Wolfenstein: The Old Blood

5/10
10-12H
x1
x3
x5
x42
51
0
0
0
1
51
0
0
0
1

 

Wolfenstein: The Old Blood to samodzielne DLC do restartu serii o podtytule The New Order. Model rozgrywki i założenia są identyczne. Fabuła skupia się na prequelu historii BJ Blaskowicza. Przyjdzie nam zwiedzić tytułowy zamek i ponownie przeciwstawić się armii nazistów. Tym razem jednak do gry wejdzie też wątek sił nadprzyrodzonych. Gra jest zdecydowanie warta uwagi i ma wspaniały klimat dawnych części. Tytuł tym bardziej godzien polecenia, jeśli podobała się Wam podstawka. To jak? Gotowi chwycić za broń?

 

Krok po kroku:

Platynowanie The Old Blood będzie składać się z paru etapów. Pierwsze co warto zaznaczyć to fakt, iż spokojnie można obejść konieczność przechodzenia gry na najwyższym poziomie trudności opisaną w poradniku sztuczką. Bardzo ułatwia to zadanie.

 

KROK I – Ukończenie głównego wątku + znajdźki + ulepszenie umiejętności

Zaczynamy na dowolnym poziomie trudności. Możemy wybrać nawet najniższy, jeśli tak nam wygodnie. Grunt, abyśmy się dobrze bawili. Podczas pierwszego przejścia można od razu zabrać się za zbieranie znajdziek. Ewentualnie możemy je potem dozbierać poprzez wybór rozdziałów. Do znajdziek zaliczają się listy, złoto oraz wszystkie koszmary senne. Warto też cały czas monitorować rozwój umiejętności. Większość można wbić bardzo szybko. Śmierć, bądź ponowne wczytanie checkpointu, nie restartuje progresu, więc można grindować w jednym miejscu, aż do zdobycia pucharka.

 

KROK II – Ostatnia misja na poziomie ÜBER

Stosując opisaną przy trofeum srebro Überbohater sztuczkę wystarczy ukończyć tylko ostatni rozdział, aby otrzymać pucharek za zakończenie gry na najwyższym poziomie trudności, a także srebro Superbohater, jeśli zdecydowaliśmy się początkowo grać na najniższym poziomie.

 

KROK III – Wyzwania

Ostatni i najtrudniejszy krok. Wyzwania odblokowują się wraz z postępem gry i są dostępne z poziomu menu. Będziemy musieli zdobyć złoty medal na każdej z mapek. Nie jest to najłatwiejsze zadanie, bo musimy grać na poziomie JESTEM WCIELENIEM ŚMIERCI! bądź ÜBER. Od siebie polecam ten łatwiejszy, bo najwyższy utrudnia sprawę, a daje jedynie możliwość zdobycia platynowego medalu, który nie jest wymagany do pucharków. Przy odpowiednich trofeach dokładnie opisałem moje najlepsze strategię na konkretne mapy. Podstawą jest jednak obowiązkowe sadzenie headshotów oraz granie bez pośpiechu. Czas w ogóle nie jest brany pod uwagę poza elementem rankingowym.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Mistrz The Old Blood</span> / <span>The Old Blood master

Mistrz The Old Blood / The Old Blood master

Zbierz wszystkie trofea. / Collect all trophies

Finalna nagroda za starania. Należą się gratulacje.

Ikona osiągnięcia: Pod przykrywką</span> / <span>Undercover
20

Pod przykrywką / Undercover

Infiltruj zamek Wolfenstein. / Infiltrate Castle Wolfenstein

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po naszym dostaniu się na teren zamku Wolfenstein.

Ikona osiągnięcia: Wolność</span> / <span>Freedom
20

Wolność / Freedom

Ucieknij z zamku Wolfenstein. / Escape Castle Wolfenstein

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po naszej ucieczce z zamku Wolfenstein.

Ikona osiągnięcia: Zemsta</span> / <span>Revenge
20

Zemsta / Revenge

Ukończ część pierwszą. / Complete part one

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu pierwszej części gry.

Ikona osiągnięcia: Kessler ocalony</span> / <span>Kessler saved
20

Kessler ocalony / Kessler saved

Wybierz ocalenie Kesslera. / Choose to save Kessler

Trofeum fabularne, zależne od dokonanego wyboru. Pod koniec rozdziału RUINY po wejściu po ścianie pojawią się dwie drogi do wyboru. Bo zejściu z piętra nie ma już powrotu, więc wybierajmy drogę rozważnie. Aby ocalić Kesslera musimy kierować się korytarzem w prawą stronę. Pucharek wpadnie po tym, jak uda nam się uratować daną postać.

