The Inpatient to wymagający posiadania VR horror, będący prequelem gry Until Dawn. Wcielamy się w pacjenta Blackwood Pines Sanatorium w czasie, gdy miał miejsce zawał kopalni, a zakład zajmował się badaniem uratowanych górników. Zamknięci w celi będziemy musieli zmierzyć się z wewnętrznymi demonami i jakoś ujść z życiem. Gra ma kilka całkiem niezłych pomysłów. Między innymi słynne pozostanie w bezruchu. Niestety jednak jest tego dość mało i można odnieść wrażenie, iż mamy do czynienia z takim większym demem. Trochę szkoda, że nie postanowiono bardziej rozbudować tej produckji, bo zdecydowanie jest tu potencjał. Mimo wszystko uważam, że jeśli już zainwestowaliśmy w gogle do wirtualnej rzeczywistości na PS4 to warto sprawdzić i ten tytuł. Może i jest to krótkie doświadczenie, ale za to ma swój klimat,
Krok po kroku:
The Inpatient niestety nie posiada opcji wyboru rozdziałów, więc jeśli zdobywamy jakieś konkretne pucharki, musimy je robić w jednym przejściu. W razie czego jednak nie jest to długa gra i szybko można ogarnąć, jeśli nieszczęśliwie coś przegapiliśmy. Celując w platynę będą nas czekały dwa pełne przejścia plus kilkukrotne powtórzenie zakończeń i kawałek z początku. Polecam zastosować się do poniższego opisu, aby zoptymalizować zbieranie pucharków.
KROK I – Oparcie się pokusie, zebranie wszystkich wspomnień i dobre zakończenia
- Od początku śledzimy materiał dotyczący zebrania wszystkich wspomnień do trofeum Niewygodna prawda.
- Podczas pobytu w celi zaglądamy każdego dnia do kalendarza aby zdobyć Od czasu do czasu.
- W początkowej fazie gry opieramy się pokusie zgodnie z opisem Z zaciśniętymi zębami.
- Po wyjściu z celi, gdy podążamy za Davidem do gabinetu Bragga, sprawdzamy pomieszczenie z nagraniem do trofeum Dreszczowiec.
- Pilnujemy, aby nikt nam nie zginął do Nie oglądaj się.
- Ratujemy Victora, aby otrzymać Niezrównoważony.
- Jeśli zbieraliśmy znajdźki nasza postać zginęła, gdy wszyscy odjechali kolejką, więc musimy wybrać opcję kontynuuj z menu głównego i ponownie przechodzimy końcowy fragment gry. Jak uciekniemy z góry podczas przesłuchania – zdobywamy pucharek Na kłódkę.
- Wybieramy z menu opcję kontynuuj i ponownie przechodzimy końcówkę. Tym razem podczas przesłuchania zdobywamy Osobiste piekło.
KROK II – Poddanie się pokusie, złe zakończenia
- W początkowej fazie gry poddajemy się pokusie zgodnie z opisem Na samym dnie.
- Gdy dotrzemy do momentu, podczas którego już wychodzimy z naszej celi, zapisujemy sobie save na pendrive.
- Działamy w kierunku zdobycia trofeum Baranek ofiarny.
- Dajemy zabić Davida i Victora do Śmierć przed świtem oraz zabijamy Teda zgodnie z Okropieństwo.
- Wybieramy z menu głównego opcję kontynuuj i dowolnie ratujemy bądź nie Davida, Victora, a na końcu zgadzamy się z Tedem, aby zdobyć Najwyższe poświęcenie oraz Wendigo.
KROK III – Czyszczenie
- Wczytujemy save’a zapisanego na pendrive w Kroku II i zdobywamy Krew na rękach.
- Ewentualnie jeśli coś jeszcze nieszczęśliwie pominęliśmy to wbijamy.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Anielska cierpliwość / True Patience
Udało ci się zebrać wszystkie złote, srebrne i brązowe trofea w The Inpatient / You collected all Gold, Silver, and Bronze trophies in The Inpatient
Gratulacje. Możesz sobie wpisać w growe CV – przetrwanie upadku Blackwood Pines Sanatorium. 🙂
Kawałek po kawałku / Fragmented
Udało ci się odkryć wspomnienie / You discovered a memory
Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego z wspomnień wymaganych do trofeum Niewygodna prawda.
