Stellar Blade

Zobacz recenzję
4/10
40-50H
x1
x3
x12
x29
45
0
20
0
2
Cover Art:Stellar Blade – Poradnik do trofeów
45
0
20
0
2

 

Stellar Blade nie ma specjalnie wymagającego, czy mocno czasochłonnego zestawu trofeów. Co ważne gra pozwoli nam wbijać platynkę bez wymogu wyboru konkretnego poziomu trudności. To od nas zależy jak duże wyzwanie będziemy chcieli przyjąć. Pucharki składają się głównie ze sporej ilości znajdziek. Oprócz tego rzeczy fabularne, zadania poboczne, czy klasyczne używanie umiejętności.

 

Krok po kroku w Stellar Blade:

Jak wspominałem we wstępie Stellar Blade nie wymaga od nas gry na żadnym wyższym poziomie trudności. Jeśli chcemy możemy się od razu zdecydować na poziom fabularny. W razie czego w każdym momencie gry możemy go zmienić. Tytuł ten posiada dość sporo pucharków możliwych do pominięcia, acz momenty bez powrotu są tu mocno sygnalizowane. Poniżej prezentuję najbardziej optymalną trasę ku platynowemu dzbankowi.

 

KROK I – Zebranie wszystkich znajdziek oraz zakończenie nr 1

W pierwszym przejściu najlepiej od razu zabrać się za zbieranie tej sporej ilości znajdziek. Materiały wideo dotyczące ich lokalizacji znajdują się w opisie srebro Kolekcjonerka puszek. W ostatnim punkcie kontrolnym NALEŻY zachować sobie zapis, by nie musieć powtarzać całej gry wymagającej zbieractwa pod kolejne zakończenie. Poniżej prezentuje główne kroki jakie należy tu obrać.

  • Zbieramy wszelkie możliwe znajdzki zgodnie z materiałami z opisu srebro Kolekcjonerka puszek do etapu przed Abyss Levoire. Jest to pierwszy punkt bez powrotu. I przed tą lokacją trzeba się upewnić, że wykonaliśmy wszystko co możliwe. Zadania poboczne i znajdźki wpływają tu na jedno z kolejnych zakończeń. Punkt bez powrotu następuje po wspominanej lokacji, dlatego zaleca się wyczyścić wszystko na spokojnie przed jej odwiedzeniem.
  • Kontynuujemy zbieranie znajdziek do momentu ukończenia lokacji Spire 4. Jest to kolejny punkt bez powrotu. Po rozmowie z Lily i pchnięciu fabuły dalej nie da się już wrócić. Dlatego PRZED rozmową odpoczywamy w obozie i zachowujemy sobie ten zapis na chmurze. Przy okazji warto tymczasowo wyłączyć automatyczną synchronizację zapisów w chmurze dla Stellar Blade, by przypadkiem nam nie nadpisało. Poniżej instrukcja.
  • Przesyłamy nasz zapis do chmury (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Prześlij lub usuń z pamięci konsoli -> Przesyłamy zapis ze Stellar Blade do chmury.
  • Wyłączamy automatyczne przesyłanie zapisu do chmury dla gry Stellar Blade (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Synchronizuj zapisane dane -> Automatycznie synchronizuj zapisane dane -> Wyłączamy synchronizacje dla gry Stellar Blade.
  • Kluczową rzeczą na ten moment po przesłaniu zapisu jest sprawdzenie listy trofeów na konsoli pod kątem pucharków srebro Badaczka Naytiba oraz srebro Skrupulatna badaczka. Powinniśmy mieć dokładnie 63/67 danych Naytiba oraz 87/89 obozów. Jeśli czegoś brakuje to przed ruszeniem do finału będzie trzeba poszukać.
  • Gdy wszystko gra ruszamy do finału. Na końcu gry czeka nas ostateczna decyzja i musimy zgodnie z zakończeniem zloto Powrót do Kolonii wybrać opcję „Nie bierz za rękę„. Jest to konieczny wybór jeśli zdobywamy trofeum srebro Badaczka Naytiba, gdyż tylko w tym wariancie pokonamy ostatni typ Naytiba.

 

KROK II – Wczytanie poprzedniego zapisu z chmury oraz zakończenie nr 2

Po pierwszym zakończeniu gry możemy teraz skorzystać z przesłanego wcześniej zapisu do chmury, by zdobyć drugie z możliwych zakończeń bez konieczności przechodzenia całej gry od nowa.

  • Pobieramy nasz zapis z chmury (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Pobierz lub usuń z pamięci konsoli -> Pobieramy zapis ze Stellar Blade z chmury.
  • Włączamy ponownie automatyczne przesyłanie zapisu do chmury dla gry Stellar Blade (wymagany PS+). Ustawienia konsoli -> Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji -> Zapisane dane (PS5) -> Synchronizuj zapisane dane -> Automatycznie synchronizuj zapisane dane -> Włączamy synchronizacje dla gry Stellar Blade.
  • Ponownie ruszamy do finału gry. Na końcu zgodnie z zakończeniem zloto Tworzenie nowych wspomnień wybieramy opcję „Weź za rękę” i szykujemy się na finalną walkę.

