Titan Chaser – Poradnik do trofeów i osiągnięć & Opinia

by
25 września 2021
0

Titan Chaser to niewielki tytuł, za jego produkcje odpowiedzialny jest Stas Shostak – niezależny ukraiński deweloper. Gra jest klimatycznym walking simem, chociaż oprócz poruszania się na nogach do dyspozycji mamy również samochód – ten stanowi kluczowy element mechaniki, ale o tym później. Wcielamy się w rolę bohaterki, która ma bardzo nietypową pracę – otóż zajmuje się wypędzaniem potworów w najbliższej okolicy. Fabuła jest bardzo skromna i ciężko cokolwiek zrozumieć z one-linerów wypowiadanych przez protagonistkę, z jednej strony zostawia to przestrzeń na własną interpretację narracji, z drugiej powoduje delikatny niesmak, bo chciałoby się wiedzieć ciut więcej o świecie przedstawionym.

Przemierzany przez nas świat jest dość surowy, osnuty klimatyczną mgłą i aż podejrzanie wyludniony. Z narracji można się dowiedzieć, że aktualnie trwa lockdown, który nakazuje mieszkańcom siedzieć w domu – nie wiadomo jednak, czy te obostrzenia są wynikiem grasujących potworów, czy jakiejś choroby. Jedynym NPC, którego spotykamy, jest recepcjonista w motelu, w którym jesteśmy zameldowani. Po mapie poruszamy się za pomocą samochodu, który już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę, bo do jego dachu zamontowany jest olbrzymi reflektor. To dzięki niemu możemy wchodzić w interakcje z niektórymi potworami. Każdy potwór opisany jest w krótkiej notatce i dzięki niej będziemy wiedzieć jak zareaguje on na nasze światło – czy będzie się go bał, czy będzie za nim podążał, czy może jest absolutnie niewrażliwy na nie i będziemy zmuszeni do szukania innego rozwiązania. Do przegonienia mamy łącznie 4 potwory, co wraz z epilogiem daje zabawę na maksymalnie dwie godziny.

Od strony technicznej gra nie powala, niskiej jakości tekstury, model jazdy kartonowego pudełka. Ciekawe na swój sposób sterowanie pojazdem po czasie zaczyna irytować (aby ruszyć pojazdem należy kliknąć na drzwi, wejść do pojazdu, włączyć światła, uruchomić silnik, wyłączyć hamulec ręczny). Jeśli chodzi o plusy to jest tu pewna urocza oldscholowość, brak minimapy zmusza nas do nawigacji za pomocą mapy leżącej na kartce i kompasu. Dodatkowo w każdym rozdziale bossowie wymagają innego podejścia, co może nie tyle co wprowadza różnorodność, co raczej nie powoduje w nas poczucia znudzenia. No i to łatwa platyna w godzinkę, dla Łowców to zawsze jakiś plus.

 

 

Titan Chaser oferuje błyskawiczną platynę. Łakomy kąsek dla każdego łowcy.

 

[poll id=”110″]

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
  • Czas do zdobycia platyny: 1.5 godziny
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox8 x7 x3
  • Liczba trofeów offline: 19
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Gra składa się z 4 rozdziałów i epilogu, każdy rozdział to inna noc, w czasie której musimy zmierzyć się z innym potworem. Gra posiada wybór rozdziałów, dzięki czemu każde trofeum można wbić bez konieczności przechodzenia całości od nowa. Poniżej optymalny sposób na przejście gry uwzględniający trofea związane z poszczególnymi rozdziałami.

KROK 1: Noc pierwsza, polowanie na wiwerne

Po rozpoczęciu gry udaj się do łazienki i zakręć kran. Następnie zgaś światło za pomocą trzech przełączników (zloto Eco Activist). Weź kluczyki z szuflady przy łóżku, opuść pokój i skieruj się do budynku na wprost, na kontuarze przed NPC znajdują się kolejne kluczyki, weź je i skieruj się do auta. Wsiądź do samochodu, weź kasetę leżącą na fotelu, a następnie włącz muzykę ( I See You’re A Person Of Culture As Well). Przed wyruszeniem użyj też radia CB i wyślij sygnał SOS (srebro JASPER!). Podczas jazdy samochodem z miejsca w miejsce pamiętaj o niszczeniu słupków stojących przy drodze (zloto Driving Test Passed). Udaj się na północ mapy w celu przepędzenia wiwerny, kiedy dotrzesz do niej to spróbuj wystraszyć ją reflektorem (srebro 1: At Least You Tried), a następnie użyj klaksonu (srebro 1: HONK!). Wiwerna odleci na kolejny most. Podążaj wskazówkami z trofeum  1: Wyvern Handler, korzystając z sytuacji wejdź na każdą wieżę satelitarną (zloto UBI). Po odpędzeniu wiwerny będąc w okolicy Silent Peak odnajdź nagrobek Lucy (zloto Old Memories). Wróć do motelu i połóż się spać.

