Welcome to King of Iron Fist Tournament. To zdanie wywołuje za każdym razem uśmiech na twarzy fanów serii. Wielu z nas pamięta tonę wrzuconych 50 groszówek w automat i czas spędzony w salonie gier. Sam jestem jedną z tych osób, które godzinami zagrywały się w trzecią odsłonę serii, do dziś przez niektórych uważaną za najlepszą. Tekken, niegdyś exclusive na platformę Sony, wraz z szóstą częścią zawitał na Xbox’a. Na fabułę każdej z odsłon składa się turniej, organizowany przez korporację Mishima oraz wydarzenia z nim związane. Tekken to nie tylko gra. Cykl doczekał się również adaptacji w postaci pełnometrażowego filmu, anime i komiksów, a nawet muzeum.
Tekken 7 miał premierę 2 czerwca 2017. Ta część, podobnie jak poprzednie, skupia się na turnieju żelaznej pięści, w trakcie którego na zasadzie retrospekcji poznajemy bohaterów, biorących w nim udział na przestrzeni lat oraz zajścia związane z historią klanu Mishima. Siódma odsłona oferuje nam nowe postacie, areny, kostiumy oraz parę ulepszeń związanych z mechaniką rozgrywki. Mamy tu m.in. do rozegrania tryb Story: „The Mishima Saga”, Offline – Arcade Battle, Treasure Battle, VS Battle, Practice oraz ponownie będziemy mogli zmierzyć się z żywym oponentem w trybie Online.
Pierwszą znaczącą zmianą w sposobie prowadzenia walki jest wprowadzenie tzw. Rage Art. Atak tego typu możemy wyprowadzić, gdy zdrowie naszego zawodnika spada do krytycznego punktu i pasek zdrowia wraz z postacią zaczynają świecić się na czerwono. Jest on dość mocny i może zdjąć przeciwnikowi nawet ponad 30% energii. Drugą nowością jest Story Assist. Opcji możemy używać, rozgrywając główny wątek fabularny, a polega ona na wykonywaniu krótkich combosów, za pomocą jednego przycisku. Dla osób, które mają problemy z opanowaniem ciosów wielu postaci, ten sposób prowadzenia walki w trybie Story będzie sporym udogodnieniem. Pojawiły się również ataki typu Power Crusher (kontynuowanie ataku nawet po uderzeniu przeciwnika) czy Screw Attack (wybija przeciwnika w powietrze i obraca).
Jeśli chodzi o poziom trudności, to siódma odsłona niczym nie odbiega od swoich poprzedniczek. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że jest łatwiejsza. Nawet laikowi, mającemu pierwszy raz styczność z serią, zdobycie upragnionego platynowego pucharka zajmie nie dłużej niż 10 godzin. Większość trofeów, związanych z wykonaniem poszczególnych ataków, można spokojnie wbić w trybie Practice. Tak więc pozostaną nam pucharki związane z przejściem głównego wątku fabularnego, awansowaniem na kolejne rangi w trybie Treasure Battle oraz stoczenie 10 pojedynków online. Oceniając poziom trudności platyny, szczerze powiem, że jestem delikatnie zawiedziony.
Długo czekałem, aż ta część zawita na nową generację i miałem wielkie nadzieje z nią związane. Nie powiem, gra się miodnie, rozgrywka jest płynna, starcia jak zawsze widowiskowe, ale jako że jestem zagorzałym fanem Tekkena i tłukłem we wszystkie jego odsłony, jest mi ciągle mało i po wbiciu platyny pozostaje pewien niedosyt. Nie przeszkadza to jednak w dalszym ogrywaniu tytułu.
Tę bijatykę szczerze polecam wszystkim: graczom chcącym spróbować swoich sił w potyczkach, jak również łowcom trofeów. A tych, którzy mieli pierwszy raz styczność z serią i przypadła im do gustu, zachęcam do sięgnięcia po jej poprzednie odsłony. Na naszym Forum TrophyClub znajdziecie poradniki do wszystkich części Tekkena, napisane przez naszych użytkowników. Przykro jedynie, że z dniem 21 marca 2017 r. zostały zamknięte serwery do TEKKEN REVOLUTION, darmowej odsłony z rozgrywką stricte online, który uprzyjemniał graczom czas w oczekiwaniu na siódmą część serii.
- Trudność zdobycia platyny: 2/10
- Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 6-10 h
- Trofea offline: (22 x, 13 x, 3 x)
- Trofea online: (4 x, 1 x)
- Minimalna liczba przejść: patrz Mapa Przejścia
- Zalecana ilość przejść: patrz Mapa Przejścia
- Trofea do pominięcia: Brak
- Zabugowane trofea: Brak
W drodze do platyny skupimy się na 4 podstawowych krokach oraz jednym opcjonalnym. Oczywiście, jeśli jest to wasza pierwsza styczność z serią, zalecam wejście w tryb Practice i sprawdzenie poszczególnych zawodników, ich ciosów, kombinacji, a także ataków specjalnych. Pomoże wam to zapoznać się z mechaniką rozgrywki oraz wybrać odpowiednią, dopasowaną do naszego stylu, postać w walce.
W opcjach możecie zmienić ustawienia kontrolera, każdy może je rozplanować pod siebie. Pamiętajcie tylko, że poszczególne kombinacje będą opisywane w poradniku według tych ustawień.
Kilka ciekawostek i nowości:
- Tryb Rage – kiedy zdrowie spada do minimum, nasza postać i pasek energii zaczynają być podświetlone na czerwono. W tym stanie mamy możliwość wykonania ataku specjalnego typu Rage Art, Rage Drive (na liście ciosów zawsze pozycja 1,2). Ataki tego typu możemy wykonać tylko raz, po czym automatycznie nasza postać wychodzi z tego trybu.
- Rage Art – atak specjalny, który możemy wykonać będąc w trybie Rage. Gra daje nam możliwość przypisania tego ataku do dowolnie wybranego przycisku na padzie (patrz wyżej).
- Rage Drive – drugi atak specjalny, który możemy wykonać, będąc w trybie Rage.
- Story Assist – ułatwienie w postaci asysty, która wymusza na nas używanie Basic Combo 1 (, , ) / Basic Combo 2 (, , ). Trybu używać będziemy w Story: „The Mishima Saga”. Dla graczy, którzy mają pierwszy raz styczność z serią będzie to duże udogodnienie. Oczywiście możemy to wyłączyć, wystarczy w opcjach ustawienia kontrolera przypisać tę funkcję pod któryś z przycisków (patrz wyżej). Jednak aby asysta była nieaktywna, przypisany przycisk będziemy musieli trzymać w trakcie walki.
- Power Crusher – rodzaj ataku, który absorbuje średnie i wysokie ciosy przeciwnika i przebija się przez nie, a więc zostaje wyprowadzony do końca. Które ciosy z listy postaci odpowiadają za taki atak ,możemy rozpoznać po czerwonej ikonie, po wejściu w Move List. W T7 wszystkie ataki typu Rage posiadają status Power Crusher.
- Screw Attack – atak, który poprawnie wykonany, wybije naszego przeciwnika w powietrze i obróci. Które ciosy z listy postaci odpowiadają za taki atak, możemy rozpoznać po zielonej ikonie wchodząc w Move List.