Ikona osiągnięcia: Annette ocalona</span> / <span>Annette saved
20

Annette ocalona / Annette saved

Wybierz ocalenie Annette. / Choose to save Annette

Trofeum fabularne, zależne od dokonanego wyboru. Pod koniec rozdziału RUINY po wejściu po ścianie pojawią się dwie drogi do wyboru. Bo zejściu z piętra nie ma już powrotu, więc wybierajmy drogę rozważnie. Aby ocalić Annette musimy kierować się korytarzem w lewą stronę. Pucharek wpadnie po tym jak uda nam się uratować daną postać.

Ikona osiągnięcia: Bohater</span> / <span>Hero
20

Bohater / Hero

Ukończ grę na dowolnym poziomie. / Complete game on any difficulty

Trofeum przyznawane za ukończenie gry. Wpadnie po obaleniu tytułu na dowolnym poziomie trudności.

Ikona osiągnięcia: Superbohater</span> / <span>Super hero
20

Superbohater / Super hero

Ukończ grę na poziomie „JESTEM WCIELENIEM ŚMIERCI!” (lub „ÜBER”). / Complete game on I AM DEATH INCARNATE! (or ÜBER)

Trofeum przyznawane za ukończenie gry. Wpadnie po obaleniu tytułu przynajmniej na poziomie trudności: JESTEM WCIELENIEM ŚMIERCI! Otrzymamy je też automatycznie przy zdobywaniu pucharka srebro Überbohater.

Ikona osiągnięcia: Überbohater</span> / <span>Über hero
20

Überbohater / Über hero

Ukończ grę na poziomie „ÜBER”. / Complete game on ÜBER

Trofeum przyznawane za ukończenie gry. Wpadnie po obaleniu tytułu na najwyższym dostępnym poziomie trudności. Poziom ÜBER może dać w kość niedoświadczonym graczom, jednak jest pewien myk, aby zdobyć pucharek. Wystarczy, że z poziomu menu wybierzemy ostatni rozdział: WYKOPALISKA i ukończymy go na najwyższym poziomie. To wystarczy, aby otrzymać ten dzbanek. Bardzo ułatwia to całą sprawę. Tak czy siak jednak będziemy musieli wykazać się umiejętnościami w ostatnim etapie.

Pierwszą część na cmentarzu polecam po prostu się przekraść bez wywołania strzelaniny. Nie jest to specjalnie trudne i jeśli wiemy gdzie należy iść, uda się bez problemu. W pierwszym tunelu jest już gorzej, bo bez wymiany ognia się nie obejdzie. Niemniej nie ma tam wielu wrogów, więc ostrożne zdejmowanie przeciwników zdaje egzamin. Uważać musimy jedynie na tego wielkiego typa i trzasnąć mu najlepiej z Kampfpistole. Po zjechaniu windą na kolejny korytarz możemy się bezpiecznie przekraść, korzystając z okrężnego tunelu z lewej strony. Unikniemy całkowicie walki. Następna część będzie już wymagała przebicia się do końca przez zwykłych nazistów oraz nieumarłych. Jeśli znamy drogę do wyjścia powinno nam się względnie łatwo przebić. W tajemniczej komnacie gdy po naciśnięciu przycisku zlecą się wygłodniałe zombiaki, a my kierujemy się do otwierającego przejścia i stajemy doń plecami. Wraz z biegiem czasu kolejne ściany będą się osuwały w dół tworząc schody. Cały czas się cofamy do otwierającego wyjścia mierząc do wrogów. Najlepiej wykorzystać tu Obrzyna, bo pozostała broń przyda się później. Strzelamy w każdego, kto zanadto się zbliży. Jak skończy nam się ammo, polecam kończyć dzieło strzelbą. Walka z finalnym bossem polega na usadzeniu się w ukazanej na filmiku względnie bezpiecznej pozycji i naparzanie z najmocniejszych broni w łeb wroga. Można się usadowić zarówno z lewej, jak i z prawej strony na schodach – jak nam wygodniej. Uważajmy też na wchodzących z góry żołnierzy. Walimy wszystkim co mamy, aż stwór padnie. W razie czego polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Giń, Grösse, giń!</span> / <span>Die, Grösse, die!
20

Giń, Grösse, giń! / Die, Grösse, die!

Ukończ wszystkie etapy koszmaru. / Complete all nightmare levels

Etapy koszmaru są pewnym rodzajem znajdziek. Na każdym poziomie dostępne jest łóżko, po skorzystaniu z którego odwiedzimy jeden z poziomów klasycznego Wolfensteina. Musimy ukończyć każdy poziom. Aby tego dokonać należy odnaleźć klucz i otworzyć nim przejście. Nie jest to szczególnie wymagające. Polecam TEN materiał wideo pokazujący lokalizacje łóżek oraz najprostszą ścieżkę ukończenia poziomu. Bo zaliczeniu wszystkich etapów pucharek jest nasz.

