Age of Wonders: Planetfall wjeżdża na salony Łowców Trofeów. Platyna jest zaskakująco prosta, jednakże będzie wymagała poświęcenia kilkudziesięciu godzin Waszego życia. Zapraszamy do skorzystania z naszego poradnika, mamy nadzieję, że się przyda.
Krok po kroku:
KROK I – Ukończenie wszystkich kampanii
Naszą przygodę z grą rozpoczynamy od kampanii – pierwsza misja będąca prologiem, jest jednocześnie samouczkiem wyjaśniającym sterowanie i podstawowe mechaniki gry. Każda frakcja ma swoją kampanie, składającą się z 2 rozgrywek. Dodatkowo po przejściu części kampanii, odblokujemy finalną, siódmą kampanię. Wszystkie rozgrywki możemy rozgrywać, ustawiając poziom trudności na minimalny. Dzięki temu nie powinniśmy mieć większych problemów z wykonywaniem wszystkich misji, jeżeli w miarę dobrze przyswoiliśmy sobie wszystkie mechaniki gry. W trakcie rozgrywek zdobędziemy też pewnie większość trofeów za wykonanie poszczególnych misji.
KROK II – Scenariusze
Po ukończeniu wszystkich kampanii, możemy się zabrać za scenariusze. Tutaj sami ustawiamy rozmiar mapy i liczbę innych graczy sterowanych przez AI. Podobnie jak w kampanii, możemy rozgrywać wszystkie gry na minimalnym poziomie trudności, dzięki temu przeciwnicy nie będą agresywni wobec nas, jeżeli sami nie wypowiemy im wojny i będziemy utrzymywać z nimi dobre stosunki (do momentu opracowania broni masowej zagłady – wtedy zaczną się burzyć). Po pierwsze musimy ukończyć 6 rozgrywek, za każdym razem wybierając generała dysponującego inną technologią (niebianie, prometejczycy, psynumbra, synteza, voidtech, ksenozaraza). Każdą rozgrywkę kończymy, doprowadzając do użycia broni zatraty. Oprócz tego musimy raz wygrać (wybierając dowolną frakcję i dowódcę) poprzez zjednoczenie. W trakcie tych rozgrywek starajmy się powbijać resztę trofeów, w szczególności wybierajmy starcia samodzielne i wykonujmy misje dla frakcji niezależnych.
KROK III – Online
Na całe szczęście Planetfall posiada tylko jedno i w dodatku bardzo proste online’owe trofeum. Wystarczy wygrać rozgrywkę z innym graczem. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie kogoś do pomocy. Wystarczy założyć wspólną grę, po czym drugi gracz na początku swojej tury musi się poddać. W ten sposób my wygramy, otrzymując ostatnie trofeum.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Platynowe / Platinum
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies
Gratulacje, jesteś gotowy na podbój kosmosu.
Najeźdźca / Invader
Ukończ misję najeźdźcy / Complete The Invader quest
Misja ta będzie dostępna od początku rozgrywki. Naszymi celami są:
- Wypowiedz wojnę frakcji niezależnej – kiedy spotkamy jednostkę frakcji niezależnej (Matecznik, Autonomia, Przestrzennicy, Ryby psioniczne, Wcielenie), musimy wybrać 2 opcję zaznaczoną na czerwono.
- Zniszcz 2 armie należące do frakcji niezależnej – po wypowiedzeniu wojny, możemy atakować znajdujące się na mapie jednostki frakcji niezależnej. Aby wykonać cel, musimy pokonać 2 armie, czyli 2 widoczne na mapie pionki, symbolizujące oddziały wroga (niezależnie od ich ilości).
Po wypełnieniu tych celów odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Najeźdźca, która zwiększa o 400 morale w trakcie bitew z frakcjami niezależnymi.
Wysłannik / Emissary
Ukończ misję wysłannika / Complete The Emissary quest
Misja ta będzie dostępna od początku rozgrywki. Naszymi celami są:
- Wykonaj 2 misje dla frakcji niezależnej – kiedy spotkamy jednostkę frakcji niezależnej (Matecznik, Autonomia, Przestrzennicy, Ryby psioniczne, Wcielenie), musimy wybrać 1 opcję, aby nawiązać przyjazne stosunki. Będziemy wtedy otrzymywać od tej frakcji misje (pokonanie danej armii, pomoc w opracowaniu technologii). Musimy wykonać dwa takie zadania.
- Zawrzyj traktat pokojowy z frakcją niezależną – wykonamy ten cel razem z powyższym, ponieważ za każdą wykonaną misję dla frakcji niezależnej, zwiększamy też o 10 ilość punktów przychylności. Po uzyskaniu 20 punktów, automatycznie nasze stosunki zmienią się na pokój.
Po wypełnieniu tych celów odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Wysłannik, która zwiększa o 100% liczbę punkty wpływów za wykonaną misję.
Budowniczy / Builder
Ukończ misję budowniczego / Complete The Builder quest
Misja ta będzie dostępna od początku rozgrywki. Naszymi celami są:
- Dodaj sektor do swojej stolicy – w 4 turze od rozpoczęcia gry będziemy mogli przyłączyć obszar do naszej początkowej kolonii. W tym celu udajemy się dowolną jednostką na środek przylegającego obszaru (żółty znacznik z plusem) i wybieramy „przyłącz sektor jako prowincję kolonii <tu nazwa naszej kolonii>”. W następnej turze sektor ten będzie już częścią naszego imperium.