- Homing Attack – w T7 to nic innego jak cios, który zawsze trafi przeciwnika używającego sidestepu ( x2). Które ciosy z listy postaci odpowiadają za taki atak, możemy rozpoznać po niebieskiej ikonie wchodząc w Move List.
KROK 1: Story: 'The Mishima Saga’ + Dodatkowe epizody bohaterów.
Z pozycji menu głównego wybieramy opcję Story: 'The Mishima Saga’. Czeka nas prolog, 14 epizodów – walki przerywane ciekawymi filmikami i epilog. Potyczki w tym trybie nie są zbyt wymagające, zwłaszcza że nie musimy nawet znać ciosów dla poszczególnych postaci. Mamy ułatwienie w postaci Story Assist. Dzięki niej w prosty sposób wyprowadzamy krótkie combosy, które doskonale sprawdzają się w walce. Po zaliczeniu opowieści odblokuje nam się dostęp do wszystkich epizodów, odcinka specjalnego, w którym musimy się zmierzyć z Akumą, a także tryb Character Episode, który to musimy przejść 10 postaciami.
Na tym etapie zdobędziemy:
- You Think You’re Tougher Than Me? – za ukończenie Prologu
- Let’s Do This – za ukończenie Rozdziału 1 głównej historii T7
- You Challenge Me?! – za ukończenie Rozdziału 8 głównej historii T7
- I Can’t Accept This Fate – za ukończenie Rozdziału 13 głównej historii T7
- It’s Time For You To Meet Your End! – za ukończenie Epilog
- I Demand To Know The Truth! – za ukończenie trzech dodatkowych historii
- Lightning Of Fate – za ukończenie 10 dodatkowych historii
- Master Of Iron Fist – za ukończenie Rozdziału Specjalnego
Krok 2: Treasure Battle.
Uwaga – przed przystąpieniem do tego kroku upewnijcie się, że macie ukończony tryb Story. Ukończenie jego odblokuje wam możliwość rozegrania walk specjalnych w Treasure Battle, z Heihachim, Akumą, Kazuyą oraz Jinem. Wygranie trzech takich walk jest wymagane do trofeum Wow, I’m Pretty Strong! Nie ukończywszy trybu Story, w Treasure Battle okazjonalnie trafia się pojedynek specjalny tylko z Kazumi. Sprawdzając tę wskazówkę, na 80 walk trafiłem tylko dwie specjalne z wymienioną postacią. Ukończywszy główny wątek fabularny, na 76 potyczek miałem 7 specjalnych – 2x Kazumi, 2x Akuma, 3x Jin.
Ten tryb to nic innego, jak rozgrywanie pojedynków, w celu awansu na poszczególne rangi. Musimy dobić do tytułu Wojownika (Warrior), która jest odpowiednikiem 12 dana. O możliwości awansu zostaniecie poinformowani napisem przed wstępem do walki – Promotion Chance. Zdobycie rangi wymaganej do trofeum równa się stoczeniu około 67 zwycięskich pojedynków. W porównaniu np. do TTT 2, gdzie musieliśmy wbić rangę Tekken Lord (30 dan), zostało to znacząco okrojone. Nie musicie się martwić, jeśli którąś z potyczek przegracie, ponieważ awansuje się dość szybko. Również w tym trybie, po zwycięskim pojedynku, otrzymujemy po walce losowe fanty ze skrzyń oraz walutę, którą możemy przeznaczyć na wykupienie ulepszeń/strojów. W trakcie walk będziecie mieli również możliwość stoczenia Pojedynków Specjalnych, w których przeciwnikami są Kazumi, Heihachi, Akuma, Kazuya bądź Jin.
Na tym etapie zdobędziemy:
- Instant Annihilation – za wygranie trzech walk pod rząd
- Cool! – za otwarcie 20 skrzyń
- I’ve Finally Found You! – za otwarcie 50 skrzyń
- This Should Be Fun – awans do rangi 1st dan
- Your Technique Is Impressive – awans do rangi Initiate
- Roar! (Nice Moves!) – awans do rangi Brawler
- Hot-Blooded Fighter – awans do rangi Warrior
- Don’t Hold Anything Back – za pokonanie 20 przeciwników z rangą wyższą od naszej
- It’s Just Business – zebranie 5,000,000G po wygranych pojedynkach
- Excellent – zebranie 10,000,000G po wygranych walkach
Powinniśmy skupić się na:
- Wow, I’m Pretty Strong! – za wygranie trzech pojedynków specjalnych
- The Prosperous Inevitably Decline – pokonanie Akumy w pojedynku specjalnym
- Fear My Wrath – pokonanie Kazumi w pojedynku specjalnym
- Stun Gun! – za 5 zwycięstw przy użyciu Rage Art
- Don’t Take It Personally – za perfekcyjne zwycięstwo
- You Fought Well – za wygranie walki z minimalną ilością zdrowia
KROK 3 – Online.
Nabraliście już trochę doświadczenia w walce, więc waszym zadaniem teraz jest zmierzenie się z trybem Online. Musimy tu stoczyć 10 pojedynków z żywym oponentem. Z całej rozgrywki sieciowej wymagane jest od nas wygranie tylko jednej walki, w każdym z trzech trybów: Player Match, Ranked Match, Tournament. Pozostałe 7 możemy przegrać. Jeśli wam nie idzie, bądź czujecie się słabo w walce z żywym przeciwnikiem, proponuję poszukać kompanów w naszej społeczności na Facebooku.
Na tym etapie zdobędziemy:
- Yeah! I Did It! – za wygraną walkę w trybie Ranked Match
- Not Bad – za wygraną walkę w trybie Player Match
- Okay! I’m Ready! – za wygraną walkę w trybie Tournament
- Come And Get Some, I Dare You! – za stoczenie 10 pojedynków
KROK 4 – Tryb Practice.
Jest tylko jeden trofek, który wymusza na nas wejście w Practice. Ten tryb specjalnie zostawiłem na sam koniec, gdyż większość opisanych w tym kroku pucharków, z pewnością wpadnie wam podczas przechodzenia trybu Story i Treasure Battle. Jeśli jednak tak się nie stanie, to tutaj możecie spokojnie je zaliczyć. Wybierzcie sobie postać, przy której czujecie się najlepiej i przejdźcie do treningu, próbując wykonać czynności wymagane do zdobycia poszczególnych trofeów. Jak wspomniałem, nawet nie zwrócicie uwagi, kiedy większość z poniżej opisanych pucharków wpadnie wam podczas powyższych kroków.
