Under the Waves

21 lipca 2024
0
2/10
12H
x1
x4
x11
x22
38
0
6
0
1
38
0
6
0
1

Under the Waves to narracyjna gra przygodowa o pochłaniającej sile żałoby. Historia rozgrywa się w głębinach Morza Północnego, w technofuturystycznych latach 70. Stan, zawodowy nurek, próbuje pogodzić się ze stratą, która zmieniła jego życie, i zaakceptować nową przyszłość. Izolacja w głębinach to manifestacja stanu, w jakim się znajduje, a kiedy Stan daje się pochłonąć swojej samotności, zaczyna doświadczać pod wodą dziwne sytuacje. W końcu będzie musiał dokonać trudnego wyboru…

Under The Waves, list miłosny do oceanów, zaprasza do zanurzenia się w zachwycającym podwodnym świecie, stworzonym przez poetycką mieszankę filmowych wizualizacji i przejmującej historii. Przeżyj porywającą historię jako Stan i poprowadź go przez nieprzewidziany ciąg zdarzeń, które zaprowadzą go w coraz głębszą otchłań, odzwierciedlającą jego psychikę.
Wędruj po dnie oceanu, sterując łodzią podwodną Stana i napotykaj piękne podwodne dzikie stworzenia, jedyne towarzystwo Stana, kiedy jest zamknięty we własnym umyśle. Odkrywaj jaskinie, wraki i podwodne rośliny dzięki specjalnemu kombinezonowi Stana, podążając za tajemniczymi obrazami z jego wspomnień, aby znaleźć drogę na powierzchnię i ocalić mu życie. Zbieraj materiały i wytwarzaj przedmioty, które pomogą Stanowi w dalszej wyprawie w odkrywanie samego siebie. Musisz się odważyć zejść ze znajomej ścieżki, aby przeżyć fascynujące chwile i odkryć całą tragiczną przeszłość, przed którą próbuje uciec…

 


KROK PO KROKU W UNDER THE WAVES


Całość możecie ogarnąć podczas jednego przejścia, które zajmie około 12 godzin. Są dwa pucharki z minigierkami, ale nie są one szczególnie wymagające. Zależnie od Waszych umiejętności, może Wam to skrócić lub wydłużyć czas do platyny.

Wszystkie znajdźki możecie znaleźć na mapie, skanując okolicę lub pływając swobodnie po dnie morza. Jest kilka znajdziek gdzie musicie pchnąć fabułę trochę do przodu, aby były dla Was dostępne. Poza tym wszystko można łatwo znaleźć. W razie czego macie filmiki do znjadziek (18), schematów (20) i naklejek (10).

Zwracam uwagę jeszcze na robienie codziennych zadań rutynowych (pobocznych lub dodatkowych). Zaznaczyłem też kilka trofików jako do pominięcia, żebyście zwrócili na nie szczególną uwagę.

Jeżeli ukończycie grę, to zostaniecie cofnięci do ostatniego dnia, więc tak naprawdę nic nie jest do pominięcia, ale zaoszczędzicie czas, jeżeli zrobicie to za pierwszym razem. Jedynie martwiłbym się o trofik związany z zabiciem przez robale – nie wiem na 100% czy można go zrobić, jak już wrócimy do gry po fabule.

Trofiki za dwa zakończenia macie stosunkowo dobrze wytłumaczone w moim opisie, więc raczej nie powinno być z tym problemu. Pamiętajcie jedynie, że jak zrobicie jakiś wybór i nie wyjdziecie do menu, a pozwolicie fabule się toczyć, będziecie musieli powtórzyć ostatni dzień.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Under The Waves</span> / <span>Under The Waves

Under The Waves / Under The Waves

Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies

Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: Dzień 01: Zanurzenie</span> / <span>Day 01: Immersion

Dzień 01: Zanurzenie / Day 01: Immersion

Ukończ pierwszy dzień Stana pod wodą / Complete Stan's first day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Dzień 02: Rutyna</span> / <span>Day 02: Routine

Dzień 02: Rutyna / Day 02: Routine

Ukończ drugi dzień Stana pod wodą / Complete Stan's second day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Dzień 03: Dryf</span> / <span>Day 03: Adrift

Dzień 03: Dryf / Day 03: Adrift

Ukończ trzeci dzień Stana pod wodą / Complete Stan's third day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Dzień 14: Sztorm</span> / <span>Day 14: The Storm

