans.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Puszki to dziwny typ znajdziek związany z kolekcjonowaniem napojów ze świata przed katastrofą. Jest ich dokładnie 49 do zebrania i musimy znaleźć je wszystkie. Sprawdzenie kolekcji w gablotce w obozie Xion gwarantuje nam różne nagrody z nowym nanokombinezonem na samym końcu. Lokalizacje wszystkich puszek są pokazane na materiałach wideo zamieszczonych poniżej.
Poniżej prezentuje ustaloną według mnie najbardziej optymalną drogę do zbierania wszystkich możliwych znajdziek podczas całej naszej przygody ze Stellar Blade. Podzieliłem te filmy tak, by spokojnie można było korzystać z nich jeden po drugim bez zbędnego skakania między całymi materiałami dedykowanymi konkretnym lokacjom. Wiąże się to z faktem, że nieraz powracamy do części obszarów po czasie, by móc zdobyć coś nowego.
Optymalna kolejność zbieractwa
Eidos 7 – Część 1/2 – początek zbieractwa jest korytarzowy. Zaczynamy naszą przygodę w tej lokacji i spokojnie możemy śledząc poniższy materiał wyzbierać większość przedmiotów. Do pozostałych wrócimy później, gdy już fabularnie odblokujemy między innymi możliwość podwójnego skoku.
Pustkowie – Część 1/2 – po ukończeniu wątku głównego na Eidos 7 trafimy do miasta Xion. Nie zajmujemy się jednak tam jeszcze znajdźkami, gdyż będzie nam brakować tego podwójnego skoku oraz zasobów do zakupów w sklepach. Najlepiej po prostu pchnąć główną historię dalej, by Eve trafiła do lokacji Pustkowia i tam kontynuować nasze zbieractwo.
Altess Levoire – po większościowym oczyszczeniu Pustkowia możemy zabrać się za tą niewielką, podziemną lokację. Po jej ukończeniu w rozmowie w naszej bazie w Xion otrzymamy w końcu upragniony podwójny skok.
Xion – Część 1/2 – po powrocie z Altess Levoire możemy się zająć ogarnięciem większości znajdziek w mieście. Druga część przyjdzie po powrocie z lokacji Macierz 11.
Pustkowie – Część 2/2 – przychodzi moment, w którym możemy już całkowicie zamknąć zbieractwo w tym regionie.
Eidos 7 – Część 2/2 – możemy teraz wrócić do obszaru, który odwiedzaliśmy jako pierwszy i tam wyzbierać przedmioty, które nam jeszcze zostały.
Macierz 11 – po zaliczeniu poprzednich lokacji możemy kierować się do nowego obszaru zgodnie z głównym wątkiem fabularnym.
Wielka Pustynia – największy otwarty obszar gry, w którym spędzimy najwięcej czasu. Udamy się tam w poszukiwaniu lokacji Abyss Levoire, ale nim się do niej udamy wyczyśćmy wszystkie pozostałe, gdyż po jego ukończeniu następuje pierwszy punkt bez powrotu.
Wędkarstwo – tej specyficznej, pobocznej aktywności poświęciłem osobny film z uwagi, że realizacja zadań związanych z połowami rzuca nas po różnych odwiedzanych już wcześniej lokacjach. Możemy się za to spokojnie zabrać po wyczyszczeniu Wielkiej Pustyni.
Xion – Część 2/2 – ostatnia z odwiedzanych już wcześniej lokacji, którą możemy teraz na spokojnie wyczyścić z brakujących znajdziek.
Abyss Levoire – kolejna, podziemna niewielka lokacja. Pamiętajmy jednak, by przed jej rozpoczęciem koniecznie zakończyć zbieranie w pozostałych obszarach oraz zaliczyć wszystkie dostępne misje poboczne, gdyż będzie to pierwszy punkt bez powrotu.