Na tym etapie zdobędziecie:
- No Pain, No Gain – za zadanie 50,000 pkt obrażeń w trybie Practice
- There’s Nowhere To Run. Give Up! – za wyprowadzenie 10 homing attacks
- I’ll Kick Your Butt To Hell And Back – za zadanie 70+ pkt obrażeń w powietrzu
- Just Relax, You Can Do It – za wykonanie 3 razy 10-ciosowego combosa
- Elegance At Its Purest – za wykonanie 10 screws
- Power Is Everything! – za wykonanie 10 power crushers
- Overdrive! – za wykonanie 10 Rage Drives
- We Settle This Now! – za wykonanie 20 Rage Arts
- Anger Of The Beast – za zadanie ogółem 1000 pkt obrażeń, kiedy zawodnik znajduje się w Rage Mode
- Sturdy And Indestructible – za zablokowanie pięciu Rage Arts
- Destructive Drive – za wbicie przeciwnika na niższy poziom planszy przez podłogę
- Crushing Impact! – za wbicie przeciwnika na niższy poziom planszy przez balkon
- Going Somewhere? – za wbicie przeciwnika na najniższy poziom planszy Forgotten Realm
- Please Don’t Tell My Father – za rozbicie ściany przeciwnikiem w niższym poziomie planszy Jungle Outpost
Krok 5 – Czyszczenie – Opcjonalnie.
Ten krok jest opcjonalny. Teoretycznie, poruszając się zgodnie z mapą przejścia, powinniście wbić wszystkie pucharki w czterech krokach opisanych powyżej. Praktycznie może się zdarzyć, że będziecie mieli problem z dwoma trofeami, mianowicie The Prosperous Inevitably Decline (pokonanie Akumy w Treasure Mode/Arcade Battle), Fear My Wrath (pokonanie Kazumi w Treasure Mode/Arcade Battle). Ci dwoje są naprawdę ciężkimi zawodnikami do pokonania. Zarówno Akuma ze swoim specyficznym stylem walki, jak i Kazumi ze swoimi mocnymi atakami, które dodatkowo w większości zakańcza jej tygrys. W trakcie walk w Treasure Battle będziecie mieli okazję 2-3 razy stoczyć walkę z tymi zawodnikami, częściej jednak jako zawodnik specjalny trafia się inna postać. Jeśli przegracie pojedynki, nie martwcie się. Odpalcie tryb Arcade Battle i tam na spokojnie będziecie mogli powtarzać walki (patrz opisy powyższych trofeów). Dodatkowo zauważyłem, że we wspomnianym trybie, pokonanie tych przeciwników jest o wiele łatwiejsze.
Po uporaniu się ze wszystkimi pucharkami, otrzymacie ten ostatni, najcenniejszy:
- I’ll Get Everything Back!
I’ll Get Everything Back!
Acquired all trophies.
Gratulacje, kolejna platynka właśnie zawitała na waszym koncie 🙂
Yeah! I Did It!
Won a ranked match online.
Menu Główne -> Online -> Ranked Match
Musimy zwyciężyć w walce rankingowej. Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Online. Wchodząc w Ranked Match, możemy zaznaczyć opcje jakości połączenia z innym graczem, natomiast nie możemy ustawić zakresu rangi przeciwnika, który gra ma wyszukać. Po zatwierdzeniu wytycznych i rozpoczęciu wyszukiwania drugiego gracza, automatycznie zostaniemy przeniesieni do tzw. strefy wyczekiwania. Jeśli przeciwnik zostanie wyszukany, będziemy mieli możliwość przyjęcia wyzwania bądź jego odrzucenia (Yes/No).
Not Bad
Won a player match online.
Menu Główne -> Online -> Player Match
Musimy zwyciężyć w walce nierankingowej. Jest to rodzaj rozgrywki bez możliwości awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Online. Wchodząc w ten rodzaj rozgrywki mamy trzy możliwości do wyboru:
- Quick Match, gdzie gra wyszuka nam losowo wybranego przeciwnika,
- Search Session, gdzie zostaną pokazani nam gracze, aktualnie szukający przeciwników do potyczki,
- Create Session, gdzie możemy założyć pokój i po prostu wysłać zaproszenie do znajomego, bądź poczekać aż ktoś dołączy do nas.
Prostym sposobem jest ustawienie się paru graczy w celu zdobycia tego pucharka. Jeśli wam nie idzie, bądź czujecie się słabo w walce z żywym przeciwnikiem, proponuję poszukać kompanów w naszej społeczności na Facebooku.
Okay! I’m Ready!
Won a battle in online tournament.
Menu Główne -> Online -> Tournament
Musimy zwyciężyć tylko w jednej walce turniejowej, nie musimy wygrać całego turnieju. Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Online. Wchodząc w ten rodzaj rozgrywki mamy trzy możliwości do wyboru:
- Quick Tournament, gdzie gra przydzieli nas do losowego turnieju,
- Search Tournaments, gdzie możemy wyszukać turnieje, aktualnie szukające zawodników,
- Create Tournament, gdzie możemy stworzyć własny turniej, na swoich zasadach, łącznie z oflagowaniem go jako prywatny.
Aby w ogóle turniej doszedł do skutku, potrzebujemy minimum 4 zawodników, wtedy host decyduje o jego rozpoczęciu bądź oczekiwaniu na większą ilość graczy. Zasada turnieju jest prosta, przegrany odpada, wygrany przechodzi dalej. Przy dobrych wiatrach, jeśli przegracie walkę, możecie zostać przeniesieni do tabeli przegranych, gdzie stoi przed wami szansa rozegrania walki z być może słabszym przeciwnikiem (przykładowe drzewko turniejowe).
Prostym sposobem jest ustawienie się paru graczy w celu zdobycia tego pucharka. Jeśli wam nie idzie, bądź czujecie się słabo w walce z żywym przeciwnikiem, proponuję poszukać kompanów w naszej społeczności na Facebooku.
Oczywiście można ustawić się też 4fun, żeby zmierzyć się z przyjaciółmi i dobrze się bawić.
Come And Get Some, I Dare You!
Fought ten online battles.
Menu Główne -> Online -> Ranked Match/Player Match/Tournament
Naszym zadaniem jest stoczenie 10 pojedynków w rozgrywce sieciowej. W którym z powyższych trzech trybów zdecydujemy się walczyć, zależy tylko od nas. Potyczki nie muszą być zwycięskie. Wystarczy, że rozegramy 10 walk i pucharek zawita na nasze konto.
Instant Annihilation
Won three times consecutively in Treasure Battle.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline – patrz Hot-Blooded Fighter.
Musimy zwyciężyć w trzech walkach pod rząd, żeby pucharek zawitał na nasze konto.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mody Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy. Gra na tym poziomie trudności nie jest wymagająca, wyzwaniem mogą być tylko walki specjalne z Devil Kazumi bądź Akumą. Takie ustawienia ułatwią nam także dalszą rozgrywkę w tym trybie. Wygranie trzech walk z rzędu zaowocuje zdobytym pucharkiem.
Wow, I’m Pretty Strong!
Won three special matches in Treasure Battle.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline – patrz Hot-Blooded Fighter.
Musimy zwyciężyć w trzech walkach specjalnych, żeby pucharek zawitał na nasze konto.
Uwaga – przed przystąpieniem do tego kroku upewnijcie się, że macie ukończony tryb Story. Ukończenie jego odblokuje wam możliwość rozegrania walk specjalnych z Heihachim, Akumą, Kazuyą oraz Jinem. Nie ukończywszy trybu Story, okazjonalnie trafia się pojedynek specjalny tylko z Kazumi. Sprawdzając tę wskazówkę, na 80 walk trafiłem tylko dwie specjalne z wymienioną postacią. Ukończywszy tryb Story, na 76 potyczek miałem 7 specjalnych – 2x Kazumi, 2x Akuma, 3x Jin.
