Agatha Christie – Hercule Poirot: The First Cases – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Agatha Christie – Hercule Poirot: The First Cases to bardzo przyjemna gra detektywistyczna, warto po nią sięgnąć, jeżeli podobał Wam się ostatni Sherlock Holmes.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases?

View Results

Loading ... Loading ...

 

Poradnik zawiera dużo spoilerów.

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 15 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x4 x38
  • Liczba trofeów offline: 47
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Wszystkie, które nie są fabularne (brak wyboru rozdziałów!)
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

KROK PIERWSZY I OSTATNI – Przejdź grę zerkając na listę podziału trofeów umieszczoną poniżej.

Gra jest dosyć liniowa, ale jest sporo trofeów, które łatwo przeoczyć, dlatego polecam od razu grać z mapą rzeczy, którą znajdziecie w naszym poradniku. Trzeba dosłownie lizać ściany, żeby nie pominąć kluczowych rzeczy, a do tego niektóre opcje dialogowe wymagają konkretnych wyborów. W przypadku wybrania złej linii dialogowej, pojawi się czerwony kolor i najlepiej od razu wyjść z gry – checkpoint znajduje się zawsze przed rozmową, więc macie szansę na naprawienie swoich błędów.

Prolog:

  • braz Angeline Van Den Bosch
  • braz Luc Piette
  • braz Elizabeth Padget
  • braz Drobiazgowe oględziny

Rozdział 2:

  • braz Oczytany
  • braz Major Felix Hagen

Rozdział 4:

  • braz Zrób sobie przerwę
  • braz Jacqueline „Jackie” Conrad
  • braz Hrabina Margaux de Vos

Rozdział 5:

  • braz Tajemnice w śniegu
  • braz Cassandra Van Den Bosch
  • braz Zakariya Demir

Rozdział 6

  • braz Gedeon Demir
  • braz Co jeszcze mogłem przegapić?
  • braz Ernesto da Silva
  • braz Inge Frank
  • braz Rehana Piette

Rozdział 7

  • braz Hugo Beckers
  • braz Równowaga w życiu zawodowym

Rozdział 8

  • braz Wicehrabia Edwin Van Den Bosch
  • braz Archibald Sterling

Rozdział 9

  • braz Prawdopodobnie największy detektyw na świecie

 

LISTA PRZEJŚCIA:

Wnioski znajdziecie w opisie odpowiedniego trofeum.

Prolog

PODWÓRKO

  • Ślady butów
  • Podmokłe miejsce
  • Elizabeth (OSOBA)
  • Otwarte okno
  • Drzwi frontowe
  • Zarośnięty treljaż
  • Rabatka
  • Wycięty napis na ławce
  • Drewniana drabina
  • Boczne drzwi
  • Wysoka trawa
  • Cytat na tabliczce

WESTYBUL

  • Cassandra (OSOBA)
  • Skrzynia dla domu aukcyjnego
  • Telefon
  • Portret Dżentlemana
  • Kolekcja książek (Kolekcja klasycznych powieści
  • Płaszcz (Złota obrączka)
  • Pokój (Zbadaj przy pierwszej okazji, a potem drugi raz jeszcze)

I PIĘTRO

  • Brakujący obraz
  • Książka (Romeo i Julia) – znajdziesz w niej klucz do pokoi z Florette – pojawi się dopiero po połączeniu kilku wątków, na półce z książkami

POKÓJ ANGELINE’Y (NA I PIĘTRZE)

  • Angeline (OSOBA)
  • Rozbite szkło
  • Fotografia mężczyzny
  • Porzucony pogrzebacz
  • Otwarte okno
  • Prostokątny ślad 
  • Kominek
  • Ścierka
  • Szkatułka na biżuterię
  • Kominek (po wyjściu z domu Cassandry)

POKÓJ Z FLORETTE (BAWIALNIA)

  • Paragon
  • Butelka wina
  • Liścik (Liścik od Luca) – Trofeum
  • Stojak kominkowy
  • Wybór słodkich wypieków
  • Mokra paczka
  • Chusteczka z inicjałami
  • List

Przeprowadź dialog z Cassandrą odnośnie finansów:

  • (Zrozumienie) Proszę o wybaczenie, madame, myślałem tylko o tym, co Florette uczyniła pani rodzinie.
  • (Empatyczny) Rozumiem pani złość. Jej działania zawiodły pani zaufanie i wpłynęły na was wszystkich.
  • (Współczujący) Wychowanie madmoiselle Angeline i prowadzenie domu w pojedynkę musi być trudne. 
Rozdział 1

