Strayed Lights – Poradnik do trofeów i osiągnięć

17 maja 2023

Strayed Lights jest umiarkowanie prostą wariacją na temat gier soulslike. Czeka nas krótka, zajmującą około 3 godzin rozgrywka, w której zwiedzimy 5 różnych etapów zakończonych bossem. Naszym celem jest zebrać wszystkie 78 kule energii, aktywować każdą platformę wiedzy (fioletowe jajo), pokonać każdego przeciwnika, by mieć dość punktów na rozwój każdej umiejętności, oraz pamiętać o odwiedzeniu każdego z rodzeństwa po pokonaniu ich, gdy są w formie bossa. Po pokonaniu trzech bossów przechodzimy do nowego huba gry, więc to czego nie zebraliśmy do tej pory w poprzednim hubie przepada!

Jak oceniasz trudność platyny w Strayed Lights?

View Results

Loading ... Loading ...

• Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
  • Czas do zdobycia platyny: około 3 godziny
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x9 x10
  • Liczba trofeów offline: 26
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: zloto Attuned, zloto Skillful, zloto Historian, zloto Meet again
  • Zglitchowane trofea: BRAK

Opinia znajduje się TUTAJ!

Krok po kroku:

KROK 1

Ukończyć grę, zbierając po drodze wszystkie kule energii, pokonując każdego przeciwnika, aktywując platformy fioletowych jaj, oraz odwiedzić wszystkich uratowanych braci po walce.

Poradnik:

platyna All is one
Obtain all trophies

Platynowe trofeum otrzymamy po zdobyciu wszystkich pozostałych trofeów. Gratulacje!

srebro Gentle touch
Soothe a sibling in a forest

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po pokonaniu bossa w lesie.

srebro Vent
Soothe a sibling in a canyon

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po pokonaniu bossa w kanionie.

srebro Helping hand
Soothe a companion

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po pokonaniu bossa w pajęczych jaskiniach.

srebro Acceptance
Soothe a stuck sibling

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po pokonaniu bossa na zamglonym etapie.

srebro Eyes reopened
Soothe a sibling lost in a dream

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Trofeum wpadnie po pokonaniu bossa na etapie marzeń sennych.

braz Newborn
Take your first steps

Trofeum niemożliwe do pominięcia. To pierwsze trofeum, które odblokujemy. Dostaniemy je od razu na początku rozgrywki, po wykonaniu pierwszych kroków.

braz Duality
Adapt to a new form

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Po wykonaniu pierwszych kroków w grze, nauce sprintu i skakania, w trakcie kolejnej cutscenki nasza postać „dorośnie” a my otrzymamy to trofeum.

braz Journey begins
Discover the crossroads

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Po szkoleniu z poruszania się i walki wrócimy do początkowej lokalizacji i idąc dalej przyjdzie nam walczyć z dwoma pomniejszymi przeciwnikami. Po walce natrafimy na uciekającą przed nami postać. Podążając za nią, odblokujemy to trofeum.

srebro Ascent
Grow stronger

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Po zaliczeniu trzech etapów: kanionu, lasu i pajeczych jaskiń musimy wejść w interakcję z ogromnym, świecącym kryształem na środku groty. W trakcie przerywnika filmowego otrzymamy to trofeum.

srebro The end
Reach the climax of your journey

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Po pokonaniu wszystkich 5 bossów i wejściu w świetlistą bramę, trofeum wpadnie w trakcie cutscenki.

zloto New beginning
Free

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Po ukończeniu wszystkich 5 etapów i pokonaniu związanych z nimi bossami, przechodzimy przez świetliste wrota i stajemy przed finałowym bossem. Trofeum wpadnie po pokonaniu go.

srebro Potential
Unlock the potential of one of your abilities

Po pokonaniu trzech bossów, nasza postać „podrośnie” troszkę bardziej i odblokuje nam się możliwość ulepszenia naszych trzech umiejętności do ich maksymalnego poziomu. Po wykonaniu jednego takiego awansu otrzymamy to trofeum.

zloto Attuned
Reach maximum affinity with energy

Trofeum pomijalne!

W trakcie gry będziemy znajdować błękitne kule energii, których zebranie będzie co jakiś czas zwiększało nasz potencjał zyskiwania energii. Aby otrzymać to trofeum musimy zebrać wszystkie 78 kul.

1-3. Pierwsze trzy kule otrzymamy po aktywowaniu platformy z dużym fioletowym jajem i interakcji z dwoma fioletowymi kryształami, które się pojawią.

