Alan Wake nie ma trudnego zestawu trofeów. Główną częścią platynowania będzie zbieranie znajdziek, których jest tu naprawdę sporo. Oprócz tego trafią się jeszcze proste cele związane z walką czy konkretnym podejściem do kilku momentów w grze. No i jest też poziom koszmarny, ale nie stanowi on wielkiego wyzwania.
Krok po kroku:
Jeśli chodzi o podejście, w zasadzie nie musimy się martwić przegapieniem czegoś, bo gra wbudowane statystyki i pozwala sobie wszystko ogarniać poprzez wybór rozdziałów po przejściu gry. Zalecałbym jednak już od początku mieć oko na znajdźki, gdyż we wspominanych statystykach, poza maszynopisami nie zorientujemy się, w którym fragmencie gry coś pominęliśmy.
KROK I – Zebranie wszystkich znajdziek plus trofea z związane z walką
W pierwszym przejściu możemy wybrać poziom trudności wedle uznania łatwy lub normlany. Przede wszystkim skupiamy się tu na zebraniu znajdziek. Materiał wideo z ich lokalizacją znajduje się w opisie Pasjonat Bright Falls. Przy okazji korzystajmy też z każdej broni, by po kolei zaliczać sobie trofea dotyczące korzystania z danego sprzętu.
Lista znajdziek do zebrania:
- 91 Maszynopisów (z czego 5 otrzymamy automatycznie)
- 100 Termosów
- 5 Piramidek Puszek (w grze jest 12, ale do trofeum wystarczy 5)
- 30 Skrzyni z zaopatrzeniem
- 11 Programów Radiowych (1 zostanie zaliczony automatycznie)
- 14 Programów Telewizyjnych (8 zostanie zaliczonych automatycznie)
- 25 Znaków z ciekawymi miejscami
KROK II – Poziom trudności koszmarny i ostatnie maszynopisy
Po jednokrotnym przejściu gry odblokuje nam się poziom trudności koszmarny, na którym ponownie będziemy musieli ją ukończyć. W tym trybie dodatkowo pojawi nam się 15 brakujących maszynopisów do zebrania. Ich lokalizacja pokazana jest na materiale wideo w opisie Wydanie kolekcjonerskie. Przy okazji można też tu ogarnąć jakieś inne pucharki związane z walką czy konkretnymi rozdziałami.
KROK III – Pozostałe brakujące trofea
Na koniec zostanie tradycyjne sprzątanie w przypadku, gdyby coś nam jeszcze zostało. Mogą to być trofea z walką czy trzy charakterystyczne pucharki dotyczące przejścia danych fragmentów gry w konkretny sposób. Wszystko można spokojnie ogarnąć poprzez wybór rozdziałów.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Trofeum platynowe / Platinum Trophy
Odblokowywane po zebraniu wszystkich trofeów. / Unlocked when all trophies collected.
Platynowe trofeum. Zgarniemy jak uporamy się z pozostałymi.
Idź w stronę światła / Follow the Light
Oświecił cię sen. / You were enlightened by a dream.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu sekwencji snu, będącej samouczkiem na początku gry.
Nordic Walking / Nordic Walking
W porównaniu ze Stuckym masz znaczącą przewagę medyczną. Konkretnie: nie jesteś trupem. / Unlike Stucky, you enjoy incontestable health benefits. Namely, you're not dead.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bossa tuż przed dotarciem do stacji benzynowej.
Najlepsze w Bright Falls / Bright Falls' Finest
W końcu udało ci się zadzwonić. / You finally managed to make that phone call.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego odcinka gry.
Boob Tube / Boob Tube
Wysłuchałeś istotnych informacji. / You checked out some important messages.
