Twin Mirror to kolejna gra spod skrzydeł studia Dontnod Entertainment. Tym razem osadzona w konwencji thrillera. Niestety jednak nie dorównuje pod względem opowiadanej historii czy klimatu innym grom tego studia. Jeśli jednak celujemy w platynę – nie powinna ona stanowić dla nas żadnego problemu. Łatwo i stosunkowo szybko możemy zgarnąć wszystkie pucharki.
Krok po kroku:
Z pucharkami możliwymi do pominięcia jest tu pewna istotna sprawa. Po przejściu gry dostajemy wybór rozdziałów, jednak automatycznie nadpisuje on plik zapisu i by móc ponownie wybrać jakiś rozdział, po raz kolejny musimy lecieć grę do końca. Warto mieć to na uwadze, aby niepotrzebnie nie wydłużyć sobie zbierania trofeów o dodatkowe przejście, które nic poza pucharkami nie wniesie. Z tego powodu polecam od razu ogarnąć sobie całość zgodnie z poniższym planem przejścia gry.
KROK I – Wszystkie znajdźki, trofea opcjonalne oraz wybory jednego typu
Od początku polecam ogarniać znajdźki. Nie ma ich w grze wiele, więc nie będzie to upierdliwym zadaniem. W tym kroku od razu polecam też ogarnąć dodatkowe trofea związane z różnymi czynnościami w konkretnych rozdziałach. Do tego dokonujemy do końca gry tylko wybory analityczne ( Straight shooter) lub tylko wybory socjalne ( Manners make the man). Poniżej wrzucam schemat z kolejnością rzeczy na jakie trzeba mieć oko.
Kolejność czynności:
- Rozdział Lookout Point – Anna’s Memento nr 1
- Rozdział Lookout Point – Wspomnienie nr 1
- Rozdział Miner’s Haven Parking Lot – Nick’s Memento nr 1
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Anna’s Memento nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 3
- Rozdział Hotel Room – A foot in the door
- Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Ethan’s Memento
- Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Waka waka
- Rozdział Downtown of Basswood – Dennis’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Joe’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Kathy’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Wspomnienie nr 4
- Rozdział Downtown of Basswood – Declan’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Super sleuth
- Rozdział Basswood Jungle – Walter’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Tara’s Memento
- Rozdział Anna’s Property – Wspomnienie nr 5
- Rozdział Anna’s House – Anna’s Memento nr 3
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 6
- Rozdział Anna’s House – Smooth talker
- Rozdział Anna’s House – Joan’s Memento nr 1
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 7
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Wspomnienie nr 8
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Nick’s Memento nr 2
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Joan’s Memento nr 2
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Code breaker
KROK II – Pozostałe zakończenia powiązane z poprzednim krokiem
Po pojedynczym zakończeniu gry wczytujemy rozdział Lookout Point (druga wizyta) i zdobywamy pozostałe zakończenia zależne od tego, czy dokonywaliśmy wyborów analitycznych, czy socjalnych. Schemat wyborów do zakończeń opisany jest w trofeum No stone unturned.
KROK III – Przejście gry z wyborami drugiego typu
Teraz czeka nas dokonywanie odwrotnych wyborów niż tych, których dokonaliśmy przy kroku pierwszym. Tylko wybory analityczne ( Straight shooter) lub tylko wybory socjalne ( Manners make the man). Jako że pucharki są przyznawane za 60% wyborów, nie musimy zaczynać gry od samego początku. Gra ma dokładnie 7 takich wyborów i wystarczy, że dokonamy 4 odpowiednie wybory w przeciągu przejścia. Możemy więc grać od rozdziału Basswood Jungle. Należy jednak uważać w rozdziale Nick’s Fishing Shack – gdy pokłócimy się w domku rybackim z dziewczynką, możemy stracić szansę na dokonanie jednego wyboru. Dlatego też dla całkowitego bezpieczeństwa warto zacząć grę od rozdziału Downtown Basswood.
KROK IV – Pozostałe zakończenia powiązane z poprzednim krokiem
Po poprzednim zakończeniu gry wczytujemy rozdział Lookout Point (druga wizyta) i zdobywamy pozostałe zakończenia zależne od tego, czy dokonywaliśmy wyborów analitycznych, czy socjalnych. Schemat wyborów do zakończeń opisany jest w trofeum No stone unturned.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
The well-examined life
Unlock all trophies in Twin Mirror
Platynowe trofeum. Gratulacje!
Way back home
Finish the "Memory lane" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału gry.
Raise a glass
Finish the "Raise a glass" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu pierwszej wizyty w barze.
Things could be worse
Finish the "Wake up!" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału w hotelu.