4. Po wejściu do jaskiń wraz z towarzyszem o dużych uszach, kula będzie zaraz po prawej, na wzniesieniu.

5-6. Po walce z pierwszym przeciwnikiem w jaskiniach przeskakujemy na lewo, na platformę z dwoma przeciwnikami na raz. Po pokonaniu ich, przechodzimy przez szczelinę kucając i znajdziemy dwie kule.

7. Po ponownym dołączeniu do lękliwego towarzysza, kolejna kula będzie zaraz po prawej, za ścianą, na krawędzi.

8. Po scenie, w której nasz towarzysz ucieka przerażony, w kolejnej komnacie po lewej stronie jest kula pilnowana przez przeciwnika.

9. Ta sama komnata co poprzednio, tylko po prawej od wejścia.

10. Po pierwszej potyczce z bossem otworzy się przed nami kolejna ścieżka. Schodząc w dół ujrzymy przejście po lewej stronie między skałami i kulę energii na końcu.

11-12. Zaledwie kilka kroków dalej, po prawej stronie w sporych rozmiarów komnacie. Musimy przejść pod pochylonym głazem na skraju półki skalnej.

13. Na końcu komnaty, po prawej stronie, pilnowana przez przeciwnika.

14. W kolejnej dużej komnacie z wysokimi kolumnami skalnymi. Na końcu pomieszczenia po lewej, pilnowana przez przeciwnika.

15. W tej samej grocie, tylko po przeciwnej, prawej stronie od wejścia. Pilnowana przez przeciwnika z podwójnymi ostrzami.

16. Po wejściu do leśnego etapu, po kilku krokach ujrzymy po lewej boczną ścieżkę prowadzącą do wodospadu. Tam przyjdzie nam się zmierzyć z dwoma przeciwnikami i znajdziemy tę kulę.

17. Pod konarem, na którym stoi błękitny zwierzak i ucieka gdy się zbliżymy.

18. Po scenie, w której ujrzymy tutejszego bossa skaczącego ponad drzewami zobaczymy przed nami dwie odnogi. Udając się tą po prawej dotrzemy do kuli przy filarze nad wodą.

19-20. Po wejściu na polanę, po której spacerują zwierzęta skręcamy ostro w lewo, wspinamy się na kilka półek skalnych i trafimy na dach świątyni, na skraju którego znajdziemy dwie kule.

21. Na drugim końcu polany, przy wodzie.

22. Wyjście z polany prowadzi w górę po gałęzi drzewa. Po prawej stronie od tej gałęzi jest jeszcze ukryta ścieżka prowadząca do altany z przeciwnikiem i kulą energii.

23. Po pierwszej potyczce z bossem wejdziemy na ścieżkę z gałęzi. Kula jest tuż przed nami, na liściu po prawej.

24-25. Zaraz po poprzedniej znajdźce, po przeskoczeniu na kolejną gałąź, trzymając się prawej strony zejdziemy na platformę pod nią. Tutaj znajdziemy dwie kule energii.

26. Po kolejnej potyczce z leśnym bossem kula energii będzie tuż na naszej drodze, po zeskoczeniu z gałęzi na skalną platformę po prawej.

27. Po wejściu do etapu z kanionem tuż przed nami, po kilku krokach znajdziemy pierwszą kulę energii.

28. Po dotarciu na bardziej otwarty teren, kolejna kula będzie po prawej, pilnowana przez wroga z ostrzami.

29. Kilka kroków dalej, po zeskoczeniu w dół, kolejna kula będzie po lewej. UWAGA! W tym samym miejscu w wieży w oddali ujrzymy naszego towarzysza z dużymi uszami. Zauważenie go jest konieczne do zdobycia osiągnięcia zloto Meet again.

30. Po zejściu na dół kanionu, po lewej stronie przy wodzie.

31. Po pokonaniu dwóch przeciwników tuż obok poprzedniej znajdźki, kolejna będzie w bocznym przejściu ze śladami pazurów.

32. Po wyjściu w zamieć trzymamy się prawej strony i dotrzemy do kolejnej kuli energii.

33-34. Nadal trzymając się prawej strony dotrzemy do szczeliny, przez którą możemy przejść kucając. Po drugiej stronie znajdziemy dwie kule energii.

35. Aby przejść dalej będziemy musieli przebyć wąski gzyms przytuleni do ściany. Następnie ścieżką do góry i po kilku krokach po prawej stronie znajdziemy kolejną kulę energii.

36. W następnej grocie, do której trafimy po zaledwie kilku krokach, znajdziemy kolejną kulę energii i przeciwnika do pokonania.

37. Gdy dotrzemy do kamiennej kładki, po prawej stronie poniżej zauważymy kolejną kładkę. Zeskakując na dół, przyjdzie nam walczyć z przeciwnikiem i znajdziemy również znajdźkę.