Ikona osiągnięcia: Koszmar w niemieckich Alpach</span> / <span>German Alps nightmare
20

Koszmar w niemieckich Alpach / German Alps nightmare

Ukończ koszmar z prologu. / Complete the prologue nightmare

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w prologu. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Więzienny koszmar</span> / <span>Prison nightmare
20

Więzienny koszmar / Prison nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 1. / Complete the nightmare in chapter 1

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w pierwszym rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Koszmar w dokach</span> / <span>Docks nightmare
20

Koszmar w dokach / Docks nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 2. / Complete the nightmare in chapter 2

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w drugim rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Koszmar w twierdzy Wolfenstein</span> / <span>Wolfenstein Keep nightmare
20

Koszmar w twierdzy Wolfenstein / Wolfenstein Keep nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 3. / Complete the nightmare in chapter 3

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w trzecim rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Koszmar ucieczki!</span> / <span>Escape! nightmare
20

Koszmar ucieczki! / Escape! nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 4. / Complete the nightmare in chapter 4

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w czwartym rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Koszmar w Wulfburgu</span> / <span>Wulfburg nightmare
20

Koszmar w Wulfburgu / Wulfburg nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 5. / Complete the nightmare in chapter 5

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w piątym rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Koszmar w ruinach</span> / <span>Ruins nightmare
20

Koszmar w ruinach / Ruins nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 6. / Complete the nightmare in chapter 6

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w szóstym rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Koszmar starego miasta</span> / <span>Old town nightmare
20

Koszmar starego miasta / Old town nightmare

Ukończ koszmar z rozdziału 7. / Complete the nightmare in chapter 7

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w siódmym rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Guten tag!</span> / <span>Guten tag!
20

Guten tag! / Guten tag!

Ukończ koszmar na etapie bossa. / Complete the nightmare boss level

Wpadnie po odnalezieniu i ukończeniu koszmaru w ostatnim rozdziale. Zobacz opis zloto Giń, Grösse, giń!

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy centrum badawczego</span> / <span>Research centre combat master
20

Mistrz bojowy centrum badawczego / Research centre combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Pierwsza i generalnie dość łatwa do zdobycia złotego medalu mapka. Musimy zgromadzić 11300 punktów. Na załączonym filmiku autor jest mobilny i biega po całym obszarze. Osobiście nie podobało mi się takie narażanie na ostrzał i znalazłem względnie bezpieczną pozycję przy biurku po lewej stronie mapki, aby się skitrać i nie wyłapać kulki. Pierwsze co robimy, to zabieramy karabin maszynowy, jak na filmiku i potem szukamy sobie dogodnego miejsca. Gdy tam się odpowiednio ustawimy, wrogowie będą nas atakować tylko od przodu, ewentualnie strzelać z boku. Wtedy się tylko wychylamy i sadzimy headshota. Najważniejsze jest to, aby w tamtym miejscu nie walili do nas granatami, co w innych pozycjach robią notorycznie. Wystarczy spokojnie czekać i strzelać w tych, co się wychylą od przodu, oraz od czasu do czasu posyłać kulkę do tych z boku. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy doków więziennych</span> / <span>Prison docks combat master
20

Mistrz bojowy doków więziennych / Prison docks combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Druga dostępna mapka i także niespecjalnie wymagająca. Musimy zgormadzić 29800 punktów. Tutaj tok gry polecam dokładnie taki, jak na filmiku. Pierwszych typów eliminujemy po cichu pistoletem z tłumikiem, a potem lecimy ostrożnie z karabinem i zawsze celujemy w głowę. Nie spieszmy się, a powinno nie być problemów. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy holu twierdzy</span> / <span>Keep foyer combat master
20

Mistrz bojowy holu twierdzy / Keep foyer combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Mapka podobna do powyższej, jednak od razu zacznie się strzelaniną. Musimy zgromadzić 24500 punktów. Początek zalecam taki jak na filmiku. Pierwszych delikwentów traktujemy nożem, dozbrajamy się i chowamy w korytarzu, dziurawiąc każdą makówkę, jaka się pojawi w zasięgu strzału. Po oczyszczeniu pierwszego pomieszczenia będziemy mogli skierować się piętro wyżej. Tu od siebie polecam już nieco inną bezpieczniejszą taktykę, niż ta z filmiku. Otóż nie lubię obstawiać jednego korytarza wiedząc, że drugim może mi wskoczyć na plecy jakiś typ. Dlatego też po pokazaniu się wrogom i zachęceniu ich do ataku, wracamy się kawałeczek w korytarz, którym przyszliśmy. Siedząc tam możemy powoli i ostrożnie wybijać nadchodzących wyłącznie od frontu przeciwników. Co jakiś czas możemy ostrożnie podchodzić do góry i eliminować dostrzeżonych wrogów. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy peronu kolejki</span> / <span>Cable car platform combat master
20