Eidos 9 – nowa lokacja na którą udamy się tylko, gdy napełniliśmy pasek postępu pamięci Lily. Wiąże się to z jednym z zakończeń. Jeśli sumiennie zbieraliśmy znajdźki oraz kończyliśmy zadania poboczne nie powinniśmy mieć z tym problemu.
Spire 4 – ostatnia odwiedzana przed gry finałem lokacja. Po jej zakończeniu będziemy mieli jeszcze jeden punkt pozwalający na ewentualne zebranie jakiejś pominiętej rzeczy.
Finał – ostatni materiał dotyczący znajdziek w samej końcówce gry. Mamy tu dostępny też ostatni moment na ewentualne zebranie pojedynczych przegapionych rzeczy oraz na wykonanie zapisu do uzyskania dwóch zakończeń za jednym zamachem. Warto podkreślić, że na ten moment powinniśmy mieć zebrane na liście trofeów konsoli dokładnie 87/89 obozów oraz 63/67 danych Naytiba.
Kolekcjonerka nanokombinezonów / Nano Suit Collector
Zbierz 30 nanokombinezonów. / Acquired 30 Nano Suits.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Nanokombinezony to kosmetyczny element dla naszej bohaterki. Nie mają one wpływu na nic poza wyglądem. W podstawowej wersji gry było ich 40, ale wraz z aktualizacjami dodane zostało trochę nowych. Do pucharka musimy nie tylko odnaleźć wzór, ale też i wytworzyć dany kostium w obozie. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Kolekcjonerka zapisów / Records Collector
Zbierz 200 wpisów w bazie danych (kart pamięci, dokumentów lub kodów dostępu). / Collected 200 Data Bank entries (Memorysticks, Documents, or Passcodes).
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Do tego trofeum zaliczają się trzy typy znajdziek: karty pamięci (oznaczane jako notatki), dokumenty oraz kody dostępu. Łącznie musimy zdobyć ich 200, ale w grze jest trochę więcej. Mamy dokładnie 186 kart pamięci (notatek), 112 dokumentów oraz 23 kody dostępu. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Samotna rybaczka / Lonely Fisherman
Złap 20 różnych ryb. / Caught 20 different fish.
Trofeum związane z dodatkową aktywnością w postaci wędkarstwa. Wymagane do pucharka 20 różnych ryb złowimy, jeśli zbieramy wszystkie znajdźki, gdyż jest to wymóg jednego z zadań pobocznych. W razie czego poniżej załączam materiał wideo dotyczący znajdziek związanych z wędkowaniem.
Poniższa tabelka dostępnych ryb pomija dwie ryby Jumbo, gdyż możliwość ich złowienia pojawia się już po zdobyciu omawianego trofeum. Do łowienia warto sobie zakupić dwie wersje instrukcji łowieckich, by ułatwić proces łowienia. Trzeciej nie ma sensu, bo jest droga, a szybciej zdobędziemy w ramach zdania pobocznego najlepsze możliwe instrukcje.
