3/10
20H
x1
x5
x9
x19
34
0
18
0
3
34
0
18
0
3

 

The Chant ma w sumie naprawdę prosty zestaw pucharków. Z pozoru czytając samą listę można odnieść mylne wrażenie, że zebranie wszystkich dzbanków będzie wymagało sporego zachodu. W praktyce jednak się okazuje, że w zasadzie z niczym nie ma większych problemów. Jedyną drobną upierdliwością jest konieczność przejścia gry przynajmniej trzy razy. Z uwagi jednak na jej nieznaczną długość można się uwinąć szybko i z kolejnymi podejściami.

 

Krok po kroku:

Z platynowaniem The Chant nie ma wielkich problemów. Jedyną nieznaczną uciążliwością będzie konieczność przejścia gry te trzy razy. Jest jednak kilka pucharków na które warto zwrócić uwagę, by później nie musieć się za nimi uganiać. Gra pozwala w każdym momencie cofnąć się do poprzednich rozdziałów, ale tracimy w ów czas cały zebrany w tym czasie dorobek w postaci umiejętności, znajdziek do stanu jaki mieliśmy na początku danego rozdziału, który wybraliśmy do powtórzenia.

 

KROK I – Poziom trudności Neofita, UMYSŁ jako najwyższa statystyka, zebranie wszystkich znajdziek i okazjonalnych pucharków

Polecam zacząć na najniższym poziomie trudności z kilku względów. Po pierwsze tak będzie wygodniej nam latać za wszystkimi znajdźkami, gdy przeciwnicy nie będą tak niebezpieczni. Po drugie tutaj będziemy walczyć z każdym zagrożeniem jakie się pojawi, wiec co za tym idzie lepiej by ta walka nie dawała się nam specjalnie we znaki. No i po trzecie – zaznajomimy się z ogólną mechaniką gry.

Pucharki na jakie zwracamy uwagę:

  • Podczas dialogów zawsze wybieramy te odpowiedzialne za UMYSŁ – przycisk  (srebro Skowyt w mroku).
  • Zbieramy wszystkie znajdźki. Materiał wideo jest podlinkowany w opisie zloto Mól książkowy.
  • W z związku z tym, że eksplorujemy w tym przejściu intensywnie będziemy zbierać specjalne pryzmaty do ulepszeń. Muśmy maksymalnie ulepszyć drzewko umiejętności z związane z jedną z cech do braz Samopomoc. To przejście nastawione jest na UMYSŁ, więc to właśnie ulepszenia z nim związane wybieramy. Są one zaznaczone w drzewku kolorem żółtym. Więcej w opisie wspominanego pucharka.
  • Po przejściu przez poziom kopalni pod koniec rozdziału 3 wyjdziemy na most przy wodospadzie. Jest tam ukryta ścieżka prowadząca do ukrytego stwora, którego musimy pokonać do trofeum srebro Żabie udka.
  • W rozdziale 5 musimy poprawnie rozwiązać zagadkę z roślinami do trofeum srebro Alchemia.
  • Pod koniec 5 rozdziału czeka nas najpierw walka z przywódcą kultystów, a potem sekwencja w której uważając na wrogów musimy przewrócić w kolejnych pomieszczeniach filary z pryzmatem. Przeszkadzać w tym będzie nam też i sam przywódca od czasu do czasu strzelając specjalnym promieniem. Musimy poczekać, aż się na to zdecyduje i załatwi nim jednego z pomocników. Otrzymamy wtedy zloto Ostrzał własny.
  • Kawałek dalej będziemy przechodzili przez strych z kładkami i musimy wybrać je odpowiednio by zdobyć trofeum srebro Mądry wybór. Potem możemy sobie zejść do tego pomieszczenia poniżej i pokonać tamtejszych przeciwników.