GŁÓWNY HOL

  • Książka
  • Pokój (Zamknięte drzwi do salonu)
  • Pokój (Zamknięte drzwi do jadalni)
  • Telefon
  • Szklana gablota (Gęsie pióro)
  • Kominek
  • Szklana gablota
  • Fortepian
  • Metka na wazie
  • Obraz
  • Zakariya (OSOBA)

I PIĘTRO HOL

  • Roślina
  • Głowa zwierzęcia
  • Zegar stojący
  • Obraz
  • Grupka świętych
  • Obraz
  • List (Pokwitowanie)

POKÓJ

  • Buteleczki z perfumami
  • Kominek
  • Okno
  • Parawan
  • Bagaż (po połączeniu wątków)
  • Kredens (po połączeniu wątków)
  • Poduszka (po połączeniu wątków) (Liścik pod poduszką)

I PIĘTRO HOL

  • Gedeon (OSOBA)

HOL PARTER

  • Zakariya (OSOBA)
  • Angeline (OSOBA)

SPIŻARNIA

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • Elizabeth (OSOBA)
  • List – po próbie wyjścia z pomieszczenia)
  • Akt własności 

KWATERY PÓŁNOCNO-WSCHODNIE

  • Bagaż (Bagaż „Pana Z. Demira)
  • Zegar stojący
  • Roślina

KWATERY POŁUDNIOWO-WSCHODNIE

  • Roślina
  • Bagaż (Bagaż „Pana E. Da Silvy)
  • Roślina
  • Pokój – wejścia do Twojego pokoju

POKÓJ

  • Książka
  • Kominek
  • Okno
Rozdział 2

GŁÓWNY HOL

  • Pamflet
  • Liścik (Grafik służby)
  • Obraz 
  • Fortepian
  • Kominek
  • Szklana gablotka – zerknij koniecznie na tę po lewej stronie
  • Archibald (OSOBA)

HOL PIĘTRO I

  • Roślina
  • Głowa zwierzęcia
  • Zegar stojący
  • Obraz (x2)
  • Obraz z grupką świętych – obejrzyj jeszcze raz

BIBLIOTEKA

  • Ernesto (OSOBA)
  • Książka (Romans)
  • Liścik (Lista celów podróży)
  • Książka (Książka podróżnicza)
  • Książka (Powieść kryminalna)
  • Kolekcja książek (Kolekcja powieści kryminalnych)
  • Kolekcja książek (Kolekcja romansów)
  • Kolekcja książek (Kolekcja powieści kryminalnych)
  • Kominek
  • Teleskop
  • Okno
  • Globus
  • Książka (Kompendium świętych) – pod oknem
  • Szklana gablotka (x2)
  • Książka  (Powieść sensacyjna- na stoliku kawowym)
  • Hugo (OSOBA)
  • Jackie (OSOBA)

SALON

  • Fortepian
  • Butelka
  • Gazety
  • Kominek
  • Okno
  • Cassandra (OSOBA)
  • Zakariya (OSOBA)
  • Marguax (OSOBA)

GŁÓWNY HOL

  • Archibald (OSOBA)

SPIŻARNIA

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • List (Zwolnienie służącej)
  • Fotografia (Zdjęcie służby)
  • Inge (OSOBA)
Rozdział 3

MIEJSCE ZBRODNI

  • Archibald (OSOBA)
  • Zwłoki Majora
  • Wilgotna plama na podłodze
  • Poplamiony dywan
  • Wgnicenie w tynku
  • Sejf
  • List (List od szantażysty)
  • Portfel
  • Metalowy kubełek
  • Okno
    po połączeniu wątków
  • Drzwi do pokoju majora
    po rozmowie z Archibaldem:
  • Płaszcz Majora
  • Popielniczka
  • Ręcznik
  • Pudełko zapałek
  • Biurko
  • Stojak kominkowy
  • Kominek

SYPIALNIA

  • List (List z żądaniami)
  • Roślina
  • Okno
  • Szuflada (Interesujący list)
  • Karabin myśliwski
  • Głowa zwierzęcia
  • Liścik (List z pogróżkami)
  • Barek globusów
Rozdział 4

SALON

  • Butelka (Butelka Sherry) – Trofeum
  • Okno (jeżeli poprzednio nie spojrzeliście)
  • Zakariya (OSOBA)
  • Hugo (OSOBA)
  • Ernesto (OSOBA)
  • Gedeon (OSOBA)
  • Margaux (OSOBA)
  • Jackie (OSOBA)
  • Archibald (OSOBA)
Rozdział 5

GŁÓWNY HOL

  • Angeline (OSOBA)
  • Archibald (OSOBA)
  • Margaux (OSOBA)
  • Gedeon (OSOBA)

Teraz można iść albo do jadalni, albo na dwór – idź na dwór, ale uważaj, żeby bramę wyjściową kliknąć jako ostatnią!