RYBA | TYP | PRZYNĘTA | ŁOWISKO |
Złota rybka | Mała | Mała krewetka | Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion, Oaza |
Poskoczek mułowy | Mała | Mała krewetka | Wieża Zegarowa Eidos 7, Oaza |
Betta | Mała | Mała krewetka | Oaza |
Motylek | Mała | Mała krewetka | Oaza |
Rozdymka | Mała | Mała krewetka | Pustkowie, Oaza |
Homar | Mała | Mała krewetka | Wyjście z Xion, Pustkowie, Oaza |
Latająca ryba | Średnia | Wijący się owad | Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion |
Rogatnica | Średnia | Wijący się owad | Wieża Zegarowa Eidos 7, Pustkowia |
Maszkarowate | Średnia | Wijący się owad | Wieża Zegarowa Eidos 7, Jaskinia na Pustkowiach |
Bass morski | Średnia | Wijący się owad | Wieża Zegarowa Eidos 7, Pustkowia |
Makrela | Średnia | Wijący się owad | Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion |
Dorada czerwona | Średnia | Wijący się owad | Wyjście z Xion, Oba Pustkowia |
Karp koi | Średnia | Wijący się owad | Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion, Oba Pustkowia |
Sum kanałowy | Średnia | Wijący się owad | Kanały Eidos 7, Wyjście z Xion, Jaskinia na Pustkowiach |
Łosoś | Średnia | Wijący się owad | Wyjście z Xion, Oba Pustkowia |
Koryfena | Duża | Kawałek ryby | Wieża Zegarowa Eidos 7, Oba Pustkowia |
Halibut | Duża | Kawałek ryby | Wieża Zegarowa Eidos 7 |
Samogłów | Duża | Kawałek ryby | Wieża Zegarowa Eidos 7, Oba Pustkowia |
Żaglica | Duża | Kawałek ryby | Wieża Zegarowa Eidos 7, Oba Pustkowia |
Pacyficzny tuńczyk pospolity | Duża | Kawałek ryby | Wieża Zegarowa Eidos 7, Jaskinia na Pustkowiach |
Arowana | Gigantyczna | Specjalna przynęta | Jaskinia na Pustkowiach, Oaza |
Piraruku | Gigantyczna | Specjalna przynęta | Oaza |
Żarłacz biały | Gigantyczna | Specjalna przynęta | Oaza |
Łowczyni skrzynek / Box Hunter
Otwórz 200 skrzynek. / Opened 200 boxes.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu, choć akurat skrzyń jest pod dostatkiem i praktycznie się o nie potykamy. Musimy otworzyć ich 200. Niektóre otwierają się same po kopniaku, ale część wymaga hakowania. Wszystkich skrzyń do otwarcia jest około 300. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Badaczka Naytiba / Naytiba Researcher
Zdobądź informacje o wszystkich Naytiba. / Got information on all Naytibas.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Danych Naytiba jest według trofeów dokładnie 67, choć z panelu informacyjnego menu wygląda na mniej. Wiąże się to z faktem, że niektóre potwory liczą się ponownie z uwagi na fazy, a lista w menu tego nie uwzględnia. By zdobyć to trofeum musimy wybrać też zakończenie Powrót do Kolonii, gdyż tylko w nim natrafimy na ostatnie dane. Warto tu podkreślić, że w przypadku Naytiba MUSIMY zaliczyć wszystkie wpisy w jednym przejściu. Jeśli przegapimy pojedynczy wpis trzeba będzie przy kolejnym przejściu gry zbierać wszystkie ponownie i nie wystarczy znaleźć tylko tego jednego brakującego. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Skrupulatna badaczka / Meticulous Explorer
Aktywuj wszystkie obozy. / Activated all Camps.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Musimy aktywować dokładnie 89 obozów. Nie ma konieczności odpoczywania w nich, ale należy do każdego wrzucić monetę, by go aktywować. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Perfekcyjny egzokręgosłup / Perfect Exospine
Maksymalnie ulepsz 10 egzokręgosłupów. / Enhanced 10 Exospines to their max.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Egzokręgosłupów jest dokładnie 12, plus kolejne w ulepszonej wersji zdobędziemy w ramach Nowej Gry+. Trafiają się one w charakterystycznych skrzynkach. Po znalezieniu możemy w obozie je ulepszyć odblokowując nowe bonusy. Do pucharka musimy maksymalnie ulepszyć 10 takich egzokręgosłupów. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Perfekcyjne Krwawe ostrze / Perfect Blood Edge
Maksymalnie ulepsz Krwawe ostrze. / Enhanced Blood Edge to its max.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Rdzenie broni to sprzęt pozwalający ulepszyć nasz miecz. Wypadają one z pokonanych bossów. Z czego z pobocznych otrzymujemy ich uszkodzone wersje, które możemy wymienić na działające 2 za 1 w sklepie małego drona z Pustkowi. Rdzeni jest nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Perfekcyjny napełniany bukłak / Perfect Rechargeable Tumbler
Maksymalnie ulepsz napełniany bukłak. / Enhanced the Rechargeable Tumbler to its max.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Bukłak to nasz pojemnik na mikstury uzdrawiające. Im bardziej go ulepszymy tym więcej mikstur będziemy posiadali do wykorzystania. Maksymalnie 8 sztuk. W grze mamy do odnalezienia dokładnie 15 modułów ulepszających. Z czego z dwa do kupienia sklepie małego drona z Pustkowi. Modułów jest nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Perfekcyjne ulepszenie fizyczne / Perfect Physical Enhancement
Maksymalnie ulepsz PŻ. / Enhanced HP to its max.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Zdrowie ulepszamy znajdując tak zwane rdzenie ciała wydobywane z poległych towarzyszek. Jest to klasyczny system zwiększania paska zdrowia w grach tego gatunku. W grze mamy do odnalezienia dokładnie 20 rdzeni. Jest ich nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Perfekcyjne ulepszenie energii beta / Perfect Beta Energy Enhancement
Maksymalnie ulepsz energię beta. / Enhanced Beta Energy to its max.
Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Energię beta ulepszamy znajdując tak zwane rdzenie beta wydobywane z poległych towarzyszek. Jest to klasyczny system zwiększania paska energii w grach tego gatunku. W grze mamy do odnalezienia dokładnie 20 rdzeni. Jest ich nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka Kolekcjonerka puszek.
Dokładna techniczka / Thorough Technician
Naucz się wszystkich umiejętności. / Learned all skills.
Trofeum związane z ulepszeniem postaci. Kolejne ulepszenia zdobywamy napełniając pasek doświadczenia poprzez pokonywanie przeciwników, czy znajdowanie poległych i zbieranie znajdziek. By maksymalnie ulepszyć nasze drzewko umiejętności potrzebujemy dokładnie 96 punktów umiejętności. Jeśli zbieraliśmy wszystkie znajdźki i nie unikaliśmy walki nie powinniśmy mieć z tym większego problemu. Gdyby czegoś brakowało łatwo możemy dobić to w trybie Nowej Gry+.
Poza przeznaczeniem / Beyond Fate
Skończ wątek Enyi i Su. / Completed Enya and Su's story.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wątek Enyi i Su będziemy mogli rozpocząć w mieście Xion i składa się on z serii trzech zadań. Zadania „Patrząc na ciebie” oraz „Dotrzymywanie tajemnic” są pokazane w ramach materiałów wideo dotyczących znajdziek w opisie Kolekcjonerka puszek. Ostatnie zadanie „Madame Machine” otrzymamy po ukończeniu wątku drona D1G-g2r związanego z trofeum Biiip!.
Siostrzana miłość / Sisterly Love
Skończ wątek Kayi. / Completed Kaya's story.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wątek Kayi będziemy mogli rozpocząć w mieście Xion i składa się on z serii dwóch zadań. Zadania „Historia złomiarki” oraz „Spotkanie” są pokazane w ramach materiałów wideo dotyczących znajdziek w opisie Kolekcjonerka puszek. By odblokować drugie zadanie potrzebne będzie zwiększenie relacji ze sprzedawczynią do 2 poziomu, co też jest pokazane na wspominanych materiałach.
Biiip! / Beep!
Skończ wątek D1G-g2r. / Completed D1G-g2r's story.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wątek D1G-g2r będziemy mogli rozpocząć w lokacji Pustkowia i składa się on z serii dwóch zadań. Zadanie „Plan oczyszczenia Ziemi” możemy zacząć już przy pierwszym spotkaniu na wysypisku śmieci. By odblokować drugie zadanie potrzebne będzie zwiększenie relacji ze sprzedawcą do 2 poziomu. Wtedy pojawi się możliwość rozpoczęcia zadania „CnL – Komunikuj się i łącz„.
Artystka sztuk walki na polu bitwy / Battlefield Martial Artist
Perfekcyjnie uniknij 200 ataków wroga. / Perfect Dodged 200 enemy attacks.