Trofea kumulacyjne (w oparciu o pojedyncze przejście gry):

  • Używamy przedmiotów leczących przynajmniej 30 razy do braz Czysty weganizm.
  • Zużywamy przynajmniej 20 przedmiotów do rzucania do braz Uświęcające środki.
  • Wytwarzamy przynajmniej 30 przedmiotów do braz Cudotwórstwo.
  • Wykonujemy 20 ataków na umysł do braz Pewna psychoza.
  • Używamy 30 razy specjalnych pryzmatycznych mocy do braz Pryzmatyczne skupienie.
  • Podczas gry staramy się ubić wszelkich napotkanych przeciwników. W świecie rzeczywistym spotkamy między innymi kultystów. Eliminujemy ich 40 uzyskać trofeum braz Precz z heretykami.
  • Podczas przebywania w rejonach świata z innego wymiaru natrafiamy na tamtejszych przeciwników. Musimy tylko uważać na poziom umysłu, by bohaterka nie oszalała. Eliminujemy ich 35 uzyskać trofeum braz Łowca mroku.
  • Natrafimy też podczas gry na przyczepione gdzieś w danej lokacji kwiato-stwory po których pokonaniu rzeczywistość wraca do normy. Czasem jest to konieczne, by ruszyć z fabułą dalej, ale jest też trochę opcjonalnych lokacji. Musimy zniszczyć 15 takich istot do trofeum srebro Zakotwiczenie w rzeczywistości.

 

KROK II – Poziom trudności Magister, CIAŁO jako najwyższa statystyka, ewentualny speedrun w 4h

Drugie przejście będzie już bardzo szybkie, więc od razu możemy obrać za cel ukończenie gry w czasie krótszym niż wymagane do trofeum 4 godziny. Gramy co prawda na najwyższym możliwym poziomie, ale nie robi to wcale tak wielkiej różnicy. Szczególnie, że możemy sobie tu unikać większości przeciwników. Osobiście całkiem przypadkiem bez starania zaliczyłem speedrun przy tym podejściu. Tym razem zalecam nastawić się konkretnie na ulepszanie postaci w drzewku umiejętności z zakresu CIAŁO. Jako, że nie planujemy tu dużo zwiedzać nie ma znaczenia jak mocno ulepszymy postać. Grunt, by pakować konkretnie w tą jedną cechę.

Pucharki na jakie zwracamy uwagę:

  • Podczas dialogów zawsze wybieramy te odpowiedzialne za CIAŁO – przycisk  (srebro Tafla spokoju).
  • Zaliczamy grę na najwyższym poziomie trudności do zloto Magister nauk.
  • Ewentualnie kończymy grę w czasie krótszym niż 4 godziny do zloto Letnie przesilenie.

 

KROK III – Poziom trudności Neofita, DUSZA jako najwyższa statystyka, nie zabijamy kultystów

Ostatni krok to już w zasadzie formalność. Lecimy jak najszybciej do końca i jeśli wcześniej nie ogarnęliśmy speedruna to teraz nie powinno być już z tym problemu. Nie zabijamy tu żadnych kultystów. Są to przeciwnicy w świecie rzeczywistym z charakterystycznymi maskami z czaszek zwierząt. Nie stanowi to większego problemu, bo w grze spokojnie można mijać wrogów. Po prostu wykonujemy uniki przyciskiem  i idziemy dalej. W razie czego w każdym momencie możemy sprawdzić w statystykach czy przypadkiem jakiegoś nie ubiliśmy.

 

  • Podczas dialogów zawsze wybieramy te odpowiedzialne za DUSZĘ – przycisk  (srebro Ciii…).
  • Nie zabijamy żadnego z kultystów, by otrzymać trofeum zloto Zbawienie.
  • Ewentualnie kończymy grę w czasie krótszym niż 4 godziny do zloto Letnie przesilenie.
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Z mroku w blask!</span> / <span>From Gloom, to Glory!
90

Z mroku w blask! / From Gloom, to Glory!

Zdobądź wszystkie trofea w Głównej Fabule / Obtain every Trophy in the Main Story

Platynowe trofeum, cel naszych starań.