OGRÓD: 

  • Ledwo widoczne ślady butów
  • Droga zapalniczka (zapalniczka Majora)
  • Narzędzia ogrodowe
  • Butelki na mleko
  • Zasypany karmnik dla ptaków
  • Opuszczenie domu jest niemożliwe (brama wejściowa) – po interakcji z bramą kończy się możliwość przeglądania tego miejsca

JADALNIA: 

  • Popiersie (trzy sztuki)
  • Okno (dwie sztuki)!
  • Barek globusów
  • Cassandra (OSOBA)

KUCHNIA:

  • Kredens
  • Garnki i patelnie
  • Głowa zwierzęcia
  • Rehana (OSOBA)

HOL PARTER

  • Angeline (OSOBA)
  • Gedeon (OSOBA)

MIEJSCE ZBRODNI:

  • List (Pożyczka)
  • Puste koperty
  • Fotografia (porwana fotografia)
  • Zapieczętowany list

II PIĘTRO HOL

  • Teleskop
  • Kolekcja książek (Kolekcja powieści kryminalnych)
  • Obraz (4 sztuki) -> po tym wpada trofeum

SCHOWEK

  • Dziecięce zabawki
  • Zegar stojący
  • Książka (Książka dla dzieci)

POKÓJ CASSANDRY

  • Popiersie
  • Kominek
  • Szuflada
  • Okno
  • Buteleczki z perfumami
  • Cassandra (OSOBA)

HOL I PIĘTRO:

  • Angeline (OSOBA)

Wróć do pokoju Cassandry – uważaj na ważną rozmowę, następnie wyjdź z jej pokoju i porozmawiaj z lokajem.

Rozdział 6

Nie wychodź z pokojów dopóki nie zbadasz wszystkich rzeczy!

POKÓJ MARGAUX (I PIĘTRO)

  • Margaux (OSOBA)
  • Kominek
  • Fortepian
  • Zegar stojący
  • Apteczka
  • Paczka
  • Okno
  • Roślina
  • Książka (Romans)
  • Gramofon 

POKÓJ JACKIE

  • Jackie (OSOBA)
  • Gramofon
  • Gazety (Stos gazet)
  • Kredens
  • Nóż kieszonkowy
  • Kominek
  • Nieuporządkowane miejsce pracy
  • Okno 

POKÓJ ANGELINE I GEDEONA

  • Szuflada
  • Fotografia (Zdjęcie Gedeona i Zakriyi) – Trofeum
  • Kominek
  • Zegar stojący
  • Okno
  • Barek globusów
  • W pokoju Gedeona panuje nieskazitelny porządek (łóżko)

GABINET MAJORA:

  • Strzępki papieru – Trofeum

HOL I PIĘTRO:

  • INGE (OSOBA) – Trofeum

POKÓJ ZAKARIYI

  • Zakariya (OSOBA)
  • Niedopałki papierosów
  • Kominek
  • Ceremonialny sztylet
  • Gramofon
  • Okno
  • Roślina

POKÓJ BECKERSA

  • Zegar stojący
  • Książka (notes Hugona)
  • Liścik (strzępek papieru)
  • Roślina
  • Okno – Tutaj wpada trofeum za wszystkie okna
  • Fotografia (Zdjęcie rodziny Hugona))

POKÓJ DA SILVY

  • ERNESTO (OSOBA)
  • List (list od szantażysty)
  • Kominek
  • List (Umowa podpisana przez jedną stronę)
  • Otwieracz do listów
  • Gramofon
Rozdział 7

BIBLIOTEKA

  • Okno (jeżeli nie spojrzeliście na nie wcześniej)
  • Hugo (OSOBA)

KWATERY SŁUŻBY

  • Kredens
  • Hamak
  • Drewno
  • Gazety
  • Bagaż (Medal)
  • Porzucone ubranie (po interakcji z płaszczem kończy się przeszukiwanie pokoju)
Rozdział 8

SCHOWEK

  • Samotna figurka świętego
  • Zbadaj meble

UKRYTE MIEJSCE

  • Nóż wojskowy
  • Droga zaplnicza
  • List (Testament Wicehrabiego) – Trofeum
  • Kasetka wojskowa
Rozdział 9

Opcje dialogowe podczas finałowej rozmowy:

Jackie:

  • (Oskarżająco) Sugestia, że zrobiłaby pani prawie wszystko dla chwytliwego nagłówka, nie byłaby zbyt daleko posunięta, n’est-ce pas?
  • (Zawstydzająco) Nie znam żadnej pracy, która wymagałaby poświęcenia życia innych dla zysku.
  • (Z obrzydzeniem) Pozwoliła pani innym upaść tylko po to, by dumnie przejść po ich plecach.