Mistrz bojowy peronu kolejki / Cable car platform combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

To już jest trudniejsze wyzwanie. Wymaga zdobycia 26600 punktów na złoto. W tym poziomie problemem jest rozległość, wielki typ oraz fakt, iż można nas zajść prawie wszędzie. Początek polecam zastosować tak jak na filmie, aby ubić na samym początku wielkiego typa. To bardzo ważne, bo on się z tego rejonu nie ruszy na niższe obszary. Po jego ubiciu uciekamy na bezpieczną pozycje w tunelach. Siedząc w odpowiednim miejscu wrogowie co jakiś czas będą nacierali od przodu. Strzelamy do nich jak się zatrzymają i wybiorą osłonę. Zazwyczaj chowają się stale w trzech różnych miejscach. Wystarczy kucać i ewentualnie się cofać, aby uniknąć ostrzału. Powoli ściągną tu wszyscy mobilni przeciwnicy z wyjątkiem dowódców. Gdy już uznamy, że jest bezpiecznie idziemy na główny peron, aby ubić dowodzących. Potem przywołujemy kolejkę i od razu biegiem wracamy w naszą miejscówkę. Ponownie spokojnie ostrzeliwujemy stąd wszystkich nadciągających przeciwników. Trochę to trwa, ale jest to najbezpieczniejsza opcja. Jeśli nie radzimy sobie mobilne to powinna zdać egzamin. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy jaskiń</span> / <span>Caves combat master
20

Mistrz bojowy jaskiń / Caves combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Ta mapka nie jest specjalnie trudna. Musimy zdobyć 26900 punktów na złoto. Polecam stosowanie zgodnie z filmikiem. Pamiętajmy, aby jak najszybciej rozwalać drony, bo są bardzo dokuczliwe. Generalnie jest to łatwa przeprawa polegająca na powolnym przemieszczaniu się do przodu sadząc headshoty. Jedynie pod koniec będziemy musieli uważać na jednego dużego typa i jakoś go rozwalić. Ważne jeszcze, aby nie wzywać od razu windy, gdyż to zakończy poziom. Zanim to zrobimy pojawi się jeszcze kilku przeciwników na których możemy nabić punkty. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy mostu Paderborn</span> / <span>Paderborn bridge combat master
20

Mistrz bojowy mostu Paderborn / Paderborn bridge combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Ta mapka sprawiła mi pewne kłopoty. Musimy zdobyć 22800 puntów. Generalnie jeśli jesteśmy dobrym snajperem to powinno pójść względnie gładko. Od siebie polecam sporadycznie w pierwszym etapie przestrzeliwać wrogom czachy przy użyciu karabinu maszynowego. Odległości nie są wielkie, a snajperka przyda się potem. Po wybiciu wszystkich zbieramy ile się da pancerzy, amunicji i apteczek po czym kierujemy się dalej. Polecam już wybrać snajperkę. Jak tylko znajdziemy się w drugiej części mostu eliminujemy nadchodzących żołnierzy. Pojawią się też drony i te radzę jak najszybciej wysadzić. Gdy ta mała grupka padnie do zabawy przyłączy się duży koleś. Radzę go ogłuszyć strzałem ze snajperki w czuły punkt, podbiec zdzierając zbroję i doprawić Kampfpistoletem. Różnie to u mnie wychodziło, ale może się udać z bonusem punktowym za wysadzenie. Gdy tylko typ padnie jak najszybciej podbiegamy do truchła i zabieramy jego działko. Za moment wedrze się tu wielki mechaniczny pies. Naparzamy do niego z podniesionego działka ile wlezie. Akurat powinno starczyć na ubicie. Okrążajmy go bo może nas zabić nawet jednym atakiem. Gdy się uda to już w sumie spokój. Czeka nas jeszcze ostrzeliwanie ze snajperki żołnierzy z końca mostu. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy rynku w Wulfburgu</span> / <span>Wulfburg square combat master
20

Mistrz bojowy rynku w Wulfburgu / Wulfburg square combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