- Eksploatuj sektor kolonii – po dodaniu już sektora do swojej stolicy (patrz powyżej), wybieramy naszą stolicę. Wciskamy 2x , aby przejść do zakładki „Produkcja Sektorowa” i wybieramy w jakim obszarze ma być prowadzona eksploatacja nowego sektora. Rozpoczęcie eksploatacji trwa 2 tury
- Załóż drugą kolonię – Wpierw rozpoczynamy badania nad „Instalacje graniczne”( jedne z pierwszych badań w kategorii badań socjologicznych), dzięki którym będziemy mogli budować kolonizatory. Po zbudowaniu tej jednostki, wysyłamy ją na środek innego, niezajętego obszary i wybieramy „Założono kolonię <tu nazwa naszej frakcji>”. W następnej turze, w tym miejscu powstanie nowa kolonia.
Po wypełnieniu tych celów odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Budowniczy, która obniża koszty nowych budowli o 20%.
Wojownik / Warmonger
Ukończ misję wojownika / Complete The Warmonger quest
Uwaga opis trofeum jest mylący, w grze Warmonger jest przetłumaczony jako Podżegacz
Misja ta będzie dostępna, kiedy nasza jednostka natknie się na innego gracza (bądź frakcję sterowaną przez AI, jeżeli gramy solo). W niektórych misjach w kampanii od początku widzimy inne frakcje, więc misja będzie dostępna od razu. Naszymi celami są:
- Rozpocznij wojnę z innym graczem – aby to zrobić, wciskamy , by otworzyć menu kołowe i wybieramy „Dyplomacja”. Następnie wybieramy drugiego gracza i opcję „Wypowiedz wojnę”. W niektórych misjach w kampanii przeciwnicy automatycznie wejdą z nami w wojnę.
- Zabij 6 jednostek innego gracza – po wypowiedzeniu wojny będziemy mogli atakować armie wroga. Musimy zabić łącznie 6 jego jednostek (nie mylić z armiami), może to być na przykład 1 armia składająca się z 6 jednostek lub 2 armie z 3 jednostek. Nie muszą to być zabójstwa w 1 jednej bitwie, może to być suma z kilku bitew.
Po wypełnieniu tych celów odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Podżegacz, dzięki której nasze jednostki zyskują 400 punktów do morale w bitwach przeciw innym graczom.
Dyplomata / Diplomat
Ukończ misję dyplomaty / Complete The Diplomat quest
Misja ta będzie dostępna kiedy nasza jednostka natknie się na innego gracza (bądź frakcję sterowaną przez AI, jeżeli gramy solo). Naszymi celami są:
- Podpisz pakt o nieagresji z innym graczem – aby to zrobić, wciskamy , by otworzyć menu kołowe i wybieramy „Dyplomacja”. Następnie wybieramy drugiego gracza i opcję „Negocjuj” . Pierwsza na liście powinna być opcja „Zaproponuj pakt o nieagresji”, którą musimy wybrać i kliknąć „Wyślij propozycję”. Jednak aby dany gracz przyjął pakt, musi być przynajmniej neutralnie do nas nastawiony (W menu „Dyplomacja” po prawej stronie przy danym graczu, wartość powyżej. Nie może być ujemna i zaznaczona na czerwono). W niektórych misjach w kampanii inni gracze automatycznie wejdą z nami w sojusz.
- Utrzymaj pokojowe relacje przez 10 tur – po podpisaniu paktu o nieagresji, musimy po prostu odczekać 10 tur, nie zrywając paktu.
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Dyplomata, dzięki której uzyskamy 100 punktów do opinii u innych graczy.
Tajny agent / Operator
Ukończ misję tajnego agenta / Complete The Operator quest
Misja ta będzie dostępna kiedy zbadamy dowolną operację tajną lub strategiczną. W oknie badań, w zakładce badań socjologiczne, będą to badania na dolnym drzewku „Operacje” (wciskając przy danym badaniu mamy wgląd jaki typ operacji uzyskamy). Naszymi celami są:
- Zbadaj umiejętność „Skuteczność działań 1” – w oknie Badania naukowe, w zakładce badań socjologiczne, są to drugie badania na dolnym drzewku „Operacje”. Wcześniej musimy ukończyć badania „Nadzór obszarowy”.
- Wykonaj operacje strategiczną – pierwszą operacje strategiczną, jaką możemy odblokować w badaniach naukowych, jest „Monitoring” w ramach badań „Nadzór obszarowy” (patrz punkt wyżej). Wciskamy , aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Operacje”. Wybieramy dowolną z zakładki Strategiczne (Uwaga, niektóre operacje tutaj są tajnymi operacjami, a nie strategicznymi) i czekamy kilka tur, aby była gotowa do użycia.
- Wykonaj tajną operację -pierwszymi tajnymi operacjami jakie możemy odblokować w badaniach naukowych jest „Syfon energetyczny” i „Spreparowanie casus belli” w ramach badań „Tajna infiltracja”. Są to drugie badania na dolnym drzewku „Operacje” w zakładce badań socjologicznych. Wciskamy , aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Operacje”. Wybieramy dowolną tajną operacje z zakładki Strategiczne i czekamy kilka tur, aby była gotowa do użycia.
- Wykonaj operację doktrynalną – operacje doktrynalne odblokowujemy w badaniach socjologicznych, w drzewku „Doktryna”(na samej górze) lub poprzez wykonywanie misji. Wciskamy , aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Operacje”. Wybieramy dowolną z zakładki Doktryny i czekamy kilka tur, by była gotowa do użycia.
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Tajny Agent, dzięki której tajne operacje i strategiczne kosztować będą o 25% mniej energii.
Ekonomista / Economist
Ukończ misję ekonomisty / Complete The Economist quest
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Budowniczego (więcej info przy trofeum Budowniczy / Builder). Naszymi celami są:
- Zbadaj dowolne ulepszenie zasobu w drzewku gospodarki – musimy opracować jedno z badań: „Rozwój przemysłu 1″,”Rozwój energetyki 1”, „Rozwój rolnictwa 1” lub „Rozwój nauki 1”. W oknie badań naukowych, w zakładce badań socjologiczne, będą to 2 badania z drzewka rozwoju Gospodarka.