Jak z koszmaru / Stuff of Nightmares
Udało ci się doświadczyć pierwszego snu / You experienced your first dream
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Podczas naszej wizyty w zakładzie czekają nas trzy wizje senne. Pucharek otrzymamy po pierwszej z nich.
Na samym dnie / Lowest Ebb
Nie udało ci się oprzeć pokusie / You succumbed to temptation
Podczas początkowej fazy gry, gdy jesteśmy zamknięci w celi, wraz z kolejnymi dniami doświadczymy wizji sennych. Od wyboru ścieżki w nich będzie zależeć zdobycie tego trofeum oraz to jak sobie poradzi z uwięzieniem nasza postać. Aby uzyskać ten pucharek musimy pójść tą złą drogą, na koniec której będziemy się przemieniać w Wendigo.
Wybory do nie oparcia się pokusie:
- W pierwszej wizji musimy podążać za człowiekiem idącym przed nami.
- W drugiej wizji nie wchodzimy do swojej celi, tylko idziemy dalej.
- W trzeciej wizji podążamy za wilkiem.
- Pod koniec fragmentu uwięzienia w celi, gdy nasz współlokator zaoferuje nam karalucha zgadzamy się go zjeść.
Z zaciśniętymi zębami / Through Gritted Teeth
Udało ci się oprzeć pokusie / You resisted temptation
Trofeum przeciwne do powyższego. Aby je zdobyć należy podejmować lepsze wybory, aby ostatecznie pozostać człowiekiem.
Wybory do oparcia się pokusie:
- W pierwszej wizji musimy podążać za jeleniem.
- W drugiej wizji wchodzimy do swojej celi.
- W trzeciej wizji podążamy za królikiem.
- Pod koniec fragmentu uwięzienia w celi, gdy nasz współlokator zaoferuje nam karalucha odmawiamy przyjęcia tego posiłku.
Głębiny rozpaczy / Depths of Despair
Bragg został pozostawiony własnemu losowi / You left Bragg alone to his fate
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W pewnym momencie gry będziemy szli do biura spotkać się z Braggiem. Niezależnie do naszego wyboru dotyczącego czy chcemy go zabrać ze sobą, czy też zostawić, doktor postanowi zostać.
Od czasu do czasu / Time Lapsed
Udało ci się regularnie zerkać na kalendarz podczas pobytu w zamknięciu / You diligently checked the calendar while confined to your room
Ten pucharek możemy zdobyć podczas początkowej fazy gry, gdy jesteśmy zamknięci w celi. Przy drzwiach na ścianie wisi kalendarz. Aby zdobyć trofeum musimy za każdym razem podchodzić do niego i chwilę nań popatrzyć. Nie ma żadnych konkretnych interakcji, wystarczy tylko się zatrzymać i na chwilkę zerknąć. Ważne, aby podczas każdego kolejnego dnia i wizji sennych tam zaglądać. Pucharek jest możliwy do zdobycia niezależnie od obranej ścieżki opierania się pokusie.
Dreszczowiec / Horror Film
Udało ci się znaleźć film z pielęgniarką / You found the projector film of the nurse
Za znalezienie filmu możemy się zabrać niezależnie od tego czy oparliśmy się pokusie, czy też nie. W pewnym momencie gry wraz z Dawidem będziemy szli do biura Bragga. Jak tylko nasz przewodnik nas poinformuje, że biuro jest na końcu korytarza, idąc dalej po lewej stronie, będziemy mogli zauważyć drzwi, z którymi można wejść w interakcję. Łatwo je zauważyć, bo są podświetlone. Musimy wejść do środka i obejrzeć nagrany tam film.
Krew na rękach / Blood On Your Hands
Z twojej przyczyny zginął David / You were responsible for David's death
Ten pucharek musimy sobie zostawić na sam koniec, zgodnie z instrukcją zawartą w „Krok po kroku”. Aby zdobyć trofeum wcześniej, podczas gry należy ulec pokusie. Następnie podczas dalszej gry i naszych spotkań z Dawidem mówimy mu prawdę i odpowiadamy zawsze uprzejmie, spokojnie. Musimy zyskać jego sympatię. Następnie podczas wizyty w gabinecie Bragga należy głosować za zostawieniem doktora. W dalszej części gry, gdy będziemy przechodzić przez otwarty teren do kościoła, każemy Suzanne zaczekać i idziemy samemu. W połowie drogi pojawi się Wendigo i będziemy mieli sekwencję bezruchu. Musimy się poruszyć, aby ją zepsuć. Dawid wtedy wybiegnie i nas uratuje samemu ginąc, a my otrzymamy to trofeum.