 

KROK 2: Noc druga, przepędzanie tytanów

W tym kroku skup się tylko na fabule (srebro 2: SHOO SHOO). Jeśli w poprzednim kroku nie wpadło Ci trofeum za zniszczenie 50 słupków drogowych, to pamiętaj o dalszym ich strącaniu.

 

KROK 3: Noc trzecia, latający wieloryb

Zacznij od podróży na północ mapy, do chatki rybackiej (zaznaczona jest na mapce w trofeum zloto TOURIST, kropka najbardziej wysunięta na północ). Za chatką rybacką w łódce zobaczysz NPC łowiącego ryby (3: Found you!). Następnie udaj się do Bright City i wykonaj swoje zadanie (srebro 3: Free Willy).

 

KROK 4: Noc czwarta, kraken

Zanim przejdziesz do misji, w tym miejscu można zająć się jeszcze nieodblokowanymi trofeami. Odwiedź wszystkie nieodwiedzone do tej pory budki telefoniczne (zloto TOURIST) a następnie udaj się do domu rodziców w miasteczku Woodville (zloto Home, sweet home). Po tym nie pozostaje nic innego, jak udać się na południe w celu wykonania zadania głównego (srebro 4: Keep Calm).

 

KROK 5: Epilog

Wybierz dowolne z zakończeń, np. udaj się do domu rodziców (srebro New Beginning).

 

KROK 6: Halloween Special

Z poziomu menu głównego wybierz Experience a potem Halloween Special. Zbierz wszystkie dynie, w razie potrzeby skorzystaj z filmiku (zloto Pumpkin Hunter, platyna Titan Chaser).

 

Poradnik:

platyna Titan Chaser
Unlock all trophies

Platynowe trofeum nie wymaga wiele od gracza. Przejście fabularne i ewentualny clean up to kwestia godziny z przysłowiowym hakiem.

 

zloto Eco Activist 90
Turn off the water and switch off all the lights in your room

Bycie 'eko’ jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach i widać, że to trofeum chce wyrobić w graczu odpowiednie nawyki. Grę zaczynamy w motelu, przed opuszczeniem go wejdź do łazienki i zakręć wodę, a następnie, używając 3 przełączników, wyłącz wszystkie źródła światła.

 

srebro JASPER! 30
Ask Jasper for help via the radio for the first time.

Jeśli utkniesz gdzieś samochodem (na przykład wpływając do wody), możesz użyć radia CB, aby przenieść się do ostatniego checkpointu. Radio znajduje się na środku deski rozdzielczej.

Uruchom radio, a następnie użyj czerwonego przycisku.

 

zloto Old Memories 90
Find Lucy’s memorial around Silent Peak

Na południowym wschodzie znajduje się wzgórze (podczas pierwszej misji jest to miejsce, do którego musimy przyprowadzić wiwernę), w pobliżu tego wzgórza znajduje się nagrobek przyjaciółki naszej protagonistki – będąc w okolicy opowie ona krótką historie z przeszłości. Nagrobek słychać z daleka, więc jeśli słyszysz muzykę, to idziesz w dobrym kierunku.

 

 zloto Home, sweet home 90
Visit your parents in Woodville

Woodville to niewielkie miasteczko na wschodzie mapy. Aby zdobyć to trofeum należy zapukać do odpowiednich drzwi. Po wejściu do miasteczka podążaj główną ulicą, na jednym z ostatnich skrzyżowań po prawej stronie zobaczysz kościół – dom rodziców znajduje się za tym kościołem.

 

braz Night Call 15
Call Jasper from a phone booth for the first time.

Patrz trofeum zloto TOURIST.

 

zloto TOURIST 90
Call Jasper from all phones on a map

Budki telefoniczne pełnia rolę swoistych checkpointów – w przypadku utknięcia lub zgubienia możemy odnowić się obok ostatnio odwiedzonego telefonu. Na całej mapie jest ich siedem, poniżej znajduje się mapka z zaznaczonymi budkami.

 

zloto Driving Test Passed 90
Destroy 50 road markers

Podczas jazdy samochodem zniszcz 50 przydrożnych słupków. Stoją one praktycznie przy każdej drodze, więc nie powinno dojść do sytuacji, w której ich zabraknie. Dodatkowo odnawiają się one w magiczny sposób każdego dnia.

 

braz I See You’re A Person Of Culture As Well 15
Turn on the music in your car

Na siedzeniu pasażera obok mapy znajdziesz kasetę magnetofonową, użyj jej, a następnie włącz radio. Trofeum jest Twoje.

 

braz 1: Wyvern Handler 30
Escort a wyvern to her home

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Aby zaprowadzić wiwernę do domu należy pojechać na północ, potwora spotkamy siedzącego na moście. Po zbliżeniu się do niego poleci na południe wzdłuż rzeki, a jego następnym przystankiem będzie środkowy most (ten przy startowej lokacji). Od tego miejsca należy używać oświetlenia znajdującego się na wieżach satelitarnych, które włącza się za pomocą przełączników. Znajdują się one zawsze w okolicy wieży, jeśli nie widzisz ich, to poszukaj kabla odchodzącego od wieży i podążaj jego szlakiem. Warto też przy okazji wejść po schodach na każdą wieżę, co odblokuje nam dodatkowo trofeum zloto UBI. Po zapaleniu 9 wież kiedy wiwerna będzie już siedziała na ostatnim 'talerzu’, zgaś ostatnią lampę – to spowoduje, że potwór odleci do swego legowiska. Poniżej mapa z zaznaczonymi wieżami.