Hugo:

  • (Bezpośrednio) Jest pan przewodniczącym, a mimo to dopuścił, aby wywarła wpływ na niego osoba, która nie brała udziału w żadnych działaniach związkowych.
  • (Sarkastycznie) Szczyci się pan swoją pracą. Czy jest pan dumny z decyzji podjętych podczas strajków?
  • (Współczująco) Rozumiem, że może pan nie chcieć, aby takie szczegóły były przedstawiane innym gościom. Aby sprawiedliwość mogła zwyciężyć, na jaw musi wyjść cała prawda.

Ernesto:

  • (Bezpośrednio) Gdyby pan po prostu „wykonywał swoją pracę” i traktował swoich ludzi uczciwie, nie rozmawialibyśmy teraz o żadnych strajkach.
  • (Wprost) Czy był pan gotów zapłacić anonimowemu szantażyście, który oskarżył go o to samo?
  • (Twardo) Celowo czy nie, pański układ z majorem stał się zarzewiem dla zamieszek.

Cassandra:

  • (Prowokująco) Była pani najbliżej majora. Jego wybuchowy temperament nie może być dla niej zaskoczeniem.
  • (Bezpośrednio) Major został dyscyplinarnie zwolniony z brytyjskiej armii. Czy zna pani powód?
  • (Współczująco) Złe traktowanie pani przez majora? Czy to było uzasadnione?

 

Poradnik:

platyna Wybitny detektyw / Super Sleuth
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies

Gratulacje, detektywie! 🙂

 

zloto Bransoletka / The Bracelet 50
Ukończ Prolog. / Complete the Prologue

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Szantaż / The Blackmail 25
Ukończ rozdział 1. / Complete Chapter 1

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Sprzeczka / The Altercation 25
Ukończ rozdział 2. / Complete Chapter 2

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Major / The Major 25
Ukończ rozdział 3. / Complete Chapter 3

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

zloto Przesłuchania / The Interrogations 50
Ukończ rozdział 4. / Complete Chapter 4

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Tajemnica / The Secret 25
Ukończ rozdział 5. / Complete Chapter 5

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Poszukiwania / The Search 25
Ukończ rozdział 6. / Complete Chapter 6

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

zloto Rodzina / The Family 50
Ukończ rozdział 7. / Complete Chapter 7

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Prawda / The Truth 25
Ukończ rozdział 8. / Complete Chapter 8

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

zloto Rozwiązanie zagadki / The Denouement 50
Ukończ rozdział 9. / Complete Chapter 9

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Podróżnik / Well-Travelled 15
Odwiedź wszystkie miejsca w grze. / Visit all locations in the game

W sumie nie widzę opcji, żeby to trofeum dało się w jakiś sposób przeoczyć, więc jest to wszystko fabularne. Osiągnięcie wpada w momencie wejścia do sekretnego pomieszczenia w rozdziale 8.

 

braz Znajomości / Well-Acquainted 15
Poznaj wszystkie postacie występujące w grze. / Meet all characters in the game

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Małe szare komórki / Little Grey Cells 15
Wyciągnij 25 wniosków. / Make 25 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

 

braz Porządek i metoda / Order and Method 15
Wyciągnij 50 wniosków. / Make 50 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

 

braz Prawda utajona / Truth From Within 15
Wyciągnij 75 wniosków. / Make 75 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

 

braz Ciekawski i przystojny / Curious and Beautiful 15
Wyciągnij 100 wniosków. / Make 100 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

 

braz Instynkt to coś cudownego / Instinct is Marvellous 15
Wyciągnij 125 wniosków. / Make 125 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

 

braz Rozważyć wszystkie możliwości / Thinking of Everything 25
Wyciągnij 150 wniosków. / Make 150 deductions

Trofeum niejako jest związane z fabułą, ale niektóre wątki poboczne wymagają od Was przeszperania dosłownie każdego zakątka. Poniżej wszystkie połączenia, które są dostępne w grze.

PROLOG:

ROZDZIAŁ 1:

ROZDZIAŁ 2:

ROZDZIAŁ 3:

ROZDZIAŁ 4:

ROZDZIAŁ 5:

ROZDZIAŁ 6:

ROZDZIAŁ 7:

ROZDZIAŁ 8:

 

braz Drobiazgowe oględziny / Fine-Toothed Comb 25
Zbadaj wszystkie przedmioty w Prologu. / Inspect all items in the Prologue

Trofeum łatwo przeoczyć!