- Zbuduj specjalizację sektora – po opracowaniu jednego z badań ulepszenia zasobu w drzewku gospodarki i ulepszeniu z celu poniżej, wybieramy naszą stolicę lub centrum koloni > 2x do zakładki „Produkcja sektorowa” i budujemy dowolny ośrodek.
- Ulepsz sektor do poziomu 2 – po opracowaniu jednego z badań ulepszenia zasobu w drzewku gospodarki, wybieramy naszą stolicę lub centrum koloni > do zakładki „Budowa konstrukcji” i wybieramy ulepszenie sektora oznaczone rzymską 1. Musi to być jednak sektor eksploatowany w tym samym obszarze co opracowane badania (np. rolnictwo, przemysł)
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Ekonomista, dzięki której podstawowe konstrukcje zbudowane w koloniach dają dodatkowo o 15 więcej danych zasobów.
Taktyk / Technologist
Ukończone misję taktyka / Complete The Technologist quest
Uwaga opis trofeum jest mylący, w grze Technologist jest przetłumaczony jako Technolog
Misja ta będzie dostępna po zbadaniu dowolnej modyfikacji jednostki lub operacji taktycznej. Większość badań w zakładce badań wojskowych odblokowuje modyfikacje jednostek, więc nie powinno być z tym problemu. Naszymi celami są:
- Zastosuj modyfikacje jednostek do 5 różnych jednostek – najpierw musimy opracować dowolną modyfikację jednostki w oknie badań naukowych, zakładce wojskowe. Aby wyposażyć w nie jednostkę musimy na mapie świata wybrać armię, następnie wcisnąć i aby przejść do okna jednostki. Tam po prawej stronie znajdują się 3 wolne sloty. Wchodząc w nie, rozwija nam się lista dostępnych modyfikacji do zamocowania. Wybieramy dowolne i zatwierdzamy klikając na „Potwierdź wyposażenie”. Powtarzamy czynność dla 5 różnych jednostek. Uwaga – modyfikacje dodane dla bohaterów nie wliczają się.
- Użyj 5 operacji taktycznych podczas walki – kiedy zaatakujemy wroga (bądź on nas) wybieramy „Walka samodzielna”. Od drugiej tury dostępne będą operacje. Aby je wybrać wciskamy > „Operacje” > z listy wybieramy dowolną i wskazujemy cel. Musimy powtórzyć to 5 razy, jednak należy pamiętać że podczas 1 walki mamy ograniczoną liczbę użyć operacji.
Po wypełnieniu tych celów odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Technolog, dzięki której otrzymujemy 2 punkty operacji taktycznych, a ich koszt użycia maleje 0 25%.
Negocjator / Negotiator
Ukończ misję negocjatora / Complete The Negotiator quest
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Wysłannika (więcej info przy trofeum Wysłannik). Naszymi celami są:
- Podpisz pakt o przyjaźni z inną frakcją – cel ten dotyczy frakcji niezależnych (Matecznik, Autonomia, Przestrzennicy, Ryby pioniczne, Wcielenie). Naszym celem jest posiadanie 40 punktów przychylności z dowolną frakcją. Za każdą wykonaną misję dla frakcji niezależnej, zwiększamy o 10 liczbę punktów, a za spełnienie żądania o 5. Uwaga – wykonując misje dla innych frakcji ilość punktów przychylności spada o 5.
- Dokonaj 5 zakupów od innej frakcji – aby wejść w okno handlu z daną frakcją niezależną, klikamy na jej bazę na mapie świata lub na liście w oknie Dyplomacji. Po prawej stronie w zakładce handlu wyświetli nam się lista dostępnych jednostek lub ulepszeń do kupienia (im więcej mamy punktów przychylności tym większy mamy wybór). Zakupy dokonujemy za punkty wpływów. Powtarzamy zakupy 5 razy.
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Negocjator, dzięki której otrzymamy rabat 20% na zakupy u frakcji niezależnej.
Zdobywca / Conqueror
Ukończone misję zdobywcy / Complete The Conqueror quest
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Najeźdźcy (więcej info przy trofeum Najeźdźca / Invader). Naszymi celami są:
- Podbicie 3 osad frakcji niezależnych – musimy wysłać nasze armie do obszarów zajętych przez frakcje niezależną (szary obszar na mapie z białą kropką) i podbić centralnie znajdującą się stolice. Musimy tak zrobić z 3 osadami. Uwaga – nie na każdej mapie będą aż 3 osady frakcji niezależnych.
Ambasador / Patron
Ukończ misję ambasadora / Complete The Patron quest
Uwaga opis trofeum jest mylący, w grze Patron jest przetłumaczony jako Opiekun
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Negocjatora (więcej info przy trofeum Negocjator). W niektórych misjach kampanii jest niedostępna. Naszym celem jest:
- Kupić 3 osady od frakcji niezależnej – aby móc kupować prawa własności do osad, musimy osiągnąć z daną frakcją najwyższy poziom przyjaźni, czyli integrację. W tym celu wykonujmy wszystkie powierzone nam przez nią misje, zgadzajmy się na żądania oddania surowców oraz w razie nadwyżki punktów wpływów, handlujmy z nią. Kiedy osiągniemy już wymagany poziom „integracja”, należy założyć kolonie w pobliżu osady frakcji niezależnej i odczekać kilka tur, kiedy będzie mogła przyłączyć nowy sektor. Wtedy klikamy na centrum osady danej frakcji, przechodzimy do menu handlu i wybieramy „Poproś o prawa własności”. Robimy tak z 3 osadami. Uwaga – nie na każdej mapie będą aż 3 osady frakcji niezależnych.
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Opiekun, dzięki której wszystkie jednostki kupione bądź otrzymane od frakcji niezależnych otrzymują 300 punktów do morale, 10 punktów zdrowia i zadają o 10% większe obrażenia.