 

KROK III – Nowa Gra+ oraz zakończenie nr 3

Na sam koniec zostanie nam już ostatnie zakończenie, które będzie wymagało rozpoczęcia nowej gry. Warto przy okazji ogarnąć dodany w ramach aktualizacji tryb Nowej Gry+. Mamy tam dwa pucharki do wbicia, z czego jeden wpadnie przy okazji. W tym przejściu skupiamy się wyłącznie na głównym wątku fabularnym. Nie wykonujemy żadnych zadań pobocznych i nie zbieramy żadnych znajdziek. Jest to konieczne do uzyskania zakończenia zloto Cena utraconych wspomnień. W finale wybieramy opcję „Weź za rękę” i kolejny raz pokonujemy bossa.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Protokół EVE</span> / <span>EVE Protocol

Protokół EVE / EVE Protocol

Zdobądź wszystkie trofea. / Acquired all trophies.

Platynowy pucharek, cel naszych starań 🙂

Ikona osiągnięcia: Przygotowanie obozu</span> / <span>Camp Preparation

Przygotowanie obozu / Camp Preparation

Aktywuj pierwszy obóz. / Activated the first Camp.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po aktywowaniu pierwszego obozu w grze.

Ikona osiągnięcia: Abaddon</span> / <span>Abaddon

Abaddon / Abaddon

Pokonano Abaddona. / Defeated Abaddon.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa w lokacji Eidos 7.

Ikona osiągnięcia: Skażacz</span> / <span>Corrupter

Skażacz / Corrupter

Pokonano Skażacza. / Defeated Corrupter.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa w lokacji Eidos 7.

Ikona osiągnięcia: Gigas</span> / <span>Gigas

Gigas / Gigas

Pokonano Gigasa. / Defeated Gigas.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trzeciego bossa w lokacji Eidos 7.

Ikona osiągnięcia: Bestia</span> / <span>Brute

Bestia / Brute

Pokonano Bestię. / Defeated Brute.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek można pominąć jeśli przekroczymy pierwszy punkt bez powrotu. Trofeum związane z opcjonalnym starciem z bossem w lokacji Pustkowie. Wiąże się ono z ukończeniem pobocznego zadania „Życie złomiarzy” możliwego do rozpoczęcia w mieście Xion. Jest ono pokazane na materiale wideo w TYM miejscu.

Ikona osiągnięcia: Altess Levoire</span> / <span>Altess Levoire

Altess Levoire / Altess Levoire

Odzyskaj hiperogniwo z Altess Levoire. / Retrieved the Hyper Cell from Altess Levoire.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu lokacji Altess Levoire.

Ikona osiągnięcia: Tropiciel</span> / <span>Stalker

Tropiciel / Stalker

Pokonano Tropiciela. / Defeated Stalker.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa w lokacji Macierz 11.

Ikona osiągnięcia: Niszczyciel</span> / <span>Juggernaut

Niszczyciel / Juggernaut

Pokonano Niszczyciela. / Defeated Juggernaut.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa w lokacji Macierz 11.

Ikona osiągnięcia: Tachy</span> / <span>Tachy

Tachy / Tachy

Pokonano Tachy. / Defeated Tachy.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trzeciego bossa w lokacji Macierz 11.

Ikona osiągnięcia: Behemot</span> / <span>Behemoth

Behemot / Behemoth

Pokonano Behemota. / Defeated Behemoth.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek można pominąć jeśli przekroczymy pierwszy punkt bez powrotu. Trofeum związane z opcjonalnym starciem z bossem w lokacji Wielka Pustynia. Wiąże się ono z ukończeniem zadań pobocznych „Historia złomiarki” oraz „Spotkanie” możliwych do rozpoczęcia w mieście Xion. Są one pokazane na materiale wideo w TYM miejscu.

Ikona osiągnięcia: Abyss Levoire</span> / <span>Abyss Levoire

Abyss Levoire / Abyss Levoire

Odzyskaj hiperogniwo z Abyss Levoire. / Retrieved the Hyper Cell from Abyss Levoire.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu lokacji Abyss Levoire.

Ikona osiągnięcia: Belial</span> / <span>Belial

Belial / Belial

Pokonano Beliala. / Defeated Belial.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa w lokacji Spire 4.

Ikona osiągnięcia: Karakuri</span> / <span>Karakuri

Karakuri / Karakuri

Pokonano Karakuri. / Defeated Karakuri.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa w lokacji Spire 4.

Ikona osiągnięcia: Demogorgon</span> / <span>Demogorgon

Demogorgon / Demogorgon

Pokonano Demogorgona. / Defeated Demogorgon.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu trzeciego bossa w lokacji Spire 4.

Ikona osiągnięcia: Raven</span> / <span>Raven

Raven / Raven

Pokonano Raven. / Defeated Raven.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa w finale gry.