Ikona osiągnięcia: Czysty weganizm</span> / <span>Raw Veganism
15

Czysty weganizm / Raw Veganism

Spożyj 30 przedmiotów leczących / Consume 30 healing items

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze możemy się podleczyć znajdując i używają Imbiru. Po drodze w trakcie eksploracji natrafimy na niego sporo. Nie mamy jednak dużo miejsca w ekwipunku, więc zalecam zużywać 1 sztukę wciskając przycisk  za każdym razem, gdy znajdujemy nową i nie możemy już jej podnieść.

Ikona osiągnięcia: Uświęcające środki</span> / <span>Tools of Consecration
15

Uświęcające środki / Tools of Consecration

Zużyj 20 przedmiotów do rzucania / Deplete 20 throwables

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze możemy atakować przeciwników także specjalnymi przedmiotami miotanymi. Jest to między innymi sól, olej, czy specjalna bomba. Rzucamy je wciskając przycisk . Wystarczy zużyć 20 takich przedmiotów by otrzymać pucharek.

Ikona osiągnięcia: Precz z heretykami</span> / <span>Purge the Heretics
15

Precz z heretykami / Purge the Heretics

Pokonaj 40 kultystów / Defeat 40 Cultists

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze jednym z typów napotykanych przeciwników są kultyści. Natrafiamy na nich w rejonach rzeczywistego świata. Noszą oni charakterystyczne maski ze zwierzęcych czaszek. Polecam zabrać się za te pucharek w ramach pierwszego eksploracyjnego przejścia gry. W każdej chwili możemy sprawdzić w statystykach ilu udało nam się już pokonać. Osobiście pod koniec gry miałem ich na liczniku 46, więc jest można spotkać więcej niż potrzeba. Nie możemy jednak specjalnie unikać walki i należy eliminować każdego napotkanego wroga.

Ikona osiągnięcia: Rytuał</span> / <span>The Ritual
15

Rytuał / The Ritual

Ukończ 4. rozdział / Complete Chapter 4

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu 4 rozdziału gry.

Ikona osiągnięcia: Cudotwórstwo</span> / <span>Thaumaturgy
15

Cudotwórstwo / Thaumaturgy

Stwórz 30 przedmiotów / Craft 30 items

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze możemy w każdym momencie wytwarzać kilka różnych broni do walki wręcz oraz przedmiotów dystansowych. Potrzebujemy tylko odpowiednich zasobów. Polecam po prostu podnosić wszystko co napotkamy, a jak już nie mamy miejsca ekwipunku to sprawdzać, czy nie możemy czegoś wytworzyć, by się zmieścił znaleziony surowiec.

Ikona osiągnięcia: Zbieractwo</span> / <span>Scavenger
15

Zbieractwo / Scavenger

Otwórz 15 szafek / Open 15 cabinets

Trofeum związane z eksploracją. Wpadnie spokojnie w ramach szukania znajdziek do zloto Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Początek zielonej szkoły!</span> / <span>Your Weekend Retreat Begins!
15

Początek zielonej szkoły! / Your Weekend Retreat Begins!

Ukończ 1. rozdział / Complete Chapter 1

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu 1 rozdziału gry.

Ikona osiągnięcia: Zaradność</span> / <span>Resourceful
5

Zaradność / Resourceful

Zbierz dość zasobów do stworzenia pierwszej broni / Collect the resources needed to craft your first weapon

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na początku naszej przygody.

Ikona osiągnięcia: Ikar</span> / <span>Icarus
15

Ikar / Icarus

Ukończ 3. rozdział / Complete Chapter 3

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu 3 rozdziału gry.

Ikona osiągnięcia: Zerwana przyjaźń</span> / <span>Broken Friendship
15

Zerwana przyjaźń / Broken Friendship

Ukończ 2. rozdział / Complete Chapter 2

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu 2 rozdziału gry.

Ikona osiągnięcia: Rozpoczęcie</span> / <span>The Commencement
5

Rozpoczęcie / The Commencement

Zaczyna się... / It begins...

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie niedługo po dotarciu do miejsca zamieszkania, po tym jak poznamy innych bohaterów.

