W We Were Here zadaniem graczy jest rozwiązywanie zagadek typowych dla escape roomów. Jest to tytuł kooperacyjny – jedna z osób, bibliotekarz, posiada dostęp do podpowiedzi, a druga (odkrywca) musi faktycznie wykonywać czynności, aby przejść dalej. Aby zdobyć wszystkie trofea obaj gracze muszą ukończyć grę zarówno jedną, jak i drugą postacią.
[poll id=”189″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
- Czas do zdobycia platyny: 1-2 godziny
- Liczba trofeów: x1/ x8 / x4 / x13
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: Kilka z nich, lecz można do nich wrócić dosłownie w kilka minut, więc nie warto zawracać sobie tym głowy
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
We Were Here to gra całkowicie kooperacyjna. Najlepiej do zabawy zaprosić kogoś znajomego, chociaż gra umożliwia również parowanie z innymi osobami, które szukają partnerów. Ponieważ jednak jest to tytuł dość wiekowy, znalezienie kogoś do współpracy może nie być takie łatwe. Niektóre zagadki zmieniają się delikatnie między przejściami, lecz idea każdej z nich pozostaje ta sama – zmienia się tylko konkretne rozwiązanie. Dzięki temu drugie przejście gry jest raczej formalnością.
Jedną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę to trofeum Happy Ending, które można odblokować tylko w sekcji z labiryntem. Obaj gracze muszą to trofeum zdobyć niezależnie, więc aby oszczędzić sobie kilku minut grania od początku polecam przeczytać opis tego pucharka zanim przystąpicie do tego fragmentu gry.
Kilka trofeów wymaga przejścia poszczególnych wyzwań bez popełnienia żadnego błędu. W tym wypadku trofeum jest przyznawane obu graczom, więc pierwsze podejście może być zupełnie w ciemno bez obawy, że trzeba będzie grę przechodzić po raz trzeci.
Poradnik:
The Curse of Castle Rock
Obtained all We Were Here tropies
Ucieknij z zamku dwa razy, nie popełnij żadnego błędu, otrzymaj platynę – proste!
The Answer Lies.. 25
Escape from the Storage Room
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z oczami jako odkrywca. Patrz opis trofeum Eye See You.
..Between The Eyes 25
Assisted in escaping the Storage Room ..and no the answer is not a nose
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z oczami jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum Eye See You.
Is that a.. 25
Escape from the Painting Room
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z obrazem jako odkrywca. Patrz opis trofeum Myth Busters.
A face on its.. 25
Assisted in escaping the Painting Room ..and enjoyed fine arts
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z obrazem jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum Myth Busters.
This is fine 25
Escape from the Submerged Hallway
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z podnoszącą się wodą jako odkrywca. Patrz opis trofeum What ‘r you doing?.
Antarctic Odyssey 25
Assisted in escaping the Submerged Hallway ..and became a qualified plumber
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z podnoszącą się wodą jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum What ‘r you doing?.
Dungeons and.. 25
Escaped from the Dungeon ..and the dragon.
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z labiryntem jako odkrywca. Patrz opis trofeum Dungeon Master.
Guiding Light 25
Assisted in escaping the Dungeon ..and didn’t skip leg day
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z labiryntem jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum Dungeon Master.
Ice Physics 25
Escape from the Frozen Courtyard ..and didn’t lose your cool
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z szachami jako odkrywca. Patrz opis trofeum Fools’ Mate.
Grandmaster 25
Assisted in escaping the Frozen Courtyard ..and learned some new tricks
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z szachami jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum Fools’ Mate.
Is that another.. 25
Escape from the Dark Hallway
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z kolcami jako odkrywca. Patrz opis trofeum Vlad The Impaler.
South Pole 25
Assisted in escaping the Dark Hallway ..and learned about cardinal directions
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z kolcami jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum Vlad The Impaler.
Lights, camera.. 25
Assisted in escaping the Haunted Theater
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z teatrzykiem jako odkrywca. Patrz opis trofeum Killer Performance.
Don’t Turn Around 25
Escaped the Haunted Theater
To trofeum odblokujesz, rozwiązując zagadkę z teatrzykiem jako bibliotekarz. Patrz opis trofeum Killer Performance.
Why me? 100
Stayed behind, all alone
Aby zdoybyć to trofeum musisz dać swojemu partnerowi uciec z zamku.
Worst Friend Forever 100
Got out and left your friend behind
Aby zdoybyć to trofeum musisz uciec z zamku, zostawiając swojego partnera.
Die Hard 50
Play through the whole game without dying once
Do odblokowania tego trofeum musisz szybko i dokładnie rozwiązywać zagadki, aby nie umrzeć. Znając rozwiązania spokojnie możecie to zrobić za drugim podejściem. Trofeum przyznawane jest obu graczom.
Happy Ending 25
Have some confetti
To trofeum jest najbardziej pomijalne w całej grze. W sekcji z labiryntem, gdy podejdziesz do czerwonej dźwigni, pociągnij ją kilkukrotnie. Gdy wystrzeli konfetti puchar będzie Twój. Uwaga: To trofeum każdy z graczy musi zdobyć indywidualnie podczas przechodzenia tej części gry jako odkrywca.