Ikona osiągnięcia: Powrót do Kolonii</span> / <span>Return to the Colony

Powrót do Kolonii / Return to the Colony

Dotrzyj do zakończenia „Powrót do Kolonii”. / Achieved Return to the Colony ending.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z jednym z trzech zakończeń gry. W samym finale po spotkaniu Adama czeka nas ostateczna decyzja od której zależy jedno z dwóch zakończeń oraz innych starć z bossem. By otrzymać ten konkretny pucharek musimy wybrać opcję „Nie bierz za rękę„. Jest to też konieczny wybór jeśli zdobywamy trofeum srebro Badaczka Naytiba, gdyż tylko w tym wariancie pokonamy ostatni typ Naytiba.

Ostateczny wybór wpływający na zakończenie

UWAGA! By niepotrzebnie nie przechodzić gry trzy razy zaleca się zachować sobie w chmurze zapis sprzed wylotu z miasta Xion w finale gry. Dzięki temu używając tego zapisu możemy potem szybko zdobyć też zakończenie zloto Tworzenie nowych wspomnień, jeśli ogarnialiśmy w tym przejściu zbieranie znajdziek.

Ikona osiągnięcia: Cena utraconych wspomnień</span> / <span>Cost of Lost Memories

Cena utraconych wspomnień / Cost of Lost Memories

Dotrzyj do zakończenia „Cena utraconych wspomnień”. / Achieved Cost of Lost Memories ending.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z jednym z trzech zakończeń gry. W wypadku tego zakończenia musimy też podjąć odpowiednie kroki podczas całej wcześniejszej rozgrywki. Stellar Blade bowiem oferuje tajemniczy pasek postępu wspomnień u naszej towarzyszki Lily. Napełnia się on automatycznie podczas zadań fabularnych, a także pobocznych, czy przy zbieraniu dokumentów. Do tego zakończenia nie możemy naładować tego paska. Niestety gra pokazuje % tylko chwilowo w momencie jego dopełnienia, więc nie sposób nigdzie sprawdzić postępu. Najprostszą opcją pod ten pucharek jest zagranie Nowej Gry+ i skupienie się wyłącznie na głównym wątku. Olewamy wszelkie znajdźki oraz zadania poboczne. Pewność, że jesteśmy na dobrej drodze zyskamy, gdy gra skieruje nas od razu do obszaru Spire 4 całkowicie unikając eksploracji Eidos 9. W samym finale po spotkaniu Adama czeka nas ostateczna decyzja od której zależy jedno z dwóch zakończeń oraz innych starć z bossem. By otrzymać ten konkretny pucharek musimy wybrać opcję „Weź za rękę„.

Ikona osiągnięcia: Tworzenie nowych wspomnień</span> / <span>Making New Memories

Tworzenie nowych wspomnień / Making New Memories

Dotrzyj do zakończenia „Tworzenie nowych wspomnień”. / Achieved Making New Memories ending.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z jednym z trzech zakończeń gry. W wypadku tego zakończenia musimy też podjąć odpowiednie kroki podczas całej wcześniejszej rozgrywki. Stellar Blade bowiem oferuje tajemniczy pasek postępu wspomnień u naszej towarzyszki Lily. Napełnia się on automatycznie podczas zadań fabularnych, a także pobocznych, czy przy zbieraniu dokumentów. Do tego zakończenia musimy w pełni naładować ten pasek. Niestety gra pokazuje % tylko chwilowo w momencie jego dopełnienia, więc nie sposób nigdzie sprawdzić postępu. Warto, więc się za to zabrać, gdy ogarniamy przejście związane ze zbieractwem. Podnosimy wszelkie znajdźki oraz realizujemy wszystkie zadania poboczne. Pewność, że jesteśmy na dobrej drodze zyskamy, gdy gra skieruje nas od razu do obszaru Eidos 9 przed udaniem się do lokacji Spire 4. W samym finale po spotkaniu Adama czeka nas ostateczna decyzja od której zależy jedno z dwóch zakończeń oraz innych starć z bossem. By otrzymać ten konkretny pucharek musimy wybrać opcję „Weź za rękę„.

W prawym górnym rogu zapełnia się pasek wspomnień Lily. Jest widoczny tylko chwile po ukończeniu jakiegoś wątku, czy znalezieniu dokumentu.

UWAGA! By niepotrzebnie nie przechodzić gry trzy razy zaleca się zachować sobie w chmurze zapis sprzed wylotu z miasta Xion w finale gry. Dzięki temu używając tego zapisu możemy potem szybko zdobyć też zakończenie zloto Powrót do Kolonii dokonując innej decyzji.

Ikona osiągnięcia: Kolekcjonerka puszek</span> / <span>Can Collector

Kolekcjonerka puszek / Can Collector

Zbierz wszystkie puszki. / Collected all cans.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Puszki to dziwny typ znajdziek związany z kolekcjonowaniem napojów ze świata przed katastrofą. Jest ich dokładnie 49 do zebrania i musimy znaleźć je wszystkie. Sprawdzenie kolekcji w gablotce w obozie Xion gwarantuje nam różne nagrody z nowym nanokombinezonem na samym końcu. Lokalizacje wszystkich puszek są pokazane na materiałach wideo zamieszczonych poniżej.