Nie trzeba się specjalnie stresować przegapieniem, bo w razie czego szybko możemy zdobyć ten pucharek poprzez wybór rozdziałów. Trofeum wymaga włączenia telewizora w jednym z mijanych pomieszczeń w epizodzie 4. W razie czego jego lokalizacja jest zaznaczona na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Tuż pod skórą / Under a Thin Layer of Skin
Nie usłuchałeś poleceń strażnika leśnego. / You disobeyed the park ranger's instructions.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu drugiego bossa – bardzo podobnego do poprzedniego, jeśli chodzi o moce.
Strażnik leśny / Park Ranger
Udało ci się przetrwać w Parku Narodowym Elderwood. / You survived Elderwood National Park.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego odcinka gry.
Heavy Metal / Heavy Metal
Udało ci się zniszczyć buldożer. / You destroyed the bulldozer.
Buldożer jest opcjonalnym bossem w trzecim odcinku gry. Można go całkowicie pominąć i uciec po otwarciu bramy, jednak by zdobyć pucharek musimy go zniszczyć. Walka nie jest specjalnie wymagająca, acz przeciwnik jest wrażliwy wyłącznie na światło, więc strzelanie z broni konwencjonalnej nie ma sensu. Z arsenału korzystamy przede wszystkim z latarki, a bardzo pomocna jest rakietnica. Wystrzelona z niej flara porządnie uderza światłem w złowrogą maszynę. W razie czego poniżej załączam wideo z mojej walki.
Stalowy rumak / Iron Horse
Sprawiłeś, że lokomotywie zabrakło pary. / You made the train engine run out of steam.
Podobnie jak poprzedni mechaniczny przeciwnik, tak i latające elementy lokomotywy są związane z opcjonalnym pojedynkiem. Zaatakowani zostaniemy w trzecim odcinku gry, podczas przeprawy przez opuszczone miasteczko. Walka nie jest trudna. Wystarczy schować się za jakąś osłoną (jak drzewo), by latające obiekty w nas nie uderzyły. Do walki wystarczy w zasadzie sama latarka, ale flara może przyspieszyć zwycięstwo. W razie czego poniżej załączam materiał wideo z pojedynku z lokomotywą.
Ukryte motywy / Wheels Within Wheels
Znalazłeś porywacza, ale to, co miał do powiedzenia, nie było tym, co chciałeś usłyszeć. / You found the kidnapper, but what he had to say wasn't what you wanted to hear.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego odcinka gry.
Diagnoza / Medical Opinions
Wysłuchałeś nagrań Hartmana. / You listened to Hartman's recordings.
Na początku odcinka czwartego przyjdzie nam przemierzać obiekt, w którym zajmują się osobami z problemami psychicznymi. Będziemy kierować się do gabinetu doktora Hartmana. Nim jednak do niego wejdziemy, kierujemy się do wcześniejszego pomieszczenia. Znajdziemy tam nagrania, których należy wszystkich odsłuchać. Wchodzimy też do tego pomieszczenia po jeden z maszynopisów. Poniżej na screenie pokazana jest lokalizacja nagrań.
Child of the Elder God / Child of the Elder God
Jasnym blaskiem skończyłeś noc demonów stu. / You shone a light upon this night of otherworldly fiends.
W rozdziale czwartym w pewnym momencie przyjdzie nam walczyć z grupami przeciwników na scenie koncertowej. Jest to niemożliwy do pominięcia etap, ale by dostać pucharek – będziemy musieli uniknąć mocniejszego zranienia. Tzn, nie należy dopuścić, by ekran zrobił się szary. Gdyby tak się stało konieczne będzie wczytanie ostatniego checkpointu. Ogólnie nie jest to specjalnie wymagające. Na scenie znajdziemy mocną latarkę i sporo sprzętu, z którego warto korzystać. W tym momencie polecam nie bawić się w oszczędzanie i pozbywać się wszystkich wrogów. Co jakiś czas w środkowej części sceny pojawi się światło, które może nas uzdrowić. Osobiście nie miałem z tym problemów, nawet na koszmarnym poziomie trudności. Wystarczy poruszać się po scenie i sprawdzanie działać latarką, bronią oraz flarami. W razie czego poniżej prezentuje materiał wideo z całego koncertu.