No tu jest trochę kombinowania. Musimy zdobyć 17600 punktów. Najgorszy jest fakt, że okolicę patroluje dwóch ciężkich typów. Gość na filmiku po zabiciu pierwszego z nich ucieka pod daszek w rogu mapy. Jest to jednak bardzo słaba pozycja do defensywy i wymaga dużych umiejętności, aby się utrzymać przy życiu. Osobiście polecam inny patent. Zabijamy pierwszego grubego dokładnie tak jak na filmiku, po czym uciekamy drabiną na wieżę. Tam będziemy całkowicie bezpieczni. Nikt nie będzie próbował za nami wleźć, ani rzucać granatami, czy w ogóle nas wykurzać. Z góry za pomocą Kampfpistole i czegoś jeszcze rozwalamy drugiego ciężkiego typa. Będzie się kręcił na dole. Przy okazji znajdziemy tu amunicję do snajperki. To się bardzo dobrze składa bo wchodząc na parapety danych okien i kucając możemy spokojnie polować na kolejnych wrogów. Unikajmy tylko tego okna do którego podpięta jest lina zjazdowa. Tam czeka dowódca, który najlepiej, aby trochę jeszcze pożył i wzywał nieco wsparcia. Łażąc między oknami odstrzeliwujemy kolejnych wrogów ze snajperki i karabinu maszynowego. Na koniec załatwiamy dowódcę i zjeżdżamy liną, aby zakończyć poziom. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy warsztatu</span> / <span>Workshop combat master
20

Mistrz bojowy warsztatu / Workshop combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Według mnie najtrudniejsza mapa do zaliczenia. Musimy zdobyć 17200 punktów. Tutaj trzeba się wykazać celnością. Polecam dokładnie jak na filmiku nie wyłazić za samochód. Można bardzo łatwo zginąć. Pierwszy raz pojawiają się zombiaki. Dobrze je ubić zanim zrobią to naziści. Szczególnie w przypadku, gdy zabity przez nas wstanie jako zombie. Wtedy drugi headshot będzie dodatkowo punktowany premią za szybkość. Wszyscy wrogowie będą kierować się na nas. Może się zdarzyć, że siedzenie i celowanie jak na okaże się niebezpieczne. Wtedy spokojnie kucamy i czekamy, aż nas zajdą z boku. Jeśli w grupie wrogów będzie szedł cięższy osobnik warto posłać mu kulę w zbiornik z powietrzem. W ów czas eksploduje zabierając ze sobą pobliskich towarzyszy, co da nam ładny zastrzyk punktów. Wyczucie tego poziomu jest ważne i pewnie zajmie wam parę podejść zanim się uda. Na szczęście jest to dość krótki etap i nie trzeba dużo powtarzać. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy łaźni</span> / <span>Bathhouse combat master
20

Mistrz bojowy łaźni / Bathhouse combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Mapka bardzo podobna do powyższej, ale z bardzo dobrą miejscówką. Musimy zdobyć 17100 punktów. Tutaj także przyjdzie nam się ścierać z zombiakami oprócz zwykłych żołnierzy. Ponownie bardzo dobrze jest szybko ubić wroga ponownie po przemianie w żywego trupa. Robimy dokładnie tak jak na filmiku. Biegniemy w lewy róg pomieszczenia i kampimy siedząc w wannie. Miejsce jest fantastyczne, a wrogowie aż sami się ustawiają w kolejce do headshotów. Ponownie typa z butlą dobrze zdetonować w towarzystwie kolegów. Gdy już wybijemy wszystkich nadciągających wrogów warto wyzbierać apteczki, pancerz i amunicję. Jeszcze przed wyjściem spotkamy się z grupką wrogów. Polecam na tych ostatnich wybrać snajperkę. Z korytarza jeśli będziemy szybcy można ładnie ich rozwalić. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Mistrz bojowy cmentarza</span> / <span>Graveyard combat master
20

Mistrz bojowy cmentarza / Graveyard combat master

Zdobądź złoty medal na tej mapie wyzwania. / Achieve gold medal for this challenge map

Ostatnie wyzwanie. Musimy zdobyć 28800 punktów na złoto. Wrogów trzeba tu ubić dość dużo, ale nie jest to tak trudne jak można się spodziewać. Pierwszą część polecam lecieć zgodnie z filmikiem. Nożem eliminujemy dwóch typów i chowamy się za nagrobkiem. Teraz regularnie prowadzimy ostrzał z karabinu maszynowego. Tradycyjnie ubijajmy ponownie przemienionych wrogów. Nikt nie zajdzie nas z innej strony jak od przodu. Dlatego nie powinno być problemów. Po wyeliminowaniu wszystkich i zebraniu sprzętu musimy jeszcze oczyścić drugi obszar. Tam jest już gorzej. Od siebie nie polecam iść tak do przodu jak na filmiku. Chyba, że naprawdę wierzymy w swoje umiejętności. Radzę jednak cofnąć się maksymalnie w korytarzu i ze snajperki ściągać wszystkie łby jakie się pojawią. Jako, że będziemy dalej nie zostaniemy zasypani granatami. Jak skończy się amunicja lećmy z karabinem. Z korytarza wychodźmy ostrożnie. Nigdy nie wiadomo, czy któryś się gdzieś nie zaczaił. Gdy ubijemy wszystkich powinniśmy spokojnie mieć już wystarczającą ilość punktów na złoto. Polecam TEN pomocny materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Chłopiec na posyłki</span> / <span>Paperboy
20