Ikona osiągnięcia: Światełko w tunelu</span> / <span>Light at the End of the Tunnel
15

Światełko w tunelu / Light at the End of the Tunnel

Ucieknij do fabryki konserw / Escape to the Cannery

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie niedługo potem, gdy sytuacja zacznie się robić dziwna. Przemierzając nakładający się alternatywny świat trafimy w końcu na teren starej fabryki konserw.

Ikona osiągnięcia: Speleologia</span> / <span>Spelunker
10

Speleologia / Spelunker

Znajdź 10 wpisów zawierających wiedzę / Find 10 Lore pickups

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odnalezieniu 10 wpisów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek w grze znajduje się w opisie zloto Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Archeologia</span> / <span>Archeologist
20

Archeologia / Archeologist

Znajdź 25 wpisów zawierających wiedzę / Find 25 Lore pickups

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odnalezieniu 25 wpisów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek w grze znajduje się w opisie zloto Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Historia</span> / <span>Historian
30

Historia / Historian

Znajdź 45 wpisów zawierających wiedzę / Find 45 Lore pickups

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odnalezieniu 45 wpisów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek w grze znajduje się w opisie zloto Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Alchemia</span> / <span>Alchemist
30

Alchemia / Alchemist

Rozwiąż zagadkę z roślinami alchemicznymi, nie używając alchemicznej mazi / Complete the Alchemical Plant Puzzle without making Alchemical Mulch

Możliwe do przeoczenia

Pucharek możliwy do zdobycia w Rozdziale 5. W pewnym momencie będziemy musieli przedostać się przez opuszczoną szklarnię. Niestety drzwi wyjściowe będą zarośnięte prze tajemnicze rośliny. By się ich pozbyć będziemy musieli przygotować specjalny roztwór do zraszaczy. Potrzebny też będzie nam zawór znajdujący się na farmie przed szklarnią. Wystarczy się przejść i zabrać. Samo przygotowanie roztworu już trzeba wykonać zgodnie z otrzymanym przepisem, by otrzymać pucharek. Składa się to na połączenie ze sobą odpowiednich składników.

Sprawa wygląda następująco. Łączymy śmierdzącą żółtą roślinę alchemiczną z ociekającą toksynami rośliną alchemiczną. Następnie łączymy świecącą roślinę alchemiczną z kryształową rośliną alchemiczną. I na końcu łączymy ze sobą dwie otrzymane mieszaniny. W ten sposób otrzymujemy roztwór, który możemy umieścić w maszynie do spryskiwania. Jeśli nic źle nie połączyliśmy otrzymamy trofeum.

 

Ikona osiągnięcia: Ostrzał własny</span> / <span>Friendly Fire
80

Ostrzał własny / Friendly Fire

Spowoduj, że przeciwnik zabije innego przeciwnika / Force an enemy to kill another enemy

Możliwe do przeoczenia

Pucharek możliwy do zdobycia pod koniec Rozdziału 5. Po pokonaniu przywódcy kultystów w wielkim kulistym pomieszczeniu, gdzie umieszczaliśmy kolorowe kule w bramie czeka nas jeszcze kolejny pojedynek. Tym razem musimy przewracać filary z pryzmatami w kolejnych trzech obszarach. Nim się za to zabierzemy mamy jednak okazję na zdobycie omawianego trofeum. Przywódca co jakiś czas będzie bowiem atakował świetlistym promieniem sunącym przez cały obszar. Wystarczy stosując uniki  poczekać, aż ten promień załatwi jednego z przeciwników, którzy nam tu utrudniają zadanie.

Ikona osiągnięcia: Magister nauk</span> / <span>Magister Scientiae
80

Magister nauk / Magister Scientiae

Ukończ grę na poziomie trudności Magister / Complete the game on Magister difficulty

Pucharek związany z ukończeniem gry na najwyższym poziomie trudności. W zasadzie nie jest to specjalnie wymagające wyzwanie. Tym bardziej, że większość przeciwników można swobodnie ominąć. Ale polecam sobie ogarnąć to przy drugim przejściu, bo tak jest najwygodniej.