Poniżej prezentuje ustaloną według mnie najbardziej optymalną drogę do zbierania wszystkich możliwych znajdziek podczas całej naszej przygody ze Stellar Blade. Podzieliłem te filmy tak, by spokojnie można było korzystać z nich jeden po drugim bez zbędnego skakania między całymi materiałami dedykowanymi konkretnym lokacjom. Wiąże się to z faktem, że nieraz powracamy do części obszarów po czasie, by móc zdobyć coś nowego.

Optymalna kolejność zbieractwa

Eidos 7 – Część 1/2 – początek zbieractwa jest korytarzowy. Zaczynamy naszą przygodę w tej lokacji i spokojnie możemy śledząc poniższy materiał wyzbierać większość przedmiotów. Do pozostałych wrócimy później, gdy już fabularnie odblokujemy między innymi możliwość podwójnego skoku.

 

Pustkowie – Część 1/2 – po ukończeniu wątku głównego na Eidos 7 trafimy do miasta Xion. Nie zajmujemy się jednak tam jeszcze znajdźkami, gdyż będzie nam brakować tego podwójnego skoku oraz zasobów do zakupów w sklepach. Najlepiej po prostu pchnąć główną historię dalej, by Eve trafiła do lokacji Pustkowia i tam kontynuować nasze zbieractwo.

 

Altess Levoire – po większościowym oczyszczeniu Pustkowia możemy zabrać się za tą niewielką, podziemną lokację. Po jej ukończeniu w rozmowie w naszej bazie w Xion otrzymamy w końcu upragniony podwójny skok.

 

Xion – Część 1/2 – po powrocie z Altess Levoire możemy się zająć ogarnięciem większości znajdziek w mieście. Druga część przyjdzie po powrocie z lokacji Macierz 11.

 

Pustkowie – Część 2/2 – przychodzi moment, w którym możemy już całkowicie zamknąć zbieractwo w tym regionie.

 

Eidos 7 – Część 2/2 – możemy teraz wrócić do obszaru, który odwiedzaliśmy jako pierwszy i tam wyzbierać przedmioty, które nam jeszcze zostały.

 

Macierz 11 – po zaliczeniu poprzednich lokacji możemy kierować się do nowego obszaru zgodnie z głównym wątkiem fabularnym.

 

Wielka Pustynia – największy otwarty obszar gry, w którym spędzimy najwięcej czasu. Udamy się tam w poszukiwaniu lokacji Abyss Levoire, ale nim się do niej udamy wyczyśćmy wszystkie pozostałe, gdyż po jego ukończeniu następuje pierwszy punkt bez powrotu.

 

Wędkarstwo – tej specyficznej, pobocznej aktywności poświęciłem osobny film z uwagi, że realizacja zadań związanych z połowami rzuca nas po różnych odwiedzanych już wcześniej lokacjach. Możemy się za to spokojnie zabrać po wyczyszczeniu Wielkiej Pustyni.

 

Xion – Część 2/2 – ostatnia z odwiedzanych już wcześniej lokacji, którą możemy teraz na spokojnie wyczyścić z brakujących znajdziek.

 

Abyss Levoire – kolejna, podziemna niewielka lokacja. Pamiętajmy jednak, by przed jej rozpoczęciem koniecznie zakończyć zbieranie w pozostałych obszarach oraz zaliczyć wszystkie dostępne misje poboczne, gdyż będzie to pierwszy punkt bez powrotu.

 

Eidos 9 – nowa lokacja na którą udamy się tylko, gdy napełniliśmy pasek postępu pamięci Lily. Wiąże się to z jednym z zakończeń. Jeśli sumiennie zbieraliśmy znajdźki oraz kończyliśmy zadania poboczne nie powinniśmy mieć z tym problemu.

 

Spire 4 – ostatnia odwiedzana przed gry finałem lokacja. Po jej zakończeniu będziemy mieli jeszcze jeden punkt pozwalający na ewentualne zebranie jakiejś pominiętej rzeczy.

 

Finał – ostatni materiał dotyczący znajdziek w samej końcówce gry. Mamy tu dostępny też ostatni moment na ewentualne zebranie pojedynczych przegapionych rzeczy oraz na wykonanie zapisu do uzyskania dwóch zakończeń za jednym zamachem. Warto podkreślić, że na ten moment powinniśmy mieć zebrane na liście trofeów konsoli dokładnie 87/89 obozów oraz 63/67 danych Naytiba.

Ikona osiągnięcia: Kolekcjonerka nanokombinezonów</span> / <span>Nano Suit Collector

Kolekcjonerka nanokombinezonów / Nano Suit Collector

Zbierz 30 nanokombinezonów. / Acquired 30 Nano Suits.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Nanokombinezony to kosmetyczny element dla naszej bohaterki. Nie mają one wpływu na nic poza wyglądem. W podstawowej wersji gry było ich 40, ale wraz z aktualizacjami dodane zostało trochę nowych. Do pucharka musimy nie tylko odnaleźć wzór, ale też i wytworzyć dany kostium w obozie. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Kolekcjonerka zapisów</span> / <span>Records Collector

Kolekcjonerka zapisów / Records Collector

Zbierz 200 wpisów w bazie danych (kart pamięci, dokumentów lub kodów dostępu). / Collected 200 Data Bank entries (Memorysticks, Documents, or Passcodes).