Dzień 14: Sztorm / Day 14: The Storm

Ukończ czternasty dzień Stana pod wodą / Complete Stan's fourteenth day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Dzień 15: Czerwony alarm</span> / <span>Day 15: Red Alert

Dzień 15: Czerwony alarm / Day 15: Red Alert

Ukończ piętnasty dzień Stana pod wodą / Complete Stan's fifteenth day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Dzień 16: Straty wśród ludności cywilnej</span> / <span>Day 16: Collateral Damage

Dzień 16: Straty wśród ludności cywilnej / Day 16: Collateral Damage

Ukończ szesnasty dzień Stana pod wodą / Complete Stan's sixteenth day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Dzień 17: Ocal nasze dusze</span> / <span>Day 17: Save Our Souls

Dzień 17: Ocal nasze dusze / Day 17: Save Our Souls

Ukończ siedemnasty dzień Stana pod wodą / Complete Stan's seventeenth day underwater

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia!

Ikona osiągnięcia: Wybór: Ostatnia bajka na dobranoc...</span> / <span>A Choice: One Last Story...

Wybór: Ostatnia bajka na dobranoc... / A Choice: One Last Story...

Znajdź ukojenie / Find solace

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

Jest to część fabuły i będziemy tu postawieniu przed wyborem. Aby zaliczyć ten pucharek musimy wybrać opcję zostania z naszą córką.

Jak tylko wpadnie nam trofeum, wchodzimy do menu i wychodzimy z gry do menu głównego. Odpalamy jeszcze i teraz możemy zaliczyć pucharek z drugim wyborem.

Ikona osiągnięcia: Wybór: Ostatnie pożegnanie</span> / <span>A Choice: A Last Goodbye

Wybór: Ostatnie pożegnanie / A Choice: A Last Goodbye

Zamknij rozdział / Find closure

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

Jest to część fabuły i będziemy tu postawieni przed wyborem. Aby zaliczyć ten pucharek musimy wybrać opcję wyjścia z pokoju naszej córki.

Jak tylko wpadnie nam trofeum, wchodzimy do menu i wychodzimy z gry do menu głównego. Odpalamy jeszcze i teraz możemy zaliczyć pucharek z drugim wyborem.

Ikona osiągnięcia: Stan Balboa</span> / <span>Stan Balboa

Stan Balboa / Stan Balboa

Osiągnij wynik 2500 na worku treningowym / Reach a score of 2500 on the punching bag

Jedną z rzeczy, którą znajdziecie podczas zbierania znajdziek, będzie worek treningowy. Znajdziecie go w jednym z pomieszczeń w Waszym module mieszkalnym. Możecie wejść z nim w interakcję i rozpocznie się mini gierka. Musicie w niej osiągnąć 2500 punktów, aby zdobyć to trofeum.

Tip: Jak przepuścicie jedną sekwencję, to gra zwolni. Ścieżka 01. Hanging Fields – „Chloe” – ja osobiście na tym nagraniu zrobiłem ten pucharek.

Ikona osiągnięcia: Bez wprawy</span> / <span>A Little Rusty

Bez wprawy / A Little Rusty

Osiągnij wynik 5000 na gitarze / Reach a score of 5000 on the guitar

Jedną z rzeczy, którą znajdziecie podczas zbierania znajdziek, będzie gitara. Znajdziecie ją w jednym z pomieszczeń w Waszym module mieszkalnym. Możecie wejść z nią w interakcję i rozpocznie się mini gierka. Musicie w niej osiągnąć 5000 punktów, aby zdobyć to trofeum.

Tip: Najlepiej po prostu nauczyć się wykonywać utwór perfekcyjnie.

Ikona osiągnięcia: Pieśń Kalisto</span> / <span>Callisto's Song

Pieśń Kalisto / Callisto's Song

Pobaw się pozytywką / Play with the music box

Jedną z rzeczy, którą znajdziecie podczas zbierania znajdziek, będzie pozytywka. Znajdziecie ją w w jednym z pomieszczeń w Waszym module mieszkalnym. Możecie wejść z nią w interakcję i zacznie grać melodię.