Chłopiec na posyłki / Paperboy

Zbierz 5 listów. / Collect 5 letters

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po zebraniu 5 listów. Zobacz opis zloto Mistrz złota.

Ikona osiągnięcia: Listonosz</span> / <span>Postman
20

Listonosz / Postman

Zbierz wszystkie listy. / Collect all letters

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po zebraniu wszystkich listów. Zobacz opis zloto Mistrz złota.

Ikona osiągnięcia: Wszystko, co się świeci</span> / <span>All that glitters
20

Wszystko, co się świeci / All that glitters

Zbierz 8 sztabek złota. / Collect 8 gold items

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po zebraniu 8 sztabek złota. Zobacz opis zloto Mistrz złota.

Ikona osiągnięcia: Lśniące złoto</span> / <span>Glittering gold
20

Lśniące złoto / Glittering gold

Zbierz 16 sztabek złota. / Collect 16 gold items

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po zebraniu 16 sztabek złota. Zobacz opis zloto Mistrz złota.

Ikona osiągnięcia: Ekstaza złota</span> / <span>The ecstasy of gold
20

Ekstaza złota / The ecstasy of gold

Zbierz 32 sztabki złota. / Collect 32 gold items

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po zebraniu 32 sztabek złota. Zobacz opis zloto Mistrz złota.

Ikona osiągnięcia: Mistrz złota</span> / <span>Gold master
20

Mistrz złota / Gold master

Zbierz 64 sztabki złota. / Collect 64 gold items

Znajdziek trochę w grze mamy do zebrania. Są listy, sztabki złota oraz koszmary senne. Gra jednak prowadzi statystyki gdzie i ile przedmiotów udało nam się zebrać. Dzięki temu w razie czego możemy powtarzać konkretne rozdziały. Zebranie wszystkiego na własną rękę może jednak być kłopotliwe. Niektóre rzeczy są dość sprytnie poukrywane. Dlatego też możemy skorzystać z poniższych filmików.

Ikona osiągnięcia: Sokole oko</span> / <span>Eagle Eye
20

Sokole oko / Eagle Eye

Odblokuj umiejętność Sokolego oka. / Unlock the Eagle Eye perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Aby odblokować daną umiejętność będziemy musieli wykonać 20 cichych likwidacji dowódców. W zasadzie w grze bywa niełatwo dorwać cichaczem dowódcę poza kilkoma okazjami. Dlatego też jeśli chcemy możemy pobawić się wczytywaniem punktu kontrolnego w jednej miejscówce. Możemy to zrobić przed lub po ukończeniu gry. Dobrym miejscem jest moment w pierwszym rozdziale. Najlepszą okazję mamy, gdy wychodzimy z szybu i trafiamy na idealnego kandydata do cichej eliminacji. Można teraz 20 razy powtórzyć checkpoint i załatwione. Przydatna jest też widoczna w prawym górnym rogu ekranu informacja o odległości najbliższych dowódców.

Ikona osiągnięcia: Ulepszenie energii I</span> / <span>Health upgrade I
20

Ulepszenie energii I / Health upgrade I

Odblokuj umiejętność Ulepszenia energii I. / Unlock the Health upgrade I perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Aby odblokować daną umiejętność musimy przekroczyć poziom zdrowia w wysokości 200 punktów. By tego dokonać musimy w szybkim tempie podnieść  jak najwięcej środków leczących. Wystarczy na łatwym poziomie trudności wybić jakiś obszar z wrogów, rozejrzeć się zapamiętując gdzie leżą medykamenty i szybko je wyzbierać. Po przekroczeniu 100 punktów wraz z biegiem czasu nadmiar sam maleje.

Ikona osiągnięcia: Ulepszenie energii II</span> / <span>Health upgrade II
20

Ulepszenie energii II / Health upgrade II

Odblokuj umiejętność Ulepszenia energii II. / Unlock the Health upgrade II perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Analogicznie do powyższego pucharka musimy zgromadzić więcej zdrowia. Tym razem jednak należy przebić barierę 250 punktów.