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Do tego trofeum zaliczają się trzy typy znajdziek: karty pamięci (oznaczane jako notatki), dokumenty oraz kody dostępu. Łącznie musimy zdobyć ich 200, ale w grze jest trochę więcej. Mamy dokładnie 186 kart pamięci (notatek), 112 dokumentów oraz 23 kody dostępu. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Samotna rybaczka</span> / <span>Lonely Fisherman

Samotna rybaczka / Lonely Fisherman

Złap 20 różnych ryb. / Caught 20 different fish.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z dodatkową aktywnością w postaci wędkarstwa. Wymagane do pucharka 20 różnych ryb złowimy, jeśli zbieramy wszystkie znajdźki, gdyż jest to wymóg jednego z zadań pobocznych. W razie czego poniżej załączam materiał wideo dotyczący znajdziek związanych z wędkowaniem.

 

Poniższa tabelka dostępnych ryb pomija dwie ryby Jumbo, gdyż możliwość ich złowienia pojawia się już po zdobyciu omawianego trofeum. Do łowienia warto sobie zakupić dwie wersje instrukcji łowieckich, by ułatwić proces łowienia. Trzeciej nie ma sensu, bo jest droga, a szybciej zdobędziemy w ramach zdania pobocznego najlepsze możliwe instrukcje.

 

RYBA TYP PRZYNĘTA ŁOWISKO
Złota rybka Mała Mała krewetka Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion, Oaza
Poskoczek mułowy Mała Mała krewetka Wieża Zegarowa Eidos 7, Oaza
Betta Mała Mała krewetka Oaza
Motylek Mała Mała krewetka Oaza
Rozdymka Mała Mała krewetka Pustkowie, Oaza
Homar Mała Mała krewetka Wyjście z Xion, Pustkowie, Oaza
Latająca ryba Średnia Wijący się owad Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion
Rogatnica Średnia Wijący się owad Wieża Zegarowa Eidos 7, Pustkowia
Maszkarowate Średnia Wijący się owad Wieża Zegarowa Eidos 7, Jaskinia na Pustkowiach
Bass morski Średnia Wijący się owad Wieża Zegarowa Eidos 7, Pustkowia
Makrela Średnia Wijący się owad Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion
Dorada czerwona Średnia Wijący się owad Wyjście z Xion, Oba Pustkowia
Karp koi Średnia Wijący się owad Wieża Zegarowa Eidos 7, Wyjście z Xion, Oba Pustkowia
Sum kanałowy Średnia Wijący się owad Kanały Eidos 7, Wyjście z Xion, Jaskinia na Pustkowiach
Łosoś Średnia Wijący się owad Wyjście z Xion, Oba Pustkowia
Koryfena Duża Kawałek ryby Wieża Zegarowa Eidos 7, Oba Pustkowia
Halibut Duża Kawałek ryby Wieża Zegarowa Eidos 7
Samogłów Duża Kawałek ryby Wieża Zegarowa Eidos 7, Oba Pustkowia
Żaglica Duża Kawałek ryby Wieża Zegarowa Eidos 7, Oba Pustkowia
Pacyficzny tuńczyk pospolity Duża Kawałek ryby Wieża Zegarowa Eidos 7, Jaskinia na Pustkowiach
Arowana Gigantyczna Specjalna przynęta Jaskinia na Pustkowiach, Oaza
Piraruku Gigantyczna Specjalna przynęta Oaza
Żarłacz biały Gigantyczna Specjalna przynęta Oaza
Ikona osiągnięcia: Łowczyni skrzynek</span> / <span>Box Hunter

Łowczyni skrzynek / Box Hunter

Otwórz 200 skrzynek. / Opened 200 boxes.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu, choć akurat skrzyń jest pod dostatkiem i praktycznie się o nie potykamy. Musimy otworzyć ich 200. Niektóre otwierają się same po kopniaku, ale część wymaga hakowania. Wszystkich skrzyń do otwarcia jest około 300. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Badaczka Naytiba</span> / <span>Naytiba Researcher

Badaczka Naytiba / Naytiba Researcher

Zdobądź informacje o wszystkich Naytiba. / Got information on all Naytibas.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Danych Naytiba jest według trofeów dokładnie 67, choć z panelu informacyjnego menu wygląda na mniej. Wiąże się to z faktem, że niektóre potwory liczą się ponownie z uwagi na fazy, a lista w menu tego nie uwzględnia. By zdobyć to trofeum musimy wybrać też zakończenie zloto Powrót do Kolonii, gdyż tylko w nim natrafimy na ostatnie dane. Warto tu podkreślić, że w przypadku Naytiba MUSIMY zaliczyć wszystkie wpisy w jednym przejściu. Jeśli przegapimy pojedynczy wpis trzeba będzie przy kolejnym przejściu gry zbierać wszystkie ponownie i nie wystarczy znaleźć tylko tego jednego brakującego. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Skrupulatna badaczka</span> / <span>Meticulous Explorer