Gra nie jest jakaś obszerna, głównie opiera się na korytarzowych lokacjach, więc nie powinniście mieć problemu z odnalezieniem wszystkich przedmiotów, ale na wszelki wypadek, macie poniżej listę:

PODWÓRKO:

  • Ślady butów
  • Podmokłe miejsce
  • Elizabeth (OSOBA)
  • Otwarte okno
  • Drzwi frontowe
  • Zarośnięty treljaż
  • Rabatka
  • Wycięty napis na ławce
  • Drewniana drabina
  • Boczne drzwi
  • Wysoka trawa
  • Cytat na tabliczce

WESTYBUL:

  • Cassandra (OSOBA)
  • Skrzynia dla domu aukcyjnego
  • Telefon
  • Portret Dżentlemana
  • Kolekcja książek (Kolekcja klasycznych powieści
  • Płaszcz (Złota obrączka)
  • Pokój

I PIĘTRO KORYTARZ:

  • Brakujący obraz
  • Książka (Romeo i Julia) – znajdziesz w niej klucz do pokoi z Florette – pojawi się dopiero po kilku rozmowach z Cassandrą i Angeline, na półce z książkami

POKÓJ ANGELINE’Y (NA I PIĘTRZE):

  • Angeline (OSOBA)
  • Rozbite szkło
  • Fotografia mężczyzny
  • Porzucony pogrzebacz
  • Otwarte okno
  • Prostokątny ślad 
  • Kominek
  • Ścierka
  • Szkatułka na biżuterię
  • Kominek (po wyjściu z domu Cassandry)

POKÓJ Z FLORETTE (BAWIALNIA):

  • Paragon
  • Butelka wina
  • Liścik (Liścik od Luca) 
  • Stojak kominkowy
  • Wybór słodkich wypieków
  • Mokra paczka
  • Chusteczka z inicjałami
  • List

 

braz Wyrafinowane dzieło sztuki / Exquisite Artwork 25
Obejrzyj wszystkie obrazy w westybulu. / Admire all paintings in the Great Hall

Trofeum łatwo pominąć!

Trofeum możliwe do zdobycia dopiero w momencie wejścia na hol na drugie piętro.

  • Parter – jeden obraz w korytarzu po prawej stronie
  • Hol I piętro – 3 obrazy na lewej ścianie
  • Hol II piętro – 4 obrazy

 

braz Oczytany / Well-Read 15
Zbadaj wszystkie książki w bibliotece. / Examine all books in the Library

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 2. Po wejściu do biblioteki wejdź w interakcję z książkami leżącymi na:

  • biurkach po lewej stronie pomieszczenia (3 książki),
  • książce na stoliku kawowym (1 sztuka),
  • książce leżącej na stoliku przy oknie (1 sztuka).

Dodatkowo podejdź do biblioteczki i obejrzyj 3 kolekcje książek.

 

braz Pokój z widokiem / Room with a View 25
Zbadaj każde okno w grze. / Inspect every window in the game

Trofeum łatwo przeoczyć!

Trzeba podjąć interakcję z każdym oknem w grze, jeżeli będziecie lizać ściany w każdym pomieszczeniu, nie powinno być problemu z tym trofeum, dodatkowo na początku poradnika znajdziecie skromną rozpiskę wszystkich rzeczy w grze – tak czy inaczej, poniżej lista wszystkich okien

  • Prolog – na podwórko otwarte okno i w pokoju Angeline’y (2)
  • Rozdział 1 – gdy po raz pierwszy udasz się do „swojego pokoju” (który tak naprawdę należy do Jackie), a następnie dokładnie już we właściwym pokoju Poirota (2)
  • Rozdział 2 – w bibliotece, w salonie (2)
  • Rozdział 3 – na miejscu zbrodni, w sypialni majora (2)
  • Rozdział 4 – ponownie salon (tylko jeżeli wcześniej go nie odkryliście)
  • Rozdział 5 – w jadalni dwa okna oraz jedno w pokoju Cassandry (3)
  • Rozdział 6 – tutaj uwaga, bo nie ma powrotu do pokoi! – pokój Margaux, Jackie, Angeline i Gedeona, Zakariyi, Beckersa (5)

Macie więc 16 okien do odkrycia, trofeum wpada w rozdziale szóstym, po interakcji z oknem Beckersa.

 

braz Zrób sobie przerwę / Take a Break 15
Poświęć chwilę, aby przyjrzeć się butelce czegoś mocniejszego w kluczowym momencie. / Stop for a refreshment during a key moment

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 4. Na samym jego początku, będąc w salonie – podejdź do barku i przyjrzyj się butelce. Po interakcji z nią – trofeum pojawi się na Waszym koncie.