Mistrz szpiegów / Spymaster
Ukończ misję mistrza szpiegów / Complete The Spymaster quest
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Tajnego Agenta (więcej info przy trofeum Tajny agent). Naszym celem jest:
- Wykonać 5 różnych tajnych operacji – tajne operacje odblokowujemy na dolnym drzewku „Operacje” w zakładce badań socjologicznych. Pierwsze badania, które zapewnią nam 5 różnych tajnych operacji, to: „Tajna infiltracja”, „Kontrwywiad”, „Zbieranie danych wywiadowczych”, „Szpiegostwo”. Wciskamy , aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Operacje”. Wybieramy dowolną tajną operacje z zakładki Strategiczne i czekamy kilka tur, aby była gotowa do użycia. Powtarzamy to z każdą z 5 dostępnych tajnych operacji.
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Mistrz szpiegów, dzięki której otrzymujemy 3 punkty siły operacyjnej i obrony operacyjnej.
Jednoczyciel / Unifier
Ukończ misję jednoczyciela / Complete The Unifier quest
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Dyplomaty (więcej info przy trofeum Dyplomata / Diplomat ). Naszymi celami są:
- Zawrzyj przymierze z 2 innymi graczami – aby to zrobić, wciskamy , by otworzyć menu kołowe i wybieramy „Dyplomacja”. Następnie wybieramy drugiego gracza i opcję „Negocjuj”. W pierwszej kolejności będziemy musieli zawrzeć pakt o nieagresji, następnie pakt obronny, aby w konsekwencji zawrzeć przymierze. Musimy jednak być w bardzo dobrych stosunkach z innym graczem, aby przyjął naszą propozycję. Dlatego warto regularnie w każdej turze w oknie dyplomacji wybierać „Oświadczenia” i „Pochwała”. W ten sposób kosztem 10 punktów wpływów zwiększamy relacje o 100 punktów. Około 500 punktów przychylności powinno wystarczyć, aby dowódca akceptował przymierze. Robimy tak z 2 graczami.
- Utrzymaj przymierze przez 20 kolejnych tur – opisane powyżej przymierze musimy utrzymać przez 20 tur. Nie powinno stanowić to większego problem, musielibyśmy się bardzo postarać (atakować jednostki i przywłaszczać teren), żeby przyjazna frakcja zerwała przymierze.
Po wypełnieniu tych celów, odblokujemy trofeum oraz zyskamy możliwość aktywowania doktryny Jednoczyciel, dzięki której jednostki zyskują 300 punktów morale, a gracz 200 punktów reputacji.
Cesarz / Emperor
Ukończ misję cesarza / Complete The Emperor quest
Misja ta będzie dostępna po wykonaniu misji Podżegacza (więcej info przy trofeum Wojownik / Warmonger ). Naszym celem jest:
- Pokonać 2 graczy zdobywając ich stolice – po wypowiedzeniu wojny innemu graczowi musimy zebrać nasze wojska i ruszyć w kierunku stolicy wroga. Na mapie stolice oznaczone są gwiazdką. Obstawiamy naszymi armiami terany przylegające do pola stolicy i jedną armią atakujemy ją. W ten sposób w oblężeniu będzie brać kilka naszych armii. Czasami jednak przeciwnik w stolicy i na przylegających polach też posiada kilka armii. Zwracajmy uwagę na komunikat o ryzykowności ataku. Jeżeli będzie większy niż „bitwa ryzykowna” lepiej poczekać i dobrać do naszych armii więcej jednostek lub dodać im modyfikacje. Musimy tak pokonać dwie frakcje.
Zwiastun / Harbinger
Ukończ misję zwiastuna / Complete The Harbinger quest
Misja ta dostępna jest w scenariuszach, niedostępna w rozgrywkach w kampanii. Wpadnie po drodze zdobywania trofeów dotyczących broni zatraty, czyli: Cztery szlachetne prawdy, Dobra robota, Witaj ciemności, druhu mój, Osobliwość, Poza Głębią lub Szczep Alfa.
Matriarchat galaktyczny / Galactic Matriarchy
Wygraj jako przywódczyni Amazonek / Win as Amazon leader
Jak sam opis wskazuje, wystarczy wygrać dowolną rozgrywkę grając Amazonkami. Wpadnie po drodze przechodzenia kampanii.
Opór jest bezcelowy / Resistance is futile
Wygraj jako przywódca Zgromadzenia / Win as Assembly leader
Jak sam opis wskazuje, wystarczy wygrać dowolną rozgrywkę grając Zgromadzeniem. Wpadnie po drodze przechodzenia kampanii.
Sól ziemi czarnej / RedCore Mining Co.
Wygraj jako przywódca Dvarów / Win as Dvar leader
Jak sam opis wskazuje, wystarczy wygrać dowolną rozgrywkę grając Dvarami. Wpadnie po drodze przechodzenia kampanii.
Ucieczka na wolność / Escape to freedom
Wygraj jako przywódca Kir’Ko / Win as Kir'Ko leader
Jak sam opis wskazuje, wystarczy wygrać dowolną rozgrywkę grając Kir’Ko. Wpadnie po drodze przechodzenia kampanii.
Kolektyw Syndykatu / Syndicate Collective
Wygraj jako przywódca Syndykatu / Win as Syndicate leader
Jak sam opis wskazuje, wystarczy wygrać dowolną rozgrywkę grając Syndykatem Wpadnie po drodze przechodzenia kampanii.
Korpus ekspedycyjny / Expeditionary Forces
Wygraj jako przywódca Awangardy / Win as Vanguard leader
Jak sam opis wskazuje, wystarczy wygrać dowolną rozgrywkę grając Awangardą. Wpadnie po drodze przechodzenia kampanii.