38-39. Po zebraniu poprzedniej znajdźki i powrocie na główną ścieżkę, zamiast iść do przodu w kierunku wyjścia, skręcamy w lewo. Napotkamy kolejnego wroga, a na samym końcu ścieżki dwie kule energii.

40-43. Nagroda za aktywowanie fioletowego jaja w kolejnym hubie gry. Musimy wejść w interakcję z obydwoma kryształami.

44. Zaraz po wejściu do poziomu w magicznej krainie marzeń sennych, następną kulę energii znajdziemy tuż przed nami, w altanie.

45-46. Kawałek dalej dotrzemy do rozwidlenia drogi. Po lewej stronie czeka przeciwnik, a za nim dwie kule energii (kilka kroków przed przerywnikiem z oddalającą się postacią) .

47. Schodząc ścieżką w dół, przed mostkiem, przyjdzie nam walczyć z dwoma przeciwnikami na raz. W tym samym miejscu będzie widoczna kula energii.

48-50. Po przejściu przez mostek udajemy się natychmiast na prawo i przez szczelinę w skałach przedostaniemy się do trzech kul energii.

51. Natychmiast po zebraniu poprzednich znajdziek będziemy musieli pokonać kolejnego przeciwnika, a zaraz potem, za powalonym drzewem po prawej stronie ścieżki znajdziemy kolejną kulę.

52. Po pierwszej potyczce z tutejszym bossem i powrocie do szarej rzeczywistości dotrzemy po chwili do okolic budynku. Wchodząc do niego wejściem po prawej, znajdziemy kolejną kulę za gruzami.

53-55. Chwilę później trafimy na sporych rozmiarów dziedziniec, gdzie będziemy walczyć z dwoma przeciwnikami. Po walce, udając się na prawo od wejścia trafimy do zrujnowanego pomieszczenia. Tam wskakując na kilka platform a potem prześlizgując się wzdłuż gzymsu dotrzemy na balkon z trzema kulami energii.

56. Po wejściu na kolejny dziedziniec powyżej, gdzie znajdziemy kilka śpiących postaci, na szczycie schodów, po lewej od drzwi znajdziemy w rogu kolejną znajdźkę.

57-58. Po pokonaniu następnego przeciwnika i wejściu po schodach na końcu pomieszczenia, natrafimy naprzeciw na niskie przejście. Po przejściu przez nie w kucki, znajdziemy po drugiej stronie dwie kule.

59-60. W tym samym pomieszczeniu po wejściu po zwalonym filarze, po prawej stronie znajdziemy kolejne dwie kule.

61. Na początku kolejnego etapu, po pokonaniu pierwszego przeciwnika tutaj, po lewej stronie, na kamieniu w wodzie.

62-64. Po pokonaniu dwóch przeciwników na raz, przeskoczeniu przez kamienny most, za kamieniami po lewej spotkamy kolejnego wroga, a zaraz za nim, przy malowidle ściennym będą 3 kule energii.

65-66. Po zejściu po schodach nieco niżej, po prawej będzie delikatnie skryte przejście do kolejnych dwóch kul.

67. Nareszcie możemy się udać w stronę widocznej na horyzoncie wieży i prowadzącego do niej długiego mostu. Ale zanim przekroczymy most, tuż przed nim po lewej stronie kryje się jeszcze jedna kula.

68. Będąc w wieży, wchodzimy na górę, przeskakujemy na drugą platformę, przeciskamy się przez wąskie przejście i zanim wejdziemy jeszcze wyżej po schodach zaglądamy do otwartego pomieszczenia obok. Przy otworze ze spadającą wodą czeka kolejna znajdźka.

69. Po wejściu po schodach, mijamy wyrwę w ścianie i przechodzimy przez otwarte drzwi do drugiej wieży. Tam pod schodami znajdziemy kulę.

70-71. Po wejściu na szczyt wieży i pokonaniu przeciwnika, naprzeciw schodów znajdziemy kolejne schody prowadzące w dół. Ta ścieżka doprowadzi na do pomieszczenia w wieży z dwiema kulami.

72. Po upadku z wieży i poznaniu tutejszego bossa, następna kula jest tuż za nami w miejscu, w którym się obudzimy.

73-75. Po pokonaniu kolejnego przeciwnika dotrzemy do wąskich, kamiennych kładek. Tuż przed nimi, po lewej znajdziemy półkę na którą możemy się wspiąć, a tam trzy kule energii.

76-77. Po przebyciu gęstej mgły idziemy dalej prosto aż dotrzemy do wody, tuż nad wodą znajdziemy dwie kolejne znajdźki.