Knowledge is power
Finish the "Ghosts" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału z badaniem miejsca wypadku.
Nice catch
Finish the "To catch a fish" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału w domku rybackim.
Trial by fire
Finish the "Refuge" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozdziału w obozowisku.
No place like home
Stay in your hometown
Trofeum związane z zakończeniem gry. Warunkuje je wybór w rozdziale Sam’s Mind. By pozostać w mieście musimy wybrać opcję „Choose him„. Pucharek wpadnie nam przy okazji przechodzenia gry z dokonywaniem wyborów socjalnych.
Onwards and upwards
Leave for pastures new
Trofeum związane z zakończeniem gry. Warunkuje je wybór w rozdziale Sam’s Mind. By pozostać w mieście musimy wybrać opcję „Choose the Mind Palace„. Pucharek wpadnie nam przy okazji przechodzenia gry z dokonywaniem wyborów analitycznych.
No stone unturned
Explore all the endings
Ostatnie trofeum jakie zdobędziemy. Gra oferuje nam 5 możliwych zakończeń. Skupiają się one generalnie na kilku ostatecznych wyborach. Poprzednie decyzje mają wpływ tylko na detale i relacje z postaciami, ale to nie ma znaczenia w kontekście trofeów. Poniżej prezentuje schematy prowadzące do wszystkich zakończeń.
Gra związana z wyborami analitycznymi. W przypadku przejścia w tym stylu, pod koniec gry czeka nas sekwencja wyborów podejmowanym przy zatrzymanym czasie. I w tym wypadku jedna ze ścieżek daje nam jeszcze kolejny wybór w ostatnim rozdziale gry.
Rozdział Sam’s Mind | Wybór: Choose the Mind Palace | ||
↓ | |||
Rozdział Lookout Point | Ostatnia Sekwencja | ||
Dodge behind the tree (interakcja z drzewem) |
Try to move the gun away (interakcja z pistoletem) |
Try to call for help (interakcja z budką telefoniczną) |
|
↓ | ↓ | ↓ | |
ZAKOŃCZENIE NR 1 | Rozdział Anna’s House | ZAKOŃCZENIE NR 1 | |
Accept | Refuse | ||
↓ | ↓ | ||
ZAKOŃCZENIE NR 2 | ZAKOŃCZENIE NR 3 |
Gra związana z wyborami socjalnymi. W przypadku przejścia w tym stylu pod koniec gry czeka nas rozmowa z grożącym bronią przeciwnikiem. Wybór opcji ostatniej rozmowy powinien być jak w poniższym schemacie, jednak może się trochę różnić zależnie od wybieranych chwilkę wcześniej dialogów.
Rozdział Sam’s Mind | Wybór: Choose him | |
↓ | ||
Rozdział Lookout Point | Ostatnia Rozmowa | |
You won’t regret it. | This is better for everyone. | Anna, get him! |
↓ | ↓ | ↓ |
ZAKOŃCZENIE NR 4 | ZAKOŃCZENIE NR 4 | ZAKOŃCZENIE NR 5 |
You'll never be alone
You've chosen your social self
Trofeum ściśle powiązane z pucharkiem No place like home. Wpadnie, gdy w rozdziale Sam’s Mind wybierzemy opcję „Choose him„.
Truth is everything
You've chosen your analytical self
Trofeum ściśle powiązane z pucharkiem Onwards and upwards. Wpadnie, gdy w rozdziale Sam’s Mind wybierzemy opcję „Choose the Mind Palace„.
Straight shooter
You've made 60% of your decisions as your analytical self
Trofeum związane z wyborami. Podczas pojedynczego przejścia musimy przynajmniej 60% wybrać opcję analityczną, gdy to będzie możliwe. Mamy w grze dokładnie 7 sposobności, z czego jedna jest możliwa do ewentualnego przeoczenia. Polecam podczas pierwszego przejście wybierać zawsze jeden typ decyzji. Potem wystarczy wczytać grę od najlepiej rozdziału Downtown Basswood i wybierać do końca przeciwny typ decyzji.
Manners make the man
You've made 60% of your decisions as your social self
Trofeum związane z wyborami. Podczas pojedynczego przejścia musimy przynajmniej 60% wybrać opcję socjalną, gdy to będzie możliwe. Mamy w grze dokładnie 7 sposobności, z czego jedna jest możliwa do ewentualnego przeoczenia. Polecam podczas pierwszego przejście wybierać zawsze jeden typ decyzji. Potem wystarczy wczytać grę od najlepiej rozdziału Downtown Basswood i wybierać do końca przeciwny typ decyzji. W powyższym trofeum na screenie pokazana jest przykładowa decyzja. Opcje z ikoną jak przy Promise są opcjami socjalnymi.