Baranek ofiarny / Sacrificial Lamb
Z twojej przyczyny zginęła Suzanne / You were responsible for Suzanne's death
To trofeum zdobędziemy podczas drugiego negatywnego przejścia zgodnie z instrukcją „Krok po kroku”. Aby zdobyć trofeum wcześniej, podczas gry należy ulec pokusie. Następnie podczas dalszej gry i naszych spotkań z Dawidem zawsze odzywamy się do niego najbardziej nieprzyjaźnie jak to możliwe. Musimy go do siebie zniechęcić. Następnie podczas wizyty w gabinecie Bragga należy głosować zabraniem doktora ze sobą. To spowoduje, że Suzanne nas polubi. W dalszej części gry, gdy będziemy przechodzić przez otwarty teren do kościoła każemy Suzanne zaczekać i idziemy samemu. W połowie drogi pojawi się Wendigo i będziemy mieli sekwencję bezruchu. Musimy się poruszyć, aby ją zepsuć. Suzanne wtedy wybiegnie i nas uratuje samemu ginąc, a my otrzymamy to trofeum.
Niewygodna prawda / The Disturbing Truth
Udało ci się odkryć wszystkie wspomnienia / You discovered all your memories
Pucharek związany ze znajdźkami. Warto to wbić podczas robienia przejścia z oparciem się pokusie. Niestety gra nie posiada żadnego wyboru rozdziałów, więc musimy wszystkie wspomnienia odkryć w jednym przejściu. Jest ich do zebrania tylko 21, więc nie ma dużo szukania. Mamy tylko ten dyskomfort, że trzeba zdejmować gogle podczas śledzenia filmu, ale nie da się tego ominąć. Chyba, że mamy kogoś, kto będzie nas prowadził. Polecam materiał od PowerPyx. Sam korzystałem i nie miałem problemu z odnalezieniem żadnego z wspomnień. Warto zaznaczyć tylko, że pierwsze wspomnienie widoczne na filmie jest nie do pominięcia. Nie musimy wcale dotykać kalendarza ręką. Podobnie w kolejnych. Wystarczy tylko spojrzeć, aby wspomnienie się odpaliło. Dodatkowo pod koniec gry przy dobrym przejściu, gdy zejdziemy po dwa ostatnie wspomnienia i wrócimy kolejka już odjedzie, a my zostaniemy zabici. Ale wystarczy tylko dać potem opcję kontynuuj i ponownie przejść końcowy fragment gry, aby zdobyć pucharki Osobiste piekło oraz Na kłódkę związane z zakończeniami gry. Polecam TEN materiał wideo.
Przy życiu / Barely Alive
Udało ci się uciec z góry / You escaped the mountain
Pucharek związany z zakończeniem. Aby udało się nam uciec z góry, musimy oprzeć się pokusie. Następnie pod koniec gry wsiąść z ocalałymi do kolejki.
Śmierć przed świtem / Dead by Dawn
Nikomu nie udało się przetrwać nocy / Nobody survived the night
Pucharek związany z zakończeniem. Aby zdobyć to trofeum musimy w początkowej fazie gry ulec pokusie. Jest to warunek konieczny. Następnie musimy się zatroszczyć, bo marny koniec pozostałych bohaterów gry. Polecam zastosować się do poniższych wytycznych. Pozbywamy się osób we wykazanej kolejności.
- Suzanne – działamy zgodnie z opisem pucharka Baranek ofiarny.
- David – podczas gdy pierwszy raz wchodzimy do windy, zwlekamy z wciśnięciem przycisku tak długo, jak tylko się da. W efekcie David zostanie postrzelony i pod koniec umrze.
- Victor – po scenie z Wendigo, masakrującym celujących do nas policjantów, wciskamy przycisk, aby pojechać na 1 piętro. Tam spotkamy Victora, który pomoże nam otworzyć kraty windy. Jak tylko wejdzie do środka ponownie zwlekamy z wciśnięciem przycisku. Pojawi się Wendigo i wciągnie nieszczęśnika.
- Ted – działamy zgodnie z opisem pucharka Okropieństwo.