Skrupulatna badaczka / Meticulous Explorer

Aktywuj wszystkie obozy. / Activated all Camps.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Musimy aktywować dokładnie 89 obozów. Nie ma konieczności odpoczywania w nich, ale należy do każdego wrzucić monetę, by go aktywować. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Perfekcyjny egzokręgosłup</span> / <span>Perfect Exospine

Perfekcyjny egzokręgosłup / Perfect Exospine

Maksymalnie ulepsz 10 egzokręgosłupów. / Enhanced 10 Exospines to their max.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Egzokręgosłupów jest dokładnie 12, plus kolejne w ulepszonej wersji zdobędziemy w ramach Nowej Gry+. Trafiają się one w charakterystycznych skrzynkach. Po znalezieniu możemy w obozie je ulepszyć odblokowując nowe bonusy. Do pucharka musimy maksymalnie ulepszyć 10 takich egzokręgosłupów. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Perfekcyjne Krwawe ostrze</span> / <span>Perfect Blood Edge

Perfekcyjne Krwawe ostrze / Perfect Blood Edge

Maksymalnie ulepsz Krwawe ostrze. / Enhanced Blood Edge to its max.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Rdzenie broni to sprzęt pozwalający ulepszyć nasz miecz. Wypadają one z pokonanych bossów. Z czego z pobocznych otrzymujemy ich uszkodzone wersje, które możemy wymienić na działające 2 za 1 w sklepie małego drona z Pustkowi. Rdzeni jest nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Perfekcyjny napełniany bukłak</span> / <span>Perfect Rechargeable Tumbler

Perfekcyjny napełniany bukłak / Perfect Rechargeable Tumbler

Maksymalnie ulepsz napełniany bukłak. / Enhanced the Rechargeable Tumbler to its max.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Bukłak to nasz pojemnik na mikstury uzdrawiające. Im bardziej go ulepszymy tym więcej mikstur będziemy posiadali do wykorzystania. Maksymalnie 8 sztuk. W grze mamy do odnalezienia dokładnie 15 modułów ulepszających. Z czego z dwa do kupienia sklepie małego drona z Pustkowi. Modułów jest nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Perfekcyjne ulepszenie fizyczne</span> / <span>Perfect Physical Enhancement

Perfekcyjne ulepszenie fizyczne / Perfect Physical Enhancement

Maksymalnie ulepsz PŻ. / Enhanced HP to its max.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Zdrowie ulepszamy znajdując tak zwane rdzenie ciała wydobywane z poległych towarzyszek. Jest to klasyczny system zwiększania paska zdrowia w grach tego gatunku. W grze mamy do odnalezienia dokładnie 20 rdzeni. Jest ich nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Perfekcyjne ulepszenie energii beta</span> / <span>Perfect Beta Energy Enhancement

Perfekcyjne ulepszenie energii beta / Perfect Beta Energy Enhancement

Maksymalnie ulepsz energię beta. / Enhanced Beta Energy to its max.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Możliwe do przeoczenia jeśli przegapimy punkt bez powrotu. Energię beta ulepszamy znajdując tak zwane rdzenie beta wydobywane z poległych towarzyszek. Jest to klasyczny system zwiększania paska energii w grach tego gatunku. W grze mamy do odnalezienia dokładnie 20 rdzeni. Jest ich nieco więcej niż potrzeba do pucharka, ale możemy je potem wykorzystać w Nowej Grze+. Materiały wideo związane z lokalizacją wszystkich znajdziek są podlinkowane w opisie pucharka srebro Kolekcjonerka puszek.

Ikona osiągnięcia: Dokładna techniczka</span> / <span>Thorough Technician

Dokładna techniczka / Thorough Technician

Naucz się wszystkich umiejętności. / Learned all skills.

Trofeum związane z ulepszeniem postaci. Kolejne ulepszenia zdobywamy napełniając pasek doświadczenia poprzez pokonywanie przeciwników, czy znajdowanie poległych i zbieranie znajdziek. By maksymalnie ulepszyć nasze drzewko umiejętności potrzebujemy dokładnie 96 punktów umiejętności. Jeśli zbieraliśmy wszystkie znajdźki i nie unikaliśmy walki nie powinniśmy mieć z tym większego problemu. Gdyby czegoś brakowało łatwo możemy dobić to w trybie Nowej Gry+.

Ikona osiągnięcia: Poza przeznaczeniem</span> / <span>Beyond Fate

Poza przeznaczeniem / Beyond Fate

Skończ wątek Enyi i Su. / Completed Enya and Su's story.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wątek Enyi i Su będziemy mogli rozpocząć w mieście Xion i składa się on z serii trzech zadań. Zadania „Patrząc na ciebie” oraz „Dotrzymywanie tajemnic” są pokazane w ramach materiałów wideo dotyczących znajdziek w opisie srebro Kolekcjonerka puszek. Ostatnie zadanie „Madame Machine” otrzymamy po ukończeniu wątku drona D1G-g2r związanego z trofeum srebro Biiip!.