Ikona osiągnięcia: Fotograf dzikiej przyrody</span> / <span>Wildlife Photographer

Fotograf dzikiej przyrody / Wildlife Photographer

Ukończ wszystkie misje fotograficzne / Complete all photography missions

Pierwszą znajdźkę, którą podniesiemy, to aparat. Automatycznie otrzymamy zadanie poboczne, aby sfotografować podmorskie zwierzęta. Jest to wszystko podzielone na trzy części, które można jednocześnie wykonywać, będzie zaliczać po prostu odpowiednie morskie zwierzę/rybę.

Fotograf 1:

  • Zrób zdjęcie żółwia skórzastego
  • Zrób zdjęcie ośmiornicy
  • Zrób zdjęcie żarłacza błękitnego

Fotograf 2:

  • Zrób zdjęcie orki
  • Zrób zdjęcie humbaka
  • Zrób zdjęcie płetwala błękitnego

Fotograf 3:

  • Zrób zdjęcie foki
  • Zrób zdjęcie rekina wielorybiego
  • Zrób zdjęcie długoszpara
Ikona osiągnięcia: Wspomnienie zapomnianego życia</span> / <span>Memory Of A Forgotten Life

Wspomnienie zapomnianego życia / Memory Of A Forgotten Life

Znajdź element kolekcji we wraku / Find a collectible in a wreck

Wpadnie po tym, jak znajdziecie znajdźkę we wraku, u mnie był to worek treningowy.

Ikona osiągnięcia: Niczym wrak Hesperusa</span> / <span>Like The Wreck Of The Hesperus

Niczym wrak Hesperusa / Like The Wreck Of The Hesperus

Znajdź galeon / Find the galleon

Na zrzucie poniżej macie dokładną lokalizację galeonu. Jak tylko do niego podpłyniecie, pucharek jest Wasz.

Ikona osiągnięcia: Echa przeszłości</span> / <span>Echoes Of The Past

Echa przeszłości / Echoes Of The Past

Znajdź wszystkie elementy kolekcji / Find all collectibles

W grze mamy do znalezienia 18 znajdziek, wszystkie są widoczne na mapie po uprzednim skanowaniu i/lub znalezieniu się blisko nich. Tak naprawdę nie jest Wam potrzebna specjalna mapa do tego lub filmik. Jeżeli jednak coś przeoczycie, zerknijcie poniżej:

Ikona osiągnięcia: Lepka sprawa</span> / <span>A Sticky Situation

Lepka sprawa / A Sticky Situation

Odblokuj wszystkie naklejki / Unlock all stickers

W grze mamy do znalezienia 10 naklejek, wszystkie są widoczne na mapie po uprzednim skanowaniu i/lub znalezieniu się blisko nich. Tak naprawdę nie jest Wam potrzebna specjalna mapa do tego lub filmik. Jeżeli jednak coś przeoczycie, zerknijcie poniżej:

Ikona osiągnięcia: Stan Ahab</span> / <span>Stan Ahab

Stan Ahab / Stan Ahab

Dowiedz się więcej o płetwalu błękitnym / Learn more about a blue whale

Możliwe do przeoczenia

Płetwala błękitnego napotkałem w misji z kontenerami, która jest częścią misji fabularnych. Zróbcie mu też zdjęcie, bo jest potrzebne do misji fotograficznej.

Ikona osiągnięcia: Złota rączka</span> / <span>Greasing the Wheels

Złota rączka / Greasing the Wheels

Wyczyść 50 śladów ropy / Clean 50 oil traces

Po tym, jak podczas fabuły odblokujecie laser, będziecie mogli go używać, aby czyścić zanieczyszczenia z dna morza. Są to takie fioletowe krople na mapie. Gdy do nich podpłyniemy, będziemy mogli aktywować laser i zanieczyszczenie usunąć. Upewnijcie się też, by zebrać po tym czyszczeniu węgiel – przyda się do tworzenia w module mieszkalnym.

Ikona osiągnięcia: Świat Emmy</span> / <span>Emma's World

Świat Emmy / Emma's World

Zerknij na powierzchnię / Take a peek at the surface

Musicie wynurzyć się swoim pojazdem Moon i jak tylko to zrobicie, wpadnie Wam trofeum.