Okropieństwo / Monstrosity
Udało ci się zabić Teda / You killed Ted
Pucharek związany z końcowym wyborem. Aby zdobyć to trofeum musimy w początkowej fazie gry ulec pokusie. W efekcie tego Ted nie będzie chciał pozwolić nam opuścić góry. Nie zgadzamy się z nim i mówimy, że nie zostaniemy. Spowoduje to naszą przemianę w potwora i zabicie nieszczęśnika.
Najwyższe poświęcenie / Ultimate Sacrifice
Twoja ofiarność nakazała ci zostać i sterować kolejką / You stayed behind to operate the cable car
Trofeum wymagające przeciwnej decyzji do powyższego. Aby zdobyć to trofeum musimy w początkowej fazie gry ulec pokusie. W efekcie tego Ted nie będzie chciał pozwolić nam opuścić góry. Zgadzamy się z nim i decydujemy, że zostaniemy, aby inni, którzy ocaleli mogli uciec. Nie ważne ilu ocalałych żyje. Może to nawet być sam Ted. Gdy wsiądą do wagonika wciskamy przycisk, zostajemy na górze i otrzymujemy pucharek.
Niezrównoważony / Unhinged
Udało ci się ocalić Victora, woźnego hotelowego / You saved Victor the hotel janitor
Na Victora natrafimy w końcowej fazie gry podczas przejażdżki windą. Gdy tylko zakończy się scena z Wendigo, masakrującym celujących do nas policjantów, wybieramy, aby pojechać na 1 piętro. Tam zastaniemy woźnego. Pomoże on nam otworzyć kratę windy. Gdy tylko wsiądzie do środka musimy jak najszybciej wcisnąć guzik jazdy na 2 piętro. Jeśli się będziemy ociągać pojawi się Wendigo i zabije nieszczęśnika.
Nie oglądaj się / Don't Look Back
David, Suzanne i Ted wydostali się z góry / David, Suzanne and Ted made it off the mountain
Kumulacyjny pucharek związany z ocaleniem wszystkich. Nie ma znaczenia czy ulegliśmy pokusie, czy też nie. Przy każdej z opcji możemy ocalić wszystkie osoby.
- David/Suzanne – podczas przejścia przez otwarty teren do kościoła nie możemy się poruszyć, gdy pojawi się Wendigo.
- David – po wejściu do windy, najszybciej jak to możliwe, wciskamy przycisk piętra 2, aby David nie został postrzelony.
- Ted – jeśli ulegliśmy pokusie decydujemy się zostać na górze. Jeśli nie ulegliśmy pokusie nasz współlokator z celi zostanie, aby uruchomić kolejkę.
Na kłódkę / Sealed Lips
Udało ci się przekonać policję, że nic nie powiesz na temat wydarzeń z sanatorium / You convinced the police you'd stay quiet about events in the sanatorium
Trofeum możliwe do zdobycia, jeśli wybraliśmy ścieżkę oparcia się pokusie i udało nam się uciec z góry. Wtedy czeka nas na końcu przesłuchanie przez policję. Aby zdobyć ten pucharek musimy oświadczyć, że nic nie powiemy o wydarzeniach jakie miały tu miejsce.
Wendigo / The Wendigo
Udało ci się dogonić Hannah i Beth Washington / You chased down Hannah and Beth Washington
Pucharek związany z dodatkowym zakończeniem. Aby go zdobyć musimy postępować zgodnie z Najwyższe poświęcenie i czeka nas zgrabne połączenie z Until Dawn.
Osobiste piekło / Personal Hell
Zamknięto cię w zakładzie za odmowę współpracy z policją / You were commited to an institution for not cooperating with the police
Trofeum możliwe do zdobycia, jeśli wybraliśmy ścieżkę oparcia się pokusie i udało nam się uciec z góry. Wtedy czeka nas na końcu przesłuchanie przez policję. Aby zdobyć ten pucharek decydujemy, aby wyjawić prawdę o wydarzeniach na górze.
Dezorientacja / Disorientation
Udało ci się poznać tajemniczego właściciela sanatorium Blackwood / You met the mysterious owner of Blackwood Sanatorium
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je zaraz na samym początku podczas rozmowy z doktorem Braggiem.
Porzucenie / Abandoned
Udało ci się zostać świadkiem wydarzeń, które doprowadziły do zamknięcia sanatorium Blackwood / You witnessed the events which led to the closure of Blackwood Sanatorium
Trofeum możliwe do zdobycia, jeśli wybraliśmy ścieżkę oparcia się pokusie i udało nam się uciec z góry. Wpadnie po przesłuchaniu nas przez policję.