Master negotiator
You kept Anna alive by putting yourself in your opponent's shoes
Trofeum związane z Zakończeniem nr 4 umieszczonym na schemacie w opisie No stone unturned. Wpadnie przy okazji zdobywania wszystkich możliwych zakończeń.
Presence of mind
You kept Anna alive by outsmarting your opponent
Trofeum związane z Zakończeniami nr 2 oraz 3 umieszczonymi na schemacie w opisie No stone unturned. Wpadnie przy okazji zdobywania wszystkich możliwych zakończeń.
A foot in the door
Find your way out of the infinite hallway without help
Rozdział – Hotel Room
By dostać trofeum podczas sekwencji w umyśle musimy przebiegać tylko przez przejścia z pozytywnymi myślami, jak na poniższym materiale. Pod koniec, gdy mamy do wyboru odbicia głównego bohatera, musimy wybrać te, które proponuje odpowiedzi: „answers”.
Waka waka
Play an old favorite
Rozdział – Coal Miner’s Haven (druga wizyta)
Podczas naszej drugiej wizyty w barze będziemy mogli zasiąść za automatem i zagrać w pacmana. Końcowy wynik w grze nie ma znaczenia. Wystarczy zagrać raz do utraty wszystkich żyć i pucharek będzie nasz. W razie czego poniżej materiał wideo.
Super sleuth
Reconstruct Dennis's murder without help
Rozdział – Basswood Jungle
By dostać trofeum musimy bez pomocy podczas analizowania miejsca zbrodni poprawnie wydedukować cały przebieg zdarzeń. Nie jest to specjalnie wymagające. W razie czego poniżej materiał wideo prezentujący całą sekwencję. Wystarczy tak samo analizować ślady.
Smooth talker
Talk to Anna without asking for advice
Rozdział – Anna’s House
Po wykonaniu kilku czynności podniesienia na duchu Anny, będziemy odbywali z nią rozmowę. Podczas niej nie możemy ani razu skorzystać z podpowiedzi naszego przyjaciela. Nie wolno ani razu wcisnąć , ale możemy wybrać każdą z innych dostępnych opcji. I tak do zakończenia rozmowy.
Code breaker
Crack the code on Nick's fishing bag on your first try
Rozdział – Nick’s Fishing Shad
Podczas tego rozdziału będziemy badali rybacką chatkę. Najważniejszym jest tu znalezienie kluczyka, który jest schowany na wiszącej na ścianie rybie. Teraz możemy otworzyć i przeszukać metalową szafkę. Następnie trzeba wybrać torbę spod piętrowego łóżka. Jeśli bohater z jakiegoś powodu nie chce tego zrobić i tylko odpala się dialog, musimy jeszcze przeglądnąć inne rzeczy w chatce. Gdy już torba znajdzie się na stole, będziemy musieli odgadnąć kod do kłódki z użyciem wskazówek z chatki. Nie możemy się jednak ani razu pomylić, jeśli chcemy otrzymać trofeum. Kod jest jednak zawsze taki sam: Right, Down, Left, Right, Up.
Lost and found
Find one memento
Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego przedmiotu związanego z bohaterami gry. Zobacz opis: Full house.
Full house
Find all the mementos
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy natrafić na specyficzne przedmioty dotyczące bohaterów gry. Musimy znaleźć wszystkie 14, by otrzymać pucharek. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie: Cherish your memories.
Lista przedmiotów:
- Rozdział Lookout Point – Anna’s Memento nr 1
- Rozdział Miner’s Haven Parking Lot – Nick’s Memento nr 1
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Anna’s Memento nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Ethan’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Dennis’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Joe’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Kathy’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Declan’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Walter’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Tara’s Memento
- Rozdział Anna’s House – Anna’s Memento nr 3
- Rozdział Anna’s House – Joan’s Memento nr 1
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Nick’s Memento nr 2
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Joan’s Memento nr 2
A blast from the past
Relive one memory
Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego wspomnienia. Zobacz opis: Cherish your memories.
Cherish your memories
Relive all your memories
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy czasem skoncentrować się na znalezionym przedmiocie, by odkryć jakieś wspomnienie naszego bohatera. Wspomnień jest dokładnie 8 do odkrycia. Niestety jeśli jakieś przegapimy konieczne jest przechodzenie całej gry od nowa. Dlatego też zalecam na to uważać. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący lokalizację wszystkich znajdziek w grze.
Lista wspomnień:
- Rozdział Lookout Point – Wspomnienie nr 1
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 3
- Rozdział Downtown of Basswood – Wspomnienie nr 4
- Rozdział Anna’s Property – Wspomnienie nr 5
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 6
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 7
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Wspomnienie nr 8