Cztery szlachetne prawdy / Four Noble Truths
Wygraj rozgrywkę z użyciem broni zatraty Niebian / Win a game using the Celestian Doomsday weapon
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy dowódcę z technologią Niebian (symbol jak na zdjęciu poniżej). W trakcie gry przeprowadzamy badania „Światło prawdy” (V poziom badań z drzewka Niebian w zakładce badań wojskowych), aby mieć dostęp do ulepszenia kolonii „Wzorzec prawdy”. Następnie w 3 koloniach budujemy owe ulepszenie (w zakładce produkcja sektorowa). Kolejny krok to ukończenie badań „Podniesienie” (X poziom badań z drzewka Niebian w zakładce badań wojskowych). Na sam koniec – w operacjach strategicznych wybieramy operację „Ostateczne objawienie”, czekamy do jej opracowania (8 tur) i przez 10 tur bronimy kolonii, gdzie zbudowaliśmy wzorce prawdy.
Dobra robota / Well done
Wygraj rozgrywkę z użyciem broni zatraty Prometejczyków / Win a game using the Promethean Doomsday weapon
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy dowódcę z technologią Prometejczyk (symbol jak na zdjęciu poniżej). W trakcie gry przeprowadzamy badania „Rozniecenie PyrX” (V poziom badań z drzewka Prometejczyk w zakładce badań wojskowych), aby mieć dostęp do ulepszenia kolonii „Rafineria PyrX”. Następnie w 3 koloniach budujemy owe ulepszenie (w zakładce produkcja sektorowa). Kolejny krok to ukończenie badań „Oczyszczenie planetarne” (X poziom badań z drzewka Prometejczyk w zakładce badań wojskowych). Na sam koniec – w operacjach strategicznych wybieramy operację „Oczyszczenie planetarne”, czekamy do jej opracowania (8 tur) i przez 10 tur bronimy kolonii, gdzie zbudowaliśmy rafinerie PyrX.
Witaj ciemności, druhu mój / Hello darkness my old friend
Wygraj rozgrywkę z użyciem broni zatraty Psynumbra / Win a game using the Psynumbra Doomsday weapon
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy dowódcę z technologią Psynumbra (symbol jak na zdjęciu poniżej). W trakcie gry przeprowadzamy badania „Mroczny lament” (V poziom badań z drzewka Psynumbra w zakładce badań wojskowych), aby mieć dostęp do ulepszenia kolonii „Iglica cierpienia”. Następnie w 3 koloniach budujemy owe ulepszenie (w zakładce produkcja sektorowa). Kolejny krok to ukończenie badań „Refren niepamięci” (X poziom badań z drzewka Psynumbra w zakładce badań wojskowych). Na sam koniec – w operacjach strategicznych wybieramy operację „Oblivio Mundi”, czekamy do jej opracowania (8 tur) i przez 10 tur bronimy kolonii, gdzie zbudowaliśmy iglice cierpienia.
Osobliwość / Singularity
Wygraj rozgrywkę z użyciem broni zatraty Syntezy / Win a game using the Synthesis Doomsday weapon
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy dowódcę z technologią Syntezy (symbol jak na zdjęciu poniżej). W trakcie gry przeprowadzamy badania „Sieć Bazyliszek” (V poziom badań z drzewka Synteza w zakładce badań wojskowych), aby mieć dostęp do ulepszenia kolonii „Węzeł sieci Bazyliszek”. Następnie w 3 koloniach budujemy owe ulepszenie (w zakładce produkcja sektorowa). Kolejny krok to ukończenie badań „Osobliwość Bazyliszek” (X poziom badań z drzewka Synteza w zakładce badań wojskowych). Na sam koniec – w operacjach strategicznych wybieramy operację „Osobliwość”, czekamy do jej opracowania (8 tur) i przez 10 tur bronimy kolonii, gdzie zbudowaliśmy węzły sieci Bazyliszek.
Poza Głębią / Beyond the Void
Wygraj rozgrywkę z użyciem broni zatraty Voidtechu / Win a game using the Voidtech Doomsday weapon
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy dowódcę z technologią Voidtechu (symbol jak na zdjęciu poniżej). W trakcie gry przeprowadzamy badania „Kontrola międzywymiarowa” (V poziom badań z drzewka VoidTech w zakładce badań wojskowych), aby mieć dostęp do ulepszenia kolonii „Wzmacniacz międzywymiarowy”. Następnie w 3 koloniach budujemy owe ulepszenie (w zakładce produkcja sektorowa). Kolejny krok to ukończenie badań „Biegłość międzywymiarowa” (X poziom badań z drzewka VoidTech w zakładce badań wojskowych). Na sam koniec – w operacjach strategicznych wybieramy operację „Kaskada międzywymiarowa”, czekamy do jej opracowania (8 tur) i przez 10 tur bronimy kolonii, gdzie zbudowaliśmy wzmacniacze międzywymiarowe.
Szczep Alfa / The Alpha Strain
Wygraj rozgrywkę z użyciem broni zatraty Ksenozarazy / Win a game using the Xenoplague Doomsday weapon
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy dowódcę z technologią Ksenozarazy (symbol jak na zdjęciu poniżej). W trakcie gry przeprowadzamy badania „Szczep Omega” (V poziom badań z drzewka Ksenozarazy w zakładce badań wojskowych), aby mieć dostęp do ulepszenia kolonii „Rój Omegi”. Następnie w 3 koloniach budujemy owe ulepszenie (w zakładce produkcja sektorowa). Kolejny krok to ukończenie badań „Transcendencja Omegi” (X poziom badań z drzewka Ksenozarazy w zakładce badań wojskowych). Na sam koniec – w operacjach strategicznych wybieramy operację „Przebudzenie Omegi”, czekamy do jej opracowania (8 tur) i przez 10 tur bronimy kolonii, gdzie zbudowaliśmy roje Omegi.
Krosta na kroście! / Pustules Everywhere!