 

braz Tajemnice w śniegu / Sunken secrets 15
Zbadaj wszystkie przedmioty ukryte w śniegu. / Inspect all items hidden in the snow

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 5. Na początku rozdziału będziecie mieć możliwość pójścia do jadalni albo do ogrodu. Wyjdź na dwór, ale szczególnie zwróć uwagę na to, by bramę wejściową kliknąć jako ostatnią – bo ona kończy możliwość przeglądania tego miejsca.

  1. Ledwo widoczne ślady butów – przy drzwiach
  2. Droga zapalniczka (zapalniczka Majora) – przy drzwiach
  3. Narzędzia ogrodowe – po prawej stronie ekranu
  4. Butelki na mleko – po prawej stronie ekranu
  5. Zasypany karmnik dla ptaków – po lewej stronie ekranu
  6. Opuszczenie domu jest niemożliwe (brama wejściowa) – po interakcji z bramą kończy się możliwość przeglądania tego miejsca.

 

braz Co jeszcze mogłem przegapić? / What Else Did I Miss? 15
Wróć samemu po raz drugi na miejsce zbrodni. / Return to the scene of the crime – alone – for a 2nd time

Trofeum łatwo przeoczyć!

To będzie tak naprawdę 3 wizyta w gabinecie majora. Możesz się do niego udać w rozdziale szóstym, po wyjściu z pokoju Angeline’y i Gedeona, II piętro. Podejdź do biurka i wejdź w interakcję ze strzępkiem papieru.

 

braz Równowaga w życiu zawodowym / Work-Life Balance 15
Zbadaj wszystkie przedmioty w pokojach służbowych. / Examine all items in the staff areas

Wydaje mi się, że trofeum wymaga od nas interakcji ze wszystkimi rzeczami w: spiżarni, kuchni oraz kwaterach służbowych – poniżej lista przedmiotów do odhaczenia.

Rozdział 1 – Spiżarnia

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • Elizabeth (OSOBA)
  • List – po próbie wyjścia z pomieszczenia)
  • Akt własności

Rozdział 2 – Spiżarnia

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • List (Zwolnienie służącej)
  • Fotografia (Zdjęcie służby)
  • Inge (OSOBA)

Rozdział 5 – Kuchnia

  • Kredens
  • Garnki i patelnie
  • Głowa zwierzęcia
  • Rehana (OSOBA)

Rozdział 7. W tym rozdziale najpierw udaj się do biblioteki (braz Hugo Beckers), a następnie zejdź na parter i wejdź do kwater służbowych. Musisz zbadać następujące przedmioty:

  • Kredens
  • Hamak
  • Drewno
  • Gazety
  • Bagaż (Medal)
  • Porzucone ubranie (po interakcji z płaszczem kończy się przeszukiwanie pokoju)

Uwaga, płaszcz zbadajcie jako ostatni, bo po interakcji z nim kończy się możliwość przeglądania tego miejsca i nie da się wrócić!

 

braz Dobrze przygotowany / Well-Prepared 25
Rozwiąż sprawy morderstwa i szantażu. / Resolve the blackmail and murder cases completely

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Nie było żadnego włamania / It Wasn’t A Burglary 15
Wykonaj pierwsze zadanie. / Complete the 1st objective

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Lubię mieć publiczność / I Like An Audience 15
Ukończ Rozwiązanie zagadki. / Complete the Denouement

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Z rozdziałem 9 związany jest również poniższe trofeum braz Prawdopodobnie największy detektyw na świecie.

 

braz Prawdopodobnie największy detektyw na świecie / Probably the Greatest Detective in the World 25
Przejdź bezbłędnie Rozwiązanie zagadki. / Pass the Denouement – flawlessly

Rozdział 9. Naszym zadaniem będzie wybranie odpowiednich linii dialogowych podczas rozmowy z postaciami. W razie pomyłki szybko wyłączcie grę – co prawda będziecie mieć ponownie cały dialog do obejrzenia, ale lepiej powtórzyć to, niż całą grę.

Opcje dialogowe podczas finałowej rozmowy:

Jackie:

  • (Oskarżająco) Sugestia, że zrobiłaby pani prawie wszystko dla chwytliwego nagłówka, nie byłaby zbyt daleko posunięta, n’est-ce pas?
  • (Zawstydzająco) Nie znam żadnej pracy, która wymagałaby poświęcenia życia innych dla zysku.
  • (Z obrzydzeniem) Pozwoliła pani innym upaść tylko po to, by dumnie przejść po ich plecach.