Kazumi i Akuma to dość mocni przeciwnicy, ich ataki sieją spustoszenie na naszym pasku energii i są dość trudne do wyczucia. Natomiast reszta wymienionych postaci jest ich odwrotnością, dość łatwo je pokonać i walka z nimi nie stanowi większego wyzwania. Jeśli zdarzy się, że przegracie walkę specjalną, to nie będzie możliwości jej powtórzenia. Będziecie musieli walczyć dotąd, aż znowu staniecie przed możliwością rozegrania walki specjalnej.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
You Think You’re Tougher Than Me?
Finished the prologue of the main story.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Pucharek zdobędziemy po ukończeniu prologu w trybie Story: „The Mishima Saga”.
Patrz trofeum It’s Time For You To Meet Your End!
Let’s Do This
Finished Chapter 1 of the main story.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Pucharek zdobędziemy po ukończeniu Rozdziału 1 w trybie Story: „The Mishima Saga”.
Patrz trofeum It’s Time For You To Meet Your End!
You Challenge Me?!
Finished Chapter 8 of the main story.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Pucharek zdobędziemy po ukończeniu Rozdziału 8 w trybie Story: „The Mishima Saga”.
Patrz trofeum It’s Time For You To Meet Your End!
I Can’t Accept This Fate
Finished Chapter 13 of the main story.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Pucharek zdobędziemy po ukończeniu Rozdziału 13 w trybie Story: „The Mishima Saga”.
Patrz trofeum It’s Time For You To Meet Your End!
It’s Time For You To Meet Your End!
Watched the epilogue of the main story.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym.
Pucharek zdobędziemy po obejrzeniu epilogu w trybie Story: „The Mishima Saga”.
Tryb Story oferuje nam do rozegrania 14 epizodów + obejrzenie prologu i epilogu. Okraszone są one sporą ilością filmików, przerywanych pojedynkami. Poznajemy tu mroczne tajemnice z życia rodu Mishima, począwszy od historii sprzed pierwszej edycji turnieju. Wpleciony został wątek z nową postacią – Akumą, znanym z serii Street Fighter, który jak się okazuje, ma wiele wspólnego z głównymi bohaterami. Po ukończeniu głównej opowieści odblokuje nam się swobodny dostęp do powtórzenia dowolnie wybranego epizodu, rozdział specjalny (w którym naszym przeciwnikiem będzie Akuma), oraz tryb Character Episode dla 27 postaci (historie składające się z jednej walki i epilogu).
Walki nie stanowią tu dużego wyzwania. Mamy ułatwienie w postaci Story Assist, które wymusza na nas używanie Basic Combo 1 (, , ) / Basic Combo 2 (, , ). Dla graczy, którzy mają pierwszy raz styczność z serią będzie to duże udogodnienie. Możemy to oczywiście wyłączyć, wystarczy w opcjach ustawienia kontrolera przypisać tę funkcję pod któryś z przycisków. Wyłączenie polega jednak na tym, że przypisany przycisk musimy trzymać w trakcie walki żeby asysta była nieaktywna.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
I Demand To Know The Truth!
Finished three Character Episode stories.
Powiązane z trofeum Lighting Of Fate.
W trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego będziemy stopniowo odblokowywali dostęp do rozegrania historii każdej z postaci. Tutaj rozgrywka różni się o tyle, że mamy do rozegrania jedną walkę i nie ma już funkcji Story Assist. Pojedynek musimy oczywiście wygrać aby dany epizod został nam zaliczony. Żeby zdobyć pucharek musimy ten tryb przejść trzema postaciami.
Lightning Of Fate
Finished 10 Character Episode stories.
W trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego będziemy stopniowo odblokowywali dostęp do rozegrania historii każdej z postaci. Tutaj rozgrywka różni się o tyle, że mamy do rozegrania jedną walkę i nie ma już funkcji Story Assist. Pojedynek musimy oczywiście wygrać aby dany epizod został nam zaliczony. Żeby zdobyć pucharek musimy ten tryb przejść dziesięcioma postaciami.
No Pain, No Gain
Dealt 50,000 damage in Practice mode.
Menu Główne -> Offline -> Practice.
Naszym zadaniem jest zadanie przeciwnikowi obrażeń wynoszących 50,000 pkt zdrowia. Trofeum jest kumulacyjne i nie musi być wbite w czasie jednej sesji. Do trybu Practice zawitacie na pewno w celu dobicia brakujących pucharków, związanych z walką. Jednak nabicie 50k zajmuje chwilę czasu, nawet po ogarnięciu brakujących trofeów. Proponuję wybrać postać z dość mocnymi ciosami (np. Paul, Bryan, King) i spamowanie ich do momentu wbicia trofeum. Wejdźcie również w Ustawienia () -> Other Settings -> Player Rage -> ON + Player Attacks (Counter Hit) -> Multiple Counter Hits, takie ustawienia zwiększą ilość zadawanych obrażeń o jakieś 56 pkt. Może to nie dużo, ale przy grindzie zawsze coś.
W moim przypadku świetnie sprawdził się Miguel i jego atak Burla. Zdaje on 178 pkt obrażeń, a po wprowadzeniu powyższych ustawień 234. Tą postacią zajęło mi to około 25 minut.
Cool!
Obtained 20 treasure boxes.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Trofeum powiązane z I’ve Finally Found You!
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Po każdej wygranej walce będziemy nagradzani skrzyniami, z których otrzymamy losowe przedmioty. Zazwyczaj będą to różnego rodzaju akcesoria do charakteryzacji naszych postaci, bądź waluta. Zwykle będzie otwierała nam się jedna skrzynia, czasami w ramach bonusu, np. po wygraniu pojedynku specjalnego, otrzymamy dwie skrzynie. Do zdobycia naszego pucharka musimy otworzyć ich 20. Trofeum jest kumulacyjne i nie musimy go wbić w jednym posiedzeniu.
Obtained 50 treasure boxes.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Powiązane z trofeum Cool!
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Sytuacja identyczna jak w przypadku trofeum Cool!, z tym że teraz musimy otworzyć 50 skrzyń. Trofeum jest kumulacyjne i nie musimy go robić w jednym posiedzeniu. Obydwa pucharki za 20 i 50 skrzyń z pewnością wpadną, zanim ukończymy wbijanie rangi Wojownika – patrz Hot-Blooded Fighter.
The Prosperous Inevitably Decline
Beat Akuma in an Arcade Battle or a Special Match in Treasure Battle.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle/Arcade Battle
Musimy zwyciężyć w walce specjalnej (Treasure Battle) bądź zwykłej (Arcade Battle) z Akumą.
W walkach specjalnych będziemy losowo mierzyć się z Devil Kazumi, Akumą, Heihachim, Kazuyą, Jinem. W trakcie mojej rozgrywki w Treasure Battle tylko dwa razy trafił mi się Akuma i pokonanie go sprawiło mi trochę trudności. Jest on dość mocnym przeciwnikiem, jego ataki sieją spustoszenie na naszym pasku energii i są dość trudne do wyczucia. Najlepszym sposobem na ich uniknięcie przy walce w zwarciu jest sidestep ( x 2). Nie ma jakiejś taktyki na walkę, musimy po prostu być uważni i roztropnie wyprowadzać nasze kombinacje.