Ukończ kampanię Amazonek / Complete the Amazon Campaign
Jest to czwarta na liście kampania, którą odblokujemy po ukończeniu kampanii Awangardy lub Dvarów. Składa się z 2 pełnych rozgrywek (Thanakiwa i Avium SK-51). Należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
Pobudka / Wide awake
Ukończ kampanię Awangardy / Complete the Vanguard Campaign
Jest to pierwsza dostępna kampania. Składa się z krótkiego samouczka i 2 pełnych rozgrywek (Ustronie 6 i Sorinus Alfa). Należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
Dominium konsorcjum / Consortium Dominium
Ukończ kampanię Dvarów / Complete the Dvar Campaign
Jest to trzecia na liście kampania, którą odblokujemy po ukończeniu samouczka. Składa się z 2 pełnych rozgrywek (Chimera Glacialis i Zemestian 4). Należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
Powrót króla do domu / Homecoming King
Ukończ kampanię Kir’Ko / Complete the Kir'Ko Campaign
Jest to druga na liście kampania, którą odblokujemy po ukończeniu samouczka. Składa się z 2 pełnych rozgrywek (Arcadia Caeleste i Xa’Kir’Ko). Należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
Sztuka oszustwa / The Art of Deception
Ukończ kampanię Syndykatu / Complete the Syndicate Campaign
Jest to piąta na liście dostępna kampania, którą odblokujemy po ukończeniu kampanii Awangardy lub Kir’Ko. Składa się z 2 pełnych rozgrywek (Z17.P2-27.XXX.96 i CWO-3). Należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
Kilka płuc mniej / Missing a few lungs
Ukończ kampanię Zgromadzenia / Complete the Assembly Campaign
Jest to szósta na liście dostępna kampania, którą odblokujemy po ukończeniu pierwszych misji Amazonek lub Syndykatu. Składa się z 2 pełnych rozgrywek (Gardip XX i Stos Khansu). Należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
W centrum wydarzeń / Eye of the Storm
Ukończ końcową kampanię / Complete the Final Campaign mission
Jest to ostatnia kampania, którą odblokujemy po ukończeniu kampanii Amazonek, Syndykatu lub Zgromadzenia. Podobnie jak we wszystkich powyżej, należy wykonywać wszystkie główne zadania pojawiające się w okienku „Ścieżka Kampanii” w zakładce Cele (wciskamy aby otworzyć menu kołowe i wybieramy „Cele”), aby ukończyć misje.
Mistrz gawędziarzy / Story Master
Ukończ 25 misji frakcji niezależnych / Complete 25 NPC Faction Quests
Po nawiązaniu przyjaznych stosunków z frakcją niezależną (Matecznik, Autonomia, Przestrzennicy, Ryby psioniczne, Wcielenie), otrzymywać będziemy regularnie od nich misje (więcej info przy trofeum Wysłannik / Emissary). Należy wykonać 25 misji w ciągu wszystkich naszych rozgrywek (nie jednej rozgrywki).
Wódz galaktyki / Galactic Warlord
Win 100 bitew samodzielnych / Win 100 manual battles
Podczas ataku na wrogie jednostki (lub też w wypadku ich ataku na nas) wybierajmy walkę samodzielną zamiast walki automatycznej( zamiast ). Zwłaszcza kiedy oznaczona jest jako „mało ryzykowna” lub „bezpieczna”, wtedy mamy duże szanse na zwycięstwo, nawet jeżeli nie jesteśmy jeszcze doświadczeni w bojach bezpośrednich. Kiedy już zdobędziemy trofeum, dla oszczędności czasu warto już wybierać bitwy automatyczne w przypadku mniej ryzykownych starć. Podobnie jak przy pucharku powyżej, wliczają się bitwy ze wszystkich naszych rozgrywek.
Gra w przewadze / Power Play
Doprowadź swojego dowódcę do 20. poziomu i wyposaż go w 4 modyfikacje / Get your commander to level 20 and have them equip 4 mods
Podczas jednej rozgrywki musimy danym dowódcą brać udział w jak największej liczbie bitew. Szukamy na mapie jednostek niezależnych (oznaczonych czaszką) i walczymy armią dowodzoną przez danego dowódcę. Po każdym awansie na nowy poziom pamiętajmy, aby przypisać nowe umiejętności. Kiedy już pokonamy wszystkie takie jednostki to wypowiadamy wojnę innemu graczowi lub frakcji niezależnej i atakujemy jego/ich oddziały. Nie warto za wcześnie atakować stolicy lub zabijać głównego generała, lepiej ponabijać sobie poziomy walcząc ze wszystkimi jego pomniejszymi armiami. Alternatywnie zamiast atakować frakcję niezależną możemy przyjmować od niej misje, jednak to rozwiązanie zajmie sporo więcej czasu. Aby uzyskać dostęp do 4 slotu modyfikacji, uczymy naszego dowódcę umiejętności Rozwinięcie Modułowe (dostępne od 8 poziomu).
Najlepsi z najlepszych / The very best, like no one ever was
Osiągnij integrację z frakcją niezależną w scenariuszu / Achieve Integration with an NPC faction in a scenario
Trofeum niedostępne jest w kampanii, wbijemy je grając tylko w scenariuszach. Musimy osiągnąć z dowolną frakcją niezależną (Matecznik, Autonomia, Przestrzennicy, Ryby psioniczne, Wcielenie) najwyższy poziom przyjaźni, czyli integrację. W tym celu wykonujmy wszystkie powierzone nam przez nią misje, zgadzajmy się na żądania oddania surowców oraz w razie nadwyżki punktów wpływów, handlujmy z nią.