Perfekcyjny unik to specjalna mechanika polegająca na wciśnięciu tuż przed atakiem przeciwnika. Poprawnie wykonany manewr charakteryzuje się chwilowym spowolnieniem czasu i czerwoną poświatą. Możemy sobie trochę ułatwić to zadanie na dwa sposoby. Pierwszym jest rozwój drzewka Przetrwania, która zwiększa nam okno czasu na jego wykonanie. Drugim jest zdobycie i rozwinięcie Egzokręgosłupu refleksu, który możemy znaleźć w lokacji Macierz 11. Dodatkowo istotny też będzie wybór niższego poziomu trudności. Do trofeum musimy wykonać poprawie 200 takich uników, ale z pewnością automatycznie zrobimy ich więcej.
Zwinna gladiatorka / Agile Gladiator
Perfekcyjnie sparuj 300 ataków wroga. / Perfect Parried 300 enemy attacks.
Perfekcyjne parowanie to specjalna mechanika polegająca na wciśnięciu tuż przed atakiem przeciwnika. Poprawnie wykonany manewr charakteryzuje się chwilowym spowolnieniem czasu i charakterystycznym brzękiem odbitego uderzenia. Nabija on też pasek ogłuszenia u przeciwnika wystawiając go później na atak. Możemy sobie trochę ułatwić to zadanie na dwa sposoby. Pierwszym jest rozwój drzewka Przetrwania, która zwiększa nam okno czasu na jego wykonanie. Drugim jest zdobycie i rozwinięcie Egzokręgosłupu refleksu, który możemy znaleźć w lokacji Macierz 11. Dodatkowo istotny też będzie wybór niższego poziomu trudności. Do trofeum musimy wykonać poprawie 300 takich parowań, ale z pewnością automatycznie zrobimy ich więcej.
Cicha egzekutorka / Silent Executioner
Pokonano 50 wrogów, wykonując egzekucję. / Defeated 50 enemies by execution.
Egzekucja to specjalna mechanika polegająca natychmiastowym wyeliminowaniu przeciwnika po wciśnięciu przycisku . By móc tego dokonać musimy najpierw wykupić odpowiednią umiejętność w drzewku Ataku. Egzekucję można sprowokować na dwa sposoby. Zakraść się do przeciwnika od tytułu lub przy użyciu parowania zbić mu pasek ogłuszenia do zera i wtedy dobić. Wystarczy ubić tak 50 przeciwników.
Łowczyni Naytiba / Naytiba Hunter
Pokonano 100 wrogów, używając umiejętności bety. / Defeated 100 enemies with Beta Skills.
Umiejętności beta to specjalne mocarne ciosy które aktywujemy poprzez przytrzymanie i wciśnięcie jednego z przycisków akcji. Korzystanie wymaga jednak zgromadzenia energii beta, którą ładujemy zwykłymi atakami. Ciosy beta wymagają wcześniejszego odblokowania w dedykowanym im drzewku umiejętności.
Ataki beta:
- Cięcie + – szeroki atak możliwy do zadania obrażeń całej grupie wrogów.
- Tryplet + – sekwencja ciosów do przodu wymierzonych w pojedynczego wroga. Skuteczne na bossów.
- Rażąca fala + – sekwencja dystansowych fal energii. Można stosować z odległości po namierzeniu wroga.
- Przełamanie osłony + – atak wstrząsowy niszczący osłony przeciwników.
Bezlitosna niszczycielka / Relentless Destroyer
Pokonano 50 wrogów, używając umiejętności szału. / Defeated 50 enemies with Burst Skills.
Umiejętności beta to specjalne mocarne ciosy które aktywujemy poprzez przytrzymanie i wciśnięcie jednego z przycisków akcji. Korzystanie wymaga jednak zgromadzenia energii szału, którą ładujemy wykonując perfekcyjne parowania, uniki oraz egzekucje wrogów. Ciosy szału wymagają wcześniejszego odblokowania w dedykowanym im drzewku umiejętności.