Przypadkowy sen / Perchance to Dream
Ach... czyli to TAK było... / Oh, so THAT'S what happened.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartego odcinka gry.
Oba do dna! / Drink 'Em Both Up
Powtórzyłeś akcję „kokos”. / You drank 'em bot' up.
Ten pucharek wymaga interakcji z szafą grającą w dwóch rozdziałach gry. Najpierw w odcinku pierwszym podczas wizyty w barze zostaniemy poproszeni przez dwóch starszych panów o włączenie muzyki. Jakiś czas później w czwartym odcinku będziemy mogli ponownie wejść do tego baru i znów włączyć szafę grającą. W razie czego momenty aktywowania szafy są pokazane na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Portier / Gatekeeper
Jesteś mistrzem wrót. / Truly, you are the master of floodgates.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu prostej zagadki z przełącznikami w elektrowni. Wystarczy włączyć najpierw trzeci przycisk od strony, z której przyszliśmy, a następnie środkowy. Utworzy to nam przejście.
Pani Światła / The Lady of the Light
Cynthia Weaver zabrała cię do Sali Świateł. / Cynthia Weaver has taken you to the Well-Lit Room.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątego odcinka gry.
Jeździec tornado / Tornado Wrangler
Uspokoiłeś rozszalałą burzę. / You calmed the fury of the storm.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu szóstego odcinka gry.
Odjazd / Departure
Ukończyłeś grę na łatwym poziomie trudności. / You completed the game on Easy difficulty.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry na łatwym lub wyższym poziomie trudności.
Cyniczny pisarz / Hardboiled Writer
Ukończyłeś grę na normalnym poziomie trudności. / You completed the game on Normal difficulty.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry na normalnym poziomie trudności.
Alan, zbudź się / Alan, Wake Up
Ukończyłeś grę na koszmarnie wysokim poziomie trudności. / You completed the game on Nightmare difficulty.
Trofeum związane z najwyższym poziomem trudności w grze. Odblokuje się po jednorazowym przejściu gry. Ogólnie nie jest to specjalnie wymagający poziom. Przeciwnicy wytrzymują nieco więcej obrażeń – zarówno od broni, jak i światła. A dodatkowo Alan szybciej ginie w przypadku ataku. Większość starć jednak można spokojnie ominąć i zwyczajnie pobiec do źródła światła. Polecam po drodze otwierać skrzynie z zaopatrzeniem. Rakietnica strzelająca flarami to bardzo potężna broń, a często ją można tam znaleźć. Polecam też nosić przy sobie rzucane flary na czarną godzinę. Szczególnie warto rzucać takie przy transformatorach, które należy uruchomić, by włączyć światło. Podczas pościgów wrogowie nam przeszkodzą w uruchomieniu, a flara ich odstraszy. Podczas tego przejścia pamiętajmy też o ostatnich 15 stronach maszynopisu dostępnych tylko na poziomie koszmarnym. Materiał wideo z ich lokalizacją znajduje się w opisie Wydanie kolekcjonerskie.
Jeśli lata, to i płonie / If It Flies, It Burns
Nie przepadasz za ptakami, jak widzę. / Not a bird lover, are you?
Pucharek związany z przeciwnikami w postaci atakujących nas chmar ptaków. By zdobyć pucharek musimy pokonać okrągły 1000 kruków. Wygląda na wiele, ale w grze skosimy ich sporo z uwagi, że lecą w dużych grupach. Samo świecenie latarką już eliminuje pojedynczych napastników. A strzelenie flarą całą grupę. Spokojnie wbijemy to podczas wymaganych do platyny dwóch przejść gry.
Juuuuuuż są! / They're Heeeeeere!
Zniszczyłeś 20 nawiedzonych przedmiotów. / You have destroyed 20 poltergeist objects.
