ABZÛ

2 kwietnia 2021
0
2/10
4H
x0
x1
x3
x8
12
0
0
0
1
12
0
0
0
1

 

ABZÛ można nazwać doświadczeniem z fabułą. Może nie taką dosłowną fabułą, ale gdzieś ona tam jest. Gra bardzo liniowa, lecz z wystarczającą ilością swobody. Pływamy, nurkujemy, poznajemy i podejmujemy interakcje z otoczeniem. Głębiny wypełnione są nie tylko nieskończoną liczbą zwierząt, ale i tajemnicą, więc miejcie oczy szeroko otwarte.

 

  • Stopień trudności wbicia calaka: 2/10
  • Czas do zdobycia calaka: 4 godzin
  • Liczba trofeów: platynax0zlotox1 x3 x8
  • Liczba trofeów offline: 12
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK (wybór rozdziałów)
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Grę na sto procent możecie zaliczyć w jednym przejściu. Trofea powinny wpadać „po sobie”, więc wystarczy śledzić opisane poniżej pucharki. W tym samym momencie zbierajcie też wszystkie znajdźki po drodze, filmiki macie na dole poradnika. Najwięcej pucharków jest do zebrania w ostatnim rozdziale i nie zapomnijcie poczekać na napisy końcowe, żeby zebrać ostatnią znajdźkę. 100% jest naprawdę łatwe i przyjemne, szczerze polecam.

 

Jeżeli coś przeoczycie, to pamiętajcie, że po ukończeniu gry macie możliwość wyboru rozdziałów!

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: </span><span>Breach
50

Breach

Leap from the water.

Jak tylko znajdziecie się w wodzie na samym początky gry, popływajcie sobie chwilkę, żeby ogarnąć sterowanie. Teraz, gdy już myślę załapaliście o co chodzi, zaliczmy ten pucharek. Pływajcie gdzieś koło dna i kierujcie się do powierzchni, trzymając wciśnięty . Gdy już będziemy docierać do powierzchni, wciskamy , żeby przyspieszyć. Powinniśmy wykonać skok nad wodą, jeżeli poszło wszystko sprawnie, pucharek wpadł.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Ballet
50

Ballet

Perform a flip while riding a creature.

Kontynuując wyczyn z pucharka powyżej, znajdując się jeszcze na początku gry, zauważymy tunel w ścianie wody. Gdy podpłyniemy bliżej zauważymy dużą rybę. Złapcie się jej za pomocą , a następnie wciśnijcie . Ryba wraz z nami zrobi obrót wokół własnej osi i tym samym wpadnie nam pucharek.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Jetstream
50

Jetstream

Burst 15 fish schools in the jetstream.

Gdy będziemy przemieszczać się między rozdziałami, wpadniemy w prąd morski. W nim będą znajdować się co jakiś czas malutkie ławice ryb. Należy przez nie przepłynąć i wcisnąć . Jest też tak, że jak przez nie przepłyniemy, to automatycznie akcja się wykona. Samych prądów morskich jest sporo w grze, ale polecjam jak najwięcej zrobić za pierwszym razem. Jedna ze znajdziek znajduje się w takim prądzie morskim, to tak na marginesie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Food Chain
50

Food Chain

Witness predation while meditating.

Dobrą okazję do tego pucharka mamy w rozdziale drugim. Zaraz na samym początku znajdziemy posąg, gdzie można medytować, są też rekiny. Używamy posągu i medytujemy, podczas tej czynności możemy się przełączać miedzy rybami. Przełączmy się tak długo aż natrafimy na rekina. Teraz wystarczy obserwować go aż do momentu kiedy zacznie polować. Gdy schrupie swoją pierwszą ofiarę, pucharek jest Wasz.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Kraken
75

Kraken

Discover those that lurk in the abyss.

Kałamarnice spotkacie w rozdziale 4, na samym końcu. Jak zwykle będziemy musieli poszukać parę znajdziek, więc możemy też i ten pucharek tu zaliczyć. Należy podłynąć do jednej z nich i użyć , żeby się przywitać. Jeżeli nic nie wpadnie, to będąc blisko wciśnijcie , by z nią popływać.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Connection
75

Connection

Ride the Great White Shark.

Trofeum możemy zrobić dopiero w rozdziale 7, w dowolnym jego momencie. Wielki biały rekin będzie z nami pływać, należy wcinąć , żeby z nim pływaćć.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Leviathan
75

Leviathan

Breach the water on the back of a blue whale.

Z samym końcem rozdziału 7 napotkamy stado wielorybów, nie można ich przeoczyć. Należy do takiego wieloryba podpłynąć i wcisnąć . Płyniemy sobie teraz spokojnie z nim aż wyskoczy nad taflę wody.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Arctic Explorer
75

Arctic Explorer

Discover the polar region.

To zrobimy w rozdziale 7. Mała kra lodowa będzie unosić się na wodzie z pingwinami i niedźwiedziem polarnym na samym końcu rozdziału tam gdzie spotkamy wieloryby. Nie da się tego przeoczyć, bo najduje się tam jedna z muszli, które musimy podnieść.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Ecosystem
125

Ecosystem

Release fish from all the hidden pools.

Zobacz opis trofeum zloto Collector.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Zen Master
125

Zen Master

Find all the meditation statues.

Zobacz opis trofeum zloto Collector.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Reflection
100

Reflection

Complete the adventure.

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie wraz z ukończeniem przygody.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Collector
150

Collector

Add all secret shells to your collection.

W całej grze mamy do zebrania/użycia 19 muszli, 12 posągów do medytacji i 20 miejsc z rybami. Wszystkie znajdzki macie przedstawione na filmikach poniżej. Rozdział 5 nie posiada żadnych znajdziek. Ostatnia muszla znajduje się w napisach końcowych i znajdziecie ją w filmiku z rozdziałem 7. Pamiętajcie, że zawsze możecie wybrać dany rozdział po tym, jak już ukończycie grę.

Jeżeli chcecie sprawdzić co Wam brakuje, to jako tako nie ma takiej możliwości z wyjątkiem muszli. Możecie podpatrzeć jakie muszle w jakim rozdziale macie zebrane na specjalnych ścianach i można to zobaczyć tylko wtedy, gdy przechodzicie do końcowej fazy rozdziału. Jest to po tym, jak aktywujecie specjalny „ołtarz”, jest też scenka jak się wszystko odradza.