Jeśli zdarzy się, że przegracie z Akumą w Treasure Battle, to nie będzie możliwości powtórzenia potyczki. Będziecie musieli walczyć dotąd, aż znowu staniecie przed możliwością rozegrania walki specjalnej, w której niekoniecznie traficie na Akumę.
Moim zdaniem prostszym sposobem jest potyczka z nim w Arcade Battle. Rozgrywacie tam 5 szybkich pojedynków i ostatni macie z bosem – Devil Kazumi bądź Akumą. Żeby trafić na tego drugiego, oczywiście wybrałem do walki Kazumi :). Zauważyłem również, że w tym trybie pokonanie go jest o niebo łatwiejsze i nawet jeśli przegracie walkę, to zwyczajnie możecie ją powtórzyć.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
Przy opisie trofeum Master Of Iron Fist znajdziecie filmik z mojej walki z Akumą w Story: „The Mishima Saga, gdzie jest naprawdę ciężkim przeciwnikiem do pokonania.
Fear My Wrath
Beat Devil Kazumi in an Arcade Battle or a Special Match in Treasure Battle.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle/Arcade Battle
Musimy zwyciężyć w walce specjalnej (Treasure Battle) bądź zwykłej (Arcade Battle) z Devil Kazumi.
W walkach specjalnych będziemy losowo mierzyć się z Devil Kazumi, Akumą, Heihachim, Kazuyą, Jinem. W trakcie mojej rozgrywki w Treasure Battle tylko dwa razy trafiła mi się możliwość walki z Devil Kazumi. Podobnie jak Akuma jest ona dość mocnym przeciwnikiem, jej ataki są dość trudne do wyczucia, a dodatkowo zazwyczaj wykańcza je jej Tygrys. Nie ma jakiejś taktyki na walkę z nią, musimy po prostu być uważni i roztropnie wyprowadzać nasze kombinacje.
Jeśli zdarzy się, że przegracie z Kazumi w Treasure Battle, to nie będzie możliwości powtórzenia potyczki. Będziecie musieli walczyć dotąd, aż znowu staniecie przed możliwością rozegrania walki specjalnej, w której jednak niekoniecznie traficie na Kazumi.
Moim zdaniem prostszym sposobem jest potyczka z nią w Arcade Battle. Rozgrywacie tam 5 szybkich pojedynków i ostatni macie z bosem – Devil Kazumi bądź Akumą. Żeby trafić na tę pierwszą, oczywiście wybrałem do walki Akumę :). Zauważyłem również, że w tym trybie pokonanie jej jest nieco łatwiejsze i nawet jeśli przegracie walkę, to zwyczajnie możecie ją powtórzyć.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
Don’t Take It Personally
Achieved a perfect victory. (Excluding offline VS Battle)
Wszystko co musimy zrobić, to wygrać walkę bez otrzymywania obrażeń. Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Wpadnie na pewno podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Zawsze też możecie ustawić się ze znajomym na wbicie tego pucharka online, ale zapewniam was, że nie będzie takiej potrzeby.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
O fakcie odbycia walki bez otrzymania obrażeń zostaniecie poinformowani napisem PERFECT.
You Fought Well
Achieved a great victory. (Excluding offline VS Battle)
Wszystko co musimy zrobić, to wygrać walkę, posiadając minimalną ilość zdrowia. Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Wpadnie na pewno podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Proponuję zaraz na początku walki zbić do minimum zdrowie przeciwnika i pozwolić, żeby zaczął nas okładać. Kiedy już wasz pasek energii zejdzie do wymaganego poziomu – zabijcie przeciwnika. Zawsze też możecie ustawić się ze znajomym na wbicie tego pucharka online, ale zapewniam was, że nie będzie takiej potrzeby.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
O fakcie wygranej walki z małą ilością zdrowia zostaniecie poinformowani napisem GREAT. Na zdjęciu możecie zobaczyć, ile mniej więcej zostawić sobie energii.
There’s Nowhere To Run. Give Up!
Dealt 10 homing attacks. (Excluding offline VS Battle)
Homing Attack w Tekken 7 to nic innego jak cios, który dosięgnie przeciwnika używającego sidestepu ( x2).
Które ciosy z listy postaci odpowiadają za taki atak możemy rozpoznać po niebieskiej ikonie wchodząc w Move List.
Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Wpadnie na pewno podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Jeśli jednak trofeum wam nie wpadnie, to spokojnie możecie wejść w tryb Practice i tam to wykonać. Po wyprowadzeniu 10 takich ciosów (celnych!) pucharek zawita na nasze konto.
Ja użyłem do tego Bryan’a i jego ataku Snake Pit (, ).
I’ll Kick Your Butt To Hell And Back
Dealt 70+ damage in an air combo. (Excluding offline VS Battle)
Naszym zadaniem jest zdjęcie ponad 70 pkt zdrowia przeciwnikowi ,znajdującemu się w powietrzu. Nic innego jak stare dobre Juggle w Tekkenie i combosy w powietrzu. Można to wbić podczas normalnej rozgrywki, bądź w trybie Practice.
Można użyć do tego Rage Art. Status Rage w trybie Practice możemy ustawić na ON – w tym celu wchodzimy ustawienia () -> Other Settings -> Player Rage -> ON. Spowoduje to, że nasz zawodnik będzie mógł wykonywać ataki specjalne do woli. Poniżej opiszę cztery proste sposoby na wbicie tego trofeum, trzeci jest moim zdaniem najszybszy.
Bryan:
- Wchodzimy w tryb Practice i w ustawieniach zmieniamy status Rage dla naszego zawodnika na ON. Zaczynamy od Anaconda Bite (, , ), czym zapoczątkujemy Juggle (wybicie przeciwnika w powietrze), następnie 3 x Left Punch (,,) i natychmiast kończymy za pomocą Rage Art (w zależności jak przypisaliście ten atak, u nas poprzez wciśnięcie ). Poprawnie wykonany atak zaowocuje zdobytym pucharkiem.
King:
- można to zrobić przy okazji wykonania 10 hit combo – patrz Just Relax, You Can Do It. Wszystko polega na tym, żeby zepchnąć przeciwnika do ściany i dopiero wtedy zacząć wykonywanie combosa. Wykonując to poprawnie, zalicza nam obrażenia zadane w powietrzu. Dlaczego zalicza? Gdyż po wyprowadzeniu pierwszych ciosów przeciwnik odbije się od ściany i zacznie opadać, dalsze wykonywanie combo jest liczone jako atak w powietrzu.
Law
- wchodzimy w tryb Practice i w ustawieniach zmieniamy status Rage dla naszego zawodnika na ON. Zaczynamy od zepchnięcia przeciwnika pod ścianę. Następnie wykonujemy Poison Arrow: + [, ], co spowoduje, że nasz przeciwnik odbije się od ściany i zacznie opadać i natychmiast odpalamy Rage Art.