Ikona osiągnięcia: Ulepszenie energii III</span> / <span>Health upgrade III
20

Ulepszenie energii III / Health upgrade III

Odblokuj umiejętność Ulepszenia energii III. / Unlock the Health upgrade III perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Pucharek również powiązany z dwoma powyższymi. Możliwy do wbicia dopiero, jak uporamy się z ich odblokowaniem. Nie jest to nic trudnego. Wystarczy ponownie obeżreć się ile wlezie lekami, po czym szybko ubić pięciu wrogów nim nadmiar zdrowia spadnie do standardowej wartości.

Ikona osiągnięcia: Ulepszenie pancerza I</span> / <span>Armor upgrade I
20

Ulepszenie pancerza I / Armor upgrade I

Odblokuj umiejętność Ulepszenia pancerza I. / Unlock the Armor upgrade I perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Aby je odblokować będziemy musieli zebrać 100 hełmów. Nie jest to żaden problem. Można je znaleźć dosłownie wszędzie. Gubione są też często przez ustrzelonych wrogów. Podniesienie ich dodaje 5 punktów pancerza. Warto jednak zaznaczyć, że przy pełnym pancerzu – 100 puntów nie możemy podnieść kolejnych hełmów.

Ikona osiągnięcia: Ulepszenie pancerza II</span> / <span>Armor upgrade II
20

Ulepszenie pancerza II / Armor upgrade II

Odblokuj umiejętność Ulepszenia pancerza II. / Unlock the Armor upgrade II perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Pucharek związany z powyższym. Gdy już się uporamy z zebraniem 100 hełmów odblokuje się nam możliwość zbierania nadmiaru pancerza. Dokładnie tak jak ma to miejsce ze zdrowiem. Aby zdobyć trofeum musimy zwiększyć poziom pancerza do 200. Także polecam na łatwym poziomie wyczyścić jakąś lokację, przeszukać i szybko wyzbierać najwięcej jak się da. Na hełmy szkoda czasu chyba, że same nam wpadną w łapy. Przede wszystkim zainteresujmy się napierśnikami, bo dodają najwięcej punktów pancerza. Pancerni wrogowie po ubiciu zostawiają po sobie też trochę metalowych części.

Ikona osiągnięcia: Ulepszenie amunicji</span> / <span>Ammunition upgrade
20

Ulepszenie amunicji / Ammunition upgrade

Odblokuj umiejętność Ulepszenia amunicji. / Unlock the Ammunition upgrade perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Aby ulepszyć amunicję, należy zabić 100 wrogów dzierżąc jednocześnie dwie bronie. Nie jest to żaden problem. Mi najlepiej strzelało się korzystając z dwóch karabinów maszynowych. Nie można co prawda wtedy przycelować, bo przycisk za to odpowiedzialny teraz działa jako spust drugiej broni, ale z biodra też można pięknie kosić. W zestawie podwójnym znajdują się też pistolety i strzelby. Używacie co wam wygodnie.

Ikona osiągnięcia: Pas na granaty</span> / <span>Grenade belt
20

Pas na granaty / Grenade belt

Odblokuj umiejętność Pasa na granaty. / Unlock the Grenade belt perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Klasyczny pucharek związany z granatami. Aby odblokować umiejętność musimy zabić 3 wrogów jednym granatem. Okazji do tego jest naprawdę wiele. Wrogowie często występują w grupie. A i zawsze można cisnąć w grupkę zombiaków. Trzech rozsadzi i trofeum nasze.

Ikona osiągnięcia: Wampir</span> / <span>Vampire
20

Wampir / Vampire

Odblokuj umiejętność Wampira. / Unlock the Vampire perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Pucharek związany z braz Sokole oko. Ten także skupia się na cichych eliminacjach. Z tym, że tu musimy ich wykonać 25 i celem może być dowolny przeciwnik. Pamiętajmy jednak, że tych ciężkich pancernych przeciwników nie da się po cichu załatwić.

Ikona osiągnięcia: Amunicja do Kampfpistole+</span> / <span>Kampfpistole ammo storage upgrade
20

Amunicja do Kampfpistole+ / Kampfpistole ammo storage upgrade

Odblokuj umiejętność Amunicji do Kampfpistole+. / Unlock the Kampfpistole ammo storage upgrade perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Kampfpistole to bardzo dobra broń. Jest to niewielki granatnik, którego pociski dosłownie rozsmarowują wrogów na ziemi. Nie musimy nawet dokładnie celować. Wystarczy strzelić w ziemię przed wrogiem i po sprawie. Będziemy musieli ubić 50 wrogów tą bronią. Niestety amunicji do niej wiele nie znajdziemy. Dlatego warto gdzieś sobie znaleźć grupkę wrogów i wczytując checkpoint trochę pogrindować.