Eye See You 50
Perfect play ‘Between the eyes’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z oczami. Przede wszystkim podnieście walkie-talkie, aby aktywować grę. Odkrywca musi powiedzieć jaką parę oczu widzi na kolumnach niedaleko zablokowanych drzwi. Bibliotekarz musi opisać jakie symbole są powiązane z tą kombinacją, a odkrywca musi je nacisnąć w odpowiedniej kolejności – najpierw symbol z lewej, potem z prawej strony. Obaj gracze otrzymają to trofeum.
Myth Busters 50
Perfect play ‘Painting Room’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z obrazem. W kolejnym pomieszczeniu na ścianie naprzeciwko wejścia znajduje się obraz a na lewo od niego klocki z kształtami. Odkrywca musi opisać obraz, a bibliotekarz znaleźć go w galerii i opowiedzieć jakie klocki w jakiej kolejności odkrywca musi włozyć pod obrazem. Obaj gracze otrzymają to trofeum.
What ‘r you doing? 50
Perfect play ‘Submerged Hallway’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z wodą. W kolejnym pomieszczniu odkrywcy zacznie podnosić się poziom wody. Aby nie zablokować trofeum Die Hard musicie szybko wyłączyć odpowiednie zawory. Odkrywca musi przeczytać kolor (napis) na drzwiach. Bibliotekarz musi zbiec na sam dół schodów, do których drzwi otworzyły się po poprzedniej zagadce. Na dole znajdują się trzy zawory. Zakręć te dwa, które łączą się w kolor zadany przez odkrywcę. Na przykład zielony = niebieski + żółty. Pamiętajcie, że chodzi o napis koloru a nie o faktyczny kolor napisu. Obaj gracze otrzymają to trofeum.
Dungeon Master 50
Perfect play ‘The Dungeon’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z labiryntem. Aby opuścić to pomieszczenie odkrywca musi otworzyć czerwone wrota. Drogę zagradzają mu jednak wrota zielone i niebieskie. Z pomocą bibliotekarza albo mapki, którą zamieszczam poniżej, eksplorator musi:
- pociągnąć niebieską dźwignię (niebieski krzyżyk)
- pociągnąć zieloną dźwignię
- pociągnąć niebieską dźwignię
- pociągnąć czerwoną dźwignię – tutaj odblokujesz trofeum Happy Ending.
- pociągnąć niebieską dźwignię
- pociągnąć zieloną dźwignię
- wyjść
Jeśli chcecie sami aktywować mapę, które znajduje się na wielkim stole, bibliotekarz musi wejśc po schodach i pociągnąć białą dźwignię. Zaznaczone elementy znikną po jakimś czasie.
Obaj gracze otrzymają to trofeum.
Fools’ Mate 50
Perfect play ‘Chess’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z szachami. Najpierw, odkrywca musi włączyć generator. Aby to zrobić musisz trzykrotnie wycelować strzałką w zielony obszar z prawej strony maszyny, a następnie zakręcić korbą. Pozwoli to bibliotekarzowi obejrzeć filmik z bardzo krótką partią szachów, którą należy odtworzyć na wielkiej szachownicy.
Ruchy, jakie należy wykonać to (jeśli nie wiesz co znaczą te literki i cyferki spójrz tutaj):
- e4 e5
- Gc4 b6
- Hf3 Sc6
- Hxf7#
Ruchy należy robić dość szybko. Jeśli odkrywca zamarznie, zablokuje graczom trofeum Die Hard.
Obaj gracze otrzymają to trofeum.
Vlad The Impaler 50
Perfect play ‘Spike Hall’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z kolcami. Przed okrywcą znajduje się siatka 5×5 z polami, w których kryją się kolce. Przed tymi polami jest podium z symbolami. Odkrywca musi opisać symbole bibliotekarzowi, a ten musi odnaleźć książkę gdzie znajdują się one na okładce. Z tyłu książki znajduje się opis jakie ruchy musi wykonać odkrywca, aby uniknąć kolców. Jeśli nadziejesz się na nie, zablokujesz trofeum Die Hard. Obaj gracze otrzymają to trofeum.
Killer Performance 50
Perfect play ‘Haunted Theater’
Aby odblokować to trofeum musicie bezbłędnie rozwiązać zagadkę z teatrem. Gracze znajdą się po przeciwnych stronach sceny. Bibliotekarz moze aktywować gramofon, który opowiada kolejne fragmenty historyjki, którą musi odegrać odkrywca. Robi to poprzez wysuwanie na scenę konkretnych elementów scenografii. Aby to zrobić, musi zakręcić odpowiednimi korbami, które na panelu znajdują się w następującej kolejności.
1 – korba nie użyta | 2 – zamek | 3 – dobry król |
4 – królowa | 5 – zły król | 6 – mieszkańcy zamku |
W rozwiązaniu zagadki poniżej odkrywca musi tak długo kręcić korbą, aż poszczególne elementy całkowicie wyjadą na scenę. Może mu o tym mówić bibliotekarz. Pozostałe elementy, nie wymienione w danym kroku, należy między scenami schować, kręcąc korbą w drugą stronę.
- 2 + 6 + pociągnij za dźwignię 'Scene 1′
- 2 + 3 + 4 + pociągnij za dźwignię 'Scene 2′
- 2 + 3 + 4 + 6 + pociągnij za dźwignię 'Scene 3′
- 3 + 5 + aktywuj dźwignię 'Blood Light’ + pociągnij za dźwignię 'Scene 4′
- 3 + zostaw aktywną dźwignię 'Blood Light’ + pociągnij za dźwignię 'Scene 5′
Obaj gracze otrzymają to trofeum.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!