78. Przy dużym wodospadzie, po prawej stronie.

zloto Skillful
Unlock all skills

Trofeum pomijalne!

Trofeum uzyskamy po odblokowaniu wszystkich dostępnych umiejętności. Aby to osiągnąć musimy pokonać każdego dostępnego przeciwnika. O ile nie unikamy walki, nie będziemy mieli z tym problemu.

braz Glimpse of history
Reactivate an unknown item

W hubie centralnym, grocie ze świecącym kryształem na środku znajdziemy platformę z dużym fioletowym jajem. W całej grocie znajdziemy sześć mniejszych fioletowych jaj (są bardzo dobrze widoczne, nie powinno być problemu z odnalezieniem ich). Po skończeniu możemy aktywować duże jajo, dzięki czemu otrzymamy dostęp do dwóch kryształów dających wizję przeszłości. Interakcja z jednym z nich zaliczy to trofeum.

zloto Historian
Reactivate all unknown items

Trofeum pomijalne!

Gra podzielona jest na dwa etapy, na każdym z nich znajdziemy się w głównym hubie gry, z którego będziemy ruszać różnymi ścieżkami do kolejnych etapów zakończonych walką z bossem. W obu hubach znajdziemy platformę z fioletowym jajem. Aby je aktywować musimy w danym hubie znaleźć 6 mniejszych jaj. Otrzymamy w zamian dostęp do dwóch kryształów, a interakcja z nimi da nam wgląd w artworki oraz otrzymamy kule energii. Po interakcji z wszystkimi czterema kryształami otrzymamy również to trofeum.

braz Resilient
Survive your inner conflict

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Odblokujemy je po walce z pierwszym przeciwnikiem, która jest jednocześnie treningiem z parowania i zmiany kolorów.

braz In rhythm
Chain 6 successful parries

Parowanie jest główną mechaniką walki w grze, opanowanie jej będzie kluczowe do ukończenia produkcji. Trofeum to powinno nam wpaść już w trakcie szkolenia z walki, w czasie konfrontacji większą, mroczniejszą wersją siebie. Wystarczy, że sparujemy 6 ciosów pod rząd.

srebro Virtuoso
Chain 4 perfect parries

Perfekcyjne parowanie sygnalizowane jest przez podwójny błysk światła. Musimy wcisnąć parowanie w ostatniej chwili przed otrzymaniem ciosu. Może to wymagać od nas kilkunastu prób. Aby otrzymać trofeum musimy sparować w ten sposób 4 ciosy pod rząd.

zloto Intact
Defeat a boss without taking damage

Trofeum otrzymamy pokonując jednego z bossów bez otrzymania jakichkolwiek obrażeń. Najłatwiej będzie spróbować zdobyć to trofeum w czasie walki z pierwszym bossem, jego ataki są najlepiej sygnalizowane. Jest to najtrudniejsze trofeum w grze i wymaga od nas trochę praktyki. Dla mnie najłatwiej było dokonać tego na bossie w pajęczych grotach, w pierwszej potyczce z nim.

braz Social
Interact multiple times with siblings

Po przejściu etapu szkoleniowego dotrzemy do dużego podziemnego pomieszczenia z wielkim świecącym kryształem na środku. Wokół spotkamy rodzeństwo naszego protagonisty, będą oni siedzieć w okolicy lub spacerować nieopodal. Podchodząc bliżej postaci te wymienią życzliwości. Po powitaniu kilku z nich, trofeum będzie nasze.

braz Mental image
Imprint a picture in your mind

Trofeum polega na uruchomieniu trybu fotograficznego w menu gry.

zloto Meet again
Find all the siblings you soothed

Trofeum pomijalne!

Każdy z odwiedzanych etapów kończy się walką z bossem. Po pokonaniu bossa, zmienia się on w jedno z naszego rodzeństwa. Zaraz potem możemy go spotkać ponownie w hubie, do którego wracamy. Pamiętajmy, że po pokonaniu trzech bossów i interakcji z kryształem opuszczamy pierwszego huba i już nie odwiedzimy swego rodzeństwa tam!

braz Wake up!
Find a sibling trapped in a dream

Na etapie marzeń sennych, po pierwszej konfrontacji z bossem, kilka kroków później natrafimy na klęczącą postać w głębokim śnie. Wystarczy podejść i wejść z nią w interakcję. Kawałek dalej napotkamy jeszcze kilku takich śpiących.

braz Wild fauna
Pet creatures in the forest

Na poziomie leśnym na jednej z polan natrafimy na błękitne podobne do jeleni istoty. Wystarczy podejść do jednej z nich i wejść w interakcję, by je pogłaskać. Trofeum wpadnie w tym samym momencie.

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!