Ikona osiągnięcia: Magazynek Schockhammera+</span> / <span>Schockhammer clip upgrade
20

Magazynek Schockhammera+ / Schockhammer clip upgrade

Odblokuj umiejętność Magazynka Schockhammera+. / Unlock the Schockhammer clip upgrade perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Schockhammer to typowa strzelba. Zabójcza na krótki dystans. Aby odblokować trofeum i umiejętność musimy za jej pomocą ubić 50 wrogów. Żaden problem. Możemy też korzystać z dwóch broni jednocześnie łącząc to z pucharkiem braz Ulepszenie amunicji.

Ikona osiągnięcia: Magazynek Bombenschussa+</span> / <span>Bombenschuss clip upgrade
20

Magazynek Bombenschussa+ / Bombenschuss clip upgrade

Odblokuj umiejętność Magazynka Bombenschussa+. / Unlock the Bombenschuss clip upgrade perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Bombenschuss to bardzo dobry karabin snajperski. Wyśmienicie się z niego sadzi headshoty i czuć moc pocisków. Aby zdobyć pucharek będziemy musieli ubić nim 50 wrogów. Raczej nie będzie to problemem, bo zwykle jeden strzał załatwia sprawę.

Ikona osiągnięcia: Przenoszenie ciężkiego karabinu maszynowego</span> / <span>Carry heavy machinegun
20

Przenoszenie ciężkiego karabinu maszynowego / Carry heavy machinegun

Odblokuj umiejętność Ciężkich karabinów. / Unlock the Carry heavy machinegun perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Tutaj będziemy musieli ubić, aż 200 wrogów za pomocą ciężkiego karabinu MG46. W grze znajdzie się sporo sytuacji do skorzystania z tejże broni. Nie ma znaczenia czy strzelamy ze stanowiska, czy też zdejmiemy broń. Warto jednak zaznaczyć, że zabrana broń ma ograniczoną amunicję. Na stanowisku możemy pruć ile nam się podoba. Dobrą miejscówką na szybkie nabicie z użyciem wczytania checkpointu jest hol twierdzy. Z naprzeciwka wychodzi masa wrogów i aż szkoda nie zrobić z nich sita.

Ikona osiągnięcia: Nerwowe przeładowanie</span> / <span>Reload mash
20

Nerwowe przeładowanie / Reload mash

Odblokuj umiejętność Nerwowego przeładowania. / Unlock the Reload mash perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Tu trzeba nieco się pobawić. Musimy zabić 20 wrogów ostatnim pociskiem z magazynka. Generalnie trzeba celowo grać pod ten pucharek. Samo raczej nie wpadnie. Ja osobiście wybrałem sobie pistolet z tłumikiem. Wystrzeliwałem wszystkie pociski prócz ostatniego w powietrze po czym skradałem się i po cichu eliminowałem wrogów. To działa tylko w przypadku grania cichaczem. Zaalarmowani wrogowie już nie padają od jednego strzału. Ewentualnie można używać strzelby albo snajperki, ale jest to marnowanie amunicji. Dlatego ja polecam pistolet. Do innych zadań raczej się nie przydaje, więc nie musimy oszczędzać ammo.

Ikona osiągnięcia: Szybki zwrot</span> / <span>Quick turn
20

Szybki zwrot / Quick turn

Odblokuj umiejętność Szybkiego zwrotu. / Unlock the Quick turn perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Tutaj będziemy musieli zabić 50 wrogów zza osłony. Broń całkowicie dowolna. Należy podejść blisko jakiejś osłony, czy narożnika zza którego można się wychylić. Wystarczy tylko korzystając z tego celowania ubić wymaganą ilość przeciwników. Nic trudnego. Jeśli korzystamy z tego w grze wpadnie samoistnie.

Ikona osiągnięcia: Twarda skóra</span> / <span>Tough Skin
20

Twarda skóra / Tough Skin

Odblokuj umiejętność Twardej skóry. / Unlock the Tough Skin perk

Trofeum związane z odblokowaniem umiejętności. Tym razem czas na walkę bronią białą, a konkretnie rurą. Będziemy musieli rozbić 10 głów atakiem. Nie działa to jednak na zwykłych przeciwników. Liczą się wyłącznie sprawnie wymierzone ciosy w łby umarlaków. Te spotkamy dopiero w rozdziale RUINY. Nie zawsze się uda rozbić głowy, jednakże kandydatów mamy pod dostatkiem, a niewielka ilość wymaganych skutecznych ataków nie daje powodów do zmartwień. Na niskim poziomie trudności możemy machać rurą bez większych obaw.