Ikona osiągnięcia: Siostrzana miłość</span> / <span>Sisterly Love

Siostrzana miłość / Sisterly Love

Skończ wątek Kayi. / Completed Kaya's story.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wątek Kayi będziemy mogli rozpocząć w mieście Xion i składa się on z serii dwóch zadań. Zadania „Historia złomiarki” oraz „Spotkanie” są pokazane w ramach materiałów wideo dotyczących znajdziek w opisie srebro Kolekcjonerka puszek. By odblokować drugie zadanie potrzebne będzie zwiększenie relacji ze sprzedawczynią do 2 poziomu, co też jest pokazane na wspominanych materiałach.

Ikona osiągnięcia: Biiip!</span> / <span>Beep!

Biiip! / Beep!

Skończ wątek D1G-g2r. / Completed D1G-g2r's story.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wątek D1G-g2r będziemy mogli rozpocząć w lokacji Pustkowia i składa się on z serii dwóch zadań. Zadanie „Plan oczyszczenia Ziemi” możemy zacząć już przy pierwszym spotkaniu na wysypisku śmieci. By odblokować drugie zadanie potrzebne będzie zwiększenie relacji ze sprzedawcą do 2 poziomu. Wtedy pojawi się możliwość rozpoczęcia zadania „CnL – Komunikuj się i łącz„.

Ikona osiągnięcia: Artystka sztuk walki na polu bitwy</span> / <span>Battlefield Martial Artist

Artystka sztuk walki na polu bitwy / Battlefield Martial Artist

Perfekcyjnie uniknij 200 ataków wroga. / Perfect Dodged 200 enemy attacks.

Perfekcyjny unik to specjalna mechanika polegająca na wciśnięciu tuż przed atakiem przeciwnika. Poprawnie wykonany manewr charakteryzuje się chwilowym spowolnieniem czasu i czerwoną poświatą. Możemy sobie trochę ułatwić to zadanie na dwa sposoby. Pierwszym jest rozwój drzewka Przetrwania, która zwiększa nam okno czasu na jego wykonanie. Drugim jest zdobycie i rozwinięcie Egzokręgosłupu refleksu, który możemy znaleźć w lokacji Macierz 11. Dodatkowo istotny też będzie wybór niższego poziomu trudności. Do trofeum musimy wykonać poprawie 200 takich uników, ale z pewnością automatycznie zrobimy ich więcej.

Ikona osiągnięcia: Zwinna gladiatorka</span> / <span>Agile Gladiator

Zwinna gladiatorka / Agile Gladiator

Perfekcyjnie sparuj 300 ataków wroga. / Perfect Parried 300 enemy attacks.

Perfekcyjne parowanie to specjalna mechanika polegająca na wciśnięciu tuż przed atakiem przeciwnika. Poprawnie wykonany manewr charakteryzuje się chwilowym spowolnieniem czasu i charakterystycznym brzękiem odbitego uderzenia. Nabija on też pasek ogłuszenia u przeciwnika wystawiając go później na atak. Możemy sobie trochę ułatwić to zadanie na dwa sposoby. Pierwszym jest rozwój drzewka Przetrwania, która zwiększa nam okno czasu na jego wykonanie. Drugim jest zdobycie i rozwinięcie Egzokręgosłupu refleksu, który możemy znaleźć w lokacji Macierz 11. Dodatkowo istotny też będzie wybór niższego poziomu trudności. Do trofeum musimy wykonać poprawie 300 takich parowań, ale z pewnością automatycznie zrobimy ich więcej.

Ikona osiągnięcia: Cicha egzekutorka</span> / <span>Silent Executioner

Cicha egzekutorka / Silent Executioner

Pokonano 50 wrogów, wykonując egzekucję. / Defeated 50 enemies by execution.

Egzekucja to specjalna mechanika polegająca natychmiastowym wyeliminowaniu przeciwnika po wciśnięciu przycisku . By móc tego dokonać musimy najpierw wykupić odpowiednią umiejętność w drzewku Ataku. Egzekucję można sprowokować na dwa sposoby. Zakraść się do przeciwnika od tytułu lub przy użyciu parowania zbić mu pasek ogłuszenia do zera i wtedy dobić. Wystarczy ubić tak 50 przeciwników.

Ikona osiągnięcia: Łowczyni Naytiba</span> / <span>Naytiba Hunter

Łowczyni Naytiba / Naytiba Hunter

Pokonano 100 wrogów, używając umiejętności bety. / Defeated 100 enemies with Beta Skills.

Umiejętności beta to specjalne mocarne ciosy które aktywujemy poprzez przytrzymanie i wciśnięcie jednego z przycisków akcji. Korzystanie wymaga jednak zgromadzenia energii beta, którą ładujemy zwykłymi atakami. Ciosy beta wymagają wcześniejszego odblokowania w dedykowanym im drzewku umiejętności.

Ataki beta:

  • Cięcie + – szeroki atak możliwy do zadania obrażeń całej grupie wrogów.
  • Tryplet + – sekwencja ciosów do przodu wymierzonych w pojedynczego wroga. Skuteczne na bossów.
  • Rażąca fala + – sekwencja dystansowych fal energii. Można stosować z odległości po namierzeniu wroga.
  • Przełamanie osłony + – atak wstrząsowy niszczący osłony przeciwników.
Ikona osiągnięcia: Bezlitosna niszczycielka</span> / <span>Relentless Destroyer

Bezlitosna niszczycielka / Relentless Destroyer

Pokonano 50 wrogów, używając umiejętności szału. / Defeated 50 enemies with Burst Skills.