 

srebro 1: HONK! 30
Scare a wyvern with your car horn

Będąc w pobliżu wiwerny, użyj klaksonu w swoim samochodzie (przycisk na środku kierownicy).

 

srebro 1: At Least You Tried 30
Shine your spotlight on the wyvern

Skorzystaj z reflektora dachowego, żeby oślepić wiwerne. Aby go uruchomić zgaś silnik, naciśnij przełącznik na lewo od kierownicy, następnie wyjdź z pojazdu i użyj reflektora. Wyceluj promieniem światła w potwora, nie zareaguje on w żaden sposób, ale dzięki temu dostaniesz trofeum.

Pamiętaj, że aby włączyć reflektor musisz najpierw zgasić silnik.

 

srebro 2: SHOO SHOO 30
Deal with wandering titans

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Podczas drugiej nocy Twoim zadaniem będzie odstraszenie dwóch błąkających się tytanów. Jednego znajdziesz na północy w okolicy elektrowni wiatrowej, drugiego spotkasz na północnym wschodzie (obszar na mapie nazwany jest Shallow Lakes). Po odnalezieniu każdego z nich zatrzymaj pojazd, zgaś silnik, włącz reflektor na dachu, a następnie wyjdź z pojazdu i skieruj strumień światła na przeciwników. Po przegnaniu obu potworów wpadnie trofeum, a bohaterka może wrócić do motelu.

 

srebro 3: Free Willy 30
Escort the last whale

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W tej misji należy przeprowadzić wieloryba przez całą mapę. Najpierw udaj się na zachód do miasta Bright City, przed samym wjazdem do miasta zauważysz latającego po niebie wieloryba. Twoja misja polega teraz na zaprowadzeniu go na wschodnią część mapy, a dokładniej w miejsce gdzie stoi pociąg (północny-wschód od miasteczka Woodville, miejsce to widoczne jest z drogi). Wieloryb będzie podążał za światłem reflektora, jednak jak już pewnie zauważyłeś – nie można jechać z włączonym reflektorem. Dlatego należy odjeżdżać na jakąś odległość, zapalić reflektor, poczekać aż wieloryb podleci do nas i taką metodą małych kroczków przemieszczać się w stronę pociągu. Po dotarciu do celu, wskocz na drewnianą skrzynie koło pociągu i stojąc na skrzyni uruchom go. Pociąg odjedzie, a my musimy wsiąść w samochód i podążać za nim torami. W momencie kiedy pociąg się wykolei, potwór opuści obszar, a trofeum wpadnie na nasze konto.

 

zloto 3: Found you! 90
Find where is Jasper during a third night

Jasper to NPC, który pracuje jako recepcjonista w motelu. Jednak podczas trzeciej nocy nie ma go na swoim miejscu. Aby go odszukać należy udać się na północ mapy do przystani (w tym miejscu znajduje się również budka telefoniczna wysunięta najbardziej na północ, patrz trofeum zloto TOURIST), a poszukiwanego znajdziemy relaksującego się w swojej łódce.

 

srebro 4: Keep Calm 30
Embrace the Kraken.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W ostatniej misji musimy udać się na południe (Rusty Beach na mapie) aby przegonić Krakena. Po dotarciu do potwora znajdziemy 3 wieże – jedna przy drodze i dwie bliżej brzegu. Najpierw wejdź na obie wieże bliżej brzegu i naciśnij przełącznik znajdujący się na nich. Następnie udaj się do wieży przy drodze, wejdź na nią i naciśnij przełącznik. Po krótkim monologu trofeum jest Twoje.

 

srebro New Beginning 30
No matter what you choose, this is your new life

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Epilog gry, w którym do wyboru mamy kilka możliwości. Jeśli interesuje Cie wątek fabularny to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprawdzić każdą możliwość (epilog można powtórzyć z poziomu menu głównego).

 

zloto UBI 90
Climb all 9 Satellite towers in one night

Wieże satelitarne mieliśmy okazję już zobaczyć w pierwszej misji podczas eskortowania wiwerny. Aby zdobyć to trofeum należy wejść na każdą z nich, zaznaczone są one na mapce w samochodzie za pomocą kropek.

 

zloto Pumpkin Hunter 100
Collect all pumpkins and learn the story of Woodville Witch on Halloween Special

Z poziomu menu głównego uruchom dodatek Halloween Special. Podążając za dyniami, odkryjemy krótką historyjkę. Samo odnalezienie dyń nie powinno stanowić problemu, gdyż są tak ustawione, że po zebraniu jednej powinno być widać następną. Jednak jeśli masz jakiś problem, to poniżej znajdziesz filmik, na którym znajdziesz ich położenie.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!