Ikona osiągnięcia: Surfrider: Budując lepszy świat</span> / <span>Surfrider: Building A Better World

Surfrider: Budując lepszy świat / Surfrider: Building A Better World

Znajdź wszystkie schematy rzemieślnicze / Find all crafting recipes

W grze mamy do znalezienia 20 schematów, wszystkie są widoczne na mapie po uprzednim skanowaniu i/lub znalezieniu się blisko nich. Tak naprawdę nie jest Wam potrzebna specjalna mapa do tego lub filmik. Jeżeli jednak coś przeoczycie, zerknijcie poniżej.

Ikona osiągnięcia: Surfrider: Mistrz recyklingu</span> / <span>Surfrider: Master Upcycler

Surfrider: Mistrz recyklingu / Surfrider: Master Upcycler

Wykonaj wszystkie ulepszenia / Craft every upgrade

Do tego pucharka musicie wykonać wszystkie ulepszenia, te które zebraliście ze skrzynek ze schematami. Możecie je wykonać korzystając ze stołu rzemieślniczego w module mieszkalnym.

Ulepszenia:

  • Laser
  • Ulepszenie paliwa 1
  • Ulepszenie paliwa 2
  • Ulepszenie tlenu
  • Ulepszenie solarne (trofik)
Ikona osiągnięcia: Własne skrzela</span> / <span>The Little Merman

Własne skrzela / The Little Merman

Stwórz 25 sztuk tlenu / Craft 25 oxygen sticks

Gdy będziecie mogli już używać drukarki w Waszym module mieszkalnym i mieć dostęp do schematu tlenu, stwórzcie jego 25 sztuk i pucharek Wam wpadnie.

Ikona osiągnięcia: Surfrider: Bez śladu</span> / <span>Surfrider: Leave No Trace

Surfrider: Bez śladu / Surfrider: Leave No Trace

Podnieś 10 sztuk zużytego tlenu / Pick up 10 empty oxygen sticks

Gdy będziecie używać doładowania tlenu, Wasza postać zużyty pojemnik wyrzuci. Upewnijcie się, że co najmniej 10 razy go podniesiecie.

Ikona osiągnięcia: Surfrider: Dbamy o oceany</span> / <span>Surfrider: Cleaning The Ocean

Surfrider: Dbamy o oceany / Surfrider: Cleaning The Ocean

Podnieś 25 kawałków plastiku / Pick up 25 pieces of plastic

Musimy zebrać 25 plastikowych odpadów.

Ikona osiągnięcia: Surfrider: Aktywista</span> / <span>Surfrider: Activist

Surfrider: Aktywista / Surfrider: Activist

Podnieś 50 kawałków plastiku / Pick up 50 pieces of plastic

Musimy zebrać kolejne 50 plastikowych odpadów. Przydają się nie tylko do tworzenia, ale też do pucharka za zrobienie wszystkich dekoracji Gospodarz.

Ikona osiągnięcia: To tylko zadrapanie</span> / <span>Just A Scratch

To tylko zadrapanie / Just A Scratch

Użyj zestawu naprawczego na Moon / Use a repair kit on Moon

Tutaj musimy nasz pojazd Moon uszkodzić i naprawić go narzędziami naprawczymi. Narzędzia możemy znaleźć podczas gry w różnych lokalizacjach (ikonka zębatki na mapie, przeważnie tam są) lub możemy też takie narzędzia sami stworzyć w naszym module mieszkalnym.

Ikona osiągnięcia: Będziesz potrzebować większej łodzi</span> / <span>You're Gonna Need A Bigger Sub

Będziesz potrzebować większej łodzi / You're Gonna Need A Bigger Sub

Zepsuj Moon bez możliwości naprawienia / Break Moon beyond repair

Uderzajmy w skały lub inne rzeczy naszym pojazdem tak długo, aż eksplodujemy. Po śmierci wrócimy do ostatniego punktu zapisu gry.

Ikona osiągnięcia: Puszka Pandory</span> / <span>A Can Of Worms

Puszka Pandory / A Can Of Worms

Ulegnij ????? / Succumb to ?????

Możliwe do przeoczenia

Od dnia 15, spotkamy przeciwnika w postaci wiru robaków, które będą sporadycznie jeszcze pojawiać się do końca gry w szczególnych lokalizacjach. Należy wykorzystać tę szansę i dać się im zabić. Wystarczy, że w taki wir wpłyniemy i poczekamy aż nas zabiją.