Podczas gry pojawią się też opętane przedmioty, które będą na nas lecieć. Wielokrotnie będą się nam naprzykrzać. By je unieszkodliwić należy korzystać ze światła. Strzelanie ze zwykłej broni nic nie da. Celujemy w takie obiekty latarką i możemy doprawić flarą, co szybciej je zdematerializuje. Do pucharka wystarczy 20 obiektów, co na pewno nam wpadnie podczas gry.
Skryba-rewolwerowiec / The Six-Gun Scribe
Skasowałeś 100 Opętanych za pomocą rewolweru. / You capped 100 Taken with the revolver.
Trofeum kumulacyjne związane z używaniem konkretniej broni. Rewolwer to podstawowa broń, z jakiej przyjdzie nam strzelać i mamy ją dostępną od samego początku gry. Musimy w sumie podczas naszej zabawy pokonać z jej użyciem 100 przeciwników.
W przypadku zabójstw każdej z broni można je grindować poprzez wczytywanie punku kontrolnego w dowolnym momencie gry. Każde kolejne zabójstwo jest doliczane do statystyk.
Sezon polowań na Opętanych / Taken Season
Odstrzeliłeś 50 Opętanych za pomocą strzelby myśliwskiej. / You have dropped 50 Taken with the hunting rifle.
Trofeum kumulacyjne związane z używaniem konkretniej broni. Karabin myśliwski to potężna broń, którą możemy odnaleźć w grze. Nie ma do niej wiele amunicji, ale bardzo sprawnie eliminuje naświetlonych przeciwników. Musimy w sumie podczas naszej zabawy pokonać z jej użyciem 50 przeciwników.
W przypadku zabójstw każdej z broni – można je grindować poprzez wczytywanie punku kontrolnego w dowolnym momencie gry. Każde kolejne zabójstwo jest doliczane do statystyk.
Nie tylko maszyny do pisania / It's Not Just a Typewriter Brand
QWERTY? DVORAK? 50 Opętanych już wie, że żadne z powyższych. / QWERTY? DVORAK? 50 Taken know it's neither.
Trofeum kumulacyjne związane z używaniem konkretniej broni. Strzelba to solidna broń, którą możemy odnaleźć w grze. Występuje w dwóch wersjach z różną pojemnością magazynka. Musimy w sumie podczas naszej zabawy pokonać z jej użyciem 50 przeciwników.
W przypadku zabójstw każdej z broni – można je grindować poprzez wczytywanie punku kontrolnego w dowolnym momencie gry. Każde kolejne zabójstwo jest doliczane do statystyk.
Blask za oknem / What Light Through Yonder Window
Na wschodzie rakietnica jest już słońcem dla 50 Opętanych. / It is the east, and the flaregun is the sun to 50 Taken.
Trofeum kumulacyjne związane z używaniem konkretniej broni. Rakietnica to najpotężniejsza z broni, którą możemy odnaleźć w grze. Nie wymaga nawet wcześniejszego naświetlenia wroga latarką. Musimy w sumie podczas naszej zabawy pokonać z jej użyciem 50 przeciwników.
W przypadku zabójstw każdej z broni – można je grindować poprzez wczytywanie punku kontrolnego w dowolnym momencie gry. Każde kolejne zabójstwo jest doliczane do statystyk.
Błyskawica i grom / Thunder and Lightning
50 Opętanych poczuło twoją furię. Oraz twoje granaty świetlne. / 50 Taken have felt your fury. Also, your flashbangs.
Trofeum kumulacyjne związane z używaniem konkretniej broni. Granaty świetlne to konkretna broń rzucana, mogąca załatwić grupkę wrogów. Nie wymaga wcześniejszego naświetlenia wroga latarką. Musimy w sumie podczas naszej zabawy pokonać z jej użyciem 50 przeciwników.
W przypadku zabójstw każdej z broni – można je grindować poprzez wczytywanie punku kontrolnego w dowolnym momencie gry. Każde kolejne zabójstwo jest doliczane do statystyk.