Ikona osiągnięcia: Mól książkowy</span> / <span>Bookworm
40

Mól książkowy / Bookworm

Znajdź wszystkie wpisy zawierające wiedzę w Głównej Fabule / Find all Lore pickups in the Main Story

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany ze znajdźkami. W grze mamy do zebrania dokładnie 62 notatki i musimy zebrać je wszystkie w jednym przejściu. Musimy jednak uważać w Rozdziale 3. Odwiedzamy tam kopalnie do której NIE MOŻNA już potem wrócić. I jeśli tam coś przegapimy to trzeba będzie grać praktycznie od nowa. Pozostałe notatki generalnie w razie czego można dozbierać po prostu w Rozdziale 6 wracając do jakiejś lokacji, gdzie coś zostało pominięte. Zalecałbym jednak trzymać się TEGO materiału wideo i po kolei wszystko sobie ładnie wyzbierać.

Ikona osiągnięcia: Festiwal filmowy</span> / <span>Film Festival
30

Festiwal filmowy / Film Festival

Znajdź wszystkie taśmy filmowe / Find all Projector Reels

Pucharek związany ze znajdźkami. W grze mamy do zebrania dokładnie 10 taśm filmowych. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek w grze znajduje się w opisie zloto Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Bez masek</span> / <span>Unmasked
15

Bez masek / Unmasked

Ukończ 5. rozdział / Complete Chapter 5

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu 5 rozdziału gry.

Ikona osiągnięcia: Skowyt w mroku</span> / <span>The Howling Dark
30

Skowyt w mroku / The Howling Dark

Ukończ grę z umysłem jako najwyższą statystyką / Beat the game with Mind as your highest stat

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z rozwojem postaci pod konkretny aspekt. Wpadniem gdy po zakończeniu gry UMYSŁ będzie naszą wiodącą statystyką. Podczas dialogów zawsze wybieramy te odpowiedzialne za UMYSŁ – przycisk . Do tego przy ulepszaniu postaci inwestujmy przede wszystkim w te oznaczone kolorem żółtym. Są też oznaczone charakterystyczną ikonką mózgu.

Ikona osiągnięcia: Tafla spokoju</span> / <span>Calm Waters
30

Tafla spokoju / Calm Waters

Ukończ grę z ciałem jako najwyższą statystyką / Beat the game with Body as your highest stat

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z rozwojem postaci pod konkretny aspekt. Wpadnie, gdy po zakończeniu gry CIAŁO będzie naszą wiodącą statystyką. Podczas dialogów zawsze wybieramy te odpowiedzialne za CIAŁO – przycisk . Do tego przy ulepszaniu postaci inwestujmy przede wszystkim w te oznaczone kolorem czerwonym. Są też oznaczone charakterystyczną ikonką serca.

Ikona osiągnięcia: Ciii...</span> / <span>Shh...
30

Ciii... / Shh...

Ukończ grę z duszą jako najwyższą statystyką / Beat the game with Spirit as your highest stat

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z rozwojem postaci pod konkretny aspekt. Wpadnie, gdy po zakończeniu gry DUSZA będzie naszą wiodącą statystyką. Podczas dialogów zawsze wybieramy te odpowiedzialne za DUSZĘ – przycisk . Do tego przy ulepszaniu postaci inwestujmy przede wszystkim w te oznaczone kolorem niebieskim. Są też oznaczone charakterystyczną ikonką serca.

Ikona osiągnięcia: Pryzmatyczne skupienie</span> / <span>Prismic Focus
15

Pryzmatyczne skupienie / Prismic Focus

Użyj zdolności pryzmatu 30 razy / Use prism abilities 30 times

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze z czasem wraz ze zdobywaniem kolejnych pryzmatów otrzymujemy dostęp do specjalnych zdolności. Aktywujemy je wciskając przycisk . Po przytrzymaniu zaś otwieramy koło wyboru konkretnych zdolności. By otrzymać trofeów musimy 30 razy użyć dowolnych zdolności.