Suweren / Overlord
Miej 3 wasali podczas jednej rozgrywki / Have 3 vassals during a single playthrough
Aby dowódca wrogiej frakcji uznał nas za swojego suwerena, musimy pokonać wszystkie jego jednostki i podbić wszystkie kolonie prócz stolicy. Musimy uważać, aby nie zaatakować bezpośrednio jego stolicy, ponieważ w ten sposób automatycznie pokonamy gracz. Zawsze w stolicy i na polach przylegających do niej umieszczone będą wrogie wojska. Musimy zaatakować bezpośrednio tę jednostkę, która nie znajduje się w środku stolicy, lecz na polu przylegającym do niej. W ten sposób pokonamy obie armie, nie powodując podbicia stolicy. Po pokonaniu wszystkich jednostek, powinniśmy otrzymać od generała prośbę o zakończenie wojny i oddanie się w nasze panowanie jako wasal (jeżeli sam nie wysłał, my mu możemy złożyć tą propozycję wybierając w negocjacjach po prawej stronie opcję „zostań suwerenem”). Robimy tak z 3 przeciwnikami znajdującymi się na mapie.
Istnieje też dużo szybsza i prostsza metoda. Możemy kontrolować 4 zawodników w lokalnej grze wieloosobowej (wystarczy 1 kontroler). W menu głównym wybieramy Nowa Planeta > dowolna planeta gdzie zmieści się 4 graczy > wybieramy 4 graczy i wciskamy > zmieniamy przy każdym z „SI-niski poziom” na „człowiek”. Teraz po kolei kontrolując każdym graczem szukamy pozostałych na mapie. Kiedy wszyscy będą już dla siebie widoczni, wybieramy jednego, który będzie dla pozostałych suwerenem. Teraz wystarczy po kolei że każdy z 3 pozostałych zostanie wasalem ( aby otworzyć menu kołowe > Dyplomacja > wybieramy gracza który będzie suwerenem i wybieramy „Negocjuj”> wybieramy opcje „Zostajesz Wasalem” i akceptujemy). Wystarczy już że suweren zaakceptuje wszystkie propozycję.
Nikt nie mógł tego przeżyć! / No one could survive that!
Zabij 5 jednostek jedną operacją taktyczną / Kill 5 units in TC with a single tactical operation
Trofeum może wydawać się z pozoru trudne do wbicia, ale w rzeczywistości jest inaczej. Przede wszystkim zabite jednostki nie muszą być jednostkami wroga, możemy poświęcić swoje jednostki. Dobrą metodą jest wyprodukowanie 5 Techników (jedna z pierwszych jednostek Awangardy). Następnie podczas starcia z wrogiem wszyscy Technicy budują w kupie 5 wieżyczek (dobrze jeżeli zrobimy to na tyłach, tak aby wróg nie zdążył do nich podejść). W 2 turze używamy na wszystkich 5 wieżyczkach obszarowej operacji taktycznej, ja użyłem bomby rozrywającej (odblokowana po opracowaniu badania „Uzbrojenie eliminujące”, pierwsze badania z drzewka Broń palna). Wieżyczki straciły równo połowę zdrowia (10 punktów), więc przy następnej salwie tej samej operacji, zostały zniszczone.
Pan Jedyny / Mr. Universe
Zwycięż przez zjednoczenie / Achieve a Unifier Victory
Trofeum to nie da się wbić podczas kampanii, dostępne jest tylko w scenariuszach. W trakcie gry przeprowadzamy badania „Świt Nowego Związku” (IV poziom badań z drzewka na samej górze w zakładce badań socjologicznych). Następnie musimy osiągnąć zaszczytną reputację (więcej info przy trofeum Wcielenie / Paragon) i przyłączyć 2 osady frakcji niezależnych (więcej info przy trofeum Ambasador / Patron). Kolejnym krokiem będzie aktywowanie operacji strategicznej „Protokół zjednoczenia planetarnego” i odczekanie określonej liczby tur.
Wololo / Wololo
Przeciągnij 30 jednostek na swoją stronę na stałe / Permanently convert 30 units to your side
Aby zdobyć to trofeum, musimy grać jako Syndykat. Przeprowadzamy badania naukowe „Kontrola prewencyjna” (drugie badania w drzewku technologii na samej górze, w zakładce wojskowe) oraz „Podporządkowanie mózgu”. Tworzymy jednostki Władyka i wcielamy je do armii. Podczas ataku wybieramy walkę samodzielną. Zbliżamy się władyką do dowolnej wrogiej jednostki biologicznej nie-syndykatu lub cyborga (maksymalnie 2 poziomu, więc skupiajmy się na podstawowych piechurach) i wybieramy umiejętność „Założenie kołnierzy kontroli mózgowej”. W ten sposób podporządkowujemy sobie na stałe daną jednostkę. Powtarzamy tak z 30 przeciwnikami, aż wpadnie pucharek.
All Your Base / All your base
Wygraj rozgrywkę wieloosobową / Win an online multiplayer match
Musimy wygrać dowolną rozgrywkę online. Najlepszym sposobem jest znalezienia partnera do boostowania. Wystarczy, że zaraz po rozpoczęciu rozgrywki nasz oponent podda się, wybierając taką komendę z menu .
Futurysta / Futurist
Zbadaj umiejętność klasy X / Research a Tier X skill
Aby zdobyć ten pucharek, musimy opracować dowolne badania z ostatniego dziesiątego szczebla drzewek rozwoju. Nie wszystkie drzewka mają aż 10 poziomów, dlatego trzeba zwrócić uwagę na oznaczenia – rzymskie cyfry na górze ekranu badań. Żeby dojść do tak zaawansowanych badań, musimy generować bardzo dużo punktów wiedzy, dlatego koniecznie musimy eksploatować sporo regionów pod kątem badań oraz maksymalnie je rozwijać. Wpadnie po drodze do wbicia pucharków dotyczących broni zatraty.