Treasure Battle
- okazjonalnie walcząc w tym trybie trafimy na modyfikację rozgrywki w postaci Damage Boost. Zarówno zadajemy wtedy, jak i otrzymujemy, zwiększone obrażenia. W takiej walce wystarczy podstawowe wybicie przeciwniaka i ze dwa proste ciosy typu Left Punch (), kiedy ten jest w powietrzu.
Just Relax, You Can Do It
Performed three 10 hit combos. (Excluding offline VS Battle)
Musimy poprawnie wykonać 3 x 10 hit combo na przeciwniku. Co znaczy poprawnie? Każdy cios musi uderzyć naszego oponenta. Najłatwiej jest to zrobić w trybie Practice. Posłużę się przykładem Kinga, gdyż jest to postać dobrze mi znana i uważam, że jego combosy są najprostsze do wykonania. Tak więc wchodzimy w Move List, wybieramy jego 10 hit combo i próbujemy je poprawnie wykonać.
Jeśli nie wiecie, jak wygląda dany cios naszego zawodnika, to w Move List możecie podświetlić każdy ruch i wcisnąć Demo. Spowoduje to, że nasza postać zaprezentuje, jak wygląda poprawnie wykonany atak. Powtarzamy czynność trzy razy i pucharek zawita na nasze konto. Zepchnięcie zawodnika pod ścianę przed wykonaniem combosa spowoduje, że przy poprawnym jego wykonaniu, wpadnie również trofeum I’ll Kick Your Butt To Hell And Back. Zapraszam do zerknięcia w filmik.
Elegance At Its Purest
Triggered 10 screws. (Excluding offline VS Battle)
Screw w Tekken 7 to atak, który poprawnie wykonany wybije naszego przeciwnika w powietrze i obróci.
Które ciosy z listy postaci odpowiadają za taki atak, możemy rozpoznać po zielonej ikonie wchodząc w Move List.
Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Wpadnie na pewno podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Jeśli jednak trofeum wam nie wpadnie, to spokojnie możecie wejść w tryb Practice i tam to wykonać. Po wyprowadzeniu 10 takich ataków (celnych!) pucharek zawita na wasze konto.
Świetnie sprawdza się do tego Bryan i jego Wolf Call (+,).
Power Is Everything!
Dealt 10 power crushes. (Excluding offline VS Battle)
Power Crusher w Tekken 7 to rodzaj ataku, który absorbuje średnie i wysokie ciosy przeciwnika i przebija się przez nie, a więc zostaje wyprowadzony do końca
Które ciosy z listy postaci odpowiadają za taki atak, możemy rozpoznać po czerwonej ikonie wchodząc w Move List.
Uwaga – wszystkie ataki typu Rage Art posiadają status Power Crusher, wyprowadzenie ich jednak nie liczy się do zdobycia trofeum.
Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Wpadnie na pewno podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Jeśli jednak trofeum wam nie wpadnie, to spokojnie możecie wejść w tryb Practice i tam to wykonać.
W trybie Practice wybieramy postać Bryan’a i skupiamy się na jego ataku, np. Match Breaker (, + ). Po wyprowadzeniu 10 takich ataków (celnych!) pucharek zawita na nasze konto.
Overdrive!
Dealt 10 Rage Drives. (Excluding offline VS Battle)
Naszym zadaniem jest wyprowadzenie 10 ataków typu Rage Drive. Są to ataki specjalne, które możemy wykonać tylko wtedy, kiedy nasze zdrowie spada do minimum. Wtedy nasza postać i pasek energii zaczynają być podświetlone na czerwono, jest to tzw. tryb Rage.
Wchodząc w Move List zawsze ataki specjalne Rage Drive znajdziemy pod pozycją 2.
Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Powinien wpaść podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Jeśli jednak trofeum wam nie wpadnie, to spokojnie możecie wejść w tryb Practice i tam to wykonać.
W trybie Practice wchodzimy w Ustawienia () -> Other Settings -> Player Rage -> ON. Spowoduje to, że nasz zawodnik będzie cały czas w trybie Rage i będziemy mogli wykonywać ataki specjalne do woli. Wystarczy wtedy wykonać 10 ataków typu Rage Drive i pucharek zawita na nasze konto.
W moim przypadku użyłem postaci Bryan’a, ponieważ ma jeden z prostszych do wykonania Rage Drive ( + ).
We Settle This Now!
Dealt 20 Rage Arts. (Excluding offline VS Battle)
Naszym zadaniem jest wyprowadzenie 10 ataków typu Rage Art. Są to ataki specjalne, które możemy wykonać tylko wtedy, kiedy nasze zdrowie spada do minimum. Wtedy nasza postać i pasek energii zaczynają być podświetlone na czerwono, jest to tzw. tryb Rage.
Wchodząc w Move List zawsze atak specjalny Rage Art znajdziemy pod pozycją 1. Jednak w grze mamy możliwość przypisania go pod dowolnie wybrany przycisk naszego kontrolera.
W przypadku ataku Rage Art gra daje nam pewne ułatwienie, gdyż w ustawieniach kontrolera możemy ten atak przypisać do wybranego przez nas przycisku (w naszym przypadku wciśnięcie ).
Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle. Powinien wpaść podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Jeśli jednak trofeum wam nie wpadnie, to spokojnie możecie wejść w tryb Practice i tam to wykonać.
W trybie Practice wchodzimy w Ustawienia () -> Other Settings -> Player Rage -> ON. Spowoduje to, że nasz zawodnik będzie cały czas w trybie Rage i będziemy mogli wykonywać ataki specjalne do woli. Wystarczy wtedy wykonać 20 ataków typu Rage Art i pucharek zawita na nasze konto.
Stun Gun!
Snatched victory from the jaws of defeat 5 times with Rage Art. (Excluding offline VS Battle)
Trofeum polega na zabiciu przeciwnika atakiem typu Rage Art. Co się z tym wiąże zarówno nasz zawodnik musi mieć minimum zdrowia, żeby wejść w tryb Rage, jak i nasz przeciwnik, musi mieć małą ilość energii, żeby wyprowadzony przez nas atak specjalny zakończył potyczkę. W ten sposób musimy ukończyć pięć rund. Nie musi być to zrobione pod rząd ani w jednym posiedzeniu.
Pucharek możemy wbić w każdym trybie prócz VS Battle i Practice. Powinien wpaść podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w trybie Story. Jeśli nie, to możemy wejść w tryb Arcade Battle i tam to wykonać.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
This Should Be Fun
Got promoted to 1st dan.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Patrz trofeum Hot-Blooded Fighter
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Trofeum związane z awansem na wyższą Rangę. Wpadnie po 11 zwycięskich walkach.
Your Technique Is Impressive
Got promoted to Initiate.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Patrz trofeum Hot-Blooded Fighter
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Trofeum związane z awansem na wyższą Rangę. Wpadnie po wygraniu 19 walk.
Roar! (Nice Moves!)
Got promoted to Brawler.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Patrz trofeum Hot-Blooded Fighter
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Trofeum związane z awansem na wyższą Rangę. Wpadnie po wygraniu 38 walk.
Hot-Blooded Fighter
Got promoted to Warrior.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Trofeum związane z awansem na wyższą Rangę. Wpadnie po wygraniu 67 walk.