Rzeź niewiniątek / Collateral Carnage
20 Opętanych zostało utopionych, porażonych prądem lub zlikwidowanych innymi środkami pośrednimi. / 20 Taken have been drowned, electrocuted, or dispatched by some other indirect means.
Pucharek związany z wykorzystaniem otoczenia do eliminacji wrogów. Z tym może być różnie, bo okazji jest trochę, ale trzeba się zwykle postarać, by w taki sposób ubić przeciwnika. Jeśli trofeum nie wpadnie nam podczas poprzednich przejść, możemy znaleźć kilka miejsc do grindowania. Ja osobiście wbiłem to, wysadzając butle z gazem strzałem z rewolweru. Dobra miejscówka jest pokazania na filmie ze znajdźkami z opisu Pasjonat Bright Falls. Znajduje się ona w 41:22 przy lokalizacji termosu nr 39. W tym etapie po włączeniu bramy pojawią się przeciwnicy. A na placu mamy rozstawionych sporo butli. Korzystamy z nich i wczytujemy punkt kontrolny, aż otrzymamy trofeum.
Razem raźniej / Come One, Come All
Zlikwidowałeś czterech Opętanych jedną flarą. / You wiped out four Taken with a single flare.
Klasyczne trofeum związane z pokonaniem grupy wrogów jednym pociskiem. Chodzi konkretnie o rakietnicę. Okazji podczas gry będzie wiele, bo niejednokrotnie wrogowie atakują grupami, a rakietnica świetnie się wtedy nadaje. W razie czego poniżej prezentuje filmik z momentu zdobycia pucharku przeze mnie.
Huk i chaos / Sound and Fury
Obróciłeś czterech Opętanych w proch jednym granatem błyskowym. / You blasted four Taken into ashes with a single flashbang.
Trofeum analogiczne jak powyższe, tylko dotyczy granatu błyskowego. Tak samo okazji znajdziemy wiele na ubicie grupki wrogów. Trzeba tylko ich jakoś ładnie blisko zebrać, by granat dobrze zadziałał. Dobra okazja jest niedługo po pierwszym zdobyciu granatów. W razie czego poniżej prezentuje filmik z momentu zdobycia pucharku przeze mnie.
Dwa w cenie jednego / Two For the Price of One
Rozstrzelałeś dwóch Opętanych jednym strzałem z dubeltówki. / You took out two Taken with a single barrel.
Trofeum dotyczące strzelby nieco bardziej skomplikowane niż inne grupowe eliminacje. Ważne, że musimy najpierw odpowiednio naświetlić przeciwników. W innym wypadku będą odporni na obrażenia. No i oczywiście muszą być bardzo blisko siebie, co wymaga nieco szczęścia. Ważne też, by byli to ci podstawowi przeciwnicy. Wielkie draby z siekierą nie padną i tak od jednego strzału. Od siebie polecam wybrać moment walki z pierwszym bossem przed stacją benzynową. Nim wejdziemy na miejsce walki będziemy musieli otworzyć bramę i w domku, gdzie jest włącznik znajdziemy też strzelbę. Podczas walki pojawi się grupa słabszych przeciwników i na niej można próbować to ugrać.
Cofnij się! Cofnij się, mówię! / Back! Back, I Say!
Dałeś sobie nieco czasu flarą. / You bought yourself some breathing time with a flare.
To w sumie bardzo proste trofeum. Flara jest przedmiotem rzucanym, który nie zadaje obrażeń wrogom, ale ich od nas odgania. By zdobyć pucharek musimy jej użyć będąc mocno rannym. Najprawdopodobniej wpadnie nam to samoistnie podczas gry. Wystarczy, że mocno oberwiemy w starciu z wrogiem i odgonimy go flarą, nim nas ubije.