Ikona osiągnięcia: Samopomoc</span> / <span>Self-help
30

Samopomoc / Self-help

Ulepsz w pełni drzewko umysłu, ciała lub duszy / Completely upgrade one of the Mind, Body, or Spirit upgrade trees

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z ulepszaniem postaci. Drzewko rozwoju jest w The Chant bardzo proste. Każdy z trzech głównych aspektów postaci: UMYSŁ, CIAŁO, DUSZA ma swoją gałąź składającą się z dwóch umiejętności, a do tego kilka pobocznych będących połączeniem konkretnych aspektów. By zdobyć ten pucharek wystarczy maksymalnie rozwinąć tą główną gałąź jednego z wspomnianych aspektów. Ulepszenia odblokowujemy zużywając znajdowane w świecie gry odłamki. Każda zdolność ma trzy poziomy kosztujące kolejno 1, 3 oraz 5 odłamków. By wiec otrzymać ten pucharek będziemy potrzebowali zgromadzić łącznie 18 odłamków, co nie stanowi większego problemu przy podejściu eksploracyjnym.

Ikona osiągnięcia: Łowca mroku</span> / <span>Gloom Hunter
15

Łowca mroku / Gloom Hunter

Pokonaj 35 istot mroku / Defeat 35 Gloom Creatures

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze podczas wizyt w obszarach, gdzie nakłada się obcy wymiar często atakują nas żyjące tam stwory. Generalnie wszystkie znikają jeśli zniszczymy rosnący gdzieś specjalny kwiat kotwiczący ten wymiar w danej lokacji. Nim jednak się za to zabierzemy polecam w pierwszym przejściu tłuc najpierw wszelkie istoty do momentu otrzymania tego pucharka.

Ikona osiągnięcia: Pewna psychoza</span> / <span>Stalwart Psychosis
15

Pewna psychoza / Stalwart Psychosis

Wykonaj 20 udanych ataków na umysł / Succeed on 20 Mind Attacks

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany przed specjalną zdolnością. Podczas naszych wizyt w obszarach z innego wymiaru czyhające tam istoty będą próbowały atakować nam umysł. Zdarza się to też w stresujących momentach jak widoczne na gifie przejście kładką nad przepaścią. Jest to ładnie graficznie pokazane charakterystycznym wirem w około głowy postaci. Gdy tylko taki się pojawi musimy szybko wcisnąć . I powtarzamy proces 20 razy.

Ikona osiągnięcia: Zakotwiczenie w rzeczywistości</span> / <span>Rooted in Reality
30

Zakotwiczenie w rzeczywistości / Rooted in Reality

Zniszcz 15 mandalordzeni / Destroy 15 Mandacores

Możliwe do przeoczenia

Trofeum kumulacyjne. W grze podczas wizyt w obszarach, gdzie nakłada się obcy wymiar możemy spotkać związane z tym pucharkiem mandalordzenie. Są to charakterystyczne istoty-kwiaty kryjące się w jakimś koncie. Gdy je zniszczymy obszar wraca do normy. Czasem jest to konieczne, by ruszyć z fabułą dalej, ale trafi się też trochę opcjonalnych lokacji. Jeśli pucharek ten nie wpadnie nam przed finalną rozmową w Rozdziale 6 wciąż możemy powiedzieć, by poczekać z rytuałem i ruszyć jeszcze eksplorować, by odnaleźć jakieś przegapione mandalordzenie.

Ikona osiągnięcia: Żabie udka</span> / <span>Cuisses De Grenouille
30

Żabie udka / Cuisses De Grenouille

Znajdź i zabij ukrytą czyrasznicę olbrzymią / Find and kill the hidden Giant Cankertoad

Pucharek związany z ukrytym przeciwnikiem. Pierwszy raz okazję zajść do tego przeciwnika mamy pod koniec Rozdziału 3. Po etapie z kopalnią i uruchomieniu generatora do otwarcia bramy kawałek dalej przejdziemy do mostu przy wodospadzie. Przed samym mostem zaś jest ukryta ścieżka prowadząca to lokacji z tym potworem. Jeśli zbieramy wszystkie notatki do trofeum zloto Mól książkowy to tak czy siak będziemy musieli tam zajść, gdyż jedna się tam znajduje. W razie czego jednak poniżej prezentuje screeny pokazujące miejsce z ukrytą ścieżką.