Awansować możemy zarówno w Trybie Treasure Battle bądź Arcade Battle. Ze względu na ilość trofeów do zdobycia zdecydowanie polecam ten pierwszy.
W nawiązaniu do poprzednich odsłon i w tej nie mogło zabraknąć trybu awansowania naszego zawodnika na wyższe tytuły. Jednak w porównaniu do TTT2, gdzie naszym zadaniem było osiągnięcie rangi Tekken Lord (30 dan), tu musimy osiągnąć tylko rangę Wojownika (Warrior), którą otrzymamy po rozegraniu około 67 zwycięskich pojedynków. Walczyć o awans będziemy w trybie Treasure Battle, gdzie nasz zawodnik nie tylko będzie awansował, ale i otrzymywał bonusy. Po wygranych walkach będziemy dostawać skrzynie (patrz trofea: Cool!, I’ve Finally Found You) z których otrzymamy losowe przedmioty do charakteryzacji postaci, a także walutę (Fight Money) za którą będziemy mogli wykupywać stroje, galerię, itp. (patrz trofea: It’s Just Business, Excellent).
Tryb ten nie jest zbyt wymagający i w potyczkach poradzicie sobie nawet, jeśli jest to wasza pierwsza styczność z serią. Wystarczy opanować parę mocnych ciosów dla danej postaci i umiejętnie je wykorzystywać. Za przykład podam Bryan’a i jego Match Breaker (, + ) bądź Snake Pit (,).
Okazjonalnie w walkach trafią się pewne mody, zaliczamy do nich:
- Turbo Battle – gdzie szybkość walki jest zwiększona
- Double Damage Battle – gdzie zadajemy/otrzymujemy zwiększone obrażenia
- Heist Battle – walczymy tu przeciwko zawodnikowi, którym sami gramy. Po zwycięskiej walce z kolorowej skrzyni dostajemy unikatową skórkę dla naszej postaci
- Aerial Juggle Battle – z przeciwnikiem mamy po 30% energii, obrażenia zadają tylko ciosy, które są wyprowadzane na przeciwniku znajdującym się w powietrzu
- Special Match – gdzie musimy zmierzyć się losowo z Devil Kazumi, Akumą, Heihachim, Kazuyą, Jinem. Patrz trofea: Wow, I’m Pretty Strong!, The Prosperous Inevitably Decline, Fear My Wrath.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy.
Anger Of The Beast
Dealt an overall total of 1,000 damage while in rage mode. (Excluding offline VS Battle)
Żeby zdobyć ten pucharek, musimy zadać przeciwnikowi ponad 1000 pkt obrażeń, znajdując się w trybie Rage.
Trofeum jest kumulacyjne i nie musi być wbite w jednym posiedzeniu.
Możemy wbić to w dowolnym rodzaju rozgrywki, oferowanej przez grę, prócz VS Batlle. W tryb Rage nasz zawodnik przechodzi, kiedy ma minimum zdrowia i pasek energii jest podświetlony na czerwono. Nie musimy wykonywać ataków specjalnych typu Rage Art. Wystarczą zwykłe proste ciosy.
Powinno wpaść podczas waszej drogi do rangi Wojownika w Treasure Battle, bądź przechodzenia poszczególnych epizodów w Story: „The Mishima Saga”. Jeśli jednak trofeum wam nie wpadnie, to spokojnie możecie wejść w tryb Practice i tam to wykonać.
W trybie Practice wchodzimy w Ustawienia () -> Other Settings -> Player Rage -> ON. Spowoduje to, że nasz zawodnik będzie stale w trybie Rage. Wystarczy wtedy zadać przeciwnikowi 1000 pkt obrażeń.
Sturdy And Indestructible
Blocked 5 Rage Arts. (Excluding offline VS Battle)
Naszym zadaniem jest zablokowanie 5 ataków specjalnych typu Rage Art, które wyprowadzi nasz przeciwnik. Blokować możemy na różne sposoby, np. zwykły blok, sidestep, odskok, wyprowadzenie swojego Rage Art.
Trofeum jest kumulacyjne i nie musi być wbite w jednym posiedzeniu.
Możemy wbić to w dowolnym rodzaju rozgrywki, oferowanej przez grę, prócz VS Batlle. W tryb Rage nasz zawodnik/przeciwnik przechodzi, kiedy ma minimum zdrowia- nasza postać i pasek energii są podświetlane na czerwono. Wtedy możemy wyprowadzać ataki specjalne, np. Rage Art. Trofeum z pewnością nie wpadnie wam podczas przechodzenia Treasure Battle bądź Story: „The Mishima Saga”. Pozostaje nam ponownie tryb Practice.
Tryb Practice pozwala nam na wbicie tego pucharka w bardzo prosty sposób:
- wybieramy Bryan’a vs Heihachi (z tego względu, że Rage Art tego drugiego zaczyna się od wyprowadzenia ciosu, nie polega na chwycie, a to ważne!),
- wchodzimy w Ustawienia () -> Other Settings -> Opponent Rage -> ON. Spowoduje to, że nasz przeciwnik będzie cały czas znajdował się w trybie Rage i będzie mógł wykonywać ataki specjalne do woli,
- dalej Ustawienia () -> Action Settings -> CPU Opponent Action 1 -> Repeat Action 1 -> Record -> w tym momencie przejmujemy sterowanie naszym przeciwnikiem,
- sterując przeciwnikiem wciskamy + , co zapoczątkuje akcję nagrywania, wykonujemy wtedy Rage Art i kończymy nagranie przyciskiem Finish (), po wyjściu z opcji, uzyskamy ponownie kontrolę nad naszym zawodnikiem,
- wciskamy + , co spowoduje odtworzenie nagrania.
- ostatnia, najważniejsza, czynność do wykonania – odłóżcie pada i obserwujcie jak przeciwnik powtarza nagrany Rage Art, który nasz zawodnik przyjmuje go na Auto-blok :). Do momentu zatrzymania nagrania, oponent będzie powtarzał atak automatycznie.
Gratulacje, zatrzymaliście 5 ataków specjalnych 🙂
Don’t Hold Anything Back
Defeated 20 opponents of a higher rank.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Musimy pokonać 20 przeciwników z wyższą rangą od naszej. Rangi wyświetlają się przy pasku energii. Wpadnie w trakcie naszej drogi do zdobycia tytułu Wojownika (Warrior) – patrz Hot-Blooded Fighter.
W celu ułatwienia rozgrywki wejdźcie w Options -> Game Settings i ustawcie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy. Z pewnością ułatwi nam to rozgrywkę w Treasure Battle. Gra na tym poziomie trudności nie jest wymagająca, wyzwaniem mogą być tylko walki specjalne z Devil Kazumi, Akumą bądź Jinem.
Destructive Drive
Performed a floor-breaking move. (Excluding offline VS Battle)
Trofeum powiązane z Going Somewhere?
Wybieramy tryb Practice i scenę walki Forgotten Realm.
Naszym zadaniem jest wbicie przeciwnika na niższy poziom tej planszy. Proponuję postać Bryan’a i jego podstawowy rzut Guillotine (). Wykonanie tego ataku spowoduje, że przebijemy przeciwnikiem podłogę i spadniemy na niższy poziom planszy, po czym pucharek zawita na nasze konto.