Zdolności szału:
- Naskok + – bohaterka wyskakuje i uderza w ziemię zadając obrażenia pobliskim wrogom.
- Karzące ostrze + – okrężny atak odpychający trafionych wrogów.
- Nawałnica + – wywołuje burzę ciosów siekających wszystko dookoła. Mocny atak, wart inwestycji.
- Forsowanie + – czasowo zwiększa siłę i szybkość wszystkich ataków.
Agentka zemsty / Revenging Agent
Pokonano 50 wrogów w trybie tachionowym. / Defeated 50 enemies in Tachy Mode.
Ten specjalny tryb furii odblokowuje się po ukończeniu lokacji Macierz 11. Aktywujemy go wciskając jednocześnie oraz . Jesteśmy wtedy przez pewien czas nieśmiertelni, ale każdy otrzymany atak przyspiesza nam czas trwania furii, więc lepiej jest nie dawać się okładać. Mamy dostępne też nowe specjalne i wyjątkowo niszczycielskie zdolności, z których dowolnie możemy korzystać. By wejść w ten tryb musimy mieć jednak w pełni napełniony jego pasek, a robimy to po prostu pokonując przeciwników. Do tego pucharka najlepiej jest zbierać jakąś większą grupkę słabszych przeciwników, by ich szybko skasować.
Bezwzględna snajperka / Cold-blooded Sniper
Pokonano 150 wrogów, używając ataków dystansowych. / Defeated 150 enemies with ranged attacks.
Trofeum związane z atakowaniem bronią dystansową. Nasze działko nie jest specjalnie skutecznie i poza lokacjami wymuszającymi jego użycie takimi jak Altess Levoire oraz Abyss Levoire nie bardzo jest sens strzelania. Jednak we wspominanych lokacjach ustrzelimy ich dość sporo. Warto dodać też, że atak beta Rażąca fala + też się zalicza do dystansowych. Mi wpadło to trofeum właśnie przy jego użyciu.
Okrutna wyzwolicielka / Cruel Liberator
Pokonano 1500 wrogów. / Defeated 1,500 enemies.
Klasyczne kumulacyjne trofeum związane z pokonanymi przeciwnikami. Nie ma znaczenia jakimi technikami będziemy się posługiwali. Grunt, by podczas gry padło 1500 przeciwników. Stellar Blade jest bardzo mocno nastawione na starcia, więc powinno nam wpaść bez problemu.
Powtarzające się protokoły / Repeating Protocols
Ukończ nową grę plus. / Completed New Game +.
Trofeum dodane w ramach aktualizacji gry. Nie jest wymagane do platyny, ale i tak wpadnie nam przy okazji wbijania z uwagi na zdobywanie wszystkich zakończeń. Wystarczy jednokrotnie ukończyć grę w trybie Nowej Gry+.
Nieskończone ostrze / Infinite Blade
Naucz się wszystkich umiejętności w nowej grze plus. / Learned all skills in New Game +.
Trofeum dodane w ramach aktualizacji gry. Nie jest wymagane do platyny, ale warto je przy okazji zdobyć. Wraz z wprowadzeniem Nowej Gry+ pojawiły się też nowe możliwości rozwoju w drzewku umiejętności. Wiążą się one z zakładkami Beta oraz Szał. Mamy tam 12 nowych umiejętności, z których każda kosztuje 6 punktów, co daje nam 72 punktów umiejętności do ich odblokowania. Warto jednak zaznaczyć, że w obozach możemy zresetować przypisane zdolności przy użyciu przedmiotu Inicjalizator PU. Jeśli z tego nie korzystaliśmy wcześniej powinniśmy mieć ich pod dostatkiem. Resetując pozostałe trzy drzewka zyskamy 59 punktów umiejętności, co oznacza, że wystarczy nam 13 wolnych punktów jeśli Beta i Szał są maksymalnie rozwinięte. Korzystając z tego sposobu można szybko wbić pucharek i potem ponownie przypisać sobie zdolności tak jak nam najbardziej pasuje.