Hugo:

  • (Bezpośrednio) Jest pan przewodniczącym, a mimo to dopuścił, aby wywarła wpływ na niego osoba, która nie brała udziału w żadnych działaniach związkowych.
  • (Sarkastycznie) Szczyci się pan swoją pracą. Czy jest pan dumny z decyzji podjętych podczas strajków?
  • (Współczująco) Rozumiem, że może pan nie chcieć, aby takie szczegóły były przedstawiane innym gościom. Aby sprawiedliwość mogła zwyciężyć, na jaw musi wyjść cała prawda.

Ernesto:

  • (Bezpośrednio) Gdyby pan po prostu „wykonywał swoją pracę” i traktował swoich ludzi uczciwie, nie rozmawialibyśmy teraz o żadnych strajkach.
  • (Wprost) Czy był pan gotów zapłacić anonimowemu szantażyście, który oskarżył go o to samo?
  • (Twardo) Celowo czy nie, pański układ z majorem stał się zarzewiem dla zamieszek.

Cassandra:

  • (Prowokująco) Była pani najbliżej majora. Jego wybuchowy temperament nie może być dla niej zaskoczeniem.
  • (Bezpośrednio) Major został dyscyplinarnie zwolniony z brytyjskiej armii. Czy zna pani powód?
  • (Współczująco) Złe traktowanie pani przez majora? Czy to było uzasadnione?

 

braz Angeline Van Den Bosch / Angeline Van den Bosch 15
Odkryj sekret/wspomnienie Angeline. / Uncover a secret/memory from Angeline

Prolog. Praktycznie jest to trofeum fabularne, które wyniknie z rozmów z Angeliną, znajdującej się na pierwszym piętrze, w swoim pokoju.

 

braz Archibald Sterling / Archibald Sterling 15
Odkryj sekret/wspomnienie Archibalda. / Uncover a secret/memory from Archibald

Ten sekret jest związany z fabułą. W rozmowie w schowku z Archibaldem w pewnym momencie dowiesz się, że wyrzucić nóż przez okno, a następnie po niego poszedł i go schował.

 

braz Cassandra Van Den Bosch / Cassandra Van Den Bosch 25
Odkryj sekret/wspomnienie Cassandry. / Uncover a secret/memory from Cassandra

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 5. W pewnym momencie fabuły dostaniesz możliwość przeprowadzenia dialogu z czerwonym wykrzyknikiem. Opcje dialogowe, które musisz wybrać, to:

  • (Z naciskiem) Dlaczego tak zdecydowanie broni pani nazwiska monsieur Hagena?
  • (Antagonistycznie) W takim razie jego deklaracje miłości nic dla pani nie znaczyły?
  • (Z naciskiem) Pani nieustająca niechęć do odpowiadania na moje pytania i postawa obronna mogą wskazywać, że oboje podzielaliście to uczucie.

 

braz Hrabina Margaux de Vos / Comtesse Margaux de Vos 25
Odkryj sekret/wspomnienie Margaux. / Uncover a secret/memory from Margaux

Trofeum łatwo pominąć!

Rozdział 4. W miarę postępów rozmów z podejrzanymi, podczas rozmowy z Margaux pojawi się możliwość zadania jej „trudniejszych” pytań, oznaczonych czerwonym wykrzyknikiem. Wybierz opcje dialogowe:

  • (Pochlebczo) Nie ma potrzeby przepraszać, to oczywiście ja się mylę. Jestem pewien, że piękna kobieta pani pozycji nie skłoniłaby celowo młodego mężczyzny do myślenia o takich rzeczach.
  • (Z naciskiem) Hrabino, najwyraźniej bardzo pani zależy na madame Van den Bosch. Pomoc w moim dochodzeniu pomoże oczyścić ją z wszelkich występków. Teko właśnie pani dla niej chce, nieprawdaż?

 

braz Elizabeth Padget / Elizabeth Padget 15
Odkryj sekret/wspomnienie Elizabeth. / Uncover a secret/memory from Elizabeth

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Ernesto da Silva / Ernesto da Silva 25
Odkryj sekret/wspomnienie Ernesto. / Uncover a secret/memory from Ernesto

Trofeum łatwo pominąć!

Rozdział 6. Podczas przeszukiwania pokojów, w trakcie rozmowy z Ernesto (pamiętaj, żeby przeszukać pokój i połączyć wątki) będzie możliwość przeprowadzenia rozmowy z wykrzyknikiem. Wybierz następujące opcje dialogowe:

  • (Wprost) Musi istnieć powód, dla którego uznał pan, że należy go ukryć.
  • (Zaangażowany) Fragment listu: „Zaiste nie ceni Pan życia tych, którzy pozwalają mu prowadzić dostatnie życie”.

 

braz Florette Duval / Florette Duval 15
Odkryj sekret/wspomnienie Florette. / Uncover a secret/memory from Florette

Prolog. Z tokiem zdobywania dowodów, udaj się do bawialni i rozmawiaj z Florette.