 

Ikona osiągnięcia: Mądry wybór</span> / <span>You have chosen... Wisely
30

Mądry wybór / You have chosen... Wisely

Rozwiąż zagadkę z krokwiami bez ani jednego upadku / Complete the Rafters puzzle without falling

Możliwe do przeoczenia

Pucharek możliwy do zdobycia w Rozdziale 5. W pewnym momencie będziemy musieli przejść przez strych po krucho wyglądających kładkach. Tylko jedna droga uchroni nas przed upadkiem i zagwarantuje ten pucharek. Musimy wybrać kolejno kładkę LEWĄ, PRAWĄ, LEWĄ.

Bezpieczna droga
Ikona osiągnięcia: Letnie przesilenie</span> / <span>Summer Solstice
80

Letnie przesilenie / Summer Solstice

Ukończ grę w mniej niż 4 godziny / Complete the game in 4 hours or less

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z przejściem gry na czas. Wymagane 4 godziny są czasem bardzo luźnym jeśli mamy za sobą już jedno przejście. Osobiście zaliczyłem to przypadkiem przy drugim przechodzeniu gry. Do tego na najwyższym poziomie trudności. Warto też wspomnieć, że wracałem po dłuższym czasie i w związku z tym trochę się kręciłem w kilku miejscach tracąc czas, a mimo to się udało. Tak więc jeśli będziemy świeżo po jednym ukończeniu powinno nam to wlecieć całkowicie na luzie. Grunt to mijać jak największą ilość przeciwników, by nie tracić czasu na walkę.

Pamiętajmy tylko konkretne momenty z zagadkami:

  • Rośliny w szklarni. Znajdujemy zawór w pobliskiej farmie. Klucz do farmy znajdziemy w szklarni. Łączymy śmierdzącą żółtą roślinę alchemiczną z ociekającą toksynami rośliną alchemiczną. Następnie łączymy świecącą roślinę alchemiczną z kryształową rośliną alchemiczną. I na końcu łączymy ze sobą dwie otrzymane mieszaniny.
  • Przejście strychem. Wybieramy kładki w kolejności LEWA, PRAWA, LEWA.
  • Umieszczanie kolorowych kul w drzwiach wielkiego obiektu z kopułą. Od lewej do prawej: czerwony, zielony, fioletowy, pomarańczowy, żółty, niebieski.
  • Po starciu z przywódcą kultystów i zdobyciu maski przy wyjściu z farmy czeka nas scenka, gdzie bohaterka wpada w obłęd i ucieka. I kawałek dalej natrafiamy na wielkiego potwora. Walka z nim jest całkowicie opcjonalna. Zamiast tego polecam po prostu zdobyć fragmenty symbolu do otwarcia bramy. Jeden znajdziemy na balkonie w pobliskim domku. Drugi znajdziemy w jaskini u wejścia której spadniemy po zarwaniu się balkonu z pierwszym fragmentem. Trzeci zaś znajdziemy przeciskając się przez otwór na końcu areny z przeciwnikiem. Potem wystarczy złożyć całość do kupy i otworzyć bramę.
Ikona osiągnięcia: Zbawienie</span> / <span>Savior
80

Zbawienie / Savior

Ukończ grę bez zabijania kultystów / Complete the game without killing any Cultists

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z przejściem gry w charakterystyczny sposób. Nie zabijamy tu żadnych kultystów. Są to przeciwnicy w świecie rzeczywistym z charakterystycznymi maskami z czaszek zwierząt. Nie stanowi to większego problemu, bo w grze spokojnie można mijać wrogów. Po prostu wykonujemy uniki przyciskiem  i idziemy dalej. W razie czego w każdym momencie możemy sprawdzić w statystykach czy przypadkiem jakiegoś nie ubiliśmy.

Pilnujemy by w statystykach przy wszystkich rodzajach kultystów zawsze były zera.