Umiejętności beta to specjalne mocarne ciosy które aktywujemy poprzez przytrzymanie i wciśnięcie jednego z przycisków akcji. Korzystanie wymaga jednak zgromadzenia energii szału, którą ładujemy wykonując perfekcyjne parowania, uniki oraz egzekucje wrogów. Ciosy szału wymagają wcześniejszego odblokowania w dedykowanym im drzewku umiejętności.

Zdolności szału:

  • Naskok + – bohaterka wyskakuje i uderza w ziemię zadając obrażenia pobliskim wrogom.
  • Karzące ostrze + – okrężny atak odpychający trafionych wrogów.
  • Nawałnica + – wywołuje burzę ciosów siekających wszystko dookoła. Mocny atak, wart inwestycji.
  • Forsowanie + – czasowo zwiększa siłę i szybkość wszystkich ataków.
Ikona osiągnięcia: Agentka zemsty</span> / <span>Revenging Agent

Agentka zemsty / Revenging Agent

Pokonano 50 wrogów w trybie tachionowym. / Defeated 50 enemies in Tachy Mode.

Ten specjalny tryb furii odblokowuje się po ukończeniu lokacji Macierz 11. Aktywujemy go wciskając jednocześnie oraz . Jesteśmy wtedy przez pewien czas nieśmiertelni, ale każdy otrzymany atak przyspiesza nam czas trwania furii, więc lepiej jest nie dawać się okładać. Mamy dostępne też nowe specjalne i wyjątkowo niszczycielskie zdolności, z których dowolnie możemy korzystać. By wejść w ten tryb musimy mieć jednak w pełni napełniony jego pasek, a robimy to po prostu pokonując przeciwników. Do tego pucharka najlepiej jest zbierać jakąś większą grupkę słabszych przeciwników, by ich szybko skasować.

Ikona osiągnięcia: Bezwzględna snajperka</span> / <span>Cold-blooded Sniper

Bezwzględna snajperka / Cold-blooded Sniper

Pokonano 150 wrogów, używając ataków dystansowych. / Defeated 150 enemies with ranged attacks.

Trofeum związane z atakowaniem bronią dystansową. Nasze działko nie jest specjalnie skutecznie i poza lokacjami wymuszającymi jego użycie takimi jak Altess Levoire oraz Abyss Levoire nie bardzo jest sens strzelania. Jednak we wspominanych lokacjach ustrzelimy ich dość sporo. Warto dodać też, że atak beta Rażąca fala + też się zalicza do dystansowych. Mi wpadło to trofeum właśnie przy jego użyciu.

Ikona osiągnięcia: Okrutna wyzwolicielka</span> / <span>Cruel Liberator

Okrutna wyzwolicielka / Cruel Liberator

Pokonano 1500 wrogów. / Defeated 1,500 enemies.

Klasyczne kumulacyjne trofeum związane z pokonanymi przeciwnikami. Nie ma znaczenia jakimi technikami będziemy się posługiwali. Grunt, by podczas gry padło 1500 przeciwników. Stellar Blade jest bardzo mocno nastawione na starcia, więc powinno nam wpaść bez problemu.

Ikona osiągnięcia: Powtarzające się protokoły</span> / <span>Repeating Protocols

Powtarzające się protokoły / Repeating Protocols

Ukończ nową grę plus. / Completed New Game +.

Fabularne

Trofeum dodane w ramach aktualizacji gry. Nie jest wymagane do platyny, ale i tak wpadnie nam przy okazji wbijania z uwagi na zdobywanie wszystkich zakończeń. Wystarczy jednokrotnie ukończyć grę w trybie Nowej Gry+.

Ikona osiągnięcia: Nieskończone ostrze</span> / <span>Infinite Blade

Nieskończone ostrze / Infinite Blade

Naucz się wszystkich umiejętności w nowej grze plus. / Learned all skills in New Game +.

Trofeum dodane w ramach aktualizacji gry. Nie jest wymagane do platyny, ale warto je przy okazji zdobyć. Wraz z wprowadzeniem Nowej Gry+ pojawiły się też nowe możliwości rozwoju w drzewku umiejętności. Wiążą się one z zakładkami Beta oraz Szał. Mamy tam 12 nowych umiejętności, z których każda kosztuje 6 punktów, co daje nam 72 punktów umiejętności do ich odblokowania. Warto jednak zaznaczyć, że w obozach możemy zresetować przypisane zdolności przy użyciu przedmiotu Inicjalizator PU. Jeśli z tego nie korzystaliśmy wcześniej powinniśmy mieć ich pod dostatkiem. Resetując pozostałe trzy drzewka zyskamy 59 punktów umiejętności, co oznacza, że wystarczy nam 13 wolnych punktów jeśli Beta i Szał są maksymalnie rozwinięte. Korzystając z tego sposobu można szybko wbić pucharek i potem ponownie przypisać sobie zdolności tak jak nam najbardziej pasuje.