Ikona osiągnięcia: Cthulhu Fhtagn</span> / <span>Cthulhu Fhtagn

Cthulhu Fhtagn / Cthulhu Fhtagn

Uwolnij kałamarnicę z wraku / Rescue a squid from a wreck

Pucharek będzie możliwy po tym, jak otrzymacie zadanie z kontenerami i jak będziecie mieli odkryte możliwość używania min. Zdarzy się to podczas fabuły, więc bez ciśnienia. Musimy udać się w miejsce wskazane na zrzucie poniżej. Znajdziemy tam kontener i będziemy musieli go otworzyć za pomocą miny. Jak tylko to zrobimy, uwolnimy ośmiornicę i wpadnie trofeum.

Ikona osiągnięcia: Zrównoważona energia</span> / <span>Sustainable Energy

Zrównoważona energia / Sustainable Energy

Ulepsz silniki Moon do wersji elektrycznych / Upgrade Moon's engines to electric

Otwierając skrzynki ze schematami, natkniecie się na ulepszenie solarne. Musicie udać się do swojego modułu mieszkalnego i skorzystać ze stołu rzemieślniczego. W ulepszeniach wybierzcie ulepszenie solarne i je wytwórzcie.

Ikona osiągnięcia: Gospodarz</span> / <span>Homemaker

Gospodarz / Homemaker

Wytwórz wszystkie przedmioty dekoracyjne / Craft every decoration

Wszystkich dekoracji mamy pięć i znajdziecie je w skrzynkach ze schematami. Jak będziecie w Waszym module mieszkalnym, możecie skorzystać ze stołu rzemieślniczego i je wytworzyć. Jak zrobicie je wszystkie, trofik wpadnie.

Ikona osiągnięcia: Miłośnik telewizji</span> / <span>Telly Addict

Miłośnik telewizji / Telly Addict

Obejrzyj wszystkie opcjonalne programy telewizyjne / Watch all optional TV programs

Możliwe do przeoczenia

Jak tylko będziecie mieli okazję skorzystania z kuchni w swoim module mieszkalnym, zasiądźcie sobie wygodnie na krześle i zmieniajcie kanały aż wpadnie trofeum.

Ikona osiągnięcia: Przodownik</span> / <span>Jobsworth

Przodownik / Jobsworth

Ukończ wszystkie rutynowe misje / Complete all routine missions

Możliwe do przeoczenia

Misje rutynowe to po prostu zadania poboczne, które otrzymacie każdego dnia. Nie zapomnijcie ich wykonywać, jak tylko macie okazję przed końcem każdego dnia.

Ikona osiągnięcia: Dziennik kapitana</span> / <span>Captain's Log

Dziennik kapitana / Captain's Log

Odblokuj 75 wpisów w dzienniku / Unlock 75 logbook entries

Wpisy do dziennika otrzymujemy za wykonywanie codziennych zadań, skanowanie obiektów, zbieranie naklejek, skarbów, taśm i ogólnie wszystkiego, co napotkacie na swojej drodze. W dużej części przypadków są wykonywane wpisy podczas gry automatycznie, zaś to co sami robicie, też jest to dziennika dodawane. Powinno Wam wpaść przed końcem gry. Skanowanie możecie wykonać za pomocą zablokowania się na celu za pomocą i wciśnięcia guzika skanowania .

Ikona osiągnięcia: Utrata łączności</span> / <span>Connection Lost

Utrata łączności / Connection Lost

Wejdź w interakcję z anteną komunikacyjną / Interact with the communication antenna

Drugiego dnia otrzymacie zadanie sprawdzenia problemu z komunikacją. Będziecie musieli sprawdzić antenę telekomunikacyjną i jak tylko to zrobicie, pucharek wpadnie. Jest to część zadań, które otrzymacie bez starania, więc tak naprawdę nie można tego przeoczyć. Na mapie będziecie mieli zaznaczoną miejscówkę, wystarczy tam się udać i wykonać zadanie.

Ikona osiągnięcia: Hej! Ha! Kolejkę nalej!</span> / <span>Heave Ho, Me Hearties!

Hej! Ha! Kolejkę nalej! / Heave Ho, Me Hearties!

Niech Stan zaśpiewa morską szantę na pokładzie Moon / Have Stan sing a sea shanty aboard Moon

Gdy będziecie na pokładzie Moon, zmieńcie kamerę za pomocą aż do momentu, kiedy z lewej strony kabiny ukaże się guzik interakcji . Teraz możemy go użyć, a nasza postać zacznie śpiewać szanty.