Niczym motyl na wietrze / Float Like a Butterfly
Uniknąłeś trafienia w wielkim stylu! / You avoided getting hit -- with style!
Pucharek wpadnie przy zdobywaniu Jak kulą w płot.
Jak kulą w płot / Missed by a Mile
Udało ci się 20 razy wykonać unik w zwolnionym tempie. / You managed a slow-motion dodge 20 times.
Trofeum związane z unikami. Wciskając i wychylając w dowolnym kierunku, możemy uniknąć ataku. A gdy wykonamy unik, tuż przed samym atakiem odpali się zwolnione tempo. By otrzymać pucharek należy wykonać 20 takich idealnych uników. Spokojnie powinno nam wpaść podczas gry z uwagi, że uniki się jedną z podstawowych mechanik.
Naładowany! / Energized!
100 razy zmieniałeś baterie. / You changed batteries 100 times.
Latarka to nasz podstawowy sprzęt zapewniający przetrwanie. Korzystamy z niej całą grę. Nie można jednak świecić nią w nieskończoność. Co prawda ładuje się ona sama z czasem, jednak wymagane jest zmienianie baterii w trakcie intensywniejszych akcji. Znajdujemy je podczas eksploracji i zmieniamy, wciskając . Wystarczy zmienić je 100 razy i otrzymamy trofeum.
Niech stanie się światło / Let There Be Light
Przywróciłeś zasilanie. / You have restored power.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pierwszym uruchomieniu generatora w grze.
Kuglarz / Carny
Nie masz serca! Przewróciłeś pięć bezbronnych piramid z puszek. / You have heartlessly knocked over five defenseless can pyramids.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 12 piramidek z puszek, które możemy zniszczyć, strzelając w nie. By zdobyć pucharek wystarczy zniszczyć ich tylko 5. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Wyścig z czasem / Meet the Deadline
Udało ci się dotrzeć do punktu widokowego nad Cauldron Lake poniżej 30 minut. / You made it all the way to the Cauldron Lake lookout in under 30 minutes.
Charakterystyczne trofeum możliwe do zdobycia w odcinku trzecim. Nie zdobędziemy go najpewniej podczas pierwszego przejścia gry, gdy skupiamy się na szukaniu znajdziek. Możemy się za nie zabrać podczas kończenia gry na poziomie koszmarnym lub w razie czego podczas powtórki rozdziału, jeśli nam nie wpadło. Mi wpadło spokojnie na koszmarnym mimo, że się nie starałem.
W trakcie trzeciego odcinka w pewnym momencie docieramy na teren kopalni, gdzie Alan czeka na telefon od porywacza. Ten zadzwoni po zmroku i od tego momentu włącza się licznik czasu. Musimy dokończyć rozdział, nim upłynie 30 minut. Nie jest to jednak specjalnie wymagający speedrun. Z uwagi, że najpewniej nie będzie to już nasze pierwsze podejście do gry, będziemy wiedzieć, gdzie należy się udać. Sam ten rozdział jest mocno liniowy i nigdzie nie powinien nas zatrzymać. Większość wrogów zalecam po prostu olać i nie tracić czasu na niepotrzebne starcia. Warto nieraz rzucić flarę odganiając wrogów i pobiec dalej.
Urocze miasteczko / An Idyllic Small Town
Przebiłeś się przez ulice Bright Falls, nie dając się zabić. / You fought your way through the streets of Bright Falls without getting killed.
Charakterystyczne trofeum możliwe do zdobycia w odcinku piątym. Pucharek polega na tym, aby przejść cały etap Nocne życie Bright Falls bez umierania. W zasadzie nie jest to nic specjalnie trudnego. Przez prawie cały etap towarzyszy nam Sara, która nie szczędzi amunicji. Wystarczy oświetlać latarką wrogów, a ona się nimi zajmie. Samemu oczywiście też warto strzelać.