Crushing Impact!
Performed a balcony-breaking move. (Excluding offline VS Battle)
Trofeum powiązane z Please Don’t Tell My Father.
Wybieramy tryb Practice i scenę walki Jungle Outpost.
Naszym zadaniem jest wbicie przeciwnika na niższy poziom tej planszy. Proponuję postać Bryan’a i jego atak Slash Breaker (, + ). Wykonanie tego ataku spowoduje zepchnięcie naszego przeciwnika do granicy pola walki, a ponowne jego użycie sprawi, że spadniemy na niższy poziom planszy, po czym pucharek zawita na nasze konto.
Going Somewhere?
Reached the bottom floor of the Forgotten Realm stage. (Excluding offline VS Battle)
Wybieramy tryb Practice i scenę walki Forgotten Realm stage.
Naszym zadaniem jest wbicie przeciwnika na najniższy poziom tej planszy. Proponuję postać Bryan’a i jego podstawowy rzut Guillotine (). Wykonanie tego ataku spowoduje, że przebijemy się przez podłogę i spadniemy na niższy poziom planszy. Czynność powtarzamy trzy razy, do momentu spadnięcia na najniższy poziom.
Please Don’t Tell My Father
Reached the deepest part of the Jungle Outpost stage. (Excluding offline VS Battle)
Wybieramy tryb Practice i scenę walki Jungle Outpost.
Naszym zadaniem jest rozbicie przeciwnikiem ściany na niższym poziomie tej planszy. Proponuję postać Bryan’a i jego atak Slash Breaker (, + ). Wyprowadzenie tego ciosu spowoduje zepchnięcie naszego przeciwnika do granicy pola walki, ponowne jego wykonanie sprawi, że spadniemy na niższy poziom planszy. Następnie musimy ponownie zepchnąć przeciwnika do ściany i ponownie wykonać ten atak, który ją nim rozbije.
It’s Just Business
Obtained an overall total of 5,000,000G.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Trofeum powiązane z Ecellent
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Po każdej wygranej walce będziemy nagradzani skrzyniami, z których otrzymamy losowe przedmioty. Zazwyczaj będą to różnego rodzaju akcesoria do charakteryzacji naszych postaci, ale zdarzy się również, że otrzymamy walutę (Fight Money). Ilość waluty zdobytej po walce zależy od paru parametrów:
- Win Bonus
- Health Bonus
- Time Bonus
- Special Bonus
- Winning Streak Bonus
Do zdobycia naszego pucharka musimy uzbierać 5,000,000G. Trofeum jest kumulacyjne i nie musimy go wbić w jednym posiedzeniu. Wpadnie podczas naszej drogi do tytułu Wojownika (Warrior) – patrz Hot-Blooded Fighter.
Excellent
Obtained an overall total of 10,000,000G.
Menu Główne -> Offline -> Treasure Battle
Jest to rodzaj rozgrywki z możliwością awansowania naszego zawodnika na wyższe rangi w trybie Offline.
Po każdej wygranej walce będziemy nagradzani skrzyniami, z których otrzymamy losowe przedmioty. Zazwyczaj będą to różnego rodzaju akcesoria do charakteryzacji naszych postaci ale zdarzy się również, że otrzymamy walutę (Fight Money). Ilość waluty zdobytej po walce zależy od paru parametrów:
- Win Bonus
- Health Bonus
- Time Bonus
- Special Bonus
- Winning Streak Bonnus
Do zdobycia naszego pucharka musimy zdobyć 10,000,000G. Trofeum jest kumulacyjne i nie musimy go wbić w jednym posiedzeniu. Wpadnie podczas naszej drogi do tytułu Wojownika (Warrior) – patrz Hot-Blooded Fighter.
Jako ciekawostkę dodam, że z okazji premiery gry, 3,000,000 G otrzymamy od twórców w prezencie.
Master Of Iron Fist
Finished the Special Chapter of the main story.
Story: „The Mishima Saga” -> Special Chapter
Możliwość rozegrania rozdziału specjalnego uzyskacie po ukończeniu głównego wątku trybu Story. Waszym zadaniem będzie zmierzenie się, grając Kazuyą w jego demonicznym wcieleniu, z Akumą. Przyznam, że jest to dość wymagający przeciwnik i sam miałem trochę problemów z jego pokonaniem. Jest on dość szybki, jego ataki sieją spustoszenie na naszym pasku energii i są dość trudne do wyczucia. Najlepszym sposobem, przy walce w zwarciu, jest używanie sidestepu ( x 2). Schodzimy wtedy z linii ataku i możemy wyprowadzić kontrę. W innym przypadku Akuma blokuje każdy nasz cios. Próbowałem wielu taktyk – krótkich combosów z użyciem Story Assist, normalnych i specjalnych ciosów z wyłączoną asystą, unikania natarcia Akumy i wyprowadzania kontr. Najlepszym sposobem okazało się spamowanie dwóch ataków – Devil Blaster () oraz Reverse Devil Blaster ( x2). Są to ataki laserowe i doskonale się sprawdziły, co możecie zaobserwować na poniższym filmiku z mojej walki. Zapewniam was również, że ustawienie Story Mode Difficulty na 1 gwiazdkę, CPU Difficulty na Easy, nijak się ma do poziomu trudności w tym pojedynku.
Żeby nie było tak pięknie, po zbiciu energii Akumy do zera, załączy się przerywnik, w trakcie którego obaj zawodnicy przejdą w tryb Rage i dodatkowo nasz przeciwnik zregeneruje niewielką ilość zdrowia. Niby ok, poradziliśmy sobie do tej pory, to i poradzimy dalej, ale…
… Akuma przechodząc w tryb Rage, prawie natychmiast użyje na nas swojego Rage Art. Nawet jeżeli będziemy mieli cały pasek energii, to i tak przegramy, gdyż ten zadaje ponad 1000 pkt obrażeń. Ataków tego typu możemy uniknąć na parę sposobów, w zależności od tego, na czym polega dany cios: czy jest to chwycenie zawodnika czy wyprowadzenie kombinacji ciosów (u każdej postaci inaczej). Można więc go skontrować (wyprowadzając swój Rage Art) użyć sidestepu (zejść z linii natarcia), podskoczyć (jeśli atak polega na chwyceniu zawodnika), przyjąć na blok, auto blok (jeśli atak polega na wyprowadzeniu kombinacji ciosów). W przypadku Akumy, Rage Art zaczyna się od chwytu. Próbowałem zblokować wszystkimi wyżej wymienionymi sposobami i nie udało mi się. Sęk w tym, że ciężko trafić w odpowiedni moment, gdyż na reakcję mamy ułamek sekundy. Najprostszym sposobem jest po prostu odpalenie naszego ataku, zanim zrobi to przeciwnik. Jak tylko skończy się przerywnik, nie czekajcie na reakcję Akumy, tylko natychmiast odpalcie swój Rage Art. Nasz oponent ma na tyle mało energii, że zwyczajnie zakończymy tym walkę i wpadnie nasz pucharek.
Jako ciekawostkę dodam, że gdy gramy Akumą, jego Rage Art zadaje normalne obrażenia.