Gwiezdny biurokrata / Star Bureaucrat
Miej 7 aktywnych dokryn równocześnie / Have 7 doctrines active
W pierwszej kolejności musimy odblokować 7 „slotów” na doktryny. Aby tego dokonać, musimy ukończyć badania „Skuteczność działań VI”. Są to jedne z 2 ostatnich badań w drzewku Operacje w badaniach socjologicznych. Warto dlatego eksploatować sporo sektorów pod kątem badań, aby generować jak najwięcej punktów wiedzy. Następnie wystarczy aktywować 7 dowolnych doktryn. Odblokowywać je można wykonując misje, poprzez badania w drzewku Doktryna lub kupując od frakcji niezależnych.
Ksenofil / Xenophile
Miej w swoim imperium kolonie 3 różnych ras / Have colonies of 3 different races in your empire
Aby mieć kolonie z 3 różnych frakcji, musimy przyłączyć tereny po pokonaniu innego gracza (o ile nie był tą samą frakcją) albo przyłączyć wolne osady (których tereny oznaczone są na mapie na szaro) nie będące frakcją niezależną. Powinno wpaść po drodze do zdobywania trofeum Cesarz / Emperor.
Wcielenie / Paragon
Uzyskaj zaszczytną reputację w scenariuszu / Have a Virtuous reputation in a scenario
Trofeum niedostępne jest w kampanii, wbijemy je grając tylko w scenariuszach. Aby zdobyć zaszczytną reputację, potrzebujemy 600 punktów reputacji. Aby sprawdzić liczbę punktów reputacji wciskamy i najeżdżamy na okręg reprezentujący reputację w prawym górnym rogu. Reputacje zwiększamy, wchodząc w sojusze z innymi graczami i frakcjami niezależnymi, a także wykonując misje dla frakcji niezależnych (tylko czasowo), oddając innym graczom surowce i poprzez wprowadzenie doktryny „Wysiłki na rzecz zjednoczenia”. Liczba otrzymywanych punktów wygląda następująco:
- 25 – za wykonanie misji dla frakcji niezależnej, aktywne tylko przez 10 tur,
- 50 – za podpisanie paktu o nieagresji z innym graczem; za osiągnięcie pokojowych stosunków z frakcją niezależną,
- 100 – za podpisanie paktu obronnego z innym graczem; za osiągnięcie przyjaźni z frakcją niezależną; za wprowadzenia doktryny „Wysiłki na rzecz zjednoczenia” (badania „Świt Nowego Związku”, IV poziom badań z drzewka na samej górze w zakładce badań socjologicznych),
- 150 – za przymierze z innym graczem: za integrację z frakcją niezależną.
Parias / Pariah
Uzyskaj nikczemną reputację w scenariuszu / Have a Deplorable reputation in a scenario
Trofeum niedostępne jest w kampanii, wbijemy je grając tylko w scenariuszach. Aby zdobyć nikczemną reputację, potrzebujemy -600 punktów reputacji. By sprawdzić liczbę punktów reputacji, wciskamy i najeżdżamy na okręg reprezentujący reputację w prawym górnym rogu. Poniżej znajdują się sposoby na obniżenie reputacji:
- -50 sfałszowanie casus belli; zignorowanie roszczenia do sektora; zaatakowanie obozu,
- -100 wypowiedzenie wojny frakcji niezależnej,
- -200 wypowiedzenie wojny z pomniejszym casus belli,
- -300 wypowiedzenie wojny bez casus belli.
Jak widać, najprostszym sposobem jest, zaraz po rozpoczęciu rozgrywki, wysłanie na zwiady kilku jednostek. Kiedy natrafią na innych graczy, od razu wypowiadamy wojnę, zanim otrzymamy jakiekolwiek casus belle.
Sprawiedliwość triumfuje / Justice prevails
Wypowiedz wojnę w scenariuszu, używając co najmniej 15 casus belli / Declare war using at least 15 casus belli in a scenario
Trofeum niedostępne jest w kampanii, wbijemy je grając tylko w scenariuszach. Casus belle są pretekstem do wszczęcia konfliktu. Możemy sprawdzić, ile ich posiadamy względem poszczególnych frakcji w menu Dyplomacja, po prawej stronie w tabelkach na samym dole. Czasami gracz będzie chciał „wykupić” swoje casus belle, oferując w zamian surowce. Oczywiście należy odmawiać tym propozycjom. Casus belle otrzymujemy:
- 5 – jeżeli inny gracz złamie zasadę o nieosiedlaniu się w graniczących z nami terytoriach,
- 3 – wykryjemy tajną operacje prowadzoną przeciwko nam; sfabrykowanie wykorzystując tajną operacje; jeśli otrzymamy obelgę,
- dodatkowe casus belle pojawiają się wraz ze spadkiem reputacji wrogiego gracza,
- niektórzy oficerowie przez swoje uprzedzenia mają startowo kilka.
Jednak prawdziwą „bombą” casus belli, dzięki której to trofeum jest bajecznie proste, jest operacja „Fałszywe oskarżenia”. Opracujemy ją w badaniach „Głęboka infiltracja” (IX poziom badań z drzewka Operacje).
Bratobójczy ogień / Friendly fire
Zabij swoją jednostkę wskutek spudłowania / Kill your own unit by missing a shot
W przypadku nietrafienia wroga, istnieje szansa, że jednostka znajdująca się pole dalej, oberwie za nią. Musimy więc ustawić swoją jednostkę z małą liczbą punktów zdrowia za przeciwnikiem, po czym strzelić do tego przeciwnika inną, silniejszą jednostką z większej odległości i liczyć na spudłowanie (można użyć na wrogu umiejętności dymu maskującego, znacząco zmniejszającego szanse na trafienie) oraz zabicie naszej jednostki. W moim wypadku jednak sytuacja ze zdobyciem tego trofeum była nieco inna. Mianowicie zestrzeliłem wrogi statek powietrzny (z latającymi biologicznymi wrogami raczej nie zadziała), który spadł na znajdujący się poniżej (na tym samym heksagonie) mój odział ciężko rannych piechurów. W eksplozji straciłem oddział, ale ku mojemu zdziwieniu wbiłem ten trofik.