Są w zasadzie tylko dwa nieco trudniejsze momenty. Pierwszym jest starcie pod kościołem. Trafimy tam na dwie fale przeciwników. Najpierw zaatakują zwyczajni, których łatwo można odstrzelić. Potem jednak ze sceny zeskoczy dwóch szybkich nożowników i to oni będą najbardziej niebezpieczni. Trzymajmy przy sobie flarę, by w razie czego odpędzić ich, jak podejdą bliżej. Dobrą miejscówką jest trzymanie się względnie blisko schodów wejściowych do kościoła, by nikt nas nie zaskoczył od tyłu. Dbajmy o baterie latarki, a Sara w razie czego wspomoże nas strzelbą.
Kolejnym bardziej wymagającym fragmentem jest obrona przed falami wrogów podczas, gdy nasi towarzysze uruchamiają helikopter. Tu jesteśmy już zdani na siebie. Warto wcześniej pozbierać cały sprzęt z placu. Nie brakuje tam zasobów. Osobiście polecam ustawić się na podwyższeniu lądowiska tuż przy helikopterze. Ładnie tam wszystkich widać. Wystarczy nie dopuścić, by do nas dotarli. Nie chomikujmy zasobów, bo i tak w następnej sekcji je stracimy. Walimy z wszystkiego co mamy. Pucharek wpadnie, jak tylko wsiądziemy do helikoptera i odlecimy. W razie czego można to ugrać na poziomie łatwym.
Bezbronny cud / Gunless Wonder
Udało ci się przedrzeć z tamy do Cauldron Lake, nie strzelając ani razu. / You managed to make it all the way from the dam to Cauldron Lake without firing a single bullet.
Charakterystyczne trofeum możliwe do zdobycia w odcinku szóstym. Może wydawać się trudne, ale wcale takie nie jest. To wyzwanie polega w zasadzie na przejściu całego odcinka bez korzystania z broni palnej. Nie korzystamy z rewolweru, strzelby, karabinu, ani rakietnicy. Możemy jednak świecić latarką oraz rzucać flary i granaty błyskowe (podkreślam rzucać, bo wystrzelone z rakietnicy – liczą się jako strzał). Można też przejeżdżać przeciwników samochodem. Generalnie polecam po prostu iść przed siebie i olewać przeciwników. Rzucenie flary jest bardzo pomocne przy odpalaniu generatorów włączających prąd po drodze. Gdybyśmy przypadkowo strzelili z broni, możemy wczytać punkt kontrolny i nadal uzyskać trofeum. Pucharek wpadnie, gdy dotrzemy do tornada. W razie czego możemy wybrać najłatwiejszy poziom trudności.
Z drogi! / Right of Way
Ściągnąłeś ze zderzaka szczątki 15 Opętanych. / You have peeled 15 Taken off your bumper.
Kumulacyjne trofeum za ubijanie przeciwników z użyciem pojazdu. Podczas gry, parokrotnie przyjdzie nam się przejechać. A przy tym natrafimy po drodze na przeciwników. By można było ich skutecznie rozjechać, najpierw muszą chwilę postać w świetle reflektorów. Wystarczy wrzucić pod koła 15 wrogów, by otrzymać pucharek.