 

braz Gedeon Demir / Gedeon Demir 15
Odkryj sekret/wspomnienie Gedeona. / Uncover a secret/memory from Gedeon

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 6. W pokoju Angeliny i Gedeona na fortepianie leży fotografia, z którą należy wejść w interakcję.

 

braz Hugo Beckers / Hugo Beckers 25
Odkryj sekret/wspomnienie Hugo. / Uncover a secret/memory from Hugo

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 7. Na początku udaj się do biblioteki, aby porozmawiać z Hugo. Po wymianie kilku zdań, pojawi się opcja rozmowy z czerwonym wykrzyknikiem. Wybierz poniższe:

  • (Z zaciekawieniem) Nawet jeżeli zdołała przekonać pana, żeby nie podpisywać umowy?
  • (Bezpośrednio) Twierdzi pan, że odrzucił propozycję monsieur da Silvy, ponieważ była ona nieodpowiednia dla pańskich ludzi.
  • (Szczerze) Jest pan przewodniczącym związku. Pańskim zadaniem jest wspieranie pracowników, ale nic, co pan uczynił,  nie przybliżyło ich do obiecanego celu.

 

braz Inge Frank / Inge Frank 15
Odkryj sekret/wspomnienie Inge. / Uncover a secret/memory from Inge

Trofeum łatwo pominąć!

Rozdział 6. Po przesłuchaniu Ernesta, wrócisz na hol na I piętrze, na którym stoi Inge – koniecznie z nią porozmawiaj, połącz wszystkie dostępne wątki, a dowiesz się, kto i dlaczego ukradł klucz.

 

braz Jacqueline „Jackie” Conrad / Jacqueline “Jackie” Conrad 15
Odkryj sekret/wspomnienie Jacqueline. / Uncover a secret/memory from Jacqueline

Trofeum wpadnie w rozdziale czwartym, na samym jego końcu, w ciągu fabularnym, gdy Angeline’a przyjdzie do pokoju Poirota i zacznie opowiadać o Jacqueline.

 

braz Luc Piette / Luc Piette 15
Odkryj sekret/wspomnienie Luca. / Uncover a secret/memory from Luc

Prolog. Po zdobyciu klucza do pokoju z Florette i rozmowie z nią samą, możesz zbadać pokój. Pod oknem znajdziesz liścik od Luca, który odblokowuje trofeum.

 

braz Major Felix Hagen / Major Felix Hagen 25
Odkryj sekret/wspomnienie majora. / Uncover a secret/memory from the Major

Trofeum łatwo pominąć!

Rozdział 2. Zaraz na samym początku chapteru macie możliwość porozmawiania z majorem. W pewnym momencie pojawi się możliwość wyciągnięcia z niego ważnych informacji: Wybieraj kolejne opcje dialogowe:

  1. (Sugerująco) Bez wątpienia podczas rozmowy z madmoiselle Angeline zachował pan wobec niej najwyższy szacunek i uprzejmość.
  2. (Prowokująco) Musi być jakiś powód pańskiej niechęci wobec monsieur Demira
  3. (Antagonizujący) Nie da się nie zauważyć wyraźnej wrogośmi między panem a monsieur Demirem…

 

braz Rehana Piette / Rehana Piette 15
Odkryj sekret/wspomnienie Rehany. / Uncover a secret/memory from Rehana

Trofeum łatwo przeoczyć!

W rozdziale szóstym, po zbadaniu pokoju Gedeona (zbadaj wtedy też koniecznie na II piętrze gabinet Majora), udaj się na hol pierwszego piętra i porozmawiaj tam ze stojącą Inge, która wyjawi prawdę nt. Rehany.

 

braz Wicehrabia Edwin Van Den Bosch / Viscount Edwin Van Den Bosch 15
Odkryj sekret/wspomnienie wicehrabiego. / Uncover a secret/memory from the Viscount

Trofeum łatwo przeoczyć!

Rozdział 8. Po wejściu do ukrytego pokoju, podejdź w lewy róg i przeczytaj testament wicehrabiego.

 

braz Zakariya Demir / Zakariya Demir 15
Odkryj sekret/wspomnienie Zakariyi. / Uncover a secret/memory from Zakariya

Zaraz na początku rozdziału piątego musisz podejść do wszystkich osób znajdujących się w holu (Angeline, Archibald, Margaux, Gedeon). Na bieżąco wyciągaj wnioski z ich rozmów (w planszy pod przyciskiem ). W trakcie drugiej rozmowy z Gedeonem  dowiesz się o przeszłości Zakariyiego.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.