Znalezione nie kradzione / Finders Keepers
Odkryłeś pięć ukrytych skrzyń. / You have discovered five of the hidden chests.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 30 skrzyń, w których znajdziemy zaopatrzenie. Dostaniemy ten pucharek za otwarcie 5 z nich. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Wszystkie zakamarki / Every Nook and Cranny
Odkryłeś wszystkie ukryte skrzynie. / You have discovered all of the hidden chests.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze są statystyki, ale nie można sprawdzić w jakim rozdziale coś pominęliśmy z wyjątkiem maszynopisów. Dlatego radzę zebrać wszystko w jednym przejściu. W grze dostępnych jest 30 skrzyń, w których znajdziemy zaopatrzenie. Dostaniemy ten pucharek za otwarcie ich wszystkich. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Niech pan to przekartkuje, Wake / Paging Mr. Wake
Odnalazłeś 25 stron maszynopisu. / You have discovered 25 manuscript pages.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 106 stron maszynopisów. Dostaniemy ten pucharek za znalezienie 25 z nich. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Czyścioszek / Picking Up After Yourself
Odnalazłeś wszystkie strony maszynopisu na normalnym poziomie trudności. / You have found every manuscript page in Normal mode.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 106 stron maszynopisów, z czego dokładnie 91 na poziomie normalnym lub łatwym. W tym 5 maszynopisów otrzymamy automatycznie. W przypadku maszynopisów jest o tyle dobrze, że w razie przegapienia można sprawdzić w którym rozdziale czegoś nam brakuje. Dostaniemy ten pucharek za znalezienie wszystkich podczas gry na jednym z tych poziomów trudności. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Wydanie kolekcjonerskie / Collector's Edition
Odnalazłeś wszystkie strony maszynopisu w grze. / You have found every manuscript page in the game.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 106 stron maszynopisów, z czego dokładnie 15 znajdziemy tylko na koszmarnym poziomie trudności. Po zebraniu wszystkich do pucharka Czyścioszek możemy zabrać się za ogarnianie tych brakujących. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się poniżej.
Cholernie smaczna ta kawa / Damn Good Cup of Coffee
Odnalazłeś 25 termosów z kawą. / You have found 25 coffee thermoses.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 100 termosów z kawą. Dostaniemy ten pucharek za znalezienie 25 z nich. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Za dużo kofeiny / Hypercaffeinated
Odnalazłeś wszystkie termosy z kawą. / You have discovered every thermos of coffee.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 100 termosów z kawą. Dość nudny typ znajdziek, ale musimy się za nimi pouganiać. Dostaniemy ten pucharek za znalezienie ich wszystkich. W grze są statystyki, ale nie można sprawdzić w jakim rozdziale coś pominęliśmy z wyjątkiem maszynopisów. Dlatego radzę zebrać wszystko w jednym przejściu. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
KBF-FM / KBF-FM
Nie przegapiłeś ani jednej audycji radiowej. / You haven't missed a single radio show.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 11 programów radiowych, z czego 1 odsłuchamy automatycznie w ramach wątku fabularnego. Pucharek wpadnie po odsłuchaniu wszystkich. W grze są statystyki, ale nie można sprawdzić w jakim rozdziale coś pominęliśmy z wyjątkiem maszynopisów. Dlatego radzę zebrać wszystko w jednym przejściu. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Szklana pogoda / Couch Potato
Obejrzałeś wszystkie programy telewizyjne. / You have watched every single TV show on offer.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 14 programów telewizyjnych, z czego 8 zaliczymy automatycznie w ramach wątku fabularnego. Pucharek wpadnie po zobaczeniu wszystkich. W grze są statystyki, ale nie można sprawdzić w jakim rozdziale coś pominęliśmy z wyjątkiem maszynopisów. Dlatego radzę zebrać wszystko w jednym przejściu. W razie czego ich lokalizacja jest pokazana na filmie dotyczącym wszystkich znajdziek umieszonym w opisie trofeum Pasjonat Bright Falls.
Pasjonat Bright Falls / Bright Falls Aficionado
Zbadałeś każdy znak i każde ciekawe miejsce w okolicach Bright Falls. / You have examined every sign and point of interest in the Bright Falls area.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze dostępnych jest 25 znaków z ciekawymi miejscami, które musimy odczytać, by zdobyć pucharek. W grze są statystyki, ale nie można sprawdzić w jakim rozdziale coś pominęliśmy z wyjątkiem maszynopisów. Dlatego radzę zebrać wszystko w jednym przejściu. Poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek na poziomie trudności normalnym lub łatwym. Materiał wideo dotyczący maszynopisów na poziomie trudności koszmarnym znajduje się w opisie trofeum Wydanie kolekcjonerskie.